Hvilke strømmetjenester betaler dere for?

Svar
Winnowill

Hvilke strømmetjenester betaler dere for?

Legg inn av Winnowill »

Og hvorfor?

Selv er det Viaplay, HBO, Disney + og Netflix, i tillegg til Altibox med vanlige kanaler.

HBO er for hovedsakelig serier, for filmer er det jo lite å skryte av der i gården. Men det faktisk litt av og på i fht abbonment.
Ser gjerne en serie jeg vil se, for så å kutte ut abb i perioder til det enten kommer en ny serie av interesse eller en ny sesong. Veldig få serier av interesse for tiden.

Viaplay, tja. Der går det mest i film, men også er litt av og på ift abbonement.

Netflix bare har jeg. Svært varierende hva jeg ser på der og hvor ofte jeg er innom, som oftest film for de egenproduserte seriene der er så dårlige. Bortsett fra et par nevneverdige som Stranger Things. Har en "Min Liste" der som er vondt som et langt år over hva jeg skal se, så mister nesten litt piffen når jeg først skal bestemme meg for noe.

Disney + er den strømmetjenesten jeg hittil er mest fornøyd med. Ufattelig mye gode Disney og Pixar godbiter, og mange gamle Disneyfilmer som tåler gjensyn på gjensyn. Digger også Marvel og StarWars utvalget, og syntes Star har et godt utvalg av filmer.

Det jeg savner og som jeg syntes er meget kjedelig ikke finnes, er en strømmetjeneste som bare viser innhold fra 80 tallet, filmer og serier.
DET hadde vært fantastisk, og jeg hadde gjerne betalt ganske godt å ha en slik tjeneste.
Sist redigert av Winnowill den søn aug 08, 2021 1:26 am, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Har vel egentlig det aller meste.

HBO, Viaplay, Amazon Prime, Disney+, TV2Play og Netflix.

HBO fordi det stort sett er det tryggeste stedet å gå når man ønsker kvalitetsserier.

Viaplay pga filmutvalget og NHL, NFL ++

Amazon har veldig mye interessant. Liker å utforske katalogen deres.

Disney+ går det veldig mye i. Spesielt etter at Star ble lansert.

TV2 Play er fordi samboeren hadde dette fra før av, aldri vært en tjeneste jeg har benyttet meg mye av.

Netflix er også bare fordi jeg har det. Vurdert å si det opp x antall ganger, men nå er katalogen deres innenfor matprogrammer fantastisk, så blir nok værende der en periode til.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ingen.

Hadde jeg vært fullstendig oppslukt av å se ALT av tv-serier, så er det nok ikke umulig at ting ville ha vært annerledes. Men slik er det altså ikke.

Meste jeg er på utkikk av film, finner en som regel på Youtube og andre sider, gratis. Og det de ikke har der, er som regel alltids mulig å oppdrive via VHS, DVD/Blu-ray etc.
Forsøker i ny og ne å sjekke ut utvalg osv, via min brors Netflix bruker, men blir kun til at man irriterer seg over hvor lite som egentlig er av interesse, og gir opp før man finner noe å se utover kvelden.

Har vel handlet et par filmer over Google eller Youtube video/play greia, men er vel et år siden den gang.

Shudder (tror jeg den heter) har man blitt anbefalt på det varmeste fra skrekkfilmfans fra andre land, men dessverre virker ikke denne å fungere for norske seere, enda.
Synd, for elsker skrekk og kult-film, og selvsagt går man glipp av all moroa, men ja, får bare forsøke å finne andre smutthull, enn så lenge. Sikkert andre sider man aldri har hørt om, men Shudder virker å være en stor slager blant fans av nevnte underholdning.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Vi sa opp altiboxen siden det aldri ble brukt lengre, med smarte TV'er og TV2 Play, heter det vel nå, og Netflix, Viaplay, HBO og Disney+ så ble dette løsningen.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Jeg sa opp alle abb på alt den gang jeg ble pensjonist, siden inntekten plutselig ble så redusert. Det har funket greit på den måten at det ble synlig hvor mye penger det egentlig blir ut av "mange bekker små".
Nå abbonerer jeg på lokalavisa, og spleiser på Netflix med eldste sønn. Kona kjøper et månedsabb på en asia-strømmetjeneste nå og da, når de ruller ut nye episoder på koreanske såpeserier og sånt.
Jeg ser mest på nyhetene. Setter jeg på en film, sovner jeg i soffan ;-)

