Verneverdige tråder/innlegg på VGD

Svar
Squire

Re: Verneverdige tråder/innlegg på VGD

Legg inn av Squire »

Helt meningsløst at alt innholdet fra VGD slettes fra nettets overflate. Husker de elleville trådene om musikksmak og kred på musikkformumet var underholdene. Ellers må jeg gi en liten shoutout til Johnny, aka. JCL, som lagde noen vanvittig flotte gjennomganger av albumene til Zeppelin, UFO, Aerosmith, Skynyrd osv.

Denne Lizzy-hyllesten må nok sies å være øyestenen i samlingen: https://web.archive.org/web/20121122105 ... he-century

6347

Legg inn av 6347 »

tomi skrev: tir nov 29, 2022 11:57 pm Lurer også på om @6347 kanskje har en backup av innlegg? Litt usikker på om han bare hentet ned statistikk, eller om han har speilet alle innlegg på hele forumet. Hadde vært veldig interessant å få innsikt i datagrunnlaget han har.
Mine data inneholder kun info om når innleggene er skrevet, av hvem, og på hvilket forum. Selve innholdet i innleggene har jeg altså ikke.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Sisyfos skrev: tir nov 29, 2022 9:51 pm
Siden Torgersen-saken ligger i GK
Har du lest: Torgersensaken av Jan Tennøe?
Den er verd å lese, men til tider kan den være tung.
Jeg leser, men er ikke ferdig ennå.

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

return_of_drakkar skrev: søn jan 29, 2023 9:38 am
Sisyfos skrev: tir nov 29, 2022 9:51 pm
Siden Torgersen-saken ligger i GK
Har du lest: Torgersensaken av Jan Tennøe?
Den er verd å lese, men til tider kan den være tung.
Jeg leser, men er ikke ferdig ennå.
Jeg har boken, kjøpte den på salg, for flere år siden må det ha vært, men har ikke lest den. Skal i alle fall lese den om saken mot formodning blir gjenopptatt.

Jeg var ganske mye involvert i diskusjon om saken i en lang tråd på VGD i 2015, ser jeg. Det var kanskje da jeg kjøpte boken, men jeg kom aldri så langt som til å lese den.

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

return_of_drakkar skrev: søn jan 29, 2023 9:38 am
Sisyfos skrev: tir nov 29, 2022 9:51 pm
Siden Torgersen-saken ligger i GK
Har du lest: Torgersensaken av Jan Tennøe?
Den er verd å lese, men til tider kan den være tung.
Jeg leser, men er ikke ferdig ennå.
PS! Jeg ser at jeg har den som ebok også, lastet ned i 2013. Jeg husker ikke om jeg betalte for den, eller om den var gratis nedlastbar. Og så kjøpte jeg senere papirboken, på salg tenker jeg.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Sisyfos skrev: tir jan 31, 2023 9:28 pm
saken mot formodning blir gjenopptatt.

Den blir nok ikke gjenopptatt. https://www.gjenopptakelse.no/pressemel ... e/17062021
Dette er ikke tråden for å diskutere den, men det er en megaskandale.
Ikke vet jeg om det er interesse for den her heller.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Skal man starte å gjenåpne alle sakene fra krigsårene så er det mange man finne uskyldige. Ikke noe DNA--bevis mot noen av dem.

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

return_of_drakkar skrev: ons feb 01, 2023 6:52 am
Sisyfos skrev: tir jan 31, 2023 9:28 pm
saken mot formodning blir gjenopptatt.

Den blir nok ikke gjenopptatt. https://www.gjenopptakelse.no/pressemel ... e/17062021
Dette er ikke tråden for å diskutere den, men det er en megaskandale.
Ikke vet jeg om det er interesse for den her heller.
Jeg antar at det da mest sannsynlig ikke blir flere forsøk på gjenopptagelse. Torgersen er for lengst død og de som har stått på for hans sak orker vel snart ikke mere. Men dommen mot Torgersen er en skandale, ja. Dette er nesten like åpenbart et justismord som saken mot Viggo Kristiansen var.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Sisyfos skrev: ons feb 01, 2023 6:33 pm
return_of_drakkar skrev: ons feb 01, 2023 6:52 am
Sisyfos skrev: tir jan 31, 2023 9:28 pm
saken mot formodning blir gjenopptatt.

