Japan - Spania / Costa Rica - Tyskland kl 20:00

Svar
Kverulanten

Re: Japan - Spania / Costa Rica - Tyskland kl 20:00

Legg inn av Kverulanten »

Thecokeman skrev: tor des 01, 2022 9:56 pm Spania selvfølgelig ikke interessert i å vinne kampen. Hadde vært episk om Tyskland hadde latt Costa Rica vinne, dessverre har de mer integritet enn Spania.
Mer integritet? Tyskland tapte også for Japan, så de kan kun skylde seg selv for exit. Det gledes.
Muligheter for Spania mot Portugal i kvartfinalen er helt innafor

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

William_S skrev: tor des 01, 2022 10:02 pm
Overtiden i dette vmet har blitt tatt til nye høyder uten noen god grunn. Savner pl allerede.
Grunnen er at de i dette VM-et faktisk har bestemt seg for å legge til tid for å faktisk kompensere skikkelig for mange avbrudd og lite effektiv spilletid.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Reddington skrev: tor des 01, 2022 9:59 pm Aldri helt skjønt denna fascinasjonen mange har for «underdogen» i VM og EM. Japan spiller jo dritkjedelig fotball. Tipper de parkerer bussen resten av VM. Skal være spesiell for å mene at det er artigere enn kampen mellom Spania og Tyskland for noen dager siden, imo.
Kom over en som drømte om USA-Australia. Enkelte er visst mer opptatt av hva de drømte om som utvekslingsstudent for 20 år siden enn å oppleve fotball i 2022.

Eller er det boikotterne som har infiltrert VM-trådene?
Sist redigert av Folk_flesk den tor des 01, 2022 10:04 pm, redigert 1 gang totalt.

4200570

Legg inn av 4200570 »

Marokko - Spania blir spennende. Det blir nok også møtet mellom Belgia - Tyskland på flyplassen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Fire møkk kjedelige lag i Japan, Marokko, Australia og Polen videre så langt. Håper ikke det blir mange flere.

William_S

Legg inn av William_S »

KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 10:02 pm
William_S skrev: tor des 01, 2022 10:02 pm
Overtiden i dette vmet har blitt tatt til nye høyder uten noen god grunn. Savner pl allerede.
Grunnen er at de i dette VM-et faktisk har bestemt seg for å legge til tid for å faktisk kompensere skikkelig for mange avbrudd og lite effektiv spilletid.
Men da var da ikke så mye avbrudd å snakke om i denne kampen. Kan til nøds strekke meg til 5 minutter. Det er blitt Fergie time på steroider

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 9:57 pm
nottimagiche skrev: tor des 01, 2022 9:55 pm Ganske begredelig dag for noen europeiske storheter her. Halvfeite, stappmette og overbetalte «stjerner» hos Belgia og Tyskland som knapt møter opp til kamp i VM. Patetisk.
Tyskland har 24 avslutninger i dag mot Costa Ricas 5. Mot Japan var det 19-8. Og totalt overlegen ballbesittelse i begge kamper. Så det er ikke slik at de har vært så dårlige spillemessig.
Første drøye kvarteret av andre omgang er komplett begredelig av Tyskland i alle ledd. Tabber, slapp innstilling og bare surr. I et VM. Det var jo det samme de røk på mot Japan, total kollaps mentalt på alle mann. Beint ut elendig prestasjon.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Andy skrev: tor des 01, 2022 9:54 pm Pinlig av Spania
? Smart av Spania å tape og bli nr 2 i gruppa. Lettere vei videre. At Tyskland tapte for det samme laget er mer pinlig. Når man er mer opptatt av regnbuer og politikk enn fotball så auf wiedersehn

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

nottimagiche skrev: tor des 01, 2022 10:05 pm
Første drøye kvarteret av andre omgang er komplett begredelig av Tyskland i alle ledd. Tabber, slapp innstilling og bare surr. I et VM. Det var jo det samme de røk på mot Japan, total kollaps mentalt på alle mann. Beint ut elendig prestasjon.
Likevel er de totalt sett mye bedre spillemessig enn disse to. I det minste bra at CR ikke gikk videre. De ville jo omtrent vært det svakeste laget som gikk videre i moderne tid om så ble tilfellet.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

William_S skrev: tor des 01, 2022 10:05 pm
KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 10:02 pm
William_S skrev: tor des 01, 2022 10:02 pm
Overtiden i dette vmet har blitt tatt til nye høyder uten noen god grunn. Savner pl allerede.
Grunnen er at de i dette VM-et faktisk har bestemt seg for å legge til tid for å faktisk kompensere skikkelig for mange avbrudd og lite effektiv spilletid.
Men da var da ikke så mye avbrudd å snakke om i denne kampen. Kan til nøds strekke meg til 5 minutter. Det er blitt Fergie time på steroider
Bare scoringene tar et minutt hver og så har du byttene i tillegg. Sikkert ikke vanskelig å finne 10 min. i denne omgangen

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Vet ikke om det er bedre å møte Portugal i en kvartfinale enn Brasil. Portugal ser bra ut bortsett fra Ronaldo.

