Generell diskusjon om corona - Del 2

Svar
basillen

Re: Generell diskusjon om corona - Del 2

Legg inn av basillen »

Solvgutt1 skrev: tor des 22, 2022 10:38 am Dødeligheten følger i større grad smittetopper enn vaksinasjonsmobilisering. Det er forresten ingen overdødelighet i yngre aldersgrupper, og overdødeligheten er høyest blant uvaksinerte.
I følge Euromomo (https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps) har det da, så vidt jeg kan se, vært ganske markant overdødelighet i Europa i yngre aldersgrupper gjennom 2022.

Her er et utklipp fra nettsiden som viser talldata for aldersgruppene under 44 år:

Bilde

Som du ser her ligger kurven godt over baseline for nesten hele året.

William_S

Legg inn av William_S »

BigWhale skrev: tor des 22, 2022 10:03 am
William_S skrev: ons des 21, 2022 6:18 pmDette har faktisk ingenting med vaksinene å gjøre men har sin logiske forklaring. Men antivaxxere klarer vel selv ikke å se slike enkle sammenhenger. Og ja en ting er vi nå skjønt enige om - de vaksinene som kom er nokså ubrukelige til å forhindre smitte fra Delta og utover.
Slike utsagn er ganske naive, men dessverre typisk tilsvar for alle som i det hele tatt våger å antyde at vaksinen kan stå bak dødsfall. Det må da være mulig å være mer åpen for følgende to scenarioer:

1) Ja, enkelte såkalte 'anti-vaxxere' (hvilket er et upresist ordvalg) har en tendens til å peke på enhvert dødsfall og koble det til vaksinen. Dette er sikkert en uting i noen tilfeller, selv om jeg merker at jeg har en tendens til å tenke det samme selv så fort jeg leser om et mistenkelig dødsfall.

2) Når det dog er overdødelighet i så godt som alle land nå, burde ikke leger og andre i det minste være åpen for å vurdere alle mulige årsaker til dette, inkludert vaksinen? Denne bastante 'nei, dette skyldes ikke vaksinen' holdningen betyr jo at folk dør uten at det gjøres en helhetelig vurdering på hvorfor.

Kort sagt, det kan være vaksinen, det kan være helt andre ting, men å bastant utelukke én mulig årsak uten å engang undersøke den, er i beste fall ignorant og i verste fall ondskap. En snakker tross alt om folks liv her.
Nå ble jo vedkommende her obdusert. Som jeg har pekt på tidligere her så er medianalderen av de som nå dør av covid rundt 85 år. Det er i for seg nokså utenkelig at disse dødsfallene her skyldes vaksinen i det store og det hele. Forventet levealder for menn i Norge er 81,5 år og for kvinner 84,9 år. Denne overdødeligheten vi har sett har sin naturlig forklaring. I rundt to år ble eldre ganske skjermet mot vanlige infeksjonssykdommer som ville ellers tatt livet av mange. Det er denne immunitetsgjelden som i stor grad slår til.

Så skal man selvsagt ta et ikke forventet dødsfall blant unge mennesker seriøst og det har man gjort i Norge. Man stoppet helt Astra Zenica vaksinen og det gikk ganske kort tid fra de første meldingene dukket opp til den ble stanset, først midlertidig og så permanent. Og Moderna vaksinen spesielt hos unge menn har man ikke akkurat gjort noe forsøk på å skjule. FHI fraråder Moderna til alle under 30, samtidig som FHI peker på at dette er sjeldne bivirkninger. Men det er likevel ikke slik at man har feid dette under teppet.

Det er likevel langt derfra å kunne skylde på at overdødeligheten skyldes vaksinene, noe det neppe gjør. Noen konspifolk klarte jo å peke på at økningen i antall drepte i trafikken skyldtes vaksinene og. Det er som å ta en faktor man ikke hadde fra før og så skylde på denne faktoren for et eller annet. Jeg har feks kjøpt en ny sofa i år og det er overdødelighet, da er min nye sofa og overdødelighet lik sant, ikke sant?

William_S

Legg inn av William_S »

Rexwiller skrev: tor des 22, 2022 10:16 am Om det viser seg at vaksinen er en sterk medvirkende årsak til overdødeligheten, kommer man til å prøve å holde det skjult med alle tenkelige midler. Her er det alt for mange mektige mennesker og organisasjoner som har alt for mye å tape.
Tull og tøys.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Sterkere varianter av virusene vi forskøv i to år slår ut forskjellig hos folk.

