The Last of Us [HBO]

Svar
SirJames

Re: The Last of Us [HBO]

Legg inn av SirJames »

Justice 97 skrev: man jan 16, 2023 1:38 pm Herlig åpning. Episoden gikk alt for fort, jeg ville ha mer!
#metoo

Cabal

Legg inn av Cabal »

Er fan etter første episode. Knallgod produksjon. Historien har vi kanskje sett en million ganger før, men den vil sikkert stikke seg ut etterhvert. Har ikke spilt spillet så har ikke snøring på noe.

Likte svært godt den lille scenen hvor hun gamle kjerringa fikk "føling" i bakgrunnen av hun datteren, og hvordan man fikk innblikk i kaoset fra datteren/familiens synspunkt.

Kjekt å få brukt HBO til noe :)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cabal skrev: ons jan 18, 2023 3:46 pm
Likte svært godt den lille scenen hvor hun gamle kjerringa fikk "føling" i bakgrunnen av hun datteren
Da fikk jeg grøsninger..

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Nok en strålende episode. Neste mandag kan ikke kom fort nok.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Jeg misliker alt zombierelatert, for det kun handler om å gnarle av mest mulig kjøtt og blod, no fan.
Har et unntak og det er I am Legend, uvisst hvorfor.

Men denne serien, bare digger den! Syntes premisset for serien, med cordyceps soppen er en annerledes spinn på den sedvanlige zombiefilmer/serier.

Jeg har utrolig lyst til å spille spillet nå, men vet ikke om jeg bør pr nå - for det vil jo ødelegge for serien med tanke på historien.

Nok en god eps, men
► Show Spoiler

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Justice 97 skrev: man jan 23, 2023 3:09 pm Du vil spoile serien ganske bra ved å spille gjennom spillet. Selv har jeg spilt gjennom det flere ganger, men nyter fortsatt serien til det fulle, så det er mulig å kose seg med den uansett. Du kan jo spille litt om gangen, følge serien på en måte :D
Ja, og vil helst ikke spoile serien faktisk, for det er en av få serier jeg faktisk gleder meg til mandagen for å se neste eps.
Det er jaggu lenge siden den følelsen, gitt!

Og hvis jeg liker spillet for godt, så kan du banna bein på at jeg spiller gjennom den raskere enn serien tar å bli ferdig. :lol:

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Se gjerne serien ferdig først, så blir det ingen spoilere. Er interessant å se hva folk som ikke har noe kjennskap til spillet/historien synes om TLOU.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Winnowill skrev: man jan 23, 2023 3:05 pm
Nok en god eps, men
► Show Spoiler
► Show Spoiler

anbessa

Legg inn av anbessa »

Har ikke spilt spillet, og om det er like skummelt som serien tror jeg jeg står over.
Dette var intenst. Og bra. Veldig bra. Blant de kjappeste 50min jeg har sett. Gleder meg til mandag!!!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fy faen, for en åpning på episoden, alt fra obduksjonen og ut.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: man jan 23, 2023 6:50 pm Fy faen, for en åpning på episoden
What he said ^

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Håper de fortsetter med slike åpningsscener hver episode, fra ulike perspektiver, rett før ting gikk til helvete. Setter virkelig standarden før selve episoden starter.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Evig glad for at serien også (så langt) holder seg unna billige jump scares.

Som mange andre serier eller filmer feks mest sannsynlig ville gjort under den nevnte obduksjonsscenen.

Longva

Legg inn av Longva »

Chromeback skrev: man jan 23, 2023 7:57 pm Evig glad for at serien også (så langt) holder seg unna billige jump scares.

Som mange andre serier eller filmer feks mest sannsynlig ville gjort under den nevnte obduksjonsscenen.
Satt og ventet på en jump scare der ja. Blir på sett og vis enda skumlere når det ikke skjer, for man sitter uansett bare og venter :D

Centrist

Legg inn av Centrist »

Justice 97 skrev: man jan 23, 2023 3:23 pm
Winnowill skrev: man jan 23, 2023 3:18 pm
Justice 97 skrev: man jan 23, 2023 3:09 pm Du vil spoile serien ganske bra ved å spille gjennom spillet. Selv har jeg spilt gjennom det flere ganger, men nyter fortsatt serien til det fulle, så det er mulig å kose seg med den uansett. Du kan jo spille litt om gangen, følge serien på en måte :D
Ja, og vil helst ikke spoile serien faktisk, for det er en av få serier jeg faktisk gleder meg til mandagen for å se neste eps.
Det er jaggu lenge siden den følelsen, gitt!

