Kvartfinale England - Frankrike

Svar
nottimagiche

Re: Kvartfinale England - Frankrike

Legg inn av nottimagiche »

Koskinen skrev: lør des 10, 2022 10:39 pm
KTBFFH skrev: lør des 10, 2022 10:13 pm
Koskinen skrev: lør des 10, 2022 10:11 pm

Syns jeg hører hele tiden at England er gørr kjedelige. Hvilke lag har vært mer morsomme i VM. England har da scoret godt med mål.
Tapte fortsatt mot et Frankrike uten Benz og Kante. Manglet også normale startere i Pogba, Kimpembe og Pavard?
Her var det snakk om å spille morsomt. Frankrike spilte gørrkjedelig. Skapte knapt noe som helst.
Nå har England møtt ganske svak/middels motstand i VM til nå. Første ordentlige hinder, så tryner de. Og det i en situasjon hvor Frankrike er svekket og England har en ypperlig anledning til å dra det i land. Det holder ikke for å ta titler.

Exes

Legg inn av Exes »

tbb skrev: lør des 10, 2022 10:48 pm Litt som forventet. Dette mesterskapet kom litt tidlig for endel spillere, og mangel på rutine preget dem litt. De to neste mesterskapene bør ikke skusles bort.

Jeg antar at de har med seg Kane både i ‘24 og ‘26. Han er den eneste av de eldre det skal bli vanskelig å erstatte for Southgate. Walker er allerede erstattet, og det bør heller ikke være noen kunst å erstatte Henderson. Ellers forventer jeg nesten at samtlige øvrige spillere skal bli bedre, og at man også kan få endel bra påfyll (feks bedre spillere enn Maguire og Pickford).
England har virkelig en ny golden generation på gang. Storfavoritt i EM 24. Men skal bli vanskelig på sikt å erstatte Kane, hvis ikke Foden og/eller Saka på sikt blir enda mer målfarlig. De kunne trengt en viss kar fra Bryne på topp, da hadde de nærmest vært garantert tittel i fremtiden. Lurer på om det var noen kontakt med han før han fikk sin første landskamp.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Exes skrev: lør des 10, 2022 11:00 pm
tbb skrev: lør des 10, 2022 10:48 pm Litt som forventet. Dette mesterskapet kom litt tidlig for endel spillere, og mangel på rutine preget dem litt. De to neste mesterskapene bør ikke skusles bort.

Jeg antar at de har med seg Kane både i ‘24 og ‘26. Han er den eneste av de eldre det skal bli vanskelig å erstatte for Southgate. Walker er allerede erstattet, og det bør heller ikke være noen kunst å erstatte Henderson. Ellers forventer jeg nesten at samtlige øvrige spillere skal bli bedre, og at man også kan få endel bra påfyll (feks bedre spillere enn Maguire og Pickford).
England har virkelig en ny golden generation på gang. Storfavoritt i EM 24. Men skal bli vanskelig på sikt å erstatte Kane, hvis ikke Foden og/eller Saka på sikt blir enda mer målfarlig. De kunne trengt en viss kar fra Bryne på topp, da hadde de nærmest vært garantert tittel i fremtiden. Lurer på om det var noen kontakt med han før han fikk sin første landskamp.
Er vel fortsatt ganske ung, bør kunne klare å bomme på straffe i 2024 også.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Exes skrev: lør des 10, 2022 11:00 pm
England har virkelig en ny golden generation på gang. Storfavoritt i EM 24.
nå er det igjen

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Exes skrev: lør des 10, 2022 11:00 pm
tbb skrev: lør des 10, 2022 10:48 pm Litt som forventet. Dette mesterskapet kom litt tidlig for endel spillere, og mangel på rutine preget dem litt. De to neste mesterskapene bør ikke skusles bort.

