Pelé ligger for døden.

Svar
Chromeback

Re: Pelé ligger for døden.

Legg inn av Chromeback »

Lezah skrev: lør des 31, 2022 11:22 am
GiPazzini_85 skrev: fre des 30, 2022 4:50 pm
Lezah skrev: fre des 30, 2022 12:02 pm Jeg orker ikke "tidenes"-maset. Det slår meg at det minner litt for mye om tilsvarende diskusjon når det gjelder gitarister og da særlig Hendrix: Beste? "Største"? Mest innflytningsrike? Man kan krangle om slikt alt man vil.

Pele vil for alltid være "der oppe" sammen med et ekstremt lite knippe spillere, og forbli untouchable. Så får heller folk krangle om...kriteriene for å definere spillere som ditt og datt (tilsynelatende er fleste enige i 1 ting, og det er at defensive spillere ikke er oppi toppen, noe som irriterer meg og gjør at jeg aldri har lyst til å diskutere "tidenes wæwæ").
Det er noe spesielt at det alltid skal være snakk om Maradona, Messi, C Ronaldo og Pelé hele tiden, ja. Kanskje plusse på med Cruijff og evt Platini og Zidane nå og da. Men spillere som Bobby Moore, Jasjin, Beckenbauer, Facchetti, Buffon, Cannavaro, Banks, Matthäus etc bør jo så absolutt være med i denne diskusjonen også.
Ber noen meg ramse opp de 5 beste spillerne jeg har sett (nok til å danne meg en seriøs formening om), så vil Maldini være der. Kjenner få som ville gjort det samme.
Baresi burde også være med hvis man først skal sette opp en sånn liste, men vanskelig å toppe Maldini pga lengden av karrieren.

Vil også hatt med Nesta her, har fortsatt tidenes villeste inngripen mot en peak Messi (hvis man egentlig kan kalle det det), mens han selv hadde en fot inne i pensjonisttilværelsen.


Lezah

Legg inn av Lezah »

Chromeback skrev: lør des 31, 2022 11:36 am Baresi burde også være med hvis man først skal sette opp en sånn liste, men vanskelig å toppe Maldini pga lengden av karrieren.
Greia mi er at jeg primært forholder meg til folk jeg har sett MYE av, og så aksepterer jeg at jeg ikke har grunnlaget til å uttale meg bastant nok om en haug spillere. Derfor blir det for min del litt rart å snakke om "tidenes", selv om andre gjerne må kjøre på. Jeg er 82-modell og fotball-interessen kicket inn først i 88. Det var begrenset hvor mye utenom engelsk tippekamp en fikk sett ganske lenge, så f.eks Baresi er et eksempel på en jeg først for alvor fikk sett utover på 90-tallet (og i noen landskamper), på et stadium han hadde vært fast på AC siden slutten av 70-tallet og gikk mot karriereslutt. Maldini har jeg sett mye mer av, så da lander jeg på ham foran Baresi, men her er jeg ikke bastant og kjøper glatt at Baresi og selv andre forsvarere kan ha vært bedre.

Landsem

Legg inn av Landsem »


Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Lezah skrev: lør des 31, 2022 1:30 pm
Chromeback skrev: lør des 31, 2022 11:36 am Baresi burde også være med hvis man først skal sette opp en sånn liste, men vanskelig å toppe Maldini pga lengden av karrieren.
Greia mi er at jeg primært forholder meg til folk jeg har sett MYE av, og så aksepterer jeg at jeg ikke har grunnlaget til å uttale meg bastant nok om en haug spillere. Derfor blir det for min del litt rart å snakke om "tidenes", selv om andre gjerne må kjøre på. Jeg er 82-modell og fotball-interessen kicket inn først i 88. Det var begrenset hvor mye utenom engelsk tippekamp en fikk sett ganske lenge, så f.eks Baresi er et eksempel på en jeg først for alvor fikk sett utover på 90-tallet (og i noen landskamper), på et stadium han hadde vært fast på AC siden slutten av 70-tallet og gikk mot karriereslutt. Maldini har jeg sett mye mer av, så da lander jeg på ham foran Baresi, men her er jeg ikke bastant og kjøper glatt at Baresi og selv andre forsvarere kan ha vært bedre.
Grisefett når han lille trønderen hoppet opp og banket begge to i 96.

Lezah

Legg inn av Lezah »

kytec skrev: søn jan 01, 2023 3:31 am
Lezah skrev: lør des 31, 2022 1:30 pm
Chromeback skrev: lør des 31, 2022 11:36 am Baresi burde også være med hvis man først skal sette opp en sånn liste, men vanskelig å toppe Maldini pga lengden av karrieren.
Greia mi er at jeg primært forholder meg til folk jeg har sett MYE av, og så aksepterer jeg at jeg ikke har grunnlaget til å uttale meg bastant nok om en haug spillere. Derfor blir det for min del litt rart å snakke om "tidenes", selv om andre gjerne må kjøre på. Jeg er 82-modell og fotball-interessen kicket inn først i 88. Det var begrenset hvor mye utenom engelsk tippekamp en fikk sett ganske lenge, så f.eks Baresi er et eksempel på en jeg først for alvor fikk sett utover på 90-tallet (og i noen landskamper), på et stadium han hadde vært fast på AC siden slutten av 70-tallet og gikk mot karriereslutt. Maldini har jeg sett mye mer av, så da lander jeg på ham foran Baresi, men her er jeg ikke bastant og kjøper glatt at Baresi og selv andre forsvarere kan ha vært bedre.
Grisefett når han lille trønderen hoppet opp og banket begge to i 96.
Enig, en fantastisk kamp.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ett heller spesielt ønske fra Infantino, kan man vel si.

Bilde

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: man jan 02, 2023 11:51 pm Ett heller spesielt ønske fra Infantino, kan man vel si.

Bilde
Et mildt sagt patetisk forsøk fra Infantino og FIFA på å prøve å melke Pelés død.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Infantino dytter grensene for tonedøvhet støtt og stadig

Amitamin

Legg inn av Amitamin »

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... te/9573635

Infantino tar selfie ved siden av Pelés kiste i minneseremonien...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»