Generell diskusjon om corona - Del 2

Svar
basillen

Re: Generell diskusjon om corona - Del 2

Legg inn av basillen »

Kan ikke denne evinnelige Ivermectin-debatten dø ut snart? Det er for lengst bevist at dette legemiddelet ikke hadde noen statistisk signifikant effekt mot Covid. The end.

Folk som fortsetter å messe om dette er kroneksempelet på "beating a dead horse".
Sist redigert av basillen den man jun 19, 2023 6:29 pm, redigert 1 gang totalt.

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: man jun 19, 2023 6:13 pm Kan ikke denne evinnelige Ivermerctin-debatten dø ut snart? Det er for lengst bevist at dette legemiddelet ikke hadde noen statistisk signifikant effekt mot Covid. The end.

Folk som fortsetter å messe om dette er kroneksempelet på "beating a dead horse".
Jammen jeg leste på nettet at det funker så da er det sikkert sant. Jeg leste dog også på nettet at jorda er flat så da er det sikkert sant det også.

Bliss

Legg inn av Bliss »

SIimWhitman skrev: søn jun 18, 2023 2:20 pm Er det noe Ingvild Kjerkol og WHO er redde for at vi skal få vite?

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 5qlafj0AtU
Spesielt redde er de ikke, dette er jo noe Kjerkol har skrytt av i over et år. Det som er skremmende er at selv her i tråden er det ingen som har reagert på det før nå.

Bilde

Hele Kjerkols tale til WHO kan leses her:
► Show Spoiler

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

basillen skrev: man jun 19, 2023 6:13 pm Folk som fortsetter å messe om dette er kroneksempelet på "beating a dead horse".
På en måte ja, men det er også naturlig å ha en oppvask på om faktasjekkingen var korrekt. Det er flere leger enn en skulle tro, som stiller seg bak mer utprøving av Iv.
https://caluna.no/siste/kan-korona-sykd ... -forlopet/

Trenger ikke skrive noe særlig mer i denne tråden om akkurat det, men det var påfallende at WHO skal dirigere hvilke medisiner som skal brukes. Og så var det akkurat det vi hadde opplevd gjennom flere år. At det nærmest var kampanjer mot flere medisiner. Og disse kampanjene er vel i full sving ennå... Videomakere og leger blir stadig kansellert for å nevne unønskede medisiner. Selv om denne epidemien er erklært ferdig. Hvorfor det? En stor mengde autoriteter nekter å ha noen form for oppvask eller opprydning. Det burde ihvertfall være lov å bestille Ivermectin fra utlandet, hvis epidemien virkelig er ferdig.

Dale Carnegie skrev; Ingen gidder å sparke en død hund ("Lev livet uten bekymringer"). Og det er på en måte sant.

Centrist

Legg inn av Centrist »

SIimWhitman skrev: søn jun 18, 2023 2:20 pm Er det noe Ingvild Kjerkol og WHO er redde for at vi skal få vite?

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 5qlafj0AtU
Det at man tror, eller velger å tro, at WHOs one size fits all-model kommer til å fungere, sier vel egentlig alt. Når man i tillegg vet at den modellen med all sannsynlighet er mer lik Kina enn Sverige, har man i realiteten sementert Smittevernstaten.

På alle plan er jeg i all ærlighet mest overrasket over at dette ikke har vedvart på andre samfunnsområder.
Klart.
Rettstaten er meget svekket, men man har tross alt ingen "Det er krig i Ukraina"-stat ved siden av rettstaten.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Soteria skrev: man jun 19, 2023 4:39 pm Ivermectin har også blitt funnet å ha antivirale egenskaper. (står ikke noe om det her, legger bare inn denne linken:) https://www.felleskatalogen.no/medisin/ ... ics-674509 En vill teori sier at det er parasitter i vaksinen, og det kan jo i teorien være en årsak til at vaksinerte har en stor framgang når de tar Ivermectin. Eller at medisinen virker mot de villfarne spike-proteiner som hoper seg opp i kroppen.

