Polen - Argentina

Svar
george_hincapie

Re: Polen - Argentina

Legg inn av george_hincapie »

Jolla skrev: ons nov 30, 2022 10:36 pm Om noe så får ikke Lionel Messi nok opphausing. Han er verdens beste spiller i en alder av 35.
Opplagt feil. Han bommet på straffe og Ronaldos hår var borti ballen her om dagen, så han er opplagt bedre.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Bakkus skrev: ons nov 30, 2022 10:11 pm Messi var ikke engang MOTM. Denne opphausingen av han fra alle er ene og alene grunn til å ikke unne Argentina noe. Hadde Messi fått turneringens spiller i VM 2014 hvis han ikke het Messi? Selvsagt ikke.
Jeg frykter at han får den i år også.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: ons nov 30, 2022 10:36 pm
Lionel Messi gjorde ting i førsteomgang idag som ingen spillere i verden matcher. Ikke Neymar, ikke Mbappé, ikke Griezmann, ikke Salah, ikke De Bruyne, og absolutt ikke Haaland.
Det hender vel at de bommer på straffe også? :lol:

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Shabelle skrev: ons nov 30, 2022 10:53 pm
Bakkus skrev: ons nov 30, 2022 10:11 pm Messi var ikke engang MOTM. Denne opphausingen av han fra alle er ene og alene grunn til å ikke unne Argentina noe. Hadde Messi fått turneringens spiller i VM 2014 hvis han ikke het Messi? Selvsagt ikke.
Jeg frykter at han får den i år også.
Kommer an på hvor langt landene går. Per nå så synes jeg Griezmann, Mbappé, Bruno Fernandes og Casemiro er i førersetet foran Messi (hvis prisen skulle blitt delt ut etter gruppespillet.)

Vanskelig å si hvem som blir den hotteste kandidaten til Spania. Jordi Alba og Rodri er kanskje de som har vært mest briljante, men de spiller i forsvar.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

8,2 hos Sofascore med straffebom. Det kan umulig være vanlig?

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Jolla skrev: ons nov 30, 2022 10:36 pm
Bakkus skrev: ons nov 30, 2022 10:11 pm Messi var ikke engang MOTM. Denne opphausingen av han fra alle er ene og alene grunn til å ikke unne Argentina noe. Hadde Messi fått turneringens spiller i VM 2014 hvis han ikke het Messi? Selvsagt ikke.
Jeg er uenig i begge påstandene.

Jeg tror at hvis det Messi gjorde i 2014 hadde blitt gjort av en relativt ukjent 20 år gammel spiller som eksempelvis tok Nederland til finalen, så tror jeg ikke det ville vært noe særlig diskusjon om at denne spilleren fortjente å vinne turneringens spiller. Det eneste rare var at han fikk utmerkelsen FØR finalekampen var spilt.

Lionel Messi gjorde ting i førsteomgang idag som ingen spillere i verden matcher. Ikke Neymar, ikke Mbappé, ikke Griezmann, ikke Salah, ikke De Bruyne, og absolutt ikke Haaland.

Om noe så får ikke Lionel Messi nok opphausing. Han er verdens beste spiller i en alder av 35.


Edit: Det sagt så synes jeg at det er fortjent at Mac Allister fikk prisen som banens beste, han var veldig nær Messi i prestasjon.
Messi er ikke lenger verdens beste spiller. VM 2014s beste var enten Neuer eller Robben. Mascherano på eget lag ville til og med fortjent den prisen foran Messi. Ingen mål i utslagsrundene. marginalt videre ved to anledninger. En elendig finale som avsluttes med at han skyter et frispark fra god posisjon langt over. Som en bonus kan jeg legge til at han ikke var på noen som helst måte kaptein verdig. Deltok ikke engang i peptalk-sirkelen i finalen i ekstraomgangene...

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Det er mulig det var Polen som gjorde Messi god i dag, men enkelte av de pasningene hans i dag var fantastiske. Blikket likeså. Han hadde tre helt geniale pasninger bare i første omgang til venstre ving. Driblinger. Fikk ballen med seg på små flater. Messi var on fire i dag. Synes har periodevis var en megaskuffelse i VM Brasil 2014 og Russland 2018, særlig med henblikk på hvor god han den gang var i Barca. Den Messi jeg så i dag minnet meg om dominansen i Barca tiden. Han imponerte meg og eksperter ser jeg på nettet. At noen skriver ham ned her … osv..får så være. Mot et lag som Brasil med Casemiro som defensiv midtbanespiller og to gode stoppere tror jeg dog arbeidsforholdene hans ville blitt langt vanskeligere. I dag imponerte han.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

netrebske skrev: ons nov 30, 2022 9:51 pm Hadde vært flau om jeg var polsk her. Verre enn da Semb gikk for 0-0 mot Slovenia..
Semb og Norge burde absolutt vært i stand til å vinne den kampen istedet for å feige inn til 0-0. Var ikke flau- men følte meg voldsomt snurt for den måten vi røk ut av EM 2000 på!

