Støre er nå tydeligvis desperat

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Re: Støre er nå tydeligvis desperat

Legg inn av return_of_drakkar »

ulefos skrev: lør des 03, 2022 10:19 pm
erdetslik skrev: lør des 03, 2022 6:56 pm
Du skjønte kanskje ikke innlegget og påstanden - som gikk på at Støre er komplett idiot fordi han ikke innførte maks.pris på strøm. Da hadde han trolig vunnet tilbake noen stemmer.
joda jeg skjønner tanken om fastpris på strøm, og jeg skjønner også at det er en usedvanlig dårlig ide, unntatt for egen lommebok på kort sikt, men du er kanskje ganske kortsiktig?
Hvorfor er fastpris / makspris en dårlig ide?
Er det ikke slik at spesielle forhold kan kreve spesielle tiltak?

ulefos

Legg inn av ulefos »

return_of_drakkar skrev: man des 05, 2022 11:09 am
ulefos skrev: lør des 03, 2022 10:19 pm
erdetslik skrev: lør des 03, 2022 6:56 pm
Du skjønte kanskje ikke innlegget og påstanden - som gikk på at Støre er komplett idiot fordi han ikke innførte maks.pris på strøm. Da hadde han trolig vunnet tilbake noen stemmer.
joda jeg skjønner tanken om fastpris på strøm, og jeg skjønner også at det er en usedvanlig dårlig ide, unntatt for egen lommebok på kort sikt, men du er kanskje ganske kortsiktig?
Hvorfor er fastpris / makspris en dårlig ide?
Er det ikke slik at spesielle forhold kan kreve spesielle tiltak?
det er en dårlig ide fordi vi vil trenge mange fler terrawatt når fossil energi skal erstattes av fornybar energi, skal det bli realisert så må det være lønnsomhet i det, eller så må staten gå inn med subsidier, solparker og havvind bygger ikke seg selv

og ja spesielle forhold krever spesielle tiltak, derfor har vi fått strømstøtten

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

ulefos skrev: man des 05, 2022 11:14 am
return_of_drakkar skrev: man des 05, 2022 11:09 am
ulefos skrev: lør des 03, 2022 10:19 pm
joda jeg skjønner tanken om fastpris på strøm, og jeg skjønner også at det er en usedvanlig dårlig ide, unntatt for egen lommebok på kort sikt, men du er kanskje ganske kortsiktig?
Hvorfor er fastpris / makspris en dårlig ide?
Er det ikke slik at spesielle forhold kan kreve spesielle tiltak?
det er en dårlig ide fordi vi vil trenge mange fler terrawatt når fossil energi skal erstattes av fornybar energi, skal det bli realisert så må det være lønnsomhet i det, eller så må staten gå inn med subsidier, solparker og havvind bygger ikke seg selv

og ja spesielle forhold krever spesielle tiltak, derfor har vi fått strømstøtten
Strømstøtten kan selvsagt gis som en fastpris.
Nå rammer det de svakere aller mest.
For mange betyr prisene lite.

Om maks da ble 70 øre, altså den famøse grensa nå, så ville ikke alle overbruke.
Husk at dette vil være det dobbelte av det normale.
Så kan man regne ut vs eksport osv.

Skal man over til såkalt fornybar, må man gjøre dette over lang tid, ikke panisk og i hastverk som nå.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Fordomsfull skrev: søn des 04, 2022 5:43 pm
erdetslik skrev: fre des 02, 2022 8:13 pm Det pussige er nå at Støre har sett seg nødt til å hente inn og ansette en konsulent fra Kinsey med en kundeliste som må være hemmelig, i håp om å komme bedre ut mht popularitet. Hvem skulle tro at AP skulle havne under 20% for noen år siden - men som mange av oss spådde, har Støre klart det kunststykket.
Ut i fra sin bakgrunn har denne pr-konsulenten fra Kinsey tydeligvis ikke blitt ansatt for det politiske, men det kosmetiske mediebildet av Støre - i håp om at det skal bli bedre og bringe AP høyere opp på meningsmålingene. Pr-konsulentens siste prosjekt har vært innen mediene, underholdning, e-handel og telekom.
Og det kan tyde på at det har vært formidling av kommunikasjon.
Så nå blir det spennende å se om vår "eminente" statsminister vil klare kunsten å kommunisere bedre enn han har gjort.
Men, dessverre, tror jeg ikke der Støre's problem er størst.
At vi fikk disse problemene med strøm&drivstoff-prisene og forsåvidt også de forB!.... bompengene
- hadde skjedd uansett hvilken regjering vi hadde hatt. Men Støre har vist seg nesten helt ute av stand til å løse disse problemene og han kunne lett ha gjort det; vedtatt en makspris på strøm som franskmennene har gjort(maks 4% prisøkning for energi til husholdningene i år og maks 15% i 2023) og vedtatt en makspris på drivstoff. Hva gjelder bompengene; Alle andre stater i verden finansierer bygging av nødvendig infrastruktur over sine statsbudsjett.

