Kritikk mot de som boikotter VM

Svar
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Kritikk mot de som boikotter VM

Legg inn av kytec »

Evv skrev: man des 19, 2022 10:41 pm Jeg trodde Qatar-VM skulle bli skit, så ble det bra. Jaja, jeg er i hvert fall modig nok til å innrømme at jeg tok feil. Virker som enkelte bare har bestemt seg for at Qatar-VM er drit uansett hva som faktisk har skjedd. Ikke mulig å ta de på selve arrangementsbiten, hva som foregår politisk i landet forøvrig, det er et helt annet spørsmål.
VM var fint som snus, vi må bare bli enige om at vi ikke bryr oss om at de behandler fremmedarbeidere som dritt, fengsler homofile og straffer kvinner for å bli voldtatt.

Slik som muslimer flest.

Evv

Legg inn av Evv »

KongOlav2 skrev: man des 19, 2022 10:43 pm
Evv skrev: man des 19, 2022 10:41 pm Jeg trodde Qatar-VM skulle bli skit, så ble det bra. Jaja, jeg er i hvert fall modig nok til å innrømme at jeg tok feil. Virker som enkelte bare har bestemt seg for at Qatar-VM er drit uansett hva som faktisk har skjedd. Ikke mulig å ta de på selve arrangementsbiten, hva som foregår politisk i landet forøvrig, det er et helt annet spørsmål.
Bra på hvilken måte? Underholdningsmessig på TV. Det er ikke det samme som at det var et praktfullt VM på de punktene som jeg kritiserte over.

Var du der ned og så med selvsyn at det var et fantastisk mesterskap å være supporter annet enn akkurat under kampene?
Bra på det vi ellers vurderer mesterskap på, de fleste følger dette fra TV-skjermen. Men jeg hører rapporter om at transporten har fungert utmerket og så har vi i tillegg vært skånet for vold og slagsmål. Det har vært stygge hoooligans-episoder fra mesterskap helt fra 1998 så vidt jeg kan huske, men det slapp vi altså i dette mesterskapet.

Nå har vel heller ikke du vært der nede så jeg vurderer det ut fra de samme parametre som deg tenker jeg.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Evv skrev: man des 19, 2022 10:50 pm Bra på det vi ellers vurderer mesterskap på, de fleste følger dette fra TV-skjermen. Men jeg hører rapporter om at transporten har fungert utmerket og så har vi i tillegg vært skånet for vold og slagsmål. Det har vært stygge hoooligans-episoder fra mesterskap helt fra 1998 så vidt jeg kan huske, men det slapp vi altså i dette mesterskapet.

Nå har vel heller ikke du vært der nede så jeg vurderer det ut fra de samme parametre som deg tenker jeg.
Du skjønner hvorfor det ikke har vært slagsmål? Det er fordi Qatar er et religiøst diktatur. Så det er av helt feil grunner.

Jeg har ikke sett noe i løpet av mesterskapet som har tydet på at jeg har tatt feil på disse punktene. Mesterskap på sommeren er mye bedre. Qatar er en råtten fotballnasjon og har ingen fotballkultur. Og jeg har ikke sett en dritt som tyder på utstrakt supporterliv utenom kampene.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Evv skrev: man des 19, 2022 10:28 pm
KongOlav2 skrev: man des 19, 2022 10:23 pm
- Mesterskapet måtte flyttes et halvår.
Med bevisene i hånd:

Det gikk da fint
Det har du absolutt ikke noen som helst beviser på at gikk fint. Flere spillere som man så sleit med slitasjen på slutten, og det er nå terminlista kommer tett som hagl. Feks Man Utd som ikke har plass til å ta igjen en eneste kamp som har blitt utsatt i høst. Dette blir gøy.

