Herlig slakt av Tusvik & Tønne

Svar
TerryMcDermott

Re: Herlig slakt av Tusvik & Tønne

Legg inn av TerryMcDermott »

guru skrev: fre des 02, 2022 9:49 am Holder de seriøst på fortsatt? Har de lyttere?
--- Massevis, og ut fra kommentarene på saken på f eks FB så hyldes de nesten unisont for showet.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

B.E. skrev: fre des 02, 2022 9:43 am Tusvik var gjest i et TV-program for en tid siden. Da så hun full eller dopet ut, og satt bare der helt fjern i hodet imens hun kom med noen sporadiske og meningsløse kommentarer i hytt og pine, som åpenbart kun hun selv skjønte og syntes var morsomme.
Om det ikke var flere som reagerte på det samme om Tusviks TV-opptreden, kan det jo være at det var du selv som 'ikke var helt med', den kvelden? Om flere opplevde henne som deg, ville det kanskje vært referert til eller ha stått i noen aviser?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

TerryMcDermott skrev: fre des 02, 2022 10:11 am
guru skrev: fre des 02, 2022 9:49 am Holder de seriøst på fortsatt? Har de lyttere?
--- Massevis, og ut fra kommentarene på saken på f eks FB så hyldes de nesten unisont for showet.
Det er kanskje av de som faktisk har sett showet?

HarryH

Legg inn av HarryH »

busemannen skrev: tor des 01, 2022 7:42 pm
Ale skrev: tor des 01, 2022 7:22 pm Forferdelige kvinnemennesker. Motbydelige.
Blir du ikke kåt av Sigrid, Ale?
Sprek jente. Grisete i kjeften òg 😋
Folk som tiltrekkes av Sigrid Bonde Tusvik, tenner sannsynligvis også på Arne Treholt. Rent fysisk er de to til forveksling like. Jeg trodde en stund at det var samme person.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Fordomsfull skrev: fre des 02, 2022 9:09 am
Hetfield skrev: tor des 01, 2022 5:41 pm Om å gjøre og rake ned på menn der i gården, som vanlig..
Ja, for det å rakke ned på menn er jo helt tatt ut av luften og ALLTID grunnløst; Menn slår, menn voldtar, menn dreper, menn misbruker barn, menn gjør minst husarbeid, menn er minst med ungene, menn tjener mest i samme yrker som kvinner https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-o ... bb/2117421
Sett inn "muslimske menn" istedefor "menn". Pluss på "knivstikker", "er kriminelle" Fremdeles helt enig? Eller er det bare visse grupper du mener det er greit å stigmatisere?

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

HarryH skrev: fre des 02, 2022 10:22 am
busemannen skrev: tor des 01, 2022 7:42 pm
Ale skrev: tor des 01, 2022 7:22 pm Forferdelige kvinnemennesker. Motbydelige.
Blir du ikke kåt av Sigrid, Ale?
Sprek jente. Grisete i kjeften òg 😋
Folk som tiltrekkes av Sigrid Bonde Tusvik, tenner sannsynligvis også på Arne Treholt. Rent fysisk er de to til forveksling like. Jeg trodde en stund at det var samme person.
Ha ha! :lol:
Kjenner ikke Treholt så godt. Tviler på at jeg får ståpikk av han. Men kan jo aldri vite🤣

