Brennpunkt: Thaimassasje

Svar
Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Re: Brennpunkt: Thaimassasje

Legg inn av dzk »

KingKongHalvor skrev: tor des 08, 2022 5:49 pm
dzk skrev: tor des 08, 2022 5:48 pm
KingKongHalvor skrev: tor des 08, 2022 5:47 pm

Sjølsagt, tankene har jo gått mens jeg har lest denne tråden, tror det er best å gjøre litt research selv.😅
Jobber du som journalist i NRK ?
Nei
Dumt, da får du ikke besøket dekket av skattebetalerne.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

dzk skrev: tor des 08, 2022 5:51 pm
KingKongHalvor skrev: tor des 08, 2022 5:49 pm
dzk skrev: tor des 08, 2022 5:48 pm

Jobber du som journalist i NRK ?
Nei
Dumt, da får du ikke besøket dekket av skattebetalerne.
Sant, hadde nok vært enda bedre om det var gratis. 😉

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Har bare vært innom thai massasjestudio i oslo en gang var for noen år siden så kjøpte vi en flaske vodka fra en salong en sen kveld

joplina

Legg inn av joplina »

fargerik skrev: tor des 08, 2022 5:07 pm
joplina skrev: tor des 08, 2022 2:57 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 10:53 am
Som sagt foreslår jeg å forby sexsalg, så er problemet løst.
Kan det være så jævlig vanskelig, a?
Ja, det kan være så jævla vanskelig. Hensynet til trafficking-ofre http://rosa-help.no/om-menneskehandel/h ... skehandel/ eller hensynet til halliker/horemammaers grad av tvang/trusler og inntjeningskrav for å nevne noe - veier veldig tungt når forbud blir vurdert.
Det er svært mange prostituerte som ikke har noe valg for å unngå represalier/straff/vold. Hvis disse i tillegg skal bøtelegges/straffes av staten fordi de gjør noe forbudt - når de er ofre som tvinges til det - så blir det veldig feil og urettferdig.
Derfor er det sexkjøp som er forbudt og ikke sex-salg.

Det kan umulig være så jævlig vanskelig å forstå, a?
Jeg forstår det ikke, det stemmer.
Siden sexsalg er tillatt, kan da likegodt sexkjøp bli lovlig også, så kan det bli slutt på denne oppsøkende virksomheten som henger ut de som ikke gjør noe ulovlig.
Denne brennpunkt-greia tar for seg gammelt nytt, og stigmatiserer thaier.
Stygge saker.
Denne diskusjonen er en kopi av akkurat like tråder om akkurat samme tema.
Det er ikke lovlig å tilrettelegge for salg av sex. Svart arbeid og svart pengeflyt er heller ikke lov i Norge. Det er ikke lov å kjøpe seksuelle tjenester.
At prostituerte ikke straffeforfølges for å være prostituerte er fordi mange er offer for menneskehandel/trafficking eller har en hallik/horemamma/ narkotika-forsyner som som presser dem til å selge med krav om inntjening. At disse skal risikere å straffeforfølges og bøtelegges av staten i tillegg er derfor ikke aktuelt. Det er tilstrekkelig å fokusere på å jakte ned menneskehandlere, de som tilrettelegger for sexsalg og tvinger prostituerte til å jobbe og de som betaler for svarte tjenester og bidrar til svart pengeflyt.

- Hvis du ikke skjønner den biten så kan jeg bare beklage. Jeg syns den biten er rimelig selvforklarende.
Jeg syns for øvrig at du kan lese denne artikkelen (under). Det er mye røyk rundt omkring i Norge - og som kjent er det ingen røyk uten ild. Seriøse massasje- terapauter som IKKE befatter seg med sex-tjenester er dessverre i et pinlig mindretall i Norge.
Så her er det ingen stigmatisering ute å går - kun den grelle virkelighet. Og det er hva det er!
https://www.nrk.no/dokumentar/xl/slik-o ... 1.16161525

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Guttorm123 skrev: tor des 08, 2022 5:47 pm
pfrog567 skrev: tor des 08, 2022 5:32 pm Har respekt jeg, for menn som ikke lar det lille hodet overstyre det store. Hadde ikke gått i krigen i sammen med disse, for å si det sånn. Så all ære til Henningsen.
Helt enig. Man bør ikke tenke med strupehodet....
Hehehe, moroklumpen :lol:

