Stakkars Julianne og Ulrik Nygård!

Svar
Stjerten

Re: Stakkars Julianne og Ulrik Nygård!

Legg inn av Stjerten »

Downlight skrev: man des 05, 2022 9:18 pm Har alltid lurt på hva som driver presumptivt helt vanlige folk til å søke oppmerksomhet og anerkjennelse offentlig. Er det en diagnose for dette syndromet?
Tja, begynner å bli noen år siden Sopphie Elise, hadde 370k i måneden. Penger er selvsagt drivkraften, for mange av dem.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

-Ulrik og jeg har i år som i fjor valgt å spre julegavene utover hele desember, i stedet for å spare alle til julaften.

Så de sparer ikke alle julegaven til julaften, men tar 24 av dem og gir dem bort en etter en frem til jul.

Nå skjønner jeg hvor tøft mine barn har det som kun har sjokoladekalender og ikke kan regne med mer enn to-tre gaver fra mamma og pappa til jul.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den tir des 06, 2022 9:06 am, redigert 1 gang totalt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det hadde vært fint om mediene hadde begynt å ignorere disse idiotene og andre influensere. Spesielt er jeg overrasket over at NRK driver infulenservasking gjennom å stadig promotere dem.

Downlight

Legg inn av Downlight »

DoktorS skrev: tir des 06, 2022 9:00 am Det hadde vært fint om mediene hadde begynt å ignorere disse idiotene og andre influensere. Spesielt er jeg overrasket over at NRK driver infulenservasking gjennom å stadig promotere dem.
NRK har dessverre blitt veldig opptatt av å nå ut til unge målgrupper.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

greyserpent skrev: tir des 06, 2022 2:27 am Jeg er også nysgjerrig på hva de legger i å «snu på krona». Jeg håper bare ikke det går utover planene deres om å kjøpe PlayStation 5 til hundene deres.

Mads Hansen

Treffer fint den.
Ja, må innrømme at jeg trakk litt på smilebåndet av den der.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

DoktorS skrev: man des 05, 2022 4:45 pm Synes i hvert fall synd på barna deres som må vokse opp med så overflatiske og idiotiske foreldre, med stort eksponeringsbehov...
..er ikke det trenden for tiden? Internett med sine sosiale medier osv, forteller jo det klart og tydelig. Kopple ut internet et halvår eller 2, så tenker jeg psykiatrien faller sammen over the world.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

rubberbandman skrev: tir des 06, 2022 3:19 am Blir jeg kjendis hvis jeg gir drittungen en Laborghini, eller må jeg være med på noe realitygreier først?
(Spør for en venn)
Nei, det er nok kun vennen din som blir kjendis.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Justice 97 skrev: man des 05, 2022 4:36 pm Tipper iphone-stuntet ble gjort for oppmerksomheten. Disse klovnene lever av oppmerksomhet.
Fasit. Og folk bet på og de fikk akkurat den oppmerksomheten de ønsket.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

oddvar_kjempebra skrev: tir des 06, 2022 8:41 am -Ulrik og jeg har i år som i fjor valgt å spre julegavene utover hele desember, i stedet for å spare alle til julaften.

Så de sparer ikke alle julegaven til julaften, men tar 24 av dem og gir dem bort en etter en frem til jul.

Nå skjønner jeg hvor tøft mine barn har det som kun har sjokoladekalender og ikke kan regne med mer enn to-tre gaver fra mamma og pappa til jul.
Mine barn får alle 24 gavene på julaften, slik de alltid har fått.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Kul_Djevel skrev: man des 05, 2022 4:28 pm I oktober kunne vi lese at det såkalte influencerparet Julianne og Ulrik Nygård fikk en kjemperegning på 19 000 for strøm og da hevdet de at de måtte snu på hver krone:

https://www.seher.no/kjendis/et-sjokk/77461498

Igår kunne vi lese at 2-åringen deres fikk en iPhone 14 i julekalendergave og som de skamløst skrytte av på sosiale medier:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kv ... /15327228/

Og hva faen skal en 2-åring med en iPhone?

Det må være jævlig tøft å være lettere tilbakestående som dette paret tydeligvis er! Vi bør tenne et lys for dem begge!
Dette er problematisk. Men det er media som gir dem en plattform å fronte dette på nå. Om jeg ikke tar feil er mannen pilot hos Norwegian. De tjener ganske så greit etter hva jeg kjenner til. Så å syte på en høy regning som ALLE fikk den måneden blir rart å komme fra dem. Og som det kommer frem i andre artikkel, mobil til 2 åring. Som influensere burde de visst bedre. Om en skal gi en 2 åring noe slikt, må det i det minste være en ipad, helst brukt. Men har du penger skal du selvfølgelig få lov å bruke det. Men er man en påvirker, så gir en bare ikke slikt.
Man leser om folk som har virkelige problemer, da blir historier som dette litt, hva er dette for noe?

