Coventry kastet på gata

Svar
Lezah

Coventry kastet på gata

Legg inn av Lezah »

I hvert fall kastet ut av hjemmebanen sin.

https://www.ccfc.co.uk/news/2022/decemb ... cbs-arena/

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Déjà vu all over again, for å sitere et ikke helt ukjent ordtak. Det er jo ikke første gang Coventry blir pælma ut fra det stadionet. Ja, hvor mange ganger har det egentlig hendt? Hadde de bare blitt værende ved den pittoreske Highfield Road, så hadde de sluppet unna slike ydmykelser.

Lezah

Legg inn av Lezah »

mikemodano skrev: tir des 06, 2022 10:56 am Highfield Road
Denne er på topp 10-listen min #hjerte#elsk

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Alt er vel bare et spill for at tjukken kan kjøpe klubben billig.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

mikemodano skrev: tir des 06, 2022 10:56 am Hadde de bare blitt værende ved den pittoreske Highfield Road, så hadde de sluppet unna slike ydmykelser.
The night they drove old Dixiw down....The Final game at Highfield Road
► Show Spoiler

emin

Legg inn av emin »

Er faktisk nå over 20 år siden jeg bare skulle ta hurtigtoget mellom London og Birmingham en fredag kveld for å være klar til Villla-kamp dagen etter. Men helt ulikt meg så gikk jeg av i Coventry (eneste stopp før Birmingham) uten kampbillett eller noen plan for å gjenoppta reisen til Brum etter kampen. Coventry-Millwall lokket for mye. Fikk meg billett og fikk til og med overtalt de til å ta vare på bagen min på billettontoret. Spesielt at de godtok det et halvt år etter 9/11... Ble seier til bortelaget 0-1 i mitt første og eneste besøk på Highfield Road. Konkursboet var vel da allerede under bygging.

Rundt samme tid (året etter?) var jeg i Leicester på kamp. Skikkelig spøkelsesaktig å passere et mørklagt Filbert Street før jeg gikk ned til Walkers Stadium rett nedenfor. Mange klubber som kasserte sitt gamle tilholdssted på starten av 2000-tallet.

Over til saken. Mike Ashley er jo kjent i England for å tjene penger på å kjøpe opp konkursboer. Om det bare er dette denne gangen eller om han faktisk vil forsøke å overta Coventry for en billig penge vil tiden vise.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

return_of_drakkar skrev: ons des 07, 2022 7:57 pm The Final game at Highfield Road
Fin måte å runde av en solid epoke på. Det jeg imidlertid har å utsette på den videoen er at den dessverre ikke farer over hele stadionet, slik det ville sømmet seg å gjøre når en er et sted for aller siste gang. Jeg hadde det for meg at Highfield Road så...annerledes ut? Men nå forbinder jeg det antakelig mest med perioden før de fikk overbygg over den siste åpne kortsiden. Skjedde ikke det samme med The Dell også, tro? At hele stadionet til slutt var takbelagt?

Og er det noen som er i stand til å svare på hvor mange ganger klubben er blitt tuppet ut av det nåværende stadionet sitt? Det lukter i alle fall tredje gang av den suppa klubben virker å stå oppi nå.

@emin: Filbert Street var kanskje mer old school enn hva Highfield Road var, i alle fall eksteriørt?

emin

Legg inn av emin »

mikemodano skrev: ons des 07, 2022 9:53 pm
return_of_drakkar skrev: ons des 07, 2022 7:57 pm The Final game at Highfield Road

@emin: Filbert Street var kanskje mer old school enn hva Highfield Road var, i alle fall eksteriørt?
Var aldri på Filbert Street mens den var i bruk, men synet som møtte meg i mørket fra utsiden var noe som minnet om den gamle tradisjonen med å bygge/renovere stands i ulike tidsperioder slik at de ikke så ut som dagens "identikit-stadiums". Ingen like seksjoner.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

emin skrev: ons des 07, 2022 10:16 pm synet som møtte meg i mørket fra utsiden var noe som minnet om den gamle tradisjonen med å bygge/renovere stands i ulike tidsperioder slik at de ikke så ut som dagens "identikit-stadiums". Ingen like seksjoner.
Slik Oxford Utds Manor Ground kanskje var den fremste eksponenten for.
Kan være opplever man komfort når man går og ser fotball live i dag, men at det er gudsjammerlig kjedelig med alle disse identiske stadionene er hevet over tvil.

Edit: Det var så mye stilfullt tidligere. Man hadde Belle Vue i Doncaster, Millmoor i Rotherham, Saltergate i Chesterfield. Disse er antakelig de tre jeg er mest glad jeg rakk å oppleve før de ble utradert. Jeg skulle imidlertid gjerne hatt flere på CV-en, som Boothferry Park i Hull, Ayresome Park i Middlesbrough og Roker Park i Sunderland, for å nevne noen. De to sistnevnte fikk jeg i det minste besøkt utenom kampdag, selv om det ikke er noen fullgod erstatning for en kampopplevelse å regne.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Som mikemodano sier, nå igjen?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»