VGD Bil stenger for godt 2. desember

Svar
Hollabaloo

VGD Bil stenger for godt 2. desember

Legg inn av Hollabaloo »

Formidlet opprinnelig her:
viewtopic.php?t=203&start=3160

Og her:
https://vgd.no/t/tilbakemeldinger/2005616-vgd-rip

Bilde

Det er ikke overraskende etter omleggingsfiaskoen i 2021, og på mange måter synes jeg FriDiskusjon er det nye VGD, men må si det er litt vemodig at et sted der man har vært med og deltatt siden (for min del 2001) nå plutselig forsvinner, inkludert alle brukerdata.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Ja det var jo denne utgangen opptil flere spekulerte i.

Synd, da wnkelte har store deler av sin CV der. Års innlegg forsvinner ved ett tastetrykk.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Uff da ;)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Morna, VGD.

Trist at mange kvalitetsinnlegg og tråder forsvinner. Det er ikke noe lagtingsopplegg ala arkiv når forumet tas ned?

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Da er det bare å sette av de nærmeste dagene til å lese gjennom tidenes biltråd innen førjulstida setter inn.

https://vgd.no/t/Bil/122472-enda-mer-sporty-528i

Ribba

Legg inn av Ribba »

rosmebraad skrev: man nov 28, 2022 9:25 pm Års innlegg forsvinner ved ett tastetrykk.
Kanskje PST kommer inn som en reddende engel og bevarer innleggene?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a ... r-paa-nett

Uansett, det er jo trist å se at VGD forsvinner. De begikk selvmord, men likevel, trist å se.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Ribba skrev: tir nov 29, 2022 2:25 pm
rosmebraad skrev: man nov 28, 2022 9:25 pm Års innlegg forsvinner ved ett tastetrykk.
Kanskje PST kommer inn som en reddende engel og bevarer innleggene?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a ... r-paa-nett

Uansett, det er jo trist å se at VGD forsvinner. De begikk selvmord, men likevel, trist å se.

Leter man frem litt frekkhet kunne man sagt 'good riddance' men sant å si speiler jo en del innlegg der deler av livet for en del.
De skulle/burde lage wn masterfil av hele greia, aom ren tekst kan der umulig utgjøre mye plass på dagens typer HDD.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

rosmebraad skrev: tir nov 29, 2022 2:55 pm
Leter man frem litt frekkhet kunne man sagt 'good riddance' men sant å si speiler jo en del innlegg der deler av livet for en del.
De skulle/burde lage wn masterfil av hele greia, aom ren tekst kan der umulig utgjøre mye plass på dagens typer HDD.

Jeg var 18 år da jeg fant VGD Bil i 2002. Det er vel mange her med like lang fartstid som man nærmest har "vokst opp" med og har diskutert alt fra russebil til barneseter.

Som et tidsvitne og dagbok over egen utvikling er det synd at VGD forsvinner, men samtidig er jeg av den typen som syns det kan være kleint å lese ting jeg har skrevet for lenge siden. Så lenge Fridiskusjon Bil og Facebook-gruppa finnes er det heldigvis ikke sånn at alle bil-vennene man egentlig ikke kjenner blir spredt for alle vinder.

Hvis viljen er der skal vi vel klare å holde det gående helt til vi som en gang kranglet om hva som var den beste førstebilen av Toyota Celica og BMW 318is kjekler om hvilken elektriske minisuv som er lettest å stige ut av for en pensjonist med dårlige hofter.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

FredPerry^2 skrev: tir nov 29, 2022 10:26 pm
rosmebraad skrev: tir nov 29, 2022 2:55 pm
Leter man frem litt frekkhet kunne man sagt 'good riddance' men sant å si speiler jo en del innlegg der deler av livet for en del.
De skulle/burde lage wn masterfil av hele greia, aom ren tekst kan der umulig utgjøre mye plass på dagens typer HDD.

Jeg var 18 år da jeg fant VGD Bil i 2002. Det er vel mange her med like lang fartstid som man nærmest har "vokst opp" med og har diskutert alt fra russebil til barneseter.

