Kan en psykiater være sammen med et "frø"?

Svar
B.O.B.

Kan en psykiater være sammen med et "frø"?

Legg inn av B.O.B. »

Forfatter Hilde Rød-Larsen forteller om mange tilbakemeldinger etter at hun fortalte sin «metoo»-historie om en psykiater. Åpner for viktig debatt, mener fagfolk.

https://www.nrk.no/kultur/hilde-rod-lar ... .16198842
Kan en psykiater bli sammen med en person som sliter, eller vil det da bli en maktsymmetri som er feil selv om han aldri har vært hans behandler? Hva om psykiateren liker svake kvinner som trenger en armkrok, som er mørkeredd og ikke liker å være alene hjemme? Kan ikke en psykiater være sammen med et slikt "frø" uten at det er overgrep?

Har vi en ny metoo-sak her?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

B.O.B. skrev: man des 05, 2022 5:15 pm Forfatter Hilde Rød-Larsen forteller om mange tilbakemeldinger etter at hun fortalte sin «metoo»-historie om en psykiater. Åpner for viktig debatt, mener fagfolk.

https://www.nrk.no/kultur/hilde-rod-lar ... .16198842
Kan en psykiater bli sammen med en person som sliter, eller vil det da bli en maktsymmetri som er feil selv om han aldri har vært hans behandler? Hva om psykiateren liker svake kvinner som trenger en armkrok, som er mørkeredd og ikke liker å være alene hjemme? Kan ikke en psykiater være sammen med et slikt "frø" uten at det er overgrep?

Har vi en ny metoo-sak her?
Denne psykiateren var jo ikke hennes behandler en gang, så greier ikke se hva som er MeToo her eller hvorfor han skal granskes??

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Han vet jo at hun er et nervøst frø og lett f.eks. kan overtale henne til å pule i rompa. Utnytter han ikke da litt situasjonen?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Blir skummelt for de som er utdannet psykiater å date fremover..?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Kan jo ikke date sjefen sin som burde være mer stabil heller, da blir det ulovlig maktbalanse andre veien.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Er psykiateren sammen med et frø, så er det åpenbart psykiateren som krever psykiatrisk behandling.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Mange menn liker jo litt svake kvinner, slike som trenger en mann til å passe på dem. En kvinne som er avhengig av hans trygghet.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Det er nok ikke uvanlig at det er hjernekrymperne som faktisk har problemer og behøver tvangsmedisinering.


Bilde

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

https://psykologisk.no/2022/11/han-invi ... gwr5wgRuME

"De to treffes riktignok igjen i 2014, og de har samleie for siste gang. Dette beskriver Rød-Larsen som et grep for å ta tilbake makten over det som skjedde da hun var ung."

Akkurat, ja...

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Jeg har vanskeligheter med å se for meg at saken med Rød-Larsen alene er nok til å trigge noen som helst disiplinær reaksjon, men hvis hun får viljen sin i at han blir gransket, så kan det jo hende det dukker opp andre skjeletter i skapet hans. Hvis han faktisk hadde tilrettelagt behandlingsrommet for samleier, så er det jo ikke helt utenkelig.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

GiPazzini_85 skrev: man des 05, 2022 7:56 pm https://psykologisk.no/2022/11/han-invi ... gwr5wgRuME

"De to treffes riktignok igjen i 2014, og de har samleie for siste gang. Dette beskriver Rød-Larsen som et grep for å ta tilbake makten over det som skjedde da hun var ung."

Akkurat, ja...
Hun har ALDRI før sett på seg som et offer. Men nå har hun plutselig bestemt seg for å være det. Beklager, men jeg greier ikke ta denne kvinnen seriøst. Hun er ikke noe offer og dette er ikke noen MeToo sak. Hårreisende at helsetilsynet nå starter gransking av denne psykiateren. Psykiateren sin advokat uttaler følgende:

"- Dette er personlige forhold mellom to samtykkende voksne personer, som ligger langt tilbake i tid. Det er meget viktig å understreke at det ikke har vært en pasient/behandler-relasjon"

Queenie

Legg inn av Queenie »

GiPazzini_85 skrev: man des 05, 2022 7:56 pm https://psykologisk.no/2022/11/han-invi ... gwr5wgRuME

"De to treffes riktignok igjen i 2014, og de har samleie for siste gang. Dette beskriver Rød-Larsen som et grep for å ta tilbake makten over det som skjedde da hun var ung."

