Verneverdige tråder/innlegg på VGD

Svar
Chromeback

Re: Verneverdige tråder/innlegg på VGD

Legg inn av Chromeback »

Lezah skrev: ons nov 30, 2022 2:11 pm Jan Werner Danielsen hadde også i følge seg selv en bruker på VGD Musikk.
Hvem kan vel glemme posten til Thomas Myhre der inne?

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Chromeback skrev: ons nov 30, 2022 3:52 pm
Lezah skrev: ons nov 30, 2022 2:11 pm Jan Werner Danielsen hadde også i følge seg selv en bruker på VGD Musikk.
Hvem kan vel glemme posten til Thomas Myhre der inne?
Jeg, tydeligvis. Link?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PapaSmurf skrev: ons nov 30, 2022 3:42 pm Jeg var hjemme hos foreldrene mine. Satt i sofaen og gikk inn på Facebook. Der hadde en lagt ut bilde av et trikkestopp med knust glass og skrevet Oslo under angrep!!

Jeg trodde han spøkte.

Men så begynte det å renne inn med nyhetsvarsler.
Resten av kvelden og natta satt jeg bare der og glodde på TV.

Kona mi derimot hadde en spesiell opplevelse på vei på nattevakt. Hun var vikar i Kristiansund på den sommeren og pendlet fra Molde. Midt i mellom Kristiansund og Molde, på Gjemnesstranda for de som er lokalkjent stanser bilen foran henne midt på veien og en dame nærmest falt ut døra. Kona mi stanset og løp bort til henne og trodde hun hadde fått et illebefinnende. Viste seg at hun hadde fått telefon fra dattera som var i god behold på Sundvolden Hotell etter å ha rømt fra Utøya. Hun som falt ut av bilen var på vei til flyplassen i Kristiansund for å ta fly ned til Oslo og fryktet det verste siden hun ikke hadde hørt fra henne hele dagen. Kona mi sier at det på en rar måte er et godt minne for henne oppe i alt det grusomme som bombarderte oss de dagene.
Husker tråden den dagen også begynte å ta en skikkelig vending da de første Twitter-postene begynte å melde om skytingen på Utøya.

Generelt lå jo den tråden mange timer foran media i mange tilfeller.

Den dagen er vel den dagen som virkelig har brent seg fast. Umulig å glemme hvor man var den dagen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

tomi skrev: ons nov 30, 2022 3:57 pm
Chromeback skrev: ons nov 30, 2022 3:52 pm
Lezah skrev: ons nov 30, 2022 2:11 pm Jan Werner Danielsen hadde også i følge seg selv en bruker på VGD Musikk.
Hvem kan vel glemme posten til Thomas Myhre der inne?
Jeg, tydeligvis. Link?
Finner ikke lenke til selve innlegget, men funnet en kopi av det:

«Et lite reisebrev.
Sto opp tidlig og tuslet ned til frokosten som alltid er like fantastisk på dette hotellet.
Håpefull og i godt humør.Faller de siste brikkene på plass?
De må jo det... Kun små detaljer gjenstår.
Halveis ut i den første brødskiva ringer telefonen..... Reiseplaner?
20 min senere gnir jeg mine hårløse viker, mens jeg stirrer ned på den halvspiste skiva med egg og kaviar.
Setback! Igjen.....
Tankene raser. Matlysten forsvinner og motlløsheten kommer krypende.
Skal det velte nå?
4 kaffekopper og noen telefoner senere bestemmer jeg meg.
Komme meg hjem. Hadde tross alt tenkt meg i bursdag.