Og det viser hvor viktig det er at disse får florere til en viss grad fritt i samfunnet vårt, man dro altfor hardt på med tiltak under pandemien i nesten hele fjoråret og sommeren 2020, og dette er enda en av konsekvensene av det vi ser nå..
Sist redigert av Hetfield den tor des 22, 2022 11:10 am, redigert 3 ganger totalt.

William_S

Legg inn av William_S »

For øvrig så er det 0 tvil om at vaksinene er nokså ubrukelige fra og med Delta varianten og utover, iallefall forhindret det ikke smitte i det hele tatt omtrent. Hadde corona oppstått som omikron hadde vi neppe tatt oss bryet med å utvikle vaksiner. Og ja den retorikken mot uvaksinerte var ganske ufyselig og på ville veier (som om de uvaksinerte hadde noen som helst skyld i de tiltakene vi fikk i desember i fjor; det hadde de ikke)

Så jeg tror ikke på akkurat disse vaksinene som Gud og frelser osv. Men det er langt derfra til å peke på at vaksinen er selve årsaken til overdødelighet.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

William_S skrev: tor des 22, 2022 11:05 am For øvrig så er det 0 tvil om at vaksinene er nokså ubrukelige fra og med Delta varianten og utover, iallefall forhindret det ikke smitte i det hele tatt omtrent. Hadde corona oppstått som omikron hadde vi neppe tatt oss bryet med å utvikle vaksiner. Og ja den retorikken mot uvaksinerte var ganske ufyselig og på ville veier (som om de uvaksinerte hadde noen som helst skyld i de tiltakene vi fikk i desember i fjor; det hadde de ikke)

Så jeg tror ikke på akkurat disse vaksinene som Gud og frelser osv. Men det er langt derfra til å peke på at vaksinen er selve årsaken til overdødelighet.
Hadde vi ikke hatt vaksiner ville det vært enda strengere, nesten helt sikker på at det hadde blitt portforbud under Guldvog og Høie, all den tid myndighetene bare kutter og ikke er interessert i å ha et helsevesen som har litt ekstra kapasitet.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

basillen skrev: tor des 22, 2022 10:52 am
Solvgutt1 skrev: tor des 22, 2022 10:38 am Dødeligheten følger i større grad smittetopper enn vaksinasjonsmobilisering. Det er forresten ingen overdødelighet i yngre aldersgrupper, og overdødeligheten er høyest blant uvaksinerte.
I følge Euromomo (https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps) har det da, så vidt jeg kan se, vært ganske markant overdødelighet i Europa i yngre aldersgrupper gjennom 2022.

Her er et utklipp fra nettsiden som viser talldata for aldersgruppene under 44 år:

Bilde

Som du ser her ligger kurven godt over baseline for nesten hele året.
Ser da ut som det ligger innenfor «normal range» nesten hele perioden.

William_S

Legg inn av William_S »

Hetfield skrev: tor des 22, 2022 11:14 am
William_S skrev: tor des 22, 2022 11:05 am For øvrig så er det 0 tvil om at vaksinene er nokså ubrukelige fra og med Delta varianten og utover, iallefall forhindret det ikke smitte i det hele tatt omtrent. Hadde corona oppstått som omikron hadde vi neppe tatt oss bryet med å utvikle vaksiner. Og ja den retorikken mot uvaksinerte var ganske ufyselig og på ville veier (som om de uvaksinerte hadde noen som helst skyld i de tiltakene vi fikk i desember i fjor; det hadde de ikke)

Så jeg tror ikke på akkurat disse vaksinene som Gud og frelser osv. Men det er langt derfra til å peke på at vaksinen er selve årsaken til overdødelighet.
Hadde vi ikke hatt vaksiner ville det vært enda strengere, nesten helt sikker på at det hadde blitt portforbud under Guldvog og Høie, all den tid myndighetene bare kutter og ikke er interessert i å ha et helsevesen som har litt ekstra kapasitet.
Ja portforbud-Høie og Guldvåg kan ikke glemmes. Det virker som at direktoratet konsekvent ønsket seg strengest mulig tiltak. FHI pekte så fint på at i en situasjon hvor det ville vært aktuelt så ville smittetrykket allerede være så høyt at det gir minimal ekstra effekt.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