Men Støre sa det rett ut i Bergens Tidende midt i juli i år - at han verken ville vedta en nedre fyllingsgrad strømeksport og heller ikke en makspris på strøm for - det måtte markedet løse selv. Som førte til at bønder harvet egen avling ned i åkrene, fordi de ikke hadde råd til å betale strøm for vinterlagring! Etter min mening er det bare en statsminister fra AP som kunne si at 'det må markedet ordne opp i' - når strømprisene springer løpsk. Og det en en som tenker på egen pengeforvaltning, jf hans 100 millioner i privat formue. Det er en som brukte innvandrere til å fikse bryggen sin, brukte polske mestermalere til å male huset sitt, som investerte penger i boligprosjekter med Stein Rik Hagen og som altså gjerne spreller i det markedet han vil - om det gavner egen økonomi.
Fordi Støre-regjeringen ikke tok disse grepene, kom prisøkning - med påfølgende maset om heving av styringsrenten. Som egentlig er en kørka problemstilling - høyere strøm&drivstoffpriser og prisøkning på varer, trekker inn masse kjøpekraft - så hvorfor da heve styringsrenten? Poenget med det er vel nettopp å redusere forbruket. Men det VAR allerede redusert.
Nå mangler det bare at noen u Støres eller Vedums familier har eierandeler / aksjer i kraftbransjen. Jeg håper noen gravende journalister er på saken.
Støre har snublet seg fram til sin statsministerpost - jeg tipper (eller det ser vi på fallet i oppslutning) mange angrer på at de stemte på AP og Støre ved siste valg. Det burde ringt en bjelle hos (også AP-)folk etter alle disse episodene der Støre var negativt innblandet - at mye av det han drev ned ikke var forenlig med en så viktig post som statsminister. Med i AP (og blant landets sosialdemokrater) finnes bare en bjelle - og den sitter på lederen. Og den følges blindt.
Og det jeg synes er mest tragisk med det hele er at vi går mot en ny jule-høytid der situasjonen for mange mennesker og barnefamilier er enda verre enn i fjor - og dette er under en sosialdemokratisk regjering som lovet så mye bedre tider for "vanlige folk" og så har alle bare blitt fattigere.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

kytec skrev: søn des 04, 2022 10:04 pm
erdetslik skrev: lør des 03, 2022 11:19 am
Ka9nen skrev: fre des 02, 2022 10:57 pm Velkommen til FD erdetslik :)
Takk for det - jeg fortsatte på VGD til det ble stengt. :)
Var det ensomt?
Ensomt var det vel ikke - av en eller annen grunn endret VGD seg til en hyggelig meningsutveksling. Om det var fordi de venstreradikale forsvant er jeg usikker på, Jeg tenker da på en del av de som nå er her :D :D :D

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

erdetslik skrev: man des 05, 2022 4:31 pm
kytec skrev: søn des 04, 2022 10:04 pm
erdetslik skrev: lør des 03, 2022 11:19 am
Takk for det - jeg fortsatte på VGD til det ble stengt. :)
Var det ensomt?
Ensomt var det vel ikke - av en eller annen grunn endret VGD seg til en hyggelig meningsutveksling. Om det var fordi de venstreradikale forsvant er jeg usikker på, Jeg tenker da på en del av de som nå er her :D :D :D
Ja de er spinnville og ekstreme, kunne nevnt navn.........