Vel fremme vet jeg at det kan bli noen timers venting på vår usjarmerende flyplass.
Det er hvisnok fortsatt håp,og det vil være dumt å ta flighten som går om 50 min.
Timene går og jeg føler meg i et slags vakum. Tom i hodet og tom i magen, men ikke sulten. Føler meg rettog slett uvel.
1 time til fly... sender jeg på sms. Avvent er svaret tilbake.
20 min senere og desto rødere i toppetasjen. Jeg drar hjem!. Hold hestene...,lovet og komme tilbake om få min.
Det er i ferd med og koke over for meg.
Ikke bare skal dette gå i vasken, men jeg mister veslemors første store dag også.
Forbannelse, fortvilelse, og dårlig samvittighet. Alt på en gang.
Plutselig dukker pressen opp....
Fantastisk!
Dette er dagen med stor D!
Jeg skuler "henrykt" opp på boarden i håp om at flight 1510 til London har en liten forsinkelse.
14.41 vibrerer telefonen.
Melding.
Kast deg på flyet med en gang! Turen går innlands.....
.
Gjennom sikkerhetskontrollen begynner kroppen å finne seg sjøl. Av en eller annen grunn surrer strofa "ventetida er over, det kommer til å falle snø i natt" fra Jokkes legendariske Her kommer vinteren, konstant i mitt hodet, selv uten bruk av ipod.
Nå skal det altså skje. Jeg skal tilbake til den eneste naturlige plassen.

Gate 23
Mye mennesker. Travelt reisetidspunkt. Mange glaner.
Kanskje ikke så rart med de siste dagers spalteplass.
Det går en jævel i meg.
Setter meg på gaten tvers over med et stort glis.
Avreise Trondheim...

Flyturen var en fornøyelse som man sier i vest....
Jeg ble møtt med tykt skydekke, nedbør og selvfølgelig kraftig turbulens på veien ned.
Enkelte ting forandrer seg aldri!
Halvannet år siden sist. Altfor lenge.
Jeg er glad. Dette er riktig. Det kunne ikke bli noe annet.
Her har jeg alltid vært velkommen.

06.15 letter flyet på vei hjem.
Skal endelig hjem og ta igjen tapt tid med jentene mine.
Kropp og sinn føles meget bra trass i kun 3 timers søvn.
Kjapp mellomlanding på gardermoen, får dratt med meg avisene, og setter meg godt til rette på rad 6. Grafser ned i posen og drar opp landets "største" tidsskrift.
Rett opp på sporten hvor det slår mot meg.
6 mill i året...
Føler med ett at hjertet stopper, for og så slå i et langt raskere tempo enn vanlig.
Hva i helvete!
Her skriver de hardnakket,uten noen som helst tvil, en fantasisum så fjernt fra realiteten, at jeg mistenker bruk av terning. Og det syvende kastet endte med seks prikker.....
Hvor går grensen for hva som gjøres for å selge? Se og Hør har blitt kritisert den senere tiden for sine arbeidsmetoder. Hva med at landets "største avis" trykker 3 sider inkludert forside med ren skjær løgn. Og jeg som brukte 15 min i går kveld til dette intervjuet uten og i det hele tatt bli spurt om temaet. Er det bare å stikke fingeren i været og synse, for deretter hednakket slå fast?
Trass i min ekstreme oppgitthet og frustrasjon velger jeg og legge det til side og konkludere med at hadde jeg gjort like slett arbeid i mitt yrke, hadde jeg havnet på sidelinjen.
Og der har jeg jo vært noen ganger....Smile

Ringen er sluttet.
Jeg ender hvor jeg startet.
Det har alltid vært mitt ønske siden dagen jeg dro ut.
Nå skal den bare forsegles med noe edelt!»

Dette var vel en egen tråd hvis jeg ikke husker feil, var vel etter Tyrkia-kampen hvor han tabbet seg ut(?).

Mener han har skrevet ett innnlegg under alias også.
Sist redigert av Chromeback den ons nov 30, 2022 4:10 pm, redigert 1 gang totalt.