Og hvis jeg liker spillet for godt, så kan du banna bein på at jeg spiller gjennom den raskere enn serien tar å bli ferdig. :lol:
Ja, jeg vet av erfaring at det er vanskelig å stoppe, for det er spenning der nesten hele tiden. Det blir fort til at man skal spille bare litt til... Har du ventet så lenge med spillet, kan du godt vente noe lenger.
Ville så absolutt anbefalt å vente med spillet hvis man ønsker å bevare spenningen i serien. Nydelig episode atter en gang.

I personlig kontekst: Datt litt ut av spillet en stund, tok det opp en fredagskveld rundt klokka 22:00 og hadde spilt ca. 10 timer innen lørdag kl. 14:00!

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Noe av det mest spennende jeg har sett. Helt fantastisk godt laget og gode skuespillerprestasjoner tvers i gjennom. Jeg har ikke spilt spillet så jeg aner ikke hva som kommer til å skje. Håper folk som har spilt spillet ikke spoiler, da burde man heller lage en tråd for de og som vi andre kan holde oss langt unna.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

sertono skrev: man jan 23, 2023 9:01 pm Noe av det mest spennende jeg har sett. Helt fantastisk godt laget og gode skuespillerprestasjoner tvers i gjennom. Jeg har ikke spilt spillet så jeg aner ikke hva som kommer til å skje. Håper folk som har spilt spillet ikke spoiler, da burde man heller lage en tråd for de og som vi andre kan holde oss langt unna.
Kan ikke lese reviews etter hver episode som jeg liker å gjøre for serier, for i kommentarfeltet dukker det opp folk som har spilt spillet, og plutselig dras det inn ting som ikke var i episoden, så når holder jeg meg bare unna. :(

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Winnowill skrev: man jan 23, 2023 9:27 pm
sertono skrev: man jan 23, 2023 9:01 pm Noe av det mest spennende jeg har sett. Helt fantastisk godt laget og gode skuespillerprestasjoner tvers i gjennom. Jeg har ikke spilt spillet så jeg aner ikke hva som kommer til å skje. Håper folk som har spilt spillet ikke spoiler, da burde man heller lage en tråd for de og som vi andre kan holde oss langt unna.
Kan ikke lese reviews etter hver episode som jeg liker å gjøre for serier, for i kommentarfeltet dukker det opp folk som har spilt spillet, og plutselig dras det inn ting som ikke var i episoden, så når holder jeg meg bare unna. :(
Samme her, ønsker ikke å få vite noe som helst om hva som skjer, da er det så utrolig mye artigere å se episodene.

Helloween

Legg inn av Helloween »

ElGuaje skrev: man jan 23, 2023 7:32 pm Håper de fortsetter med slike åpningsscener hver episode, fra ulike perspektiver, rett før ting gikk til helvete. Setter virkelig standarden før selve episoden starter.
Ja er veldig kult, savnet 80talls hit i E02

Bongis

Legg inn av Bongis »

Dette var rett og slett en helt nydelig adapsjon. Jeg hadde forventet en serie basert på spillet, men dette her er det nærmeste man kommer en kopi, med grep som en serie må gjøre pga annet medium. Dette her var så mye bedre enn forventet! Neste mandag kan bare komme med en gang! :D

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Denne serien er FANTASTISK!! Vet ikke om det også er fordi jeg har spilt spesielt part I flere ganger og kjenner det ut og inn, eller om det bare er pacingen og alt annet som er så utrolig bra, men det føltes som at siste episode varte i typ ti minutter. Den var seriøst over på et blunk, det sier sitt om hvor oppslukt jeg blir og hvor opprømt jeg blir over å se alle små og store detaljer som blir nailet hele veien.

