Brasil - Sveits

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Brasil - Sveits

Legg inn av Enzino »

TrueTopRed skrev: man nov 28, 2022 6:53 pm Sveits er ikke noe dårlig lag, og sånn sett må man kunne si at Brasil kontrollerer dette greit uten å slippe til noe å snakke om bakover. Styrke
Sveits slo Spania borte i NL og slo Frankrike ut av EM. De er ikke veldig enkle å slå.

Men det er litt svakere offensivt enn jeg synes man skal forvente av Brasil. Defensivt er de så gode som de skal, og det er rått å se et Brasiliansk landslag med så mye defensiv disiplin og kollektiv vilje i returløpene.

Konklusjonen min er at de gjør jobben i dag, men heller ikke mer. Og det er heller ikke i denne kampen de trenger å være i toppform. Det vil de behøve i kvart, semi og finale hvis de går så langt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Enzino skrev: man nov 28, 2022 6:56 pm Konklusjonen min er at de gjør jobben i dag, men heller ikke mer. Og det er heller ikke i denne kampen de trenger å være i toppform. Det vil de behøve i kvart, semi og finale hvis de går så langt.
Det er akkurat det. Sånne kamper der man ikke må vinne eller vil tape, så er det verre å få det ut.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Enzino skrev: man nov 28, 2022 6:51 pm
Mr.Fancypants skrev: man nov 28, 2022 6:47 pm
Enzino skrev: man nov 28, 2022 6:40 pm

Det er selvsagt bare tull. Ikke i nærheten. Men en av de to-tre beste troppene i VM er det. Og Tite har bygget et lag som er nesten umulig å slå, med veldig god defensiv disiplin til å være Brasil.

Og der fikk de hull på byllen også!
Godt poeng selvsagt at de er veldig vanskelig å slå. Dårlig defensiv disiplin har jo vært mange brasilianske landslags akilleshæl. Man ser jo også glimtvis at det er mye offensiv kvalitet hos spillerne, men synes likevel de underpresterer en del som lag. Kan bli flere muligheter de siste minuttene når Sveits må frem.
Jeg tror vel dels at det handler litt om at de møter et sykt godt organsiert lag, men at de også selvsagt savner x-faktoren til Neymar offensivt.

Jeg trodde før VM at de hadde et offensivt register som var stort og godt nok også uten ham, men har blitt litt i tvil i etter kampen i dag. Tror de må få tilbake Neymar i cupspillet hvis de skal kunne gå hele veien. Enten det, eller så må noen løfte seg og stå frem kreativt videre i mesterskapet.

For enig med deg i at det er hakket dårligere enn man bør kunne forvente offensivt. Men det skal sies at de har tatt veldig lav risiko i kampen i dag. De har et gear til hvis de havner under i en kamp.
Neymar er ikke bare viktig for Brasil i forhold til hva han gjør med ballen. Han er en spiller som motstander må passe ekstra godt på, og det åpner rom for medspillere. Maradona effekten, eksempelvis fra VM 1986. Maradona var så god i 1986 at han alene bandt opp to-tre spillere, ergo åpnet det seg for andre. Neymar er ikke like god som Maradona var i 1986, men han er en spiller motstander passer ekstra godt på. Skal Brasil vinne VM bør de få Neymar tilbake til sluttspillet

peraleks

Legg inn av peraleks »

Enzino skrev: man nov 28, 2022 6:56 pm
TrueTopRed skrev: man nov 28, 2022 6:53 pm Sveits er ikke noe dårlig lag, og sånn sett må man kunne si at Brasil kontrollerer dette greit uten å slippe til noe å snakke om bakover. Styrke
Sveits slo Spania borte i NL og slo Frankrike ut av EM. De er ikke veldig enkle å slå.

Men det er litt svakere offensivt enn jeg synes man skal forvente av Brasil. Defensivt er de så gode som de skal, og det er rått å se et Brasiliansk landslag med så mye defensiv disiplin og kollektiv vilje i returløpene.

Konklusjonen min er at de gjør jobben i dag, men heller ikke mer. Og det er heller ikke i denne kampen de trenger å være i toppform. Det vil de behøve i kvart, semi og finale hvis de går så langt.
Syns Brasil ser farlige ut, er som du nevner mye defensiv disiplin i laget.
Når man i tillegg legger på at de har en god del angrepsspillere foran der som kan gjøre mye på egenhånd så tror jeg dette fint kan holde inn til VM-tittel.