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

greyserpent skrev: tor des 08, 2022 4:11 pm
pfrog567 skrev: tor des 08, 2022 4:08 pm
Corvus skrev: tor des 08, 2022 11:00 am

Det er da nok av eksempler på at eldre kvinner blir "kjærester" med unge afrikanere. Som er overlykkelige med å få komme til Norge.
Feil. Akkurat det er det veldig lite av, for det er ikke mange år siden at det ble ramaskrik at skandinaviske kvinner i 40-60 års alderen dro til Gambia og utnyttet unge menn der i 19-20 årene. Ikke ble de med dem hjem til Norge heller.
Og de som ropte høyest om at dette var så fælt var mannfolkene.. Snodige greier gitt.
Resett og Document har samme artikkel på repeat fra tid til annen. Da vet man liksom hvor disse får informasjonen sin fra.
Leser ikke disse jeg. Har sett inn på sidene der før, men da jeg leste kommentarene under artiklene, så virket det som det var enkle sjeler som holdt til der. Reine saueflokken, for alle hadde samme mening eller hva jeg skal kalle det, om folk av utenlandsk opprinnelse/innvandrere. Først og fremst muslimer skjønte jeg. Og samme folka som kommenterte, så de må da være "muslimelskere" hele gjengen der.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

KingKongHalvor skrev: tor des 08, 2022 5:53 pm
dzk skrev: tor des 08, 2022 5:51 pm
KingKongHalvor skrev: tor des 08, 2022 5:49 pm
Nei
Dumt, da får du ikke besøket dekket av skattebetalerne.
Sant, hadde nok vært enda bedre om det var gratis. 😉
Du skal ikke se bort i fra at Brennpunkts sine journalister fikk både det ene og det andre gratis, i løpet av de to årene de lagde programmet :)

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

DuncanE skrev: tor des 08, 2022 4:11 pm
Oberman skrev: tor des 08, 2022 4:07 pm
DuncanE skrev: tor des 08, 2022 3:35 pm

. De fremstår som rasister og misogynister, men du forteller meg at de mest sannsynlig er frustrerte, mørkhudede, innvandrerkvinner?
Skjønner ikke det psykotiske spørsmålet. Kan du klargjøre?
Nei, tankerekker og logiske slutninger er vel ikke helt din greie.
Jeg søkte på meningen med ordet Oberman og fant lite, dog at Oberman er et jødisk navn.

Corvus

Legg inn av Corvus »

DuncanE skrev: tor des 08, 2022 3:20 pm
Oberman skrev: tor des 08, 2022 12:46 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 12:25 pm Det er litt skjevt fokus på prostituerte fra Thailand her, da.
.
Helt enig. Det er vanvittig å se den rasismen som feministene fra NRK brennpunkt her utviser når de henger ut et helt lands kvinner på grunnlag av noen få enkeltsaker og stiller alle kvinner fra Thailand i et dårlig lys. Soleklar sak for PFU!
Faktum er at det nesten ikke er noen thailandske prostituerte i Norge. Prostituerte i Norge kommer fra Norge, Polen, Ukraina, Spania, Russland, Romania. Sånn!
Så når NRK setter fokus på prostitusjon i en Brennpunkt dokumentar så definerer du journalistene som rasistiske feminister. Sympatisk type du, Unterman.
Han er vel inspirert av demokratenes støttespillere i USA, der hadde slikt vært renspikka rasisme. Men nå ser jo de rasisme i absolutt alt da.

MentalM

Legg inn av MentalM »

pfrog567 skrev: tor des 08, 2022 5:41 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 12:25 pm Det er litt skjevt fokus på prostituerte fra Thailand her, da.
Det er prostituerte fra mange land som jobber i Norge.
Statistikk pr. i dag vet jeg ikke, men mange av disse sexarbeiderne har kommet fra land som Nigeria, Bulgaria, Estland, Litauen, Polen, Albania.
For å nevne noen.
Ikke glem Russland. Vi som har levd en stund husker at det florerte med russiske horer på bordellet på gjestgiveriet i Skiippagurra (Tana) for noen ti-år siden. Da kom hallikene med busslaster av "damer" til bygda. Var mye styr da :)
Med Innbyggertallet i Tana var det vel snakk om en minibuss? 😅

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Jhinx skrev: tor des 08, 2022 11:46 am
Ale skrev: ons des 07, 2022 4:45 pm https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2022 ... /avspiller

Brennpunkt avdekker grums i norsk massasjebusiness. Hva skjer bak tildekkede vinduer? I to år har Brennpunkt kartlagt en bransje der kundene forventer sex. Massasjesalonger skulle egentlig være noe nyttig, men har blitt noe ekkelt.