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

HarryH skrev: fre des 02, 2022 10:22 am
busemannen skrev: tor des 01, 2022 7:42 pm
Ale skrev: tor des 01, 2022 7:22 pm Forferdelige kvinnemennesker. Motbydelige.
Blir du ikke kåt av Sigrid, Ale?
Sprek jente. Grisete i kjeften òg 😋
Folk som tiltrekkes av Sigrid Bonde Tusvik, tenner sannsynligvis også på Arne Treholt. Rent fysisk er de to til forveksling like. Jeg trodde en stund at det var samme person.
Hva med en optiker? Høreapprat?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Corvus skrev: fre des 02, 2022 10:31 am
Fordomsfull skrev: fre des 02, 2022 9:09 am
Hetfield skrev: tor des 01, 2022 5:41 pm Om å gjøre og rake ned på menn der i gården, som vanlig..
Ja, for det å rakke ned på menn er jo helt tatt ut av luften og ALLTID grunnløst; Menn slår, menn voldtar, menn dreper, menn misbruker barn, menn gjør minst husarbeid, menn er minst med ungene, menn tjener mest i samme yrker som kvinner https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-o ... bb/2117421
Sett inn "muslimske menn" istedefor "menn". Pluss på "knivstikker", "er kriminelle" Fremdeles helt enig? Eller er det bare visse grupper du mener det er greit å stigmatisere?
Tror knapt det er en stat som ikke har statistiker om/med menn som topper alle såkalte negative statistikker. I den grad stater fører statistikker.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Fordomsfull skrev: fre des 02, 2022 9:09 am
Hetfield skrev: tor des 01, 2022 5:41 pm Om å gjøre og rake ned på menn der i gården, som vanlig..
Ja, for det å rakke ned på menn er jo helt tatt ut av luften og ALLTID grunnløst; Menn slår, menn voldtar, menn dreper, menn misbruker barn, menn gjør minst husarbeid, menn er minst med ungene, menn tjener mest i samme yrker som kvinner https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-o ... bb/2117421
Interessant perspektiv. Vil det si at det er ok å rakke ned på andre folkegrupper som er overrepresentert når det kommer til voldtekt, drap, misbruk av barn og underrepresentert i barneoppdragelse og husarbeid? For eksempel hvis det er noen etniske eller religiøse grupper som kommer dårlig ut?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Vakkert å se den unisone misnøyen mot disse to her inne, uansett politisk tilhørighet. Det gøye er jo at Tusvik og Tønne hadde kalt oss kvinnehatere på grunnlag av at vi ikke liker dem. Toppen av grifter å forsvare det makkverket de produserer som feminisme og direkte ødeleggende for den kampsaken de påstår å fremme.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Fordomsfull skrev: fre des 02, 2022 9:56 am
oddvar_kjempebra skrev: fre des 02, 2022 9:19 am
Fordomsfull skrev: fre des 02, 2022 9:09 am
Ja, for det å rakke ned på menn er jo helt tatt ut av luften og ALLTID grunnløst; Menn slår, menn voldtar, menn dreper, menn misbruker barn, menn gjør minst husarbeid, menn er minst med ungene, menn tjener mest i samme yrker som kvinner https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-o ... bb/2117421
Noen veldig, veldig få menn slår andre menn.
Noen veldig, vedlig få menn dreper.
Noen veldig veldig få menn voldtar.
Noen veldig, veldig få menn misbruker barn.

Hva har det med den stor majoriteten av menn å gjøre? Skal man rakke ned på en hel gruppe fordi noen veldig få individer i den gruppen oppfører seg fælt?

Menn tjener i snitt mer mer fordi de jobber mer og skaffer seg høyere stillinger. Som krever mer tid på jobben og dermed fører til mindre tid hjemme. De fleste kvinner velger hjemmet fremfor jobben. Det er frivillige valg.
Det er en grunn til at kvinner tok initiativet til krisesentre over hele landet og det var ikke fordi menn slår andre menn. Men de siste årene har krisesentrene hatt en økning av menn som søker skjul mot sine voldelige partnere.

Det er et begrep i drapsstatistikkene som kalles partnerdrap og som også inkluderer eks-partnere - og rettsaken mot han som drepte hun Sunniva som er nesten øverst i linken her https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/ - har nettopp vært i fokus, fordi drapsmannen bledømt til 17 års fengsel nylig https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/8Jqx ... -borgen-23
Kopi overgrep.no
"I 2019 ble det registrert 6756 seksuallovbrudd i Norge. 29 % av disse var voldtektssaker.

