Brennpunkt: Thaimassasje

Svar
Corvus

Re: Brennpunkt: Thaimassasje

Legg inn av Corvus »

fargerik skrev: tor des 08, 2022 11:13 am
Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 10:55 am
fargerik skrev: tor des 08, 2022 10:53 am
Som sagt foreslår jeg å forby sexsalg, så er problemet løst.
Kan det være så jævlig vanskelig, a?
Forbud mot salg av Hasj har vi hatt siden forrige århundre, og det er jo en suksess.
Ingen vil vel påstå at forbudet mot lettere stoffer som cannabis har vært en suksess, mtp å få stoffet bort.

Man kan kanskje argumentere for at suksessen ligger i at man har færre brukere enn man ville hatt med et lovlig produkt.
Tja. Hørte i nyhetene i morges at salget av alkohol synker her i landet.
Til tross for at det er et lovlig produkt.
Det er vel et par millioner minst som nyter det lovlige stoffet alkohol. Det betyr ikke at man skal tilstrebe at et par millioner skal bruke narkotika i tillegg.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Corvus skrev: tor des 08, 2022 12:08 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 11:13 am
Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 10:55 am

Ingen vil vel påstå at forbudet mot lettere stoffer som cannabis har vært en suksess, mtp å få stoffet bort.

Man kan kanskje argumentere for at suksessen ligger i at man har færre brukere enn man ville hatt med et lovlig produkt.
Tja. Hørte i nyhetene i morges at salget av alkohol synker her i landet.
Til tross for at det er et lovlig produkt.
Det er vel et par millioner minst som nyter det lovlige stoffet alkohol. Det betyr ikke at man skal tilstrebe at et par millioner skal bruke narkotika i tillegg.
Vel, siden alkohol er et langt farligere stoff enn cannabis, så hadde ikke jeg hatt noe imot at flere gikk over fra alkohol til cannabis. Legalisering ønskes velkommen samt avkriminalisering for bruk av annen type narkotika. Legalisere sexkjøp i tillegg, så er vi på god vei til et bedre og mindre moralistisk samfunn.

På en annen side, så er det jo knyttet en del spenning i å nyte ting som er ulovlig. Gjør kanskje cannabisrusen litt bedre :D

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Justice 97 skrev: tor des 08, 2022 12:14 pm
Oberman skrev: tor des 08, 2022 12:05 pm
Justice 97 skrev: tor des 08, 2022 11:23 am

NNPF.
Ny-Norsk Pedo Forening?
Du bommer ikke så veldig mye, det er litt den samme gata med voksne som liker å beføle og kikke unge mennesker i skrittet, gjerne med lommelykt. Men korrekt svar er nok Norsk Narkotikapolitiforening.
2. gangen eg får meg en latter idag; takk.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er litt skjevt fokus på prostituerte fra Thailand her, da.
Det er prostituerte fra mange land som jobber i Norge.
Statistikk pr. i dag vet jeg ikke, men mange av disse sexarbeiderne har kommet fra land som Nigeria, Bulgaria, Estland, Litauen, Polen, Albania.
For å nevne noen.

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

Justice 97 skrev: tor des 08, 2022 12:14 pm
Oberman skrev: tor des 08, 2022 12:05 pm
Justice 97 skrev: tor des 08, 2022 11:23 am

NNPF.
Ny-Norsk Pedo Forening?
Du bommer ikke så veldig mye, det er litt den samme gata med voksne som liker å beføle og kikke unge mennesker i skrittet, gjerne med lommelykt. Men korrekt svar er nok Norsk Narkotikapolitiforening.
Aha. Hadde ikke hørt om dem før. Takk for oppklaringen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Corvus skrev: tor des 08, 2022 11:00 am
pfrog567 skrev: tor des 08, 2022 2:09 am
Hetfield skrev: tor des 08, 2022 2:05 am

Mange har behov for intimitet de ikke får dekket som forever alone, eller er i et ræva ekteskap.

