Kritikk mot de som boikotter VM

Svar
DoktorS

Re: Kritikk mot de som boikotter VM

Legg inn av DoktorS »

Man må være bra fundamentalist når man er leder (?) i Norsk supporterallianse og velger å "boikotte" (la være å se) på VM-finalen mellom Argentina og Frankrike. Minner meg litt om fagforeningene som ble kuppet av kommunister på 70-tallet...

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Klang skrev: tir des 20, 2022 2:49 am
Cedianar skrev: tir des 20, 2022 1:39 am Seertallene har jo vært gode? Ingen forventet at det skulle bli mer enn et vanlig sommer-vm når flere folk har fri og tid til å se kampene. Likevel har det vært bedre enn forventet. Millionen så finalen på NRK, enda så mange som har ropt om boikott.
Sier en hel del om den norske befolkningen. Meg, meg, meg. For en mentalitet.
Javel. Vi som med glede så VM mangler ifølge deg også empati. Regner med at du ikke så et minutt selv. Den underforståtte betydningen av dette er at du er et godt og empatisk menneske. Ikke sant ?

Så du på OL fra Kina ? Så du VM i friidrett eller håndball fra Qatar, eller sjakkmesterskap ? Hva mener du om besluttende kvinner og menn i Oljefondet som har investert dine og mine penger i hotellnæringen i Qatar, herunder fondets etiske organer som legger føringer på hva man ikke bør/skal investere i ? Hakket mer alvorlig å investere i landet enn en TV stol i egen stue ? Om vi som så VM mangler empati er vel de som investerer i landet av profitthensyn direkte onde ? Samme med Norsk Hydro og Kongsberg Våpenfabrikk ?

Boikotter du de som sponset VM i Qatar ? Listen er lang. Har du klær eller andre produkter fra land som behandler arbeidere langt verre enn Qatar. Land som tillater barnearbeid, 15 timers arbeidsdager, som ødelegger natur og mishandler dyr som skinnet på hettene i goose-jakker ? Listen over ting et anstendig menneske med empati bør boikotte for å være konsekvent samtidig som du går ut med beskyldninger mot de som i en mørk tid i Europa kobler av med idrettsglede er pokker så lang.

Noe sier meg at du enten troller eller ….

Champis

Legg inn av Champis »

Klang skrev: tir des 20, 2022 2:49 am
Cedianar skrev: tir des 20, 2022 1:39 am Seertallene har jo vært gode? Ingen forventet at det skulle bli mer enn et vanlig sommer-vm når flere folk har fri og tid til å se kampene. Likevel har det vært bedre enn forventet. Millionen så finalen på NRK, enda så mange som har ropt om boikott.
Sier en hel del om den norske befolkningen. Meg, meg, meg. For en mentalitet.

Tja, vil ikke si at det ligger så mye mindre egoisme i det å skulle godhetsposere med boikotten sin i alle kanaler.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

DoktorS skrev: tir des 20, 2022 8:28 am Man må være bra fundamentalist når man er leder (?) i Norsk supporterallianse og velger å "boikotte" (la være å se) på VM-finalen mellom Argentina og Frankrike. Minner meg litt om fagforeningene som ble kuppet av kommunister på 70-tallet...
Så det er ikke fundamentalist å støtte islamsk diktatur?

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Klang skrev: tir des 20, 2022 2:49 am
Cedianar skrev: tir des 20, 2022 1:39 am Seertallene har jo vært gode? Ingen forventet at det skulle bli mer enn et vanlig sommer-vm når flere folk har fri og tid til å se kampene. Likevel har det vært bedre enn forventet. Millionen så finalen på NRK, enda så mange som har ropt om boikott.
Sier en hel del om den norske befolkningen. Meg, meg, meg. For en mentalitet.
Ganske utrolig at du vil kalle meg og andre som så på fotball-vm for "egoister" og som har "mangel på empati" (som du sier i andre innlegg). For en hyklersk mentalitet. Kjenner flere personer som har valgt å ikke se VM, og det må de da få lov å gjøre, men ingen har beskyldt meg for å være ego eller ikke vise noe empati for at jeg velger å se på. Å se fotball-vm eller ikke definerer ikke et menneske. Spar meg.
Sist redigert av Cedianar den tir des 20, 2022 12:49 pm, redigert 2 ganger totalt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

ehall skrev: tir des 20, 2022 12:32 pm
DoktorS skrev: tir des 20, 2022 8:28 am Man må være bra fundamentalist når man er leder (?) i Norsk supporterallianse og velger å "boikotte" (la være å se) på VM-finalen mellom Argentina og Frankrike. Minner meg litt om fagforeningene som ble kuppet av kommunister på 70-tallet...
Så det er ikke fundamentalist å støtte islamsk diktatur?