William_S skrev: tor des 22, 2022 11:17 am
Ja portforbud-Høie og Guldvåg kan ikke glemmes. Det virker som at direktoratet konsekvent ønsket seg strengest mulig tiltak. FHI pekte så fint på at i en situasjon hvor det ville vært aktuelt så ville smittetrykket allerede være så høyt at det gir minimal ekstra effekt.
Det er selvsagt forkastelig at Pfizer løy om vaksinens effekt på smitte, men de var gode på å forhindre alvorlig sykdom, og det var svært viktig siden samfunnet vårt balanserte på en knivsegg til å bli enda mer autoritært.

basillen

Legg inn av basillen »

Solvgutt1 skrev: tor des 22, 2022 11:15 am Ser da ut som det ligger innenfor «normal range» nesten hele perioden.
Men nesten utelukkende i øvre sjikt av normal range. Altså blir dette kumulativt en klar overdødelighet i løpet av et helt år. Det ser man godt på disse grafene:

Bilde

Bilde

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

William_S skrev: tor des 22, 2022 10:59 am
Rexwiller skrev: tor des 22, 2022 10:16 am Om det viser seg at vaksinen er en sterk medvirkende årsak til overdødeligheten, kommer man til å prøve å holde det skjult med alle tenkelige midler. Her er det alt for mange mektige mennesker og organisasjoner som har alt for mye å tape.
Tull og tøys.
Har det i det hele tatt vært undersøkt om det er noen sammenheng?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

basillen skrev: tor des 22, 2022 11:38 am
Solvgutt1 skrev: tor des 22, 2022 11:15 am Ser da ut som det ligger innenfor «normal range» nesten hele perioden.
Men nesten utelukkende i øvre sjikt av normal range. Altså blir dette kumulativt en klar overdødelighet i løpet av et helt år. Det ser man godt på disse grafene:

Bilde

Bilde
Å snakke om markant overdødelighet og vise til en graf som viser at man stort sett var innenfor normalintervallene blir rar begrepsbruk i mine øyne. Det har vært en liten overdødelighet ja, men se på de aldersgruppene, så ser du en -markant- overdødelighet. Spesielt blant de over 75 år.

basillen

Legg inn av basillen »

Solvgutt1 skrev: tor des 22, 2022 11:55 am Å snakke om markant overdødelighet og vise til en graf som viser at man stort sett var innenfor normalintervallene blir rar begrepsbruk i mine øyne. Det har vært en liten overdødelighet ja, men se på de aldersgruppene, så ser du en -markant- overdødelighet. Spesielt blant de over 75 år.
Det er mulig at bruken av ordet "markant" var litt voldsomt, men det har i hvert fall, uansett hvordan du vrir og vender på det, vært overdødelighet i 2022 også blant unge. Det er derfor jeg mener at når du skriver "Det er forresten ingen overdødelighet i yngre aldersgrupper" så er ikke dette korrekt. Det er overdødelighet også i yngre aldersgrupper. Tallene fra Euromomo viser at man har registrert cirka 3000 flere dødsfall i aldersgruppen <44 år enn det man forventer i et normalår. Og dette gjelder kun for de europeiske landene som bidrar med data til Euromomo, som altså ikke omfatter hele Europa. Verken Norge, Tyskland eller Frankrike bidrar blant annet. Man kan imidlertid finne mange andre kilder som viser at også disse landene har hatt høy overdødelighet. Som for eksempel:

https://ec.europa.eu/eurostat/statistic ... tober_2022

https://stats.oecd.org/index.aspx?queryid=104676

https://www.destatis.de/EN/Themes/Cross ... death.html

Merk at jeg ikke her skylder på vaksinene for denne overdødeligheten. Alt jeg gjør er å poengtere at denne gruppen også har overdødelighet.

William_S

Legg inn av William_S »

Det er fryktelig mye skriverier om sykdom og virus i mediene om dagen. Der hvor dette før ble omtalt med noen få notiser her og der og ikke store oppslag har mediene gått all in med denne sykdomsjournalistikken i flere uker nå. Heldigvis er det foreløpig ingen viktige stemmer som krever tiltak for den allmenne delen av befolkningen (at det blir iverksatt enkelte tiltak ved sykehus og lignende vil nok anageligvis skje, men det er noe litt annet enn for hele befolkningen).