Jack

Legg inn av Jack »

Jhinx skrev: ons nov 30, 2022 2:05 pm Bare av ren nysgjerrighet. Fant noen, noen gang ut hvem ABB var på VGD?
Hadde vært av interesse å studert hans meninger da.
Andersbb og abb. Det var et nick til, men det husker jeg ikke - det ser ut til at disse brukerkontoene og tilhørende innhold er slettet.

mashadar

Legg inn av mashadar »

Vi bør vel også sørge for at disse verdifulle "fakta fra verden" ikke går tapt:

https://vgd.no/t/Backstage/1525442-fakta-fra-verden

Tråden om bakmålsord:

https://vgd.no/t/Spr%C3%A5k/1462043-tra ... akmaalsord
Sist redigert av mashadar den ons nov 30, 2022 4:57 pm, redigert 1 gang totalt.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Jack_Daniels skrev: ons nov 30, 2022 4:10 pm
Jhinx skrev: ons nov 30, 2022 2:05 pm Bare av ren nysgjerrighet. Fant noen, noen gang ut hvem ABB var på VGD?
Hadde vært av interesse å studert hans meninger da.
Andersbb og abb. Det var et nick til, men det husker jeg ikke - det ser ut til at disse brukerkontoene og tilhørende innhold er slettet.
Var det ikke snakk om at det var "peewee" da?

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Jack_Daniels skrev: ons nov 30, 2022 4:10 pm
Jhinx skrev: ons nov 30, 2022 2:05 pm Bare av ren nysgjerrighet. Fant noen, noen gang ut hvem ABB var på VGD?
Hadde vært av interesse å studert hans meninger da.
Andersbb og abb. Det var et nick til, men det husker jeg ikke - det ser ut til at disse brukerkontoene og tilhørende innhold er slettet.
Fant en tråd om det på VGD:
https://vgd.no/t/Backstage/1687947-abb- ... vgd-i-2002

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Tonen var ganske tøff i 2011, hadde glemt hvor harde folk var med hverandre på VGD på den tiden der. Leser meg igjennom 22 juli tråden

Amitamin

Legg inn av Amitamin »

PeeWee, DasMann, PompøsOgUtdatert, Bengelen, ErnstRøhm, Solidarius og sikkert 50 nick til, er en helt annen person. Vedkommende befinner seg i dag på kvinneguiden, men skriver sjeldent. PeeWee diskuterte med ABB på Minerva, han hadde et kontroversielt innlegg rundt 2002 som noen koblet opp mot terrorhandlingene, og det skjedde en sammenblanding, men det er ikke samme person.

Amitamin

Legg inn av Amitamin »

https://vgd.no/t/Fotball-Premier-League ... ies?page=8

Berbatovsagaen var en tilsynelatende uendelig affære. Forumet ble delt mellom "Sekten" og "Haterne". Med alle oss nøytrale godt plassert i midten. Det som er litt interessant, er at SAF i sin biografi har hintet til at han ikke passet helt inn!

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Chromeback skrev: ons nov 30, 2022 3:50 pm
Leeds_ModernTalking skrev: ons nov 30, 2022 12:24 am
KingKongHalvor skrev: tir nov 29, 2022 11:36 pm Skal VGD legges ned?

Syns tråden om 22.juli var veldig interessant, særlig de første timene, hvor man ikke visste så mye.
Den tråden er helt spesiell, ja.
Følelsen man hadde når man så nyhetssendingene den dagen, er det få (om noen) som glemmer.

Trist at mange av innleggene i den tråden (og på forumet ellers) helt uten grunn ble fjernet og det stod [slettet] i stedet for.
Var jo ikke helt uten grunn, var jo ordet hore eller lignende i flere av setningene som ble brukt!
Jepp så da røk (Hallvard) Thoresen ut, den skitne mannen!

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Rart at de ikke bare kunne krøpet til korset og satt opp det gamle forumet, eller et nytt som dette?

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

B.O.B. skrev: ons nov 30, 2022 5:39 pm Rart at de ikke bare kunne krøpet til korset og satt opp det gamle forumet, eller et nytt som dette?
Det ville jo krevd selvinnsikt, ydmykhet og evne til å ta riktige valg. Gud forby!