Den blir nok ikke gjenopptatt. https://www.gjenopptakelse.no/pressemel ... e/17062021
Dette er ikke tråden for å diskutere den, men det er en megaskandale.
Ikke vet jeg om det er interesse for den her heller.
Jeg antar at det da mest sannsynlig ikke blir flere forsøk på gjenopptagelse. Torgersen er for lengst død og de som har stått på for hans sak orker vel snart ikke mere. Men dommen mot Torgersen er en skandale, ja. Dette er nesten like åpenbart et justismord som saken mot Viggo Kristiansen var.
Den er nok neppe aktuell lenger for å vurderes som du sier.
De er jo en del forskjellige, men mye likt.
Jeg kjenner ikke til argumentasjonene fra de tidligere GK i Baneheia-saken, men slik saken for Torgersen synes behandlet så kan det ha vært veldig mye direkte usmart der. Man blir egentlig litt skjelven av en del av den såkalte logikken i T-saken.

https://www.nettavisen.no/baneheia/vigg ... -95-718450

Denne har nok et poeng i seg.
Vi må huske at Baneheia-saken i GK ble avgjort med 3-2.
Så med "uflaks" kunne den faktisk blitt avvist, selv om man på vgd og her inne, de fleste vel, ikke har kunnet forstå at saken var veldig klar, etter de krav som stilles for å dømme noen i så alvorlige saker.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Sisyfos skrev: ons feb 01, 2023 6:33 pm
return_of_drakkar skrev: ons feb 01, 2023 6:52 am
Sisyfos skrev: tir jan 31, 2023 9:28 pm
saken mot formodning blir gjenopptatt.

Den blir nok ikke gjenopptatt. https://www.gjenopptakelse.no/pressemel ... e/17062021
Dette er ikke tråden for å diskutere den, men det er en megaskandale.
Ikke vet jeg om det er interesse for den her heller.
Jeg antar at det da mest sannsynlig ikke blir flere forsøk på gjenopptagelse. Torgersen er for lengst død og de som har stått på for hans sak orker vel snart ikke mere. Men dommen mot Torgersen er en skandale, ja. Dette er nesten like åpenbart et justismord som saken mot Viggo Kristiansen var.
Nei, det er ikke noe oppdatering på www.torgersensaken.no heller bortsett i fra litt småkommentarer i høyre kolonne (under støtt gjenoptakelse).

Det spesielle her er jo man faktisk nå har sagt fra alle sider at tannbeviset og avføringsbeviset er å ses helt bort fra.
Det er jo barnålbeviset saken har lever på nå. Og her er det spesielle at nålene fra dressen ble - destruerte - slik at man kan heller ikke teste de mot de fra treet med nyere metoder...

ps: Du som leser mye, bruker du www.gutenberg.org til å hente masse gratisbøker?

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

return_of_drakkar skrev: tir feb 07, 2023 12:45 pm
Sisyfos skrev: ons feb 01, 2023 6:33 pm
return_of_drakkar skrev: ons feb 01, 2023 6:52 am

Den blir nok ikke gjenopptatt. https://www.gjenopptakelse.no/pressemel ... e/17062021
Dette er ikke tråden for å diskutere den, men det er en megaskandale.
Ikke vet jeg om det er interesse for den her heller.
Jeg antar at det da mest sannsynlig ikke blir flere forsøk på gjenopptagelse. Torgersen er for lengst død og de som har stått på for hans sak orker vel snart ikke mere. Men dommen mot Torgersen er en skandale, ja. Dette er nesten like åpenbart et justismord som saken mot Viggo Kristiansen var.
Nei, det er ikke noe oppdatering på www.torgersensaken.no heller bortsett i fra litt småkommentarer i høyre kolonne (under støtt gjenoptakelse).

Det spesielle her er jo man faktisk nå har sagt fra alle sider at tannbeviset og avføringsbeviset er å ses helt bort fra.
Det er jo barnålbeviset saken har lever på nå. Og her er det spesielle at nålene fra dressen ble - destruerte - slik at man kan heller ikke teste de mot de fra treet med nyere metoder...

ps: Du som leser mye, bruker du www.gutenberg.org til å hente masse gratisbøker?
Til det siste, nei. Det er sjelden jeg laster ned ebøker. Jeg kjøper først og fremst papirbøker. Men ebøker er kjekke med det at en kan søke i dem og finne lett igjen ting, og dersom jeg har behov for søkbar bok så kjøper jeg ebok. Men takk for tipset!