Polen i kveld var så til de grader underlegne Argentina at de: Nei de kunne igrunn ikke tillate seg å gå for 1-2- for da hadde det meget fort smelt i motsatt ende!


Nei må ha vært utrolig nervepirrende og fortvilende å være Polen i kveld å måtte gå for å bare tape 0-2, holde seg unna kort, samt bare håpe på- at fremadstormende Mexico ikke fikk flere mål

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Var en helt spinnvill atmosfære i dag. Jeg skrudde opp lyden og det kokte på stua.

Argentinas fans er VMs klart beste så langt.

Enormt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

PapaSmurf skrev: ons nov 30, 2022 11:22 pm
Argentinas fans er VMs klart beste så langt.
Hjelper at det er det landet hvor flest av landets befolkning har tatt turen til Qatar. Mener at det var Argentina foran Mexico av antall supportere som oppholder seg i Qatar.
Gjør jo mening at det er betydelig færre europeere med tanke på det (fortjent) negative fokuset som har vært rettet mot Qatar de siste to årene. Mediene har ikke kjørt helt samme linje i latin-Amerika.

Men ja, veldig kjekt å se noen virkelige folkefester på tribunen - i begge kamper.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Bakkus skrev: ons nov 30, 2022 10:11 pm Messi var ikke engang MOTM. Denne opphausingen av han fra alle er ene og alene grunn til å ikke unne Argentina noe. Hadde Messi fått turneringens spiller i VM 2014 hvis han ikke het Messi? Selvsagt ikke.
Hvorfor er opphausningen av Messi grunn til å ikke unne Argentina noe? Ser ikke helt logikken i det.

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

sexxes skrev: tor des 01, 2022 6:58 am
Bakkus skrev: ons nov 30, 2022 10:11 pm Messi var ikke engang MOTM. Denne opphausingen av han fra alle er ene og alene grunn til å ikke unne Argentina noe. Hadde Messi fått turneringens spiller i VM 2014 hvis han ikke het Messi? Selvsagt ikke.
Hvorfor er opphausningen av Messi grunn til å ikke unne Argentina noe? Ser ikke helt logikken i det.
Blir litt slitsomt når Langli tar såpass av bare fordi Messi leverer en brukbar kamp mot ett veldig svakt Polen. Høres jo ut som han har Messi-plakat på veggen hjemme....Fanboying bør kommentatorer holde seg for god for.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Mjordan23 skrev: fre des 02, 2022 9:27 am
sexxes skrev: tor des 01, 2022 6:58 am
Bakkus skrev: ons nov 30, 2022 10:11 pm Messi var ikke engang MOTM. Denne opphausingen av han fra alle er ene og alene grunn til å ikke unne Argentina noe. Hadde Messi fått turneringens spiller i VM 2014 hvis han ikke het Messi? Selvsagt ikke.
Hvorfor er opphausningen av Messi grunn til å ikke unne Argentina noe? Ser ikke helt logikken i det.
Blir litt slitsomt når Langli tar såpass av bare fordi Messi leverer en brukbar kamp mot ett veldig svakt Polen. Høres jo ut som han har Messi-plakat på veggen hjemme....Fanboying bør kommentatorer holde seg for god for.
Men synes jo ikke hele Argentina skal få lide pga Langli. Han er vel ikke argentiner heller?

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

sexxes skrev: fre des 02, 2022 1:13 pm
Mjordan23 skrev: fre des 02, 2022 9:27 am
sexxes skrev: tor des 01, 2022 6:58 am

Hvorfor er opphausningen av Messi grunn til å ikke unne Argentina noe? Ser ikke helt logikken i det.
Blir litt slitsomt når Langli tar såpass av bare fordi Messi leverer en brukbar kamp mot ett veldig svakt Polen. Høres jo ut som han har Messi-plakat på veggen hjemme....Fanboying bør kommentatorer holde seg for god for.
Men synes jo ikke hele Argentina skal få lide pga Langli. Han er vel ikke argentiner heller?
Det er han ikke og han bør derfor heller ikke "opptre" som en heller da. Dog, i den store sammenhengen så lider neppe Argentina som lag noe av det.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

I motsetning til Lionel Messi så bidrar Cristiano Ronaldo med målpoeng.

Fikk seg en finfin assist på målet til Sør-Korea.

► Show Spoiler

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»