Kan en psykiater være sammen med et "frø"?

Svar
Bror1

Re: Kan en psykiater være sammen med et "frø"?

Legg inn av Bror1 »

Råttent kvinnemenneske.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Texas_John skrev: tir des 06, 2022 12:16 am
Queenie skrev: man des 05, 2022 9:42 pm Hvis man spør kvinner hva som er viktigst for dem i en relasjon så vil 9/10 svare trygghet. Tryggheten som en mann kan gi kan ikke erstattes av noe annet og det er noe alle kvinner søker, bevisst eller ei. Men det er ikke alle menn som kan gi det, søker man bevisst svake individ for å kunne utøve kontroll og misbruk så er det snakk om en veldig liten mann, ikke sjeldent en overgriper. Det kan godt tenkes psykiateren her ikke er helt på nett, men jeg stusser over både fremstillingsmåten (mye fiksjon) samt kvinnens egne valg.
. Det denne saken først og fremst viser er at kvinner ikke evner eller ønsker å ta ansvar for seg selv eller sine handlinger. Det er jo ikke akkurat noe ukjent fenomen, men her blir det liksom ekstra absurd.
Til info så gjør mange av oss det, vi tar ikke bare ansvar, vi lærer av feil også ;) Dette er ettersigende en kvinne som har vært alvorlig psykisk syk, det er og har aldri vært normalen.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Flere steder det sviktes i psykiatrien

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/al ... /15331110/

Queenie

Legg inn av Queenie »

Haugzu skrev: tir des 06, 2022 12:23 pm Flere steder det sviktes i psykiatrien

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/al ... /15331110/
Helt tilfeldig av TV2 😆

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Queenie skrev: tir des 06, 2022 12:26 pm
Haugzu skrev: tir des 06, 2022 12:23 pm Flere steder det sviktes i psykiatrien

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/al ... /15331110/
Helt tilfeldig av TV2 😆
Ja, fin den :lol:

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Queenie skrev: man des 05, 2022 9:42 pm Hvis man spør kvinner hva som er viktigst for dem i en relasjon så vil 9/10 svare trygghet. Tryggheten som en mann kan gi kan ikke erstattes av noe annet og det er noe alle kvinner søker
Økonomisk trygghet altså.

Queenie

Legg inn av Queenie »

B.E. skrev: tir des 06, 2022 12:43 pm
Queenie skrev: man des 05, 2022 9:42 pm Hvis man spør kvinner hva som er viktigst for dem i en relasjon så vil 9/10 svare trygghet. Tryggheten som en mann kan gi kan ikke erstattes av noe annet og det er noe alle kvinner søker
Økonomisk trygghet altså.
Nei. Hvis mannen er hel ved så føler man seg alltid trygg. Trygg på at han gjør det han sier, ord matcher handlinger og at han er der for henne. At man ikke føler seg alene om alt. Å føle seg trygg handler også om å bli sett.

Og til @Gårdsdattra som kverulerer på alt jeg sier og tydeligvis er forumets ekspert på menn: dette er bare én viktig ting av mange, men føler ikke kvinnen seg trygg vil hun ikke se noe i en mann, med mindre man har alternative motiver.

Gode mannlige partnere er menn som er emosjonelt intelligente.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Queenie skrev: tir des 06, 2022 12:52 pm
B.E. skrev: tir des 06, 2022 12:43 pm
Queenie skrev: man des 05, 2022 9:42 pm Hvis man spør kvinner hva som er viktigst for dem i en relasjon så vil 9/10 svare trygghet. Tryggheten som en mann kan gi kan ikke erstattes av noe annet og det er noe alle kvinner søker
Økonomisk trygghet altså.
Nei. Hvis mannen er hel ved så føler man seg alltid trygg. Trygg på at han gjør det han sier, ord matcher handlinger og at han er der for henne. At man ikke føler seg alene om alt. Å føle seg trygg handler også om å bli sett.

Og til @Gårdsdattra som kverulerer på alt jeg sier og tydeligvis er forumets ekspert på menn: dette er bare én viktig ting av mange, men føler ikke kvinnen seg trygg vil hun ikke se noe i en mann, med mindre man har alternative motiver.