Spent på hvordan lagene ser ut i mai. Først da har vi bevisene i hånd på at dette gikk bra eller ikke.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Chromeback skrev: man des 19, 2022 10:56 pm
Evv skrev: man des 19, 2022 10:28 pm
KongOlav2 skrev: man des 19, 2022 10:23 pm
- Mesterskapet måtte flyttes et halvår.
Med bevisene i hånd:

Det gikk da fint
Det har du absolutt ikke noen som helst beviser på at gikk fint. Flere spillere som man så sleit med slitasjen på slutten, og det er nå terminlista kommer tett som hagl. Feks Man Utd som ikke har plass til å ta igjen en eneste kamp som har blitt utsatt i høst. Dette blir gøy.
Tror faktisk det er Liverpool som kommer til å slite mest av alle i toppen av Premier League. Tynn stall, nøkkelspillere involvert der ingen fikk noen gode opplevelser, gamle folk som Henderson, Alcantara og Milner til å reboote-sesongen og en passiv-aggressiv manager som ble grå i skjegget allerede i august. Vi snakker trolig 6. plass. Akkurat som nå mao.
Sist redigert av Folk_flesk den man des 19, 2022 11:05 pm, redigert 1 gang totalt.

trønderen

Legg inn av trønderen »

En ting er den fysiske slitasjen, men den mentale slitasjen tror jeg også blir stor. Vanligvis har de ferie rett etter VM, nå har et halvt år med en vanvittig kampprogram.

Evv

Legg inn av Evv »

Chromeback skrev: man des 19, 2022 10:56 pm
Evv skrev: man des 19, 2022 10:28 pm
KongOlav2 skrev: man des 19, 2022 10:23 pm
- Mesterskapet måtte flyttes et halvår.
Med bevisene i hånd:

Det gikk da fint
Det har du absolutt ikke noen som helst beviser på at gikk fint. Flere spillere som man så sleit med slitasjen på slutten, og det er nå terminlista kommer tett som hagl. Feks Man Utd som ikke har plass til å ta igjen en eneste kamp som har blitt utsatt i høst. Dette blir gøy.

Spent på hvordan lagene ser ut i mai. Først da har vi bevisene i hånd på at dette gikk bra eller ikke.

Jeg kommenterer bare hva jeg har sett i Qatar og har ikke prøvd meg på spådomskunst fremover i tid. Når det er sagt, tre kamper i uka, med de lønningene der... Jeg synes ikke synd på en eneste spiller i Premier League, La liga, Seria A eller andre av toppligaene.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Evv skrev: man des 19, 2022 11:14 pm
Chromeback skrev: man des 19, 2022 10:56 pm
Evv skrev: man des 19, 2022 10:28 pm

Med bevisene i hånd:

Det gikk da fint
Det har du absolutt ikke noen som helst beviser på at gikk fint. Flere spillere som man så sleit med slitasjen på slutten, og det er nå terminlista kommer tett som hagl. Feks Man Utd som ikke har plass til å ta igjen en eneste kamp som har blitt utsatt i høst. Dette blir gøy.

Spent på hvordan lagene ser ut i mai. Først da har vi bevisene i hånd på at dette gikk bra eller ikke.

Jeg kommenterer bare hva jeg har sett i Qatar og har ikke prøvd meg på spådomskunst fremover i tid. Når det er sagt, tre kamper i uka, med de lønningene der... Jeg synes ikke synd på en eneste spiller i Premier League, La liga, Seria A eller andre av toppligaene.
Velger å kalle dem puddinger.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Evv skrev: man des 19, 2022 11:14 pm
Chromeback skrev: man des 19, 2022 10:56 pm
Evv skrev: man des 19, 2022 10:28 pm

Med bevisene i hånd:

Det gikk da fint
Det har du absolutt ikke noen som helst beviser på at gikk fint. Flere spillere som man så sleit med slitasjen på slutten, og det er nå terminlista kommer tett som hagl. Feks Man Utd som ikke har plass til å ta igjen en eneste kamp som har blitt utsatt i høst. Dette blir gøy.