Hva tenker folket om avsløringene i programmet?
Nå så jeg ikke brennpunkt, men har hatt en del thaimassage på 3 forskjellige turer til thailand.
Jeg skal være såpass ærlig at ikke en eneste gang hadde jeg noe "happy ending". Ble tilbudt kun 1 gang og takket nei.
Det sagt, så gikk jeg vel på litt finere plasser.
Når det kommer til thaimassage i Norge, så er det kjempeflott. Det er en veldig fin generell behandling.
Men er det damene selv som har lagt opp til dette, eller er det noe norske menn har presset frem.
Ut fra min erfaring i thailand, så vet jeg jo at veeeeldig mange tilbyr det ene og det andre på bakrommet.
Jeg er overbevist om at dette er et tilbud DE tilbyr og ikke noe norske gamle griser har KREVD.
Problemet er bare at det er helt lovlig å selge sex, men du er kriminell om du kjøper.
Det er et spm jeg generelt er uenig i. Enten er det lovlig for begge, eller ulovlig for begge.
Men en ting er uheldig. Dersom en mann går inn i en salong og forventer seksuelle tjenester og de ikke tilbyr det.
Så dersom der skal driver bakromsvirksomhet, så kunne der ihvertfall vært forum eller andre steder der dette kunne blitt kommunisert på en trygg måte for begge parter.
Følgende står i headingen på artikkelen her
https://www.nrk.no/dokumentar/xl/slik-o ... 1.16161525

"300 kvinner reiser mellom 80 massasjesalonger i Norge. Mange av dem giftet seg med nordmenn og endte i prostitusjon."
Og videre lengre nede i artikkelen står det;

80 bordeller
Etter å ha lastet ned annonser og kartlagt massører i hele landet i to år, ble omfanget av både sexsalg og hallikvirksomhet tydelig. Vi kontaktet massasjesalonger i hele Norge. Det samme bildet viste seg overalt: Et stort flertall tilbød oss seksuelle tjenester. Resultatet av undersøkelsene i Bergen, der tre av fire tilbød sex, syntes å samsvare med resten av landet.Ved å følge mobilnumrene og adressene på eskorteannonsene over lang tid, oppdaget vi noe nytt. Mer enn 300 kvinner selger sine tjenester i massasjesalonger flere steder i landet. De med størst reiseaktivitet kan være på seks-syv ulike steder i løpet av et år.Vi fant 80 salonger i Norge som har flere ulike sex-annonser knyttet til seg, og virker å være rene bordeller for omreisende kvinner.Ikke langt fra Bryggen i Bergen ligger en slik salong med stort gjennomtrekk av personell. Vi ble tilbudt sex da vi oppsøkte stedet anonymt. Mer enn 30 annonser på eskortenettstedet har vært knyttet til denne salongen det siste året."

Det er altså ikke generelt jenter&damer fra Thailand som henges ut, men de kvinnene som selger sex.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

MentalM skrev: tor des 08, 2022 7:01 pm
pfrog567 skrev: tor des 08, 2022 5:41 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 12:25 pm Det er litt skjevt fokus på prostituerte fra Thailand her, da.
Det er prostituerte fra mange land som jobber i Norge.
Statistikk pr. i dag vet jeg ikke, men mange av disse sexarbeiderne har kommet fra land som Nigeria, Bulgaria, Estland, Litauen, Polen, Albania.
For å nevne noen.
Ikke glem Russland. Vi som har levd en stund husker at det florerte med russiske horer på bordellet på gjestgiveriet i Skiippagurra (Tana) for noen ti-år siden. Da kom hallikene med busslaster av "damer" til bygda. Var mye styr da :)
Med Innbyggertallet i Tana var det vel snakk om en minibuss? 😅
Hehehe, men det kom jo kunder fra hele Finnmark og litt til :)

fargerik

Legg inn av fargerik »

joplina skrev: tor des 08, 2022 6:03 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 5:07 pm
joplina skrev: tor des 08, 2022 2:57 pm