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

ulefos skrev: man des 05, 2022 8:52 am
daoooo skrev: man des 05, 2022 4:12 am
Du må jo være like falsk som Støre. Greit nok at jeg ikke siterte hele svaret, men det øvrige var politikerpjatt og ikke selve svaret på spørsmålet. Alle som spiller av videoen vil høre det, selv om du later som noe annet.
skal man fortelle hva folk har sagt så må man gjøre det, ikke velge ut den delen som passer din egen agenda, og her var det åpenbart at Støre av naturlige grunner ville tegne et litt større bilde av situasjonen, alle spørsmålkan ikke besvares med ja eller nei
Støre ble spurt: Kr. 4.000,- - 333,- kroner måneden - tror du de (minstepensjonistene) jubler nå ?
Støre avarer: "JA, det tror jeg - det er et viktig bidrag" i tillegg til alt annet.
Om du ikke skjønner at kr. 11,- pr dag som rekker til et halvt brød eller to skiver brød og to osteskiver pr dag ikke er et viktig bidrag, så må det være ditt problem.
Når de samme er frarøvet tusenvis av kroner i økte strømpriser og ikke minst høye prisøkninger på alt vi omgir oss med.
Jeg er redd Støre har hatt så mange millioner kroner å tenke på i så mange år at han ikke skjønner hvor lite kr. 333,- egentlig er = hvor lite man får for 11 kroner dagen. Å si noe sånt er jo som å pisse på folk som ligger nede.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

kytec skrev: man des 05, 2022 4:35 pm
erdetslik skrev: man des 05, 2022 4:31 pm
kytec skrev: søn des 04, 2022 10:04 pm

Var det ensomt?
Ensomt var det vel ikke - av en eller annen grunn endret VGD seg til en hyggelig meningsutveksling. Om det var fordi de venstreradikale forsvant er jeg usikker på, Jeg tenker da på en del av de som nå er her :D :D :D
Ja de er spinnville og ekstreme, kunne nevnt navn.........
Ja, men gleden er jo at det bare er dem pluss noen få andre som fremdeles er fan av Støre og AP iflg meningsmålingene.

ulefos

Legg inn av ulefos »

return_of_drakkar skrev: man des 05, 2022 1:07 pm
Skal man over til såkalt fornybar, må man gjøre dette over lang tid, ikke panisk og i hastverk som nå.
hva menes med såkalt fornybar?

ulefos

Legg inn av ulefos »

erdetslik skrev: man des 05, 2022 4:22 pm
Nå mangler det bare at noen u Støres eller Vedums familier har eierandeler / aksjer i kraftbransjen. Jeg håper noen gravende journalister er på saken.
og da vil du gi dem kred for at de har skattlagt kraftbransjen mye hardere?

eller?

Corvus

Legg inn av Corvus »

Gårdsdattra skrev: fre des 02, 2022 10:49 pm
Justice 97 skrev: fre des 02, 2022 10:11 pm Norges verste statsminister i min levetid, med god margin. Selv Bondevik var bedre.


Etter min mening er Støre en av de beste statsministre i min levetid (68år). Han tenker i det minste på de fattige og gjør noe for denne gruppen som jeg selv er en del av. Det merkes veldig godt.
Men, kriser som strømkrisen, drivstoffkrisen og matpriskrisen kan ikke regjeringa gjøre stort med, dette er kriser som rammer hele vesten på grunn av krigen i Ukraina.https://www.t-a.no/pa-full-fart-ned-ste ... 16-1651794
Nå er forøvrig drivstoffprisene på vei ned, på grunn av at finansministeren fører en politikk som har styrket kronekursen. Høyere rente og lavere forbruk gir styrket kronekurs og lavere priser.
wow.
Det du skriver minner om de eldre i Russland, som fremdeles lovpriser Putin og alt han står for. De vet ikke bedre stakkars.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Støre og sentralstyret har ikveld vedtatt en UTTALELSE!