Spent på hvordan lagene ser ut i mai. Først da har vi bevisene i hånd på at dette gikk bra eller ikke.

Jeg kommenterer bare hva jeg har sett i Qatar og har ikke prøvd meg på spådomskunst fremover i tid. Når det er sagt, tre kamper i uka, med de lønningene der... Jeg synes ikke synd på en eneste spiller i Premier League, La liga, Seria A eller andre av toppligaene.
Nå handler det ikke om man skal synes synd på spillerne eller ikke, ett merkelig argument å komme med.

Det handler om produktet videre.

Hvis spillerne ryker en etter en nå utover sesongen, så kommer Qatar til å få skylden, og spliden mellom UEFA og FIFA vil bare forsterkes. Hvem vil feks se en CL finale i mai med halve reservetropper?

Så får man se om klubbene klarer å balansere troppene sine riktig fremover, blir veldig overrasket om vi ikke ser mye rart utover sesongen.

Og så har man Haaland da.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

trønderen skrev: man des 19, 2022 11:04 pm En ting er den fysiske slitasjen, men den mentale slitasjen tror jeg også blir stor. Vanligvis har de ferie rett etter VM, nå har et halvt år med en vanvittig kampprogram.
Absolutt ett godt poeng!

VM tar veldig på, og man vil nok se en mental utladning hos flere spillere nå. Spørs om klubbene og tid og mulighet til å la spillerne få hente seg inn igjen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Chromeback skrev: man des 19, 2022 11:37 pm
Evv skrev: man des 19, 2022 11:14 pm
Chromeback skrev: man des 19, 2022 10:56 pm

Det har du absolutt ikke noen som helst beviser på at gikk fint. Flere spillere som man så sleit med slitasjen på slutten, og det er nå terminlista kommer tett som hagl. Feks Man Utd som ikke har plass til å ta igjen en eneste kamp som har blitt utsatt i høst. Dette blir gøy.

Spent på hvordan lagene ser ut i mai. Først da har vi bevisene i hånd på at dette gikk bra eller ikke.

Jeg kommenterer bare hva jeg har sett i Qatar og har ikke prøvd meg på spådomskunst fremover i tid. Når det er sagt, tre kamper i uka, med de lønningene der... Jeg synes ikke synd på en eneste spiller i Premier League, La liga, Seria A eller andre av toppligaene.
Nå handler det ikke om man skal synes synd på spillerne eller ikke, ett merkelig argument å komme med.

Det handler om produktet videre.
Man trenger da ikke kalle det et "produkt"? Hvorfor ikke bare serie, liga eller klubbfotball?

Et produkt kan du plukke med deg hjem fra hylla på Rema1000.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Folk_flesk skrev: man des 19, 2022 11:43 pm
Chromeback skrev: man des 19, 2022 11:37 pm
Evv skrev: man des 19, 2022 11:14 pm


Jeg kommenterer bare hva jeg har sett i Qatar og har ikke prøvd meg på spådomskunst fremover i tid. Når det er sagt, tre kamper i uka, med de lønningene der... Jeg synes ikke synd på en eneste spiller i Premier League, La liga, Seria A eller andre av toppligaene.
Nå handler det ikke om man skal synes synd på spillerne eller ikke, ett merkelig argument å komme med.

Det handler om produktet videre.
Man trenger da ikke kalle det et "produkt"? Hvorfor ikke bare serie, liga eller klubbfotball?

Et produkt kan du plukke med deg hjem fra hylla på Rema1000.
For så vidt ett godt poeng, men det er da ikke noen hemmelighet at det brukes mye penger på å vise og se fotball. Premier League selges som et svindyrt produkt, selv om det kanskje høres teit ut eller er uenig i det, så ønsker selskapene å vise og fansen se de beste spillerne og lagene uke inn og ut for klubblagene sine.

