10 topp serier all time

Svar
Ditmark

Re: 10 topp serier all time

Legg inn av Ditmark »

1. Band of Brothers
2. The Twilight Zone
3. Breaking Bad
4. Game of Thrones
5. Friday Night Lights
6. True Detective S1
7. Fargo
8. Prison Break S1(og litt 2)
9. Twin Peaks
10. Westworld S1

Jukser litt med sesonger, men det går bra.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg greier ikke å lage en topp 10 liste. Det er også vanskelig å sammenligne gamle TV-serier fra 80-90-tallet med dagens store utvalg av serier på Netflix etc.

Jeg vet bare at Homeland må være med høyt oppe! Og alt som har med Sci-Fi serier å gjøre og da plasserer jeg Stargate inn, sammen med Star Trek-serien på 90-tallet.

NCIS , politiserien har jeg sett mange episoder av og bør absolutt være med, både originalen og NCIS LA/New Orleans.

Av de eldre seriene tar jeg også med A-team.

Bilde

kibby

Legg inn av kibby »

qbah skrev: man aug 09, 2021 10:36 am
kibby skrev: man aug 09, 2021 12:52 am
Big George skrev: man aug 09, 2021 12:48 am Mange i denne tråden burde sjekke ut serier som ikke er amerikanske. Har jo kun amerikanske serier på lista.
Mange tv- selskaper i USA er veldig interesserte i europeiske serier, regissører og skuespillere.
Da vet de ihvertfall at det lages mye bra her i Europa.
Selv er jeg imponert over mye fra Sverige, Danmark og Frankrike foruten Storbrittania. Australia har også endel bra.
Å herregud, apropos Australia. Glemte Et sted å høre til :shock:
Den vokste på meg faktisk. Verdt å se. Men kunne aldri kommet på en toppliste hos meg. Med mindre vi utvider betraktelig enn tilfellet her.
Jeg elsket den fra første stund <3
Sist redigert av kibby den man aug 09, 2021 11:52 pm, redigert 1 gang totalt.

kibby

Legg inn av kibby »

Hmm, ser at jeg også glemte The Queen's Gambit. Burde også vært med på lista mi, i det minste under honorable mentions.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Hm, dette er ikke så lett, men må jo prøve:

1. Band of Brothers
2. The Expanse
3. The Boys
4. Dark
5. Battlestar Galactica
6. Game of thrones
7. Californication
8. Seal Team
9. Stranger Things
10. Orphan Black

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

BioDex skrev: tir aug 10, 2021 8:15 pm Hm, dette er ikke så lett, men må jo prøve:

1. Band of Brothers
2. The Expanse
3. The Boys
4. Dark
5. Battlestar Galactica
6. Game of thrones
7. Californication
8. Seal Team
9. Stranger Things
10. Orphan Black
Woho, endelig en som liker BC 👍🏻

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

startelver skrev: man aug 09, 2021 10:45 pm Av de eldre seriene tar jeg også med A-team.

Bilde
The A-Team ja, ble faktisk positivt overraska over hvor godt serien hadde holdt seg, hvert fall med tanke på underholdning, spesielt de første sesongene.
Var jo stort sett samme opplegg i hver episode, men fungerte til perfeksjon, og var vel først når de innså hvor det bar (sesong 5) at ting ble drastisk endret på, og når 80-talls serier starter å tukle med kjenningsmelodiene, da er det noe som ikke helt stemmer.

Miami Vice er nok også en som ville fått innpass, særlig grunnet de sterke sesong 1-3, men mulig mer ei action-serie Toppliste ville vært noe?
Flust av den slags fra 80-tallet.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Vilkårlig rekkefølge.

Firefly
Six Feet Under
Twin Peaks
Watchmen
The Expanse
Breaking Bad
Dexter
Battlestar Galactica
Game of Thrones
Chernobyl
Dark
Black Mirror
The Boys
Fargo
Quarry

Ble visst topp 15. Et par er vel ikke helt ferdig, men får værra med.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

1. Bosch
2. Breaking Bad
3. Fargo (sesong 1)
4. Fringe
5. True Detective (sesong 1)
6. Dexter
7. Homeland
8. House of Cards
9. Chernobyl
10. Vikings (ville vært langt høyere uten siste sesong)

Hebbe61

Legg inn av Hebbe61 »

1. Star trek - Deep Space Nine gikk bort fra enkeltepisoder som var standard i Trekserier..og mye mørkere enn de andre..
2.All Creatures Great and Small (originalen)..nostalgisk serie fra Yorkshire på 30-tallet og oppover..Robert Hardy(senere i Harry Potter blant annet ) spiller som en gud.
3.Doctor Who..fram til Jodie W.
4.Stargate SG-1 / Atlantis / Universe McGyver in space.
5.Babylon 5
6.Fringe ja utrolig nok..kvalitet fra JarJar Abrams
7.Sopranos
8.Buffy Vampyrdreparen / Angel
9.Breaking Bad / Better call Saul
10.Battlestar galactica ...nytapning..

honorable mentions: Justified - Bosch - Morse - Farscape -...