Gode mannlige partnere er menn som er emosjonelt intelligente.
Som i gamledager da mannen voktet hulen, og klubbet ned potensielt farlige dyr, hvor kvinnen i hulen koset seg ved bålet og laget mat og pelskåpe til mannen så han ikke skulle sulte og fryse i huleåpningen?

Bilde

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

1. Jeg venter på den første kvinnen som åpner opp om det vanskelige forholdet til sin eks-kjæreste, som var elektriker. I fortrolige samtaler gav ham henne (angivelig) råd angående det elektriske anlegget i hjemmet hennes. Det å ta opp vanskelige spørsmål om sitt elektriske anlegg er svært personlig og her har elektrikeren klart overtrådt en grense og misbrukt sin egen makt for å skaffe seg seksuelt samleie.

2. Jeg venter på alle menn som har blitt utnyttet av sterke og selvstendige kvinner på nattklubb, som har lokket med utseende, kropp og falske forhåpninger for å motta økonomiske gaver i form av drinker.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

GatlingGun skrev: tir des 06, 2022 2:12 pm 1. Jeg venter på den første kvinnen som åpner opp om det vanskelige forholdet til sin eks-kjæreste, som var elektriker. I fortrolige samtaler gav ham henne (angivelig) råd angående det elektriske anlegget i hjemmet hennes. Det å ta opp vanskelige spørsmål om sitt elektriske anlegg er svært personlig og her har elektrikeren klart overtrådt en grense og misbrukt sin egen makt for å skaffe seg seksuelt samleie.

2. Jeg venter på alle menn som har blitt utnyttet av sterke og selvstendige kvinner på nattklubb, som har lokket med utseende, kropp og falske forhåpninger for å motta økonomiske gaver i form av drinker.
Vi kunne vel heller sett på det slik at en kvinne kom til deg som sjef for et elektrikerfirma. Så sier hun at hun ringte dere fordi lyset var borte, og elektrikeren kom og sa at det var masse ødelagt og trodde det ville koste 150.000,-. Det hadde hun ikke, men siden det var minus 20 så gikk hun med på samleie så lenge han jobbet og fikset alt. Han pulte i en uke og så viste det seg at det bare var en sikring som var ødelagt. Det er vel heller ikke helt ulovlig, men ville du latt den fyren beholde jobben om det var slik han behandlet folk? Sorry, sparket på huet og ræva ut på dagen.

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Er selv samboer med en psykolog, og tenker at denne saken er fin å dra opp hvis det en dag blir slutt. Da blir det søksmål, både for å ha blitt forledet seksuelt og for tapte år.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

GatlingGun skrev: tir des 06, 2022 2:12 pm
2. Jeg venter på alle menn som har blitt utnyttet av sterke og selvstendige kvinner på nattklubb, som har lokket med utseende, kropp og falske forhåpninger for å motta økonomiske gaver i form av drinker.
Jeg syns jo det burde være noe lovverk om falsk markedsføring, så folk som tar med seg ei skikkelig fin dame hjem fra byen kan klage neste dag når han ser hvordan hun ser uten sminke, falske øyevipper og hold in greier.

Geraldt

Legg inn av Geraldt »

Fyren har dårlig dømmekraft. Når man er spesialist på unge kvinner med spiseforstyrrelser så har man ikke sex med et alt for ungt eksemplar av arten på sitt eget jævla kontor. Det avslører noe om ham som ikke er særlig sjarmerende.

Jeg har sympati for damen og hennes opplevelse, men jeg ser ikke dette som et overgrep. Hun gikk på en smell. Resten burde vært tatt privat, ikke laget et slikt offerball av i media.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Geraldt skrev: tir des 06, 2022 4:14 pm Fyren har dårlig dømmekraft. Når man er spesialist på unge kvinner med spiseforstyrrelser så har man ikke sex med et alt for ungt eksemplar av arten på sitt eget jævla kontor. Det avslører noe om ham som ikke er særlig sjarmerende.

Jeg har sympati for damen og hennes opplevelse, men jeg ser ikke dette som et overgrep. Hun gikk på en smell. Resten burde vært tatt privat, ikke laget et slikt offerball av i media.
Fuck me once, shame on you! Fuck me twice, shame on me!