Hvem har støttet islamsk diktatur?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

DoktorS skrev: tir des 20, 2022 12:49 pm
ehall skrev: tir des 20, 2022 12:32 pm
DoktorS skrev: tir des 20, 2022 8:28 am Man må være bra fundamentalist når man er leder (?) i Norsk supporterallianse og velger å "boikotte" (la være å se) på VM-finalen mellom Argentina og Frankrike. Minner meg litt om fagforeningene som ble kuppet av kommunister på 70-tallet...
Så det er ikke fundamentalist å støtte islamsk diktatur?
Hvem har støttet islamsk diktatur?
Hvis du ikke har fått med deg alle her inne som støtter Qatar kan jeg ikke hjelpe deg.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

ehall skrev: tir des 20, 2022 1:53 pm
DoktorS skrev: tir des 20, 2022 12:49 pm
ehall skrev: tir des 20, 2022 12:32 pm
Så det er ikke fundamentalist å støtte islamsk diktatur?
Hvem har støttet islamsk diktatur?
Hvis du ikke har fått med deg alle her inne som støtter Qatar kan jeg ikke hjelpe deg.
At det er mulig å lire av seg så mye sludder. Det er altså fullt mulig å følge VM i Qatar uten å støtte landet, likeledes som det var fullt mulig å se enkelt øvelser i siste vinter OL uten å støtte Kina. Det vil faktisk også være mulig å se VM kamper i Mexico i 2026 uten å støtte et regimet som høyst sannsynlig direkte eller indirekte er ansvarlig for mange av de 200 000 drepte i narkorelaterte gjengoppgjør de siste 10 årene.

Jeg har til gode å oppleve et menneske som har sett VM kamper i Qatar som politisk støtter landet, eller er det slik at det å se kamper likestilles med det å støtte Qatar ?

startelver

Legg inn av startelver »

Crazy Horse skrev: tir des 20, 2022 4:39 pm
ehall skrev: tir des 20, 2022 1:53 pm
DoktorS skrev: tir des 20, 2022 12:49 pm
Hvem har støttet islamsk diktatur?
Hvis du ikke har fått med deg alle her inne som støtter Qatar kan jeg ikke hjelpe deg.
At det er mulig å lire av seg så mye sludder. Det er altså fullt mulig å følge VM i Qatar uten å støtte landet, likeledes som det var fullt mulig å se enkelt øvelser i siste vinter OL uten å støtte Kina. Det vil faktisk også være mulig å se VM kamper i Mexico i 2026 uten å støtte et regimet som høyst sannsynlig direkte eller indirekte er ansvarlig for mange av de 200 000 drepte i narkorelaterte gjengoppgjør de siste 10 årene.

Jeg har til gode å oppleve et menneske som har sett VM kamper i Qatar som politisk støtter landet, eller er det slik at det å se kamper likestilles med det å støtte Qatar ?
Helt korrekt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Crazy Horse skrev: tir des 20, 2022 4:39 pm
ehall skrev: tir des 20, 2022 1:53 pm
DoktorS skrev: tir des 20, 2022 12:49 pm
Hvem har støttet islamsk diktatur?
Hvis du ikke har fått med deg alle her inne som støtter Qatar kan jeg ikke hjelpe deg.
At det er mulig å lire av seg så mye sludder. Det er altså fullt mulig å følge VM i Qatar uten å støtte landet, likeledes som det var fullt mulig å se enkelt øvelser i siste vinter OL uten å støtte Kina. Det vil faktisk også være mulig å se VM kamper i Mexico i 2026 uten å støtte et regimet som høyst sannsynlig direkte eller indirekte er ansvarlig for mange av de 200 000 drepte i narkorelaterte gjengoppgjør de siste 10 årene.

Jeg har til gode å oppleve et menneske som har sett VM kamper i Qatar som politisk støtter landet, eller er det slik at det å se kamper likestilles med det å støtte Qatar ?
Du snakker om sludder :lol: :lol: :lol:

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

ehall skrev: tir des 20, 2022 8:44 pm
Crazy Horse skrev: tir des 20, 2022 4:39 pm
ehall skrev: tir des 20, 2022 1:53 pm
Hvis du ikke har fått med deg alle her inne som støtter Qatar kan jeg ikke hjelpe deg.
At det er mulig å lire av seg så mye sludder. Det er altså fullt mulig å følge VM i Qatar uten å støtte landet, likeledes som det var fullt mulig å se enkelt øvelser i siste vinter OL uten å støtte Kina. Det vil faktisk også være mulig å se VM kamper i Mexico i 2026 uten å støtte et regimet som høyst sannsynlig direkte eller indirekte er ansvarlig for mange av de 200 000 drepte i narkorelaterte gjengoppgjør de siste 10 årene.

Jeg har til gode å oppleve et menneske som har sett VM kamper i Qatar som politisk støtter landet, eller er det slik at det å se kamper likestilles med det å støtte Qatar ?
Du snakker om sludder :lol: :lol: :lol:
Er det alt du klarer å lire av deg ? De som er konsekvente i sin boikott, ikke bare av Qatar VM, har jeg full forståelse og sympati med. De ikke konsekvente er skoleeksemplet på hyklere med en dobbeltmoral av en annen verden. At disse er freidige nok til å angripe moralen til de som ser eller så VM er patetisk.

