VMs toppscorer

Svar
Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

VMs toppscorer

Legg inn av BrannLFC »

3 mål: Rashford, Morata, Gakpo, Mbappe og Valencia(Utslått)
2 mål som enda er med: Messi, Richarlison, Kramaric, Saka, Giroud, Doan, Bruno Fernandes, Cho Gue-Sung, Torres, Embolo.

Blir det noen av disse, eller noen som kun har 1 eller 0 mål?

Mbappe går jeg for.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Messi og Giroud opp på 3 mål nå.
Alvarez opp på 2 mål.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

MBappé er min favoritt. Messi kan også ta den, særlig hvis de går helt til finalen.

Skal Messi først vinne dette VM'et, så ville det vært passende om han ble toppscorer.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Mbappe tar nok dette. 5 mål nå. Han snuser vel snart på Fontaine også.

Mbappe sitt andre VM og er allerede oppe på 9 VM mål. Delt 14.plass på all time toppscorers i VM. 7 mål opp til Miroslav Klose som leder.
Sist redigert av BrannLFC den søn des 04, 2022 5:59 pm, redigert 1 gang totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Enzino skrev: søn des 04, 2022 4:58 pm MBappé er min favoritt. Messi kan også ta den, særlig hvis de går helt til finalen.

Skal Messi først vinne dette VM'et, så ville det vært passende om han ble toppscorer.
Vil bare presisere at jeg skrev dette FØR kampen mot Polen. :lol:

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Enzino skrev: søn des 04, 2022 5:53 pm
Enzino skrev: søn des 04, 2022 4:58 pm MBappé er min favoritt. Messi kan også ta den, særlig hvis de går helt til finalen.

Skal Messi først vinne dette VM'et, så ville det vært passende om han ble toppscorer.
Vil bare presisere at jeg skrev dette FØR kampen mot Polen. :lol:
Du skrev det vel i pausen.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Harry Kane med sitt første for turneringen, men oppe i 7 VM mål totalt nå. 1 bak Ronaldo om han ikke får målet mot Uruguay godkjent.

2 bak Mbappe og Messi.

Muller 10, Suarez 7 , Valencia 6, Neymar 6 Shaqiri 5 og Lukaku 5 er andre på listen over aktive spillere som deltar/deltok i årets VM.

James Rodriguez 6 en annen aktiv spiller som ikke er med i VM.
Sist redigert av BrannLFC den søn des 04, 2022 9:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Saka opp på 3 mål

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

netrebske skrev: søn des 04, 2022 6:22 pm
Enzino skrev: søn des 04, 2022 5:53 pm
Enzino skrev: søn des 04, 2022 4:58 pm MBappé er min favoritt. Messi kan også ta den, særlig hvis de går helt til finalen.

Skal Messi først vinne dette VM'et, så ville det vært passende om han ble toppscorer.
Vil bare presisere at jeg skrev dette FØR kampen mot Polen. :lol:
Du skrev det vel i pausen.
Det har du selvsagt rett i. Poenget var at jeg skrev det mens MBappé fortsatt hadde scoret 3 mål og ikke 5.

Det så ut som om jeg tippet selvfølgeligheter. Men jeg skulle vært enda mer presis, for det jeg skrev var faktafeil.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Screenshot_20221205_100912_Chrome.jpg

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

BrannLFC skrev: søn des 04, 2022 4:55 pm Messi og Giroud opp på 3 mål nå.
Alvarez opp på 2 mål.
Så Messi har 9 totalt? Forbi Diego Armando i så fall, men ingen VM gull, enda.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Stjerten skrev: man des 05, 2022 10:17 am
BrannLFC skrev: søn des 04, 2022 4:55 pm Messi og Giroud opp på 3 mål nå.
Alvarez opp på 2 mål.
Så Messi har 9 totalt? Forbi Diego Armando i så fall, men ingen VM gull, enda.
Stemmer.

Perisic med sitt første i årets VM. Men sitt sjette totalt.

Neymar også med sitt første, men sitt syvende totalt. Fem bak Pele.

Richarlison med sitt tredje for turneringen.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Idag er øynene rettet mot Morata 3, Torres 2, Embolo 2 og Bruno Fernandes 2

I tillegg har 4 marrokanere, 4 spanjoler og 4 portugisere 1 mål, mens det samme gjelder for 2 sveitsere. Blant disse Cristiano Ronaldo som er oppe i 8 VM mål og jager Eusebio som beste portugiser med 9.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Shaqiri på 5 VM mål må også tas med i denne sammenheng.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Pepe i en alder av 39 år med sitt andre VM mål. Scoret sitt første i åttedels for fire år siden.

