The Last of Us [HBO]

Svar
eppaen

Re: The Last of Us [HBO]

Legg inn av eppaen »

Det krever virkelig så store baller å prøve seg på TLoU - at det er nesten ikke til å tro. Så leveres det sånn her?! Jøye.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Sesong 2 er bra, for den finnes allerede i spillet. Mest sannsynligvis sesong 3 også. Men TLOU Part 3 bør virkelig komme før sesong 4 som serie altså!

anbessa

Legg inn av anbessa »

TylerDurdenNorway skrev: tor jan 26, 2023 8:53 pm Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain?
:lol: jeg lo litt for høyt av denne.

Strider

Legg inn av Strider »

anbessa skrev: fre jan 27, 2023 8:39 pm
TylerDurdenNorway skrev: tor jan 26, 2023 8:53 pm Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain?
:lol: jeg lo litt for høyt av denne.
Mer info om det spesielle utseende:
The ‘Habsburg jaw’ was a biological result from generations of inbreeding. In a bid to keep their power, the Habsburgs kept everything within the family. They relied on ‘consanguine’ marriages that partnered close relatives, such as first cousins, or uncles with their nieces.
https://www.historyextra.com/period/med ... ding-sign/

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Bongis skrev: fre jan 27, 2023 8:39 pm Sesong 2 er bra, for den finnes allerede i spillet. Mest sannsynligvis sesong 3 også. Men TLOU Part 3 bør virkelig komme før sesong 4 som serie altså!
Skal de bli ferdig med spill 1 i sesong 1?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Soccermannen skrev: fre jan 27, 2023 11:52 pm
Bongis skrev: fre jan 27, 2023 8:39 pm Sesong 2 er bra, for den finnes allerede i spillet. Mest sannsynligvis sesong 3 også. Men TLOU Part 3 bør virkelig komme før sesong 4 som serie altså!
Skal de bli ferdig med spill 1 i sesong 1?
Ja

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

NRK har en artikkel om soppen fra serien.
https://www.nrk.no/nordland/soppen-i-_t ... 1.16272326

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

Soccermannen skrev: lør jan 28, 2023 11:50 pm NRK har en artikkel om soppen fra serien.
https://www.nrk.no/nordland/soppen-i-_t ... 1.16272326
Stemmer for at Cordyceps blir oversatt til Snylteklubbe i de norske undertekstene heretter..

Bongis

Legg inn av Bongis »

Det er mandag igjen! :D

Helloween

Legg inn av Helloween »

TylerDurdenNorway skrev: tor jan 26, 2023 8:53 pm Er dere ikke lei all zombie greiene etter endeløst med sesonger av the walking dead?
Så gjennom episode 1 av dette og synes det var kjedelig. Har ikke spilt spillet og er lei det zombie survival greiene også.

Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain? Hun som var med i GOT
https://www.britannica.com/biography/Ch ... g-of-Spain
Har sett alle 11 sesongene av TWD synes TLU virker mye bedre så langt. En helt annen type serie. Mer realistisk både med zombiene men særlig miljøet de lever i. Livet i Boston quarantine zone er mye mer realistisk enn noe i TWD.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Nei, dette var ikke en episode på høyde med de to forrige ihvertfall store deler av den.

For en som elsker spillet, hadde jeg hatt null problemer med å kun hatt fokus på Ellie og Joel.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Justice 97 skrev: man jan 30, 2023 3:04 pm
Veldig enig, utrolig langdryg og skuffende episode. Var forberedt på at det ville komme noe svakt, siden anmelderne har hintet om det, men skuffet likevel. Episoden føltes som en evighet og avviker for mye fra spillet.
Episoden navns Long Long Time stemmer ihvertfall overens. Har 20 minutter igjen og sliter med å fullføre!

Svært lite som er gjenkjennelig med spillet, om noe har de gått helt motsatt retning jf. Bill og Frank. Merkelig.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Dette var visstnok en fantastisk episode ifølge ign(score 10!). Og flere av kommentarene lovpriset episoden. Selv er jeg enig med de som synes episoden var ganske så kjedelig. Men i neste ep. tar det seg opp igjen;


Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Javel..
► Show Spoiler
Er det i spillet?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kjempeskuffet, mer er det ikke å si om ep.3

Bongis

Legg inn av Bongis »

Episode 3 var ikke helt det store. Når de først gikk bort fra spillmanuset, så synes jeg ikke de klarte det så bra. Jeg synes ikke episoden var bånn i bøtta, og den hadde glimtvis gode scener.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Historien om Bill tar en litt annen vending her enn i spillet ja, litt skuffende men har nok all over ikke så mye å si.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Likte episoden.

Tormund

Legg inn av Tormund »

For en som ikke hadde hørt om spillet for inntil noen uker siden, så synes jeg dette også var en meget bra episode. Nick Offerman er en fantastisk skuespiller, tror ikke jeg har sett han gjøre en eneste dårlig rolle.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Vakker episode. En av de beste episodene jeg har sett fra alle serier jeg har sett.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Jeg elsket dagens episode. Dæven det var emosjonelle greier. Suverent.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Lilleborg skrev: man jan 30, 2023 8:51 pm Jeg elsket dagens episode. Dæven det var emosjonelle greier. Suverent.
Enig. Lenge siden jeg har blitt så rørt av en TV-serie. Sårbarheten til Nick Offerman var helt nydelig. Murray Bartlett var også god, selv det å ha sett han i en helt annen type karakter i White Lotus ødela ikke opplevelsen.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Kjekt å se at mange likte den.
► Show Spoiler
Og jo mer jeg tenker tv, og ikke spill, så liker jeg den bedre. Fint med en bra backstory til karakterene.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Vakker episode. Likte den veldig godt. Fantastisk samspill mellom Nick Offerman og Murray Bartlett. Dette er jo noe som aldri kunne blitt gjort med et spill, og liker at de brukte tid til å fortelle Bill (og Frank) sin historie her, noe de ikke får tid til i spillet.

Ellers er det jo nesten juksekode å bruke On the Nature of Daylight av Max Richter (og generelt Max Richter) under emosjonelle scener. Måten de bruker denne melodien på i Arrival tar jo helt knekken på meg.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Glem det jeg skrev! Strålende episode. Synes de to første var sånn passe, men dette er den desidert beste til nå.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Wow for en episode. Vakkert.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Det er kanskje en av de vakreste kjærlighetshistoriene jeg har sett fortalt på film eller TV noen gang.

10/10

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

ElGuaje skrev: man jan 30, 2023 9:24 pm Ellers er det jo nesten juksekode å bruke On the Nature of Daylight av Max Richter (og generelt Max Richter) under emosjonelle scener. Måten de bruker denne melodien på i Arrival tar jo helt knekken på meg.
Richter er helt fantastisk. Herjer jo vilt i The Leftovers også.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

LeCoq skrev: man jan 30, 2023 9:55 pm
ElGuaje skrev: man jan 30, 2023 9:24 pm Ellers er det jo nesten juksekode å bruke On the Nature of Daylight av Max Richter (og generelt Max Richter) under emosjonelle scener. Måten de bruker denne melodien på i Arrival tar jo helt knekken på meg.
Richter er helt fantastisk. Herjer jo vilt i The Leftovers også.
Jepp.

Noen helt ekstreme soundtracks der. Får gåsehud bare av å tenke på "November".

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tenk å klare å skape noe så vakkert midt i en serie om zombier.

Rett og slett ett kunstverk av en episode.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»