Ski Classics 2022/23

Svar
Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Re: Ski Classics 2022/23

Legg inn av sertono »

tartaglia2 skrev: søn feb 19, 2023 8:58 am Intervallstart i dag. Sjeldent sett verre produksjon. Ikke at arrangørene har gjort det enkelt med 1 minutts startintervall og de beste spredt rundt i feltet.

Tidtakingen fungerer heller ikke.
Totalt verdiløs sending, står til stryk. Det eneste de skal ha pluss for er noen flotte oversiktsbilder av naturen.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Ja, dette var helbom, får håpe de retter det til herrenes løp. All honnør til de som kommenterer, ingen enkel oppgave.

daktari

Legg inn av daktari »

tartaglia2 skrev: søn feb 19, 2023 8:58 am Intervallstart i dag. Sjeldent sett verre produksjon. Ikke at arrangørene har gjort det enkelt med 1 minutts startintervall og de beste spredt rundt i feltet.

Tidtakingen fungerer heller ikke.
Det kan ikke være mange utenom Norge og Sverige som ser på ski Classics. Her sitter vi sulteforet på intervallstart løp og så viser de oss dette her. Minner meg om produksjonen på tempoetappene i sykkel. Herrestarten spres altså utover nesten 2 timer. Hvorfor ikke sette startintervall til 15 sek og så forby å ligge bak (slik som på sykkel). 3-4 passeringspunkter. Da hadde det kanskje blitt severdig. Nå kommer alle til å skru over til slalom.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Har det ikke vært verdenscup i langrenn i dette området for noen år siden?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

daktari skrev: søn feb 19, 2023 9:46 am
tartaglia2 skrev: søn feb 19, 2023 8:58 am Intervallstart i dag. Sjeldent sett verre produksjon. Ikke at arrangørene har gjort det enkelt med 1 minutts startintervall og de beste spredt rundt i feltet.

Tidtakingen fungerer heller ikke.
Det kan ikke være mange utenom Norge og Sverige som ser på ski Classics. Her sitter vi sulteforet på intervallstart løp og så viser de oss dette her. Minner meg om produksjonen på tempoetappene i sykkel. Herrestarten spres altså utover nesten 2 timer. Hvorfor ikke sette startintervall til 15 sek og så forby å ligge bak (slik som på sykkel). 3-4 passeringspunkter. Da hadde det kanskje blitt severdig. Nå kommer alle til å skru over til slalom.
De hadde vel 3 passeringspunkter så akkurat dette var jo ok. Startintervallene var jo det store problemet og enda verre enn jeg trodde opprinnelig. Det var 1 minutt startintervall mellom hver løper og 2 buljongløpere mellom hver toppløper. Det er overhodet ikke nødvendig i et renn på 12 km.

Vil tro de fleste ville sett på slalom uansett, men det er ingen grunn til å gjøre rennet så lite severdig som mulig. Var ikke fullt så ille som tempoetapper på sykkel, men ikke langt unna. Har riktignok ikke sett tempoetapper på noen år og mulig de har klart å forbedre produksjonen siden sist jeg så på.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Persson vinner igjen. Når han nå også vinner både intervallstarten og bakkerennet i Italia, er han egentlig så overlegen at det er køl umulig å gjøre noe med ham. Tror det måtte noe ganske drastisk til om han skulle fått skikkelig konkurranse denne sesongen. F.eks at en så god løper som Nyenget hadde konvertert og satset fullt og helt på langløp.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Korgutt skrev: søn feb 19, 2023 9:52 am Har det ikke vært verdenscup i langrenn i dette området for noen år siden?
Jo, i 1997, Bjørn Dæhlie vant :)


JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Ett av årets høydepunkt starter om noen timer!

Gleder meg dom vanlig til å følge SVTs sending fra start til mål!

Må beste mann og kvinne vinne!!

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

JohnTiger skrev: søn mar 05, 2023 12:21 am Ett av årets høydepunkt starter om noen timer!

Gleder meg dom vanlig til å følge SVTs sending fra start til mål!

Må beste mann og kvinne vinne!!
Ikke lenge til nå, og det må selvsagt følges på SVT. Teten er spennende, men Vasaloppet er en folkefest i tillegg, det får man ikke med seg på NRK.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Helt enig! SVT er det som gjelder :)

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jøje meg, Astrid går fra start, leder med 22 sekunder etter 3 km!

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Skulle vært forbudt å IKKE bruke spor når det er kjørt spor.
En av få ting som irriterer meg med langløp. Det og enkelte produksjoner.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Ida Dahl er 1.43 bak i Smågan, etter bare 11km, det er litt sjokkerende.

nanonils

Legg inn av nanonils »

AØS er maskin ja. Tøff tremil i går, og bare reiser ifra i dag.

