Brennpunkt: Thaimassasje

Svar
DoktorS

Re: Brennpunkt: Thaimassasje

Legg inn av DoktorS »

NRK er felt i PFU...
https://www.nrk.no/norge/nrk-brot-god-p ... 1.16362612

Ja, her var ikke NRK mye fintfølende overfor de utsatte kvinnene.

Som jeg påpekte - det er jo fryktelig lett å identifisere her - tenkte jo på Ulsteinvik.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DoktorS skrev: man apr 03, 2023 1:43 pm NRK er felt i PFU...
https://www.nrk.no/norge/nrk-brot-god-p ... 1.16362612

Ja, her var ikke NRK mye fintfølende overfor de utsatte kvinnene.

Som jeg påpekte - det er jo fryktelig lett å identifisere her - tenkte jo på Ulsteinvik.
Redaktør for Dokumentar og samfunn i NRK, Egil Sundvor, skriver følgende i en e-post til Dagbladet:

Det er selvsagt helt uakseptabelt og trist at noen av kvinnene i dokumentaren har opplevd tagging og skjellsord, som beskrevet her. Det tar vi sterk avstand fra, men det er vanskelig for NRK å beklage andre menneskers dårlige oppførsel.

En merkelig begrunnelse for ansvarsfraskrivelse, og stikk i strid med tidligere praksiser fra statskanalen.

https://bergen.dagbladet.no/kultur/hets ... a/78903581

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hva i all verden - det er jo åpenbart at det er NRK-dokumentaren har vært utløsende (...) for mobbingen.

NRK har et samfunnsansvar. Og det er spesielt at de ikke kan beklage at en serie de har brukt mye ressurser på ikke får annet resultat enn ytterligere stigmatisering av en utsatt gruppe.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Guttorm123 skrev: man apr 03, 2023 10:44 pm Redaktør for Dokumentar og samfunn i NRK, Egil Sundvor, skriver følgende i en e-post til Dagbladet:

Det er selvsagt helt uakseptabelt og trist at noen av kvinnene i dokumentaren har opplevd tagging og skjellsord, som beskrevet her. Det tar vi sterk avstand fra, men det er vanskelig for NRK å beklage andre menneskers dårlige oppførsel.

En merkelig begrunnelse for ansvarsfraskrivelse, og stikk i strid med tidligere praksiser fra statskanalen.
Når vi også så håndteringen til kringkastingssjefen i Sophie Elise saken, tyder dette på en meget bratt nedoverbakke til dette mediet vi alle tvinges til å betale for. De er som en stat i staten, ingen regjering klarer å ansette en sjef som kan rydde opp i rottereiret. Det blir bare verre og verre.

pigg

Legg inn av pigg »

Henningsen skrev: ons des 07, 2022 10:39 pm Tror ikke det er normalmannen som er representert i sexkjøpsstatistikkene.
Jo, det er nettopp normale menn som tar skrittet og går til fagfolk for det de vil ha utført.

Hos normale menn pumper det konstant massive mengder med testosteron i hode, kropp og baller. Går en mann for lenge uten å få sjøsatt snekka så har han kun to valg: knulle eller dø.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

pigg skrev: ons apr 05, 2023 7:33 pm
Henningsen skrev: ons des 07, 2022 10:39 pm Tror ikke det er normalmannen som er representert i sexkjøpsstatistikkene.
Jo, det er nettopp normale menn som tar skrittet og går til fagfolk for det de vil ha utført.

Hos normale menn pumper det konstant massive mengder med testosteron i hode, kropp og baller. Går en mann for lenge uten å få sjøsatt snekka så har han kun to valg: knulle eller dø.
Det er til tider et under at det finnes menn i verden.

pigg

Legg inn av pigg »

GiPazzini_85 skrev: ons des 07, 2022 11:47 pm Er det virkelig så vanskelig å finne seg dame, eller viktig for den del, så får du heller ta deg en runk og så får du rett og slett begynne å skjerpe deg. Litt selvkontroll og selvrespekt bør det være mulig å ha.
Det er en altfor lang omvei å ta der hvor man må investere en hel del tid i å godsnakke med en dame for å få gjennomslag for dypping av laksen. Da er det mye bedre å bruke et kvikt overtalelsesspråk som penger. For når det bare er den tekniske aktiviteten sex man vil ha, er det bare teit å kaste bort tid på å late som man bryr seg om henne som person. Hele sjekke-prosessen er jo som å bruke en sløv brekkstang for å omsider nå ett eneste mål uansett. Da er det mye mer rasjonelt å spille med åpne kort og få det hele overstått så fort som mulig.

