🏆Hva blir VM-Finalen?

Svar
Number4

Re: 🏆Hva blir VM-Finalen?

Legg inn av Number4 »

JODDEMM skrev: lør des 10, 2022 3:07 am
Folk_flesk skrev: lør des 10, 2022 12:33 am Føler dette står mellom JODDEMM og Startelver.
Da lurer jeg meg på hvordan dette skal gå- for i likhet med startelver er Argentina-Frankrike mitt finaletips 😬


For morgendagens kamper tenker jeg Portugal rimelig kjapt slukker Marokko og Afrikas håp om en historisk semifinale.

Og så blir England-Frankrike plagsomt jevn, kanskje 1-1 etter 90 minutter hvor målene kom med få minutters mellomrom enten før eller etter pause...
...og så kan Mbappé avgjøre med et par hodestøt i ekstraomgangene og bli omtalt som "Mbappe-skallen" 😀
Jeg tror Frankrike tar denne greit. Ikke storseier nødvendigvis, men grei seier fordi de har så mye mer kvalitet enn England. Harry Kane er god, mange på England er gode, men de møter ikke opp når det virkelig gjelder. De er så bundet opp av stundens alvor at de klarer ikke å slippe seg løs.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Number4 skrev: lør des 10, 2022 3:25 am
JODDEMM skrev: lør des 10, 2022 3:07 am
Folk_flesk skrev: lør des 10, 2022 12:33 am Føler dette står mellom JODDEMM og Startelver.
Da lurer jeg meg på hvordan dette skal gå- for i likhet med startelver er Argentina-Frankrike mitt finaletips 😬


For morgendagens kamper tenker jeg Portugal rimelig kjapt slukker Marokko og Afrikas håp om en historisk semifinale.

Og så blir England-Frankrike plagsomt jevn, kanskje 1-1 etter 90 minutter hvor målene kom med få minutters mellomrom enten før eller etter pause...
...og så kan Mbappé avgjøre med et par hodestøt i ekstraomgangene og bli omtalt som "Mbappe-skallen" 😀
Jeg tror Frankrike tar denne greit. Ikke storseier nødvendigvis, men grei seier fordi de har så mye mer kvalitet enn England. Harry Kane er god, mange på England er gode, men de møter ikke opp når det virkelig gjelder. De er så bundet opp av stundens alvor at de klarer ikke å slippe seg løs.
Utrolig rart resonnement. Er det kvaliteten eller det å få den ut som mangler mener du? Kanskje det merkeligste forsøket på analyse så langt i VM.

Number4

Legg inn av Number4 »

Everenga skrev: lør des 10, 2022 6:48 am
Number4 skrev: lør des 10, 2022 3:25 am
JODDEMM skrev: lør des 10, 2022 3:07 am

Da lurer jeg meg på hvordan dette skal gå- for i likhet med startelver er Argentina-Frankrike mitt finaletips 😬


For morgendagens kamper tenker jeg Portugal rimelig kjapt slukker Marokko og Afrikas håp om en historisk semifinale.

Og så blir England-Frankrike plagsomt jevn, kanskje 1-1 etter 90 minutter hvor målene kom med få minutters mellomrom enten før eller etter pause...
...og så kan Mbappé avgjøre med et par hodestøt i ekstraomgangene og bli omtalt som "Mbappe-skallen" 😀
Jeg tror Frankrike tar denne greit. Ikke storseier nødvendigvis, men grei seier fordi de har så mye mer kvalitet enn England. Harry Kane er god, mange på England er gode, men de møter ikke opp når det virkelig gjelder. De er så bundet opp av stundens alvor at de klarer ikke å slippe seg løs.
Utrolig rart resonnement. Er det kvaliteten eller det å få den ut som mangler mener du? Kanskje det merkeligste forsøket på analyse så langt i VM.
Klokka er; ..............

startelver

Legg inn av startelver »

Ser frem til Frankrike - England. Men la oss nå slippe straffekonken igjen for å spare England for en ny nedtur.

Everenga

Legg inn av Everenga »

startelver skrev: lør des 10, 2022 10:47 am Ser frem til Frankrike - England. Men la oss nå slippe straffekonken igjen for å spare England for en ny nedtur.
Sjekket nå og Frankrike har faktisk bare 43% vinnrate på straffer også (4tap og 3 seire) mens England har 30%. (7 tap og 3 seire). England har i det hele tatt deltatt i enormt mange straffekonkurranser.

mashadar

Legg inn av mashadar »

JODDEMM skrev: lør des 10, 2022 3:07 am For morgendagens kamper tenker jeg Portugal rimelig kjapt slukker Marokko og Afrikas håp om en historisk semifinale.
Tror vi må slutte å undervurdere Marokko. Mange spådde lett match og kalassifre for Spania også, mot laget som har sluppet inn ett mål hittil i VM.

