Støre er nå tydeligvis desperat

Svar
erdetslik

Støre er nå tydeligvis desperat

Legg inn av erdetslik »

Det pussige er nå at Støre har sett seg nødt til å hente inn og ansette en konsulent fra Kinsey med en kundeliste som må være hemmelig, i håp om å komme bedre ut mht popularitet. Hvem skulle tro at AP skulle havne under 20% for noen år siden - men som mange av oss spådde, har Støre klart det kunststykket.
Ut i fra sin bakgrunn har denne pr-konsulenten fra Kinsey tydeligvis ikke blitt ansatt for det politiske, men det kosmetiske mediebildet av Støre - i håp om at det skal bli bedre og bringe AP høyere opp på meningsmålingene. Pr-konsulentens siste prosjekt har vært innen mediene, underholdning, e-handel og telekom.
Og det kan tyde på at det har vært formidling av kommunikasjon.
Så nå blir det spennende å se om vår "eminente" statsminister vil klare kunsten å kommunisere bedre enn han har gjort.
Men, dessverre, tror jeg ikke der Støre's problem er størst.

startelver

Legg inn av startelver »

Støre lever i en annen verden, der han personlig har beriket seg på andre. Ikke en verdig leder for AP.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Justice 97 skrev: fre des 02, 2022 10:11 pm Norges verste statsminister i min levetid, med god margin. Selv Bondevik var bedre.


Etter min mening er Støre en av de beste statsministre i min levetid (68år). Han tenker i det minste på de fattige og gjør noe for denne gruppen som jeg selv er en del av. Det merkes veldig godt.
Men, kriser som strømkrisen, drivstoffkrisen og matpriskrisen kan ikke regjeringa gjøre stort med, dette er kriser som rammer hele vesten på grunn av krigen i Ukraina.https://www.t-a.no/pa-full-fart-ned-ste ... 16-1651794
Nå er forøvrig drivstoffprisene på vei ned, på grunn av at finansministeren fører en politikk som har styrket kronekursen. Høyere rente og lavere forbruk gir styrket kronekurs og lavere priser.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

erdetslik skrev: fre des 02, 2022 8:13 pm Det pussige er nå at Støre har sett seg nødt til å hente inn og ansette en konsulent fra Kinsey med en kundeliste som må være hemmelig, i håp om å komme bedre ut mht popularitet. Hvem skulle tro at AP skulle havne under 20% for noen år siden - men som mange av oss spådde, har Støre klart det kunststykket.
Ut i fra sin bakgrunn har denne pr-konsulenten fra Kinsey tydeligvis ikke blitt ansatt for det politiske, men det kosmetiske mediebildet av Støre - i håp om at det skal bli bedre og bringe AP høyere opp på meningsmålingene. Pr-konsulentens siste prosjekt har vært innen mediene, underholdning, e-handel og telekom.
Og det kan tyde på at det har vært formidling av kommunikasjon.
Så nå blir det spennende å se om vår "eminente" statsminister vil klare kunsten å kommunisere bedre enn han har gjort.
Men, dessverre, tror jeg ikke der Støre's problem er størst.
Dette handler nå om vesentlig mer enn Støre. AP hadde vært under 20% uansett om det er Støre, Giske, Tajik eller Brenna (som ble lansert som fremtidig lederkandidat her om dagen, haha) som hadde vært leder.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Velkommen til FD erdetslik :)

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Justice 97 skrev: fre des 02, 2022 10:11 pm Norges verste statsminister i min levetid, med god margin. Selv Bondevik var bedre.
Ingen over, ingen ved siden av. Sier litt når han til og med er verre enn Bondevik.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Med nye rådgivere. Kan vi forvente at Støre kommer til å ordlegge seg annerledes. Kanskje er de så flinke at å være fattig er noe fint.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Støre har fått drittsituasjon etter drittsituasjon kastet etter seg dog. Er ikke mange som hadde sett spesielt bra ut som statsminister i den perioden her.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Ka9nen skrev: fre des 02, 2022 11:12 pm Er ikke mange som hadde sett spesielt bra ut som statsminister i den perioden her.
Selv om Støre ikke startet krigen, har han vel bestemt å sende mange og dyre våpen til Ukraina. Også dette er noe mange nordmenn er uenige i. Både pga pengebruken, og fordi vi har en felles grense med Russland. Denne grensebiten er liten, men det føles ubehagelig at vi skal delta så mye i en krig som er langt borte.