På samme måte som at en foretrekker å ikke måtte smigre elektrikeren for å få ham til å få plass den dimmede LED-belysningen, så har nesten alle menn det slik med kvinner de vil ligge med.

pigg

Legg inn av pigg »

Ale skrev: ons apr 05, 2023 7:40 pm Alle type menn kjøper sex i 2023.
Det stemmer. Alle typer menn har kjøpt sex i tusenvis av år.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

pigg skrev: ons apr 05, 2023 8:17 pm
Ale skrev: ons apr 05, 2023 7:40 pm Alle type menn kjøper sex i 2023.
Det stemmer. Alle typer menn har kjøpt sex i tusenvis av år.
Jeg kan ikke erindre dette innlegget mitt, som flere responderte på. Så skrev jeg at jeg var på "tjenestereise". Jo da, på en måte var jeg vel det. I utenriksfart, i flere måneder hjemmefra av gangen. :D

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

pigg skrev: ons apr 05, 2023 7:33 pm
Henningsen skrev: ons des 07, 2022 10:39 pm Tror ikke det er normalmannen som er representert i sexkjøpsstatistikkene.
Jo, det er nettopp normale menn som tar skrittet og går til fagfolk for det de vil ha utført.

Hos normale menn pumper det konstant massive mengder med testosteron i hode, kropp og baller. Går en mann for lenge uten å få sjøsatt snekka så har han kun to valg: knulle eller dø.
Har du noen statistikk som viser at flertallet av normale gjennomsnittsmenn bruker prostituerte.
Selv er jeg ikke slaven til 'junior' og jeg ville heller tatt saken i egne hender (bokstavlig talt) enn å benutte meg av prostituerte.
Om alternativet ditt er knull eller dø så er det sikkert hjelp å få.
Vi er hverken slaver av testosteron eller penis, med mindre vi velger å være det

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

pigg skrev: ons apr 05, 2023 8:15 pm
GiPazzini_85 skrev: ons des 07, 2022 11:47 pm Er det virkelig så vanskelig å finne seg dame, eller viktig for den del, så får du heller ta deg en runk og så får du rett og slett begynne å skjerpe deg. Litt selvkontroll og selvrespekt bør det være mulig å ha.
Det er en altfor lang omvei å ta der hvor man må investere en hel del tid i å godsnakke med en dame for å få gjennomslag for dypping av laksen. Da er det mye bedre å bruke et kvikt overtalelsesspråk som penger. For når det bare er den tekniske aktiviteten sex man vil ha, er det bare teit å kaste bort tid på å late som man bryr seg om henne som person. Hele sjekke-prosessen er jo som å bruke en sløv brekkstang for å omsider nå ett eneste mål uansett. Da er det mye mer rasjonelt å spille med åpne kort og få det hele overstått så fort som mulig.

På samme måte som at en foretrekker å ikke måtte smigre elektrikeren for å få ham til å få plass den dimmede LED-belysningen, så har nesten alle menn det slik med kvinner de vil ligge med.
De fleste oppegående menn ønsker en ekte relasjon. Det får du ikke for penger. Og det er langt mer enn bare 'dyppe laksen' som du kaller det.
Har du ikke prøvd?

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

DoktorS skrev: man apr 03, 2023 10:48 pm Hva i all verden - det er jo åpenbart at det er NRK-dokumentaren har vært utløsende (...) for mobbingen.