Jeg antar at de har med seg Kane både i ‘24 og ‘26. Han er den eneste av de eldre det skal bli vanskelig å erstatte for Southgate. Walker er allerede erstattet, og det bør heller ikke være noen kunst å erstatte Henderson. Ellers forventer jeg nesten at samtlige øvrige spillere skal bli bedre, og at man også kan få endel bra påfyll (feks bedre spillere enn Maguire og Pickford).
England har virkelig en ny golden generation på gang. Storfavoritt i EM 24. Men skal bli vanskelig på sikt å erstatte Kane, hvis ikke Foden og/eller Saka på sikt blir enda mer målfarlig. De kunne trengt en viss kar fra Bryne på topp, da hadde de nærmest vært garantert tittel i fremtiden. Lurer på om det var noen kontakt med han før han fikk sin første landskamp.
England har «hatt ting på gang» siden 1966.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

mashadar skrev: lør des 10, 2022 10:56 pm
netrebske skrev: lør des 10, 2022 10:45 pm Statistikken viser altså at det kommer overraskelser og nye land som går videre fra gruppespill, i åttedelsfinale og kvartfinale, mens det blr bråstopp i semifinalen, nesten helt uten unntak.
Eneste som tilsier at Kroatia går videre er at de var i finalen sist og slo Argentina 3-0 i gruppespillet.
Ingenting tilsier at Marokko skal gå videre, bortsett fra at ballen er rund :D
Frankrike har vel aldri slått noen av sine tidligere kolonier i et VM? :)
De slo Togo i 2006. Men tapte jo for Senegal i 2002. Tunisia som de tapte med B-laget nå i VM var kum et protektorat.
5 seire og 2 uavgjorte og 0 tap hittil i kamper mot Marokko.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

nottimagiche skrev: lør des 10, 2022 10:59 pm
Koskinen skrev: lør des 10, 2022 10:39 pm
KTBFFH skrev: lør des 10, 2022 10:13 pm

Tapte fortsatt mot et Frankrike uten Benz og Kante. Manglet også normale startere i Pogba, Kimpembe og Pavard?
Her var det snakk om å spille morsomt. Frankrike spilte gørrkjedelig. Skapte knapt noe som helst.
Nå har England møtt ganske svak/middels motstand i VM til nå. Første ordentlige hinder, så tryner de. Og det i en situasjon hvor Frankrike er svekket og England har en ypperlig anledning til å dra det i land. Det holder ikke for å ta titler.
Jepp, akkurat det jeg vil frem til. England spilte br aog gøy for engangsskyld men igjen mot et redusert Frankrike. Tror ikke Frankrike hadde sett sånn ut med Benzema Kante Kimbempe og Pogba. Da hadde man fort sett vanlige England, angriper knapt før de ligger under.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2428

Legg inn av BrannLFC »

Giroud kan bli fratatt målet? Kunne se ut som Maguire selvmål

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

BrannLFC skrev: søn des 11, 2022 12:09 am Giroud kan bli fratatt målet? Kunne se ut som Maguire selvmål
Treffer klart Maguire(selvfølgelig), men så er spørsmålet om avslutningen til Giroud hadde truffet mål uansett.

Ikke sett fra en ordentlig vinkel, men vil tro det blir stående hos Giroud.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Crabsen skrev: lør des 10, 2022 10:27 pm Da er VM over, like greit det, har en del julehandel å fullføre uansett. Grattis Argentina
Hvis man stiller som krav til å fullføre VM at England skal komme til finalen, så blir det svært få VM man kommer til å fullføre. Blir vel litt som å si at man ikke gidder å se andre halvdel av Eliteserien hvis ikke Brann er med i gullkampen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Exes skrev: lør des 10, 2022 11:00 pm
tbb skrev: lør des 10, 2022 10:48 pm Litt som forventet. Dette mesterskapet kom litt tidlig for endel spillere, og mangel på rutine preget dem litt. De to neste mesterskapene bør ikke skusles bort.