Visesanger forteller hvordan Støre tvinger befolkningen tilbake til 1800-tallet:


https://resett.no/2022/12/02/visesanger ... -og-varme/

Og det uten å legge til rette for hest og vogn, eller vedfyring. Tvert imot har Regjeringen blitt mer kritisk til vedfyring.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Gårdsdattra skrev: fre des 02, 2022 10:49 pm
Justice 97 skrev: fre des 02, 2022 10:11 pm Norges verste statsminister i min levetid, med god margin. Selv Bondevik var bedre.


Etter min mening er Støre en av de beste statsministre i min levetid (68år). Han tenker i det minste på de fattige og gjør noe for denne gruppen som jeg selv er en del av. Det merkes veldig godt.
Men, kriser som strømkrisen, drivstoffkrisen og matpriskrisen kan ikke regjeringa gjøre stort med, dette er kriser som rammer hele vesten på grunn av krigen i Ukraina.https://www.t-a.no/pa-full-fart-ned-ste ... 16-1651794
Nå er forøvrig drivstoffprisene på vei ned, på grunn av at finansministeren fører en politikk som har styrket kronekursen. Høyere rente og lavere forbruk gir styrket kronekurs og lavere priser.
Var en tur i Budapest for noen uker siden, Viktor Orbans rike. Der var det lik pris på alle bensinpumpene, ca 13 kroner literen. Joda, så det går an!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Gårdsdattra skrev: fre des 02, 2022 10:49 pm
Justice 97 skrev: fre des 02, 2022 10:11 pm Norges verste statsminister i min levetid, med god margin. Selv Bondevik var bedre.


Etter min mening er Støre en av de beste statsministre i min levetid (68år). Han tenker i det minste på de fattige og gjør noe for denne gruppen som jeg selv er en del av. Det merkes veldig godt.
Men, kriser som strømkrisen, drivstoffkrisen og matpriskrisen kan ikke regjeringa gjøre stort med, dette er kriser som rammer hele vesten på grunn av krigen i Ukraina.https://www.t-a.no/pa-full-fart-ned-ste ... 16-1651794
Nå er forøvrig drivstoffprisene på vei ned, på grunn av at finansministeren fører en politikk som har styrket kronekursen. Høyere rente og lavere forbruk gir styrket kronekurs og lavere priser.
Hva er dette for noe tull? Selvfølgelig kan regjeringen gjøre noe med strømprisene. De kan for eksempel sette en makspris. Jeg er drittlei folk som forsvarer denne drittregjeringen. Jeg stemte på AP men aldri igjen. Jeg som enslig og ung med lån har fått det mye verre med denne regjeringen. De eneste som har fått noe ut av regjeringen er bønder. Kanskje ikke rart at du er fornøyd. Alle andre på den andre siden må slite med matpriser som har økt med 30 %.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Jeg sier ikke regjeringen gjør en god jobb. Men hvis man tror situasjonen hadde vært noe bedre med en borgerlig regjering så er man fryktelig fryktelig naiv.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Soteria skrev: lør des 03, 2022 7:53 am
Selv om Støre ikke startet krigen, har han vel bestemt å sende mange og dyre våpen til Ukraina. Også dette er noe mange nordmenn er uenige i. Både pga pengebruken, og fordi vi har en felles grense med Russland. Denne grensebiten er liten, men det føles ubehagelig at vi skal delta så mye i en krig som er langt borte.
???