De har lagt opp fiberbredbånd her, det ligger nedgravd helt frem til husveggen. Jeg har nappet på et tilbud hvor det skal komme en drøss kanaler inn i huset. Hva det er, vet jeg ikke eksakt. Uansett vil det antagelig bli mye å velge mellom bare de kommer og får montert ruter og får liv i det etterhvert. Antar det blir mulighet for en del zapping når høstkulingen uler og det bøtter ned helt vann utover høsten.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Zapping mellom kanaler er så vanvittig kjedelig at jeg orker det ikke. Da må jeg ha sjekket TVGuiden på forhånd.

Ser omtrent ikke på vanlig tv, Altiboxen får ikke kjørt seg noe særlig. Det blir nyheter og Naked and Afraid innimellom. Litt mer tv-tid når prg som The Voice, 71 grader Nord, Farmen osv går, men i sommer har jeg vel sett på tv et par ganger til sammen.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Fringegirl skrev: søn aug 08, 2021 11:58 am Zapping mellom kanaler er så vanvittig kjedelig at jeg orker det ikke. Da må jeg ha sjekket TVGuiden på forhånd.

Ser omtrent ikke på vanlig tv, Altiboxen får ikke kjørt seg noe særlig. Det blir nyheter og Naked and Afraid innimellom. Litt mer tv-tid når prg som The Voice, 71 grader Nord, Farmen osv går, men i sommer har jeg vel sett på tv et par ganger til sammen.
Lite TV i sommer, ja. NRK er ikke mye å rope hurra for i sommermodus.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

fargeblind skrev: søn aug 08, 2021 11:54 am Antar det blir mulighet for en del zapping når høstkulingen uler og det bøtter ned helt vann utover høsten.
Husker hvor stort det var når man i en kort periode, fikk alle disse filmkanalene gratis, i en prøvetid, og det ble mye zapping, men fant liksom sjeldent eller aldri noe som var interessant eller spennende nok, til at en ble værende over lengre tid.
Hver gang jeg er innom pappa (han abonnerer fortsatt på ørten filmkanaler) så blir vi bare sittende som Al Bundy:
Bilde
og trykke og trykke videre. Så ufattelig mye skit og repriser, hele tiden.

Nei, zapping? Gi meg heller noen runder med Frank Zappa, så er jeg fornøyd.

kibby

Legg inn av kibby »

Uff, alt for mange.

Netflix, Viaplay, Discovery+ og TV2 Play, i tillegg til Spotify.

Har vurdert Disney+, og HBO. Især HBO må jeg vurdere til høsten dersom den nye Sex og singelliv-serien "And Just Like That..." kommer dit som i USA (på HBO Max) og hvis The Nanny (som allerede ligger på HBO Max i USA) kommer dit.

Og hvorfor? Svaret er enkelt. Fordi jeg følger med på serier og reality som all i hovedsak kun er tilgjengelig på den enkelte plattform/strømmetjeneste.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Frank.N.Steen skrev: søn aug 08, 2021 12:02 pm
fargeblind skrev: søn aug 08, 2021 11:54 am Antar det blir mulighet for en del zapping når høstkulingen uler og det bøtter ned helt vann utover høsten.
Husker hvor stort det var når man i en kort periode, fikk alle disse filmkanalene gratis, i en prøvetid, og det ble mye zapping, men fant liksom sjeldent eller aldri noe som var interessant eller spennende nok, til at en ble værende over lengre tid.
Hver gang jeg er innom pappa (han abonnerer fortsatt på ørten filmkanaler) så blir vi bare sittende som Al Bundy:
Bilde
og trykke og trykke videre. Så ufattelig mye skit og repriser, hele tiden.