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

William_S skrev: tor des 22, 2022 1:34 pm Det er fryktelig mye skriverier om sykdom og virus i mediene om dagen. Der hvor dette før ble omtalt med noen få notiser her og der og ikke store oppslag har mediene gått all in med denne sykdomsjournalistikken i flere uker nå. Heldigvis er det foreløpig ingen viktige stemmer som krever tiltak for den allmenne delen av befolkningen (at det blir iverksatt enkelte tiltak ved sykehus og lignende vil nok skje, men det er noe litt annet enn for hele befolkningen).
Synd mediene ikke kan følge opp med litt mer dybdejournalistikk om situasjonen i spesialisthelsetjenesten og hvordan denne er bygget ned de siste par tiårene, og at knapt ingenting er gjort etter pandemien traff for snart 3 år siden. Men de er mer opptatt av å intervjue Nakstad slik at han får nevnt det sedvanlige munnbindet.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

William_S skrev: tor des 22, 2022 1:34 pm Det er fryktelig mye skriverier om sykdom og virus i mediene om dagen. Der hvor dette før ble omtalt med noen få notiser her og der og ikke store oppslag har mediene gått all in med denne sykdomsjournalistikken i flere uker nå. Heldigvis er det foreløpig ingen viktige stemmer som krever tiltak for den allmenne delen av befolkningen (at det blir iverksatt enkelte tiltak ved sykehus og lignende vil nok anageligvis skje, men det er noe litt annet enn for hele befolkningen).
Merkes at det er på'n igjen nå.

Bruker de diverse helseinstansene media som talerør for alt det er verdt, for å få gjennomslag for sin agenda, siden det funket under pandemien?
Sist redigert av Hetfield den tor des 22, 2022 6:13 pm, redigert 1 gang totalt.

William_S

Legg inn av William_S »

Hetfield skrev: tor des 22, 2022 6:04 pm
William_S skrev: tor des 22, 2022 1:34 pm Det er fryktelig mye skriverier om sykdom og virus i mediene om dagen. Der hvor dette før ble omtalt med noen få notiser her og der og ikke store oppslag har mediene gått all in med denne sykdomsjournalistikken i flere uker nå. Heldigvis er det foreløpig ingen viktige stemmer som krever tiltak for den allmenne delen av befolkningen (at det blir iverksatt enkelte tiltak ved sykehus og lignende vil nok anageligvis skje, men det er noe litt annet enn for hele befolkningen).
Merkes at et er på'n igjen nå.

Bruker de diverse helseinstansene media som talerær for alt det er verdt, for å få gjennomslag for sin agenda, siden det funket under pandemien?
Tja . Nakstad og co holder fast ved at det ikke er aktuelt med tiltak og det er litt det jeg mener at det foreløpig ikke er noen viktige stemmer pr nå som vil ha det. Men det kan jo fort komme fagforeninger som krever det og lignende og da er jo ballen fort i gang. Spørsmålet er om det er lovlig i det hele tatt å innføre tiltak pr nå all den tid influensa etc ikke er definert som en allmennfarlig smittsom sykdom. Det er meldeplikt ved influensa ved legekontor slik at FHI får tall men det er ikke i en kategori man kan innføre tiltak.

Også er utbrudd ved institusjoner med Norovirus meldepliktig. Men mye av denne meldeplikten dreier seg om å få statistikk og egentlig bare det og det er jo greit at myndighetene får oversikt over hvilke virustammer av influensavirus som dominerer . Så lenge ikke dette brukes som noe argument for å få innført tiltak for den allmenne befolkningen er dette egentlig helt greit.

William_S

Legg inn av William_S »


perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

Kul_Djevel skrev: tor des 08, 2022 12:02 pm
BBQsaus skrev: tor des 08, 2022 11:55 am Poenget med vaksineringen var vel (som også er argumentet for at helsearbeidere skal ta influensavaksinen) å skåne de gamle og svake gruppene i samfunnet, inntil de hadde fått sin vaksine. Samt at kapasiteten på akkutten ikke var god nok til å ta imot et slikt skred av dårlige folk, og at det igjen ville gå ut over alle andre i samfunnet.