Som et tidsvitne og dagbok over egen utvikling er det synd at VGD forsvinner, men samtidig er jeg av den typen som syns det kan være kleint å lese ting jeg har skrevet for lenge siden. Så lenge Fridiskusjon Bil og Facebook-gruppa finnes er det heldigvis ikke sånn at alle bil-vennene man egentlig ikke kjenner blir spredt for alle vinder.

Hvis viljen er der skal vi vel klare å holde det gående helt til vi som en gang kranglet om hva som var den beste førstebilen av Toyota Celica og BMW 318is kjekler om hvilken elektriske minisuv som er lettest å stige ut av for en pensjonist med dårlige hofter.

FP vil for meg være uløselig knyttet til ferjebilletter og Skruzukienes beskaffenhet som avisbil. (Les: Forover-skrående dashbord til å legge aviser på.)

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

rosmebraad skrev: tir nov 29, 2022 11:07 pm FP vil for meg være uløselig knyttet til ferjebilletter og Skruzukienes beskaffenhet som avisbil. (Les: Forover-skrående dashbord til å legge aviser på.)
De gangene jeg har vært skikkelig sent (eller tidlig) oppe har jeg lagt merke til at det lokale avisbudet kjører nyeste Prius. Den er sikkert billigere i drift enn en Jimny, men det oser jo nybegynner lang vei av å velge en bil med så dårlig avistilpasset dashbord.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Hvis det er noen tråder dere vil bevare for ettertiden, legg inn lenke her:
viewtopic.php?t=4836

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

FredPerry^2 skrev: ons nov 30, 2022 12:05 am
rosmebraad skrev: tir nov 29, 2022 11:07 pm FP vil for meg være uløselig knyttet til ferjebilletter og Skruzukienes beskaffenhet som avisbil. (Les: Forover-skrående dashbord til å legge aviser på.)
De gangene jeg har vært skikkelig sent (eller tidlig) oppe har jeg lagt merke til at det lokale avisbudet kjører nyeste Prius. Den er sikkert billigere i drift enn en Jimny, men det oser jo nybegynner lang vei av å velge en bil med så dårlig avistilpasset dashbord.

Og Prius er kun 2wd? 'Prius AWD-e er jo langt fra Jimny.
OT så mimrer jo enkelte om hvordan post- og avislevering var før i tiden

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Jeg starter på VGD trolig i 2003. Kjørte BMW 330ci og rakket ned på fremtunge Audi'er med motoren på langs.
Allerede i 2010 kjøpte jeg selv en fremtung Audi S5 V8 coupe. Min dyreste bil noen gang (1,3M).

Jeg hadde også 3 forskjellige nick i løpt av tiden på VGD da jeg ble utstengt to ganger for kraftige verbale angrep på troll.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Jeg husker tiden der jeg kjørte BMW E21 320/6 og meldte meg inn på VGD bil. Det må ha vært i 2002 eller 2003. Jeg husker jeg møtte en bruker som kalte seg Majestet i sin raske Seat ibiza på Fornebu-stripen (før det ble boliger der ute og etter at flyplassen var lagt ned) med min fars bil og vi dro dit for å møte denne karen med «enda mer sporty 528i» - denne legendariske tråden.

Jeg husker også et hyggelig treff noen år senere med Iseran, someone, Larsabal, muligens burkar og noen til i Karl johans gate i 2008. Grunnen til at det må ha vært i 2008 er at jeg kjørte «en av verdens raskeste biler :lol: » Mini Cooper S. Jeg husker også at et forummedlem startet en 4 sylindret dieselbil og vi holdt selvsagt for ørene, slik man måtte gjøre. ;)

Someone

Legg inn av Someone »

Jeg startet vel i 2001, dog med et annet nick, og det var vel også litt før jeg fikk lappen. Tror jeg hadde et års pause før jeg gjorde comeback i 2003 og har vært med siden

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»