Angående "barnålbeviset" så har de jo fortsatt barnåler fra selve juletreet, selv om barnålene fra bukseoppbretten på dressen til Torgersen er "forsvunnet". Barnåler som "ekspertene" den gangen fastslo var så spesielle fordi de var så korte at de kanskje ikke engang stammet fra et norsk tre, men kunne være fra et sted i Kaukasus, eller kunne være fra en mutant. Og som liknet barnålene i bukseoppbretten på dressen til Torgersen. Det er nå fastslått at det ikke er noe som helst spesielt med disse barnålene. De finnes på tusener av tusener av trær overalt i Norge hvor gran vokser. Men det hadde jo vært kjekt å ha barnålene fra bukseoppbretten så kunne en sjekket DNA og sett om de faktisk var fra samme tre som barnålene på juletreet i kjelleren.

Det er ellers like ko-ko at denne saken ikke er blitt gjenopptatt som at saken mot Viggo Kristiansen ikke holdt på å bli det. Dersom noen vil overgå Kafkas roman "Prosessen" så er det bare å skrive en true crime med basis i den norske Gjenopptakelseskomiteen. Den er befolket av en mengde like små kryp av noen byråkrater som genererer meningsløs jus som i Kafkas roman. Jeg tror ikke det er tilfeldig at Jahr kalte sin siste bok om Baneheiasaken for nettopp "Prosessen".

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Sisyfos skrev: tir feb 07, 2023 1:25 pm
Det er ellers like ko-ko at denne saken ikke er blitt gjenopptatt som at saken mot Viggo Kristiansen ikke holdt på å bli det. Dersom noen vil overgå Kafkas roman "Prosessen" så er det bare å skrive en true crime med basis i den norske Gjenopptakelseskomiteen. Den er befolket av en mengde like små kryp av noen byråkrater som genererer meningsløs jus som i Kafkas roman. Jeg tror ikke det er tilfeldig at Jahr kalte sin siste bok om Baneheiasaken for nettopp "Prosessen".
Torgersensaken ble altså nå siste gang avvist i juni 2021 med 5-0.
4 måneder etter at VK fikk sin sak gjenopptatt med 3-2.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Sisyfos skrev: tir feb 07, 2023 1:25 pm Det er ellers like ko-ko at denne saken ikke er blitt gjenopptatt som at saken mot Viggo Kristiansen ikke holdt på å bli det.
Vet ikke om du har sett dette: http://torgersensaken.no/ressurser/
men her er altså hvis man vil fordype seg enda mer.

Blant annet Ståle Eskeland argumenter (540 sider) som ifølge Tennøe ble ledd av da det ble lagt fram...

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

return_of_drakkar skrev: tor feb 09, 2023 7:01 pm
Sisyfos skrev: tir feb 07, 2023 1:25 pm Det er ellers like ko-ko at denne saken ikke er blitt gjenopptatt som at saken mot Viggo Kristiansen ikke holdt på å bli det.
Vet ikke om du har sett dette: http://torgersensaken.no/ressurser/
men her er altså hvis man vil fordype seg enda mer.

Blant annet Ståle Eskeland argumenter (540 sider) som ifølge Tennøe ble ledd av da det ble lagt fram...
Jo, jeg har sett den. Jeg tror nok forresten at jeg likevel leste den omtalte boken den gangen jeg kjøpte den. Hadde bare glemt det. Det var vel i 2013 den kom så det er en stund siden. Jeg kjenner meg igjen i den når jeg kikker på innholdet.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Squire skrev: man des 12, 2022 11:01 pm Helt meningsløst at alt innholdet fra VGD slettes fra nettets overflate. Husker de elleville trådene om musikksmak og kred på musikkformumet var underholdene. Ellers må jeg gi en liten shoutout til Johnny, aka. JCL, som lagde noen vanvittig flotte gjennomganger av albumene til Zeppelin, UFO, Aerosmith, Skynyrd osv.