Det er selvsagt utrolig flott at Støre og regjeringen hjelper Ukraina. De kan gjerne hjelpe til enda mer! Selv om det vel kom frem en statistikk som viste at Norge hjelper mest per innbygger eller lignende! Fordi Ukraina kjemper en krig på våre vegne, de fleste nordmenn støtter selvsagt Ukraina!

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Bror1 skrev: lør des 03, 2022 8:31 am Jeg sier ikke regjeringen gjør en god jobb. Men hvis man tror situasjonen hadde vært noe bedre med en borgerlig regjering så er man fryktelig fryktelig naiv.
Det ville fortsatt vært krig i Ukrainia, høye strømpriser og inflasjon, men vi ville hatt en bedre regjering.

Jeg syns det er veldig spesielt at AP-sympatisører - i fullt alvor - later som at dette handler om situasjonen og ikke håndteringen av den. Dette er veldig spesielt fordi vi ser i sammenlignbare land at regjeringens støtte øker i denne situasjonen og vi så det samme i Norge når Erna håndterte en større krise.

Nordmenn bebreider ikke regjeringen for situasjonen. De bebreider den manglende håndteringen. Men det er ikke bare derfor. Støre og statsrådene har kommet dårlig ut av omtrent alle TV-intervjuer de har gjort og for øvrig gjemmer de seg så godt de kan og kommer med dårlige unnskyldninger for hvorfor de ikke stiller. Det er omtrent det motsatt av hva Erna gjorde. Hun stilte opp på alt og forklarte på en god måte hvorfor regjeringen gjorde som de gjorde. De skapte tillit. Det regjeringen gjør skaper mistillit.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Støre må være en komplett idiot. Hadde han innført makspris på strøm så hadde han fått tilbake mange av velgerne som nå har forlatt AP. I tillegg kunne mange konkurser vært ungått.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

erdetslik skrev: fre des 02, 2022 8:13 pm Det pussige er nå at Støre har sett seg nødt til å hente inn og ansette en konsulent fra Kinsey med en kundeliste som må være hemmelig, i håp om å komme bedre ut mht popularitet. Hvem skulle tro at AP skulle havne under 20% for noen år siden - men som mange av oss spådde, har Støre klart det kunststykket.
Ut i fra sin bakgrunn har denne pr-konsulenten fra Kinsey tydeligvis ikke blitt ansatt for det politiske, men det kosmetiske mediebildet av Støre - i håp om at det skal bli bedre og bringe AP høyere opp på meningsmålingene. Pr-konsulentens siste prosjekt har vært innen mediene, underholdning, e-handel og telekom.
Og det kan tyde på at det har vært formidling av kommunikasjon.
Så nå blir det spennende å se om vår "eminente" statsminister vil klare kunsten å kommunisere bedre enn han har gjort.
Men, dessverre, tror jeg ikke der Støre's problem er størst.
Akkurat dette eksemplifiserer vel Ap's problemer ganske perfekt. Konsulenter fra McKinsey blir omtrent utelukkende leid inn av toppledere i store virksomheter og er vel de dyreste som er å få tak i. Det er Rolls Royce-versjonen av rådgivning. Synes det illustrerer ganske godt hvordan Ap har fjernet seg ganske langt fra rollen som et tradisjonelt parti for arbeiderne.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Ka9nen skrev: fre des 02, 2022 10:57 pm Velkommen til FD erdetslik :)
Takk for det - jeg fortsatte på VGD til det ble stengt. :)