Jeg er spent på det nye som kommer av angrep mot herrefotballen i 2023 ? Media har f.eks. svidd av kritikk mot et Glimt som dro på treningsleir i januar 2021 til Spania i eget chartret fly, nødlandslaget, Qatar VM hver bidige dag. Fortsettelsen ? Nesten enstemmig Gjenvalg av sittende FIFA president i Rwanda, ja tenk Rwanda langt unna vestlige demokrati og liberalisme. Liverpool og Man U blir kjøpt av homofobe slemminger fra Emiratene osv osv.. Knapt et negativt ord om Kina som på mange områder er langt verre enn Qatar. Men men, her må norsk lakseeksport vernes samt de norske gullkandidatene i nasjonalsporten langrenn. Jeg er mer og mer overbevist om at lille, store Norge skal ramme vederstyggeligheten selv. Moralens virkelige bakgård. Herrefotballen. Takke min eller mine skapere for at den norske stemmen har mindre vekt enn Kenya og langrenn.

Man må jobbe mot korrupsjon i FIFA. Ikke eliminere den, da det er vanskelig, men begrense den. I tillegg bør FIFA sette visse minstekrav for å tildele mesterskap. Respekt for de mest grunnleggende menneskerettigheten, og dette er ikke etter nord-europeisk standard av den simple grunn at fotballen ikke kan endre verden, samt hensyn til klimaet, miljø og økologi (gjenbruk).

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Da var tallene ute
https://journalisten.no/seertallene-nae ... tor/550666
Nedgangen større enn det spørreundersøkelsen var før VM var litt interessant.

lund

Legg inn av lund »

stc887 skrev: ons des 21, 2022 10:49 am Da var tallene ute
https://journalisten.no/seertallene-nae ... tor/550666
Nedgangen større enn det spørreundersøkelsen var før VM var litt interessant.
Se der ja. Kan vanskelig bortforklares fullt ut det der.

Klang

Legg inn av Klang »

Crazy Horse skrev: tir des 20, 2022 9:28 am
Klang skrev: tir des 20, 2022 2:49 am
Cedianar skrev: tir des 20, 2022 1:39 am Seertallene har jo vært gode? Ingen forventet at det skulle bli mer enn et vanlig sommer-vm når flere folk har fri og tid til å se kampene. Likevel har det vært bedre enn forventet. Millionen så finalen på NRK, enda så mange som har ropt om boikott.
Sier en hel del om den norske befolkningen. Meg, meg, meg. For en mentalitet.
Javel. Vi som med glede så VM mangler ifølge deg også empati. Regner med at du ikke så et minutt selv. Den underforståtte betydningen av dette er at du er et godt og empatisk menneske. Ikke sant ?

Så du på OL fra Kina ? Så du VM i friidrett eller håndball fra Qatar, eller sjakkmesterskap ? Hva mener du om besluttende kvinner og menn i Oljefondet som har investert dine og mine penger i hotellnæringen i Qatar, herunder fondets etiske organer som legger føringer på hva man ikke bør/skal investere i ? Hakket mer alvorlig å investere i landet enn en TV stol i egen stue ? Om vi som så VM mangler empati er vel de som investerer i landet av profitthensyn direkte onde ? Samme med Norsk Hydro og Kongsberg Våpenfabrikk ?

Boikotter du de som sponset VM i Qatar ? Listen er lang. Har du klær eller andre produkter fra land som behandler arbeidere langt verre enn Qatar. Land som tillater barnearbeid, 15 timers arbeidsdager, som ødelegger natur og mishandler dyr som skinnet på hettene i goose-jakker ? Listen over ting et anstendig menneske med empati bør boikotte for å være konsekvent samtidig som du går ut med beskyldninger mot de som i en mørk tid i Europa kobler av med idrettsglede er pokker så lang.

Noe sier meg at du enten troller eller ….
Så du tror altså at man må boikotte alt og alle i hele verden som gjør eller har gjort noe kritikkverdig bare fordi man valgte å boikotte dette mesterskapet 🤡

Jeg boikotter litt forskjellig. Holder meg unna tennis og sjakk som følge av russisk deltakelse. Ikke at jeg var særlig interessert i utgangspunktet, men nå boikotter jeg mer bevisst. Prøver å ta avstand fra det russiske og kinesiske på generelt grunnlag.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Klang skrev: ons des 21, 2022 1:20 pm
Crazy Horse skrev: tir des 20, 2022 9:28 am
Klang skrev: tir des 20, 2022 2:49 am

Sier en hel del om den norske befolkningen. Meg, meg, meg. For en mentalitet.
Javel. Vi som med glede så VM mangler ifølge deg også empati. Regner med at du ikke så et minutt selv. Den underforståtte betydningen av dette er at du er et godt og empatisk menneske. Ikke sant ?