Nei, zapping? Gi meg heller noen runder med Frank Zappa, så er jeg fornøyd.
Zappa er aldri feil. Radio er også bra, ihvertfall for meg. Både DAB og internettradio.
Kjenner meg igjen i zappekjedeligheten. Det er nok bedre å sjekke programguiden dersom det er snakk om linjær-TV.
Men jeg liker musikk, da, og kan rett som det er få los på å fordrive tiden med å se på Youtube-konserter.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

HBO og Disney+, pluss at vi bruker mammas Netflix. Kun nett på tv’en, og ingen lineære kanaler. Følger vel med noen inkludert også, siden det Samsung tv. Haduken TV eller hva det heter.

Ser egentlig lite på tv, mest på NRK, eller en film / serie dann og vann. Med små unger blir det skjelden tid eller overskudd til annet.

Netflix og NRK Super til ungene.
Sist redigert av palimpsest den søn aug 08, 2021 12:31 pm, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fringegirl skrev: søn aug 08, 2021 11:58 am Zapping mellom kanaler er så vanvittig kjedelig at jeg orker det ikke. Da må jeg ha sjekket TVGuiden på forhånd.

Ser omtrent ikke på vanlig tv, Altiboxen får ikke kjørt seg noe særlig. Det blir nyheter og Naked and Afraid innimellom. Litt mer tv-tid når prg som The Voice, 71 grader Nord, Farmen osv går, men i sommer har jeg vel sett på tv et par ganger til sammen.
Samme her. Vi har Get kun fordi det fulgte med internettpakken, men det er omtrent kun samboeren som ser på God Morgen, Norge med den. Ble vel egentlig kun under EM at den boksen stod på nesten hele døgnet.

Ser også at jeg tydeligvis også har Apple TV. Jaja. Og Hayu, for samboeren sin del.

Mye peng som går ut til dette, ja.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Viaplay, Amazon Prime, Disney+ og Mubi er vel de jeg betaler for nå. Låner Netflix av en kompis, og så får han Viaplay av meg.

Viaplay for sport og serier/filmer. Også en grei pris totalt sett mtp hva de tilbyr, men har jo blant annet mistet CL nå.

Pleier å bytte hva jeg har av HBO og Amazon, men har Amazon akkurat nå. Blir vel tilbake til HBO snart med blant annet ny sesong av Succession i nærheten.

Disney+ betalte jeg for et årsabo. Fin pris og alltid fin backup. Har også fått en del fine titler med Star.

Mubi er en streamingtjeneste som har mye eldre filmer og litt mer nisje. Ikke brukt den så mye, men veldig mange gode titler der. Særlig hvis man vil se eldre filmer.

Har også Apple+ og Discovery+ gratis gjennom kjøp av ny telefon og jobb.
Sist redigert av ElGuaje den søn aug 08, 2021 2:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

ElGuaje skrev: søn aug 08, 2021 1:59 pm Viaplay, Amazon Prime, Disney+ og Mubi er vel de jeg betaler for nå. Låner Netflix av en kompis, og så får han Viaplay av meg.

Viaplay for sport og serier/filmer. Også en grei pris totalt sett mtp hva de tilbyr, men har jo blant annet mistet CL nå.

Pleier å bytte hva jeg har av HBO og Amazon, men har Amazon akkurat nå. Blir vel tilbake til HBO snart med blant annet ny sesong av Succession i nærheten.

Disney+ betalte jeg for et årsabo. Fin pris og alltid fin backup. Har også fått en del fine titler med Star.

Mubi er en streamingtjeneste som har mye eldre filmer og litt mer nisje. Ikke brukt den så mye, men veldig mange gode titler der. Særlig hvis man vil se eldre filmer.
Hva slags årstall tenker du på mtp «eldre filmer»?🙂

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Fringegirl skrev: søn aug 08, 2021 2:06 pm
ElGuaje skrev: søn aug 08, 2021 1:59 pm Viaplay, Amazon Prime, Disney+ og Mubi er vel de jeg betaler for nå. Låner Netflix av en kompis, og så får han Viaplay av meg.