1/3 av alle kvinner og 1/10 av alle menn i Norge har blitt utsatt for minst ett seksuelt overgrep i løpet av livet sitt. Med seksuelt overgrep menes voldtekt, seksuell kontakt før 13 år, beføling ved bruk av makt eller trusler, press til seksuelle handlinger og/eller andre seksuelle krenkelser og overgrep, inkludert overgrep relatert til rus."
-------
Du har kanskje hørt om den kampanjen som ble kalt for 'Metoo'? I linken jeg la inn om menn som tjener bedre enn kvinner, den bør du faktisk lese før du uttaler deg. For det du påstår, er ikke sammenligningsgrunnlaget de baserer seg på.
Hva de baserer seg på er mindre viktig. Jeg baserer meg på fakta. Og det er at kvinner i dagens Norge har samme muligheter som menn til å forfølge en karrierer. Men kvinner (i snitt) prioriterer annerledes. Hvilket er helt supert. Man skal ha friheten til å gjøre akkurat det man har lyst til og ikke føle noe press fra samfunnet om å gå i en bestemt retning. Kvinner vil ikke (med noen få unntak) bli ingeniører, selv om det er blant de best betalte jobbene. Og det er ikke fordi kvinner hindres i å ta en ingeniørutdannelse.

Hovedpoenget er uansett at det er et ekstremt lite mindertall som dreper, voldtar og mishandler. At du da sier "Menn dreper, voldtar og mishandler" blir derfor bare latterlig.

Det er forøvrig også kun et ekstremt lite mindertall som er toppledere. 99.9% av alle menn er ikke toppledere. Skal vi synes at det er forferdelig også? Hvorfor blir alle disse mennene forhindret fra å bli toppledere?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Lew_Ashby skrev: fre des 02, 2022 10:53 am Vakkert å se den unisone misnøyen mot disse to her inne, uansett politisk tilhørighet. Det gøye er jo at Tusvik og Tønne hadde kalt oss kvinnehatere på grunnlag av at vi ikke liker dem. Toppen av grifter å forsvare det makkverket de produserer som feminisme og direkte ødeleggende for den kampsaken de påstår å fremme.
Jeg har til gode å møte en eneste person som synes disse er morsomme, representerer noe interessant eller i det hele tatt er noe annet enn en forsøpling av den norske offentligheten....

... lurer litt egentlig hvem det er som sitter å applauderer disse damene. Og er ikke mye av applausen en slags flokkmentalitet - de er populære, og derfor er de verdt å lytte på? Jeg vet ikke her.

Tusvik er vel fortsatt spaltist i Dagsavisen. Er vel kanskje på tide å vurdere dette samarbeidet, slik hun oppfører seg.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Solvgutt1 skrev: fre des 02, 2022 10:44 am
Fordomsfull skrev: fre des 02, 2022 9:09 am
Hetfield skrev: tor des 01, 2022 5:41 pm Om å gjøre og rake ned på menn der i gården, som vanlig..
Ja, for det å rakke ned på menn er jo helt tatt ut av luften og ALLTID grunnløst; Menn slår, menn voldtar, menn dreper, menn misbruker barn, menn gjør minst husarbeid, menn er minst med ungene, menn tjener mest i samme yrker som kvinner https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-o ... bb/2117421
Interessant perspektiv. Vil det si at det er ok å rakke ned på andre folkegrupper som er overrepresentert når det kommer til voldtekt, drap, misbruk av barn og underrepresentert i barneoppdragelse og husarbeid? For eksempel hvis det er noen etniske eller religiøse grupper som kommer dårlig ut?
Gjennomgående i alle samfunn og stater såvidt meg bekjent, topper menn alle negative statistikker - uansett religiøs/etnisk/seksuell tilhørighet. Det er mest markant for gutter&menn i alderen 18-20 til 45(mener jeg).

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Fordomsfull skrev: fre des 02, 2022 11:32 am
Solvgutt1 skrev: fre des 02, 2022 10:44 am
Fordomsfull skrev: fre des 02, 2022 9:09 am
Ja, for det å rakke ned på menn er jo helt tatt ut av luften og ALLTID grunnløst; Menn slår, menn voldtar, menn dreper, menn misbruker barn, menn gjør minst husarbeid, menn er minst med ungene, menn tjener mest i samme yrker som kvinner https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-o ... bb/2117421
Interessant perspektiv. Vil det si at det er ok å rakke ned på andre folkegrupper som er overrepresentert når det kommer til voldtekt, drap, misbruk av barn og underrepresentert i barneoppdragelse og husarbeid? For eksempel hvis det er noen etniske eller religiøse grupper som kommer dårlig ut?
Gjennomgående i alle samfunn og stater såvidt meg bekjent, topper menn alle negative statistikker - uansett religiøs/etnisk/seksuell tilhørighet. Det er mest markant for gutter&menn i alderen 18-20 til 45(mener jeg).
Svarte menn topper de gjerne. Er det greit å rakke ned på svarte menn?