Så du på OL fra Kina ? Så du VM i friidrett eller håndball fra Qatar, eller sjakkmesterskap ? Hva mener du om besluttende kvinner og menn i Oljefondet som har investert dine og mine penger i hotellnæringen i Qatar, herunder fondets etiske organer som legger føringer på hva man ikke bør/skal investere i ? Hakket mer alvorlig å investere i landet enn en TV stol i egen stue ? Om vi som så VM mangler empati er vel de som investerer i landet av profitthensyn direkte onde ? Samme med Norsk Hydro og Kongsberg Våpenfabrikk ?

Boikotter du de som sponset VM i Qatar ? Listen er lang. Har du klær eller andre produkter fra land som behandler arbeidere langt verre enn Qatar. Land som tillater barnearbeid, 15 timers arbeidsdager, som ødelegger natur og mishandler dyr som skinnet på hettene i goose-jakker ? Listen over ting et anstendig menneske med empati bør boikotte for å være konsekvent samtidig som du går ut med beskyldninger mot de som i en mørk tid i Europa kobler av med idrettsglede er pokker så lang.

Noe sier meg at du enten troller eller ….
Så du tror altså at man må boikotte alt og alle i hele verden som gjør eller har gjort noe kritikkverdig bare fordi man valgte å boikotte dette mesterskapet 🤡

Jeg boikotter litt forskjellig. Holder meg unna tennis og sjakk som følge av russisk deltakelse. Ikke at jeg var særlig interessert i utgangspunktet, men nå boikotter jeg mer bevisst. Prøver å ta avstand fra det russiske og kinesiske på generelt grunnlag.
Så flott da. Du har en anstrengende tid foran deg om du er glad i sport og konsekvent. At russere fra en ren fasciststat som daglig dreper uskyldige mennesker får delta i sjakk og tennis er for meg verre enn FIFA korrupsjon. Får russiske lag i dagens situasjon delta i EM kvalik eller i CL kvalik mv vil selv jeg vurdere å boikotte internasjonal fotball

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

stc887 skrev: ons des 21, 2022 10:49 am Da var tallene ute
https://journalisten.no/seertallene-nae ... tor/550666
Nedgangen større enn det spørreundersøkelsen var før VM var litt interessant.
Svært gledelig!

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

greyserpent skrev: ons des 21, 2022 11:03 pm
stc887 skrev: ons des 21, 2022 10:49 am Da var tallene ute
https://journalisten.no/seertallene-nae ... tor/550666
Nedgangen større enn det spørreundersøkelsen var før VM var litt interessant.
Svært gledelig!
Ja svært gledelig. Det viser at nordmenn er et empatisk folk med høy moral, og langt bedre moral enn folk i andre deler av verden. Villmenn. Beklagelig at mer enn 1,3 millioner tidvis fulgte finalen, og mer enn 800 000 kampen England vs Frankrike og andre toppkamper som ikke gikk kl 1600 i sluttspillet i en for mange travel førjulstid.

Venter i spenning og med forventning på at norske PL fanatikere nå boikotter sportsvakskede lag som Haaland sitt Man City, Newcastle og ganske sikkert om litt Liverpool og Man U.. La oss holde hender og holde oss til Aalesund, Start, Lyn, god kvinnefotball, langrenn og 5-mila. Nordmenn og norsk moral gir håp for fremtiden. Send Jan Egeland, Mona Juel og Terje Rød-Larsen til Moskva og Kyiv, og vips fred til (russisk) jul, den 7. januar 2023. Mangler bare avdøde Epstein. Ikke Beatles manageren Brian, men han andre. Russerne bommet forøvrig på Jesu fødselsdag. Var da visselig på vår julaften.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Crazy Horse skrev: ons des 21, 2022 11:01 pm Så flott da. Du har en anstrengende tid foran deg om du er glad i sport og konsekvent. At russere fra en ren fasciststat som daglig dreper uskyldige mennesker får delta i sjakk og tennis er for meg verre enn FIFA korrupsjon. Får russiske lag i dagens situasjon delta i EM kvalik eller i CL kvalik mv vil selv jeg vurdere å boikotte internasjonal fotball
Slutt å kall alle for fascister og nazister, så kanskje du blir tatt bitte litte mer seriøs.

Selv ser jeg forskjell på lag og individuelle utøvere. Fotball og langrenn er lag og burde utestenges. Sjakk og tennis er individuell sport og den enkelte kan ikke ha ansvaret for diktatoren i Russland, om de ikke har stemt på ham.

Champis

Legg inn av Champis »

ehall skrev: tor des 22, 2022 1:02 am
Crazy Horse skrev: ons des 21, 2022 11:01 pm Så flott da. Du har en anstrengende tid foran deg om du er glad i sport og konsekvent. At russere fra en ren fasciststat som daglig dreper uskyldige mennesker får delta i sjakk og tennis er for meg verre enn FIFA korrupsjon. Får russiske lag i dagens situasjon delta i EM kvalik eller i CL kvalik mv vil selv jeg vurdere å boikotte internasjonal fotball
Slutt å kall alle for fascister og nazister, så kanskje du blir tatt bitte litte mer seriøs.