Og blir produktet skadelidende av at man har lagt mesterskapet midt i sesongen, så er det vel ikke noen hemmelighet at man kommer til å se mot FIFA og at de flyttet på mesterskapet.

Champis

Legg inn av Champis »

Chromeback skrev: man des 19, 2022 12:42 pm
guru skrev: man des 19, 2022 12:18 pm 1,3 Millioner så VM-finalen på NRK.
I VM-finalen i 2018 var seertallet 1,1 millioner.

Usikker på hvor omfattende denne boikotten faktisk er, og på hvor stor andel som så på VM i smug.
Det var nok veldig mange flere enn 1.1 millioner som så finalen i 2018, men som så den på steder som Kontraskjæret og lignende.

Blir lit overrasket hvis tallet overgikk 1,3 millioner allikevel.

Champis

Legg inn av Champis »

silkyglenjohnson skrev: man des 19, 2022 6:08 pm
guru skrev: man des 19, 2022 12:18 pm 1,3 Millioner så VM-finalen på NRK.
I VM-finalen i 2018 var seertallet 1,1 millioner.

Usikker på hvor omfattende denne boikotten faktisk er, og på hvor stor andel som så på VM i smug.
Fortsatt ikke noen knusende tall, men dette er jo feil fremstilling. Det er forskjell på gjenommsnitt og topp. Du sammenligner toppen fra i år med gjennomsnittet i 2018: https://www.nrk.no/sport/1_3-millioner- ... 1.16226040

Finalen mellom Argentina og Frankrike ble den mest sette kampen i fotball-VM. På det meste så 1,3 millioner seere finalen, da den ble avgjort på straffer. Snittet for hele kampen lå på 926 000 seere.
Lionel Messi og Argentina gikk seierende ut av det som ble en høydramatisk finale, med både ekstraomganger og straffesparkkonkurranse.

Til sammenligning hadde finalen i VM i Russland i 2018 flere seere. Kampen mellom Frankrike og Kroatia ble sett av 1,1 millioner seere i snitt, og hadde en topp på 1,4 millioner seere.

Relevant tekst uthevet.

Jeg er allikevel svært overrasket over hvor høye seertallene har vært nå! Med såpass mange som har uttalt at de skal boikotte, så burde tallet vært flere hundre tusen lavere enn det faktisk har vært. I tillegg ville jeg trodd at langt færre ville sett på grunnet årstid etc. Så disse tallene er langt høyere enn ventet for min del.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Champis skrev: tir des 20, 2022 12:35 am
Chromeback skrev: man des 19, 2022 12:42 pm
guru skrev: man des 19, 2022 12:18 pm 1,3 Millioner så VM-finalen på NRK.
I VM-finalen i 2018 var seertallet 1,1 millioner.

Usikker på hvor omfattende denne boikotten faktisk er, og på hvor stor andel som så på VM i smug.
Det var nok veldig mange flere enn 1.1 millioner som så finalen i 2018, men som så den på steder som Kontraskjæret og lignende.

Blir lit overrasket hvis tallet overgikk 1,3 millioner allikevel.
Kontraskjæret hadde vel tilskuerrekord med 10 000 på Sverige-England i 2018. Kanskje var det litt under dette på finalen? På Festningen i Trondheim var det kanskje 2000 på finalen. Greier vi å hoste opp 190 000 til på lignende plasser så begynner vi å nærme oss.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Champis skrev: tir des 20, 2022 12:42 am Jeg er allikevel svært overrasket over hvor høye seertallene har vært nå! Med såpass mange som har uttalt at de skal boikotte, så burde tallet vært flere hundre tusen lavere enn det faktisk har vært. I tillegg ville jeg trodd at langt færre ville sett på grunnet årstid etc. Så disse tallene er langt høyere enn ventet for min del.
Disse tallen er kun for finalen, vanskeligheter for å skjønne det? Du får gi en link som dekker hele mesterskapet siden du er så overrasket.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