Mr.Fancypants

Legg inn av Mr.Fancypants »

TrueTopRed skrev: man nov 28, 2022 6:53 pm Sveits er ikke noe dårlig lag, og sånn sett må man kunne si at Brasil kontrollerer dette greit uten å slippe til noe å snakke om bakover. Styrke
Det er nok helt riktig. De brukte vel minimalt med krefter på dette, fikk tre poeng, ingen nye skader og er videre. Sånn sett var vel underholdning litt underordnet i dag. Håper dog de slipper på litt gass og viser registeret i kommende matcher.

Alltid gøy med gode brasilianske lag. Pga evig høye forventninger blir det da også litt mer skuffende når Brasil ikke imponerer. Men, kanskje dette er året de får til mixen med defensiv trygghet, nok offensiv kraft og passelig doser med kynisme og underholdning. Da kan det gå langt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Crazy Horse skrev: man nov 28, 2022 7:02 pm Neymar er ikke bare viktig for Brasil i forhold til hva han gjør med ballen. Han er en spiller som motstander må passe ekstra godt på, og det åpner rom for medspillere. Maradona effekten, eksempelvis fra VM 1986. Maradona var så god i 1986 at han alene bandt opp to-tre spillere, ergo åpnet det seg for andre. Neymar er ikke like god som Maradona var i 1986, men han er en spiller motstander passer ekstra godt på. Skal Brasil vinne VM bør de få Neymar tilbake til sluttspillet
Neymar er dyktig han, helt klart. Men jeg tror samtidig mye på at laget der flere spillere står frem å tar ansvar (i hans fravær) kanskje kan slå ut å bli enda farligere.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Mr.Fancypants skrev: man nov 28, 2022 7:05 pm Det er nok helt riktig. De brukte vel minimalt med krefter på dette, fikk tre poeng, ingen nye skader og er videre. Sånn sett var vel underholdning litt underordnet i dag. Håper dog de slipper på litt gass og viser registeret i kommende matcher.

Alltid gøy med gode brasilianske lag. Pga evig høye forventninger blir det da også litt mer skuffende når Brasil ikke imponerer. Men, kanskje dette er året de får til mixen med defensiv trygghet, nok offensiv kraft og passelig doser med kynisme og underholdning. Da kan det gå langt.
Styrke er ikke bare muskler og hardt arbeid ;) tenkte mer styrke som lag at man har masse kvalitet. At man ikke behøver å forta seg er mye fordi man er flinke til stå rett i possisjoner og klarer å behandle en ball. Hvis ikke ville fort sveits skapt i det minste noe.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Crazy Horse skrev: man nov 28, 2022 7:02 pm
Neymar er ikke bare viktig for Brasil i forhold til hva han gjør med ballen. Han er en spiller som motstander må passe ekstra godt på, og det åpner rom for medspillere. Maradona effekten, eksempelvis fra VM 1986. Maradona var så god i 1986 at han alene bandt opp to-tre spillere, ergo åpnet det seg for andre. Neymar er ikke like god som Maradona var i 1986, men han er en spiller motstander passer ekstra godt på. Skal Brasil vinne VM bør de få Neymar tilbake til sluttspillet
Enig i at det er et viktig tilleggspoeng. Det at han må hensyntas, skaper tid og rom for andre spillere. Og han har et vesentlig bedre lag rundt seg enn Maradona hadde.

Jeg tror Brasil kan gå hele veien uten ham, men da er jeg usikker på om de er favoritter. Sannsynligheten blir veldig mye høyere hvis han kommer inn igjen i laget i cupspillet.

Champis

Legg inn av Champis »

TrueTopRed skrev: man nov 28, 2022 6:53 pm Sveits er ikke noe dårlig lag, og sånn sett må man kunne si at Brasil kontrollerer dette greit uten å slippe til noe å snakke om bakover. Styrke

Ja. Altså, denne kampen luktet det få mål av lang vei. Med uavgjort i kampen mellom Kamerun og Serbia, så ville ingen lag ta unødvendige sjanser i denne. Begge lag hadde levd veldig fint med uavgjort. Det viktigste for Brasil i denne var å ikke tape.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Champis skrev: man nov 28, 2022 7:16 pm Ja. Altså, denne kampen luktet det få mål av lang vei. Med uavgjort i kampen mellom Kamerun og Serbia, så ville ingen lag ta unødvendige sjanser i denne. Begge lag hadde levd veldig fint med uavgjort. Det viktigste for Brasil i denne var å ikke tape.
Sant nok. Det er begrenset hva man kan lese fra denne kampen basert på utgangspunktet, selv om det de gjør er feilfritt og bra.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Tror eneste laget som kan slå Brasil dette VM’et er Frankrike på ein maks dag. Bunnsolide.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»