Herlig slakt av Tusvik & Tønne

Svar
Hetfield

Re: Herlig slakt av Tusvik & Tønne

Legg inn av Hetfield »

peraleks skrev: fre des 02, 2022 11:53 am
Solvgutt1 skrev: fre des 02, 2022 11:34 am
Fordomsfull skrev: fre des 02, 2022 11:32 am
Gjennomgående i alle samfunn og stater såvidt meg bekjent, topper menn alle negative statistikker - uansett religiøs/etnisk/seksuell tilhørighet. Det er mest markant for gutter&menn i alderen 18-20 til 45(mener jeg).
Svarte menn topper de gjerne. Er det greit å rakke ned på svarte menn?
Tror kanskje vedkommende du svarer egentlig skulle til Kvinneguiden men har sporet av og havnet i feil forum.
Han hadde passet fint inn der. Generaliserende og stigmatiserende påstander om menn som en gruppe er dagligdags..

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Fordomsfull skrev: fre des 02, 2022 1:33 pm
Men jeg skjønner at poenget her er å henge ut disse kvinnfolkene som tildels gjør seg morsomme på menns bekostning, også på eks-partneres. Du kan se på stand-up komikere på youtube og på Apollo Teater i London og de snakker om familie, eks-er, fedre mm og jeg tror da ikke all deres HUMOR er sannhet.
"HUMOR" mener du vel

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: fre des 02, 2022 3:04 pm Tønne var faktisk litt deilig da hun var ung.
Synes du har alt for lave standarder!

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Saliph skrev: tor des 01, 2022 5:24 pm
Shine skrev: tor des 01, 2022 5:02 pm
bundetrente skrev: tor des 01, 2022 4:47 pm Jeg visste ikke at Tusvik hadde vært gjennom et samlivsbrudd før jeg leste dette, fordi… hvorfor skulle jeg det? Men nå som jeg vet det, er jeg SJOKKERT. Hvem ville vel ikke ønsket seg en tilværelse med denne ydmyke, rause, milde og godhjertede damen?
Jeg tror hun har vært gift i noen år med en VG-journalist. Har alltid lurt på hvem som vil seg selv så vondt som å bli sammen med henne, men ikke noe sjokk at det ble et bittert brudd og hevntanker når de først gikk fra hverandre.

Leser at publikum trampeklappet for forestillingen. Tydelig at de to damene har sitt publikum som har fulgt dem lenge. Hvem er egentlig de? Er det menn blant fansen?
Martin Jøndahl. Han er United-supporter, så etter alt å dømme en veldig bra fyr. At han fant seg noe bedre enn den bitre, vulgære, mannehatende sutrekjerringa der er ikke så rart.
Tusvik må være ganske mye 'på' hun også, for basert på hvor mye folk her mener om damen - må de ha nesten ha vært sammen med henne.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Ka9nen skrev: fre des 02, 2022 4:59 pm
Fordomsfull skrev: fre des 02, 2022 1:33 pm
Men jeg skjønner at poenget her er å henge ut disse kvinnfolkene som tildels gjør seg morsomme på menns bekostning, også på eks-partneres. Du kan se på stand-up komikere på youtube og på Apollo Teater i London og de snakker om familie, eks-er, fedre mm og jeg tror da ikke all deres HUMOR er sannhet.
"HUMOR" mener du vel
Mye publikum er vel det et tegn på at mange liker dem. Nei, jeg har ikke sett deres show, men jeg så Tusvik leie Max Hermanson over Grønland i Oslo og det var ganske morsomt
https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... lo/893794/
- Og jeg ble positivt overrasket over Max Hermansen, for han MÅ ha skjønt at han ble den morsomme;- jeg synes det er er prisverdig av de som både tåler å bli ledd av og kan le av seg selv.
Sist redigert av Fordomsfull den fre des 02, 2022 5:25 pm, redigert 1 gang totalt.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Maxus5 skrev: fre des 02, 2022 2:29 pm
LeSorcier skrev: fre des 02, 2022 2:16 pm Disse damene finnes ikke morsomme.
Elin Ørjasæther hadde en sak for flere år siden som hun har blitt spurt om år etter år.
I den saken tok hun opp om kvinner egentlig fra naturens side er mindre morsomme.