Jeg det blir vel til god hjelp for alle som sliter med mat, strøm osv. En uttalelse gitt. Nå skal Støre virkelig vise at han kan styre skuta.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... e-vinteren

Derfor tok jeg i dag initiativ til at sentralstyret vedtok en uttalelse som tydelig får frem prioriteringene til regjeringen og Arbeiderpartiet, både nasjonalt og lokalt, for tiden fremover, og som reflekterer prioritetene i statsbudsjettet som nettopp er vedtatt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Er det mulig. Det var bare noen som kalte Støre for Tåkefyrsten tidligere, nå har det blitt en sannhet.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

KongOlav2 skrev: lør des 03, 2022 11:00 am
erdetslik skrev: fre des 02, 2022 8:13 pm Det pussige er nå at Støre har sett seg nødt til å hente inn og ansette en konsulent fra Kinsey med en kundeliste som må være hemmelig, i håp om å komme bedre ut mht popularitet. Hvem skulle tro at AP skulle havne under 20% for noen år siden - men som mange av oss spådde, har Støre klart det kunststykket.
Ut i fra sin bakgrunn har denne pr-konsulenten fra Kinsey tydeligvis ikke blitt ansatt for det politiske, men det kosmetiske mediebildet av Støre - i håp om at det skal bli bedre og bringe AP høyere opp på meningsmålingene. Pr-konsulentens siste prosjekt har vært innen mediene, underholdning, e-handel og telekom.
Og det kan tyde på at det har vært formidling av kommunikasjon.
Så nå blir det spennende å se om vår "eminente" statsminister vil klare kunsten å kommunisere bedre enn han har gjort.
Men, dessverre, tror jeg ikke der Støre's problem er størst.
Akkurat dette eksemplifiserer vel Ap's problemer ganske perfekt. Konsulenter fra McKinsey blir omtrent utelukkende leid inn av toppledere i store virksomheter og er vel de dyreste som er å få tak i. Det er Rolls Royce-versjonen av rådgivning. Synes det illustrerer ganske godt hvordan Ap har fjernet seg ganske langt fra rollen som et tradisjonelt parti for arbeiderne.
[/quote




Du fikk en tommel ved en tastefeil. Ap har ikke leid inn en konsulent fra et kommunikasjonsbyrå, men ansatt en statssekretær direkte fra et kommunikasjonsbyrå. Altså ingen rådgiving.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

erdetslik skrev: lør des 03, 2022 11:32 am
Ka9nen skrev: fre des 02, 2022 11:12 pm Støre har fått drittsituasjon etter drittsituasjon kastet etter seg dog. Er ikke mange som hadde sett spesielt bra ut som statsminister i den perioden her.
Og han har vel ikke vært i nærheten av å løse noen av dem. Strømstøtta ble han tvunget til av opposisjonen.


Feil. Opposisjonen hadde ingen forslag til strømstøtte for ett år siden. Det første Vedum gjorde etter å ha blitt finansminister var å halvere avgiften på strøm, øke bostøtten og strømstøtte til bostøtten, og strømstøtte til sosialstøtten. Så kom strømstøtten til alle berørte i rekordfart.
Strømprisene begynte å øke i juli 2021 og den blå regjering gjorde ingenting.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Gårdsdattra skrev: man des 05, 2022 11:15 pm Du fikk en tommel ved en tastefeil. Ap har ikke leid inn en konsulent fra et kommunikasjonsbyrå, men ansatt en statssekretær direkte fra et kommunikasjonsbyrå. Altså ingen rådgiving.
Samma faen. Det er folk som kommer fra den mest kommerse av alle deler av næringslivet. Det er lysår unna klassisk arbeiderklasse.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

ehall skrev: man des 05, 2022 9:28 pm Er det mulig. Det var bare noen som kalte Støre for Tåkefyrsten tidligere, nå har det blitt en sannhet.
De har punktvis satt opp de viktigste sakene med en så tåkete formulering og forklaring til at det må komme fra fyrsten selv