NRK har et samfunnsansvar. Og det er spesielt at de ikke kan beklage at en serie de har brukt mye ressurser på ikke får annet resultat enn ytterligere stigmatisering av en utsatt gruppe.
Var vel opptatt med å rigge sendingen til Sami Grand Prix og prate om rundpuling i Debatten. Mye rart skattepengene skal gå til, si.

pigg

Legg inn av pigg »

Henningsen skrev: ons apr 05, 2023 10:03 pm De fleste oppegående menn ønsker en ekte relasjon. Det får du ikke for penger. Og det er langt mer enn bare 'dyppe laksen' som du kaller det.
Har du ikke prøvd?
Du må holde tungen rett i munnen her. Vi snakker ikke om å kurtisere et koneemne; vi snakker bare om å tømme seg for stress gjennom den eldste formen for morro som finnes, nemlig sex. Er det nødvendig å tvinne ens sjeler sammen når en bare vil ha raketten ut i kosmos? Nei, det mener jeg bestemt ikke at det er.
Sist redigert av pigg den tor apr 06, 2023 3:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

pigg skrev: ons apr 05, 2023 8:17 pm
Ale skrev: ons apr 05, 2023 7:40 pm Alle type menn kjøper sex i 2023.
Det stemmer. Alle typer menn har kjøpt sex i tusenvis av år.
Likevel har de alle et fellestrekk.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

pigg skrev: tor apr 06, 2023 3:38 pm
Henningsen skrev: ons apr 05, 2023 10:03 pm De fleste oppegående menn ønsker en ekte relasjon. Det får du ikke for penger. Og det er langt mer enn bare 'dyppe laksen' som du kaller det.
Har du ikke prøvd?
Du må holde tungen rett i munnen her. Vi snakker ikke om å kurtisere et koneemne; vi snakker bare om å tømme seg for stress gjennom den eldste formen for morro som finnes, nemlig sex. Er det nødvendig å tvinne ens sjeler sammen når en bare vil ha raketten ut i kosmos? Nei, det mener jeg bestemt ikke at det er.
Aha, det var sånn du mente ja. Da misforsto jeg deg litt.
Men selv ville jeg uansett aldri benyttet meg av prostituerte. Jeg kan ikke ha noe som helst glede av å ha sex med en som egentlig ikke vil ha sex med meg, da er jo hele poenget borte. Da lar jeg heller være. Bare tanken på det byr meg imot
Det er ikke såå fryktelig krevende å finne en 'kort tids" sexpartner akkurat.

pigg

Legg inn av pigg »

Queenie skrev: tor apr 06, 2023 3:49 pm
pigg skrev: ons apr 05, 2023 8:17 pm
Ale skrev: ons apr 05, 2023 7:40 pm Alle type menn kjøper sex i 2023.
Det stemmer. Alle typer menn har kjøpt sex i tusenvis av år.
Likevel har de alle et fellestrekk.
Det har de. De er menn.

Queenie

Legg inn av Queenie »

pigg skrev: ons apr 05, 2023 8:15 pm
GiPazzini_85 skrev: ons des 07, 2022 11:47 pm Er det virkelig så vanskelig å finne seg dame, eller viktig for den del, så får du heller ta deg en runk og så får du rett og slett begynne å skjerpe deg. Litt selvkontroll og selvrespekt bør det være mulig å ha.
Det er en altfor lang omvei å ta der hvor man må investere en hel del tid i å godsnakke med en dame for å få gjennomslag for dypping av laksen. Da er det mye bedre å bruke et kvikt overtalelsesspråk som penger. For når det bare er den tekniske aktiviteten sex man vil ha, er det bare teit å kaste bort tid på å late som man bryr seg om henne som person. Hele sjekke-prosessen er jo som å bruke en sløv brekkstang for å omsider nå ett eneste mål uansett. Da er det mye mer rasjonelt å spille med åpne kort og få det hele overstått så fort som mulig.

På samme måte som at en foretrekker å ikke måtte smigre elektrikeren for å få ham til å få plass den dimmede LED-belysningen, så har nesten alle menn det slik med kvinner de vil ligge med.
Lol. Men det du beskriver er jo nesten bedrageri? Hvorfor late som at du dater om du kun er int i sex? Det er MANGE kvinner som vil det samme, det er jo bare å være ærlig om det? Det finnes jo sexapper som Tinder mm.