Denne Lizzy-hyllesten må nok sies å være øyestenen i samlingen: https://web.archive.org/web/20121122105 ... he-century
Vi hadde også et par runder der terror-forsker Lars Gule dukket opp i egen feite og ufordragelige person. Tok ikke lang tid før han var igang med personangrep. Tror faktisk JCL fikk han utestengt (og ble med i dragsuget selv så klart). Underholdning på svært, svært lavt plan :lol:

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Håper noen har vernet min tråd om irriterende reklame.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kytec skrev: lør feb 11, 2023 5:26 pm Håper noen har vernet min tråd om irriterende reklame.
Jeg linket jo til den for noen dager siden
(Det er kun deler av den (799 sider)

https://web.archive.org/web/20180115043 ... tt-nettopp

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

kytec skrev: lør feb 11, 2023 5:26 pm Håper noen har vernet min tråd om irriterende reklame.
Om du husker essensen, post en gjerne en ny i FD.
Reklame engasjerer!

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Elgen skrev: lør feb 11, 2023 5:32 pm
kytec skrev: lør feb 11, 2023 5:26 pm Håper noen har vernet min tråd om irriterende reklame.
Jeg linket jo til den for noen dager siden
(Det er kun deler av den (799 sider)

https://web.archive.org/web/20180115043 ... tt-nettopp
Stemmer det, fikk ikke med meg at det var akrkivert her. Kult at brukernavnet mitt er med, siste tiden av VGDs årelatingstid het jeg vel noe slikt som 221323422

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Neptun skrev: lør feb 11, 2023 5:36 pm
kytec skrev: lør feb 11, 2023 5:26 pm Håper noen har vernet min tråd om irriterende reklame.
Om du husker essensen, post en gjerne en ny i FD.
Reklame engasjerer!
Første innlegg av det som skulle bli ca 1500 sider.
-----------------------------------------------------------------------------------------

"nå er gutten som skal imponere jentene med grillet laks.

Veit ikkje kvifor, men den stryker meg voldsomt mot hårene.

Har du ein negativ favoritt"?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kytec skrev: lør feb 11, 2023 5:41 pm
Elgen skrev: lør feb 11, 2023 5:32 pm
kytec skrev: lør feb 11, 2023 5:26 pm Håper noen har vernet min tråd om irriterende reklame.
Jeg linket jo til den for noen dager siden
(Det er kun deler av den (799 sider)

https://web.archive.org/web/20180115043 ... tt-nettopp
Stemmer det, fikk ikke med meg at det var akrkivert her. Kult at brukernavnet mitt er med, siste tiden av VGDs årelatingstid het jeg vel noe slikt som 221323422
Der sier du noe ja, kan faktisk lese og trykke rundt på denne delen.
Men den er bare fram til mai 2018 (litt knot å bla i lange tråder)

Investor

Legg inn av Investor »

VGD nedlagt, hvis ingen vet det.
https://vgd.no/stengt.html

startelver

Legg inn av startelver »

Var det ikke en fyr som tok backup av alt sammen med koder?

startelver

Legg inn av startelver »

Flott så vi kan søke i riksarkivet på rumpespylere, gleder meg.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

tomi skrev: tor des 01, 2022 1:47 pm Jeg har nå lastet ned og sikret samtlige VGD-tråder som er lenket til i denne tråden. Unntaket er de mange trådene til mancitypower, siden det var uklart for meg hvilke av disse som egentlig var verneverdige og ikke. Si gjerne fra hvis jeg skal ta vare på noen av dem også. Formodentlig fikser Arkivverket backup av hele VGD, men just in case, så har jeg i alle fall tatt vare på alle som er nevnt her i tråden.

Det betyr at følgende tråder i alle fall er sikret for ettertiden:

Kode: Velg alt

ABB_som_FrPuer_på_VGD_i_2002.json
And_the_winner_is.....json
Baneheia-dømt_ikke_skyldig_likevel.json
Bismillah_-_Queens_konsertanmeldelse.json
Bjørndalen_på_toppen.json
Det_lønner_seg_ikke_å_spille_hardt_på_roulette.json
Dårlig_nivå_her_nå.json
Endre_Olav_Osnes_-_Gullkorntråd.json
Fakta_fra_verden.json
Florø_Klubbtråd.json
Fredrik_Fasting_Torgersen_er_død.json
Fri_energi_-_Nå_ute_på_markedet.json
Generell_diskusjon_rundt_coronaviruset.json
Gjerdalen_og_Johnsrud_Sundby.json
Ikke_barber_rumpene_deres.json
Imies³ów_przymiotnikowy_przesz³y_niedokonany.json
Modern_Talking.json
Orderudsaken.no.json
Passer_virkelig_Berbatov_inn.json
Pinnekjøtt.json
Puma.json
Sporting_-_Arsenal.json
Stort_smell_i_Oslo.json
Til_alle_dere_som_tvilte.json
Trump-administrasjonen.json
Tråden_om_bakmålsord.json
Tv2_skylder_med_1500_krone.json
Vademecum_i_nesen.json
VGD_-_AWARDS_RESULTATER_2010.json
Vi_følger_dramaet_i_Kongo.json
Vurderer_1_år_i_skogen_alene.json
Værste_one_night_stand_opplevelse.json
Wesley_Brown.json
Årsrapport_VGD_2020.json
Disclaimer:
1. Jeg har ikke hentet ned bilder (avatarer, m.m.)
2. Nye VGDs funksjon med svar på innlegg har jeg ikke tatt høyde for, så slike svar er ikke kommet med. Men vi er vel alle enige om at innlegg etter juli 2021 ikke teller uansett? Det er uansett snakk om et mikroskopisk mindretall:

Coronatråden har fått med 133 644 av 133 647 innlegg (mangler altså tre moderne svar), og Baneheia-tråden har 11 997 av 11 999 (mangle altså bare to svar). For kompletthets skyld, her er de hhv. tre og to svarene som ikke kom med i oppsamlingen:
► Show Spoiler
► Show Spoiler
Ut over dette har samtlige innlegg fra samtlige tråder over kommet med.

For spesielt interesserte, så ser dere at trådene er lagret i JSON-format. Dette er et hendig dataformat som gjør det lett å konvertere til forskjellige formater på et senere tidspunkt. Slik ser det ut (tilfeldig eksempel fra Kongo-tråden):

Kode: Velg alt

{
  "thread_id": "1506779",
  "url": "https://vgd.no/t/Backstage/1506779-vi-foelger-dramaet-i-kongo",
  "forum": "Backstage",
  "title": "Vi følger dramaet i Kongo",
  "author": "vidar",
  "timestamp": "2009-09-08T09:11:46.000000Z",
  "post": "<p><strong>Kl. 11:01</strong> De spiller Celine Dion i rettssalen mens vi venter.</p>",
  "karma": "3",
  "number_of_replies": 778,
  "number_of_pages": 30,
  "replies": [
    {
      "post_id": "25320075",
      "author": "vidar",
      "timestamp": "2009-09-08T09:39:03.000000Z",
      "reply_to": null,
      "quote": null,
      "post": "<p><strong>Kl. 11:33</strong> Dommeren starter med å lese de tiltaltes personalia, og ber om å ikke 
bli avbryt av andre. Begge presenteres som militære.</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "25320416",
      "author": "Andropov",
      "timestamp": "2009-09-08T10:30:13.000000Z",
      "reply_to": "25320075",
      "quote": null,
      "post": "<p><strong>Kl. 12.29</strong> Dommeren snakker om gårsdagens rekemåltid. \"Ja, jeg var for sen i mor
ges, men det skyldes rekene,\" hevder han.</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "25320423",
      "author": "Andropov",
      "timestamp": "2009-09-08T10:31:26.000000Z",
      "reply_to": "25320075",
      "quote": null,
      "post": "<p><strong>Kl. 12.30</strong> En mann i salen reiser seg og spør dommeren om han spiser dårlige reker hver kveld. Mannen dømmes til døden.</p>",
      "karma": "8"
    },
...
...
    {
      "post_id": "40584948",
      "author": "Nr-11",
      "timestamp": "2014-01-08T11:46:25.000000Z",
      "reply_to": "40584910",
      "quote": "<p>Du skriver jo 19. november 2011 at \"har eid en RS4 for noen år siden, for en bil\"</p>",
      "post": "<p>Ja, jeg skulle brukt ordet lånte som var det korrekte. Jeg smurte litt på der, det er helt sant.</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "40584963",
      "author": "Andropov",
      "timestamp": "2014-01-08T11:48:32.000000Z",
      "reply_to": "40584948",
      "quote": null,
      "post": "<p>Anyway: Det er denne bilen du har brukt når du har kjørt runder på Nürburgring?</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "40584969",
      "author": "Nr-11",
      "timestamp": "2014-01-08T11:49:46.000000Z",
      "reply_to": "40584963",
      "quote": "<p>Det er denne bilen du har brukt når du har kjørt runder på Nürburgring?</p>",
      "post": "<p>Jeg har kjørt flere biler på Nurburgring.</p>",
      "karma": "1",
...
...
    {
      "post_id": "50362867",
      "author": "Nødutgang",
      "timestamp": "2021-04-25T15:16:47.000000Z",
      "reply_to": null,
      "quote": null,
      "post": "<p>Ifølge fakenews.com er Kongo oppløst. Nå heter det Hyylistan.</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "50365431",
      "author": "Justice 96",
      "timestamp": "2021-04-26T19:24:22.000000Z",
      "reply_to": null,
      "quote": null,
      "post": "<p>Det tror jeg ikke paa.</p>",
      "karma": "1"
    }
  ]
}
Mer info for nerder:
Startet først veldig skånsomt, med å hente én og én side i sakte tempo (2 sekunders forsinkelse mellom hver side), og siden jeg aldri støtte på noe problemer, og større tråder ville tatt en evighet å hente, så dristet jeg meg etterhvert til å skru på alle turboene. Koronatråden på over 5000 sider gikk plutselig på et minutt eller to, men det var selvfølgelig for godt til å være sant. Omtrent 90% av tråden hadde VG sperret pga for mange forespørsler på for kort tid. Heldigvis var ikke VG langsur, og jeg fikk ganske snart lov til å fortsette å eksperimentere igjen, og landet på et sweetspot som var sånn omtrentlig 2 sider per sekund, for å ikke bli sperret ute igjen. Det betyr at Kongo-tråden (30 sider) kom ned på ca 15-20 sek, og Koronatråden (den største, over 5000 sider) tok omtrent 40 minutter å laste ned.