Tror ikke hun er helt rett i pæra, men enig i at det viser at fyren har dårlig dømmekraft. Forbauser meg ikke om han var/er gift heller.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

B.E. skrev: man des 05, 2022 5:42 pm Er psykiateren sammen med et frø, så er det åpenbart psykiateren som krever psykiatrisk behandling.
Adil Khan spiller hovedrollen i en film av Julian Vargas, The plant. Der han blir forelsket i en potteplante. Jeg så en italiensk film for endel år siden og der var det en taxisjåfør som fortalte til biskopen i baksetet - at han var blitt forelsket i et lam. Biskopen fikk hjerteinfarkt og døde i baksetet, mens drosjesjåføren ikke merker noe og er opptatt om å fortelle om sin store forelskelse.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Queenie skrev: tir des 06, 2022 4:18 pm
Geraldt skrev: tir des 06, 2022 4:14 pm Fyren har dårlig dømmekraft. Når man er spesialist på unge kvinner med spiseforstyrrelser så har man ikke sex med et alt for ungt eksemplar av arten på sitt eget jævla kontor. Det avslører noe om ham som ikke er særlig sjarmerende.

Jeg har sympati for damen og hennes opplevelse, men jeg ser ikke dette som et overgrep. Hun gikk på en smell. Resten burde vært tatt privat, ikke laget et slikt offerball av i media.
Fuck me once, shame on you! Fuck me twice, shame on me!

Tror ikke hun er helt rett i pæra, men enig i at det viser at fyren har dårlig dømmekraft. Forbauser meg ikke om han var/er gift heller.
Blir nok god stemning rundt middagsbordet dersom han er gift.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Downlight skrev: tir des 06, 2022 8:26 am Kan det være en mulighet for at psykiateren har utnyttet sin posisjon til å få sex med flere kvinner på sin behandlings-sofa? Hvis det er tilfelle så får vi håpe at noen står frem.
Hva med alle menn som går på byen og flasher med penger, høy stilling, eller annet skryt, er dette også under MeToo hatet og skal henges ut i media til spott og spe? Og sendes til evig mørke for aldri å bli tilgitt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

iNyheter velger å offentliggjøre vedkommendes navn

https://inyheter.no/2022/12/06/jurist-s ... ds-uskyld/

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Texas_John skrev: tir des 06, 2022 11:45 pm iNyheter velger å offentliggjøre vedkommendes navn

https://inyheter.no/2022/12/06/jurist-s ... ds-uskyld/
Det har gått ut så mye informasjon om ham så det er like greit. Håper han er nær pensjonsalder, for nå kommer hele MeToo bermen for å ødelegge livet hans. Har ikke noen betydning at (om) han har gjort noe galt. Må bare håpe ikke Rød-Larsen får sin hevn som en viss svenske MeToo offer valgte.

Downlight

Legg inn av Downlight »

ehall skrev: tir des 06, 2022 9:09 pm
Downlight skrev: tir des 06, 2022 8:26 am Kan det være en mulighet for at psykiateren har utnyttet sin posisjon til å få sex med flere kvinner på sin behandlings-sofa? Hvis det er tilfelle så får vi håpe at noen står frem.
Hva med alle menn som går på byen og flasher med penger, høy stilling, eller annet skryt, er dette også under MeToo hatet og skal henges ut i media til spott og spe? Og sendes til evig mørke for aldri å bli tilgitt.
På generelt grunnlag så er det bra at folk som i makt av sin posisjon utnytter andre blir avslørt. Hva som ligger i begrepet utnytter kan i visse tilfeller diskuteres.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: tir des 06, 2022 11:45 pm iNyheter velger å offentliggjøre vedkommendes navn

https://inyheter.no/2022/12/06/jurist-s ... ds-uskyld/
Det er vel helt i tråd med ditt syn på kvinner og hva hun søker hos menn; trygghet, liker å underordne seg og kunne stole på en trygg Mann. Så dette er vel naturens gang, ikke sant?

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

MentalM skrev: man des 05, 2022 10:36 pm https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-791168

Synes av det jeg leste at denne reflekterte klokt
Det er det som er så farlig med metoo saker. Beskylderen er advokat, jury og dommer på en gang.
Sosial media er ankeprosessen som alltid gir den misstenkte strengere straff. Som regel krav om endt karriere og kansellering av alt de har gjort i livet.
Jeg velger å ikke ha en mening her, med mindre mer informasjon kommer frem, eller alt blir brettet ut i en forhandling eller lignende.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

GoingKronos skrev: man des 05, 2022 11:45 pm Smart, en bok flopper så kaster hun rundt seg med litt metoo og så er plutselig boken førstesidestoff og akkurat i tide til julehandelen!
Jeg holder en knapp på denne forklaringen.