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

ulefos skrev: man des 05, 2022 6:53 pm
return_of_drakkar skrev: man des 05, 2022 1:07 pm
Skal man over til såkalt fornybar, må man gjøre dette over lang tid, ikke panisk og i hastverk som nå.
hva menes med såkalt fornybar?
Det er vel en liten ironi fordi vi her og nå ser at mangel på vind gir høyere priser.
Så da handler det også litt om stabilitet i forsyningene.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Gårdsdattra skrev: man des 05, 2022 11:15 pm
KongOlav2 skrev: lør des 03, 2022 11:00 am
erdetslik skrev: fre des 02, 2022 8:13 pm Det pussige er nå at Støre har sett seg nødt til å hente inn og ansette en konsulent fra Kinsey med en kundeliste som må være hemmelig, i håp om å komme bedre ut mht popularitet. Hvem skulle tro at AP skulle havne under 20% for noen år siden - men som mange av oss spådde, har Støre klart det kunststykket.
Ut i fra sin bakgrunn har denne pr-konsulenten fra Kinsey tydeligvis ikke blitt ansatt for det politiske, men det kosmetiske mediebildet av Støre - i håp om at det skal bli bedre og bringe AP høyere opp på meningsmålingene. Pr-konsulentens siste prosjekt har vært innen mediene, underholdning, e-handel og telekom.
Og det kan tyde på at det har vært formidling av kommunikasjon.
Så nå blir det spennende å se om vår "eminente" statsminister vil klare kunsten å kommunisere bedre enn han har gjort.
Men, dessverre, tror jeg ikke der Støre's problem er størst.
Akkurat dette eksemplifiserer vel Ap's problemer ganske perfekt. Konsulenter fra McKinsey blir omtrent utelukkende leid inn av toppledere i store virksomheter og er vel de dyreste som er å få tak i. Det er Rolls Royce-versjonen av rådgivning. Synes det illustrerer ganske godt hvordan Ap har fjernet seg ganske langt fra rollen som et tradisjonelt parti for arbeiderne.
[/quote




Du fikk en tommel ved en tastefeil. Ap har ikke leid inn en konsulent fra et kommunikasjonsbyrå, men ansatt en statssekretær direkte fra et kommunikasjonsbyrå. Altså ingen rådgiving.
Jeg skal trekke i fra en tommel når jeg sjekker det :D :D :D :D
Hva tror du han er ansatt for - hvis han ikke skal gi råd . . . . ?
Hva tenker du den store forskjellen er ? Lønna er vel deretter - tror du en "tidligere" ansatt i McKinsey blir ansatt til normallønn ?
men det virkelig interessante er at ingen i AP-sfæren har de kvalifikasjonene Støre nå trenger for å få bedre meningsmålinger.
Mulig han tror en ("tidligere") konsulent / rådgiver i McKinsey gjør susen - det blir som kjøpe en ny dress eller frakk for å se ut som en bedre mann - men inni er det den samme. 15% av Norges befolkning mener Støre gjør en bra jobb - jeg tror det er de andre som har rett.
Nå betyr vel ikke strømprisen på Østlandet så mye for deg (for du bør vel i gamle Nord-Trøndelag så vidt jeg husker . . . . . .
Men for litt mer enn år siden sto Støre og klødde seg i rævva - og sa: at han ville vente med å se på strømprisene til våren.
Da var det mange (som sitter dårlig i det) som var glade for at opposisjonen tvang regjeringen til å finne en løsning for strømstøtte.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

ulefos skrev: man des 05, 2022 6:55 pm
erdetslik skrev: man des 05, 2022 4:22 pm
Nå mangler det bare at noen u Støres eller Vedums familier har eierandeler / aksjer i kraftbransjen. Jeg håper noen gravende journalister er på saken.
og da vil du gi dem kred for at de har skattlagt kraftbransjen mye hardere?