Jeg antar at de har med seg Kane både i ‘24 og ‘26. Han er den eneste av de eldre det skal bli vanskelig å erstatte for Southgate. Walker er allerede erstattet, og det bør heller ikke være noen kunst å erstatte Henderson. Ellers forventer jeg nesten at samtlige øvrige spillere skal bli bedre, og at man også kan få endel bra påfyll (feks bedre spillere enn Maguire og Pickford).
England har virkelig en ny golden generation på gang. Storfavoritt i EM 24. Men skal bli vanskelig på sikt å erstatte Kane, hvis ikke Foden og/eller Saka på sikt blir enda mer målfarlig. De kunne trengt en viss kar fra Bryne på topp, da hadde de nærmest vært garantert tittel i fremtiden. Lurer på om det var noen kontakt med han før han fikk sin første landskamp.
Siste gang jeg gikk på akkurat den limpinnen var da en kompis greide å overbevise meg om at England var dømt til å lykkes i 2006 da de hadde Gerrard, Beckham og Lampard på midtbanen. Men det er selvsagt frivillig om man vil lære av historien.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Hodor skrev: lør des 10, 2022 9:48 pm
Reddington skrev: lør des 10, 2022 9:18 pm Lett å bli historieløs, men Kane kan vel fort være tidenes beste straffeskytter? Kan ikke tenke meg andre jeg heller vil ha der opp igjennom.
Van Nistelrooy
Godt forslag, men bommen der han blåste ballen i tverrleggeren på overtid mot Arsenal i deres Invincible-sesong, trekker ned.

Jeg høyner med Eric Cantona. Hadde en spesiell evne til å sende keeperen feil vei, for så å bare trille ballen kontrollert i mål.

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Takk Giroud!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Var i det minste en spennende kamp. England var klart best, men de har en egen evne til å ødelegge for seg sjøl.

Dømmingen var tildels veldig svak. Dette med å konferere med spillerne for hver jævla corner irriterer meg. Spillerne vet utmerket godt hva som er lov eller ikke. Ser du noe ulovlig så gjør jobben din. Og denne voldsomme fløyteblåsingen forteller meg at det er en person uten naturlig autoritet som dømmer. De gode dommerne blåser én gang. Og nåde den som ikke hører etter.

Jeg syns VM blir litt fattigere uten England. Frankrike er kjedelige og beregnende. England spiller med hjertet.

Nå er det bare Argentina igjen som gjør VM for meg. En finale mellom Kroatia og Frankrike fremstår som trist.

Og så frykter jeg at det blir borgerkrigstilstander i Frankrike etter semifinale 2. uansett utfall.

Ghost

Legg inn av Ghost »

TrueTopRed skrev: lør des 10, 2022 10:19 pm
TWU skrev: lør des 10, 2022 10:16 pm Vil si at England er mye kjedeligere enn spillermaterialet tilsier.
Helt enig. Det burde være mulig å få til mye mer.
Nja. De møtte Frankrike. De har høyrebacker og en spiss i internasjonal toppklasse. Resten er midt på treet eller under. Vil si dette er helt som forventet.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Exes skrev: lør des 10, 2022 11:00 pm
tbb skrev: lør des 10, 2022 10:48 pm Litt som forventet. Dette mesterskapet kom litt tidlig for endel spillere, og mangel på rutine preget dem litt. De to neste mesterskapene bør ikke skusles bort.

Jeg antar at de har med seg Kane både i ‘24 og ‘26. Han er den eneste av de eldre det skal bli vanskelig å erstatte for Southgate. Walker er allerede erstattet, og det bør heller ikke være noen kunst å erstatte Henderson. Ellers forventer jeg nesten at samtlige øvrige spillere skal bli bedre, og at man også kan få endel bra påfyll (feks bedre spillere enn Maguire og Pickford).
England har virkelig en ny golden generation på gang. Storfavoritt i EM 24. Men skal bli vanskelig på sikt å erstatte Kane, hvis ikke Foden og/eller Saka på sikt blir enda mer målfarlig. De kunne trengt en viss kar fra Bryne på topp, da hadde de nærmest vært garantert tittel i fremtiden. Lurer på om det var noen kontakt med han før han fikk sin første landskamp.
Ønsker du det slik, at landslag skal kunne shoppe spillere?