William_S

Legg inn av William_S »

Koskinen skrev: tor des 01, 2022 10:08 pm Vet ikke om det er bedre å møte Portugal i en kvartfinale enn Brasil. Portugal ser bra ut bortsett fra Ronaldo.
Egentlig burde Portugal benke Ronaldo

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 10:06 pm
nottimagiche skrev: tor des 01, 2022 10:05 pm
Første drøye kvarteret av andre omgang er komplett begredelig av Tyskland i alle ledd. Tabber, slapp innstilling og bare surr. I et VM. Det var jo det samme de røk på mot Japan, total kollaps mentalt på alle mann. Beint ut elendig prestasjon.
Likevel er de totalt sett mye bedre spillemessig enn disse to. I det minste bra at CR ikke gikk videre. De ville jo omtrent vært det svakeste laget som gikk videre i moderne tid om så ble tilfellet.
Finnes ikke stilkarakterer i fotball. Tyskland har for mange spillere som er altfor ineffektive. Musiala, Sane, Gnabry etc. De er aktive og skaper mye, men har jo knapt noensinne noe sluttprodukt. Dette er en kjempeflause av Tyskland, ubegripelig svakt.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Bilde

William_S

Legg inn av William_S »

Kverulanten skrev: tor des 01, 2022 10:08 pm
William_S skrev: tor des 01, 2022 10:05 pm
KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 10:02 pm
Grunnen er at de i dette VM-et faktisk har bestemt seg for å legge til tid for å faktisk kompensere skikkelig for mange avbrudd og lite effektiv spilletid.
Men da var da ikke så mye avbrudd å snakke om i denne kampen. Kan til nøds strekke meg til 5 minutter. Det er blitt Fergie time på steroider
Bare scoringene tar et minutt hver og så har du byttene i tillegg. Sikkert ikke vanskelig å finne 10 min. i denne omgangen
Men da får de heller innføre effektiv spilletid i fotball i stedet for å finne rom til 15 minutter tillegg i hver eneste normale kamp. Det ødelegger sporten. Nei takke meg til pl som kanskje strekker seg til 5 minutter i en sånn kamp som dette.

Og her blåser de jo ofte før tilleggstiden er ute og. Det finner jeg mer graverende når regelverket er klart på at det er et minimum av tillagt tid.
Sist redigert av William_S den tor des 01, 2022 10:13 pm, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

nottimagiche skrev: tor des 01, 2022 10:10 pm Finnes ikke stilkarakterer i fotball. Tyskland har for mange spillere som er altfor ineffektive. Musiala, Sane, Gnabry etc. De er aktive og skaper mye, men har jo knapt noensinne noe sluttprodukt. Dette er en kjempeflause av Tyskland, ubegripelig svakt.
Det var ikke stilkarakterer jeg henviste til, men antall avslutninger. Her er de totalt overlegne. Både mot Japan og CR. Og for underholdningen sin del i videre kamper ville det vært uendelig mye mer interessant med Tyskland som spiller med VMs kanskje høyeste forsvarslinje kontra japsene som vil legge alle mann i forsvar.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

William_S skrev: tor des 01, 2022 10:09 pm
Koskinen skrev: tor des 01, 2022 10:08 pm Vet ikke om det er bedre å møte Portugal i en kvartfinale enn Brasil. Portugal ser bra ut bortsett fra Ronaldo.
Egentlig burde Portugal benke Ronaldo
Virker som de ikke kan gjøre det. De har dyrket en Gud for lenge og først nå oppdaget at det er for seint å bli ateister.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Og alle de tusener av migrantarbeidere i Qatar jubler over en ekstra uke ferie, mens japanerne forblir i landet og rydder tribuner og garderober.

Reddington

Legg inn av Reddington »

KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 10:05 pm Fire møkk kjedelige lag i Japan, Marokko, Australia og Polen videre så langt. Håper ikke det blir mange flere.
Knapt en åttendelsfinale som er verdt å se. Portugal-Serbia/Sveits kan bli fet. Van Gaal dreper nok gleden i Nederland-USA, og Southgate satser vel på det samme mot Senegal.

stefan16

Legg inn av stefan16 »

Ligger veldig an til Brasil mot Argentina i den ene semien, og Frankrike/England mot Spania/Portugal/Sveits i den andre semien.