Svært kritisk at Neil Druckmann er så involvert som han er, og det var fullstendig genialt å ta med Craig Mazin på reisen. Får vibber av Chernobyl ofte, spesielt i åpningene som er helt briljante. Tenk at han har skrevet Scary Movie 3!

Alle endringer som blir gjort er til det bedre også, med tanke på å få ting til å flyte mer inn i en tv-kontekst, mens sjelen av spillet og karakterene definitivt er tilstede. Dette kunne ikke vært noe bedre, og jeg er så takknemlig for å få noen av mine favorittspill i en innpakning som tilsier at det kan bli til en av mine favorittserier i tillegg. Det er himmel, men det er helvete å måtte vente helt til mandag på episode 3!

Cabal

Legg inn av Cabal »

Så en youtube-video der noen sammenlignet spillet og serien (episode 2 i dette tilfellet). Var jo egentlig slående likt det de hadde plukket ut der. Det er jo kult at de ikke bare har tatt ideen bak spillet og laget en egen greie, men faktisk tilsynelatende følger historien ganske så tett. Jeg har ikke spilt eller sett spillet, men det betyr vel da at det er begrenset med historie som er laget? Eller kan de få ut mange sesonger, uten at de got'er det? Uansett, synes dette er en av de bedre seriestartene jeg har sett.

Moist

Legg inn av Moist »

Blir overrasket om de får mer enn 5 sesonger ut av nåværende materiale

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Regner egentlig med at de ikke kommer til å skvise serien ut noe mer enn det historien tillater. TLU er jo ett relativt stort «varemerke», og jeg kan ikke helt se for meg at de ønsker en ny The Walking Dead eller at HBO mister omtrent en hel franchise som med GoT (uten sammenligning for øvrig).

Men her kan man jo selvsagt bomme, Discovery er jo sultne på peng, men håper at Naughty Dog setter ned foten hvis det motsatte skulle skje.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Vil tro 2 max 3 sesonger.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Cabal skrev: ons jan 25, 2023 3:53 pm Så en youtube-video der noen sammenlignet spillet og serien (episode 2 i dette tilfellet). Var jo egentlig slående likt det de hadde plukket ut der. Det er jo kult at de ikke bare har tatt ideen bak spillet og laget en egen greie, men faktisk tilsynelatende følger historien ganske så tett. Jeg har ikke spilt eller sett spillet, men det betyr vel da at det er begrenset med historie som er laget? Eller kan de få ut mange sesonger, uten at de got'er det? Uansett, synes dette er en av de bedre seriestartene jeg har sett.
Kommer ann på om det blir en part 3 eller ikke, og det er noen år frem i tid uansett..

Strider

Legg inn av Strider »

Er dere ikke lei all zombie greiene etter endeløst med sesonger av the walking dead?
Så gjennom episode 1 av dette og synes det var kjedelig. Har ikke spilt spillet og er lei det zombie survival greiene også.

Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain? Hun som var med i GOT
https://www.britannica.com/biography/Ch ... g-of-Spain

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Blir å vente noen uker før jeg begynner å se. En episode i uka blir for 80-90 talls for meg.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

TylerDurdenNorway skrev: tor jan 26, 2023 8:53 pm Er dere ikke lei all zombie greiene etter endeløst med sesonger av the walking dead?
Så gjennom episode 1 av dette og synes det var kjedelig. Har ikke spilt spillet og er lei det zombie survival greiene også.

Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain? Hun som var med i GOT
https://www.britannica.com/biography/Ch ... g-of-Spain
Hvor mange er det som egentlig har sett "endeløst med sesonger av Walking Dead"? Føler "alle" falt av for mange år siden, og hvis man falt av etter f.eks 7 sesonger, så er det 6 år siden det ble sendt. Hvis du er lei av zombie surival-greiene så er jo det kjipt, da dette mest sannsynlig blir en strålende serie.



Bella Ramsey er vel castet fordi hun er en god skuespiller og gjør en god rolle som Ellie.

SirJames

Legg inn av SirJames »

TrondLFC skrev: tor jan 26, 2023 9:02 pm Blir å vente noen uker før jeg begynner å se. En episode i uka blir for 80-90 talls for meg.
:lol:

I agree, though, men har ikke tålmodighet denne gangen

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»