The Last of Us [HBO]

Svar
Chromeback

Re: The Last of Us [HBO]

Legg inn av Chromeback »

Og på ett generelt grunnlag mener jeg at det blir feil å kritisere endringer etter kun episode hvor de har tatt andre valg.

Ser man etter sesongen at forandringen ikke funket, så er det helt fair å kritisere endringen.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

En av de besgd episodene jeg har sett av noen tv serie noen gang.
Helt rått.

10/10.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Chromeback skrev: man jan 30, 2023 10:58 pm Og på ett generelt grunnlag mener jeg at det blir feil å kritisere endringer etter kun episode hvor de har tatt andre valg.

Ser man etter sesongen at forandringen ikke funket, så er det helt fair å kritisere endringen.
Kritikken er generelt, ikke kun for en episode av Last of Us. Dessuten har det vært flere små endringer jeg ikke ser på som nødvendig også i de første episodene.

Flyet som kræsjet f.eks, det ble for meg bare tåpelig.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Helt fantastisk episode! Druckmann og Mazin endrer på spillet på måter jeg aldri hadde sett for meg, men det fungerer utrolig godt. Dette var rett og slett vakkert, og jeg ble helt knust av det siste segmentet med Bill og Frank. Satt og tenkte på at det minnet meg veldig om The Leftovers mens jeg hulket ut tårer, og så var det jammen meg musikk fra geniet Max Richter som ble brukt. Vidunderlig!

En liten «kritikk» jeg og brodern plukket opp igår: Ellie er jo veldig tøff og sarkastisk osv i spillet, men hun er også uskyldig og vidøyet, en god person rett gjennom. Så scenen med den halvveis-clickeren i kjelleren føltes litt «off», det var nesten som at hun ble fremstilt som en slags Dahmer-light der hun hadde et nær sadistisk drag over ansiktet mens hun skar i den med kniven sin. Vet ikke helt hvor de vil med denne endringen i karakterisering, og vet ikke om jeg liker det. Andre som tenkte på det?

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Ikke spilt spillet, og kjenner ikke til historien. Det er egentlig litt deilig kjenner jeg, for man kan fort bli sittende og sammenligne og irritere seg over hva som er med og ikke.

For min del var siste episode 10/10. Veldig kult at de har sånne sidehistorier som viser hvordan resten av verden ser ut. Trodde aldri man kunne bli så emosjonell av å se homseromantikk i en zombie-serie, men her er vi ihvertfall. Samspillet mellom de to hovedkarakterene er fantastisk, men det er jammen meg scenografi, historiefortelling, regi og manus også. Har ikke hatt en slik serie-entusiasme siden jeg satt i GoT-universet i sesong 4

Cabal

Legg inn av Cabal »

Nydelig episode igjen. Skulle ikke forundre meg om dette seiler opp som en topp 3 serie når den er ferdig.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Nydelig episode. Rett og slett herlig.

Jeg har ikke spilt spillet, så for meg traff denne episoden veldig bra. Skuespillet er i en egen klasse, helt herlig.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Har man 15 minutter til overs, så anbefaler jeg denne sterkt:



Er uenig med at scenen med røverne og skytingen er episodens svakhet eller at det er en scene man kan plukke på, forstår godt at man kanskje reagerer med en gang på den, men når man tenker seg om gir det veldig mening.

Jack

Legg inn av Jack »

Jeg er glad jeg har holdt meg unna denne tråden frem til nå, fordi dere spoiler jo som noen tullinger. Elendig forum-etikk. Skjerpings!

Fikk først sett den siste episoden nå i kveld. Kvalitet!

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Jack_Daniels skrev: ons feb 01, 2023 8:51 pm Jeg er glad jeg har holdt meg unna denne tråden frem til nå, fordi dere spoiler jo som noen tullinger. Elendig forum-etikk. Skjerpings!

Fikk først sett den siste episoden nå i kveld. Kvalitet!
Hvorfor skulle det falle deg inn å lese denne tråden før du har sett episoden?

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Tenkte først at "å nei, skal vi inn i politisk korrekt-terreng med homofili her også" men glemte det raskt pga klipping, skuespillerne og hele stemningen som lages.
Kan ikke si annet enn at serien leverer over forventning.

Jack

Legg inn av Jack »

Mc_Lovin skrev: ons feb 01, 2023 8:55 pm
Jack_Daniels skrev: ons feb 01, 2023 8:51 pm Jeg er glad jeg har holdt meg unna denne tråden frem til nå, fordi dere spoiler jo som noen tullinger. Elendig forum-etikk. Skjerpings!

Fikk først sett den siste episoden nå i kveld. Kvalitet!
Hvorfor skulle det falle deg inn å lese denne tråden før du har sett episoden?
Det er ikke vanskelig å
► Show Spoiler

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Jack_Daniels skrev: ons feb 01, 2023 8:51 pm Jeg er glad jeg har holdt meg unna denne tråden frem til nå, fordi dere spoiler jo som noen tullinger. Elendig forum-etikk. Skjerpings!

Fikk først sett den siste episoden nå i kveld. Kvalitet!
Det er da ganske løk å gå inn her og forvente at all prat om nyeste episode må skjules bak spoilertags siden man selv ikke har sett den, jeg selv tar det som en selvfølge at jeg må holde meg unna denne tråden frem til jeg har sett alt som har blitt sluppet. Hele poenget med en egen serietråd som dette er jo nettopp at det skal kunne meldes og diskuteres fritt, da er det på eget ansvar at man tar turen inn.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Jeg mener også man kan diskutere det som skjer i episoden når den slippes, dvs natt til mandag. Det jeg mener er spoilere er de som skriver hva som skjer videre basert på det de har sett i spillet.