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Jeg synes det er feil å slette vgd-serveren. Riksantikvaren burde tatt den og satt den i nasjonalarkivet.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

FjodorDVD skrev: ons nov 30, 2022 7:53 pm Jeg synes det er feil å slette vgd-serveren. Riksantikvaren burde tatt den og satt den i nasjonalarkivet.
Jeg er nå enig i at det er mye derfra som er verdt å ta vare på. Men et stort flertall av trådene og innleggene var piss, tull og tøys om man ser forumet over ett.

Spørsmålet da er vel hvordan man skal skille mellom de to, rent praktisk? Hvem kunne tatt på seg det enormt tidskrevende arbeidet? Hvem skulle betalt for det?

For alt jeg vet er dette utrolig dårlig spørsmål, men noe jeg likefullt lurer på.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Korleis legge man til bilde her fra galleri?

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

bundetrente skrev: ons nov 30, 2022 8:11 pm
FjodorDVD skrev: ons nov 30, 2022 7:53 pm Jeg synes det er feil å slette vgd-serveren. Riksantikvaren burde tatt den og satt den i nasjonalarkivet.
Jeg er nå enig i at det er mye derfra som er verdt å ta vare på. Men et stort flertall av trådene og innleggene var piss, tull og tøys om man ser forumet over ett.

Spørsmålet da er vel hvordan man skal skille mellom de to, rent praktisk? Hvem kunne tatt på seg det enormt tidskrevende arbeidet? Hvem skulle betalt for det?

For alt jeg vet er dette utrolig dårlig spørsmål, men noe jeg likefullt lurer på.
Jeg ser absolutt muligheten for at serveren blir gull for framtidens forskere. Riksantikvaren har nok budsjett for litt av hvert, men dette er vel en ny problemstilling.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

FjodorDVD skrev: ons nov 30, 2022 7:53 pm Jeg synes det er feil å slette vgd-serveren. Riksantikvaren burde tatt den og satt den i nasjonalarkivet.
Man finner jo mye på Wayback Machine da :)

lsklars

Legg inn av lsklars »

ABB var jo også aktiv i vgd.

Vonmises
Innlegg: 27

Legg inn av Vonmises »

Alle trådene til «Overvektige_Meg» er verneverdige.

Fago

Legg inn av Fago »


Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Oppfordrer folk til å legge inn flere lenker(!) her i løpet av dagen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

En litt uskyldig feil fra Twitter, men samtidig sier det mye om hvor Twitter står per i dag.

Takk til Sal for fin avklaring i NFL-discorden i går.

Siden det er VM i fotball, og Serbias landslags kallenavn er Орлови, eller Eagles om du foretrekker engelsk. Derfor får alle #eagles et serbisk flagg når man er inne på Twitter.


FROG

Legg inn av FROG »

bundetrente skrev: ons nov 30, 2022 8:11 pm
FjodorDVD skrev: ons nov 30, 2022 7:53 pm Jeg synes det er feil å slette vgd-serveren. Riksantikvaren burde tatt den og satt den i nasjonalarkivet.
Jeg er nå enig i at det er mye derfra som er verdt å ta vare på. Men et stort flertall av trådene og innleggene var piss, tull og tøys om man ser forumet over ett.

Spørsmålet da er vel hvordan man skal skille mellom de to, rent praktisk? Hvem kunne tatt på seg det enormt tidskrevende arbeidet? Hvem skulle betalt for det?

For alt jeg vet er dette utrolig dårlig spørsmål, men noe jeg likefullt lurer på.
Det er jo ofte slik, man ser bare verdi i de rette meningene og det man liker. Alt annet kan bare slettes og glemmes. Det er en tegn i tiden over mange tiår nå. Ytringsfrihet er bare noe man ser verdi i så lenge alle har de samme meningene som "meg". Sier noen et skeivt ord så er det alt fra "metoo" til latterliggjøring, trusler om utestengelse, faktisk utestengelse fra arbeidsliv og personer som direkte tar kontakt med arbeidsgiver når de er uenige politisk og prøver å ramme andre på den måten. Ytringsfriheten er direkte truet på alle områder, og dette er det store farlige problemet, ikke at noen kokte over i diskusjonene på VGD i sin tid.
VGD var et forum der man kunne "kvesse" seg på mange forskjellige meninger, og ja av og til kokte det over. Men du verden det var mange som var for hårsåre til å kunne eller burde debattere noe som helst med andre. Det er de som har vunnet frem alt i alt.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