Sykehjemspasienter blir tvangsmedisinert på det jevne, hver gang det blir ansett som nødvendig. F.eks. hvis en pasient er mye misfornøyd og urolig, kan legen foreskrive beroligende. Mange pasienter har ikke evne til å samtykke. Når du i tillegg vet at legen skal vurdere risikoen for sykehjemmet under ett, og at dette er institusjonaliserte mennesker som ofte er fysisk svake, ja... hva tror du er sannsynligheten? Hver dag utsatt for pleiernes overtalelsesevner. Sykehjemmet bør jo ikke kaste vaksiner, og kan ikke melde tilbake om kun 30% vaksinerte pasienter.
Nei, Ivermetin virkar ikkje mot viruset, og det er ikkje parasittar i vaksina, og heller ikkje opphoping av spikeprotein i kroppen.

Nei, sjukeheimspasientar blir ikkje tvangsmedisinert på det jevne. Det skal veldig mykje til å ta frå nokon samtykkekompetanse. Nei, legen skal ikkje vurdere risikoen for sjukeheimen under eitt, han skal vurdere kvar pasient individuelt. SJukeheimen får det antal vaksiner som dei bestiller ut i frå kor mange som seie ja. På ein sjukeheim er dei fleste pasientane meir oppegåande enn vaksinemotstandarar og dei tar vaksinen frivillig.

Bliss

Legg inn av Bliss »



Dekkes svært godt i denne videoen for de som ikke har tilgang til WSJ:



Har tydeligvis ikke nyhetsverdi dette, siden vi ikke hører et kvekk om det i norske medier. Er jo mye hyggeligere at folk tror det er pangoliner og søte vaskebjørner som står bak viruset.

Enhanced

Legg inn av Enhanced »

Bliss skrev: man jun 19, 2023 6:44 pm
SIimWhitman skrev: søn jun 18, 2023 2:20 pm Er det noe Ingvild Kjerkol og WHO er redde for at vi skal få vite?

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 5qlafj0AtU
Spesielt redde er de ikke, dette er jo noe Kjerkol har skrytt av i over et år. Det som er skremmende er at selv her i tråden er det ingen som har reagert på det før nå.

Bilde

Hele Kjerkols tale til WHO kan leses her:
► Show Spoiler
Når man leser hele talen, og særlig den relevante delen, så er det vel åpenbart at hun snakker om viktigheten av å holde WHO til en høy standard og at de ikke misbruker sin makt? Den norske oversettelsen med "nulltoleranse for feil oppførsel" er jo en artig oversettelse, og jeg forstår at det er lett å ønske at dette skal være noe mer skummelt, men akkurat i dette tilfellet tror jeg nok ikke det er snakk om det.

Opprinnelig engelsk avsnitt nedenfor:
We now have the possibility to ensure that health is safeguarded by more effective systems, stronger accountability and trust, and by equity, solidarity and human rights. We expect that the Director-General will also seize this moment and ensure accountability for WHO holding the highest ethical standards. We have to consolidate WHO as our effective, accountable and capacitated leader in multilateralism, and an agency that has zero tolerance for misconduct. WHO has an essential role to play to secure health for peace, and peace for health.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Enhanced skrev: fre jun 23, 2023 12:57 pm
Bliss skrev: man jun 19, 2023 6:44 pm
SIimWhitman skrev: søn jun 18, 2023 2:20 pm Er det noe Ingvild Kjerkol og WHO er redde for at vi skal få vite?

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 5qlafj0AtU
Spesielt redde er de ikke, dette er jo noe Kjerkol har skrytt av i over et år. Det som er skremmende er at selv her i tråden er det ingen som har reagert på det før nå.
► Show Spoiler
Hele Kjerkols tale til WHO kan leses her:
► Show Spoiler
Når man leser hele talen, og særlig den relevante delen, så er det vel åpenbart at hun snakker om viktigheten av å holde WHO til en høy standard og at de ikke misbruker sin makt? Den norske oversettelsen med "nulltoleranse for feil oppførsel" er jo en artig oversettelse, og jeg forstår at det er lett å ønske at dette skal være noe mer skummelt, men akkurat i dette tilfellet tror jeg nok ikke det er snakk om det.