peraleks

Legg inn av peraleks »

Solvgutt1 skrev: fre des 02, 2022 11:34 am
Fordomsfull skrev: fre des 02, 2022 11:32 am
Solvgutt1 skrev: fre des 02, 2022 10:44 am

Interessant perspektiv. Vil det si at det er ok å rakke ned på andre folkegrupper som er overrepresentert når det kommer til voldtekt, drap, misbruk av barn og underrepresentert i barneoppdragelse og husarbeid? For eksempel hvis det er noen etniske eller religiøse grupper som kommer dårlig ut?
Gjennomgående i alle samfunn og stater såvidt meg bekjent, topper menn alle negative statistikker - uansett religiøs/etnisk/seksuell tilhørighet. Det er mest markant for gutter&menn i alderen 18-20 til 45(mener jeg).
Svarte menn topper de gjerne. Er det greit å rakke ned på svarte menn?
Tror kanskje vedkommende du svarer egentlig skulle til Kvinneguiden men har sporet av og havnet i feil forum.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

guru skrev: fre des 02, 2022 9:49 am Holder de seriøst på fortsatt? Har de lyttere?
Ja, mannehat er jo poppulært blant kvinner generellt så da har de jo et publikum.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

StormEagle skrev: fre des 02, 2022 12:11 pm
guru skrev: fre des 02, 2022 9:49 am Holder de seriøst på fortsatt? Har de lyttere?
Ja, mannehat er jo poppulært blant kvinner generellt så da har de jo et publikum.
I Vesten ja.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Kvinnelige standup-komikere er stort sett sånn:

1. Gnåle om hvor gammel de er
2. Gnåle om hvor feit de er
3. Gnåle om hvor mye de drikker
4. Gnåle om underlivet, sexlivet, eksmannen
5 Gnåle om en eller annen woke-sak de har lest ingressen av.
6. Gnåle om hvite hetrofile menn og hvor fæle de er.

Tusvik er steriotypen på umorsomme kvinner

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »


Menn tjener i snitt mer mer fordi de jobber mer og skaffer seg høyere stillinger. Som krever mer tid på jobben og dermed fører til mindre tid hjemme. De fleste kvinner velger hjemmet fremfor jobben. Det er frivillige valg.
Menn tjener mer fordi de jobber mer.
Menn tar på seg mer riskofylt arbeid.
Menn flytter oftere for å ta en jobb
Menn jobber oftere med ting enn med mennesker i bransjer der man lettere kan måle resultat
Menn har oftere jobber med reisevirksomhet og lange perioder borte fra hjemmet
Menn jobber oftere i privat sektor
Menn tar oftere på seg overtid, tar mer kurs/etterutdanning og verv som er tilgjengelig på arbeidsplassen
Menn er mer aktive i å forhandle lønn og kreve lønn
Menns økonomiske suksess øker seksuell attraktivitet . Kvinners attraktivitet øker ikke av karriere og økonomi. Motivasjonen for høy lønn faller mest mot menn.
Menn går ikke gravid og føder ikke. Menn har en forsørgerrolle i en familie som styrkes av barn og fødsler. Mens mange kvinner føler for å trappe litt ned og prioritere barn og familie om man har økonomi til det.
Menn er statistisk sett mindre medgjørelige enn kvinner og en større andel av menn er derfor komfortabel med å kreve høyere lønn.

Kvinner er oftest gift eller sammen med en mann som tjener mer. Motivasjonen for å jobbe mer og kreve mer lønn blir mindre om du har en partner som tjener langt mer.