Jeg lurer på hvordan man ville løst dette om man hadde all informasjonen idag. Kunne man unngått å vaksinere alle under 50-60 år? Det er ihvertfall ingen tvil om at vaksinen ble solgt inn som redningen for oss alle, og det virker ganske unødvendig idag. Også interessant å se fordømmelsen anti-vaxxere fikk. Tok selv 2 eller 3 vaksiner, husker faktisk ikke. Smittet 2 ganger etterpå har jeg også vært. Trøster meg uansett med at vi nå er kommet over kneika, og at det jo faktisk er dette utfallet man ønsker seg om alle vaksinerer seg.
Problemet er jo at vaksinen har vist seg å ikke fungere etter hensikten. Jeg er ingen anti-vakser, men var heller ikke interessert i å være prøvekanin ved å være av de første som tok den. Det var den altfor eksperimentell til og jeg er sannelig glad for idag at jeg ikke tok den når jeg så hvordan det gikk. Jeg vurderte å ta den flere ganger, men utsatte det helt til jeg fikk korona første gangen. Den sykdommen er den mildeste jeg har kjent noen gang og var i full trening på dag 2. Andre gangen jeg fikk det følte jeg meg slapp i to tre timer og i helt fin etterpå.

Det "morsomme" er at min kompis som hadde tatt 3 vaksiner og som var personen som sannsynligvis smitta meg, ja han ble skikkelig sjuk av korona og var sengeliggende i 14 dager. Så mye for den vaksinen liksom. Korona har nok hele veien vært veldig individuelt på hvordan man reagerer på det. Det som er bra og som er med alle virus, er at de blir mildere og mildere etterhvert som det muterer.

Så at folk ble mindre alvorlig syk er nok mest sannsynlig pga mildere variant og ikke pga denne tullevaksinen.
Er nok heller hvordan vi som individer er satt sammen,altså blant annet imunforsvarets tilstand etc. Imunforsvaret ser ut som en sinuskurve...den er svak for deretter å være på topp, og så fortsetter det. Personlig tok jeh alle 4 vaksinene og mener fast bestemt at jeg sliter med 3 ettervirkninger, som jeg ikke hadde tidligere. Men har ikke hatt Corona i det hele tatt.

William_S

Legg inn av William_S »

Har noen sagt A sier noen andre B. Nå innfører Sørlandets Sykehus munnbind hos ansatte i kontakt med pasienter.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Nå må verneombud og tillitsvalgte rundt i landet våkne opp før alle går inn i en psykose etter jul. Skulle ikke forbause meg om bedriften min gjør det samme, men da går jeg over til permanent hjemmekontor.

startelver

Legg inn av startelver »

Hørte på den siste nyhetssendingen til BBC og der borte har helsemyndighetene NHS gått ut og advart mot juleselskap selv om det er familien, har du tegn på hosting og symptomer skal du ikke blande deg med familiemedlemmene. Spesielt hvis du ikke er vaksinert på en stund.

Helt latterlig.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Må snart mobilisere mer hvis de skal få flere unge til å ta dose nr. 4. Men det blir jo sagt at lockdown i mars 2020 reddet alle fra influensa den vinteren. De er nok i stand til å si noe like latterlig om 2023 også, om det blir nødvendig. Vær ikke i tvil.

Norsk Pasientskadeerstatning er fortsatt skeptiske til å gi erstatning til dagens vaksineofre. Men avtroppende Rolf Gunnar Jørstad sier at noe av det han husker best, var at ny kunnskap om svineinfluensavaksinen førte til mange flere erstatninger. Noe lignende skjer nok med koronavaksiner, selv om det faktisk blir sett på som et slags landssvik å uttrykke mistillit til myndighetenes håndtering av korona. Det har dermed blitt en mer diktatorisk holdning.

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2 ... utvikling/

Etter alt å dømme er Rolf Gunnar Jørstad faren til "Harald Baldr" eller Jens Fredrik Jørstad.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

startelver skrev: fre des 23, 2022 5:02 pm Hørte på den siste nyhetssendingen til BBC og der borte har helsemyndighetene NHS gått ut og advart mot juleselskap selv om det er familien, har du tegn på hosting og symptomer skal du ikke blande deg med familiemedlemmene. Spesielt hvis du ikke er vaksinert på en stund.

