Kvartfinale Nederland - Argentina

Svar
Everenga

Re: Kvartfinale Nederland - Argentina

Legg inn av Everenga »

KongOlav2 skrev: fre des 09, 2022 10:29 pm
Everenga skrev: fre des 09, 2022 10:27 pm
KongOlav2 skrev: fre des 09, 2022 10:13 pm
Jeg vil ha underholdning. Nederland gir meg veldig lite av det. Enda et par hakk mindre enn Argentina. Kroatia - Nederland vil være et gigantisk antiklimaks når vi kunnet fått Brasil-Argentina.
Det er selvfølgelig feil på alle mulige måter.
Absolutt ikke. Kroatia setter linja mye lavere enn Brasil og Nederland er jo jevnt over det mest defensive av alle de presumptivt største og beste landslagene. Vil være temmelig overraskende om vi fikk en skikkelig god kamp mellom to slike lag.
Det spørs jo helt hva man legger i god fotball. Brasils fjasing og futsalstil gir meg ingenting. Argentina spiller i det minste fotball men alt skal via Messi og da blir det omstendelig og kjedelig. Kroatia og Nederland med dueller og overganger er fotball jeg vil se.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

DennisB skrev: fre des 09, 2022 10:31 pm Så ille som da Hellas vant EM i 2004, blir det i hvertfall ikke, uansett vinner.

Fortsatt tidenes nedtur for meg.
Det kan jo nesten ikke bli verre enn det. Jeg har sett mesterskap siden jeg var 9 år i 1992. Om jeg lever til jeg blir 100, så tror jeg ikke det blir noe mesterskap like ille som det.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Ballen er ikke i bilde på replay av skuddet en gang..
Kommentator, det er ikke langt unna.

Wood

Legg inn av Wood »

EspenLie skrev: fre des 09, 2022 10:31 pm Martinez har 43 % på straffer (10/23)
Har Noppert hatt straffe mot seg om proff?

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Di Maria skal innpå for å bomme på straffe.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

"Det ække så langt unna"..

Everenga

Legg inn av Everenga »

DennisB skrev: fre des 09, 2022 10:31 pm Så ille som da Hellas vant EM i 2004, blir det i hvertfall ikke, uansett vinner.

Fortsatt tidenes nedtur for meg.
Tidenes seier i landslagsfotball for meg.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

startelver skrev: fre des 09, 2022 10:31 pm
TWU skrev: fre des 09, 2022 10:25 pm
startelver skrev: fre des 09, 2022 10:18 pm Innfør Golden Goal igjen og Brasil hadde vært videre nå!
Gidder du å spå Nederland-seier?
Best å holde kjeft nå, orker ikke flere ubehageligheter.
Jeg vet at jeg bør oppføre meg siden jeg er mod, men vit det at hvis Argentina ryker her så skal du få deng!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Everenga skrev: fre des 09, 2022 10:32 pm Det spørs jo helt hva man legger i god fotball. Brasils fjasing og futsalstil gir meg ingenting. Argentina spiller i det minste fotball men alt skal via Messi og da blir det omstendelig og kjedelig. Kroatia og Nederland med dueller og overganger er fotball jeg vil se.
Et lag som setter linja såpass lavt som det Nederland jevnt over gjør mot gode lag anser jeg som anti-fotball. Har vært et kjipt kontringslag i godt over 10 år nå.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Ganske høy dra-til-tryne-faktor på weghorst og berghuis også. Ikke bare Argentina som har dra-til-tryner

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

DennisB skrev: fre des 09, 2022 10:31 pm Så ille som da Hellas vant EM i 2004, blir det i hvertfall ikke, uansett vinner.