Legg sammen alle de faktorene , pluss en liiiten bit som går på kjønn så har man forklaringen på hvorfor menn tjener mer.
Lik lønn ? Hva er det i grunn. Skal man jevne ut disse forskjellene så må man fjerne mekanismene bak . Og vil det være positivt for arbeidslivet? Neppe.
Sist redigert av Maxus5 den fre des 02, 2022 12:35 pm, redigert 1 gang totalt.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

HarryH skrev: fre des 02, 2022 10:22 am
busemannen skrev: tor des 01, 2022 7:42 pm
Ale skrev: tor des 01, 2022 7:22 pm Forferdelige kvinnemennesker. Motbydelige.
Blir du ikke kåt av Sigrid, Ale?
Sprek jente. Grisete i kjeften òg 😋
Folk som tiltrekkes av Sigrid Bonde Tusvik, tenner sannsynligvis også på Arne Treholt. Rent fysisk er de to til forveksling like. Jeg trodde en stund at det var samme person.
--- Hvor er likhetene med Treholt?
Bilde

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

greyserpent skrev: fre des 02, 2022 12:15 pm
StormEagle skrev: fre des 02, 2022 12:11 pm
guru skrev: fre des 02, 2022 9:49 am Holder de seriøst på fortsatt? Har de lyttere?
Ja, mannehat er jo poppulært blant kvinner generellt så da har de jo et publikum.
I Vesten ja.
Ja de hater virkelig disse hvite mennene. De hvite mennene som har skapt de tryggeste og beste samfunnene å være kvinne i noen gang.
Og i disse Qatar-tider lurer jeg på hvor i verden uten hvite menn disse kvinnene heller kunne tenke seg å bo

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Maxus5 skrev: fre des 02, 2022 12:26 pm
greyserpent skrev: fre des 02, 2022 12:15 pm
StormEagle skrev: fre des 02, 2022 12:11 pm

Ja, mannehat er jo poppulært blant kvinner generellt så da har de jo et publikum.
I Vesten ja.
Ja de hater virkelig disse hvite mennene. De hvite mennene som har skapt de tryggeste og beste samfunnene å være kvinne i noen gang.
Og i disse Qatar-tider lurer jeg på hvor i verden uten hvite menn disse kvinnene heller kunne tenke seg å bo
Saken er at kvinner innerst inne har et ønske om og behov for å bli holdt i ørene av en mann.

På samme måte som et barn som tester grenser, gjør kvinner det samme.

Slik grensetesting er en del av overlevelsesmekanismen og handler egentlig om å teste hvorvidt du er en verdig som partner. På engelsk kalles dette for «shit testing», og defineres slik:

A manufactured grievance a woman uses to test the mettle, competence and confidence of her mate. It is an intentional provocation accompanied by an implicit and subconscious desire that the man put his foot down, set reasonable boundaries and demonstrate that he will not be bullied, nagged, shamed or guilted into submission. Its purpose is to confirm for her that he is capable of doing what needs to be done to provide for and protect her and her children.

Når du er «snill» (svak) og gir etter på feil områder så mister de respekten for deg og begynner å hate deg i stedet. I et fast forhold ender det som regel da med utroskap og brudd.

Det kollektive hatet mot hvite, vestlige menn handler om den samme mekanismen men på et overordnet nivå. Utroskapen er blant annet erstattet av en overdrevent positiv innstilling til mannlig masseinnvandring, som er en annen måte å straffe hvite menn på.

HarryH

Legg inn av HarryH »

TerryMcDermott skrev: fre des 02, 2022 12:26 pm
HarryH skrev: fre des 02, 2022 10:22 am
busemannen skrev: tor des 01, 2022 7:42 pm

Blir du ikke kåt av Sigrid, Ale?
Sprek jente. Grisete i kjeften òg 😋
Folk som tiltrekkes av Sigrid Bonde Tusvik, tenner sannsynligvis også på Arne Treholt. Rent fysisk er de to til forveksling like. Jeg trodde en stund at det var samme person.
--- Hvor er likhetene med Treholt?
Bilde
Har du moret deg med Photoshop? Jeg er genuint usikker på om det der er ansiktet til Arne Treholt eller Sigrid Bonde Tusvik.

Jeg ser selvsagt at det ikke er kroppen til Treholt.