Ja, det kan være så jævla vanskelig. Hensynet til trafficking-ofre http://rosa-help.no/om-menneskehandel/h ... skehandel/ eller hensynet til halliker/horemammaers grad av tvang/trusler og inntjeningskrav for å nevne noe - veier veldig tungt når forbud blir vurdert.
Det er svært mange prostituerte som ikke har noe valg for å unngå represalier/straff/vold. Hvis disse i tillegg skal bøtelegges/straffes av staten fordi de gjør noe forbudt - når de er ofre som tvinges til det - så blir det veldig feil og urettferdig.
Derfor er det sexkjøp som er forbudt og ikke sex-salg.

Det kan umulig være så jævlig vanskelig å forstå, a?
Jeg forstår det ikke, det stemmer.
Siden sexsalg er tillatt, kan da likegodt sexkjøp bli lovlig også, så kan det bli slutt på denne oppsøkende virksomheten som henger ut de som ikke gjør noe ulovlig.
Denne brennpunkt-greia tar for seg gammelt nytt, og stigmatiserer thaier.
Stygge saker.
Denne diskusjonen er en kopi av akkurat like tråder om akkurat samme tema.
Det er ikke lovlig å tilrettelegge for salg av sex. Svart arbeid og svart pengeflyt er heller ikke lov i Norge. Det er ikke lov å kjøpe seksuelle tjenester.
At prostituerte ikke straffeforfølges for å være prostituerte er fordi mange er offer for menneskehandel/trafficking eller har en hallik/horemamma/ narkotika-forsyner som som presser dem til å selge med krav om inntjening. At disse skal risikere å straffeforfølges og bøtelegges av staten i tillegg er derfor ikke aktuelt. Det er tilstrekkelig å fokusere på å jakte ned menneskehandlere, de som tilrettelegger for sexsalg og tvinger prostituerte til å jobbe og de som betaler for svarte tjenester og bidrar til svart pengeflyt.

- Hvis du ikke skjønner den biten så kan jeg bare beklage. Jeg syns den biten er rimelig selvforklarende.
Jeg syns for øvrig at du kan lese denne artikkelen (under). Det er mye røyk rundt omkring i Norge - og som kjent er det ingen røyk uten ild. Seriøse massasje- terapauter som IKKE befatter seg med sex-tjenester er dessverre i et pinlig mindretall i Norge.
Så her er det ingen stigmatisering ute å går - kun den grelle virkelighet. Og det er hva det er!
https://www.nrk.no/dokumentar/xl/slik-o ... 1.16161525
Jeg forstår ikke hvor du vil, og ikke hva du prøver å få sagt.
Derfor spør jeg deg :
Hva er ditt forslag til å løse problemet?
Du vil ikke endre noen lov så vidt jeg forstår.
Hva vil du skal gjøres?

Busken85

Legg inn av Busken85 »

Kjøp av sex bør legaliseres.

I likhet med narkohandel er dette et marked som aldri vil dø ut. Det vil alltid være et miljø der noen blir utnyttet og sikkerheten for de som selger sex er mangelfull. Det er bare trist å se hva slags holdning enkelte har ovenfor slike steder. For meg personlig er kjøp av seksuelle tjenester et lavmål uten sidestykke. Men jeg kan samtidig forstå det. Kanskje kan det til og med bidra til mindre overgrep og voldtekt i samfunnet - dersom de som ikke kan få sex på "normal" måte, kan få dekket behovet sitt ved å kjøpe sex. Det å undertrykke egen seksualitet over lengre tid tro jeg ikke er sunt for noen. Det er også mange med nedsatt funksjonsevne og handikap som ikke vet eller har sosial kunnskap nok til å anskaffe seg seksuell kontakt på normal måte. Disse menneskene unner jeg også sex - i likhet med alle andre.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