Jack

Legg inn av Jack »

Jeg har aldri vært borti et forum som gjør det på denne måten, men okeiokei, ro dere ned ned, surpomper! :p

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Noen som hører på den offisielle podcasten fra HBO? Ledet av Troy Baker (Stemmen til Joel i Spillet) med writer/director Craig Mazin og Neil Druckmann (skaperen av spillet). De diskuterer hver episode og kommer med noen tanker om hva de har tenkt i de ulike scenene. Synes den er ganske interessant. Er på youtube og på alle podcaststeder.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Soccermannen skrev: ons feb 01, 2023 9:10 pm Noen som hører på den offisielle podcasten fra HBO? Ledet av Troy Baker (Stemmen til Joel i Spillet) med writer/director Craig Mazin og Neil Druckmann (skaperen av spillet). De diskuterer hver episode og kommer med noen tanker om hva de har tenkt i de ulike scenene. Synes den er ganske interessant. Er på youtube og på alle podcaststeder.
Ja, har hørt alle episodene til nå. Liker den veldig godt.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Det kan jo eventuelt bli laget en «for oss som har spilt spillet»-tråd som det var med «for oss som har lest bøkene» for GoT. Hvis det er av interesse å diskutere litt friere mellom spillet og serien.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

ElGuaje skrev: ons feb 01, 2023 9:13 pm Det kan jo eventuelt bli laget en «for oss som har spilt spillet»-tråd som det var med «for oss som har lest bøkene» for GoT. Hvis det er av interesse å diskutere litt friere mellom spillet og serien.
Det syns jeg er et kjempegodt forslag, så slipper vi spill-spoiling i denne tråden.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tormund skrev: man jan 30, 2023 8:43 pm Nick Offerman er en fantastisk skuespiller, tror ikke jeg har sett han gjøre en eneste dårlig rolle.
Korrekt, likte ham spesielt i "Devs"

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: ons feb 01, 2023 9:13 pm Det kan jo eventuelt bli laget en «for oss som har spilt spillet»-tråd som det var med «for oss som har lest bøkene» for GoT. Hvis det er av interesse å diskutere litt friere mellom spillet og serien.
Dette tror jeg er smart.

Har selv ikke spilt spillet (ennå), og prøver derfor å unngå hint til spillhistorikken som postes her i denne tråden.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tråd for svette gamergutter (og jenter):

viewtopic.php?t=5402

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Null forhold til spillet, og syntes første episode var litt rotete. Begynte å sette seg i andre, og tredje var veldig fin som påpekt. Og så var en av gutta selvfølgelig samme skuespiller som den ADHD hotellbestyreren i første White lotus serien. Slet med å koble hvor jeg hadde sett ham før, dog uten skjegg.

Tormund

Legg inn av Tormund »

SirJames skrev: ons feb 01, 2023 9:20 pm
Tormund skrev: man jan 30, 2023 8:43 pm Nick Offerman er en fantastisk skuespiller, tror ikke jeg har sett han gjøre en eneste dårlig rolle.
Korrekt, likte ham spesielt i "Devs"
Selv i en så rotete serie gjorde han seg ikke bort.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Chromeback skrev: ons feb 01, 2023 9:52 pm Tråd for svette gamergutter (og jenter):

viewtopic.php?t=5402
Så flink du er❤️

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Machine_Head skrev: ons feb 01, 2023 10:59 pm
Chromeback skrev: ons feb 01, 2023 9:52 pm Tråd for svette gamergutter (og jenter):

viewtopic.php?t=5402
Så flink du er❤️
Noen må jo ta ansvar her inne, før stemningen blir for dårlig :lol:

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Foreløpig ikke helt overbevisst. Syntes den er lik "alle" andre serier/filmer i denne kategorien.
"Zombiene" som virrer rundt også gjør den jo som en slags light walking-dead.

Mitt hovedproblem. Kan det ende med at det blir 10 sesonger og aldri tar slutt lissom...

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Og SÅ fantastisk syntes jeg heller ikke episode 3 var. Og det har IKKE noe imot at fremstillingen av homofile.
Syntes f.eks. Brokeback Mountain sånn sett var mye bedre hvis man skal se en film om det tema.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

VivaLV skrev: tor feb 02, 2023 10:26 pm Og SÅ fantastisk syntes jeg heller ikke episode 3 var. Og det har IKKE noe imot at fremstillingen av homofile.
Syntes f.eks. Brokeback Mountain sånn sett var mye bedre hvis man skal se en film om det tema.
Jeg håper og tror det er svært få som lot seg røre av episode 3 fordi det var snakk om homofili. Hvis det er take-away så har man bommet på tolkning og dessuten har samfunnet en lang vei å gå med å normalisere det.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Kan jeg kopiere inn Asbjørn Slettemark sin fantastiske review av episode 3, fikk meg til å se episoden en gang til. https://op-5.no/episode-3-av-the-last-o ... ndre-gang/

Btw, så noen nevnte musikken i The Leftovers, er det han samme som driver og tweaker på forskjellige versjoner av Where is my mind? Eneste jeg husker av spesiell musikk fra Leftovers, dog er det lenge siden jeg har sett den nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»