Flere på autismespekteret også som aldri har sjans på noen som helst pga. vanskene med diagnosen man ikke får gjort noe med, og naturlig nok blir deprimerte og ulykkelige.
Men kvinner har altså ikke samme behovene altså?
Det er da nok av eksempler på at eldre kvinner blir "kjærester" med unge afrikanere. Som er overlykkelige med å få komme til Norge.
Eller kjøper seg menn i Gambia mens de er på "ferie" der....

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Corvus skrev: tor des 08, 2022 12:08 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 11:13 am
Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 10:55 am

Ingen vil vel påstå at forbudet mot lettere stoffer som cannabis har vært en suksess, mtp å få stoffet bort.

Man kan kanskje argumentere for at suksessen ligger i at man har færre brukere enn man ville hatt med et lovlig produkt.
Tja. Hørte i nyhetene i morges at salget av alkohol synker her i landet.
Til tross for at det er et lovlig produkt.
Det er vel et par millioner minst som nyter det lovlige stoffet alkohol. Det betyr ikke at man skal tilstrebe at et par millioner skal bruke narkotika i tillegg.
Jeg tror selve røykingen er en skranke mot å røyke hasj, pot og lignende - for ihvertfall ungdommen. I 2021 var det rundt 8 prosent av befolkningen mellom 16 og 74 år som røykte daglig - om lag 9 prosent blant kvinner og 6 prosent blant menn. Totalt tilsvarer dette om lag 360 000 personer. I tillegg sier rundt 8 prosent at de røyker av og til. Det er flest som røyker daglig blant dem over 45 år, færrest blant de yngste. I 1950 røykte 3 av 4 voksne menn i Norge og i år 2000, røykte 32% av voksne menn&kvinner.
Jeg tror lignende vil skje etterhvert som lege&helsetjenesten når ut til folk med de seinere års forskning om at for kroppen vår - finnes det ingen, null, keine&nix gode grunner for å drikke alkohol. Men det finnes 200 grunner som er skadelige for kroppen vår - til altså ikke drikke alkohol. Kjendiser som står frem og beretter om hvor mye bedre de føler seg uten alkohol, hjelper til å få spredt 'budskapet'.
Sist redigert av Fordomsfull den tor des 08, 2022 12:59 pm, redigert 2 ganger totalt.

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

fargerik skrev: tor des 08, 2022 12:25 pm Det er litt skjevt fokus på prostituerte fra Thailand her, da.
.
Helt enig. Det er vanvittig å se den rasismen som feministene fra NRK brennpunkt her utviser når de henger ut et helt lands kvinner på grunnlag av noen få enkeltsaker og stiller alle kvinner fra Thailand i et dårlig lys. Soleklar sak for PFU!
Faktum er at det nesten ikke er noen thailandske prostituerte i Norge. Prostituerte i Norge kommer fra Norge, Polen, Ukraina, Spania, Russland, Romania. Sånn!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Fordomsfull skrev: tor des 08, 2022 12:44 pm
Corvus skrev: tor des 08, 2022 12:08 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 11:13 am
Tja. Hørte i nyhetene i morges at salget av alkohol synker her i landet.
Til tross for at det er et lovlig produkt.
Det er vel et par millioner minst som nyter det lovlige stoffet alkohol. Det betyr ikke at man skal tilstrebe at et par millioner skal bruke narkotika i tillegg.
Jeg tror selve røykingen er en skranke mot å røyke hasj, pot og lignende - for ihvertfall ungdommen. Det er nå at rundt 8 prosent av befolkningen mellom 16 og 74 år røykte daglig i 2021, om lag 9 prosent blant kvinner og 6 prosent blant menn. Totalt tilsvarer dette om lag 360 000 personer. I tillegg sier rundt 8 prosent at de røyker av og til. Det er flest som røyker daglig blant dem over 45 år, færrest blant de yngste. I 1950 røykte 3 av 4 voksne menn i Norge.
Jeg tror lignende vil skje etterhvert som lege&helsetjenesten når ut til folk med de seinere års forskning om at for kroppen vår - finnes det ingen, null, keine&nix gode grunner for å drikke alkohol. Men det finnes 200 grunner som er skadelige for kroppen vår - til altså ikke drikke alkohol. Kjendiser som står frem og beretter om hvor mye bedre de føler seg uten alkohol, hjelper til å få spredt 'budskapet'.
Nå må jo ikke hasj/pot røykes da. Man kan innta det oralt (sånn for å holde det litt ontopic i forhold til tråden :lol: ) gjennom 'hasjkaker' f.eks men da tar det lenger tid å få virkning.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Oberman skrev: tor des 08, 2022 12:46 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 12:25 pm Det er litt skjevt fokus på prostituerte fra Thailand her, da.
.
Helt enig. Det er vanvittig å se den rasismen som feministene fra NRK brennpunkt her utviser når de henger ut et helt lands kvinner på grunnlag av noen få enkeltsaker og stiller alle kvinner fra Thailand i et dårlig lys. Soleklar sak for PFU!
Faktum er at det nesten ikke er noen thailandske prostituerte i Norge. Prostituerte i Norge kommer fra Norge, Polen, Ukraina, Spania, Russland, Romania. Sånn!
Leste om en som driver et Thai massage Institutt og som var så lei av slibrige spørsmål, så hun hang en plakat på utsiden;
"Om du ønsker Happy Ending, spørre mora di."