joplina skrev: tor des 08, 2022 6:03 pm Det er ikke lovlig å tilrettelegge for salg av sex. Svart arbeid og svart pengeflyt er heller ikke lov i Norge. Det er ikke lov å kjøpe seksuelle tjenester.
At prostituerte ikke straffeforfølges for å være prostituerte er fordi mange er offer for menneskehandel/trafficking eller har en hallik/horemamma/ narkotika-forsyner som som presser dem til å selge med krav om inntjening. At disse skal risikere å straffeforfølges og bøtelegges av staten i tillegg er derfor ikke aktuelt. Det er tilstrekkelig å fokusere på å jakte ned menneskehandlere, de som tilrettelegger for sexsalg og tvinger prostituerte til å jobbe og de som betaler for svarte tjenester og bidrar til svart pengeflyt.
Dette er selvsagt bare tull. Det er INGEN frivillig og selvstedige prostituerte som er blitt straffet for å drive svart eller å tilrettelegge for kriminelle handlinger i form av sexkjøp heller. Selv om politiet utmerket godt vet at de jo driver med begge disse tingene og lekende lett kan bevise det. Og dette er det jo du og dine meningsfeller som har sørget for gjennom deres bidrag til sexkjøp loven.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

DuncanE skrev: tor des 08, 2022 3:07 pm
Rainmaker skrev: tor des 08, 2022 10:53 am
MurderOnZidanesFloor skrev: tor des 08, 2022 10:50 am Har jeg gått glipp av noe vesentlig eller blir Henningsen kalt incel fordi han ikke velger å kjøpe sex? Det var en logisk brist jeg ikke hadde sett komme.
Njaa...

Beskydlningen kom etter at Henningsen nevnte at å ha sex med en prostituert som har hatt X antall kunder samme dag ikke var noe å trakte etter.

Dette ble sammenliknet med de typiske incelkommentarene om at de ikke vil ha "brukte" damer, men helst jomfruer.
Ja, og du synes den sammenligningen har noe for seg?
Nei.

Det har jeg heller ikke sagt noe om

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

joplina skrev: tor des 08, 2022 6:03 pm At prostituerte ikke straffeforfølges for å være prostituerte er fordi mange er offer for menneskehandel/trafficking eller har en hallik/horemamma/ narkotika-forsyner som som presser dem til å selge med krav om inntjening.
Nå var jeg der da kvinner fra Nigeria dominerte. Det var utlendingsloven som ryddet opp.
Om thaimassasjen skal vekk er det utlendingsloven og hallikparagrafen som blir benyttet. Der er intet amnesti for selger eller traffickingoffer i de lovene.

Faksimile fra Aftenposten:
– Færre gateprostituerte skyldes ikke sexkjøpsloven, men at selgere fra Nigeria i fjor høst ble sendt ut av Norge, eller de valgte å reise, sier Norli.
Andelen nigerianere som oppsøkte Pro Sentret, ble halvert fra 2014 til 2015.
– Både hallikloven, migrasjonslovgivningen og håndhevelse av utlendingsloven skaper større problemer for prostituerte enn sexkjøpsloven, sier Lægdene.

Å betrakte sexkjøpsloven som en humanistisk genistrek er en grov mistforståelse eller en villet tvangstanke.

joplina

Legg inn av joplina »

StormEagle skrev: tor des 08, 2022 8:41 pm
joplina skrev: tor des 08, 2022 6:03 pm Det er ikke lovlig å tilrettelegge for salg av sex. Svart arbeid og svart pengeflyt er heller ikke lov i Norge. Det er ikke lov å kjøpe seksuelle tjenester.
At prostituerte ikke straffeforfølges for å være prostituerte er fordi mange er offer for menneskehandel/trafficking eller har en hallik/horemamma/ narkotika-forsyner som som presser dem til å selge med krav om inntjening. At disse skal risikere å straffeforfølges og bøtelegges av staten i tillegg er derfor ikke aktuelt. Det er tilstrekkelig å fokusere på å jakte ned menneskehandlere, de som tilrettelegger for sexsalg og tvinger prostituerte til å jobbe og de som betaler for svarte tjenester og bidrar til svart pengeflyt.
Dette er selvsagt bare tull. Det er INGEN frivillig og selvstedige prostituerte som er blitt straffet for å drive svart eller å tilrettelegge for kriminelle handlinger i form av sexkjøp heller. Selv om politiet utmerket godt vet at de jo driver med begge disse tingene og lekende lett kan bevise det. Og dette er det jo du og dine meningsfeller som har sørget for gjennom deres bidrag til sexkjøp loven.
Det er følgen av å ikke belaste offer for menneskehandel/trafficking, halliker og horemammaer som prostituerer ut sine offer. Hvis det skulle vært forbudt å selge seksuelle tjenester så ville det tilnærmet være umulig å følge opp hvem som er hva for hver eneste bøtelegging som kunne blitt resultatet. Er det ikke forbudt å selge seksuelle tjenester så er det ikke forbudt å selge seksuelle tjenester. Jeg tenkte det var rimelig opplagt.