FROG skrev: tor des 01, 2022 7:29 am
bundetrente skrev: ons nov 30, 2022 8:11 pm
FjodorDVD skrev: ons nov 30, 2022 7:53 pm Jeg synes det er feil å slette vgd-serveren. Riksantikvaren burde tatt den og satt den i nasjonalarkivet.
Jeg er nå enig i at det er mye derfra som er verdt å ta vare på. Men et stort flertall av trådene og innleggene var piss, tull og tøys om man ser forumet over ett.

Spørsmålet da er vel hvordan man skal skille mellom de to, rent praktisk? Hvem kunne tatt på seg det enormt tidskrevende arbeidet? Hvem skulle betalt for det?

For alt jeg vet er dette utrolig dårlig spørsmål, men noe jeg likefullt lurer på.
Det er jo ofte slik, man ser bare verdi i de rette meningene og det man liker. Alt annet kan bare slettes og glemmes. Det er en tegn i tiden over mange tiår nå. Ytringsfrihet er bare noe man ser verdi i så lenge alle har de samme meningene som "meg". Sier noen et skeivt ord så er det alt fra "metoo" til latterliggjøring, trusler om utestengelse, faktisk utestengelse fra arbeidsliv og personer som direkte tar kontakt med arbeidsgiver når de er uenige politisk og prøver å ramme andre på den måten. Ytringsfriheten er direkte truet på alle områder, og dette er det store farlige problemet, ikke at noen kokte over i diskusjonene på VGD i sin tid.
VGD var et forum der man kunne "kvesse" seg på mange forskjellige meninger, og ja av og til kokte det over. Men du verden det var mange som var for hårsåre til å kunne eller burde debattere noe som helst med andre. Det er de som har vunnet frem alt i alt.
Hvorfor går du automatisk ut fra at jeg prater om meninger jeg ikke liker? Når jeg snakker om tull og tøys, mener jeg for eksempel tulletråder som ble oppdrettet for å “diskutere” om Ruud van Nistelrooy så ut som en hest, og annet fjas. Men slike barnsligheter var på ingen måte begrenset til PL forumet.

Hvis du anser slike ting som verneverdige, og at noen skal bruke tid, ressurser og penger på det, så skal du få mene det. Jeg er ikke enig.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Alle trådene til Galiatmyra :D
Eller denne iallefall LOL

https://vgd.no/t/Backstage/909345-tv2-s ... 1500-krone
Sist redigert av Maxus5 den tor des 01, 2022 10:49 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

FjodorDVD skrev: ons nov 30, 2022 7:53 pm Jeg synes det er feil å slette vgd-serveren. Riksantikvaren burde tatt den og satt den i nasjonalarkivet.
Ja . Tenk å sitte på et historisk arkiv fra overgangen til 2000 og helt til 2020 der man har diskusjoner på boritmot alt mulig. Noe liknende finnes ikke . Hva mente folk, hva tenkte folk, hvordan reagerte folk, hva visste man? Det er spørsmål mange i fremtiden kan lure på og VGD burde bevares for den historiske verdien det har. Disse årene var en unik reise i teknologiens verden, vi opplevde innføringen av sosiale medier, digitale tjenester. demografiske endringer i vesten, pandemi, identitetspolitikk og en rekke spesielle hendelser. både nasjonalt og internasjonalt.

Dette bør folk om 40 år kunne se tilbake på.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Jeg har nå lastet ned og sikret samtlige VGD-tråder som er lenket til i denne tråden. Unntaket er de mange trådene til mancitypower, siden det var uklart for meg hvilke av disse som egentlig var verneverdige og ikke. Si gjerne fra hvis jeg skal ta vare på noen av dem også. Formodentlig fikser Arkivverket backup av hele VGD, men just in case, så har jeg i alle fall tatt vare på alle som er nevnt her i tråden.

