Støre er nå tydeligvis desperat

Svar
ulefos

Re: Støre er nå tydeligvis desperat

Legg inn av ulefos »

Ostemanden skrev: tir des 13, 2022 2:12 pm
Fikse denne konstruerte energikrisen(det er ingen krise, det er en skapt situasjon pga politiske beslutninger).
energikrisen er høyst reell, den voldsomme strømprisen vi har er som du sier et resultat av politiske beslutninger

frp-eren hadde knapt fått nøkkelen til olje og energi deparementet før han uttalte: "at han vil ha dyrere strøm", og det var et av de få løfter FRP holdt, før de smøyg seg ut av regjeringskontorene på grunn av en syk guttunge de ikke ville hjelpe

https://www.tu.no/artikler/tord-lien-vi ... rom/234939
1-0 til FRP

Onv95

Legg inn av Onv95 »

ulefos skrev: tir des 13, 2022 3:24 pm
Onv95 skrev: tir des 13, 2022 2:19 pm
Men hvis man uansett får høyrepolitikk fra de rød/grønne så er det vel en fordel å få det fra de som kan drive høyrepolitikk. Ikke de som later som de leverer sentrum/venstre-politikk, men i realiteten leverer sentrum/høyre-politikk, dvs det Erna gjorde.
joda Solberg er god på høyrepolitikk, Jensen likedan, og politikken handler om privatisering og skattelette til fiffen hver dagi uka og solidaritet og velferdssamfunn i festtaler og TV debatter, du kan da ikke ha unngått å oppfatte det
Var det ikke nettopp det jeg sa?

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

ulefos skrev: tir des 13, 2022 12:43 pm
return_of_drakkar skrev: tir des 13, 2022 7:03 am
Hvordan kan du si at jeg sløser med strøm?
fordi det er slik vi har forholdt oss til elektrisitet i flere tiår nå,
vi slår ikke av lyset i rom vi går ut av,
vi kan til og med ha varme på i rom vi ikke bruker,
kjøleskapet er ofte innstilt for kaldt, fryseren likedan,
vi etterlater TV i hvilemodus,
nå for tiden bruker mange mye strøm for å lyse opp utendørs (greit nok om det står på om kvelden, men nå disse lampene lyse 24 timer i døgnet?,
tankeløs bruk av varmtvann,
temperaturen innedørs kan kanskje senkes en grad eller to,
tetningslistene vi tenkte på at vi skulle montere i fjor vinter er fortsatt ikke montert,
klær tørkes i tørketrommel som ikke bare krever strøm, men som sliter helt unødvendig på tøyet.
Jeg burde kanskje også ta med den ultimate sløsingen der folk monterer varmekabler i innkjøringen eller har oppvarmet badekar utendørs
Jeg kjenner ikke til mange såkalte vanlige folk med badekar utendørs eller varmekabler i innkjøringen.
Det finnes jo slike som har det, men neppe Ola og Kari i sin alminnelighet.

Vi skal huske på at det er mange folk der ute med dårlig råd, og som ikke har mulighet til å forbedre produkter eller boliger.
Mange bor i blokk hvor det heller ikke er lett når kommunene skrur opp avgifter med 30-40 prosent...osv,

Statistikkene jeg har lenket til og vist, viser at Ola og Kari generelt nok har strammet inn.
Det samme mener NMBU-professoren i dette innlegget
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-585274

Han har vist søkt på mye av det samme som meg.

Så skal vi også huske på at mange dingser som er moderne bruker veldig lite strøm sammenliknet med eldre utgaver.
Kjøleskapet for kaldt? Jeg vet ikke helt hva du mener? https://www.matportalen.no/matsmitte_og ... joleskapet

Corvus

Legg inn av Corvus »

ulefos skrev: tir des 13, 2022 3:21 pm
Ostemanden skrev: tir des 13, 2022 2:21 pm
Hele fyren er et eksempel på klasseskille
da viser han det dårlig når han øker skatten for de rike
Han gjør det jo verre for alle. Studenter, folk i etableringsfasen osv.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Number4 skrev: tir des 13, 2022 3:30 pm
Ostemanden skrev: tir des 13, 2022 2:21 pmSom det sto på russekortet hans: bedre å være rik og frisk enn syk og fattig
Det har han jo helt rett i. :D
Noe Trump kunne skrevet det, men dette kommer fra Støre. Men nå er jo begge rikinger uten begrep om hvordan det er å ha et normalt liv og vanlige økonomiske bekymringer.

startelver

Legg inn av startelver »

Erna Solberg trenger nå bare støtte fra Frp for å kunne danne en flertallsregjering. Velgerflukten fra Ap og Sp og over til høyresiden er oppsiktsvekkende, mener ekspert.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4 ... vg-maaling

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»