Selv ser jeg forskjell på lag og individuelle utøvere. Fotball og langrenn er lag og burde utestenges. Sjakk og tennis er individuell sport og den enkelte kan ikke ha ansvaret for diktatoren i Russland, om de ikke har stemt på ham.

Hvorfor er det forskjell på lagsutøvere og individuelle utøvere?

Hvorfor er langrenn en lagsport?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Crazy Horse skrev: tor des 22, 2022 12:16 am
greyserpent skrev: ons des 21, 2022 11:03 pm
stc887 skrev: ons des 21, 2022 10:49 am Da var tallene ute
https://journalisten.no/seertallene-nae ... tor/550666
Nedgangen større enn det spørreundersøkelsen var før VM var litt interessant.
Svært gledelig!
Ja svært gledelig. Det viser at nordmenn er et empatisk folk med høy moral, og langt bedre moral enn folk i andre deler av verden. Villmenn. Beklagelig at mer enn 1,3 millioner tidvis fulgte finalen, og mer enn 800 000 kampen England vs Frankrike og andre toppkamper som ikke gikk kl 1600 i sluttspillet i en for mange travel førjulstid.

Venter i spenning og med forventning på at norske PL fanatikere nå boikotter sportsvakskede lag som Haaland sitt Man City, Newcastle og ganske sikkert om litt Liverpool og Man U.. La oss holde hender og holde oss til Aalesund, Start, Lyn, god kvinnefotball, langrenn og 5-mila. Nordmenn og norsk moral gir håp for fremtiden. Send Jan Egeland, Mona Juel og Terje Rød-Larsen til Moskva og Kyiv, og vips fred til (russisk) jul, den 7. januar 2023. Mangler bare avdøde Epstein. Ikke Beatles manageren Brian, men han andre. Russerne bommet forøvrig på Jesu fødselsdag. Var da visselig på vår julaften.
Det er helt bizarro å se rantene du har ang dette VM.

Jeg ønsker en endring, derfor valgte jeg boikott.
Du har ikke gjort annet enn å spy ut whataboutisme og svada siden VM startet.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Champis skrev: tor des 22, 2022 1:18 am
ehall skrev: tor des 22, 2022 1:02 am
Crazy Horse skrev: ons des 21, 2022 11:01 pm Så flott da. Du har en anstrengende tid foran deg om du er glad i sport og konsekvent. At russere fra en ren fasciststat som daglig dreper uskyldige mennesker får delta i sjakk og tennis er for meg verre enn FIFA korrupsjon. Får russiske lag i dagens situasjon delta i EM kvalik eller i CL kvalik mv vil selv jeg vurdere å boikotte internasjonal fotball
Slutt å kall alle for fascister og nazister, så kanskje du blir tatt bitte litte mer seriøs.

Selv ser jeg forskjell på lag og individuelle utøvere. Fotball og langrenn er lag og burde utestenges. Sjakk og tennis er individuell sport og den enkelte kan ikke ha ansvaret for diktatoren i Russland, om de ikke har stemt på ham.

Hvorfor er det forskjell på lagsutøvere og individuelle utøvere?

Hvorfor er langrenn en lagsport?
Lag stiller for landet sitt, individuelle for seg selv personlig. Blir helt tullete om for eksempel russiske hockeyspillere i NHL skal utestenges kun for nasjonalitet i passet sitt. Det er forskjell på om du representerer landet ditt eller kun deg selv. Har ikke sett noen diskusjon om NHL, og bra er det. Når det gjelder langrenn anser jeg det som en lagsport, for det har etter innføringen av sprint blitt masse utøvere, og slik de fremstår er det nasjonalitet som gjelder. Er jo en stor diskusjon om hvor mange utøvere et land skal ha, derav lag og ikke så mye individuelt.

Champis

Legg inn av Champis »

LittleSteven skrev: tor des 22, 2022 1:23 am
Champis skrev: tor des 22, 2022 1:18 am
ehall skrev: tor des 22, 2022 1:02 am

Slutt å kall alle for fascister og nazister, så kanskje du blir tatt bitte litte mer seriøs.

Selv ser jeg forskjell på lag og individuelle utøvere. Fotball og langrenn er lag og burde utestenges. Sjakk og tennis er individuell sport og den enkelte kan ikke ha ansvaret for diktatoren i Russland, om de ikke har stemt på ham.

Hvorfor er det forskjell på lagsutøvere og individuelle utøvere?

Hvorfor er langrenn en lagsport?
Fordi å utestenge russere i enkeltmannsidretter er å frata de jobben sin/livsgrunnlaget sitt, mens å utestenge russiske lag er ikke det. Hva tenker du for eks. om Bodø/Glimts keeper? Burde han ikke fått lov å delta i ES? Eller enda verre, burde Bodø/Glimt blitt bannet fra å spille i ES siden de bruker han?

Hæ? Du mener at man ikke fratar lagsutøvere jobben og livsgrunnlaget sitt ved å stenge de ute?

Jeg mener man ikke burde stengt ute russiske utøvere i det hele tatt.