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Fin tråd.
I0 utvalgte hvor rekkefølgen er tilfeldig

* The Pretender (om geniet Jarod, frittstående episoder, men med sammenheng om ham og de viktigste rundt ham)
* Nowhere Man (om fotografen Thomas Veil som ser sitt liv slettet etter et toalettbesøk på en restaurant, en slags scifi-thriller i hans søken etter
sannheten. her ligger 1.episode på nettet:

* Renegade (kjent serie om politimannen Reno Raines som utsettes for et komplott av sin egne)
* Highway Patrol (amerikansk politiserie fra 1950-årene, med den effektive Mr Matthews i hovedrollen og masse gamle amcars med rattgir).
* Bonanza (tv-serien om Cartwright-familien, western med veldig varierende innlegg i episodene)
* Heartbeat / Med hjartet på rette staden (serien på NRK om dagliglivet i en liten landsby i England på 1960-tallet)
* Eastenders (om livet på Albert Sqaure, dagligdagse ting, skurker osv...fulgte serien i noen få år for mange år siden.
https://eastenders.fandom.com/wiki/Episodes)

* Lewis (engelsk krim med inspektor Lewis i hovedrollen)
* Inspektør Morse (inspektøren som kjører rundt i og ved Oxford i sin spesielle bil, elskerav klassisk musikk)
* Columbo (amerikansk serie om smålurvete, innpåslitne og smarte politimannen)
* Kriminalsjef Foyle (ITV-serie fra 2002-2015 om kriminalitet under WWW2 i Hastings i England).

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

return_of_drakkar skrev: tor aug 12, 2021 11:11 am * Lewis (engelsk krim med inspektor Lewis i hovedrollen)
* Inspektør Morse (inspektøren som kjører rundt i og ved Oxford i sin spesielle bil, elskerav klassisk musikk)
* Columbo (amerikansk serie om smålurvete, innpåslitne og smarte politimannen)
* Kriminalsjef Foyle (ITV-serie fra 2002-2015 om kriminalitet under WWW2 i Hastings i England).
Ikke uenig i de, noen av de få serier jeg har sett alle episoder flere ganger. Bilen til Morse er en Jaguar Mk2 og han er ivrig på kryssord også. Det er referanser til han i Lewis, som er en spinn-off til Morse. Morse-kode blir også brukt i åpningsvignetten til Morse :)

Men den absolutt beste engelske krimserie synes jeg er Dalziel and Pascoe med Warren Clarke som i likhet med Rik Mayall døde i 2014. Et trist år for engelske skuespillere.
► Show Spoiler

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

InternalExile skrev: tor aug 12, 2021 11:37 am
Men den absolutt beste engelske krimserie synes jeg er Dalziel and Pascoe med Warren Clarke som i likhet med Rik Mayall døde i 2014. Et trist år for engelske skuespillere.
► Show Spoiler
Den fikk jeg veldig lite med meg av.
Ellers har vi den skotske Taggart som har sin sjarme.
Inspector Lynley var vel også av sorten "upper class"-sjef, men den fenget meg ikke noe spesielt.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

return_of_drakkar skrev: tor aug 12, 2021 11:11 am Fin tråd.
I0 utvalgte hvor rekkefølgen er tilfeldig

* The Pretender (om geniet Jarod, frittstående episoder, men med sammenheng om ham og de viktigste rundt ham)
* Nowhere Man (om fotografen Thomas Veil som ser sitt liv slettet etter et toalettbesøk på en restaurant, en slags scifi-thriller i hans søken
Nowhere man, finnes den på noe strømmetjenester?

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Fringegirl skrev: tor aug 12, 2021 12:31 pm Nowhere man, finnes den på noe strømmetjenester?
Det vet jeg dessverre ikke.
Bruker ikke noen strømmetjenester som sådanne.
Noen episodet i alle fall, ligger på youtune, jeg så den på TV, er vel 26 episoder.
Du får bare ta nettsøk på det, tror det skal kunne finnes, men vet altså ikke.

Selve plottet er like creepy som avataren din :D

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Fringegirl skrev: tor aug 12, 2021 12:31 pm
Nowhere man, finnes den på noe strømmetjenester?
Mange episoder her (i tillegg til youtube) https://www.bing.com/videos/search?q=no ... D99E3F1124

Vil du se siste episode er den på youtube og heter "Gemini"

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det er alltid vanskelig med slike lister, og rekkefølgen kunne nok sett annerledes ut på et annet tidspunkt, men nå blir listen slik:

1. M*A*S*H
2. Bonanza
3. Dallas
4. Derrick
5. Baywatch
6. MacGyver (den originale, selvsagt)
7. Beverly Hills 90210
8. Huset på prærien
9. Beck
10. Dawson's Creek

M*A*S*H og Bonanza er de to soleklare favorittene, men bak der er det jevnt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»