eller?
Dette er til å le av . . . . . .
Du vet vel kanskje ikke at det meste av kraftprodusentene eies av det offentlige, og da er det for det meste kommuner som blir skattlagt.
Det var derfor Oslo-ordfører Raymond Johansen var så forbannet fordi Oslo Kommune eier Hafslund.
Og det betyr vel at pengene flyttes fra kommunene til Staten - og så må Staten gi penger til kommunene - så dette er vel også å regne som en symbolhandling.
Men så er det jo da et spørsmål om hvem som skal bygge ut fornybar energi - som er mye dyrere enn vannkraft - om det er kommunene, så er det jo dumt å trekke inn for mye av overskuddet i skatt. Det er jo overskuddet etter skatt bedriftene bruker til nyinvesteringer og vekst.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Nå må vi vel vente ramaskrik fra venstresiden om at Støre og den nye og tidligere konsulenten fra McKensey må offentliggjøre kundelisten, slik kravene var i 2013/ -14.
"Aftenposten viser til at Ap, SV og Sp i 2014 fremmet et forslag om at sentrale politikere må opplyse om tidligere oppdragsgivere."
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other ... 10ae584f02

For kravene bør vel være de samme enten om det gjelder venstresiden eller høyresidens politikere . . . . . .
Eller . . . . ?

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Gårdsdattra skrev: man des 05, 2022 11:29 pm
erdetslik skrev: lør des 03, 2022 11:32 am
Ka9nen skrev: fre des 02, 2022 11:12 pm Støre har fått drittsituasjon etter drittsituasjon kastet etter seg dog. Er ikke mange som hadde sett spesielt bra ut som statsminister i den perioden her.
Og han har vel ikke vært i nærheten av å løse noen av dem. Strømstøtta ble han tvunget til av opposisjonen.


Feil. Opposisjonen hadde ingen forslag til strømstøtte for ett år siden. Det første Vedum gjorde etter å ha blitt finansminister var å halvere avgiften på strøm, øke bostøtten og strømstøtte til bostøtten, og strømstøtte til sosialstøtten. Så kom strømstøtten til alle berørte i rekordfart.
Strømprisene begynte å øke i juli 2021 og den blå regjering gjorde ingenting.
Jeg håper ikke du lenger jobber i barnehage - det er for dumt å ljuge og ikke holde seg til sannheten.
I juli 2021 kostet strømmen hos oss i den dyreste sone ca 64 øre Kwh til og med juli
I august økte den til 72 øre kWh her, og i september ble priser noe over 90 øre kWh, men da ble det vel regjeringsskifte.
Men det er vel langt over de få ører dere betaler for kWh i Nord-Trøndelag.
Og Støre ville heller ikke gjøre annet enn å vente til våren 2022.
Og det er vel vanskelig for deg å svelge at det var Frp som kom med kravene som så SV hang seg på - og la fram sine krav.

Frode57
Innlegg: 1262

Legg inn av Frode57 »

Støre er nå uegnet som statsminister. Han fjaser.
Er en EU dott.

ulefos

Legg inn av ulefos »

erdetslik skrev: tir des 06, 2022 12:47 pm
Dette er til å le av . . . . . .
Du vet vel kanskje ikke at det meste av kraftprodusentene eies av det offentlige, og da er det for det meste kommuner som blir skattlagt.
det var et svar til deg etter at du insinuerte at Støre og Vedum har aksjer i kraftbransjen, men du har vel glemt at du skrev det, forståelig nok så mye tøv du skriver. her kan du lese selv:"Nå mangler det bare at noen u Støres eller Vedums familier har eierandeler / aksjer i kraftbransjen. Jeg håper noen gravende journalister er på saken."

Da er det betimelig å spørre å spørre om du vil gi Støre kred for å ha skattlagt en bransje du tror han har eierandeler i

forøvrig er det ikke kommunene som betaler skatt, det er kraftverkene, og det er vel en grei sak at kraftverk betaler skatt ikke sant?

ulefos

Legg inn av ulefos »

Kul_Djevel skrev: man des 05, 2022 9:12 pm Støre og sentralstyret har ikveld vedtatt en UTTALELSE!