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jhinx skrev: ons des 07, 2022 10:51 am
Kul_Djevel skrev: man des 05, 2022 4:28 pm I oktober kunne vi lese at det såkalte influencerparet Julianne og Ulrik Nygård fikk en kjemperegning på 19 000 for strøm og da hevdet de at de måtte snu på hver krone:

https://www.seher.no/kjendis/et-sjokk/77461498

Igår kunne vi lese at 2-åringen deres fikk en iPhone 14 i julekalendergave og som de skamløst skrytte av på sosiale medier:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kv ... /15327228/

Og hva faen skal en 2-åring med en iPhone?

Det må være jævlig tøft å være lettere tilbakestående som dette paret tydeligvis er! Vi bør tenne et lys for dem begge!
Dette er problematisk. Men det er media som gir dem en plattform å fronte dette på nå. Om jeg ikke tar feil er mannen pilot hos Norwegian. De tjener ganske så greit etter hva jeg kjenner til. Så å syte på en høy regning som ALLE fikk den måneden blir rart å komme fra dem. Og som det kommer frem i andre artikkel, mobil til 2 åring. Som influensere burde de visst bedre. Om en skal gi en 2 åring noe slikt, må det i det minste være en ipad, helst brukt. Men har du penger skal du selvfølgelig få lov å bruke det. Men er man en påvirker, så gir en bare ikke slikt.
Man leser om folk som har virkelige problemer, da blir historier som dette litt, hva er dette for noe?
Folk må se litt bak kulissene her, dette er en bait fra dem for å øke oppmerksomheten rundt dem noe som igjen gir økte inntekter.
De har nok merket over tid nå at inntektene fra influencer-virksomheten synker ettersom at de ikke er blant de mest populære der ute og må således ty til noe som skaper reaksjoner for å holde inntektene oppe.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

peraleks skrev: ons des 07, 2022 12:52 pm Folk må se litt bak kulissene her, dette er en bait fra dem for å øke oppmerksomheten rundt dem noe som igjen gir økte inntekter.
De har nok merket over tid nå at inntektene fra influencer-virksomheten synker ettersom at de ikke er blant de mest populære der ute og må således ty til noe som skaper reaksjoner for å holde inntektene oppe.
Skattbar inntekt på bare 536k i fjor i følge liste i denne artikkelen. Har kanskje ikke klart å holde seg "relevant" med overgang fra blogg til utelukkende sosiale medier?

https://www.tv2.no/underholdning/dette- ... /15316915/

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg følger ikke disse bloggene, men jeg ble skremt når jeg så bildet.
Hadde jeg møtt den dama, med de øynene i gata på kveldstid hadde jeg dreti i buksa.
Blikk kan drepe.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

peraleks skrev: ons des 07, 2022 12:52 pm Folk må se litt bak kulissene her, dette er en bait fra dem for å øke oppmerksomheten rundt dem noe som igjen gir økte inntekter.
De har nok merket over tid nå at inntektene fra influencer-virksomheten synker ettersom at de ikke er blant de mest populære der ute og må således ty til noe som skaper reaksjoner for å holde inntektene oppe.
Ser noen tar til orde for at hun tjener over 500k. Han som pilot tjener mest sannsynlig over millionen. Så de to har vel halvannen million i lønn.
Jeg ser ikke noe samfunnsinteresse for disse menneskene og fattigdom/høye strømregninger.
Men flott de hadde såpass selvinnsikt at de beklaget vinklingen de har gått inn i og nå snudd.
De skal ha for det.
Personlig ser jeg 0 samfunnsinteresse i disse menneskene. Men der er jo nesten 100 000 som følger dem, så en viss interesse ser det ut til de har.
Derfor bra at de er villige til å ta imot kritikk og handle deretter.

Investor

Legg inn av Investor »

Jeg tøkke å tenke på den dagen Sofie Elise blir gravid, og ikke minst når hun skal føde. DA snakker vi nok norgesrekord i eksponering!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Investor skrev: ons des 07, 2022 4:13 pm Jeg tøkke å tenke på den dagen Sofie Elise blir gravid, og ikke minst når hun skal føde. DA snakker vi nok norgesrekord i eksponering!
Men hun er en av dem som iallfall ikke ennå har blitt kjent på å eksponere ungene sine. Her er det flere kvinnelige influensere (tidligere bloggere) som er markant verre. Anna Rasmussen var kanskje den verste. Vil derfor ikke anse SE som blant de aller "verste" av influenserne. Det er den gjengen som også eksponerer barna. Pluss gjennomført hæslige insta-Lasse.