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Henningsen skrev: tor des 08, 2022 12:48 pm
Fordomsfull skrev: tor des 08, 2022 12:44 pm
Corvus skrev: tor des 08, 2022 12:08 pm

Det er vel et par millioner minst som nyter det lovlige stoffet alkohol. Det betyr ikke at man skal tilstrebe at et par millioner skal bruke narkotika i tillegg.
Jeg tror selve røykingen er en skranke mot å røyke hasj, pot og lignende - for ihvertfall ungdommen. Det er nå at rundt 8 prosent av befolkningen mellom 16 og 74 år røykte daglig i 2021, om lag 9 prosent blant kvinner og 6 prosent blant menn. Totalt tilsvarer dette om lag 360 000 personer. I tillegg sier rundt 8 prosent at de røyker av og til. Det er flest som røyker daglig blant dem over 45 år, færrest blant de yngste. I 1950 røykte 3 av 4 voksne menn i Norge.
Jeg tror lignende vil skje etterhvert som lege&helsetjenesten når ut til folk med de seinere års forskning om at for kroppen vår - finnes det ingen, null, keine&nix gode grunner for å drikke alkohol. Men det finnes 200 grunner som er skadelige for kroppen vår - til altså ikke drikke alkohol. Kjendiser som står frem og beretter om hvor mye bedre de føler seg uten alkohol, hjelper til å få spredt 'budskapet'.
Nå må jo ikke hasj/pot røykes da. Man kan innta det oralt (sånn for å holde det litt ontopic i forhold til tråden :lol: ) gjennom 'hasjkaker' f.eks men da tar det lenger tid å få virkning.
Tror det er lite utbredt og ifall - et enda mindre problem.

joplina

Legg inn av joplina »

fargerik skrev: tor des 08, 2022 10:53 am
Som sagt foreslår jeg å forby sexsalg, så er problemet løst.
Kan det være så jævlig vanskelig, a?
Ja, det kan være så jævla vanskelig. Hensynet til trafficking-ofre http://rosa-help.no/om-menneskehandel/h ... skehandel/ eller hensynet til halliker/horemammaers grad av tvang/trusler og inntjeningskrav for å nevne noe - veier veldig tungt når forbud blir vurdert.
Det er svært mange prostituerte som ikke har noe valg for å unngå represalier/straff/vold. Hvis disse i tillegg skal bøtelegges/straffes av staten fordi de gjør noe forbudt - når de er ofre som tvinges til det - så blir det veldig feil og urettferdig.
Derfor er det sexkjøp som er forbudt og ikke sex-salg.