Humor er noe menn kan bruke for å fremstå attraktive. Og det er ikke nødvendigvis slik fra kvinners side.
https://e24.no/naeringsliv/i/1kA60B/kvi ... gler-humor

Hun henviser til Christopher Hitchens, som hadde en famøs artikkel i Vanity Fair om det der. Genial fyr, for øvrig.


Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Fordomsfull skrev: fre des 02, 2022 5:23 pm
https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... lo/893794/
- Og jeg ble positivt overrasket over Max Hermansen, for han MÅ ha skjønt at han ble den morsomme;- jeg synes det er er prisverdig av de som både tåler å bli ledd av og kan le av seg selv.
Akkurat det innslaget var jo faktisk ganske "tidig". Sykt at det allerede har gått 8 år siden det nå, åra går fort..

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hetfield skrev: fre des 02, 2022 3:41 pm
peraleks skrev: fre des 02, 2022 11:53 am
Solvgutt1 skrev: fre des 02, 2022 11:34 am
Svarte menn topper de gjerne. Er det greit å rakke ned på svarte menn?
Tror kanskje vedkommende du svarer egentlig skulle til Kvinneguiden men har sporet av og havnet i feil forum.
Han hadde passet fint inn der. Generaliserende og stigmatiserende påstander om menn som en gruppe er dagligdags..
Skriver du hvite menn så er du der. Det er sosialt akseptert.

For absolutt alle andre grupper er det diskriminerende og krenkende.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Whitney Cummings er ganske morsom, men det er mest fordi hun er hot og vitser om sex og sitt eget sexliv.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

kytec skrev: fre des 02, 2022 6:48 pm Whitney Cummings er ganske morsom, men det er mest fordi hun er hot og vitser om sex og sitt eget sexliv.
Hun har faktisk selvironi og sjarm, noe de to tøytene kan bare drømme om..

Reddington

Legg inn av Reddington »

Hva ble egentlig sagt?

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Maxus5 skrev: fre des 02, 2022 2:29 pm
LeSorcier skrev: fre des 02, 2022 2:16 pm Disse damene finnes ikke morsomme.
Elin Ørjasæther hadde en sak for flere år siden som hun har blitt spurt om år etter år.
I den saken tok hun opp om kvinner egentlig fra naturens side er mindre morsomme.
Humor er noe menn kan bruke for å fremstå attraktive. Og det er ikke nødvendigvis slik fra kvinners side.
Jeg så en gang at både kvinner og menn syntes humoristisk sans var det viktigste kriteriet i valg av partner.
Kvinner definerte humoristisk sans som at mannen fikk dem til å le.
Menn definerte det som at kvinnen lo av vitsene hans.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Alle lo visst da Tusvik som liten sa at hun skulle bli komiker når hun ble stor.

Nå er det ingen som ler lenger.

Strider

Legg inn av Strider »

Er det de som har det samme showet om hvor mye de hater menn som de har holdt på med i 10 år?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Maxus5 skrev: fre des 02, 2022 2:29 pm
LeSorcier skrev: fre des 02, 2022 2:16 pm Disse damene finnes ikke morsomme.
Elin Ørjasæther hadde en sak for flere år siden som hun har blitt spurt om år etter år.
I den saken tok hun opp om kvinner egentlig fra naturens side er mindre morsomme.
Humor er noe menn kan bruke for å fremstå attraktive. Og det er ikke nødvendigvis slik fra kvinners side.
https://e24.no/naeringsliv/i/1kA60B/kvi ... gler-humor

Kvinnelige komikere prøver som regel å være morsomme ved å være mest mulig vulgære. Som regel handler det om eget underliv. Mulig andre kvinner synes slikt er gøy fordi det er tabubelagt (noe det også bør være), men for min del funker det som regel dårlig.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

DoktorS skrev: tor des 01, 2022 3:11 pm Dette var befriende ærlig...
https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... -og-toenne

Helt merkelig hvordan de får holde på. For noen drittkjerringer, rett og slett. Og dette applauderes av kvinner? Hvem i så fall...