Corvus

Legg inn av Corvus »

TerryMcDermott skrev: fre des 02, 2022 12:26 pm
HarryH skrev: fre des 02, 2022 10:22 am
busemannen skrev: tor des 01, 2022 7:42 pm

Blir du ikke kåt av Sigrid, Ale?
Sprek jente. Grisete i kjeften òg 😋
Folk som tiltrekkes av Sigrid Bonde Tusvik, tenner sannsynligvis også på Arne Treholt. Rent fysisk er de to til forveksling like. Jeg trodde en stund at det var samme person.
--- Hvor er likhetene med Treholt?
Bilde
I trynet. Ingen som sier at kroppen ligner Treholt sin.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Shine skrev: tor des 01, 2022 5:02 pm
bundetrente skrev: tor des 01, 2022 4:47 pm Jeg visste ikke at Tusvik hadde vært gjennom et samlivsbrudd før jeg leste dette, fordi… hvorfor skulle jeg det? Men nå som jeg vet det, er jeg SJOKKERT. Hvem ville vel ikke ønsket seg en tilværelse med denne ydmyke, rause, milde og godhjertede damen?
Jeg tror hun har vært gift i noen år med en VG-journalist. Har alltid lurt på hvem som vil seg selv så vondt som å bli sammen med henne, men ikke noe sjokk at det ble et bittert brudd og hevntanker når de først gikk fra hverandre.

Leser at publikum trampeklappet for forestillingen. Tydelig at de to damene har sitt publikum som har fulgt dem lenge. Hvem er egentlig de? Er det menn blant fansen?
Dette har jeg fra henne, han har åpenbart en tiltalende penis siden hun konsekvent omtaler han som Gullkuken.

Hun har prøvd den analt.

Dette vet jeg fordi da hun tok prostataundersøkelse for åpen scene så sa hun dette trodde jeg ville være smertefritt siden jeg har øvd så mye før, men det var det ikke.
Sist redigert av kytec den fre des 02, 2022 1:53 pm, redigert 1 gang totalt.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Ka9nen skrev: tor des 01, 2022 5:28 pm Husker ikke om det var Tusvik eller Tønne, men var en eller to av de:

- Gjorde narr av kjønnsorganet til Kåre Conradi offentlig som "humor", unnskylder seg i ettertid med at "det var en annen tid".
- Finner frem kvinnefiendtlige sitater av Donald Trump fra 90-tallet som de er krenket over 20-30 år etterpå..

I eksempel 2 har de muligens mer rett, men er det ikke voldsomt til dobbeltmoral på disse/hun?
Om pikkestørrelse, var det liksom jævla Macho, desto større den var og - det lød både uvirkelig&fordummende. Så vi slo om og snakket størrelsen ned med viten&vilje; Min/den er ikke så stor, men gjengjeld jævlig tynn.

Trump har kjøpt prostituerte og det er liksom på et annet nivå. Også Vendela Kirsebom fortalte om Trump
https://www.nettavisen.no/nyheter/innen ... 3423273028

Men jeg skjønner at poenget her er å henge ut disse kvinnfolkene som tildels gjør seg morsomme på menns bekostning, også på eks-partneres. Du kan se på stand-up komikere på youtube og på Apollo Teater i London og de snakker om familie, eks-er, fedre mm og jeg tror da ikke all deres HUMOR er sannhet.
Jeg leste 6 bind av Knausgårds kamp('Min kamp') og synes det var gode bøker og de involverte i høy grad hans familie. Thomas Espedal skriver og om seg selv, og kritiseres for noe av det, jf en historie om en voldtekt han ble beskyldt for. Vigdis Hjorts ene bok om sin barndom&oppvekst, 'Arv&Miljø', fikk søsteren, Helga Hjort til å skrive en slags motbok, 'Fri vilje';- de var vokst opp sammen og søsteren hadde ikke opplevd samme barndom som Vigdis (Hjort).

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Maxus5 skrev: fre des 02, 2022 12:25 pm

Menn tjener i snitt mer mer fordi de jobber mer og skaffer seg høyere stillinger. Som krever mer tid på jobben og dermed fører til mindre tid hjemme. De fleste kvinner velger hjemmet fremfor jobben. Det er frivillige valg.
Menn tjener mer fordi de jobber mer.
Menn tar på seg mer riskofylt arbeid.
Menn flytter oftere for å ta en jobb
Menn jobber oftere med ting enn med mennesker i bransjer der man lettere kan måle resultat
Menn har oftere jobber med reisevirksomhet og lange perioder borte fra hjemmet
Menn jobber oftere i privat sektor
Menn tar oftere på seg overtid, tar mer kurs/etterutdanning og verv som er tilgjengelig på arbeidsplassen
Menn er mer aktive i å forhandle lønn og kreve lønn
Menns økonomiske suksess øker seksuell attraktivitet . Kvinners attraktivitet øker ikke av karriere og økonomi. Motivasjonen for høy lønn faller mest mot menn.
Menn går ikke gravid og føder ikke. Menn har en forsørgerrolle i en familie som styrkes av barn og fødsler. Mens mange kvinner føler for å trappe litt ned og prioritere barn og familie om man har økonomi til det.
Menn er statistisk sett mindre medgjørelige enn kvinner og en større andel av menn er derfor komfortabel med å kreve høyere lønn.