Ramos med sitt tredje for dagen og turneringen!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

BrannLFC skrev: tir des 06, 2022 9:10 pm Pepe i en alder av 39 år med sitt andre VM mål. Scoret sitt første i åttedels for fire år siden.

Ramos med sitt andre for dagen og turneringen!
Nå med VMs første hattrick. Skal han gjøre nesten som Rossi som åpnet målkontoen så sent som i kamp 5 med et hatrick mot Brasil og fortsatte å goalle flittig i de neste kampene og ble toppscorer. Baggio med nesten kopi i 1994, da han utlignet i siste minutt mot Nigeria og fortsatte å rulle inm baller, men der ble det bråstopp i finalen, der han ikke engang scoret i straffekonken.
Størrre sjanse for at Mbappe ryker ut i kvarten mot England, enn at Ramos ryker for Marokko, så vil ikke avskrive muøighetn for Ramos.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

netrebske skrev: tir des 06, 2022 9:32 pm
BrannLFC skrev: tir des 06, 2022 9:10 pm Pepe i en alder av 39 år med sitt andre VM mål. Scoret sitt første i åttedels for fire år siden.

Ramos med sitt andre for dagen og turneringen!
Nå med VMs første hattrick. Skal han gjøre nesten som Rossi som åpnet målkontoen så sent som i kamp 5 med et hatrick mot Brasil og fortsatte å goalle flittig i de neste kampene og ble toppscorer. Baggio med nesten kopi i 1994, da han utlignet i siste minutt mot Nigeria og fortsatte å rulle inm baller, men der ble det bråstopp i finalen, der han ikke engang scoret i straffekonken.
Størrre sjanse for at Mbappe ryker ut i kvarten mot England, enn at Ramos ryker for Marokko, så vil ikke avskrive muøighetn for Ramos.
Eller Salenko 5 mål i en kamp. Endte med 6 totalt. Endte faktisk også med 6 landslagsmål i karrieren.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Leao med sitt andre VM mål.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Messi opp på 4. Totalt opp på 10 i VM historien. Likt med Batistuta.

Neymar ender på 2 dette VM, men opp på 8 totalt i VM.

Weghorst med 2 første for turneringen, men ender med 2 i dette mesterskapet.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

En Nesiry opp på 2 mål i turneringen.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

Stjerten skrev: man des 05, 2022 10:17 am
BrannLFC skrev: søn des 04, 2022 4:55 pm Messi og Giroud opp på 3 mål nå.
Alvarez opp på 2 mål.
Så Messi har 9 totalt? Forbi Diego Armando i så fall, men ingen VM gull, enda.
Han har som Maradonna 1 sølv. I tillegg har han noe Maradonna aldri vant, gull fra Copa America. Så hvis Argentina vinner VM neste søndag går han slik sett forbi Maradonna.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

BrannLFC skrev: tir des 06, 2022 9:43 pm
netrebske skrev: tir des 06, 2022 9:32 pm
BrannLFC skrev: tir des 06, 2022 9:10 pm Pepe i en alder av 39 år med sitt andre VM mål. Scoret sitt første i åttedels for fire år siden.

Ramos med sitt andre for dagen og turneringen!
Nå med VMs første hattrick. Skal han gjøre nesten som Rossi som åpnet målkontoen så sent som i kamp 5 med et hatrick mot Brasil og fortsatte å goalle flittig i de neste kampene og ble toppscorer. Baggio med nesten kopi i 1994, da han utlignet i siste minutt mot Nigeria og fortsatte å rulle inm baller, men der ble det bråstopp i finalen, der han ikke engang scoret i straffekonken.
Størrre sjanse for at Mbappe ryker ut i kvarten mot England, enn at Ramos ryker for Marokko, så vil ikke avskrive muøighetn for Ramos.
Eller Salenko 5 mål i en kamp. Endte med 6 totalt. Endte faktisk også med 6 landslagsmål i karrieren.
Salenko er vel en av de to typiske toppscorere i VM. Relativt ukjent før VM, og får heller ingen stor karriere etterpå. Den andre typen er spilleren som både er stjerne før og etter VM.