Investor

Legg inn av Investor »

Helt sjukt med den stakingen i 9 mil!
Hva er disse lagd av??

Investor

Legg inn av Investor »

Prøver å gå fra det feltet med 75 km igjen, hahaha!

anbessa

Legg inn av anbessa »

Har en kompis som er med uten seeding. Og kan rapportere om at de i bakre rekker fortsatt ikke har passert "högsta punktet". Du verden jeg er glad jeg ikke går baki der og stamper.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Nuh kjører de!

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

anbessa skrev: søn mar 05, 2023 8:59 am Har en kompis som er med uten seeding. Og kan rapportere om at de i bakre rekker fortsatt ikke har passert "högsta punktet". Du verden jeg er glad jeg ikke går baki der og stamper.
Jeg ser på SVT og det er ikke mer enn 10-15 minutter siden de snakket med noen av de siste løperne som da var i ferd med å endelig komme seg ut av startsletten. Tenk på bruke 45 minutter på å forflytte seg 1 km….

anbessa

Legg inn av anbessa »

george_hincapie skrev: søn mar 05, 2023 9:03 am
anbessa skrev: søn mar 05, 2023 8:59 am Har en kompis som er med uten seeding. Og kan rapportere om at de i bakre rekker fortsatt ikke har passert "högsta punktet". Du verden jeg er glad jeg ikke går baki der og stamper.
Jeg ser på SVT og det er ikke mer enn 10-15 minutter siden de snakket med noen av de siste løperne som da var i ferd med å endelig komme seg ut av startsletten. Tenk på bruke 45 minutter på å forflytte seg 1 km….
Veldig merkelig at de holder på denne startordningen. Men så lenge folk deltar og aksepterer det, så er det vel greit. Den dagen jeg skal prøve meg på Vasan skal jeg i hvert fall ordne meg OK seeding :lol:

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

Fleten hakk i hæl!

anbessa

Legg inn av anbessa »

Spørs om det kan bli langt for Slind i dag da, hun har jo svidd av litt krefter nede i Planica. Eller er hun så maskin at hun står distansen også i dag? Skal se kvinnene blir mest spennende i dag.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

george_hincapie skrev: søn mar 05, 2023 9:03 am
anbessa skrev: søn mar 05, 2023 8:59 am Har en kompis som er med uten seeding. Og kan rapportere om at de i bakre rekker fortsatt ikke har passert "högsta punktet". Du verden jeg er glad jeg ikke går baki der og stamper.
Jeg ser på SVT og det er ikke mer enn 10-15 minutter siden de snakket med noen av de siste løperne som da var i ferd med å endelig komme seg ut av startsletten. Tenk på bruke 45 minutter på å forflytte seg 1 km….
Har aldri skjønt trangen til å delta i disse virkelig store massemønstringene. Slik som Vasaen og Birken (både rennet og rittet). Og Oslo maraton. Om jeg deltar på noe er det mindre events hvor det ikke er så sinnsykt mye folk.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Tror det er bra om Slind og Fleten går sammen og hjelper hverandre.

anbessa

Legg inn av anbessa »

KongOlav2 skrev: søn mar 05, 2023 9:19 am Har aldri skjønt trangen til å delta i disse virkelig store massemønstringene. Slik som Vasaen og Birken (både rennet og rittet). Og Oslo maraton. Om jeg deltar på noe er det mindre events hvor det ikke er så sinnsykt mye folk.
Det er en opplevelse da, med alt "trøkket", publikum og folkemassene. Og på f.eks Birken og Oslo maraton er det ikke noen voldsom trengsel i feltet, man har hele tiden greit med plass. Du får gå Birken en gang, og oppleve stemningen når du kaver deg forbi Sjusjøen, det er virkelig noe å ha med seg i "minnebanken".

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Snør som faen i Evertsberg, kan jo by på interresante utfordringer med ski og glid.

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

Slind slipper.

anbessa

Legg inn av anbessa »

sertono skrev: søn mar 05, 2023 9:36 am Snør som faen i Evertsberg, kan jo by på interresante utfordringer med ski og glid.
Huff, er det et renn som ikke "tåler" snøvær så er det Vasaloppet. Lukter stor stor klynge lang vei.

Og Slind er ferdig ja, det ble for hardt å gå rett på 90km, privatfly eller ei.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Det hadde smakt med Aukland-seier i hans siste Vasalopp (i konkurransedyktig form). Har konkurrentene samvittighet til å slå ham?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Topp at dama til Musgrave vinner.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»