Jeg det blir vel til god hjelp for alle som sliter med mat, strøm osv. En uttalelse gitt. Nå skal Støre virkelig vise at han kan styre skuta.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... e-vinteren

Derfor tok jeg i dag initiativ til at sentralstyret vedtok en uttalelse som tydelig får frem prioriteringene til regjeringen og Arbeiderpartiet, både nasjonalt og lokalt, for tiden fremover, og som reflekterer prioritetene i statsbudsjettet som nettopp er vedtatt.
var det et hendelig uhell at du ikke siterte det vesentligste? uansett her er det, så kan du fortelle oss hva du er uenig i

Her er de syv områdene Støre vil prioritere:

1 Holde folk i jobb og inkludere flere i arbeidslivet.
2 Gjennomføre ungdomsgarantien som sikrer barn og unge trygg oppvekst, utdanning og trygge jobber.
3 Demme opp for raske og kraftige rentehopp og prisvekst gjennom et stramt budsjett.
4 Styrke velferdsstaten og de universelle velferdsordningene.
5 Redusere belastningen av høye strømkostnader, være en stabil gassleverandør til et Europa i krig og utvikle nye energiløsninger.
6 Stille opp for de som har minst, slik som enslige forsørgere, uføretrygdede, helt eller delvis arbeidsledige, minstepensjonister og andre.
7 Gi militær og humanitær hjelp gjennom å støtte Ukraina og nabolandene, ta imot flyktninger og styrke NATO-samarbeidet.

lykke til med prioriteringene

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

ulefos skrev: tir des 06, 2022 10:42 pm
Kul_Djevel skrev: man des 05, 2022 9:12 pm Støre og sentralstyret har ikveld vedtatt en UTTALELSE!

Jeg det blir vel til god hjelp for alle som sliter med mat, strøm osv. En uttalelse gitt. Nå skal Støre virkelig vise at han kan styre skuta.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... e-vinteren

Derfor tok jeg i dag initiativ til at sentralstyret vedtok en uttalelse som tydelig får frem prioriteringene til regjeringen og Arbeiderpartiet, både nasjonalt og lokalt, for tiden fremover, og som reflekterer prioritetene i statsbudsjettet som nettopp er vedtatt.
var det et hendelig uhell at du ikke siterte det vesentligste? uansett her er det, så kan du fortelle oss hva du er uenig i

Her er de syv områdene Støre vil prioritere:

1 Holde folk i jobb og inkludere flere i arbeidslivet.
2 Gjennomføre ungdomsgarantien som sikrer barn og unge trygg oppvekst, utdanning og trygge jobber.
3 Demme opp for raske og kraftige rentehopp og prisvekst gjennom et stramt budsjett.
4 Styrke velferdsstaten og de universelle velferdsordningene.
5 Redusere belastningen av høye strømkostnader, være en stabil gassleverandør til et Europa i krig og utvikle nye energiløsninger.
6 Stille opp for de som har minst, slik som enslige forsørgere, uføretrygdede, helt eller delvis arbeidsledige, minstepensjonister og andre.
7 Gi militær og humanitær hjelp gjennom å støtte Ukraina og nabolandene, ta imot flyktninger og styrke NATO-samarbeidet.

lykke til med prioriteringene
Eh! Ser ikke problemet med at jeg ikke siterte uttalelsen de vedtok. Å Vedta en uttalelse er jo teit uansett om jeg siterte den eller ikke. De har vedtatt et dårlig budsjett for mange. Da blir det bare sprøyt å vedta en uttalelse om hva de liksom skal jobbe med. Er du virkelig så naiv?

ulefos

Legg inn av ulefos »

Kul_Djevel skrev: ons des 07, 2022 12:32 am Er du virkelig så naiv?
jeg tror ikke jeg er spesielt naiv, jeg liker bare ikke folk som tar omveier for å finne noe å rakke ned på politikere for, det gir næring til antidemokratiske krefter

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

ulefos skrev: ons des 07, 2022 8:45 am
Kul_Djevel skrev: ons des 07, 2022 12:32 am Er du virkelig så naiv?
jeg tror ikke jeg er spesielt naiv, jeg liker bare ikke folk som tar omveier for å finne noe å rakke ned på politikere for, det gir næring til antidemokratiske krefter
Så det er antidemokratisk å rakke ned på idiotiske ting politikere gjør? Så du mener det er bra demokrati å la politikere komme unna med idiotiske vedtak og uttalelser? Jeg tok ingen omveier. Jeg presenterte det akkurat slik det var. Det sto svart på hvitt. Sentralstyret i Ap hadde vedtatt en uttalelse. Det er bare idiotisk så lenge de har vedtatt et statsbudsjett som står stikk i strid med denne uttalelsen de vedtok. Så hvis folk kjøper dette tullet, så må de enten være ekstremt naiv eller rett og slett bare dum.