Det er til å le seg skakk av.
Nå har jeg ikke sett "showet" selv, så kan selvsagt ikke uttale meg om dette stemmer med denne personen sin egen opplevelse. På generelt grunnlag vil jeg likevel si at å henge ut folk og da tidligere ektemann (hvis dette faktisk skjedde) er en type "humor" jeg ALDRI har hatt sansen for. Det er bare trist og spesielt all den tid de som blir hengt ut ikke får sjansen til å forsvare seg der og da. Jeg har heller aldri vært noen fan av Tusvik og har alltid funnet henne litt for lite sjarmerende i både væremåte og andre måter.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Synes Irene Straume uttrykker det utmerket i kommentarfeltet i Aftenposten. Det er jo riktig det hun sier, samtidig er jeg litt lei av dette begrepet "hva om en kvinne hadde gjort det samme" og omvendt. Det er jo slik at kvinner kan gjøre mer enn menn, og menn mer enn kvinner. Så lenge det er to ulike kjønn, vil tankemåte, væremåte og forventinger til dette på veldig mange områder være forskjellig. Selvsagt. Det henger sammen med helt fundamentale nedarvede genetiske forhold og kultur gjennom mange hundre år. Selvsagt skal det være likestilling og folk skal opptre likt i det profesjonelle livet, men det vil ta mange generasjoner før dette blir "likestilt", sannsynligvis, og forhåpentligvis aldri, fordi vi fortsatt er to ulike kjønn. På godt og vondt.

---

Irene Straume


Jeg har i mange år snakket om hvordan denne kvinnen får lov til å harselere med folk fra scenen - uten reaksjoner. Skulle vært en mann…

At noen kaller det genial humor og anmelderne i tillegg gir showene terningkast 6, er ubegripelig.

Det er lenge siden humor på andres bekostning var gøy, langt mindre underholdning er det i å henge ut folk i det off rom + nekte folk å bruke tlf sin på «showet». Denne grusomme kvinnen har faktisk to barn med en mann hun «hudfletter og driter ut» - hva med dem?

Det er ikke første gangen, og sikkert ikke den siste, hvis ingen setter en stopper.

Det er også et paradoks her mtp hvilket «krenkessmfunn» vi lever i, at disse reglene ikke eksisterer for kvinnen + sin venninne.

Hvis dette representerer moderne kvinnekamp ønsker i hvert fall ikke jeg være en del av den.

Det finnes faktisk svært lite mer usjarmerende enn kvinner som spiller på kropp og kjønn, samtidig som de har språket til en «bryggesjauer» og samtidig mener de har en viktig plass i samfunnsdebatten.

Dette er vel heller et stjerneeksempel på hvordan vi skal lære barn om hvordan nestekjærlighet IKKE er?

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

LeSorcier skrev: fre des 02, 2022 2:16 pm Disse damene finnes ikke morsomme.
Jo det er de. Om du også synes veps i brusflasken er morsomt.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Noen av de verste kvinnfolka vi har i Norge og så fryktelig umorsomme. Fryktelige...

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Maxus5 skrev: fre des 02, 2022 2:25 pm
Texas_John skrev: fre des 02, 2022 12:55 pm
Maxus5 skrev: fre des 02, 2022 12:26 pm

Ja de hater virkelig disse hvite mennene. De hvite mennene som har skapt de tryggeste og beste samfunnene å være kvinne i noen gang.
Og i disse Qatar-tider lurer jeg på hvor i verden uten hvite menn disse kvinnene heller kunne tenke seg å bo
Saken er at kvinner innerst inne har et ønske om og behov for å bli holdt i ørene av en mann.

På samme måte som et barn som tester grenser, gjør kvinner det samme.

Slik grensetesting er en del av overlevelsesmekanismen og handler egentlig om å teste hvorvidt du er en verdig som partner. På engelsk kalles dette for «shit testing», og defineres slik:

A manufactured grievance a woman uses to test the mettle, competence and confidence of her mate. It is an intentional provocation accompanied by an implicit and subconscious desire that the man put his foot down, set reasonable boundaries and demonstrate that he will not be bullied, nagged, shamed or guilted into submission. Its purpose is to confirm for her that he is capable of doing what needs to be done to provide for and protect her and her children.

Når du er «snill» (svak) og gir etter på feil områder så mister de respekten for deg og begynner å hate deg i stedet. I et fast forhold ender det som regel da med utroskap og brudd.