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Så kampen i reprise. England var i perioder det beste laget. Men britene har endret tendens til å få angst når det gjelder straffer og ødelegger for seg selv.

guru

Legg inn av guru »

Ser England sutrer over at de ikke fikk flere straffer. De burde heller score på de straffene de får, så får de ekstraomganger.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

PapaSmurf skrev: søn des 11, 2022 2:02 am Var i det minste en spennende kamp. England var klart best, men de har en egen evne til å ødelegge for seg sjøl.

Dømmingen var tildels veldig svak. Dette med å konferere med spillerne for hver jævla corner irriterer meg. Spillerne vet utmerket godt hva som er lov eller ikke. Ser du noe ulovlig så gjør jobben din. Og denne voldsomme fløyteblåsingen forteller meg at det er en person uten naturlig autoritet som dømmer. De gode dommerne blåser én gang. Og nåde den som ikke hører etter.

Jeg syns VM blir litt fattigere uten England. Frankrike er kjedelige og beregnende. England spiller med hjertet.
Synes dette blir i overkant klisjéfyldt. Det var jo åpenbart at franskmennene spilte veldig på resultatet. De styrte mer av spillet når det var uavgjort, mens så fort de ledet så la de seg bak. Og de ledet i over halvparten av tiden i denne kampen. England ledet derimot ikke et eneste minutt av kampen, men hadde de gjort det ville de garantert også ha spilt mer på resultat. Mulig de hadde tatt litt mer risiko på kontring, men det hadde isåfall vært hele forskjellen. Skal man først bruke en floskel her så kan man ta "mål styrer kamper".

MadBum

Legg inn av MadBum »

Det store spørsmålet er; Må Southgate gå?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

MadBum skrev: søn des 11, 2022 7:57 am Det store spørsmålet er; Må Southgate gå?
Kjenner jeg FA rett så lar de ham gå i løpet i kvelden og presenterer Phil Neville som ny manager i morgen tidlig.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

MadBum skrev: søn des 11, 2022 7:57 am Det store spørsmålet er; Må Southgate gå?

Er ikke rare spørsmålet, den eneste muligheten for at Southgate går er hvis han selv sier opp. Høy stjerne i FA, til tross for at han gjør mange rare valg.

Ellers så stemmer det jo at England kanskje har den mest spennende troppen for mesterskapene som kommer de neste årene. Kane klarer hvertfall 1 mesterskap til som førstevalg. Vil jo fortsatt påstå at England hadde et av de beste lagene i forrige EM, men hovedforskjellen her er vel at de andre lagene har passert toppen og ikke har talenter av tilsvarende klasse på vei opp.

Så spørs det jo på holdbarhetsdatoen til de Engelske talentene,

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Tror dere Kane bruker trofe-skapet til oppbevaring av tomflasker eller er det rett og slett bare tomt?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PapaSmurf skrev: søn des 11, 2022 2:02 am
Jeg syns VM blir litt fattigere uten England. Frankrike er kjedelige og beregnende. England spiller med hjertet.
England spiller jo like kjedelig og beregnende under Southgate.

lund

Legg inn av lund »

Chromeback skrev: søn des 11, 2022 11:37 am
PapaSmurf skrev: søn des 11, 2022 2:02 am
Jeg syns VM blir litt fattigere uten England. Frankrike er kjedelige og beregnende. England spiller med hjertet.
England spiller jo like kjedelig og beregnende under Southgate.
Er det ikke England som har scoret flest mål i VM?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lund skrev: søn des 11, 2022 11:46 am
Chromeback skrev: søn des 11, 2022 11:37 am
PapaSmurf skrev: søn des 11, 2022 2:02 am
Jeg syns VM blir litt fattigere uten England. Frankrike er kjedelige og beregnende. England spiller med hjertet.
England spiller jo like kjedelig og beregnende under Southgate.
Er det ikke England som har scoret flest mål i VM?
Joda, samtidig så har de ikke møtt allverdens av motstand. Tallene blir jo pyntet pent på av de seks målene mot Iran i tillegg.