På den ene siden hadde det vært artig med første afrikanske semifinalist i VM, men Portugal står tross alt for en mer offensiv fotball og jeg håper å få se mer til Goncalo Ramos og Rafael Leao.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

mashadar skrev: lør des 10, 2022 12:15 pm Tror vi må slutte å undervurdere Marokko. Mange spådde lett match og kalassifre for Spania også, mot laget som har sluppet inn ett mål hittil i VM.
Kanskje Marokko blir dette mesterskapets Hellas 04? :)

Da sa jeg sånn cirka også det samme foran hver kamp at "Denne gangen taper de!" :D
Og Marokko er tilbake på Al Thumama igjen- arenaen hvor de slo både Belgia og Canada i gruppespillet- bare en av de mer eller mindre gode grunnene til at det kan gå veien igjen?

Men tror likevel de må strekke våpen i dag: ikke fordi de er et dårlig lag- men fordi Portugal virker å være i dytten og aspirerer til ikke bare semifinalen- men kanskje finale også?

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

JODDEMM skrev: tor des 08, 2022 2:12 pm 4: 🇦🇷-🇨🇵: jevneste "Gull-duellen" hvor begge har 2 Gull!
* Frankrike kan bli de første på 60 år som forsvarer et Gull!
* 2 gruppespillseire til Argentina i 30 og 78 endte i sølv og Gull
* mens Frankrike vant 8-delsfinalen i forrige VM på vei mot deres Gull nr.2


Tror på nr.4
Ble kamp nr.4 gitt :)

Tror og håper på 🇨🇵

startelver

Legg inn av startelver »

startelver skrev: fre des 09, 2022 9:56 pm Det virker som VM-finalen blir Frankrike - Argentina. Sikkert bra finale det.
Bare minner om denne , postet 9. desember!

Eat that haters!

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

JODDEMM skrev: tor des 08, 2022 2:12 pm

4: 🇦🇷-🇨🇵: jevneste "Gull-duellen" hvor begge har 2 Gull!
* Frankrike kan bli de første på 60 år som forsvarer et Gull!
* 2 gruppespillseire til Argentina i 30 og 78 endte i sølv og Gull
* mens Frankrike vant 8-delsfinalen i forrige VM på vei mot deres Gull nr.2

Og det som blir litt spesielt med den kampen er at vinneren av finalen, blir første nasjon som vinner FIFA World Cup trofeet for 3 gang.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Kjetil-e skrev: lør des 17, 2022 1:58 pm
JODDEMM skrev: tor des 08, 2022 2:12 pm

4: 🇦🇷-🇨🇵: jevneste "Gull-duellen" hvor begge har 2 Gull!
* Frankrike kan bli de første på 60 år som forsvarer et Gull!
* 2 gruppespillseire til Argentina i 30 og 78 endte i sølv og Gull
* mens Frankrike vant 8-delsfinalen i forrige VM på vei mot deres Gull nr.2

Og det som blir litt spesielt med den kampen er at vinneren av finalen, blir første nasjon som vinner FIFA World Cup trofeet for 3 gang.
Er reglene de samme som for det første trofeet? At første nasjon til 3 seire vinner det permanent? Eller har de endret så det er en evig vandrepokal?

Noen som vet?

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

Enzino skrev: lør des 17, 2022 5:14 pm
Kjetil-e skrev: lør des 17, 2022 1:58 pm
JODDEMM skrev: tor des 08, 2022 2:12 pm

4: 🇦🇷-🇨🇵: jevneste "Gull-duellen" hvor begge har 2 Gull!
* Frankrike kan bli de første på 60 år som forsvarer et Gull!
* 2 gruppespillseire til Argentina i 30 og 78 endte i sølv og Gull
* mens Frankrike vant 8-delsfinalen i forrige VM på vei mot deres Gull nr.2

Og det som blir litt spesielt med den kampen er at vinneren av finalen, blir første nasjon som vinner FIFA World Cup trofeet for 3 gang.
Er reglene de samme som for det første trofeet? At første nasjon til 3 seire vinner det permanent? Eller har de endret så det er en evig vandrepokal?

Noen som vet?
Jeg mener å ha lest at den er en evig vandrepokal. Vi snakker om en pokal på over 6 kg i 18 karat rent gull. Den skal være forsikret for ganske mange millioner dollar for å si det slik.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kjetil-e skrev: lør des 17, 2022 6:53 pm
Enzino skrev: lør des 17, 2022 5:14 pm
Kjetil-e skrev: lør des 17, 2022 1:58 pm

Og det som blir litt spesielt med den kampen er at vinneren av finalen, blir første nasjon som vinner FIFA World Cup trofeet for 3 gang.
Er reglene de samme som for det første trofeet? At første nasjon til 3 seire vinner det permanent? Eller har de endret så det er en evig vandrepokal?

Noen som vet?
Jeg mener å ha lest at den er en en vandrepokal. Vi snakker om en pokal på over 6 kg i 18 karat rent gull. Den skal være forsikret for ganske mange millioner dollar for å si det slik.
Ja det er en evig vandrepokal. Det ble bekreftet før 2014 finalen. Ellers ville den gått til Tyskland da.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»