Det kollektive hatet mot hvite, vestlige menn handler om den samme mekanismen men på et overordnet nivå. Utroskapen er blant annet erstattet av en overdrevent positiv innstilling til mannlig masseinnvandring, som er en annen måte å straffe hvite menn på.
Globalt ser man at kvinner velger seg og går etter menn som er litt eldre, høyere, sterkere, har minst samme nivå av utdannelse og har høyere lønn. Og man går etter personlighetsstrekk som viser pågangsmot, sterk vilje, bestemthet og selvsikkerhet. Altså man velger seg menn med kvaliteter og prestasjoner som overgår sine egne. Det er ikke et tegn på at man ønsker å være likestilt. Hadde kvinner ønsker å være den primære kraften i et hushold, i en økonomi og ei et forhold så hadde man heller valgt seg svakere og mindre suksessrike menn. Men det gjør ikke kvinner.

Det slår seg tydeligst ut blandt leger. En mannlig lege på 35 år blant de mest attraktive på markedet. En kvinnelig lege på 35 er i motsatt ende av skalaen. En 27 år gammel frisør kan feie en 35år gammel kvinnelig lege av banen i kampen for en mann. For menn er det sjeldent tilfelle. Menn velges på status og evne til å forsørge/skaffe ressurser mens kvinner velges utifra skjønnhet og ungdom og hvordan denne underbevist antyder at kvinner er fertil.

Derfor er det gunstig i samfunn at vi har like muligheter. Men det er ikke gunstig at vi er så besatt av like resultater og likt utfall. Fordi menn og kvinner er svært ulike og ønsker svært ulike ting.
Når jeg leser det du og Texas' her skriver, så har kvinnene Tusvik&Tønne stoff i lange baner.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Feilpost
Sist redigert av Maxus5 den lør des 03, 2022 2:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Texas_John skrev: lør des 03, 2022 9:06 am
Maxus5 skrev: fre des 02, 2022 2:29 pm
LeSorcier skrev: fre des 02, 2022 2:16 pm Disse damene finnes ikke morsomme.
Elin Ørjasæther hadde en sak for flere år siden som hun har blitt spurt om år etter år.
I den saken tok hun opp om kvinner egentlig fra naturens side er mindre morsomme.
Humor er noe menn kan bruke for å fremstå attraktive. Og det er ikke nødvendigvis slik fra kvinners side.
https://e24.no/naeringsliv/i/1kA60B/kvi ... gler-humor

Kvinnelige komikere prøver som regel å være morsomme ved å være mest mulig vulgære. Som regel handler det om eget underliv. Mulig andre kvinner synes slikt er gøy fordi det er tabubelagt (noe det også bør være), men for min del funker det som regel dårlig.
Får meg til å tenke på denne

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »


LANISTA

Legg inn av LANISTA »

CliffC skrev: fre des 02, 2022 7:48 pm Alle lo visst da Tusvik som liten sa at hun skulle bli komiker når hun ble stor.

Nå er det ingen som ler lenger.
Aha! Den tror at jeg skjønte.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Maxus5 skrev: lør des 03, 2022 2:08 pm
Texas_John skrev: lør des 03, 2022 9:06 am
Maxus5 skrev: fre des 02, 2022 2:29 pm

Elin Ørjasæther hadde en sak for flere år siden som hun har blitt spurt om år etter år.
I den saken tok hun opp om kvinner egentlig fra naturens side er mindre morsomme.
Humor er noe menn kan bruke for å fremstå attraktive. Og det er ikke nødvendigvis slik fra kvinners side.
https://e24.no/naeringsliv/i/1kA60B/kvi ... gler-humor

Kvinnelige komikere prøver som regel å være morsomme ved å være mest mulig vulgære. Som regel handler det om eget underliv. Mulig andre kvinner synes slikt er gøy fordi det er tabubelagt (noe det også bør være), men for min del funker det som regel dårlig.
Får meg til å tenke på denne
Kan også anbefale Matt Walsh sin «Try to Laugh» serie, hvor han rett og slett ser på kremen av kvinnelige komikere og forsøker å le av de beste vitsene deres


Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Fordomsfull skrev: lør des 03, 2022 2:04 pm
Maxus5 skrev: fre des 02, 2022 2:25 pm
Texas_John skrev: fre des 02, 2022 12:55 pm
Saken er at kvinner innerst inne har et ønske om og behov for å bli holdt i ørene av en mann.

På samme måte som et barn som tester grenser, gjør kvinner det samme.

