8-dels Argentina - Australia

Svar
george_hincapie

Re: 8-dels Argentina - Australia

Legg inn av george_hincapie »

Lautaro fører arven etter Higuain videre med stolthet

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Exes skrev: lør des 03, 2022 9:48 pm Nok en spiss som prøver å sabotere VM for Messi.
The curse of Higuaín looms large.

TWU

Legg inn av TWU »

Skjønner godt at han skyter selv nå

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Blir helt svett av Messi-runkingen på Tv2

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Ble jo litt spennende her på slutten. Synd at Ryan bestemte seg for å gi bort kampen.

Lautaro Martinez har helt åpenbart gått på Tore Andre Flos fotball-skole.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Åj du satan for en sjanse!!!

Tormund

Legg inn av Tormund »

Hadde vært artig om den gikk inn.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

startelver skrev: lør des 03, 2022 9:47 pm Kenguruene er fullt på høyde med de argentinske biffene.
Bra kallenavn på laga det.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »


anbessa

Legg inn av anbessa »

Dæven, der var vi nærme en halvtime ekstra fotballmoro!

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Argentina blir nok utklasset så snart de møter på et ordentlig godt lag, slik som da de røk 0-4 mot Tyskland i 2010.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Ikke veldig imponerende av Argentina og langt unna nivået de hadde mot Polen.

Men mistenker sterkt at Argentina har minst et og kanskje to gear til, når det drar seg til.

startelver

Legg inn av startelver »

Synd vi ikke fikk 2-2 men artig omgang .

TWU

Legg inn av TWU »

Rolig avslutning på kampen det der. Bra Argentina går videre av disse to, men tempoet de har her holder ikke mot Nederland.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Tormund skrev: lør des 03, 2022 9:56 pm Hadde vært artig om den gikk inn.
Det sa brura óg!

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Kan ikke skjønne at dette Argentinske laget kan vinne VM. Ser ikke bra ut.

Investor

Legg inn av Investor »

Tormund skrev: lør des 03, 2022 9:56 pm Hadde vært artig om den gikk inn.
Eh nei. Nå sitter kjerringa utålmodig og venter på å få sett en jævla film.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Argentina er sine egne verste fiender. De er fryktelig shaky med en gang de slipper seg ned og tror de er trygge.
Når man snakker kvartfinale og Nederland på andre halvdel kan man kanskje forvente at de klarer å være påskrudd hele tiden.

startelver

Legg inn av startelver »

Argentinske spillere elleville av glede over seieren mot stormakten fra Down under.

lumanpauw

Legg inn av lumanpauw »

For en mesterlig kamp av Messi. Igjen. Bærer dette sørgelige Argentina-laget til en kvartfinale.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Enzino skrev: lør des 03, 2022 9:58 pm
Tormund skrev: lør des 03, 2022 9:56 pm Hadde vært artig om den gikk inn.
Det sa brura óg!
aaaah, gode gamle brura vitser. I love it.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Investor skrev: lør des 03, 2022 9:59 pm
Tormund skrev: lør des 03, 2022 9:56 pm Hadde vært artig om den gikk inn.
Eh nei. Nå sitter kjerringa utålmodig og venter på å få sett en jævla film.
Hehe, blir det netflix og chill på deg nå?

startelver

Legg inn av startelver »

Fun fact : Messi på engelsk betyr skittent (messy).

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Argentina har ingenting uten Messi. Som til gjengjeld er helt enorm.

Morsomt å se lille Lisandro Martinez herje i lufta mot Australieren på 2 meter dog.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