Meg og mine meningsfeller (hvem nå det skulle være) har nada med sexkjøploven å gjøre eller at den ble innført.
Akkurat like lite med det å gjøre som du forhåpentligvis har å gjøre med kjøp av seksuelle tjenester av offer for menneskehandel for å få tømt deg! Speil, speil, speil.

joplina

Legg inn av joplina »

fargerik skrev: tor des 08, 2022 8:14 pm
Jeg forstår ikke hvor du vil, og ikke hva du prøver å få sagt.
Derfor spør jeg deg :
Hva er ditt forslag til å løse problemet?
Du vil ikke endre noen lov så vidt jeg forstår.
Hva vil du skal gjøres?
Neivel, så skjønner du det ikke.
Jeg er heller ikke i noen posisjon til "å løse problemet" og har aldri så mye som insinuert at jeg er det heller.
Jeg vet ikke en gang hvilket problem du sikter til...om det er prostitusjon generelt eller thai-massasje sjapper som selger sex spesielt og tryller med svarte penger.
Men det spiller ikke noe rolle da du verken forstår hva jeg skriver eller prøver å få sagt. Gjør det vel?

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

joplina skrev: tor des 08, 2022 9:49 pm
StormEagle skrev: tor des 08, 2022 8:41 pm
joplina skrev: tor des 08, 2022 6:03 pm Det er ikke lovlig å tilrettelegge for salg av sex. Svart arbeid og svart pengeflyt er heller ikke lov i Norge. Det er ikke lov å kjøpe seksuelle tjenester.
At prostituerte ikke straffeforfølges for å være prostituerte er fordi mange er offer for menneskehandel/trafficking eller har en hallik/horemamma/ narkotika-forsyner som som presser dem til å selge med krav om inntjening. At disse skal risikere å straffeforfølges og bøtelegges av staten i tillegg er derfor ikke aktuelt. Det er tilstrekkelig å fokusere på å jakte ned menneskehandlere, de som tilrettelegger for sexsalg og tvinger prostituerte til å jobbe og de som betaler for svarte tjenester og bidrar til svart pengeflyt.
Dette er selvsagt bare tull. Det er INGEN frivillig og selvstedige prostituerte som er blitt straffet for å drive svart eller å tilrettelegge for kriminelle handlinger i form av sexkjøp heller. Selv om politiet utmerket godt vet at de jo driver med begge disse tingene og lekende lett kan bevise det. Og dette er det jo du og dine meningsfeller som har sørget for gjennom deres bidrag til sexkjøp loven.
Det er følgen av å ikke belaste offer for menneskehandel/trafficking, halliker og horemammaer som prostituerer ut sine offer. Hvis det skulle vært forbudt å selge seksuelle tjenester så ville det tilnærmet være umulig å følge opp hvem som er hva for hver eneste bøtelegging som kunne blitt resultatet. Er det ikke forbudt å selge seksuelle tjenester så er det ikke forbudt å selge seksuelle tjenester. Jeg tenkte det var rimelig opplagt.

Meg og mine meningsfeller (hvem nå det skulle være) har nada med sexkjøploven å gjøre eller at den ble innført.
Akkurat like lite med det å gjøre som du forhåpentligvis har å gjøre med kjøp av seksuelle tjenester av offer for menneskehandel for å få tømt deg! Speil, speil, speil.
Nei. Det er et resultat av intensjonen med loven. Som sagt blir INGEN prostituerte straffet for svart inntekt eller å oppfordre til kriminelle handlinger uavhengig av om de er frivillig og selvstendige eller ikke.