Med andre ord den Europeiske mot Sør-amerikanske bataljen man kanskje ønsker seg.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

AcsOnFire skrev: tor des 01, 2022 10:10 pm Bilde
Gruppe G og H er praktisk talt avgjort. Bare å lime inn Brasil/Sveits og Portugal/Ghana.

William_S

Legg inn av William_S »

Så lenge England ryker mot Frankrike i kvarten får det være greit

Reddington

Legg inn av Reddington »

tomi skrev: tor des 01, 2022 10:14 pm
AcsOnFire skrev: tor des 01, 2022 10:10 pm Bilde
Gruppe G og H er praktisk talt avgjort. Bare å lime inn Brasil/Sveits og Portugal/Ghana.
Uruguay går trolig videre med seier mot Ghana. Står til 1.70 i odds nå. Ghana er langt ifra banker.

William_S

Legg inn av William_S »

Reddington skrev: tor des 01, 2022 10:17 pm
tomi skrev: tor des 01, 2022 10:14 pm
AcsOnFire skrev: tor des 01, 2022 10:10 pm Bilde
Gruppe G og H er praktisk talt avgjort. Bare å lime inn Brasil/Sveits og Portugal/Ghana.
Uruguay går trolig videre med seier mot Ghana. Står til 1.70 i odds nå. Ghana er langt ifra banker.
Spørsmålet er om Suarez vil leke keeper igjen da. Det blir spennende å se!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

William_S skrev: tor des 01, 2022 10:16 pm Så lenge England ryker mot Frankrike i kvarten får det være greit
Er ikke overbevist om at England greier Senegal. Ser for meg
2-2 og ekstraomganger minus David Platt.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Die mannschaft har havnet rimelig bakpå hva gjelder utvikling av nye stjerner. Musiala er den eneste som er verdt å nevne, og han er egentlig engelsk. Muller begynner å gå ut på dato, og de har ingen ordentlig spiss å fylle på med. Forsvaret har vært helt katastrofe i VM.
Sist redigert av Tinkler den tor des 01, 2022 10:33 pm, redigert 2 ganger totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Tinkler skrev: tor des 01, 2022 10:24 pm Die mannschaft har havnet rimelig bakpå hva gjelder utvikling av nye stjerner. Musiala er den eneste som er verdt å nevne, og han er egentlig engelsk.
Det er jo en del veldig gode spillere rundt 25-27. Kimmich, Goretzka, Gnabry og normalt sett Sane. Det de mangler er gode midtstoppere og en høyreback. Stopperne er jo veldig langt unna kvaliteten den var for 8 år siden.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 10:25 pm
Tinkler skrev: tor des 01, 2022 10:24 pm Die mannschaft har havnet rimelig bakpå hva gjelder utvikling av nye stjerner. Musiala er den eneste som er verdt å nevne, og han er egentlig engelsk.
Det er jo en del veldig gode spillere rundt 25-27. Kimmich, Goretzka, Gnabry og normalt sett Sane. Det de mangler er gode midtstoppere og en høyreback. Stopperne er jo veldig langt unna kvaliteten den var for 8 år siden.
Jeg tenkte mest på de som er under 25. De største unge stjernene i BL de siste årene er heller ikke tyske. (Igjen trekker jeg fra Musiala)
Sist redigert av Tinkler den tor des 01, 2022 10:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Idag så kommer jaggu meg diskusjonen om "bunnflata til fotballen" opp igjen. Og jeg leser på twitter at også der så tror folk at det er dette som betyr noe om en ball er over streken eller ikke.

Ut ifra de bildene jeg har sett så klarer jeg ikke å konkludere med at hele ballen var over linja før målet til Japan. Ser ut som et greit mål.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Tinkler skrev: tor des 01, 2022 10:28 pm
Jeg tenkte mest på de som er under 25.
Dortmund-duoen Moukoko og Adeyemi er spennede. Havertz er god. Midtstopper Schlotterbeck. De kommer nok til å stille med et temmelig slagkraftig lag på hjemmebane om to år også. Spørsmålet er det som jeg nevnte over. I år brukte de tre ulike høyrebacker på tre kamper, inkl. en midtstopper på 1,95 og en som normalt sett er en av verdens beste midtbanespillere. Og på midtstopperplass er det begredelig med noen som er så begrenset i oppbyggende spill som Rüdiger.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»