Akkurat, ja...
Alt høres litt feil ut frem til dette. Det er vel nok av mennesker som har hatt kveldsbesøk på jobb eller kontor av kjæreste ol, at man har sex der er kanskje ikke helt etter boken, men selvfølgelig skjer det. Spørsmålet er hvor "syk" hun var på denne tiden og hvilken behandlerrolle han hadde overfor henne. At hun likevel, som voksen kvinne, har sex med fyren igjen raserer dessverre korthuset for min del og det blir faktisk veldig vanskelig å tro at opplevelsene fra fortiden faktisk var overgrep.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Hvis man spør kvinner hva som er viktigst for dem i en relasjon så vil 9/10 svare trygghet. Tryggheten som en mann kan gi kan ikke erstattes av noe annet og det er noe alle kvinner søker, bevisst eller ei. Men det er ikke alle menn som kan gi det, søker man bevisst svake individ for å kunne utøve kontroll og misbruk så er det snakk om en veldig liten mann, ikke sjeldent en overgriper. Det kan godt tenkes psykiateren her ikke er helt på nett, men jeg stusser over både fremstillingsmåten (mye fiksjon) samt kvinnens egne valg.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Her har denne psykiateren klart overtrådt en grense når han ser hun er syk, og kommer med råd og snakk om faget. Når han i tillegg drar frem et laken og legger over arbeidsbenken så blir det ikke bare jævlig usexy, men faktisk litt overgrep.
Men en ting hadde psykiateren rett - det kan ikke ha vært lett med de foreldrene.

Psykiateren her bør miste autorisasjon..

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Kul_Djevel skrev: man des 05, 2022 8:05 pm
GiPazzini_85 skrev: man des 05, 2022 7:56 pm https://psykologisk.no/2022/11/han-invi ... gwr5wgRuME

"De to treffes riktignok igjen i 2014, og de har samleie for siste gang. Dette beskriver Rød-Larsen som et grep for å ta tilbake makten over det som skjedde da hun var ung."

Akkurat, ja...
Hun har ALDRI før sett på seg som et offer. Men nå har hun plutselig bestemt seg for å være det. Beklager, men jeg greier ikke ta denne kvinnen seriøst. Hun er ikke noe offer og dette er ikke noen MeToo sak. Hårreisende at helsetilsynet nå starter gransking av denne psykiateren. Psykiateren sin advokat uttaler følgende:

"- Dette er personlige forhold mellom to samtykkende voksne personer, som ligger langt tilbake i tid. Det er meget viktig å understreke at det ikke har vært en pasient/behandler-relasjon"
Helt latterlig, jeg mener at når de finner at det ikke er noe så bør hun saksøkes for å med viten å vilje forsøke å ødelegge livet til et menneske.

Disse hysteriske damene må lære at man ikke kan påstå hva som helst uten at det får konsekvenser.

12dd

Legg inn av 12dd »

Tror jeg begynner å bli gammel. Jeg skjønner ikke problemstillingene lenger.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

kytec skrev: man des 05, 2022 10:20 pm
Kul_Djevel skrev: man des 05, 2022 8:05 pm
GiPazzini_85 skrev: man des 05, 2022 7:56 pm https://psykologisk.no/2022/11/han-invi ... gwr5wgRuME

"De to treffes riktignok igjen i 2014, og de har samleie for siste gang. Dette beskriver Rød-Larsen som et grep for å ta tilbake makten over det som skjedde da hun var ung."

Akkurat, ja...
Hun har ALDRI før sett på seg som et offer. Men nå har hun plutselig bestemt seg for å være det. Beklager, men jeg greier ikke ta denne kvinnen seriøst. Hun er ikke noe offer og dette er ikke noen MeToo sak. Hårreisende at helsetilsynet nå starter gransking av denne psykiateren. Psykiateren sin advokat uttaler følgende:

"- Dette er personlige forhold mellom to samtykkende voksne personer, som ligger langt tilbake i tid. Det er meget viktig å understreke at det ikke har vært en pasient/behandler-relasjon"
Helt latterlig, jeg mener at når de finner at det ikke er noe så bør hun saksøkes for å med viten å vilje forsøke å ødelegge livet til et menneske.