peraleks

Legg inn av peraleks »

KongOlav2 skrev: ons des 07, 2022 12:57 pm
peraleks skrev: ons des 07, 2022 12:52 pm Folk må se litt bak kulissene her, dette er en bait fra dem for å øke oppmerksomheten rundt dem noe som igjen gir økte inntekter.
De har nok merket over tid nå at inntektene fra influencer-virksomheten synker ettersom at de ikke er blant de mest populære der ute og må således ty til noe som skaper reaksjoner for å holde inntektene oppe.
Skattbar inntekt på bare 536k i fjor i følge liste i denne artikkelen. Har kanskje ikke klart å holde seg "relevant" med overgang fra blogg til utelukkende sosiale medier?

https://www.tv2.no/underholdning/dette- ... /15316915/
Nei det tviler jeg sterkt på, i tillegg har ikke overnevnte noe utsvevende kjærlighetsliv eller andre sprell å lene seg på og da blir igjen til å møte opp på artikler angående dyr strøm og gi noen ekstravagante gaver til barna i håp om at det skal generere oppmerksomhet.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jhinx skrev: ons des 07, 2022 1:35 pm
peraleks skrev: ons des 07, 2022 12:52 pm Folk må se litt bak kulissene her, dette er en bait fra dem for å øke oppmerksomheten rundt dem noe som igjen gir økte inntekter.
De har nok merket over tid nå at inntektene fra influencer-virksomheten synker ettersom at de ikke er blant de mest populære der ute og må således ty til noe som skaper reaksjoner for å holde inntektene oppe.
Ser noen tar til orde for at hun tjener over 500k. Han som pilot tjener mest sannsynlig over millionen. Så de to har vel halvannen million i lønn.
Jeg ser ikke noe samfunnsinteresse for disse menneskene og fattigdom/høye strømregninger.
Men flott de hadde såpass selvinnsikt at de beklaget vinklingen de har gått inn i og nå snudd.
De skal ha for det.
Personlig ser jeg 0 samfunnsinteresse i disse menneskene. Men der er jo nesten 100 000 som følger dem, så en viss interesse ser det ut til de har.
Derfor bra at de er villige til å ta imot kritikk og handle deretter.
Det er sant, men samtidig er nok problemet her at hun sliter med å generere nye følgere og blir nok forbigått av andre igjen, som nok de som faktisk betaler for dette bemerker seg igjen, på sikt vil jo det effektivt sørge for at de type inntektene faller bort og da blir det gjerne lite av neglesalonger og annet.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Et halvår senere har de ikke lært en dritt:

https://www.nettavisen.no/livsstil/juli ... 95-1148175

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hetfield skrev: man jun 26, 2023 12:43 pm Et halvår senere har de ikke lært en dritt:

https://www.nettavisen.no/livsstil/juli ... 95-1148175
Folk må kjøpe hva de vil til ungene for min del.

Men det må være litt trist å aldri kunne oppleve å ønske seg noe da man allerede har fått det lenge før man egentlig trenger det. Foreldrene tar det å være bortskjemt til et helt nytt nivå.

Så jeg tror jo det er uklokt. Men som sagt, de skal få oppdra barnet som de vil og kjøpe det de vil for meg.

Men det de virkelig må slutte å gjøre er å dele dette på SoMe. Da ber de om bråk.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Oppskriften på hvordan man lager udugelige voksne er å gi barn alt de vil ha og mer. Lykke til, tror de trenger det

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Queenie skrev: man jun 26, 2023 12:51 pm Oppskriften på hvordan man lager udugelige voksne er å gi barn alt de vil ha og mer. Lykke til, tror de trenger det
Barn bør få sjansen til å lære seg å bli sterke, solide mennesker. Og med tiden lære seg å tenke gjennom hva slags arbeid og konsepter som ligger bak ulike varer og tjenester.

Bare slik kan man unngå familie-panikk og blogg-krisegrining i media dersom man kommer ut for livets utfordringer, for eksempel å forholde seg til softisen i Lier.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

2 åringer trenger ikke mer data, de trenger ingen data. I stedet for å gi de telefon og nettbrett så sørg for å legg ditt eget bort så mye som mulig mellom du kommer hjem fra jobb/henter ibarnehagen og til de er lagt seg. Barn vil se deg oppmerksom og ikke i en skjerm . Sett mobilen på lydløs og sjekk mobilen så lite som mulig når barna ser på. Skjermbruk er korte stimulerende impulser uten minner. Man husker ikke den gangen man såg på en skjerm. Men man husker den gangen man gikk ned til sjøen og letet etter krabber, gikk en tur i skogen eller bygde en bilbane sammen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»