Champis

Legg inn av Champis »

ehall skrev: tor des 22, 2022 1:29 am
Champis skrev: tor des 22, 2022 1:18 am
ehall skrev: tor des 22, 2022 1:02 am

Slutt å kall alle for fascister og nazister, så kanskje du blir tatt bitte litte mer seriøs.

Selv ser jeg forskjell på lag og individuelle utøvere. Fotball og langrenn er lag og burde utestenges. Sjakk og tennis er individuell sport og den enkelte kan ikke ha ansvaret for diktatoren i Russland, om de ikke har stemt på ham.

Hvorfor er det forskjell på lagsutøvere og individuelle utøvere?

Hvorfor er langrenn en lagsport?
Lag stiller for landet sitt, individuelle for seg selv personlig. Blir helt tullete om for eksempel russiske hockeyspillere i NHL skal utestenges kun for nasjonalitet i passet sitt. Det er forskjell på om du representerer landet ditt eller kun deg selv. Har ikke sett noen diskusjon om NHL, og bra er det. Når det gjelder langrenn anser jeg det som en lagsport, for det har etter innføringen av sprint blitt masse utøvere, og slik de fremstår er det nasjonalitet som gjelder. Er jo en stor diskusjon om hvor mange utøvere et land skal ha, derav lag og ikke så mye individuelt.

Jeg synes det er en helt håpløs tankegang, disse utøverne representerer ikke landet sitt noe mindre enn f.eks. i tennis, selv om det ikke frontes like mye der.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

greyserpent skrev: tor des 22, 2022 1:22 am
Crazy Horse skrev: tor des 22, 2022 12:16 am
greyserpent skrev: ons des 21, 2022 11:03 pm

Svært gledelig!
Ja svært gledelig. Det viser at nordmenn er et empatisk folk med høy moral, og langt bedre moral enn folk i andre deler av verden. Villmenn. Beklagelig at mer enn 1,3 millioner tidvis fulgte finalen, og mer enn 800 000 kampen England vs Frankrike og andre toppkamper som ikke gikk kl 1600 i sluttspillet i en for mange travel førjulstid.

Venter i spenning og med forventning på at norske PL fanatikere nå boikotter sportsvakskede lag som Haaland sitt Man City, Newcastle og ganske sikkert om litt Liverpool og Man U.. La oss holde hender og holde oss til Aalesund, Start, Lyn, god kvinnefotball, langrenn og 5-mila. Nordmenn og norsk moral gir håp for fremtiden. Send Jan Egeland, Mona Juel og Terje Rød-Larsen til Moskva og Kyiv, og vips fred til (russisk) jul, den 7. januar 2023. Mangler bare avdøde Epstein. Ikke Beatles manageren Brian, men han andre. Russerne bommet forøvrig på Jesu fødselsdag. Var da visselig på vår julaften.
Det er helt bizarro å se rantene du har ang dette VM.

Jeg ønsker en endring, derfor valgte jeg boikott.
Du har ikke gjort annet enn å spy ut whataboutisme og svada siden VM startet.
Hahaha. Hva er det nå mitt moralske fyrtårn og min moralske ledestjerne ? Jeg var jo, VAR, enig.

For å være ærlig ga jeg fan i alt rundt Qatar. Jeg gledet meg over et bra VM. Mange gode kamper. Finalen vil bli husket i generasjoner. Ga fan fordi Qatar dessverre fikk VM i 2010. Gir ikke blaffen i at FIFA er korrupt, og at jeg inderlig håper at FIFA ser hen til grunnleggende menneskerettigheter før tildelingen i 2030, underforstått; at Saudi-Arabia ikke får VM.

Leser i dag at en kvinne i Iran ble eller blir tildelt 72 piskeslag fordi hun blott oppfører seg som en kvinne, og at kvinner i Afghanistan ikke får studere ved universitet. Qatar er en søndagsskoleelev sammenholdt med slike vederstyggeligheter. Ikje sant ?

Du er jo konsekvent, mitt moralske forbilde. Jeg plages med mangel på viljestyrte, min forkjærlighet til det vakre spillet og min svakhet. For de ikke konsekvente, altså ikke deg, er dette boikottgreiene noe av den mest komiske jeg har opplevd. Hykleri, ikke whataboutism, bare tøv.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

ehall skrev: tor des 22, 2022 1:02 am
Crazy Horse skrev: ons des 21, 2022 11:01 pm Så flott da. Du har en anstrengende tid foran deg om du er glad i sport og konsekvent. At russere fra en ren fasciststat som daglig dreper uskyldige mennesker får delta i sjakk og tennis er for meg verre enn FIFA korrupsjon. Får russiske lag i dagens situasjon delta i EM kvalik eller i CL kvalik mv vil selv jeg vurdere å boikotte internasjonal fotball
Slutt å kall alle for fascister og nazister, så kanskje du blir tatt bitte litte mer seriøs.