Helt latterlig.
Frykter mer hysteri fra myndighetene her til lands også på nyåret. Og det hysteriet er langt verre enn forkjølrlsessykdomnen korona

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: fre des 23, 2022 5:02 pm Hørte på den siste nyhetssendingen til BBC og der borte har helsemyndighetene NHS gått ut og advart mot juleselskap selv om det er familien, har du tegn på hosting og symptomer skal du ikke blande deg med familiemedlemmene. Spesielt hvis du ikke er vaksinert på en stund.

Helt latterlig.
Hvis de har spesifisert dette med at man ikke har vært vaksinert på en stund, er dette ekstremt latterlig, ja.

Virker som noen fortsatt tror at vaksinasjon hindrer smittespredning.

MRSA

Legg inn av MRSA »

startelver skrev: fre des 23, 2022 5:02 pm Hørte på den siste nyhetssendingen til BBC og der borte har helsemyndighetene NHS gått ut og advart mot juleselskap selv om det er familien, har du tegn på hosting og symptomer skal du ikke blande deg med familiemedlemmene. Spesielt hvis du ikke er vaksinert på en stund.

Helt latterlig.
Det som er latterleg er at enkelte trur at dette er eit nytt råd. Det har i alle år vore slik at ein er anbefalt å ikkje gå i selskap viss ein har hosting og teikn på luftveginfeksjonar.

TWU

Legg inn av TWU »

SirJames skrev: lør des 24, 2022 3:11 pm
startelver skrev: fre des 23, 2022 5:02 pm Hørte på den siste nyhetssendingen til BBC og der borte har helsemyndighetene NHS gått ut og advart mot juleselskap selv om det er familien, har du tegn på hosting og symptomer skal du ikke blande deg med familiemedlemmene. Spesielt hvis du ikke er vaksinert på en stund.

Helt latterlig.
Hvis de har spesifisert dette med at man ikke har vært vaksinert på en stund, er dette ekstremt latterlig, ja.

Virker som noen fortsatt tror at vaksinasjon hindrer smittespredning.
Har to doser og en infeksjon i kroppen, holder meg til ekspertisen som sier at det er tilstrekkelig mens jeg venter på å bli smittet igjen.

Men må generelt sett være innafor å advare mot å tilbringe mye innetid sammen med gamle slektninger, om man er full i hoste og snørr.

SirJames

Legg inn av SirJames »

TWU skrev: lør des 24, 2022 4:02 pm
SirJames skrev: lør des 24, 2022 3:11 pm
startelver skrev: fre des 23, 2022 5:02 pm Hørte på den siste nyhetssendingen til BBC og der borte har helsemyndighetene NHS gått ut og advart mot juleselskap selv om det er familien, har du tegn på hosting og symptomer skal du ikke blande deg med familiemedlemmene. Spesielt hvis du ikke er vaksinert på en stund.

Helt latterlig.
Hvis de har spesifisert dette med at man ikke har vært vaksinert på en stund, er dette ekstremt latterlig, ja.

Virker som noen fortsatt tror at vaksinasjon hindrer smittespredning.
Har to doser og en infeksjon i kroppen, holder meg til ekspertisen som sier at det er tilstrekkelig mens jeg venter på å bli smittet igjen.

Men må generelt sett være innafor å advare mot å tilbringe mye innetid sammen med gamle slektninger, om man er full i hoste og snørr.
Akkurat det er greit nok, men her var det jo gjort et poeng ut av at man skulle unngå det hvis man selv ikke var vaksinert på en stund. Hvilket er temmelig ulogisk og irrelevant, mtp den empiri man sitter på i 2022.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

SirJames skrev: lør des 24, 2022 4:06 pm Akkurat det er greit nok, men her var det jo gjort et poeng ut av at man skulle unngå det hvis man selv ikke var vaksinert på en stund. Hvilket er temmelig ulogisk og irrelevant, mtp den empiri man sitter på i 2022.
Blir mye fjas i årene fremover James.

Og helsebyråkratene her inne vil fråste i det..

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hetfield skrev: lør des 24, 2022 4:27 pm
SirJames skrev: lør des 24, 2022 4:06 pm Akkurat det er greit nok, men her var det jo gjort et poeng ut av at man skulle unngå det hvis man selv ikke var vaksinert på en stund. Hvilket er temmelig ulogisk og irrelevant, mtp den empiri man sitter på i 2022.
Blir mye fjas i årene fremover James.

Og helsebyråkratene her inne vil fråste i det..
Dessverre har du rett i begge deler.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»