ehall skrev: tir des 20, 2022 12:51 am
Champis skrev: tir des 20, 2022 12:42 am Jeg er allikevel svært overrasket over hvor høye seertallene har vært nå! Med såpass mange som har uttalt at de skal boikotte, så burde tallet vært flere hundre tusen lavere enn det faktisk har vært. I tillegg ville jeg trodd at langt færre ville sett på grunnet årstid etc. Så disse tallene er langt høyere enn ventet for min del.
Disse tallen er kun for finalen, vanskeligheter for å skjønne det? Du får gi en link som dekker hele mesterskapet siden du er så overrasket.
På det meste så ca 850 000 kvartfinalen Frankrike vs England. I underkant av 600 000 så Brasil vs Kroatia en fredag kl 1600. Om 200 000 eller 300 000 nordmenn boikottet VM fra TV stolen so what, når milliarder så TV kampene rundt om i verden ? Argentina tar fridag i morgen for å feire. I Frankrike i kveld, eller på concorde plassen i Paris, er tusener samlet for å hylle et sølv.

Fotball er verdens største idrett, og den er universell. Selv i USA settes rekorder. Tror ikke pampene i FIFA hever så mye som et øyebryn om 200 000 nordmenn boikottet VM. Norge er sportslig og økonomisk en lettvekter i herrefotballen. Glisne tribuner i eliteserien, og klubb- og landslag som fortsatt henger etter. Man skal ikke dra lengre enn til Tyskland og England for å forstå fotballens betydning. Dag Solstad skrev en gang at England for lengst ville hatt revolusjon om det ikke var for puber og fotball. Tror det var Solstad i en av VM bøkene med Michelet.

Champis

Legg inn av Champis »

ehall skrev: tir des 20, 2022 12:51 am
Champis skrev: tir des 20, 2022 12:42 am Jeg er allikevel svært overrasket over hvor høye seertallene har vært nå! Med såpass mange som har uttalt at de skal boikotte, så burde tallet vært flere hundre tusen lavere enn det faktisk har vært. I tillegg ville jeg trodd at langt færre ville sett på grunnet årstid etc. Så disse tallene er langt høyere enn ventet for min del.
Disse tallen er kun for finalen, vanskeligheter for å skjønne det? Du får gi en link som dekker hele mesterskapet siden du er så overrasket.

Hvis tallene er særlig høyere enn halvparten av det de har vært tidligere, så er jeg positivt overrasket.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Seertallene har jo vært gode? Ingen forventet at det skulle bli mer enn et vanlig sommer-vm når flere folk har fri og tid til å se kampene. Likevel har det vært bedre enn forventet. Millionen så finalen på NRK, enda så mange som har ropt om boikott.

Klang

Legg inn av Klang »

Cedianar skrev: tir des 20, 2022 1:39 am Seertallene har jo vært gode? Ingen forventet at det skulle bli mer enn et vanlig sommer-vm når flere folk har fri og tid til å se kampene. Likevel har det vært bedre enn forventet. Millionen så finalen på NRK, enda så mange som har ropt om boikott.
Sier en hel del om den norske befolkningen. Meg, meg, meg. For en mentalitet.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Man må være bra fundamentalist når man er leder (?) i Norsk supporterallianse og velger å "boikotte" (la være å se) på VM-finalen mellom Argentina og Frankrike. Minner meg litt om fagforeningene som ble kuppet av kommunister på 70-tallet...

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Klang skrev: tir des 20, 2022 2:49 am
Cedianar skrev: tir des 20, 2022 1:39 am Seertallene har jo vært gode? Ingen forventet at det skulle bli mer enn et vanlig sommer-vm når flere folk har fri og tid til å se kampene. Likevel har det vært bedre enn forventet. Millionen så finalen på NRK, enda så mange som har ropt om boikott.
Sier en hel del om den norske befolkningen. Meg, meg, meg. For en mentalitet.
Javel. Vi som med glede så VM mangler ifølge deg også empati. Regner med at du ikke så et minutt selv. Den underforståtte betydningen av dette er at du er et godt og empatisk menneske. Ikke sant ?