Opprinnelig engelsk avsnitt nedenfor:
We now have the possibility to ensure that health is safeguarded by more effective systems, stronger accountability and trust, and by equity, solidarity and human rights. We expect that the Director-General will also seize this moment and ensure accountability for WHO holding the highest ethical standards. We have to consolidate WHO as our effective, accountable and capacitated leader in multilateralism, and an agency that has zero tolerance for misconduct. WHO has an essential role to play to secure health for peace, and peace for health.
Hvordan ville du oversatt "an agency that has zero tolerance for misconduct" til norsk på en ikke-artig måte?

Talen er over et år gammel og kom før WHO annnonserte mange av endringene i sin "pandemic treaty", men det er tydelig at ønsket er mer makt og kontroll til WHO slik at verden kan kjøre en samsvart respons neste gang. Dette er åpenbart Kjerkol og resten av verdens helseministere veldig gira på, i deres forskrudde verden har jo WHO gjort en fantastisk jobb under denne pandemien.

Eksempel på noe WHO ønsker å fjerne fra den gamle versjonen av pandemic treaty:

"The implementation of these Regulations shall be with full respect for the dignity, human rights and fundamental freedoms of persons"

Samt fjerne ordet "non-binding" fra alle anbefalte tiltak, som etterlater inntrykk av at tiltakene skal være bindende for de land som signerer avtalen.

Eksempel på noe WHO ønsker å legge til i den nye versjonen, er fullmakter som gjør det mulig for Tedros alene å iverksette verdensomspennende tiltak:

"If the Director-General determines that the event constitutes a public health emergency of international concern and the State Party is in agreement regardring this determination.

At "state partys" må være enige i vurderingen utgår altså, WHO (Tedros) vet best og one-size-fits-all er veien å gå når vi snakker pandemirespons i fremtiden.

Alle foreslåtte endringer er listet opp i linken under. Finnes også mer oversiktelige gjennomganger på Youtube etc.
https://apps.who.int/gb/wgihr/pdf_files ... ion-en.pdf

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Virker som noen aldri kommer til å gå tilbake til det normale livet. Mange rundt Tour de France bruker munnbind…

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

ehall skrev: lør jul 01, 2023 11:51 am Virker som noen aldri kommer til å gå tilbake til det normale livet. Mange rundt Tour de France bruker munnbind…
Virker som om noen ikke vil trekke erfaringer som ble høstet under koronaen
https://www.nrk.no/norge/halvering-av-a ... 1.15239593

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Fordomsfull skrev: lør jul 01, 2023 11:55 am
ehall skrev: lør jul 01, 2023 11:51 am Virker som noen aldri kommer til å gå tilbake til det normale livet. Mange rundt Tour de France bruker munnbind…
Virker som om noen ikke vil trekke erfaringer som ble høstet under koronaen
https://www.nrk.no/norge/halvering-av-a ... 1.15239593
Jo. men de fleste vil leve, ikke bare overleve.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Bliss skrev: fre jun 23, 2023 9:34 pm
Enhanced skrev: fre jun 23, 2023 12:57 pm
Bliss skrev: man jun 19, 2023 6:44 pm

Spesielt redde er de ikke, dette er jo noe Kjerkol har skrytt av i over et år. Det som er skremmende er at selv her i tråden er det ingen som har reagert på det før nå.
► Show Spoiler
Hele Kjerkols tale til WHO kan leses her:
► Show Spoiler
Når man leser hele talen, og særlig den relevante delen, så er det vel åpenbart at hun snakker om viktigheten av å holde WHO til en høy standard og at de ikke misbruker sin makt? Den norske oversettelsen med "nulltoleranse for feil oppførsel" er jo en artig oversettelse, og jeg forstår at det er lett å ønske at dette skal være noe mer skummelt, men akkurat i dette tilfellet tror jeg nok ikke det er snakk om det.

Opprinnelig engelsk avsnitt nedenfor:
We now have the possibility to ensure that health is safeguarded by more effective systems, stronger accountability and trust, and by equity, solidarity and human rights. We expect that the Director-General will also seize this moment and ensure accountability for WHO holding the highest ethical standards. We have to consolidate WHO as our effective, accountable and capacitated leader in multilateralism, and an agency that has zero tolerance for misconduct. WHO has an essential role to play to secure health for peace, and peace for health.
Hvordan ville du oversatt "an agency that has zero tolerance for misconduct" til norsk på en ikke-artig måte?
....et byrå/etat som har nulltoleranse ovenfor embedsbrudd

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Embedsbrudd eller "mislighold" kanskje?