Kvinner er oftest gift eller sammen med en mann som tjener mer. Motivasjonen for å jobbe mer og kreve mer lønn blir mindre om du har en partner som tjener langt mer.

Legg sammen alle de faktorene , pluss en liiiten bit som går på kjønn så har man forklaringen på hvorfor menn tjener mer.
Lik lønn ? Hva er det i grunn. Skal man jevne ut disse forskjellene så må man fjerne mekanismene bak . Og vil det være positivt for arbeidslivet? Neppe.
Alle punktene dine er relevante, men jeg viste til denne linken
https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-o ... bb/2117421
- og påstandene der er meget bredt dokumentert og innbefatter 15 land.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

kytec skrev: fre des 02, 2022 1:32 pm
Shine skrev: tor des 01, 2022 5:02 pm
bundetrente skrev: tor des 01, 2022 4:47 pm Jeg visste ikke at Tusvik hadde vært gjennom et samlivsbrudd før jeg leste dette, fordi… hvorfor skulle jeg det? Men nå som jeg vet det, er jeg SJOKKERT. Hvem ville vel ikke ønsket seg en tilværelse med denne ydmyke, rause, milde og godhjertede damen?
Jeg tror hun har vært gift i noen år med en VG-journalist. Har alltid lurt på hvem som vil seg selv så vondt som å bli sammen med henne, men ikke noe sjokk at det ble et bittert brudd og hevntanker når de først gikk fra hverandre.

Leser at publikum trampeklappet for forestillingen. Tydelig at de to damene har sitt publikum som har fulgt dem lenge. Hvem er egentlig de? Er det menn blant fansen?
Dette har jeg fra henne, han har åpenbart en tiltalende penis siden hun konsekvent omtaler han som Gullkuken.

Hun har prøvd den analt.

Dette vet jeg fordi da hun tok prostataundersøkelse for åpen scene så sa hun dette trodde jeg ville være smertefritt siden jeg har øvd så mye før, men det var det ike.
Ja så også hun har blitt pult analt altså? Får håpe hun hadde det kjekt da.
Om prostata og kvinner, kopi fra nettet;
"Har kvinner prostata?
Det er kun menn som kan få prostatakreft, da kvinner ikke har prostata. Risikoen for å få sykdommen stiger med alderen, og omkring halvparten av 60-årige og 75% av 75-årige menn har uten å vite det prostatakreft. Sykdommen sees meget sjelden hos menn under 50 år."

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

DoktorS skrev: tor des 01, 2022 3:11 pm Dette var befriende ærlig...
https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... -og-toenne

Helt merkelig hvordan de får holde på. For noen drittkjerringer, rett og slett. Og dette applauderes av kvinner? Hvem i så fall...

Det er til å le seg skakk av.

Et utdrag fra norsk synonymordbok:
Patetisk, nedrig, ussel, ynkelig... ⇆ Tusvik og Tønne

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

busemannen skrev: tor des 01, 2022 5:19 pm
Oberman skrev: tor des 01, 2022 3:14 pm Folk som betaler for å se eller høre på disse 2 motbydelige kvinnene er avskum.
Du verden! Her skal det ikke mangle på fordømmelse av andre mennesker.
De har tydeligvis sitt publikum. Og liker de å brette ut sitt sexliv for offentligheten så burde vel det være greit.
Men moralistene i verden synes ikke noe om det.

Sprek jente, Sigrid, morsom også 8-)
Jada helt sikkert.., folk (dette publikummet) må jo få lov å ha sine fetisjer for hva de synes er "kult å bruke penger/tid på".
Verre er det om de som blir gjort narr av, ikke har gitt sitt samtykke (selv om det sikkert også er kult for et visst publikum..).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»