Du og dine meningsfeller er de ekstremistiske feministiske organisasjonene som står bak hele sexkjøp loven. Disse har i praksis skrevet loven omtrent på egen hånd, også ble det godkjent av politikerne når de nigerianske prostituerte i Carl Johan ble for pågående og irriterende for de.

joplina

Legg inn av joplina »

StormEagle skrev: tor des 08, 2022 10:01 pm

Du og dine meningsfeller er de ekstremistiske feministiske organisasjonene som står bak hele sexkjøp loven.
Herreguuud for en suppegjøk du er . Pinlig :roll:

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

lsklars skrev: tor des 08, 2022 5:42 pm
KingKongHalvor skrev: tor des 08, 2022 5:36 pm Tips til bra steder i Oslo?
Skal du ha full pakke?
Happy ending.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Det er Org.krim som styrer all prostitusjonen i Oslo, akkurat som de gjør med narkotika. De bestemmer hvem som får holde på mot visse gjenytelser som tysting og annen hjelp.

Eirik Jensen var med på dette og styrte hasjen, men dreit seg ut da han ble "avslørt" av den ene halvdelen av Oslo politikammer som ikke er stripete og ønsker dagens tyste/kontroll-system.

fargerik

Legg inn av fargerik »

joplina skrev: tor des 08, 2022 9:54 pm
fargerik skrev: tor des 08, 2022 8:14 pm
Jeg forstår ikke hvor du vil, og ikke hva du prøver å få sagt.
Derfor spør jeg deg :
Hva er ditt forslag til å løse problemet?
Du vil ikke endre noen lov så vidt jeg forstår.
Hva vil du skal gjøres?
Neivel, så skjønner du det ikke.
Jeg er heller ikke i noen posisjon til "å løse problemet" og har aldri så mye som insinuert at jeg er det heller.
Jeg vet ikke en gang hvilket problem du sikter til...om det er prostitusjon generelt eller thai-massasje sjapper som selger sex spesielt og tryller med svarte penger.
Men det spiller ikke noe rolle da du verken forstår hva jeg skriver eller prøver å få sagt. Gjør det vel?
Forstår ikke en pøkk.
Du mener jo ingen ting.
Det betyr at du er tilfreds med dagens lovverk og måten det blir håndhevet, eller?
Rett meg dersom jeg analyserer deg feil.
Du freser og fråder, men jeg ser ikke at du egentlig mener noe konstruktivt.
Jeg har ment, jeg. Enten får det bli forbudt å selge sex, eller så får det bli lovlig å kjøpe sex.
Det kinky surret av et lovverk vi har nå, blir jo ikke håndhevet i det hele tatt.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Busken85 skrev: tor des 08, 2022 8:28 pm Kjøp av sex bør legaliseres.

I likhet med narkohandel er dette et marked som aldri vil dø ut. Det vil alltid være et miljø der noen blir utnyttet og sikkerheten for de som selger sex er mangelfull. Det er bare trist å se hva slags holdning enkelte har ovenfor slike steder. For meg personlig er kjøp av seksuelle tjenester et lavmål uten sidestykke. Men jeg kan samtidig forstå det. Kanskje kan det til og med bidra til mindre overgrep og voldtekt i samfunnet - dersom de som ikke kan få sex på "normal" måte, kan få dekket behovet sitt ved å kjøpe sex. Det å undertrykke egen seksualitet over lengre tid tro jeg ikke er sunt for noen. Det er også mange med nedsatt funksjonsevne og handikap som ikke vet eller har sosial kunnskap nok til å anskaffe seg seksuell kontakt på normal måte. Disse menneskene unner jeg også sex - i likhet med alle andre.
Bordeller hadde nok vært løsningen, der hallikene ikke har noe de skulle ha sagt. Men så er det vel fare for at bordellmamma hadde samarbeidet med disse igjen..
Uansett, så tror jeg likevel at det hadde vært tryggere for jentene/damene hvis det hadde vært bordeller. Ikke minst med tanke på voldelige kunder og alle slags kjønnssykdommer. Legetilsyn skulle de selvfølgelig hatt da.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

pfrog567 skrev: tor des 08, 2022 10:31 pm
Busken85 skrev: tor des 08, 2022 8:28 pm Kjøp av sex bør legaliseres.