Det er ikke så rart Ap faller på meningsmålingene når de holder på med slikt narrespill.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

ulefos skrev: tir des 06, 2022 10:42 pm
Kul_Djevel skrev: man des 05, 2022 9:12 pm Støre og sentralstyret har ikveld vedtatt en UTTALELSE!

Jeg det blir vel til god hjelp for alle som sliter med mat, strøm osv. En uttalelse gitt. Nå skal Støre virkelig vise at han kan styre skuta.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... e-vinteren

Derfor tok jeg i dag initiativ til at sentralstyret vedtok en uttalelse som tydelig får frem prioriteringene til regjeringen og Arbeiderpartiet, både nasjonalt og lokalt, for tiden fremover, og som reflekterer prioritetene i statsbudsjettet som nettopp er vedtatt.
var det et hendelig uhell at du ikke siterte det vesentligste? uansett her er det, så kan du fortelle oss hva du er uenig i

Her er de syv områdene Støre vil prioritere:

1 Holde folk i jobb og inkludere flere i arbeidslivet.
2 Gjennomføre ungdomsgarantien som sikrer barn og unge trygg oppvekst, utdanning og trygge jobber.
3 Demme opp for raske og kraftige rentehopp og prisvekst gjennom et stramt budsjett.
4 Styrke velferdsstaten og de universelle velferdsordningene.
5 Redusere belastningen av høye strømkostnader, være en stabil gassleverandør til et Europa i krig og utvikle nye energiløsninger.
6 Stille opp for de som har minst, slik som enslige forsørgere, uføretrygdede, helt eller delvis arbeidsledige, minstepensjonister og andre.
7 Gi militær og humanitær hjelp gjennom å støtte Ukraina og nabolandene, ta imot flyktninger og styrke NATO-samarbeidet.

lykke til med prioriteringene

hehe.. den listen er litt "jeg er i mot krig og fred og sånt"

Hva med konkrete tiltak for å oppnå de målene? Dialog.. mer dialog?

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

ulefos skrev: tir des 06, 2022 10:39 pm
erdetslik skrev: tir des 06, 2022 12:47 pm
Dette er til å le av . . . . . .
Du vet vel kanskje ikke at det meste av kraftprodusentene eies av det offentlige, og da er det for det meste kommuner som blir skattlagt.
det var et svar til deg etter at du insinuerte at Støre og Vedum har aksjer i kraftbransjen, men du har vel glemt at du skrev det, forståelig nok så mye tøv du skriver. her kan du lese selv:"Nå mangler det bare at noen u Støres eller Vedums familier har eierandeler / aksjer i kraftbransjen. Jeg håper noen gravende journalister er på saken."

Da er det betimelig å spørre å spørre om du vil gi Støre kred for å ha skattlagt en bransje du tror han har eierandeler i

forøvrig er det ikke kommunene som betaler skatt, det er kraftverkene, og det er vel en grei sak at kraftverk betaler skatt ikke sant?
Så du skjønner fremdeles ikke at når skatten på et overskudd øker, så blir det mindre igjen til eierne = i dette tilfellet kommuner.
Og da blir det mindre igjen til eierne å investere i nye prosjekt.
Siden det er en kjent sak at Støre tidligere har hatt eierandeler i virksomheter han har kritisert, så var det en ironisk kommentar fordi uansett om Støre gjør noe eller ikke gjør noe - så blir det bare dumt.
Og økte skatter - spesielt de man ikke vet konsekvensene av før halve skatteåret har gått - gir mindre til nyinvesteringer.
Oppdrettsnæringa har satt 35 milliarder på vent til de ser konsekvensene av den nye Grunnrenteskatten.
Og nå når vi trenger strøm, så er det vel dumt å trekke inn mer skatt som kunne vært investert i nye prosjekt for strømproduksjon.
Til og med Støre (og Vedum) bør jo forstå så enkle sammenhenger.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»