Så du på OL fra Kina ? Så du VM i friidrett eller håndball fra Qatar, eller sjakkmesterskap ? Hva mener du om besluttende kvinner og menn i Oljefondet som har investert dine og mine penger i hotellnæringen i Qatar, herunder fondets etiske organer som legger føringer på hva man ikke bør/skal investere i ? Hakket mer alvorlig å investere i landet enn en TV stol i egen stue ? Om vi som så VM mangler empati er vel de som investerer i landet av profitthensyn direkte onde ? Samme med Norsk Hydro og Kongsberg Våpenfabrikk ?

Boikotter du de som sponset VM i Qatar ? Listen er lang. Har du klær eller andre produkter fra land som behandler arbeidere langt verre enn Qatar. Land som tillater barnearbeid, 15 timers arbeidsdager, som ødelegger natur og mishandler dyr som skinnet på hettene i goose-jakker ? Listen over ting et anstendig menneske med empati bør boikotte for å være konsekvent samtidig som du går ut med beskyldninger mot de som i en mørk tid i Europa kobler av med idrettsglede er pokker så lang.

Noe sier meg at du enten troller eller ….

Champis

Legg inn av Champis »

Klang skrev: tir des 20, 2022 2:49 am
Cedianar skrev: tir des 20, 2022 1:39 am Seertallene har jo vært gode? Ingen forventet at det skulle bli mer enn et vanlig sommer-vm når flere folk har fri og tid til å se kampene. Likevel har det vært bedre enn forventet. Millionen så finalen på NRK, enda så mange som har ropt om boikott.
Sier en hel del om den norske befolkningen. Meg, meg, meg. For en mentalitet.

Tja, vil ikke si at det ligger så mye mindre egoisme i det å skulle godhetsposere med boikotten sin i alle kanaler.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

DoktorS skrev: tir des 20, 2022 8:28 am Man må være bra fundamentalist når man er leder (?) i Norsk supporterallianse og velger å "boikotte" (la være å se) på VM-finalen mellom Argentina og Frankrike. Minner meg litt om fagforeningene som ble kuppet av kommunister på 70-tallet...
Så det er ikke fundamentalist å støtte islamsk diktatur?

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Klang skrev: tir des 20, 2022 2:49 am
Cedianar skrev: tir des 20, 2022 1:39 am Seertallene har jo vært gode? Ingen forventet at det skulle bli mer enn et vanlig sommer-vm når flere folk har fri og tid til å se kampene. Likevel har det vært bedre enn forventet. Millionen så finalen på NRK, enda så mange som har ropt om boikott.
Sier en hel del om den norske befolkningen. Meg, meg, meg. For en mentalitet.
Ganske utrolig at du vil kalle meg og andre som så på fotball-vm for "egoister" og som har "mangel på empati" (som du sier i andre innlegg). For en hyklersk mentalitet. Kjenner flere personer som har valgt å ikke se VM, og det må de da få lov å gjøre, men ingen har beskyldt meg for å være ego eller ikke vise noe empati for at jeg velger å se på. Å se fotball-vm eller ikke definerer ikke et menneske. Spar meg.
Sist redigert av Cedianar den tir des 20, 2022 12:49 pm, redigert 2 ganger totalt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

ehall skrev: tir des 20, 2022 12:32 pm
DoktorS skrev: tir des 20, 2022 8:28 am Man må være bra fundamentalist når man er leder (?) i Norsk supporterallianse og velger å "boikotte" (la være å se) på VM-finalen mellom Argentina og Frankrike. Minner meg litt om fagforeningene som ble kuppet av kommunister på 70-tallet...
Så det er ikke fundamentalist å støtte islamsk diktatur?