Det kan umulig være så jævlig vanskelig å forstå, a?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 10:53 am
MurderOnZidanesFloor skrev: tor des 08, 2022 10:50 am Har jeg gått glipp av noe vesentlig eller blir Henningsen kalt incel fordi han ikke velger å kjøpe sex? Det var en logisk brist jeg ikke hadde sett komme.
Njaa...

Beskydlningen kom etter at Henningsen nevnte at å ha sex med en prostituert som har hatt X antall kunder samme dag ikke var noe å trakte etter.

Dette ble sammenliknet med de typiske incelkommentarene om at de ikke vil ha "brukte" damer, men helst jomfruer.
Ja, og du synes den sammenligningen har noe for seg?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Oberman skrev: tor des 08, 2022 12:46 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 12:25 pm Det er litt skjevt fokus på prostituerte fra Thailand her, da.
.
Helt enig. Det er vanvittig å se den rasismen som feministene fra NRK brennpunkt her utviser når de henger ut et helt lands kvinner på grunnlag av noen få enkeltsaker og stiller alle kvinner fra Thailand i et dårlig lys. Soleklar sak for PFU!
Faktum er at det nesten ikke er noen thailandske prostituerte i Norge. Prostituerte i Norge kommer fra Norge, Polen, Ukraina, Spania, Russland, Romania. Sånn!
Så når NRK setter fokus på prostitusjon i en Brennpunkt dokumentar så definerer du journalistene som rasistiske feminister. Sympatisk type du, Unterman.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Oberman skrev: tor des 08, 2022 6:59 am
Henningsen skrev: ons des 07, 2022 10:50 pm
greyserpent skrev: ons des 07, 2022 10:46 pm

Alle som ikke mener det samme som deg får som regel en eller annen merkelapp. Skikkelig redelig fyr du.
Ja en gjengangsmelodi fra vedkommende det der
Stråmenna og merkelappene sitter løst.
Sånn blir vel når man mangler argumenter...
Det kan du si, du som gjentatt omtaler K_D som horekunde i denne tråden.

For øvrig vet man jo at det er de som kraftigst "virtue signaller" at de er motstander av å kjøpe seksuelle tjenester, som jo er de verste/største horekundene.
Interessant, kan ikke du sende over en link til disse seriøse undersøkelsene? Gjelder dette i alle sammenhenger? Vi har jo et smukt lite utvalg brukere her inne på FD som i et utall tråder boltrer seg i både fremmedhat og kvinnehat. De fremstår som rasister og misogynister, men du forteller meg at de mest sannsynlig er frustrerte, mørkhudede, innvandrerkvinner?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Stusset på et par ting - Ulsteinvik er et veldig lite sted. Det var vel tydelig sagt at hun som eide/styrte diverse steder, også i Oslo, holdt på med ulovligheter - i dette tilfelle utleie, i hvert fall. Det vil da være veldig lett å identifisere henne. Så lenge hun ikke er dømt, er dette tvilsomt.

Det er haugevis med slike salonger oppover gata her jeg bor, men jeg ser svært sjelden noen gå inn eller annen aktivitet. Det må da være annen kriminell virksomhet knyttet til dette her også - type hvitvasking eller noe?

Men det er jo helt klart mer "pirrende" for folk å få se litt om sex og sånn.