Salenko endte med kun åtte landskamper også.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Kane ender VM med to mål, men stiger opp på 8 mål totalt sammen med blant andre Ronaldo, Neymar, Maradona

Giroud med sitt fjerde for mesterskapet, og 5 totalt.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Kjetil-e skrev: lør des 10, 2022 8:25 pm
Stjerten skrev: man des 05, 2022 10:17 am
BrannLFC skrev: søn des 04, 2022 4:55 pm Messi og Giroud opp på 3 mål nå.
Alvarez opp på 2 mål.
Så Messi har 9 totalt? Forbi Diego Armando i så fall, men ingen VM gull, enda.
Han har som Maradonna 1 sølv. I tillegg har han noe Maradonna aldri vant, gull fra Copa America. Så hvis Argentina vinner VM neste søndag går han slik sett forbi Maradonna.
Hvem vant Mexixo VM i 1986? Maradona har da et gull!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Stjerten skrev: man des 12, 2022 11:04 pm
Kjetil-e skrev: lør des 10, 2022 8:25 pm
Stjerten skrev: man des 05, 2022 10:17 am
Så Messi har 9 totalt? Forbi Diego Armando i så fall, men ingen VM gull, enda.
Han har som Maradonna 1 sølv. I tillegg har han noe Maradonna aldri vant, gull fra Copa America. Så hvis Argentina vinner VM neste søndag går han slik sett forbi Maradonna.
Hvem vant Mexixo VM i 1986? Maradona har da et gull!
Ja? Og hvis Argentina vinner har Messi et VM-gull, sølv og Copa America :) Maradona «bare» VM-gull og sølv

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

Stjerten skrev: man des 12, 2022 11:04 pm
Kjetil-e skrev: lør des 10, 2022 8:25 pm
Stjerten skrev: man des 05, 2022 10:17 am
Så Messi har 9 totalt? Forbi Diego Armando i så fall, men ingen VM gull, enda.
Han har som Maradonna 1 sølv. I tillegg har han noe Maradonna aldri vant, gull fra Copa America. Så hvis Argentina vinner VM neste søndag går han slik sett forbi Maradonna.
Hvem vant Mexixo VM i 1986? Maradona har da et gull!
Jeg vet da utmerket godt at Maradonna har VM gull fra Mexico 1986. Men som jeg skrev, Maradonna har null gull fra Copa America. Han var ikke med da Argentina vant det sør amerikanske mesterskapet i 1993. Messi derimot har jo gull fra Copa Amerika. Det var det jeg skrev. Har aldri påstått at Maradonna ikke har VM gull.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kjetil-e skrev: tir des 13, 2022 12:30 pm
Stjerten skrev: man des 12, 2022 11:04 pm
Kjetil-e skrev: lør des 10, 2022 8:25 pm

Han har som Maradonna 1 sølv. I tillegg har han noe Maradonna aldri vant, gull fra Copa America. Så hvis Argentina vinner VM neste søndag går han slik sett forbi Maradonna.
Hvem vant Mexixo VM i 1986? Maradona har da et gull!
Jeg vet da utmerket godt at Maradonna har VM gull fra Mexico 1986. Men som jeg skrev, Maradonna har null gull fra Copa America. Han var ikke med da Argentina vant det sør amerikanske mesterskapet i 1993. Messi derimot har jo gull fra Copa Amerika. Det var det jeg skrev. Har aldri påstått at Maradonna ikke har VM gull.
Argentina vant også Copa America i 1991. Så man kan jo spørre seg hvordan ville det gått i 1994, om ikke Maradona hadde blitt med. Dem imponerte jo i de 2 første kampene, men klappet sammen etter dopingsfallet til Maradona.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Messi opp på 5 mål. 11 totalt i VM historien. På delt 6.plass med Kocsis og Klinsmann.

3 av disse 5 er straffer i dette mesterskapet. En del billige sådan. Har også 1 straffebom.

Alvarez med sin tredje for turneringen.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

BrannLFC skrev: tir des 13, 2022 8:49 pm Messi opp på 5 mål. 11 totalt i VM historien. På delt 6.plass med Kocsis og Klinsmann.

3 av disse 5 er straffer i dette mesterskapet. En del billige sådan. Har også 1 straffebom.

Alvarez med sin tredje for turneringen.
Alvarez med sitt fjerde, mens Messi får sin tredje assist. Topper da scoringslista med 5 mål og 3 assist, 1 assist mer enn Mbappe, som har en nesten en kamp mindre.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Alvarez med sin fjerde ja. Nå står dette mellom Messi og Mbappe 5 og Giroud og Alvarez med 4.

Av de som har kamper igjen er En Nesyri og Kramaric på 2 de neste på lista. Ellers er det 12 mann med 1 mål som har kamper igjen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»