Første kamp hvor de møter litt motstand så er det rett ut, ikke særlig overraskende i grunn.

Exes

Legg inn av Exes »

Stjerten skrev: søn des 11, 2022 5:04 am
Exes skrev: lør des 10, 2022 11:00 pm
tbb skrev: lør des 10, 2022 10:48 pm Litt som forventet. Dette mesterskapet kom litt tidlig for endel spillere, og mangel på rutine preget dem litt. De to neste mesterskapene bør ikke skusles bort.

Jeg antar at de har med seg Kane både i ‘24 og ‘26. Han er den eneste av de eldre det skal bli vanskelig å erstatte for Southgate. Walker er allerede erstattet, og det bør heller ikke være noen kunst å erstatte Henderson. Ellers forventer jeg nesten at samtlige øvrige spillere skal bli bedre, og at man også kan få endel bra påfyll (feks bedre spillere enn Maguire og Pickford).
England har virkelig en ny golden generation på gang. Storfavoritt i EM 24. Men skal bli vanskelig på sikt å erstatte Kane, hvis ikke Foden og/eller Saka på sikt blir enda mer målfarlig. De kunne trengt en viss kar fra Bryne på topp, da hadde de nærmest vært garantert tittel i fremtiden. Lurer på om det var noen kontakt med han før han fikk sin første landskamp.
Ønsker du det slik, at landslag skal kunne shoppe spillere?
Nei og det antyder jeg da heller ikke.

Sharpix

Legg inn av Sharpix »

TheTreble skrev: søn des 11, 2022 1:26 am
Hodor skrev: lør des 10, 2022 9:48 pm
Reddington skrev: lør des 10, 2022 9:18 pm Lett å bli historieløs, men Kane kan vel fort være tidenes beste straffeskytter? Kan ikke tenke meg andre jeg heller vil ha der opp igjennom.
Van Nistelrooy
Godt forslag, men bommen der han blåste ballen i tverrleggeren på overtid mot Arsenal i deres Invincible-sesong, trekker ned.

Jeg høyner med Eric Cantona. Hadde en spesiell evne til å sende keeperen feil vei, for så å bare trille ballen kontrollert i mål.
van Nistelrooy bommet på 3 av 4 straffespark i PL i 2003/04 sesongen, ikke akkurat det jeg forbinder med tryggheten selv.

Cantona derimot, hadde 2 bom på 19 forsøk, og begge kom i hans siste sesong. I 18 tilfeller slang motstanders keeper seg feil vei. På det siste og 19 straffesparket til Cantona slang Tim Flowers seg riktig vei og reddet.

Likevel, Matt le Tissier hadde vel en rekord på 49 mål på 50 forsøk eller noe sånt, så han står i særstilling.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Folk_flesk skrev: søn des 11, 2022 1:00 am
Crabsen skrev: lør des 10, 2022 10:27 pm Da er VM over, like greit det, har en del julehandel å fullføre uansett. Grattis Argentina
Hvis man stiller som krav til å fullføre VM at England skal komme til finalen, så blir det svært få VM man kommer til å fullføre. Blir vel litt som å si at man ikke gidder å se andre halvdel av Eliteserien hvis ikke Brann er med i gullkampen.
Det er veldig sant. Kommentaren var mer basert på flere land da, som Spania, Tyskland, Brasil og ja, England. Sistnevnte var siste lille håpet som var igjen for min del, basert på en kombo av vennekrets og lagene jeg ønsket videre. De resterende 4 nå kunne jeg ikke brydd meg mindre om, men hadde jo vært artig om Marokko tok skalpen da

startelver

Legg inn av startelver »

Etter å ha sett kampen på nytt, med høydepunkter mener jeg at England var klart best her. Jeg tror faktisk Marokko kan overraske i semien,

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»