Japan - Spania / Costa Rica - Tyskland kl 20:00

Svar
bundetrente

Re: Japan - Spania / Costa Rica - Tyskland kl 20:00

Legg inn av bundetrente »

Tydelig at tysker schnauzerne savner Jokke Löw og hans assorterte blandinger med festbuser.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Arrogante Tyskland har alltid vært en plage for Norge.
Først angrepet mot Norge, så EU-direktiver og nå skyhøye priser på strøm mye takket være dem.
Fryder meg over at de er ute.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

JODDEMM skrev: tor des 01, 2022 10:48 pm
Kverulanten skrev: tor des 01, 2022 10:02 pm
Thecokeman skrev: tor des 01, 2022 9:56 pm Spania selvfølgelig ikke interessert i å vinne kampen. Hadde vært episk om Tyskland hadde latt Costa Rica vinne, dessverre har de mer integritet enn Spania.
Mer integritet? Tyskland tapte også for Japan, så de kan kun skylde seg selv for exit. Det gledes.
Muligheter for Spania mot Portugal i kvartfinalen er helt innafor
Gleder meg ikke over tysk exit- men når de "slår av bryteren" etter 1-0 både mot Japan og Costa Rica så går det sånn!
Presterer å tape for Japan- samt rører i vei mot Costa Rica såpass lenge at de ikke får til til denne 6-7- målsseieren de måtte hatt i tilfelle japansk seier mot Spania!

Fryktelig synd at de gir bort avansementet på en slik måte- for de burde være mer enn gode nok til å ta seg videre fra denne gruppa!

Nei Tyskland og Danmark og delvis Belgia er virkelig bunnpunktet i årets VM utfra forutsetningene! Qatar (fotballaget) som det var så stas for enkelte at endte på 0 poeng og med tittelen "tidenes dårligste vertsnasjon" kan virkelig være bekjent av dette VM til sammenligning! Et mål scoret de også (!)


Og selvsagt helt på sin plass at Spania kontrollerte inn 1-2- tapet og Marokko/Portugal videre fremover vs. Kroatia/Brasil: en fordel Spania har gjort seg fortjent til å utnytte vs. Tyskland som lot seg innhente både i første og siste kampen! Ingen grunn for Spania til å tenke på Tyskland- helt og holdent deres egen skyld at det gikk så her!
Underholdningsmessig burde tyskerne selvsagt gå videre i stedet for Japan. Gleden over at de ryker på ræva ut skyldes kun at jeg er en smule langsint etter at de ødela for Cruyff og Nederland i 1974. Etter det har jeg sjelden holdt med Tyskland, unntatt de gangene de har ødelagt for England og anglofile tullinger.
Fotball er følelser.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Og en etter en ryker de ut. Lagene som har overfokusert på poltiske budskap, woke og godhetsposering. Alt det fokuset, alle intervjuene, alle spørsmålene og alt maset har kanskje vært for mye? Lagene utenfor vest-europa kommer for å spille fotball og ikke noe annet. Og det lønner seg.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Neptun skrev: tor des 01, 2022 11:20 pm Arrogante Tyskland har alltid vært en plage for Norge.
Først angrepet mot Norge, så EU-direktiver og nå skyhøye priser på strøm mye takket være dem.
Fryder meg over at de er ute.
De får forberede seg litt bedre neste gang. Litt mer pride, flagg, politikk, woke og godhetsposering så er nok spillerne skjerpet for oppgaven neste gang. Spesielt når de spiller mot lag som er i VM bare for å spille fotball og har fokuset der.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Tror tyskerne undervurderte sin mangel på defensiv kvalitet. Siden akkurat den delen sjelden har vært et problem tidligere så er det mulig de ikke fokuserte nok på problemene. Når du slipper inn 4 mål mot Japan og Costa Rica er det åpenbart at ting er langt unna normalt.

For turneringen generelt er det likevel dumt at de ryker nå. Jallalag-kvoten er iallefall fylt opp foran sluttspillet.

taknina

Legg inn av taknina »

Jolla skrev: tor des 01, 2022 10:29 pm Idag så kommer jaggu meg diskusjonen om "bunnflata til fotballen" opp igjen. Og jeg leser på twitter at også der så tror folk at det er dette som betyr noe om en ball er over streken eller ikke.

Ut ifra de bildene jeg har sett så klarer jeg ikke å konkludere med at hele ballen var over linja før målet til Japan. Ser ut som et greit mål.
Om bildet jeg ser i VG idag er akkurat så lang ballen kommer mot tribunene :-) bak mål før den blir slått inn så holder det akkurat på kushåret faktisk. Og målet er greit. Men det må være så marginalt som om det omtrent går an å få til.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jolla skrev: tor des 01, 2022 10:29 pm Idag så kommer jaggu meg diskusjonen om "bunnflata til fotballen" opp igjen. Og jeg leser på twitter at også der så tror folk at det er dette som betyr noe om en ball er over streken eller ikke.