startelver skrev: lør des 03, 2022 10:04 pm Fun fact : Messi på engelsk betyr skittent (messy).
Jeg dør! :lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Er jeg den eneste som synes at dette var en veldig god kamp av Argentina? Jeg skjønner at resultatet ikke reflekterer det, samt at det faktum at det et par store sjanser til Australia mot slutten også taler mot det, men totalt sett over hele kampen så synes jeg at Argentina var det beste laget i alle deler av spillet og igjennom hele kampen.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jolla skrev: lør des 03, 2022 10:07 pm Er jeg den eneste som synes at dette var en veldig god kamp av Argentina? Jeg skjønner at resultatet ikke reflekterer det, samt at det faktum at det et par store sjanser til Australia mot slutten også taler mot det, men totalt sett over hele kampen så synes jeg at Argentina var det beste laget i alle deler av spillet og igjennom hele kampen.
+1.
Australia ble spilt så dårlige at jeg hadde store problemer med å forstå hvordan de greide å kare seg gjennom gruppespillet, Argentina har full kontroll på alt fram til de bestemmer seg for å slippe opp på gasspedalen og tillater Australia mer inn i kampen igjen.

Med det sagt, nå kommer de store testene på rekke og rad her.
Nederland, deretter antagelig Brasil og potensielt sett England/Frankrike/Spania/Portugal i en finale igjen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: lør des 03, 2022 10:07 pm Er jeg den eneste som synes at dette var en veldig god kamp av Argentina? Jeg skjønner at resultatet ikke reflekterer det, samt at det faktum at det et par store sjanser til Australia mot slutten også taler mot det, men totalt sett over hele kampen så synes jeg at Argentina var det beste laget i alle deler av spillet og igjennom hele kampen.
At Argentina var best mot Australia betyr jo ikke at de har spilt en god kamp for det nivået de kan spille på. De var veldig mye bedre og imponerende mot Polen.

De skapte faktisk nesten ingenting frem til Ryan fikk hjerneblødning og bestemte seg for å gi vekk kampen. Sjansen Messi scorer 1-0 på er en xG 0,06, og totalt skapte de 0,20 i xG fram til 2-0.

Så kan man si at de trengte ikke å skape mer, siden de ledet 1-0 og hadde kontroll på kampen. Men spesielt imponernede var det ikke.

Og de så skikkelig shaky ut defensivt da de ble satt under litt press etter at Australia fikk flakse-målet sitt. De kan ikke slippe til sjanser i mot så enkelt mot bedre avsluttere.

Spiller de på dette nivået, så er det overveiende sannsynlig at Nederland vinner kvarten imo. Men jeg tror de løfter seg.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: lør des 03, 2022 10:16 pm
Spiller de på dette nivået, så er det overveiende sannsynlig at Nederland vinner kvarten imo. Men jeg tror de løfter seg.
Det tror jeg ikke. Hvis Nederland velger å ligge kompakte og forsvare seg igjennom hele førsteomgangen, og lar Argentina trille ball og kontrollere spillet frem til Argentina tar ledelsen så tror jeg Nederland taper.


Nederland fremstår for meg som sannsynligvis det svakeste laget som kommer til en kvartfinale sammen med Japan/Kroatia. Jeg hadde veldig troen på Nederland foran VM, men jeg synes at de var veldig skuffende igjennom gruppespillet, og nesten var heldige som gikk videre ut ifra spill og sjanser.


Edit: Det sagt så håper jeg at Papu Gómez ikke starter neste kamp. Føler han passer bedre hvis Messi ikke spiller, for disse to spillerne passer begge i fri rolle, og oppsøker det samme rommet. Jeg kunne tenkt meg å sett både Álvarez og Lautaro foran Messi. Eller kanskje Correa heller enn Lautaro slik som Interspilleren har spilt. Det sagt så er forhåpentligvis Di María tilbake i toppform igjen.

TWU

Legg inn av TWU »

Enzino skrev: lør des 03, 2022 10:16 pm
Spiller de på dette nivået, så er det overveiende sannsynlig at Nederland vinner kvarten imo. Men jeg tror de løfter seg.
Spiller nok inn at en del trekker på årene, og de ikke har hatt mye hviletid. Restituering blir ekstremt viktig resten av VM.

Så at det går tregt i relativt store deler av kampen er forståelig sånn sett. Men hadde de kjørt på fra start som de gjorde deler av andre, så kunne de sannsynligvis roet ned og byttet ut Messi blant annet.

Tablået begynner å ligne noe nå. Om Frankrike og England gjør jobben i morgen så er det god kvalitet på den siden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»