I likhet med narkohandel er dette et marked som aldri vil dø ut. Det vil alltid være et miljø der noen blir utnyttet og sikkerheten for de som selger sex er mangelfull. Det er bare trist å se hva slags holdning enkelte har ovenfor slike steder. For meg personlig er kjøp av seksuelle tjenester et lavmål uten sidestykke. Men jeg kan samtidig forstå det. Kanskje kan det til og med bidra til mindre overgrep og voldtekt i samfunnet - dersom de som ikke kan få sex på "normal" måte, kan få dekket behovet sitt ved å kjøpe sex. Det å undertrykke egen seksualitet over lengre tid tro jeg ikke er sunt for noen. Det er også mange med nedsatt funksjonsevne og handikap som ikke vet eller har sosial kunnskap nok til å anskaffe seg seksuell kontakt på normal måte. Disse menneskene unner jeg også sex - i likhet med alle andre.
Bordeller hadde nok vært løsningen, der hallikene ikke har noe de skulle ha sagt. Men så er det vel fare for at bordellmamma hadde samarbeidet med disse igjen..
Uansett, så tror jeg likevel at det hadde vært tryggere for jentene/damene hvis det hadde vært bordeller. Ikke minst med tanke på voldelige kunder og alle slags kjønnssykdommer. Legetilsyn skulle de selvfølgelig hatt da.
Ikke om Staten var bordellmamma.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

KingKongHalvor skrev: tor des 08, 2022 5:36 pm Tips til bra steder i Oslo?
De fleste bra steder i Oslo har ikke prostituerte ansatt. Sorry.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

pfrog567 skrev: tor des 08, 2022 10:31 pm Bordeller hadde nok vært løsningen, der hallikene ikke har noe de skulle ha sagt. Men så er det vel fare for at bordellmamma hadde samarbeidet med disse igjen..
Uansett, så tror jeg likevel at det hadde vært tryggere for jentene/damene hvis det hadde vært bordeller. Ikke minst med tanke på voldelige kunder og alle slags kjønnssykdommer. Legetilsyn skulle de selvfølgelig hatt da.
Enig med bordeller. Men hvorfor er det forskjell på halliker og bordellmamma? Annet enn det ene har mye mer negativ betydning. Er ikke sikker om det nødvendigvis er så stor forskjell på disse to. Kan ikke tillate bordeller og si det er kun damer som får lov å drive de.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Fordomsfull skrev: tor des 08, 2022 6:51 pm
DuncanE skrev: tor des 08, 2022 4:11 pm
Oberman skrev: tor des 08, 2022 4:07 pm
Skjønner ikke det psykotiske spørsmålet. Kan du klargjøre?
Nei, tankerekker og logiske slutninger er vel ikke helt din greie.
Jeg søkte på meningen med ordet Oberman og fant lite, dog at Oberman er et jødisk navn.
https://www.creativitypost.com/article/ ... _existence

Han har åpenbart store tanker om seg selv. Litt pinlig da at han her faller som en flat stein i gjørma.

Jepp, navnet har jødisk opprinnelse.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Fordomsfull skrev: tor des 08, 2022 7:21 pm
Følgende står i headingen på artikkelen her
https://www.nrk.no/dokumentar/xl/slik-o ... 1.16161525

"300 kvinner reiser mellom 80 massasjesalonger i Norge. Mange av dem giftet seg med nordmenn og endte i prostitusjon."
Og videre lengre nede i artikkelen står det;

80 bordeller
Etter å ha lastet ned annonser og kartlagt massører i hele landet i to år, ble omfanget av både sexsalg og hallikvirksomhet tydelig. Vi kontaktet massasjesalonger i hele Norge. Det samme bildet viste seg overalt: Et stort flertall tilbød oss seksuelle tjenester. Resultatet av undersøkelsene i Bergen, der tre av fire tilbød sex, syntes å samsvare med resten av landet.Ved å følge mobilnumrene og adressene på eskorteannonsene over lang tid, oppdaget vi noe nytt. Mer enn 300 kvinner selger sine tjenester i massasjesalonger flere steder i landet. De med størst reiseaktivitet kan være på seks-syv ulike steder i løpet av et år.Vi fant 80 salonger i Norge som har flere ulike sex-annonser knyttet til seg, og virker å være rene bordeller for omreisende kvinner.Ikke langt fra Bryggen i Bergen ligger en slik salong med stort gjennomtrekk av personell. Vi ble tilbudt sex da vi oppsøkte stedet anonymt. Mer enn 30 annonser på eskortenettstedet har vært knyttet til denne salongen det siste året."

Det er altså ikke generelt jenter&damer fra Thailand som henges ut, men de kvinnene som selger sex.
Og kanskje til en viss grad de trengende 50-åringene ;)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»