Helt ærlig så er menn som kjøper sex noe av det ekleste jeg vet, kanskje bare slått av pedofile. Det eneste jeg tenker er bra ved det er menn som ikke klarer å styre seg og som er en trussel for vanlige kvinner, dvs de bør holde seg borte fra alle typer relasjoner. For funksjonshemmede kan det også være en ressurs. Ellers: helt motbydelig.

Queenie

Legg inn av Queenie »

pigg skrev: tor apr 06, 2023 4:13 pm
Queenie skrev: tor apr 06, 2023 3:49 pm
pigg skrev: ons apr 05, 2023 8:17 pm

Det stemmer. Alle typer menn har kjøpt sex i tusenvis av år.
Likevel har de alle et fellestrekk.
Det har de. De er menn.
Langt fra alle menn kjøper sex eller er villig til å gjøre det. Men det er kanskje bra at du gjør det, så slipper vanlige kvinner å se deg på datemarkedet?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Ale skrev: tor apr 06, 2023 3:40 pm Tungekyssing, slikke mus, rimming osv. inngår jo også. Det er vel ikke mye som er hottere enn å rimme en deilig kvinne?
Jeg vet ikke, jeg. Tror ikke jeg kunne tenkt meg noe eklere enn at noen skulle rimmet ei dame som hadde hatt type 5 mannfolk i baken før deg den dagen, men noen liker jo den tanken også..spesielt det å slurpe i seg andre menns jambajuice er jo en greie.

pigg

Legg inn av pigg »

Henningsen skrev: tor apr 06, 2023 4:02 pm Men selv ville jeg uansett aldri benyttet meg av prostituerte. Jeg kan ikke ha noe som helst glede av å ha sex med en som egentlig ikke vil ha sex med meg, da er jo hele poenget borte. Da lar jeg heller være. Bare tanken på det byr meg imot
Det er ikke såå fryktelig krevende å finne en 'kort tids" sexpartner akkurat.
Hva mener du med egentlig? Hvis hun av fri vilje har gått inn i denne bransjen så vil hun jo jobbe med sex!? Det er ikke sikkert at hver eneste gledespike fryder seg over hver eneste kunde hun tilfredsstiller, men heller ikke hver eneste aksjemegler på Oslo Børs eller hver eneste kassadame på Prix stortrives på jobb hver dag de heller.

I tillegg så verdsetter jeg dette at de er fagfolk. For det er faktisk det de er, på et vis. Og jeg regner med man får en bedre opplevelse av å gå til en profesjonell enn en amatør. Det gjelder i hvertfall i alle andre bransjer, og ser ikke hvorfor sexbransjen skal være noe annerledes.

fargerik

Legg inn av fargerik »

pigg skrev: tor apr 06, 2023 4:29 pm
Henningsen skrev: tor apr 06, 2023 4:02 pm Men selv ville jeg uansett aldri benyttet meg av prostituerte. Jeg kan ikke ha noe som helst glede av å ha sex med en som egentlig ikke vil ha sex med meg, da er jo hele poenget borte. Da lar jeg heller være. Bare tanken på det byr meg imot
Det er ikke såå fryktelig krevende å finne en 'kort tids" sexpartner akkurat.
Hva mener du med egentlig? Hvis hun av fri vilje har gått inn i denne bransjen så vil hun jo jobbe med sex!? Det er ikke sikkert at hver eneste gledespike fryder seg over hver eneste kunde hun tilfredsstiller, men heller ikke hver eneste aksjemegler på Oslo Børs eller hver eneste kassadame på Prix stortrives på jobb hver dag de heller.

I tillegg så verdsetter jeg dette at de er fagfolk. For det er faktisk det de er, på et vis. Og jeg regner med man får en bedre opplevelse av å gå til en profesjonell enn en amatør. Det gjelder i hvertfall i alle andre bransjer, og ser ikke hvorfor sexbransjen skal være noe annerledes.
Jeg ser ikke at de har noe problem.
De som vil selge sex, kan fritt gjøre det. Sexsalg er lovlig i Norge.

pigg

Legg inn av pigg »

Queenie skrev: tor apr 06, 2023 4:15 pm Langt fra alle menn kjøper sex eller er villig til å gjøre det. Men det er kanskje bra at du gjør det, så slipper vanlige kvinner å se deg på datemarkedet?
Nå er jo prostitusjon ulovlig i de fleste land over hele verden, så det er jo klart at menn ikke vil betale for noe som i verste fall kan få dem bak lås og slå.