Viaplay for sport og serier/filmer. Også en grei pris totalt sett mtp hva de tilbyr, men har jo blant annet mistet CL nå.

Pleier å bytte hva jeg har av HBO og Amazon, men har Amazon akkurat nå. Blir vel tilbake til HBO snart med blant annet ny sesong av Succession i nærheten.

Disney+ betalte jeg for et årsabo. Fin pris og alltid fin backup. Har også fått en del fine titler med Star.

Mubi er en streamingtjeneste som har mye eldre filmer og litt mer nisje. Ikke brukt den så mye, men veldig mange gode titler der. Særlig hvis man vil se eldre filmer.
Hva slags årstall tenker du på mtp «eldre filmer»?🙂
Kan ta en titt her av noe de tilbyr: https://mubi.com/showing

De har enkelte filmer fra "alle" tiår egentlig.

Generelt mange filmtitler man ikke finner på de "vanlige" strømmetjenestene.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

fargeblind skrev: søn aug 08, 2021 12:14 pm Zappa er aldri feil. Radio er også bra, ihvertfall for meg. Både DAB og internettradio.
Kjenner meg igjen i zappekjedeligheten. Det er nok bedre å sjekke programguiden dersom det er snakk om linjær-TV.
Men jeg liker musikk, da, og kan rett som det er få los på å fordrive tiden med å se på Youtube-konserter.
Radio er bra, enig der, så lenge det ikke er "Ugly radio", som Zappa visstnok ønsket død og begravet. ;)
Ellers angående nevnte kar, husker jeg så et artig bilde av han med en toalett med kabel, der gikk fra hans personlig do, til baksiden av et tv-apparat, og tja, mulig det var hans tanker omkring folks tv-vaner, eller at han bare var fed up av all skiten som ble sendt, døgnet rundt, og ønsket å gi noe tilbake til rette avsender.

Hadde faktisk en gang i tid, en sort hettegenser (hakke peiling på hvor den ble av) hvor Frank satt på en do, og ja, mer trengte man vel ikke å si om det. :lol:

TitanSable

Legg inn av TitanSable »

TV2 Play, Discovery plus, HBO Nordic, Viaplay, Disney+, Netflix, Curiosity Stream, HBO Max (USA), Hulu (USA), Prime Vide (USA), Paramount+ (USA), Funimation (USA), Crunchyroll, Starz (USA)

Ser nesten aldri på TV, men har barn som jeg deler disse med slik at de slipper å betale dette selv.

kibby

Legg inn av kibby »

TitanSable skrev: søn aug 08, 2021 3:19 pm HBO Max (USA)
Kan man få denne i Norge??

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Ellers angående nevnte kar, husker jeg så et artig bilde av han med en toalett med kabel, der gikk fra hans personlig do, til baksiden av et tv-apparat, og tja, mulig det var hans tanker omkring folks tv-vaner, eller at han bare var fed up av all skiten som ble sendt, døgnet rundt, og ønsket å gi noe tilbake til rette avsender.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Slime


Winnowill

Legg inn av Winnowill »

fargeblind skrev: søn aug 08, 2021 4:10 pm Ellers angående nevnte kar, husker jeg så et artig bilde av han med en toalett med kabel, der gikk fra hans personlig do, til baksiden av et tv-apparat, og tja, mulig det var hans tanker omkring folks tv-vaner, eller at han bare var fed up av all skiten som ble sendt, døgnet rundt, og ønsket å gi noe tilbake til rette avsender.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Slime
Kanskje flytte musikkpraten til musikkforumet?
Så slipper man masse yt-videoer i tråder som ikke handler om det, hvis nå det plutselig skulle komme flere videoer :lol:
Ikke for det altså, liker godt musikkvideoer, men det gjør at det er blir vanskelig å komme inn på tråden fra mobilen hvis det plutselig er mange videoer i en tråd, så greit å holde slike ting i tråder hvor man vet at det blir den type ting ;)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

TitanSable skrev: søn aug 08, 2021 3:19 pm TV2 Play, Discovery plus, HBO Nordic, Viaplay, Disney+, Netflix, Curiosity Stream, HBO Max (USA), Hulu (USA), Prime Vide (USA), Paramount+ (USA), Funimation (USA), Crunchyroll, Starz (USA)

Ser nesten aldri på TV, men har barn som jeg deler disse med slik at de slipper å betale dette selv.
Bor du i USA? Eller hvordan kommer du forbi restriksjonene for Hulu for eks?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Akkurat nå abonnerer jeg kun på Discovery Pluss. Men jeg har ikke betalt noe det siste året siden jeg vant et 12 mnd-abonnement i fjor. Først og fremst har jeg det på grunn av norsk fotball.