Hvis jeg skal lagre noe mer, så trenger jeg flere tips!


Nå har jeg som sagt allerede prosessert alle lenkene som var her i tråden. :)
Husk at VGD er meldt å bli tatt helt av nett i morgen(!).

Jeg får ikke klikket på linken til disse. Hvor finner man de vernede trådene fra VGD ?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Maxus5 skrev: ons jan 24, 2024 1:12 pm
tomi skrev: tor des 01, 2022 1:47 pm Jeg har nå lastet ned og sikret samtlige VGD-tråder som er lenket til i denne tråden. Unntaket er de mange trådene til mancitypower, siden det var uklart for meg hvilke av disse som egentlig var verneverdige og ikke. Si gjerne fra hvis jeg skal ta vare på noen av dem også. Formodentlig fikser Arkivverket backup av hele VGD, men just in case, så har jeg i alle fall tatt vare på alle som er nevnt her i tråden.

Det betyr at følgende tråder i alle fall er sikret for ettertiden:

Kode: Velg alt

ABB_som_FrPuer_på_VGD_i_2002.json
And_the_winner_is.....json
Baneheia-dømt_ikke_skyldig_likevel.json
Bismillah_-_Queens_konsertanmeldelse.json
Bjørndalen_på_toppen.json
Det_lønner_seg_ikke_å_spille_hardt_på_roulette.json
Dårlig_nivå_her_nå.json
Endre_Olav_Osnes_-_Gullkorntråd.json
Fakta_fra_verden.json
Florø_Klubbtråd.json
Fredrik_Fasting_Torgersen_er_død.json
Fri_energi_-_Nå_ute_på_markedet.json
Generell_diskusjon_rundt_coronaviruset.json
Gjerdalen_og_Johnsrud_Sundby.json
Ikke_barber_rumpene_deres.json
Imies³ów_przymiotnikowy_przesz³y_niedokonany.json
Modern_Talking.json
Orderudsaken.no.json
Passer_virkelig_Berbatov_inn.json
Pinnekjøtt.json
Puma.json
Sporting_-_Arsenal.json
Stort_smell_i_Oslo.json
Til_alle_dere_som_tvilte.json
Trump-administrasjonen.json
Tråden_om_bakmålsord.json
Tv2_skylder_med_1500_krone.json
Vademecum_i_nesen.json
VGD_-_AWARDS_RESULTATER_2010.json
Vi_følger_dramaet_i_Kongo.json
Vurderer_1_år_i_skogen_alene.json
Værste_one_night_stand_opplevelse.json
Wesley_Brown.json
Årsrapport_VGD_2020.json
Disclaimer:
1. Jeg har ikke hentet ned bilder (avatarer, m.m.)
2. Nye VGDs funksjon med svar på innlegg har jeg ikke tatt høyde for, så slike svar er ikke kommet med. Men vi er vel alle enige om at innlegg etter juli 2021 ikke teller uansett? Det er uansett snakk om et mikroskopisk mindretall:

Coronatråden har fått med 133 644 av 133 647 innlegg (mangler altså tre moderne svar), og Baneheia-tråden har 11 997 av 11 999 (mangle altså bare to svar). For kompletthets skyld, her er de hhv. tre og to svarene som ikke kom med i oppsamlingen:
► Show Spoiler
► Show Spoiler
Ut over dette har samtlige innlegg fra samtlige tråder over kommet med.

For spesielt interesserte, så ser dere at trådene er lagret i JSON-format. Dette er et hendig dataformat som gjør det lett å konvertere til forskjellige formater på et senere tidspunkt. Slik ser det ut (tilfeldig eksempel fra Kongo-tråden):

Kode: Velg alt

{
  "thread_id": "1506779",
  "url": "https://vgd.no/t/Backstage/1506779-vi-foelger-dramaet-i-kongo",
  "forum": "Backstage",
  "title": "Vi følger dramaet i Kongo",
  "author": "vidar",
  "timestamp": "2009-09-08T09:11:46.000000Z",
  "post": "<p><strong>Kl. 11:01</strong> De spiller Celine Dion i rettssalen mens vi venter.</p>",
  "karma": "3",
  "number_of_replies": 778,
  "number_of_pages": 30,
  "replies": [
    {
      "post_id": "25320075",
      "author": "vidar",
      "timestamp": "2009-09-08T09:39:03.000000Z",
      "reply_to": null,
      "quote": null,
      "post": "<p><strong>Kl. 11:33</strong> Dommeren starter med å lese de tiltaltes personalia, og ber om å ikke 
bli avbryt av andre. Begge presenteres som militære.</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "25320416",
      "author": "Andropov",
      "timestamp": "2009-09-08T10:30:13.000000Z",
      "reply_to": "25320075",
      "quote": null,
      "post": "<p><strong>Kl. 12.29</strong> Dommeren snakker om gårsdagens rekemåltid. \"Ja, jeg var for sen i mor
ges, men det skyldes rekene,\" hevder han.</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "25320423",
      "author": "Andropov",
      "timestamp": "2009-09-08T10:31:26.000000Z",
      "reply_to": "25320075",
      "quote": null,
      "post": "<p><strong>Kl. 12.30</strong> En mann i salen reiser seg og spør dommeren om han spiser dårlige reker hver kveld. Mannen dømmes til døden.</p>",
      "karma": "8"
    },
...
...
    {
      "post_id": "40584948",
      "author": "Nr-11",
      "timestamp": "2014-01-08T11:46:25.000000Z",
      "reply_to": "40584910",
      "quote": "<p>Du skriver jo 19. november 2011 at \"har eid en RS4 for noen år siden, for en bil\"</p>",
      "post": "<p>Ja, jeg skulle brukt ordet lånte som var det korrekte. Jeg smurte litt på der, det er helt sant.</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "40584963",
      "author": "Andropov",
      "timestamp": "2014-01-08T11:48:32.000000Z",
      "reply_to": "40584948",
      "quote": null,
      "post": "<p>Anyway: Det er denne bilen du har brukt når du har kjørt runder på Nürburgring?</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "40584969",
      "author": "Nr-11",
      "timestamp": "2014-01-08T11:49:46.000000Z",
      "reply_to": "40584963",
      "quote": "<p>Det er denne bilen du har brukt når du har kjørt runder på Nürburgring?</p>",
      "post": "<p>Jeg har kjørt flere biler på Nurburgring.</p>",
      "karma": "1",
...
...
    {
      "post_id": "50362867",
      "author": "Nødutgang",
      "timestamp": "2021-04-25T15:16:47.000000Z",
      "reply_to": null,
      "quote": null,
      "post": "<p>Ifølge fakenews.com er Kongo oppløst. Nå heter det Hyylistan.</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "50365431",
      "author": "Justice 96",
      "timestamp": "2021-04-26T19:24:22.000000Z",
      "reply_to": null,
      "quote": null,
      "post": "<p>Det tror jeg ikke paa.</p>",
      "karma": "1"
    }
  ]
}
Mer info for nerder:
Startet først veldig skånsomt, med å hente én og én side i sakte tempo (2 sekunders forsinkelse mellom hver side), og siden jeg aldri støtte på noe problemer, og større tråder ville tatt en evighet å hente, så dristet jeg meg etterhvert til å skru på alle turboene. Koronatråden på over 5000 sider gikk plutselig på et minutt eller to, men det var selvfølgelig for godt til å være sant. Omtrent 90% av tråden hadde VG sperret pga for mange forespørsler på for kort tid. Heldigvis var ikke VG langsur, og jeg fikk ganske snart lov til å fortsette å eksperimentere igjen, og landet på et sweetspot som var sånn omtrentlig 2 sider per sekund, for å ikke bli sperret ute igjen. Det betyr at Kongo-tråden (30 sider) kom ned på ca 15-20 sek, og Koronatråden (den største, over 5000 sider) tok omtrent 40 minutter å laste ned.