Her står det (langt nede i artikkelen), - FHI-direktør Knudsen uttaler at Norge ikke har noen planer om å koble seg til disse planene fra WHO. Det er allerede en tjeneste på helsenorge som heter "Vaksiner". Men det folk er redde for, er framtidige vaksinekampanjer og panikk. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/na ... /15848657/

Nakstad ser det fra den vinkelen, og sier: "WHO-ordningen kan bidra i bekjempelsen av fremtidige pandemier." Usj. Er det ikke håp om at denne Tedros Ghebreyesus skal gå av etter hvert.. Selvsagt en risiko for at det kommer noen som er like ille eller verre, men det virker som han er noe ekstrem. Afrikanske politikere har nok ikke den samme tilnærmingen til demokrati som vestlige politikere har.

William_S

Legg inn av William_S »

Soteria skrev: søn jul 02, 2023 1:49 pm Embedsbrudd eller "mislighold" kanskje?

Her står det (langt nede i artikkelen), - FHI-direktør Knudsen uttaler at Norge ikke har noen planer om å koble seg til disse planene fra WHO. Det er allerede en tjeneste på helsenorge som heter "Vaksiner". Men det folk er redde for, er framtidige vaksinekampanjer og panikk. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/na ... /15848657/

Nakstad ser det fra den vinkelen, og sier: "WHO-ordningen kan bidra i bekjempelsen av fremtidige pandemier." Usj. Er det ikke håp om at denne Tedros Ghebreyesus skal gå av etter hvert.. Selvsagt en risiko for at det kommer noen som er like ille eller verre, men det virker som han er noe ekstrem. Afrikanske politikere har nok ikke den samme tilnærmingen til demokrati som vestlige politikere har.
Så må en huske på en ting da, en rekke afrikanske land har virkelig farlige sykdommer i omløp som kanskje gjør at deres terskel for å kreve vaksinering er en del lavere enn det er her i vesten. En del afrikanske land krever gulfeber-vaksine feks (som er en ganske skummel myggbåren sykdom). Så har man jo de sykdommene man ikke har vaksine mot som feks malaria, dengue feber osv. Man kan si mye om WHO, men i en rekke afrikanske land har de faktisk gjort en innmari god innsats for å kunne slå ned Ebola-utbrudd. Mye av det har gått på informasjonskampanjer, i en rekke afrikanske samfunn tror man jo heller på den lokale shamanen enn ja faglært helsepersonell. Dette gjør jo at ebola får større potensiale til å spre seg. Ebola smitter først og fremst via kroppsvæsker. Og ja i motsetning til covid 19 er Ebola-viruset virkelig farlig. Vi har også Ebolas enda mer skumle fetter; Marburg viruset. I tillegg har vaksinasjonsprogrammer gjennom WHO fått ned andre sykdommer i afrikanske land. Så ja selv om de bommet grovt på farligheten av Covid så skal man faktisk gi WHO ros hva gjelder innsatsen i en rekke U-land. Det er selvsagt ikke 100% perfekt, men jeg har nå i det minste forklart litt hvorfor en del afrikanske land har lavere terskel for å kreve vaksinasjonsdokumentasjon enn vestlige land. Det er som jeg sa innledningsvis - at afrikanske land har virkelig farlige sykdommer.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

William_S skrev: søn jul 02, 2023 6:09 pm Det er som jeg sa innledningsvis - at afrikanske land har virkelig farlige sykdommer.
Vet det, men det er litt uklart hva tv2s artikkel handler om.

"Men selv om koronapasset nå avvikles, er det fortsatt en rekke land som har restriksjoner for å begrense smitte.

Noen av dem krever også gyldig bevis på gjennomført vaksinasjon."

Det kan virke som det her gjelder koronavaksine?

William_S

Legg inn av William_S »

Soteria skrev: søn jul 02, 2023 6:36 pm
William_S skrev: søn jul 02, 2023 6:09 pm Det er som jeg sa innledningsvis - at afrikanske land har virkelig farlige sykdommer.
Vet det, men det er litt uklart hva tv2s artikkel handler om.