Ut ifra de bildene jeg har sett så klarer jeg ikke å konkludere med at hele ballen var over linja før målet til Japan. Ser ut som et greit mål.
Enig i denne, og liker best når angripende lag får tvilen til gode, så sånn sett en helt ok beslutning.

Dog ikke særdeles overrasket over hvor lite regler folk der ute faktisk kan, særlig i situasjoner som dette.

For øvrig ingenting som topper dommeren i Norway Cup som lot spille gå da ballen var langt utenfor, og bare responderte med «hele ballen må være ute, skyggen også». Fortsatt usikker på om dette ble sagt på spøk eller ikke, selv 15 år etter.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Chromeback skrev: fre des 02, 2022 3:30 pm
For øvrig ingenting som topper dommeren i Norway Cup som lot spille gå da ballen var langt utenfor, og bare responderte med «hele ballen må være ute, skyggen også». Fortsatt usikker på om dette ble sagt på spøk eller ikke, selv 15 år etter.
LItt OT, men man minnes jo i sånne stunder da Tottenham ikke fikk godkjent scoring på ManU keeper Andy Carroll på OT selv om alle på stadion og tv-sendingen unntatt dommertrioen så at ballen var ca. en meter innenfor. Joken etterpå ble at det ikke ble dømt mål, fordi hele keeperen ikke hadde vært innefor streken.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Chromeback skrev: fre des 02, 2022 3:30 pm
Jolla skrev: tor des 01, 2022 10:29 pm Idag så kommer jaggu meg diskusjonen om "bunnflata til fotballen" opp igjen. Og jeg leser på twitter at også der så tror folk at det er dette som betyr noe om en ball er over streken eller ikke.

Ut ifra de bildene jeg har sett så klarer jeg ikke å konkludere med at hele ballen var over linja før målet til Japan. Ser ut som et greit mål.
Enig i denne, og liker best når angripende lag får tvilen til gode, så sånn sett en helt ok beslutning.

Dog ikke særdeles overrasket over hvor lite regler folk der ute faktisk kan, særlig i situasjoner som dette.

For øvrig ingenting som topper dommeren i Norway Cup som lot spille gå da ballen var langt utenfor, og bare responderte med «hele ballen må være ute, skyggen også». Fortsatt usikker på om dette ble sagt på spøk eller ikke, selv 15 år etter.
Den påstanden er faktisk riktig, vel å merke hvis Norway Cup flyttes ned til ekvator. Mulig dommeren ikke var norsk.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Enzino skrev: fre des 02, 2022 5:22 pm
Chromeback skrev: fre des 02, 2022 3:30 pm
For øvrig ingenting som topper dommeren i Norway Cup som lot spille gå da ballen var langt utenfor, og bare responderte med «hele ballen må være ute, skyggen også». Fortsatt usikker på om dette ble sagt på spøk eller ikke, selv 15 år etter.
LItt OT, men man minnes jo i sånne stunder da Tottenham ikke fikk godkjent scoring på ManU keeper Andy Carroll på OT selv om alle på stadion og tv-sendingen unntatt dommertrioen så at ballen var ca. en meter innenfor. Joken etterpå ble at det ikke ble dømt mål, fordi hele keeperen ikke hadde vært innefor streken.
:lol: :lol: :lol: :lol:

Dette øyeblikket er jo legendarisk, men akkurat dette har jeg ikke fått med meg tidligere :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kverulanten skrev: fre des 02, 2022 5:46 pm
Chromeback skrev: fre des 02, 2022 3:30 pm
Jolla skrev: tor des 01, 2022 10:29 pm Idag så kommer jaggu meg diskusjonen om "bunnflata til fotballen" opp igjen. Og jeg leser på twitter at også der så tror folk at det er dette som betyr noe om en ball er over streken eller ikke.

Ut ifra de bildene jeg har sett så klarer jeg ikke å konkludere med at hele ballen var over linja før målet til Japan. Ser ut som et greit mål.
Enig i denne, og liker best når angripende lag får tvilen til gode, så sånn sett en helt ok beslutning.

Dog ikke særdeles overrasket over hvor lite regler folk der ute faktisk kan, særlig i situasjoner som dette.

For øvrig ingenting som topper dommeren i Norway Cup som lot spille gå da ballen var langt utenfor, og bare responderte med «hele ballen må være ute, skyggen også». Fortsatt usikker på om dette ble sagt på spøk eller ikke, selv 15 år etter.
Den påstanden er faktisk riktig, vel å merke hvis Norway Cup flyttes ned til ekvator. Mulig dommeren ikke var norsk.
Hvis han ikke var fra Norge, så pratet han jaggu godt norsk da den setningen ble levert!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»