Disse hysteriske damene må lære at man ikke kan påstå hva som helst uten at det får konsekvenser.
Leste saken nå, dette skal og bør hun ikke komme unna med.
Her må både menn og kvinner si ifra at hun har tråkket langt utenfor streken

MentalM

Legg inn av MentalM »

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-791168

Synes av det jeg leste at denne reflekterte klokt

Queenie

Legg inn av Queenie »

MentalM skrev: man des 05, 2022 10:36 pm https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-791168

Synes av det jeg leste at denne reflekterte klokt
Helt sjukt om dette skal kalles MeToo.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Dette er typisk MeToo, komme med en eldgammel historie som er umulig å forsvare seg mot. Ingen substans, bare for hevn. Han var vel ikke god nok? Han burde saksøke henne for ærekrenkelse. Og eple faller ikke langt fra stammen.

Om dette er noe sak blir det som jeg sa i en annen tråd, burde myndighetsalder for damer øke til 30 år? De kan jo ikke ta ansvar for livene sine før da, alt de gjør er alle andres feil og skyld.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

ehall skrev: man des 05, 2022 10:53 pm
eple faller ikke langt fra stammen.
Tenker du på at faren også ble tatt for noe svindel-greier?

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Queenie skrev: man des 05, 2022 9:42 pm Hvis man spør kvinner hva som er viktigst for dem i en relasjon så vil 9/10 svare trygghet. Tryggheten som en mann kan gi kan ikke erstattes av noe annet og det er noe alle kvinner søker, bevisst eller ei. Men det er ikke alle menn som kan gi det, søker man bevisst svake individ for å kunne utøve kontroll og misbruk så er det snakk om en veldig liten mann, ikke sjeldent en overgriper. Det kan godt tenkes psykiateren her ikke er helt på nett, men jeg stusser over både fremstillingsmåten (mye fiksjon) samt kvinnens egne valg.



Du tar feil, det er ikke trygghet kvinner søker hos en mann, men det å bli sett og forstått som er det viktigste. Dersom da en psykisk syk dame (eller en mann) forelsker seg i en psykiater eller psykolog og han (eller hun) bør alle varsellamper lyse. Det kan være at den psykisk syke ønsker gratis behandling, eller at den psykisk syke vil bli manipulert av psykologen. Mye kan skje i slike relasjoner, så lurt er det ikke,, men det er ikke forbudt.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Jeg tenker at så lenge han ser at hun sliter så bør ikke han, en dobbelt så gammel mann og far til hennes venninne, og bekjent av hennes familie, prate seg til sex med denne jenta som han ser sliter. Det kan en vanlig fyr i Veivesenet gjøre, men ikke en psykiater, lærer eller politimann gjøre.

Hvis ikke det sitter litt i ryggmargsrefleksen så bør man ikke innta en slik stilling.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

kytec skrev: man des 05, 2022 10:56 pm
ehall skrev: man des 05, 2022 10:53 pm
eple faller ikke langt fra stammen.
Tenker du på at faren også ble tatt for noe svindel-greier?
Hvor skal man begynne? Men ja.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Smart, en bok flopper så kaster hun rundt seg med litt metoo og så er plutselig boken førstesidestoff og akkurat i tide til julehandelen!