Men ser vi på Europas nest største land, Tyskland, som sikkert har verdens mest liberale prostitusjonslovgivning, noe som har ført nasjonen til å bli et slags 21. århundrets Babylon, så er det altså 1,2 millioner menn der som kjøper sex hver dag. Når menn først har mulighet, og blir fristet nok, så er det ikke måte på hva vi kan finne på.

Når det kommer til meg, så har jeg aldri kjøpt sex. Jeg var for ung til det da dette fortsatt var lov.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

pigg skrev: tor apr 06, 2023 4:29 pm
Henningsen skrev: tor apr 06, 2023 4:02 pm Men selv ville jeg uansett aldri benyttet meg av prostituerte. Jeg kan ikke ha noe som helst glede av å ha sex med en som egentlig ikke vil ha sex med meg, da er jo hele poenget borte. Da lar jeg heller være. Bare tanken på det byr meg imot
Det er ikke såå fryktelig krevende å finne en 'kort tids" sexpartner akkurat.
Hva mener du med egentlig? Hvis hun av fri vilje har gått inn i denne bransjen så vil hun jo jobbe med sex!? Det er ikke sikkert at hver eneste gledespike fryder seg over hver eneste kunde hun tilfredsstiller, men heller ikke hver eneste aksjemegler på Oslo Børs eller hver eneste kassadame på Prix stortrives på jobb hver dag de heller.

I tillegg så verdsetter jeg dette at de er fagfolk. For det er faktisk det de er, på et vis. Og jeg regner med man får en bedre opplevelse av å gå til en profesjonell enn en amatør. Det gjelder i hvertfall i alle andre bransjer, og ser ikke hvorfor sexbransjen skal være noe annerledes.
En prostituert har ikke lyst til å ha sex med deg, de gjør det for å tjene penger.
Det er fullstendig turnoff, og fullstendig uaktuelt for meg.
Skal jeg ha sex med noen så skal det være fordi vedkommende har lyst til å ha sex med meg. Ellers lar jeg heller vær.
Å sammenligne med en børsmegler eller kassedame og å glorifisere prostitusjon slik du gjør er fullstendig absurd.

Skulle du valgt et yrke, ville du sugd pikk eller sittet i kassa på rema?

pigg

Legg inn av pigg »

fargerik skrev: tor apr 06, 2023 4:33 pm Jeg ser ikke at de har noe problem.
De som vil selge sex, kan fritt gjøre det. Sexsalg er lovlig i Norge.
Det eneste problemet jeg ser er at lovverket er grunnleggende urettferdig. Enten får man forby både kjøp og salg, eller så får laissez-faire regjere og dermed tillate begge deler. Å bare forby én av dem er f.eks like tåpelig som å bare forby kjøp av heroin, men holde det legalt å selge heroin.

Queenie

Legg inn av Queenie »

pigg skrev: tor apr 06, 2023 4:43 pm
Queenie skrev: tor apr 06, 2023 4:15 pm Langt fra alle menn kjøper sex eller er villig til å gjøre det. Men det er kanskje bra at du gjør det, så slipper vanlige kvinner å se deg på datemarkedet?
Nå er jo prostitusjon ulovlig i de fleste land over hele verden, så det er jo klart at menn ikke vil betale for noe som i verste fall kan få dem bak lås og slå.

Men ser vi på Europas nest største land, Tyskland, som sikkert har verdens mest liberale prostitusjonslovgivning, noe som har ført nasjonen til å bli et slags 21. århundrets Babylon, så er det altså 1,2 millioner menn der som kjøper sex hver dag. Når menn først har mulighet, og blir fristet nok, så er det ikke måte på hva vi kan finne på.

Når det kommer til meg, så har jeg aldri kjøpt sex. Jeg var for ung til det da dette fortsatt var lov.
At mange gjør noe betyr ikke at det er attråverdig eller bra, jeg har ingen ønsker om å fremstå som fordomsfull heller men jeg ville ikke blitt overrasket dersom mange av disse er i kategorien opprinnelse fra land med begredelig kvinnesyn eller mannetypen thailandfarer (da tenker jeg ikke på den genuine turisten).