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

KongOlav2 skrev: lør des 03, 2022 11:00 am
erdetslik skrev: fre des 02, 2022 8:13 pm Det pussige er nå at Støre har sett seg nødt til å hente inn og ansette en konsulent fra Kinsey med en kundeliste som må være hemmelig, i håp om å komme bedre ut mht popularitet. Hvem skulle tro at AP skulle havne under 20% for noen år siden - men som mange av oss spådde, har Støre klart det kunststykket.
Ut i fra sin bakgrunn har denne pr-konsulenten fra Kinsey tydeligvis ikke blitt ansatt for det politiske, men det kosmetiske mediebildet av Støre - i håp om at det skal bli bedre og bringe AP høyere opp på meningsmålingene. Pr-konsulentens siste prosjekt har vært innen mediene, underholdning, e-handel og telekom.
Og det kan tyde på at det har vært formidling av kommunikasjon.
Så nå blir det spennende å se om vår "eminente" statsminister vil klare kunsten å kommunisere bedre enn han har gjort.
Men, dessverre, tror jeg ikke der Støre's problem er størst.
Akkurat dette eksemplifiserer vel Ap's problemer ganske perfekt. Konsulenter fra McKinsey blir omtrent utelukkende leid inn av toppledere i store virksomheter og er vel de dyreste som er å få tak i. Det er Rolls Royce-versjonen av rådgivning. Synes det illustrerer ganske godt hvordan Ap har fjernet seg ganske langt fra rollen som et tradisjonelt parti for arbeiderne.
Før valget var det et poeng spesielt fra Vedum at konsulent-bruken skulle ned. Men etter bare ett år hyrer Støre inn en fra de dyreste byråer - og siden han har utelukkende jobbet med media og underholdning, så er det ikke for det politiske - men samme område som han kommer fra = underholdning og mediepåvirkning.. Mitt inntrykk av Støre, er at famler og roter og har til nå definitivt ikke vært en statsminister for "vanlige folk" som han lovet.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Ka9nen skrev: fre des 02, 2022 11:12 pm Støre har fått drittsituasjon etter drittsituasjon kastet etter seg dog. Er ikke mange som hadde sett spesielt bra ut som statsminister i den perioden her.
Og han har vel ikke vært i nærheten av å løse noen av dem. Strømstøtta ble han tvunget til av opposisjonen.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Det største problemet med Støre er at han ikke har arbeiderklasse bakgrunn. Er vel egentlig en høiremann. Full av arvede middler tjent på samarbeid men Tyskerne.
Er nok kun i regjeringa for status ,makt og mulighet på karriere i det store utland med tiden.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

erdetslik skrev: lør des 03, 2022 11:32 am
Ka9nen skrev: fre des 02, 2022 11:12 pm Støre har fått drittsituasjon etter drittsituasjon kastet etter seg dog. Er ikke mange som hadde sett spesielt bra ut som statsminister i den perioden her.
Og han har vel ikke vært i nærheten av å løse noen av dem. Strømstøtta ble han tvunget til av opposisjonen.
Tull!

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Bror1 skrev: lør des 03, 2022 8:31 am Jeg sier ikke regjeringen gjør en god jobb. Men hvis man tror situasjonen hadde vært noe bedre med en borgerlig regjering så er man fryktelig fryktelig naiv.
Spørsmålet er vel om det er du eller alle som har forlatt AP og Sp som er de naive.
Strømprisen økte kraftig for noe mer enn ett år siden; hva gjorde da Støre når juleribba ville koste kr. 40 - 50 å steke + alt annen strøm som går med til jul = julebakst og matlaging. Jo, han ville vente og se til våren. Krigen i Ukraina startet februar i år. Og det gjorde ikke saken bedre - selvfølgelig.
Men det mest utrolige var at regjeringen var så uforberedt på den høye prisstigningen som kom. Alle med minimum av omløp i toppen og som fulgte litt med hva som skjedde med transportpriser og råvarepriser forsto at vi ville få en kraftig prisstigning når dette ville begynne å slå ut i prisene
Vedum prøvde seg med at EØS-avtalen hindret å gi strømstøtte - noe som i beste fall var misforståelse eller verre = en regelrett løgn - i håo om at folk er dumme.
Og klassikeren til Vedum når han sto og forklarte at alle ville få økt kjøpekraft - trolig også i håp om at folke er dumme nok til å tro på Vedum.
Vel, hvis Vedum trodde at regnestykket var riktig, så sier det mest om Vedum.
Norge har ca kr. 13.000 milliarder på bok - og da er det vel litt feil at folk sulter og / eller fryser. Og så kan man sikkert diskutere hvem som er naiv.