Selv ser jeg forskjell på lag og individuelle utøvere. Fotball og langrenn er lag og burde utestenges. Sjakk og tennis er individuell sport og den enkelte kan ikke ha ansvaret for diktatoren i Russland, om de ikke har stemt på ham.
Russland er et fascistisk land pt. Ikke noe nazistisk. Nazi Tyskland hatet øst slavere, altså russere.

Russere som reiser hjem etter endt tevling har ikke noe å gjøre i mesterskap. Hjem til hva ? Medaljer fra Putin og en ny seanse som på dette stadionet i Moskva i mai ledet av Putin ? Det å la russere delta i 2022/23 er like ille som å la tyskere delta i 1940.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

LittleSteven skrev: tor des 22, 2022 2:48 am
Crazy Horse skrev: tor des 22, 2022 2:29 am
ehall skrev: tor des 22, 2022 1:02 am

Slutt å kall alle for fascister og nazister, så kanskje du blir tatt bitte litte mer seriøs.

Selv ser jeg forskjell på lag og individuelle utøvere. Fotball og langrenn er lag og burde utestenges. Sjakk og tennis er individuell sport og den enkelte kan ikke ha ansvaret for diktatoren i Russland, om de ikke har stemt på ham.
Russland er et fascistisk land pt. Ikke noe nazistisk. Nazi Tyskland hatet øst slavere, altså russere.

Russere som reiser hjem etter endt tevling har ikke noe å gjøre i mesterskap. Hjem til hva ? Medaljer fra Putin og en ny seanse som på dette stadionet i Moskva i mai ledet av Putin ? Det å la russere delta i 2022/23 er like ille som å la tyskere delta i 1940.
Helt insane å sammenligne det russerne har gjort de siste 10 mnd med det tyskerne gjorde under 2. verdenskrig.
Er det virkelig det ? Legg merke til hva jeg skrev. Jeg skrev 1940, eller før holocaust eller jødeutryddelsene for alvor ble igangsatt og kjent. Det er ikke det spor forskjell på Tyskland sitt overfall på Polen 01 09 1939 og russernes imperialistiske overfall på Ukraina 24 02 2022. Absolutt ingen forskjell, med et unntak. Tyskerne rullet over Polen. Russersvina sliter i Ukraina. Heldigvis. Jeg håper å slippe og se så mye som en russer konkurrere med bokstaven Z skjult under drakt og startnummer i Norge. Russere som rømmer landet og tar avstand fra fascismen ja, men russere som vender hjem, nei ! Russerne må isoleres kulturelt, økonomisk og sportslig inntil terrorregime i Kreml er skiftet ut med noe menneskelig, og inntil den siste russiske soldat i Ukraina enten er drept eller presset ut av landet. Punktum !!

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

LittleSteven skrev: tor des 22, 2022 3:16 am
Crazy Horse skrev: tor des 22, 2022 3:01 am
LittleSteven skrev: tor des 22, 2022 2:48 am

Helt insane å sammenligne det russerne har gjort de siste 10 mnd med det tyskerne gjorde under 2. verdenskrig.
Er det virkelig det ? Legg merke til hva jeg skrev. Jeg skrev 1940, eller før holocaust eller jødeutryddelsene for alvor ble igangsatt og kjent. Det er ikke det spor forskjell på Tyskland sitt overfall på Polen 01 09 1939 og russernes imperialistiske overfall på Ukraina 24 02 2022. Absolutt ingen forskjell, med et unntak. Tyskerne rullet over Polen. Russersvina sliter i Ukraina. Heldigvis. Jeg håper å slippe og se så mye som en russer konkurrere med bokstaven Z skjult under drakt og startnummer i Norge. Russere som rømmer landet og tar avstand fra fascismen ja, men russere som vender hjem, nei ! Russerne må isoleres kulturelt, økonomisk og sportslig inntil terrorregime i Kreml er skiftet ut med noe menneskelig, og inntil den siste russiske soldat i Ukraina enten er drept eller presset ut av landet. Punktum !!
Enig i mye av det du skriver her om terrorregimet. Men vi får håpe det aldri blir like ille, så det var en stor misforståelse fra meg ang. 1940, beklager ;) Når det er sagt, ville jeg ikke hatt noe problem med tyske idrettsutøvere i 1940, på samme måte som jeg ikke har problem med russiske idrettsutøvere i dag. Kan godt hende jeg er farget av mine gule briller, men synes du virkelig at Haikin ikke burde fått spilt for Bodø/Glimt?
Haikin er ok. Han har offentlig gått ut mot krigen og har bodd eller bor i Norge. Jeg tenker på de som reiser inn og ut av Ruzzland for å konkurrere, og som enten støtter krigen eller holder kjeft om egne synspunkter. De bør holde seg hjemme. Vil ikke se de i eksempelvis Kollen i mars 2023.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

stc887 skrev: ons des 21, 2022 10:49 am Da var tallene ute
https://journalisten.no/seertallene-nae ... tor/550666
Nedgangen større enn det spørreundersøkelsen var før VM var litt interessant.
Nedgang meg her og der. De fotballnerdene jeg kjenner så alle som en VM. Innledende spill rett før jul med kamper i arbeidstiden, og kl 1600, så selv ikke jeg. I tillegg var mange av kampene uinteressante. Seertallene tok seg opp i sluttspillet med kamper kl 1600 og 2000. I tillegg så jeg endel kamper i opptak, som Brasil vs Kroatia som gikk kl 1600 en fredag ettermiddag. Streaming er mer og mer vanlig vs det gamle lineære TV apparatet. Spiller dette inn på seertall ?