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

DuncanE skrev: tor des 08, 2022 3:20 pm
Oberman skrev: tor des 08, 2022 12:46 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 12:25 pm Det er litt skjevt fokus på prostituerte fra Thailand her, da.
.
Helt enig. Det er vanvittig å se den rasismen som feministene fra NRK brennpunkt her utviser når de henger ut et helt lands kvinner på grunnlag av noen få enkeltsaker og stiller alle kvinner fra Thailand i et dårlig lys. Soleklar sak for PFU!
Faktum er at det nesten ikke er noen thailandske prostituerte i Norge. Prostituerte i Norge kommer fra Norge, Polen, Ukraina, Spania, Russland, Romania. Sånn!
Så når NRK setter fokus på prostitusjon i en Brennpunkt dokumentar så definerer du journalistene som rasistiske feminister.
Ja

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

DuncanE skrev: tor des 08, 2022 3:35 pm
Oberman skrev: tor des 08, 2022 6:59 am
Henningsen skrev: ons des 07, 2022 10:50 pm

Ja en gjengangsmelodi fra vedkommende det der
Stråmenna og merkelappene sitter løst.
Sånn blir vel når man mangler argumenter...
Det kan du si, du som gjentatt omtaler K_D som horekunde i denne tråden.

For øvrig vet man jo at det er de som kraftigst "virtue signaller" at de er motstander av å kjøpe seksuelle tjenester, som jo er de verste/største horekundene.
. De fremstår som rasister og misogynister, men du forteller meg at de mest sannsynlig er frustrerte, mørkhudede, innvandrerkvinner?
Skjønner ikke det psykotiske spørsmålet. Kan du klargjøre?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Corvus skrev: tor des 08, 2022 11:00 am
pfrog567 skrev: tor des 08, 2022 2:09 am
Hetfield skrev: tor des 08, 2022 2:05 am
Mange har behov for intimitet de ikke får dekket som forever alone, eller er i et ræva ekteskap.
Men kvinner har altså ikke samme behovene altså?
Det er da nok av eksempler på at eldre kvinner blir "kjærester" med unge afrikanere. Som er overlykkelige med å få komme til Norge.
Feil. Akkurat det er det veldig lite av, for det er ikke mange år siden at det ble ramaskrik at skandinaviske kvinner i 40-60 års alderen dro til Gambia og utnyttet unge menn der i 19-20 årene. Ikke ble de med dem hjem til Norge heller.
Og de som ropte høyest om at dette var så fælt var mannfolkene.. Snodige greier gitt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Oberman skrev: tor des 08, 2022 4:07 pm
DuncanE skrev: tor des 08, 2022 3:35 pm
Oberman skrev: tor des 08, 2022 6:59 am

Det kan du si, du som gjentatt omtaler K_D som horekunde i denne tråden.

For øvrig vet man jo at det er de som kraftigst "virtue signaller" at de er motstander av å kjøpe seksuelle tjenester, som jo er de verste/største horekundene.
. De fremstår som rasister og misogynister, men du forteller meg at de mest sannsynlig er frustrerte, mørkhudede, innvandrerkvinner?
Skjønner ikke det psykotiske spørsmålet. Kan du klargjøre?
Nicket ditt lyger altså?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Fordomsfull skrev: tor des 08, 2022 12:56 pm
Oberman skrev: tor des 08, 2022 12:46 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 12:25 pm Det er litt skjevt fokus på prostituerte fra Thailand her, da.
.
Helt enig. Det er vanvittig å se den rasismen som feministene fra NRK brennpunkt her utviser når de henger ut et helt lands kvinner på grunnlag av noen få enkeltsaker og stiller alle kvinner fra Thailand i et dårlig lys. Soleklar sak for PFU!
Faktum er at det nesten ikke er noen thailandske prostituerte i Norge. Prostituerte i Norge kommer fra Norge, Polen, Ukraina, Spania, Russland, Romania. Sånn!
Leste om en som driver et Thai massage Institutt og som var så lei av slibrige spørsmål, så hun hang en plakat på utsiden;
"Om du ønsker Happy Ending, spørre mora di."
Eller dattera di..