ulefos

Legg inn av ulefos »

erdetslik skrev: fre des 02, 2022 8:13 pm Det pussige er nå at Støre har sett seg nødt til å hente inn og ansette en konsulent fra Kinsey med en kundeliste som må være hemmelig, i håp om å komme bedre ut mht popularitet.
det er greit å kritisere det, spesielt om man også kritiserte Solberg&Jensen for det samme

ulefos

Legg inn av ulefos »

TheBaseline skrev: lør des 03, 2022 10:03 am Støre må være en komplett idiot. Hadde han innført makspris på strøm så hadde han fått tilbake mange av velgerne som nå har forlatt AP. I tillegg kunne mange konkurser vært ungått.
det spørs om ikke du er den komplette, eller kanskje du har en god forklaring på hvordan man skal få tilå øke strømproduksjonen hvis ingen ikke tjener penger på denne strømmen, subsidier?

fastpris på strøm er bra for egen lommebok på kort sikt, på lang sikt er det helt ødeleggende, både for innbyggere, land og klima

William_S

Legg inn av William_S »

Soteria skrev: lør des 03, 2022 7:53 am
Ka9nen skrev: fre des 02, 2022 11:12 pm Er ikke mange som hadde sett spesielt bra ut som statsminister i den perioden her.
Selv om Støre ikke startet krigen, har han vel bestemt å sende mange og dyre våpen til Ukraina. Også dette er noe mange nordmenn er uenige i. Både pga pengebruken, og fordi vi har en felles grense med Russland. Denne grensebiten er liten, men det føles ubehagelig at vi skal delta så mye i en krig som er langt borte.

Visesanger forteller hvordan Støre tvinger befolkningen tilbake til 1800-tallet:


https://resett.no/2022/12/02/visesanger ... -og-varme/

Og det uten å legge til rette for hest og vogn, eller vedfyring. Tvert imot har Regjeringen blitt mer kritisk til vedfyring.
Jasså mange nordmenn = en liten marginal gjeng på Resett. Jeg tror mange er enige i at man bør sende så mye våpen som mulig til Ukraina.

William_S

Legg inn av William_S »

TheBaseline skrev: lør des 03, 2022 10:03 am Støre må være en komplett idiot. Hadde han innført makspris på strøm så hadde han fått tilbake mange av velgerne som nå har forlatt AP. I tillegg kunne mange konkurser vært ungått.
Makspris på strøm er som å pisse i buksa for å holde seg varm. Det gir insentiver til strømsparing og antagelig ville vi fått et problem med strømrasjonering tilslutt om folk bare brukte strøm fordi det er makspris.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

ulefos skrev: lør des 03, 2022 12:12 pm
TheBaseline skrev: lør des 03, 2022 10:03 am Støre må være en komplett idiot. Hadde han innført makspris på strøm så hadde han fått tilbake mange av velgerne som nå har forlatt AP. I tillegg kunne mange konkurser vært ungått.
det spørs om ikke du er den komplette, eller kanskje du har en god forklaring på hvordan man skal få tilå øke strømproduksjonen hvis ingen ikke tjener penger på denne strømmen, subsidier?

fastpris på strøm er bra for egen lommebok på kort sikt, på lang sikt er det helt ødeleggende, både for innbyggere, land og klima
De må løse strømkrisen og strømstøtte er ikke en god løsning. De kan innføre makspris. Det er regjeringen som styrer Norge. Det er deres ansvar å sørge for normale strømpriser.