Sportsvasking. Vært lite å lese om tennisesset Ruud sin deltakelse i en turnering i Emiratene nylig hvor han ble nr. 3. Ingen ranket turnering. Bare masse premiepenger. Eller Rally Dakar 2023. Hvor er Welhaven og Saltvedt da ? Det er vel herrefotballen lille Norge skal ta, og det klarer vi (de) aldri. Heldigvis, selv om det er et betydelig forbedringspotensiale hos FIFA og selv om fotballen internasjonalt nok bør fokusere mer på menneskerettigheter.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Crazy Horse skrev: tor des 29, 2022 12:39 pm
stc887 skrev: ons des 21, 2022 10:49 am Da var tallene ute
https://journalisten.no/seertallene-nae ... tor/550666
Nedgangen større enn det spørreundersøkelsen var før VM var litt interessant.
Nedgang meg her og der. De fotballnerdene jeg kjenner så alle som en VM. Innledende spill rett før jul med kamper i arbeidstiden, og kl 1600, så selv ikke jeg. I tillegg var mange av kampene uinteressante. Seertallene tok seg opp i sluttspillet med kamper kl 1600 og 2000. I tillegg så jeg endel kamper i opptak, som Brasil vs Kroatia som gikk kl 1600 en fredag ettermiddag. Streaming er mer og mer vanlig vs det gamle lineære TV apparatet. Spiller dette inn på seertall ?

Sportsvasking. Vært lite å lese om tennisesset Ruud sin deltakelse i en turnering i Emiratene nylig hvor han ble nr. 3. Ingen ranket turnering. Bare masse premiepenger. Eller Rally Dakar 2023. Hvor er Welhaven og Saltvedt da ? Det er vel herrefotballen lille Norge skal ta, og det klarer vi (de) aldri. Heldigvis, selv om det er et betydelig forbedringspotensiale hos FIFA og selv om fotballen internasjonalt nok bør fokusere mer på menneskerettigheter.
Streaming via Play og NRK as in player er med i seertallene meg bekjent og man differensierer ikke på ikke lineære seere og de som ser via streaming.

At tennis og rally ikke har supportere men kunder og fans får være deres "probl" jeg bryr meg om fotball og man kan ikke redde hele verden samtidig. Pick and choose your battles.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

stc887 skrev: tor des 29, 2022 12:47 pm
Crazy Horse skrev: tor des 29, 2022 12:39 pm
stc887 skrev: ons des 21, 2022 10:49 am Da var tallene ute
https://journalisten.no/seertallene-nae ... tor/550666
Nedgangen større enn det spørreundersøkelsen var før VM var litt interessant.
Nedgang meg her og der. De fotballnerdene jeg kjenner så alle som en VM. Innledende spill rett før jul med kamper i arbeidstiden, og kl 1600, så selv ikke jeg. I tillegg var mange av kampene uinteressante. Seertallene tok seg opp i sluttspillet med kamper kl 1600 og 2000. I tillegg så jeg endel kamper i opptak, som Brasil vs Kroatia som gikk kl 1600 en fredag ettermiddag. Streaming er mer og mer vanlig vs det gamle lineære TV apparatet. Spiller dette inn på seertall ?

Sportsvasking. Vært lite å lese om tennisesset Ruud sin deltakelse i en turnering i Emiratene nylig hvor han ble nr. 3. Ingen ranket turnering. Bare masse premiepenger. Eller Rally Dakar 2023. Hvor er Welhaven og Saltvedt da ? Det er vel herrefotballen lille Norge skal ta, og det klarer vi (de) aldri. Heldigvis, selv om det er et betydelig forbedringspotensiale hos FIFA og selv om fotballen internasjonalt nok bør fokusere mer på menneskerettigheter.
Streaming via Play og NRK as in player er med i seertallene meg bekjent og man differensierer ikke på ikke lineære seere og de som ser via streaming.

At tennis og rally ikke har supportere men kunder og fans får være deres "probl" jeg bryr meg om fotball og man kan ikke redde hele verden samtidig. Pick and choose your battles.
Jeg var ikke supporter under VM, med to små unntak for Brasil og England, men fotballfan. Ja vi får ta slagene som man selv vil, men hva med media da ? Hvorfor er de ikke konsekvente ? Er målet å ta eller ramme internasjonal fotball ? Kan nesten virke slik. Hvorfor sette høyere moralske standarder til herrefotballen enn alt annet ? Mens vi venter på oppkjøp av Liverpool og Man U. Kritikken rundt Newcastle og Man C ser ut til å fordufte i takt med at begge lagene vinner. Newcastle blir sterke med SA money.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»