Hvem har støttet islamsk diktatur?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

DoktorS skrev: tir des 20, 2022 12:49 pm
ehall skrev: tir des 20, 2022 12:32 pm
DoktorS skrev: tir des 20, 2022 8:28 am Man må være bra fundamentalist når man er leder (?) i Norsk supporterallianse og velger å "boikotte" (la være å se) på VM-finalen mellom Argentina og Frankrike. Minner meg litt om fagforeningene som ble kuppet av kommunister på 70-tallet...
Så det er ikke fundamentalist å støtte islamsk diktatur?
Hvem har støttet islamsk diktatur?
Hvis du ikke har fått med deg alle her inne som støtter Qatar kan jeg ikke hjelpe deg.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

ehall skrev: tir des 20, 2022 1:53 pm
DoktorS skrev: tir des 20, 2022 12:49 pm
ehall skrev: tir des 20, 2022 12:32 pm
Så det er ikke fundamentalist å støtte islamsk diktatur?
Hvem har støttet islamsk diktatur?
Hvis du ikke har fått med deg alle her inne som støtter Qatar kan jeg ikke hjelpe deg.
At det er mulig å lire av seg så mye sludder. Det er altså fullt mulig å følge VM i Qatar uten å støtte landet, likeledes som det var fullt mulig å se enkelt øvelser i siste vinter OL uten å støtte Kina. Det vil faktisk også være mulig å se VM kamper i Mexico i 2026 uten å støtte et regimet som høyst sannsynlig direkte eller indirekte er ansvarlig for mange av de 200 000 drepte i narkorelaterte gjengoppgjør de siste 10 årene.

Jeg har til gode å oppleve et menneske som har sett VM kamper i Qatar som politisk støtter landet, eller er det slik at det å se kamper likestilles med det å støtte Qatar ?

startelver

Legg inn av startelver »

Crazy Horse skrev: tir des 20, 2022 4:39 pm
ehall skrev: tir des 20, 2022 1:53 pm
DoktorS skrev: tir des 20, 2022 12:49 pm
Hvem har støttet islamsk diktatur?
Hvis du ikke har fått med deg alle her inne som støtter Qatar kan jeg ikke hjelpe deg.
At det er mulig å lire av seg så mye sludder. Det er altså fullt mulig å følge VM i Qatar uten å støtte landet, likeledes som det var fullt mulig å se enkelt øvelser i siste vinter OL uten å støtte Kina. Det vil faktisk også være mulig å se VM kamper i Mexico i 2026 uten å støtte et regimet som høyst sannsynlig direkte eller indirekte er ansvarlig for mange av de 200 000 drepte i narkorelaterte gjengoppgjør de siste 10 årene.

Jeg har til gode å oppleve et menneske som har sett VM kamper i Qatar som politisk støtter landet, eller er det slik at det å se kamper likestilles med det å støtte Qatar ?
Helt korrekt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Crazy Horse skrev: tir des 20, 2022 4:39 pm
ehall skrev: tir des 20, 2022 1:53 pm
DoktorS skrev: tir des 20, 2022 12:49 pm
Hvem har støttet islamsk diktatur?
Hvis du ikke har fått med deg alle her inne som støtter Qatar kan jeg ikke hjelpe deg.
At det er mulig å lire av seg så mye sludder. Det er altså fullt mulig å følge VM i Qatar uten å støtte landet, likeledes som det var fullt mulig å se enkelt øvelser i siste vinter OL uten å støtte Kina. Det vil faktisk også være mulig å se VM kamper i Mexico i 2026 uten å støtte et regimet som høyst sannsynlig direkte eller indirekte er ansvarlig for mange av de 200 000 drepte i narkorelaterte gjengoppgjør de siste 10 årene.

Jeg har til gode å oppleve et menneske som har sett VM kamper i Qatar som politisk støtter landet, eller er det slik at det å se kamper likestilles med det å støtte Qatar ?
Du snakker om sludder :lol: :lol: :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»