Det er for så vidt morsomt å høre på folk som sier makspris eller fastpris er et problem for da bruker befolkningen for mye strøm og har ingen motivasjon til å spare. Dette er totalt feil. Ingen ønsker å bruke mer strøm enn nødvendig uansett hvor mye det koster. Folk vil ha lavest mulig strømregning, rett og slett fordi man da har mer til overs for andre ting. Dermed har folk alltid motivasjon til å spare. Men nå er det då dyrt at folk sparer så mye at de fryser hjemme. Slik skal det ikke være. Med makspris slipper i hvert fall folk å fryse.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

TheBaseline skrev: lør des 03, 2022 12:46 pm
ulefos skrev: lør des 03, 2022 12:12 pm
TheBaseline skrev: lør des 03, 2022 10:03 am Støre må være en komplett idiot. Hadde han innført makspris på strøm så hadde han fått tilbake mange av velgerne som nå har forlatt AP. I tillegg kunne mange konkurser vært ungått.
det spørs om ikke du er den komplette, eller kanskje du har en god forklaring på hvordan man skal få tilå øke strømproduksjonen hvis ingen ikke tjener penger på denne strømmen, subsidier?

fastpris på strøm er bra for egen lommebok på kort sikt, på lang sikt er det helt ødeleggende, både for innbyggere, land og klima
De må løse strømkrisen og strømstøtte er ikke en god løsning. De kan innføre makspris. Det er regjeringen som styrer Norge. Det er deres ansvar å sørge for normale strømpriser.

Det er for så vidt morsomt å høre på folk som sier makspris eller fastpris er et problem for da bruker befolkningen for mye strøm og har ingen motivasjon til å spare. Dette er totalt feil. Ingen ønsker å bruke mer strøm enn nødvendig uansett hvor mye det koster. Folk vil ha lavest mulig strømregning, rett og slett fordi man da har mer til overs for andre ting. Dermed har folk alltid motivasjon til å spare. Men nå er det då dyrt at folk sparer så mye at de fryser hjemme. Slik skal det ikke være. Med makspris slipper i hvert fall folk å fryse.
Enig, dummeste argumentet jeg leser også. Man kan innføre et to-pris system.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

William_S skrev: lør des 03, 2022 12:35 pm
TheBaseline skrev: lør des 03, 2022 10:03 am Støre må være en komplett idiot. Hadde han innført makspris på strøm så hadde han fått tilbake mange av velgerne som nå har forlatt AP. I tillegg kunne mange konkurser vært ungått.
Makspris på strøm er som å pisse i buksa for å holde seg varm. Det gir insentiver til strømsparing og antagelig ville vi fått et problem med strømrasjonering tilslutt om folk bare brukte strøm fordi det er makspris.
Dette argumentet holder ikke vann, sorry. Tror du folk sløste rundt seg med strøm når prisnivået var normalt? Nei. Folk har alltid motivasjon til å holde strømregningen lavest mulig, man vil aldri bruke mer på strøm enn normalt. Rett og slett fordi man da har mer til overs for andre ting. Nå er strømmen så dyr at det omtrent er umulig å spare. Det blir jo også feil. Folk må spare så mye at de fryser for å få råd til strømregningen. Mener du det et en god løsning?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Kongemannen skrev: lør des 03, 2022 11:32 am Det største problemet med Støre er at han ikke har arbeiderklasse bakgrunn. Er vel egentlig en høiremann. Full av arvede middler tjent på samarbeid men Tyskerne.
Er nok kun i regjeringa for status ,makt og mulighet på karriere i det store utland med tiden.
Tja, jeg tror ikke det er Støres bakgrunn som er problemet. Problemet er at vi er forhindret fra å føre klassisk arbeiderpartipolitikk pga at regjeringen er bundet på hender og føtter av EØS avtalen.

Og for Støre er det viktigere å holde seg inne med Brüssel enn å sikre det norske folks interesser.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»