At psykiateren kastes under bussen er bare en uheldig bi-effekt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Texas_John skrev: tir des 06, 2022 11:45 pm iNyheter velger å offentliggjøre vedkommendes navn

https://inyheter.no/2022/12/06/jurist-s ... ds-uskyld/
"– Bruker man sin kompetanse som helsepersonell i relasjoner utenfor jobb, kan loven komme til anvendelse, sier Befring."

Dette er jo spesielt, vil ikke en psykiater eller psykolog alltid bruke sin kunnskap i relasjoner? Og om en relasjon ikke fungerer så vil det da alltid en fagperson kunne bli anklaget.

Downlight

Legg inn av Downlight »

GoingKronos skrev: ons des 07, 2022 1:39 pm
Texas_John skrev: tir des 06, 2022 11:45 pm iNyheter velger å offentliggjøre vedkommendes navn

https://inyheter.no/2022/12/06/jurist-s ... ds-uskyld/
"– Bruker man sin kompetanse som helsepersonell i relasjoner utenfor jobb, kan loven komme til anvendelse, sier Befring."

Dette er jo spesielt, vil ikke en psykiater eller psykolog alltid bruke sin kunnskap i relasjoner? Og om en relasjon ikke fungerer så vil det da alltid en fagperson kunne bli anklaget.
Meget spesielt å invitere damen til å ha sex på terapidivanen på behandlingsrommet, pirret kanskje opp stemningen. Kan det ha skjedd andre ganger med andre damer i en behandlingssituasjon? Spesielt også å si ja til det av damen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Downlight skrev: ons des 07, 2022 1:47 pm
GoingKronos skrev: ons des 07, 2022 1:39 pm
Texas_John skrev: tir des 06, 2022 11:45 pm iNyheter velger å offentliggjøre vedkommendes navn

https://inyheter.no/2022/12/06/jurist-s ... ds-uskyld/
"– Bruker man sin kompetanse som helsepersonell i relasjoner utenfor jobb, kan loven komme til anvendelse, sier Befring."

Dette er jo spesielt, vil ikke en psykiater eller psykolog alltid bruke sin kunnskap i relasjoner? Og om en relasjon ikke fungerer så vil det da alltid en fagperson kunne bli anklaget.
Meget spesielt å invitere damen til å ha sex på terapidivanen på behandlingsrommet, pirret kanskje opp stemningen. Kan det ha skjedd andre ganger med andre damer i en behandlinssituasjon? Spesielt også å si ja til det av damen.
Har det skjedd når han har vært behandler så er det jo noe helt annet. Men vi har ingen grunn til å tro det foreløpig. Men forståelsen til Befring så vil det være veldig vanskelig for personer i slike stillinger å ha et privatliv - de blir som katolske prester, og det har vi jo sett hvor godt det har fungert...

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

B.O.B. skrev: man des 05, 2022 5:15 pm Forfatter Hilde Rød-Larsen forteller om mange tilbakemeldinger etter at hun fortalte sin «metoo»-historie om en psykiater. Åpner for viktig debatt, mener fagfolk.

https://www.nrk.no/kultur/hilde-rod-lar ... .16198842
Kan en psykiater bli sammen med en person som sliter, eller vil det da bli en maktsymmetri som er feil selv om han aldri har vært hans behandler? Hva om psykiateren liker svake kvinner som trenger en armkrok, som er mørkeredd og ikke liker å være alene hjemme? Kan ikke en psykiater være sammen med et slikt "frø" uten at det er overgrep?

Har vi en ny metoo-sak her?
Hva er et frø?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Nå ser jeg at iNyheter leverer. Bye-bye Resett.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

"Alle med en viss innsikt i norsk offentlighet har nemlig for lengst skjønt hvem mannen er."

Ikke sikkert det er så mange av disse som frekventerer FD ;)

Downlight

Legg inn av Downlight »

Statsforvalteren åpner tilsynssak.
Også flere varsler mot psykiateren.
Alt i følge VG.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»