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

pfrog567 skrev: tor des 08, 2022 4:08 pm
Corvus skrev: tor des 08, 2022 11:00 am
pfrog567 skrev: tor des 08, 2022 2:09 am

Men kvinner har altså ikke samme behovene altså?
Det er da nok av eksempler på at eldre kvinner blir "kjærester" med unge afrikanere. Som er overlykkelige med å få komme til Norge.
Feil. Akkurat det er det veldig lite av, for det er ikke mange år siden at det ble ramaskrik at skandinaviske kvinner i 40-60 års alderen dro til Gambia og utnyttet unge menn der i 19-20 årene. Ikke ble de med dem hjem til Norge heller.
Og de som ropte høyest om at dette var så fælt var mannfolkene.. Snodige greier gitt.
Resett og document har samme artikkel på repeat fra tid til annen. Da vet man liksom hvor disse får informasjonen sin fra.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Oberman skrev: tor des 08, 2022 4:07 pm
DuncanE skrev: tor des 08, 2022 3:35 pm
Oberman skrev: tor des 08, 2022 6:59 am

Det kan du si, du som gjentatt omtaler K_D som horekunde i denne tråden.

For øvrig vet man jo at det er de som kraftigst "virtue signaller" at de er motstander av å kjøpe seksuelle tjenester, som jo er de verste/største horekundene.
. De fremstår som rasister og misogynister, men du forteller meg at de mest sannsynlig er frustrerte, mørkhudede, innvandrerkvinner?
Skjønner ikke det psykotiske spørsmålet. Kan du klargjøre?
Nei, tankerekker og logiske slutninger er vel ikke helt din greie.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

DuncanE skrev: tor des 08, 2022 5:35 am
StormEagle skrev: tor des 08, 2022 2:55 am
vadefugl skrev: tor des 08, 2022 2:33 am @StormEagle Det er snakk om prostitusjon og ikke andre tjenester som er lovlig å bruke. Dessuten har vi et arbeidstilsyn som tar stikkprøver og sier ifra når noe er galt. Det med iPhone løser seg litt hvis USA flytter produksjonen hjem til sine stater. Produktet vil da koste mer, men vil noen ta seg råd til å kjøpe?
Men er det ikke litt merkelig at disse bekymringene kommer opp når det gjelder prostituerte, mens de er totalt fraværende i alle andre ting og tjenester folk handler?

"De gjør det bare for pengene" er en standard frase som kommer opp når prostitusjon diskuteres. Ja det kan jo godt hende, men jeg kommer jo også bare på mitt arbeid for pengene, og det vil jeg tro at gjelder for de aller fleste arbeidere.
Noen av oss trives på jobben. Jeg elsker mitt arbeide. Det er en viktig del av den jeg er, og bidrar til å holde meg frisk både psykisk og fysisk. Vi snakker atskillig mer enn penger. Og det tror jeg gjelder for veldig mange.
Nei det tror jeg faktisk gjelder en liten minoritet. I hvert fall når det gjelder å tilbringe 8+ timer om dagen på dette. Og jeg vil si at man har en ekstremt dårlig kreativitet eller interesser om jobben er det man helst vil gjøre hele dagene. Selv for de som jobber som f.eks instruktører innen sin favoritthobby ville jo heller ha hatt det gøy med å gjøre det selv, enn å bare drive og lære opp andre.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 9:05 am
Henningsen skrev: tor des 08, 2022 8:54 am
Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 8:33 am

Som sunnmøring betaler jeg ikke for noe jeg får gratis ved å legge ned litt innsats ;)
Tipper du har vesentlig mer glede av det du får også!
Kunne aldri tenkt meg å ha sex med noen som ikke deltar fordi de selv vil. Da blir gnisten borte.

Blir litt som den gamle vitsen; "Er du seksuelt aktiv? - Nei, jeg bare ligger der"
Betyr det at du ikke har glede av noe som helst andre aktiviteter hvor de som utfører det gjør det for penger? F.eks. alle former for film, teater, og andre former for skuespill til underholdning.