"Men selv om koronapasset nå avvikles, er det fortsatt en rekke land som har restriksjoner for å begrense smitte.

Noen av dem krever også gyldig bevis på gjennomført vaksinasjon."

Det kan virke som det her gjelder koronavaksine?
Ja det er vel det at vaksinepasset med QR kode slik vi kjenner det avvikles. Men man har jo fortsatt dokumentasjon på alle vaksiner man har tatt på Helsenorge og om det ikke går kan man få en lege til å skrive det inn i WHOs berømte gule bok (som faktisk er et slags vaksinasjonspass eller det er det jo, jeg fikk blant annet min gulfebervaksine skrevet inn der som jeg viste i passkontrollen i Sao Tome ).

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Kreves fortsatt negative tester, virker det som.

Google har nå identifisert "Dr alfredo victoria died" som et litt farlig søk. Fordi han var en latin-amerikansk doktor som markedsførte koronavaksiner, og nylig døde brått. Derfor har Google satt opp en liten klokke, og advarselen "Det ser ut til at resultatene nedenfor endres raskt.. Hvis dette emnet er nytt kan det noen ganger ta lang tid før pålitelige kilder publiserer informasjon. Sjekk kilden - Kom tilbake senere - Få flere tips ".

Ja, de vil ikke at jeg skal lese noe annet enn det som er fra faktasjekkere. En litt kjent lege dette, så de har fanget det opp som "farlig materiale" :)

Hattori_Hanzo
Innlegg: 657

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Siden dette heter generelt prat om korona og pandemi så legger jeg huet på blokka og stikker inn mine to cents. Dog vil nok dette bli rimelig upopulært det jeg sier her.

Hvis man går etter ordboksdefinisjonen av ordet "isolert" så har ikke virologien noen gang faktisk isolert et eneste virus i hele historien om virus. Såvidt jeg kan se vil jeg legge til. Virologien støtter seg til en egen definisjon av hva "isolert" betyr og hos dem så betyr det ikke separert fra alt annet.

Dog vil jeg endre dette synet hvis noen kan vise meg en studie hvor faktisk isolasjon via noe form for purifiseringsprosess er oppnådd.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Bilde

Hattori_Hanzo
Innlegg: 657

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Poenget er heller kanskje at så lenge makt og myndighet ikke tjater om dette så er det ingen som bryr seg men i øyeblikket de ringer med pandemi bjella så begynner masse folk å sikle som Pavloske hunder.

Og alt dette for et virus ingen klarer å faktisk finne direkte i en pasient med symptomer da det er for lite viralt materiale tilstede til å isolere direkte. Virus ser mer og mer ut som verdens største bullshit historie i min mening.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Hattori_Hanzo skrev: man aug 21, 2023 9:32 am Virus ser mer og mer ut som verdens største bullshit historie i min mening.
:lol: :lol: :lol:

Hattori_Hanzo
Innlegg: 657

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Du er god til det å peke på å le av ting sier min gode MT. Hva om du blinker ut en faktisk isolert kultur av noe virus til meg? På dette tidspunkt tar jeg et hvilket som helst av disse angivelige partiklene som gjør oss så fryktelig syke.

P.S , les hele studien , ikke bare overskriften.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Nå pushes det flere steder i verden for å starte på igjen maskubering. Altså bruke de tåpelige munnbindene. Det er viktig da å si klart i fra. Ikke bruk, ikke aksepter, helst gjør narr av de som bruker eller i allefall ignorer dem. Ikke hils eller snakk til personer med munnbind. Har de valgt å maskere seg så kjenner vi dem ikke igjen. Enkelt og greit,. Kommer det noen påbud feks i butikken så boikott butikken. Er det ikke mulig så "glem" å ta på munnbind, hver gang. La det være en ekstra jobb for de ansatte å opprettholde idiotiet.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 657

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Tror neppe at masker kommer tilbake her , er i USA dette snakkes om og det nærmer seg valg der borte. Alltid mye rart da. Det møter også anseelig motstand , noe det burde da disse ansikts bleiene er bare tull og tøv , og for å være helt ærlig så er det rimelig motbydelig å se disse fulle søppelbøttene med brukte bind.