Hvis jeg skal lagre noe mer, så trenger jeg flere tips!


Nå har jeg som sagt allerede prosessert alle lenkene som var her i tråden. :)
Husk at VGD er meldt å bli tatt helt av nett i morgen(!).

Jeg får ikke klikket på linken til disse. Hvor finner man de vernede trådene fra VGD ?
Det innlegget du svarer på, ble postet tor des 01, 2022 1:47 pm

VGD ble stengt dagen etter 2. desember. Da er trolig alt innhold i disse lenkene slettet og borte for alltid.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »


Det innlegget du svarer på, ble postet tor des 01, 2022 1:47 pm

VGD ble stengt dagen etter 2. desember. Da er trolig alt innhold i disse lenkene slettet og borte for alltid.
De lenkene var jo til backupen av de aktuelle trådene.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Maxus5 skrev: ons jan 24, 2024 3:24 pm

Det innlegget du svarer på, ble postet tor des 01, 2022 1:47 pm

VGD ble stengt dagen etter 2. desember. Da er trolig alt innhold i disse lenkene slettet og borte for alltid.
De lenkene var jo til backupen av de aktuelle trådene.
Dette er tekniske greier som jeg ikke vet noe om og ikke forstår noe av. Jeg vet heller ikke om tomi noengang er innom FD og leser innlegg. Hvis du vil, kan jeg overbringe ham ditt spørsmål, dersom du ikke vet hvor han er.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Karatel skrev: ons jan 24, 2024 4:12 pm
Maxus5 skrev: ons jan 24, 2024 3:24 pm

Det innlegget du svarer på, ble postet tor des 01, 2022 1:47 pm

VGD ble stengt dagen etter 2. desember. Da er trolig alt innhold i disse lenkene slettet og borte for alltid.
De lenkene var jo til backupen av de aktuelle trådene.
Dette er tekniske greier som jeg ikke vet noe om og ikke forstår noe av. Jeg vet heller ikke om tomi noengang er innom FD og leser innlegg. Hvis du vil, kan jeg overbringe ham ditt spørsmål, dersom du ikke vet hvor han er.
Det hadde vært supert. Om han har et webområde der minneverdige tråder fra VGD finnes. :)

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Maxus5 skrev: tor jan 25, 2024 2:52 pm
Karatel skrev: ons jan 24, 2024 4:12 pm
Maxus5 skrev: ons jan 24, 2024 3:24 pm

De lenkene var jo til backupen av de aktuelle trådene.
Dette er tekniske greier som jeg ikke vet noe om og ikke forstår noe av. Jeg vet heller ikke om tomi noengang er innom FD og leser innlegg. Hvis du vil, kan jeg overbringe ham ditt spørsmål, dersom du ikke vet hvor han er.
Det hadde vært supert. Om han har et webområde der minneverdige tråder fra VGD finnes. :)
Har sagt fra til tomi at du etterlyser ham, har også sendt deg en PM

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»