Og hvis du aldri har vært i den situasjonen hvor ingen vil ha sex med deg, eller kanskje til nød Olga på 150 kg hvordan kan du da i det hele tatt tru at du kan forestille deg hvordan den situasjonen er? Eller tilsvarende med en som er stuck i et sexløst ekteskap i mange år.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: tor des 08, 2022 3:45 pm Stusset på et par ting - Ulsteinvik er et veldig lite sted. Det var vel tydelig sagt at hun som eide/styrte diverse steder, også i Oslo, holdt på med ulovligheter - i dette tilfelle utleie, i hvert fall. Det vil da være veldig lett å identifisere henne. Så lenge hun ikke er dømt, er dette tvilsomt.

Det er haugevis med slike salonger oppover gata her jeg bor, men jeg ser svært sjelden noen gå inn eller annen aktivitet. Det må da være annen kriminell virksomhet knyttet til dette her også - type hvitvasking eller noe?

Men det er jo helt klart mer "pirrende" for folk å få se litt om sex og sånn.
Veldig mye av dette er mafiadrevne konglomerater via Thailand. Eksempelvis er Longyearbyen helt gjennomsyret av thailandsk mafiavirksomhet på butikk-, kiosk- og matfronten. Ofte eldre thailendere som styrer virksomheten lokalt og så er det mafiafamiliene i Thailand som bruker trusler og vold rettet mot ansattes familier på hjemmebane dersom det blir noe krøll. Skrekkelig mye hvitvasking og faenskap.

Det meste av ikke-europeisk kjedevirksomhet innenfor restaurant- og butikkdrift er gjennomsyret av dritt man helst ikke vil vite om. Disse jallaitalienske kjedene f.eks kjøper jo mye av ingrediensene sine via Karoli-familien.

Oberman
Innlegg: 64

Legg inn av Oberman »

DuncanE skrev: tor des 08, 2022 4:11 pm
Oberman skrev: tor des 08, 2022 4:07 pm
DuncanE skrev: tor des 08, 2022 3:35 pm

. De fremstår som rasister og misogynister, men du forteller meg at de mest sannsynlig er frustrerte, mørkhudede, innvandrerkvinner?
Skjønner ikke det psykotiske spørsmålet. Kan du klargjøre?
Nei, tankerekker og logiske slutninger er vel ikke helt din greie.
Slutning eller spørsmål? Du avsluttet med spørsmålstegn!

fargerik

Legg inn av fargerik »

joplina skrev: tor des 08, 2022 2:57 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 10:53 am
Som sagt foreslår jeg å forby sexsalg, så er problemet løst.
Kan det være så jævlig vanskelig, a?
Ja, det kan være så jævla vanskelig. Hensynet til trafficking-ofre http://rosa-help.no/om-menneskehandel/h ... skehandel/ eller hensynet til halliker/horemammaers grad av tvang/trusler og inntjeningskrav for å nevne noe - veier veldig tungt når forbud blir vurdert.
Det er svært mange prostituerte som ikke har noe valg for å unngå represalier/straff/vold. Hvis disse i tillegg skal bøtelegges/straffes av staten fordi de gjør noe forbudt - når de er ofre som tvinges til det - så blir det veldig feil og urettferdig.
Derfor er det sexkjøp som er forbudt og ikke sex-salg.

Det kan umulig være så jævlig vanskelig å forstå, a?
Jeg forstår det ikke, det stemmer.
Siden sexsalg er tillatt, kan da likegodt sexkjøp bli lovlig også, så kan det bli slutt på denne oppsøkende virksomheten som henger ut de som ikke gjør noe ulovlig.
Denne brennpunkt-greia tar for seg gammelt nytt, og stigmatiserer thaier.
Stygge saker.
Denne diskusjonen er en kopi av akkurat like tråder om akkurat samme tema.
Sist redigert av fargerik den tor des 08, 2022 5:08 pm, redigert 1 gang totalt.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 10:36 am
GiPazzini_85 skrev: tor des 08, 2022 10:27 am
Queenie skrev: tor des 08, 2022 10:05 am Teoretisk sett så kan selvfølgelig alle ende opp med å kjøpe sex akkurat som alle kan ende opp å kjøpe Hapå. Sannheten er at veldig mange menn aldri kjøper sex, enda færre kvinner gjør det. Tror dere at disse ikke har behov for intimitet og nærhet? Hvorfor skal menn ha en gudegitt rett på sex? Hva er vesensforskjellen mellom slike menn og dere?