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Winnowill skrev: tor apr 06, 2023 4:22 pm
Ale skrev: tor apr 06, 2023 3:40 pm Tungekyssing, slikke mus, rimming osv. inngår jo også. Det er vel ikke mye som er hottere enn å rimme en deilig kvinne?
Jeg vet ikke, jeg. Tror ikke jeg kunne tenkt meg noe eklere enn at noen skulle rimmet ei dame som hadde hatt type 5 mannfolk i baken før deg den dagen, men noen liker jo den tanken også..spesielt det å slurpe i seg andre menns jambajuice er jo en greie.
Æsj, ble småkvalm... 🤮

fargerik

Legg inn av fargerik »

pigg skrev: tor apr 06, 2023 5:02 pm
fargerik skrev: tor apr 06, 2023 4:33 pm Jeg ser ikke at de har noe problem.
De som vil selge sex, kan fritt gjøre det. Sexsalg er lovlig i Norge.
Det eneste problemet jeg ser er at lovverket er grunnleggende urettferdig. Enten får man forby både kjøp og salg, eller så får laissez-faire regjere og dermed tillate begge deler. Å bare forby én av dem er f.eks like tåpelig som å bare forby kjøp av heroin, men holde det legalt å selge heroin.
Ja. Jeg har ment det samme siden den loven ble vedtatt.
Trist at den består etter alle disse årene.

pigg

Legg inn av pigg »

fargerik skrev: tor apr 06, 2023 5:09 pm
pigg skrev: tor apr 06, 2023 5:02 pm
fargerik skrev: tor apr 06, 2023 4:33 pm Jeg ser ikke at de har noe problem.
De som vil selge sex, kan fritt gjøre det. Sexsalg er lovlig i Norge.
Det eneste problemet jeg ser er at lovverket er grunnleggende urettferdig. Enten får man forby både kjøp og salg, eller så får laissez-faire regjere og dermed tillate begge deler. Å bare forby én av dem er f.eks like tåpelig som å bare forby kjøp av heroin, men holde det legalt å selge heroin.
Ja. Jeg har ment det samme siden den loven ble vedtatt.
Trist at den består etter alle disse årene.
Den kommer nok til å bestå en stund fremover også. De kan jo finne på å forby salg óg, hvis det skulle bli helt Bangkok- og Bogata-tilstander her i landet, men det skjer vel neppe. At kjøp skulle bli lovlig igjen er vanskelig å forestille seg. Hvem vil egentlig ta belastningen med å gå i bresjen for det? Er liksom ikke status å tale grisenes sak.

pigg

Legg inn av pigg »

Queenie skrev: tor apr 06, 2023 4:14 pm Lol. Men det du beskriver er jo nesten bedrageri? Hvorfor late som at du dater om du kun er int i sex? Det er MANGE kvinner som vil det samme, det er jo bare å være ærlig om det? Det finnes jo sexapper som Tinder mm.
Men de er ikke fagfolk. De er bare løse.
Queenie skrev: tor apr 06, 2023 4:14 pm Helt ærlig så er menn som kjøper sex noe av det ekleste jeg vet, kanskje bare slått av pedofile. Det eneste jeg tenker er bra ved det er menn som ikke klarer å styre seg og som er en trussel for vanlige kvinner, dvs de bør holde seg borte fra alle typer relasjoner. For funksjonshemmede kan det også være en ressurs. Ellers: helt motbydelig.
Vi menn er ekle, det er riktig. Men at sex for vederlag er blant det ekleste vi gjør... tjaaa, er du sikker på det?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

pigg skrev: tor apr 06, 2023 7:11 pm
Queenie skrev: tor apr 06, 2023 4:14 pm Lol. Men det du beskriver er jo nesten bedrageri? Hvorfor late som at du dater om du kun er int i sex? Det er MANGE kvinner som vil det samme, det er jo bare å være ærlig om det? Det finnes jo sexapper som Tinder mm.
Men de er ikke fagfolk.
Det er ikke horer heller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»