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Queenie skrev: man des 05, 2022 9:42 pm Hvis man spør kvinner hva som er viktigst for dem i en relasjon så vil 9/10 svare trygghet. Tryggheten som en mann kan gi kan ikke erstattes av noe annet og det er noe alle kvinner søker, bevisst eller ei. Men det er ikke alle menn som kan gi det, søker man bevisst svake individ for å kunne utøve kontroll og misbruk så er det snakk om en veldig liten mann, ikke sjeldent en overgriper. Det kan godt tenkes psykiateren her ikke er helt på nett, men jeg stusser over både fremstillingsmåten (mye fiksjon) samt kvinnens egne valg.
. Det denne saken først og fremst viser er at kvinner ikke evner eller ønsker å ta ansvar for seg selv eller sine handlinger. Det er jo ikke akkurat noe ukjent fenomen, men her blir det liksom ekstra absurd.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Texas_John skrev: tir des 06, 2022 12:16 am
Queenie skrev: man des 05, 2022 9:42 pm Hvis man spør kvinner hva som er viktigst for dem i en relasjon så vil 9/10 svare trygghet. Tryggheten som en mann kan gi kan ikke erstattes av noe annet og det er noe alle kvinner søker, bevisst eller ei. Men det er ikke alle menn som kan gi det, søker man bevisst svake individ for å kunne utøve kontroll og misbruk så er det snakk om en veldig liten mann, ikke sjeldent en overgriper. Det kan godt tenkes psykiateren her ikke er helt på nett, men jeg stusser over både fremstillingsmåten (mye fiksjon) samt kvinnens egne valg.
. Det denne saken først og fremst viser er at kvinner ikke evner eller ønsker å ta ansvar for seg selv eller sine handlinger. Det er jo ikke akkurat noe ukjent fenomen, men her blir det liksom ekstra absurd.
Enkelte kvinner.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

kytec skrev: man des 05, 2022 10:20 pm
Kul_Djevel skrev: man des 05, 2022 8:05 pm
GiPazzini_85 skrev: man des 05, 2022 7:56 pm https://psykologisk.no/2022/11/han-invi ... gwr5wgRuME

"De to treffes riktignok igjen i 2014, og de har samleie for siste gang. Dette beskriver Rød-Larsen som et grep for å ta tilbake makten over det som skjedde da hun var ung."

Akkurat, ja...
Hun har ALDRI før sett på seg som et offer. Men nå har hun plutselig bestemt seg for å være det. Beklager, men jeg greier ikke ta denne kvinnen seriøst. Hun er ikke noe offer og dette er ikke noen MeToo sak. Hårreisende at helsetilsynet nå starter gransking av denne psykiateren. Psykiateren sin advokat uttaler følgende:

"- Dette er personlige forhold mellom to samtykkende voksne personer, som ligger langt tilbake i tid. Det er meget viktig å understreke at det ikke har vært en pasient/behandler-relasjon"
Helt latterlig, jeg mener at når de finner at det ikke er noe så bør hun saksøkes for å med viten å vilje forsøke å ødelegge livet til et menneske.

Disse hysteriske damene må lære at man ikke kan påstå hva som helst uten at det får konsekvenser.
Dessverre finnes det ingen rettssikkerhet lenger når det kommer til MeToo. Hvem som helst kan påstå å være et offer for noen og mange kaster seg ukritisk på hylekoret. Ser på twitter for eksempel at Hilde Rød-Larsen hylles for sin modighet og at denne psykiateren bør taes. Ingen kritiske røster nesten. Ingen motforestillinger. Noen påstår noe og det er automatisk sant for de fleste. Skremmende.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

kytec skrev: tir des 06, 2022 12:21 am
Texas_John skrev: tir des 06, 2022 12:16 am
Queenie skrev: man des 05, 2022 9:42 pm Hvis man spør kvinner hva som er viktigst for dem i en relasjon så vil 9/10 svare trygghet. Tryggheten som en mann kan gi kan ikke erstattes av noe annet og det er noe alle kvinner søker, bevisst eller ei. Men det er ikke alle menn som kan gi det, søker man bevisst svake individ for å kunne utøve kontroll og misbruk så er det snakk om en veldig liten mann, ikke sjeldent en overgriper. Det kan godt tenkes psykiateren her ikke er helt på nett, men jeg stusser over både fremstillingsmåten (mye fiksjon) samt kvinnens egne valg.
. Det denne saken først og fremst viser er at kvinner ikke evner eller ønsker å ta ansvar for seg selv eller sine handlinger. Det er jo ikke akkurat noe ukjent fenomen, men her blir det liksom ekstra absurd.
Enkelte kvinner.
Etter noen millioner år med evolusjon er ikke folk så ulike som man kanskje skulle tro, men det er fort gjort å se seg blind på detaljer og nyanser. Menneskearten har ikke noe mer særegne individer enn andre dyrearter.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Hvis psykiateren er en kvinne så ja da er det helt greit. Men hvis det er en mann så er det meetoo, kanserering, yrkesforbud og fengsel.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»