Jeg blir oppriktig kvalm over gutteklubben grei her inne, det er prisverdig at dere viser deres sanne jeg, men jeg synes helt ærlig at både holdninger og ytringer som har kommet er motbydelige. En kvinne som har mulighet og forutsetninger til å velge et annet liv vil ikke selge kroppen sin, det strider mot alt vi er. Dere kan gjerne forfekte at det angår ingen, men all den tid man utnytter et desperat eller skadet menneske så er det faktisk helt forventet med både fordømmelse og avsky.
En annen ting er at dersom det skulle finnes ett eller annet kvinnemenneske der ute som selger sex fordi hun har oppriktig lyst, så er hun fremdeles med på å bidra til å opprettholde et marked preget av mye tvang og trafficking.
Det er urovekkende mange som sverger til historien om "den lykkelige hore". Det er nok en kun en myte.
Hvor tar du dette fra? Jeg tror verken på historien om den lykkelige hore, den lykkelige finans spekulant, eller den lykkelige kassa arbeideren. Men det er jo ingen tvil om at de fleste prostituerte her i landet tjener sykt mye penger på et arbeid som ikke krever noe som helst kvalifikasjoner. Men som med det meste annet så korrelerer ofte hvor mye penger noe betaler med hvor mye risiko man må ta, eller hvor ubehagelige ting man må gjøre.

Det som er en utbredt myte er "den undertrykte trafikkerte horen som må betale alt hun får til slemme bakmenn". Det gjalt vel sikkert de fleste av de nigerianske prostituerte, men de er en liten nesten ikke-eksisterende minoritet av prostitusjonsmarkedet her i landet hvor vel de aller meste av disse som ofte gikk på gata vel ble utryddet når sexkjøp loven kom. Den store majoriteten av prostituerte her i landet er damer fra Øst-Europa som drar på "turne" i landet et par måneder i året før de reiser hjem igjen og lever fett på det de har dratt inn i hjemlandet resten av året. Også thai massørene som er omtalt i denne dokumentaren som for det meste tjener fett på ekstratjenester men med mye dødtid mellom kunder hvor de må henge på studioet. Også har man jo noen Norske studinner som tjener masse penger ved siden av studiene på prostitusjon, eller som "sugarbabe" som vel er akkurat det samme egentlig.

Og "bakmennene" er som regel enten prostituerte kvinner selv, eller tidligere prostituerte kvinner som nå er gått over i en mer administrativ rolle da kundegrunnlaget deres er blitt mindre, men de kan alle gamets regler og kan dermed hjelpe de yngre med leilighet, sikkerhet, booking, reise, osv. Så "den skumle mannlige bakmannen, eller kriminelle nettverket" er også i stor grad en myte

VG hadde en god oversikt over dette når sexkjøp loven ble innført, men det som stort sett har forandret seg er at utemarkedet er blitt stort sett utryddet, og thai studioene er blitt mange fler av.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

MurderOnZidanesFloor skrev: tor des 08, 2022 10:50 am Har jeg gått glipp av noe vesentlig eller blir Henningsen kalt incel fordi han ikke velger å kjøpe sex? Det var en logisk brist jeg ikke hadde sett komme.
Ja, mer skal det visst ikke til for enkelte.. Har respekt jeg, for menn som ikke lar det lille hodet overstyre det store. Hadde ikke gått i krigen i sammen med disse, for å si det sånn. Så all ære til Henningsen.
Sist redigert av pfrog567 den tor des 08, 2022 5:43 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»