Det betyr at følgende tråder i alle fall er sikret for ettertiden:

Kode: Velg alt

ABB_som_FrPuer_på_VGD_i_2002.json
And_the_winner_is.....json
Baneheia-dømt_ikke_skyldig_likevel.json
Bismillah_-_Queens_konsertanmeldelse.json
Bjørndalen_på_toppen.json
Det_lønner_seg_ikke_å_spille_hardt_på_roulette.json
Dårlig_nivå_her_nå.json
Endre_Olav_Osnes_-_Gullkorntråd.json
Fakta_fra_verden.json
Florø_Klubbtråd.json
Fredrik_Fasting_Torgersen_er_død.json
Fri_energi_-_Nå_ute_på_markedet.json
Generell_diskusjon_rundt_coronaviruset.json
Gjerdalen_og_Johnsrud_Sundby.json
Ikke_barber_rumpene_deres.json
Imies³ów_przymiotnikowy_przesz³y_niedokonany.json
Modern_Talking.json
Orderudsaken.no.json
Passer_virkelig_Berbatov_inn.json
Pinnekjøtt.json
Puma.json
Sporting_-_Arsenal.json
Stort_smell_i_Oslo.json
Til_alle_dere_som_tvilte.json
Trump-administrasjonen.json
Tråden_om_bakmålsord.json
Tv2_skylder_med_1500_krone.json
Vademecum_i_nesen.json
VGD_-_AWARDS_RESULTATER_2010.json
Vi_følger_dramaet_i_Kongo.json
Vurderer_1_år_i_skogen_alene.json
Værste_one_night_stand_opplevelse.json
Wesley_Brown.json
Årsrapport_VGD_2020.json
Disclaimer:
1. Jeg har ikke hentet ned bilder (avatarer, m.m.)
2. Nye VGDs funksjon med svar på innlegg har jeg ikke tatt høyde for, så slike svar er ikke kommet med. Men vi er vel alle enige om at innlegg etter juli 2021 ikke teller uansett? Det er uansett snakk om et mikroskopisk mindretall:

Coronatråden har fått med 133 644 av 133 647 innlegg (mangler altså tre moderne svar), og Baneheia-tråden har 11 997 av 11 999 (mangle altså bare to svar). For kompletthets skyld, her er de hhv. tre og to svarene som ikke kom med i oppsamlingen:
► Show Spoiler
► Show Spoiler
Ut over dette har samtlige innlegg fra samtlige tråder over kommet med.

For spesielt interesserte, så ser dere at trådene er lagret i JSON-format. Dette er et hendig dataformat som gjør det lett å konvertere til forskjellige formater på et senere tidspunkt. Slik ser det ut (tilfeldig eksempel fra Kongo-tråden):