Slik grensetesting er en del av overlevelsesmekanismen og handler egentlig om å teste hvorvidt du er en verdig som partner. På engelsk kalles dette for «shit testing», og defineres slik:

A manufactured grievance a woman uses to test the mettle, competence and confidence of her mate. It is an intentional provocation accompanied by an implicit and subconscious desire that the man put his foot down, set reasonable boundaries and demonstrate that he will not be bullied, nagged, shamed or guilted into submission. Its purpose is to confirm for her that he is capable of doing what needs to be done to provide for and protect her and her children.

Når du er «snill» (svak) og gir etter på feil områder så mister de respekten for deg og begynner å hate deg i stedet. I et fast forhold ender det som regel da med utroskap og brudd.

Det kollektive hatet mot hvite, vestlige menn handler om den samme mekanismen men på et overordnet nivå. Utroskapen er blant annet erstattet av en overdrevent positiv innstilling til mannlig masseinnvandring, som er en annen måte å straffe hvite menn på.
Globalt ser man at kvinner velger seg og går etter menn som er litt eldre, høyere, sterkere, har minst samme nivå av utdannelse og har høyere lønn. Og man går etter personlighetsstrekk som viser pågangsmot, sterk vilje, bestemthet og selvsikkerhet. Altså man velger seg menn med kvaliteter og prestasjoner som overgår sine egne. Det er ikke et tegn på at man ønsker å være likestilt. Hadde kvinner ønsker å være den primære kraften i et hushold, i en økonomi og ei et forhold så hadde man heller valgt seg svakere og mindre suksessrike menn. Men det gjør ikke kvinner.

Det slår seg tydeligst ut blandt leger. En mannlig lege på 35 år blant de mest attraktive på markedet. En kvinnelig lege på 35 er i motsatt ende av skalaen. En 27 år gammel frisør kan feie en 35år gammel kvinnelig lege av banen i kampen for en mann. For menn er det sjeldent tilfelle. Menn velges på status og evne til å forsørge/skaffe ressurser mens kvinner velges utifra skjønnhet og ungdom og hvordan denne underbevist antyder at kvinner er fertil.

Derfor er det gunstig i samfunn at vi har like muligheter. Men det er ikke gunstig at vi er så besatt av like resultater og likt utfall. Fordi menn og kvinner er svært ulike og ønsker svært ulike ting.
Når jeg leser det du og Texas' her skriver, så har kvinnene Tusvik&Tønne stoff i lange baner.
Er det noe av det du evner å imøtegå med saklig argumentasjon, da?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fordomsfull skrev: lør des 03, 2022 2:04 pm Når jeg leser det du og Texas' her skriver, så har kvinnene Tusvik&Tønne stoff i lange baner.
Tror nok gjerne disse to har stoff i lange baner.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Ser at Se og Hør på facebook har en artikkel om dette showet. Er det noen som vet hvordan man kan bli blant de utvalgte til å få kommentere artikkelen når det står under artikkelen at Se og Hør har begrenset hvem som kan kommentere artikkelen?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Knaberaps skrev: lør des 03, 2022 6:14 pm
Fordomsfull skrev: lør des 03, 2022 2:04 pm Når jeg leser det du og Texas' her skriver, så har kvinnene Tusvik&Tønne stoff i lange baner.
Tror nok gjerne disse to har stoff i lange baner.
Jeg har ikke showene deres, men om de kun bruker stoff fra sitt nærmeste familieliv, kan det enten tyde på at de nettopp nå har hatt et spesielt 'begivenhetsrikt' familieliv - og derfor forteller om det. Eller at de har manko på stoff og derfor må gå på det private&intime.

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

busemannen skrev: tor des 01, 2022 5:19 pm
Oberman skrev: tor des 01, 2022 3:14 pm Folk som betaler for å se eller høre på disse 2 motbydelige kvinnene er avskum.
Du verden! Her skal det ikke mangle på fordømmelse av andre mennesker.
De har tydeligvis sitt publikum. Og liker de å brette ut sitt sexliv for offentligheten så burde vel det være greit.
Men moralistene i verden synes ikke noe om det.

Sprek jente, Sigrid, morsom også 8-)
Jeg har null problemer med å fordømme Tusvik og Tønne. Jeg har like lite problemer med å fordømme og utvise stor forakt for det forkastelige publikummet deres.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»