Det som derimot er en bekymring er den "neste pandemien" som allerede er "annonsert".

Vær klar over at virologien har aldri noen gang faktisk isolert et eneste virus. De bruker dog ordet isolert. Forskjellen på forrige "pandemi" og neste er at milliarder av folk lot seg injisere med noe greier ingen egentlig vet hva er. (les ; hydrogel )

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Hattori_Hanzo skrev: tor aug 31, 2023 8:54 am Tror neppe at masker kommer tilbake her , er i USA dette snakkes om og det nærmer seg valg der borte. Alltid mye rart da. Det møter også anseelig motstand , noe det burde da disse ansikts bleiene er bare tull og tøv , og for å være helt ærlig så er det rimelig motbydelig å se disse fulle søppelbøttene med brukte bind.

Det som derimot er en bekymring er den "neste pandemien" som allerede er "annonsert".

Vær klar over at virologien har aldri noen gang faktisk isolert et eneste virus. De bruker dog ordet isolert. Forskjellen på forrige "pandemi" og neste er at milliarder av folk lot seg injisere med noe greier ingen egentlig vet hva er. (les ; hydrogel )
Tja , man vet aldri . Og USA er ikke verst på masker. Jeg var i Tyskland i sommer og det var flust av masker der. Jeg snakket med flere som var på Cruise og tok hurtigruta og joda munnbind florerte blandt europeere. Så de finnes fortsatt. Ikke så mange men noen. Og man vet at det skal ikke mer enn 15-20 % som bruker de før iallefall halvparten hiver seg på også er man der igjen.

De bør vite at motstanden er der og at I will not comply ! .

Slik skilt burde vært oblogatoriske i en hver by dersom idiotiet kommer tilbake

Bilde

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Maxus5 skrev: fre sep 01, 2023 9:54 am Jeg var i Tyskland i sommer og det var flust av masker der.
Jeg var også i Tyskland i sommer. Kjørte rundt i 3 uker og så ikke en eneste maske.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

MacanT skrev: fre sep 01, 2023 10:33 am
Maxus5 skrev: fre sep 01, 2023 9:54 am Jeg var i Tyskland i sommer og det var flust av masker der.
Jeg var også i Tyskland i sommer. Kjørte rundt i 3 uker og så ikke en eneste maske.
Heldig da . Jeg var ikke mer enn noen timer i Kiel og de florerte. Flere ansatte på butikker gikk også med munnbind. Dette var i juni og var tilbake i Tyskland i August og det var fortsatt en og annen i maske der jeg gikk. Og traff mange tyske turister på vestlandet og i nordnorge i sommer og de kom av og på båten med munnbind. Et så klart lite lite mindretall, men man legger likevel merke til det. -Noen klarte ikke å riste av seg dette tullet og ble avhengig av det

Hattori_Hanzo
Innlegg: 657

Legg inn av Hattori_Hanzo »

En ting er disse som faktisk tror at ansiktsbleie gjør noe for de og velger selv å gå rundt å puste sin egen eksos hele dagen. Det er mye verre med de som faktisk ikke kjøpte greia men tok på seg bleia for å være lydig. Og gjerne vifta fingeren i trynet på andre de opplevde som "ulydige".

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Klikkbar link er ikke lenger mulig her . Men for de som mestrer tysk så kan vi lese at Slovenia nå tilbakebetaler alle covid-bøter.
Parlamentet i Ljubliana har erklært at bøtene var grunnslovsstridige og derfor ulovlige. Under Coviddynastiet ble det reist 62 000 saker for brudd på covidparagrafen,
Totalt ble det ilagt bøter for mer enn 5,7 millioner euro eller 65 millioner norske kroner.

Alle straffer blir nå opphevet, rulleblad rengjøres og bøtene tilbakebetales.

Noe slik burde for lengst skjedd i Norge også. Bøtene og straffene var helt unødvendige, var sterke inngrep på folks rettigheter og ingen burde vært straffet for brudd på dem.


https://www.suedtirolnews.it/politik/slowenien-zahlt-alle-corona-strafen-zurueck#:~:text=Zwischen%20M%C3%A4rz%202000%20und%20Mai,werden%20Mittel%20im%20Staatsbudget%20bereitgestellt

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»