Kode: Velg alt

{
  "thread_id": "1506779",
  "url": "https://vgd.no/t/Backstage/1506779-vi-foelger-dramaet-i-kongo",
  "forum": "Backstage",
  "title": "Vi følger dramaet i Kongo",
  "author": "vidar",
  "timestamp": "2009-09-08T09:11:46.000000Z",
  "post": "<p><strong>Kl. 11:01</strong> De spiller Celine Dion i rettssalen mens vi venter.</p>",
  "karma": "3",
  "number_of_replies": 778,
  "number_of_pages": 30,
  "replies": [
    {
      "post_id": "25320075",
      "author": "vidar",
      "timestamp": "2009-09-08T09:39:03.000000Z",
      "reply_to": null,
      "quote": null,
      "post": "<p><strong>Kl. 11:33</strong> Dommeren starter med å lese de tiltaltes personalia, og ber om å ikke 
bli avbryt av andre. Begge presenteres som militære.</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "25320416",
      "author": "Andropov",
      "timestamp": "2009-09-08T10:30:13.000000Z",
      "reply_to": "25320075",
      "quote": null,
      "post": "<p><strong>Kl. 12.29</strong> Dommeren snakker om gårsdagens rekemåltid. \"Ja, jeg var for sen i mor
ges, men det skyldes rekene,\" hevder han.</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "25320423",
      "author": "Andropov",
      "timestamp": "2009-09-08T10:31:26.000000Z",
      "reply_to": "25320075",
      "quote": null,
      "post": "<p><strong>Kl. 12.30</strong> En mann i salen reiser seg og spør dommeren om han spiser dårlige reker hver kveld. Mannen dømmes til døden.</p>",
      "karma": "8"
    },
...
...
    {
      "post_id": "40584948",
      "author": "Nr-11",
      "timestamp": "2014-01-08T11:46:25.000000Z",
      "reply_to": "40584910",
      "quote": "<p>Du skriver jo 19. november 2011 at \"har eid en RS4 for noen år siden, for en bil\"</p>",
      "post": "<p>Ja, jeg skulle brukt ordet lånte som var det korrekte. Jeg smurte litt på der, det er helt sant.</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "40584963",
      "author": "Andropov",
      "timestamp": "2014-01-08T11:48:32.000000Z",
      "reply_to": "40584948",
      "quote": null,
      "post": "<p>Anyway: Det er denne bilen du har brukt når du har kjørt runder på Nürburgring?</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "40584969",
      "author": "Nr-11",
      "timestamp": "2014-01-08T11:49:46.000000Z",
      "reply_to": "40584963",
      "quote": "<p>Det er denne bilen du har brukt når du har kjørt runder på Nürburgring?</p>",
      "post": "<p>Jeg har kjørt flere biler på Nurburgring.</p>",
      "karma": "1",
...
...
    {
      "post_id": "50362867",
      "author": "Nødutgang",
      "timestamp": "2021-04-25T15:16:47.000000Z",
      "reply_to": null,
      "quote": null,
      "post": "<p>Ifølge fakenews.com er Kongo oppløst. Nå heter det Hyylistan.</p>",
      "karma": "1"
    },
    {
      "post_id": "50365431",
      "author": "Justice 96",
      "timestamp": "2021-04-26T19:24:22.000000Z",
      "reply_to": null,
      "quote": null,
      "post": "<p>Det tror jeg ikke paa.</p>",
      "karma": "1"
    }
  ]
}
Mer info for nerder:
Startet først veldig skånsomt, med å hente én og én side i sakte tempo (2 sekunders forsinkelse mellom hver side), og siden jeg aldri støtte på noe problemer, og større tråder ville tatt en evighet å hente, så dristet jeg meg etterhvert til å skru på alle turboene. Koronatråden på over 5000 sider gikk plutselig på et minutt eller to, men det var selvfølgelig for godt til å være sant. Omtrent 90% av tråden hadde VG sperret pga for mange forespørsler på for kort tid. Heldigvis var ikke VG langsur, og jeg fikk ganske snart lov til å fortsette å eksperimentere igjen, og landet på et sweetspot som var sånn omtrentlig 2 sider per sekund, for å ikke bli sperret ute igjen. Det betyr at Kongo-tråden (30 sider) kom ned på ca 15-20 sek, og Koronatråden (den største, over 5000 sider) tok omtrent 40 minutter å laste ned.



Hvis jeg skal lagre noe mer, så trenger jeg flere tips!


Nå har jeg som sagt allerede prosessert alle lenkene som var her i tråden. :)
Husk at VGD er meldt å bli tatt helt av nett i morgen(!).

basillen

Legg inn av basillen »

Jeg blir nesten litt nostalgisk av dette. Allerede på tidlig 2000-tallet lusket jeg en del rundt på VGD, og jeg husker fortsatt enkelte, skal vi si, interessante debattanter som bl.a. Satyrkid, XTraGal3 og, ikke minst, Stig Amadeus de Lange.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»