Fortsatt tidenes nedtur for meg.
Vanskelig å være uenig der, min gode venn gjennom alle mesterskap.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Lisandro Martinez er en god fotballspiller. Men den barten må han jobbe litt mer med.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Jolla skrev: fre des 09, 2022 10:33 pm
startelver skrev: fre des 09, 2022 10:31 pm
TWU skrev: fre des 09, 2022 10:25 pm

Gidder du å spå Nederland-seier?
Best å holde kjeft nå, orker ikke flere ubehageligheter.
Jeg vet at jeg bør oppføre meg siden jeg er mod, men vit det at hvis Argentina ryker her så skal du få deng!
+1

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Forbanna runking på disse såkalte stjernene av Semb, dette er lagsport og det burde han av alle visst utmerket godt, dust

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Andries Noppert virker som en kjølig type, det gir fordel Nederland om det går til straffer.

Matchvinner Andries Noppert.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Må være digg å bli tatt av før straffer

William_S

Legg inn av William_S »

Er dette rekord i antall gule kort i en enkeltkamp i VM?

Everenga

Legg inn av Everenga »

KongOlav2 skrev: fre des 09, 2022 10:33 pm
Everenga skrev: fre des 09, 2022 10:32 pm Det spørs jo helt hva man legger i god fotball. Brasils fjasing og futsalstil gir meg ingenting. Argentina spiller i det minste fotball men alt skal via Messi og da blir det omstendelig og kjedelig. Kroatia og Nederland med dueller og overganger er fotball jeg vil se.
Et lag som setter linja såpass lavt som det Nederland jevnt over gjør mot gode lag anser jeg som anti-fotball. Har vært et kjipt kontringslag i godt over 10 år nå.
Det blir en smakssak. Foretrekker kontringslag og direkte spill framfor tiki-taka og futsaltriksing.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Enzino skrev: fre des 09, 2022 10:33 pm Lisandro Martinez er en god fotballspiller. Men den barten må han jobbe litt mer med.
Han får låne frisøren til Neymar da.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Håper Portugal med Bruno i spissen vinner, gjerne med cr7 på benk…

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Skal ha hands når ballen går i kassa på VvD også ja.

vidar

Legg inn av vidar »

Fy faen. Kan vi stemme begge lagene ut?

Laban

Legg inn av Laban »

Dommer blåser jo på alt. Må være frustrende for spillerne

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

dalagubbe skrev: fre des 09, 2022 10:36 pm Håper Portugal med Bruno i spissen vinner, gjerne med cr7 på benk…
Joda, men så må man huske på at CR7 også er en legende i Manchester United. Kan være lett å glemme.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

John Garfield skrev: fre des 09, 2022 10:36 pm
Enzino skrev: fre des 09, 2022 10:33 pm Lisandro Martinez er en god fotballspiller. Men den barten må han jobbe litt mer med.
Han får låne frisøren til Neymar da.
Hvis han skal låne frisøren til de Brasilianske spillerne, blir barten garantert bleket blond.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

EspenLie skrev: fre des 09, 2022 10:35 pm Må være digg å bli tatt av før straffer
Med mindre du er keeper, da er det virkelig kjipt.

Jeg følger med på flightradar og følger Tim Krul sitt fly på vei mot Qatar, han er klar til å komme inn straks!

Moist

Legg inn av Moist »

Her har vi altså Van Gaal sin versjon av Nederland

Bilde

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Everenga skrev: fre des 09, 2022 10:36 pm Det blir en smakssak. Foretrekker kontringslag og direkte spill framfor tiki-taka og futsaltriksing.
Ikke når direkte spill impliserer et lag som stort sett ligger langt inne på egen halvdel og forsvarer seg. Jeg foretrekker i all hovedsak kamper hvor begge lag setter forsvarslinja høyt. Det er umulig å like "store" lag som setter linja så lavt som det Nederland ofte gjør.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Skjerp dere nå da Nederland og Argentina. Vi skal ha straffekonk.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Nederland mot Kroatia og England mot Marokko. Det blir semifinalene sine det.

Da er jo Southgate den overlegent mest offensive manageren. :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»