Har Telenor Kabel-tv gjennom felleskostnadene. Så klarer meg ganske godt med bare det og ukesarkivet deres. Men de tilbyr ikke alle kanalene for norsk fotball. Så da må man abonnere på Discovery Pluss.

Sumo, eller TV 2 Play som det nå heter. Har jeg tidvis abonnert på. Men bare den pakken som het Underholdning. Og helst når de måtte ha et tilbud av noe slag.

Er også en flittig bruker av Rikskringkastingens nett-TV. Veldig mye gull i arkivene der.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Kjello skrev: søn aug 08, 2021 4:49 pm
Er også en flittig bruker av Rikskringkastingens nett-TV. Veldig mye gull i arkivene der.
Samme her, mye gull fra retrotider og også mange gode dokumentarer.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

kibby skrev: søn aug 08, 2021 3:58 pm
TitanSable skrev: søn aug 08, 2021 3:19 pm HBO Max (USA)
Kan man få denne i Norge??
De fleste strømmetjenester er vel mulig å komme seg rundt, men nå er det uansett ikke veldig lenge til HBO Max tar over for Nordic her i landet.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Chromeback skrev: søn aug 08, 2021 6:10 pm uansett ikke veldig lenge til HBO Max tar over for Nordic her i landet.
Yeey

kibby

Legg inn av kibby »

Chromeback skrev: søn aug 08, 2021 6:10 pm nå er det uansett ikke veldig lenge til HBO Max tar over for Nordic her i landet.

Hurra! ;)

TitanSable

Legg inn av TitanSable »

kibby skrev: søn aug 08, 2021 3:58 pm
TitanSable skrev: søn aug 08, 2021 3:19 pm HBO Max (USA)
Kan man få denne i Norge??
Må bruke VPN eller Smart DNS service.

TitanSable

Legg inn av TitanSable »

Fringegirl skrev: søn aug 08, 2021 4:16 pm
TitanSable skrev: søn aug 08, 2021 3:19 pm TV2 Play, Discovery plus, HBO Nordic, Viaplay, Disney+, Netflix, Curiosity Stream, HBO Max (USA), Hulu (USA), Prime Vide (USA), Paramount+ (USA), Funimation (USA), Crunchyroll, Starz (USA)

Ser nesten aldri på TV, men har barn som jeg deler disse med slik at de slipper å betale dette selv.
Bor du i USA? Eller hvordan kommer du forbi restriksjonene for Hulu for eks?
Bor i Norge. Bruker Smart DNS / VPN service som er installert på en egen router.
Betaler Hulu med gavekort som jeg kjøper på nettet (av en leverandør som er seriøs og leverer raskt).
Mange av kanalane kan man også få via Amazon Prime, som i USA har et system der Prime har kanaler man legger til.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Fringegirl skrev: søn aug 08, 2021 1:13 am Og hvorfor?

Selv er det Viaplay, HBO, Disney + og Netflix, i tillegg til Altibox med vanlige kanaler.
Samme her + Spotify selvsagt.

Har ikke logget inn på Disney+ selv, det er for barna. De ser aldri på lineær-TV.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Abonnerer bare på TV2 Play, mest på grunn av ishockey men også fordi de har ganske mange bra serier.

Ellers ser jeg mest TV via Altibox og da som regel i opptak for å slippe den hersens reklamen.

På Altiboxen kan jeg enkelt flytte litt på poengene og få tilgang til HBO, Viaplay eller alle Eurosport kanalene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»