Kvartfinale Nederland - Argentina

Svar
Everenga

Re: Kvartfinale Nederland - Argentina

Legg inn av Everenga »

KongOlav2 skrev: lør des 10, 2022 12:11 am
Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:09 am Jeg er klar over at jeg er medlem av en ganske liten minoritet når jeg bekjenner min elsk for sein 80talls engelsk hoof and fight for it fotball. En svær tanksenter og en liten måltjuv er min kremfotball.
Haha, virkelig. Også på klubbnivå? Liker du om Vålerenga spiller slik fotball?
Selvfølgelig. Det er jo avhengig av at det gir resultater da. Men ja jeg likte virkelig det jeg så av Lillestrøm i vårsesongen der de gønna inn dødballmål.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Crazy Horse skrev: lør des 10, 2022 12:32 am
Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:09 am
Crazy Horse skrev: fre des 09, 2022 11:28 pm

At Brasil periodevis fjaser er jeg enig i, og den tøvete måldansen mot Sør-Korea kunne de spart seg. Brasil sin 2. omgang mot Serbia var VM sin beste angrepsfotball. I tillegg var det et nytt element ved Brasil i år. Duellspill og gjenvinning. Laget røk ut på naivitet og mangel på disiplin. 7 mann i angrep på stillingen 1-0 i det 117. minutt er galskap. At offensive og teknisk gode lag ikke kjører overganger er bare tull. Kroatia med sine overganger hadde et skudd på mål i dag, og det endte i mål. Nederland fikk først målsjanser på å bryte egen fotballfilosofi - langballer - og på dødballer.
Du har mange gode poeng, spesielt rundt Brasil vs Serbia. Men så kommer det ned til hva slags fotball man liker å se. Jeg er klar over at jeg er medlem av en ganske liten minoritet når jeg bekjenner min elsk for sein 80talls engelsk hoof and fight for it fotball. En svær tanksenter og en liten måltjuv er min kremfotball. Så jeg nærer ikke noe hat mot Brasil og dets like det er bare ikke min fotball.
Brasil sin fotball har jeg alltid likt. Jeg har vært i Brasil en gang og sett på strandfotball, gate- og løkkefotball. Leken og smilet er nesten viktigere enn det å vinne. Smilene satt løsere ved en vellykket tunnel eller en god finte enn ved det å vinne. Ronaldinho er et eksempel på denne lekende brasilianer som spiller for å ha det moro. Denne leken eller mangel på disiplin ble Brasil sin bane i dag ved 1–1 målet, mot et kjedelig lag som er spesialisert på defensiv organisering, hardt arbeid og straffespark.
Jeg respekterer absolutt den brasilianske fotballfilosofien, men den er så veldig veldig langt fra min. Jon Michelet var min barndom og ungdoms store helt men fotballfilosofien hans skjønte jeg aldri, der var jeg camp Solstad. Og det er der jeg ikke er enig i at defensiv organisering og hardt arbeid er kjedelig. Jeg synes step overs er kjedelig.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Wengerist skrev: fre des 09, 2022 11:13 pm At Paredes fullfører kampen er ganske utrolig. Håper på England fremover nå. Så deilig om de kunne hevnet 86.
Hevnet 86 i 02 med seier og en million memes med argentinere med håndvesker osv på det dødballbildet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:40 am
Wengerist skrev: fre des 09, 2022 11:13 pm At Paredes fullfører kampen er ganske utrolig. Håper på England fremover nå. Så deilig om de kunne hevnet 86.
Hevnet 86 i 02 med seier og en million memes med argentinere med håndvesker osv på det dødballbildet.
Kampen i 1986 er vel den alle husker. Deretter den i 1998, da Beckham ble slaktet i pressen. Og først deretter den i 2002, da vel ingen i Europa var våkne da kampen ble spilt (en ganske dårlig og sjansefattig affære som jeg tror jeg så i reprise på video).
Sist redigert av Folk_flesk den lør des 10, 2022 12:52 am, redigert 1 gang totalt.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Folk_flesk skrev: lør des 10, 2022 12:48 am
Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:40 am
Wengerist skrev: fre des 09, 2022 11:13 pm At Paredes fullfører kampen er ganske utrolig. Håper på England fremover nå. Så deilig om de kunne hevnet 86.
Hevnet 86 i 02 med seier og en million memes med argentinere med håndvesker osv på det dødballbildet.
Kampen i 1986 er vel den alle husker. Deretter den i 1998, da Beckham ble slaktet i pressen. Og først deretter den i 2002, da vel ingen i Europa var våkne da kampen ble spilt.
Husker alle tre. Men ja du har rett i rekkefølgen. Nå var det jo bare den i 86 som fikk følger for VM seier. England hadde aldri vunnet det VMet uansett så like greit. Det var også noe helt annet enn senere på grunn av nærheten til Falklandskrigen.

Husker 02 godt. Så den i et jentekollektiv i Liverpool med min kommende kone og hennes husveninner alle i pysj. En noe uvanlig setting.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:33 am Selvfølgelig. Det er jo avhengig av at det gir resultater da. Men ja jeg likte virkelig det jeg så av Lillestrøm i vårsesongen der de gønna inn dødballmål.
Jeg er av nærmest diametralt motsatt oppfatning. Da Liverpool kjøpte første Carroll og deretter Downing og Adam i 2011, var jeg nesten på et plan hvor jeg håpet det gikk galt. Fordi jeg rett og slett mislikte strategien som jævlig sterkt, og spesielt spillertypen Carroll.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2467

Legg inn av BrannLFC »

Spillerne kan gjøre hva de vil. Røde kort skal veldig mye til i dette mesterskapet. Kun to av slaget. Hadde det vært PL ville det vært tosifret for lengst. Også uvirkelig inkonsekvens i gule kort. Messi får en liten dytt i det han mister ballen i et sammenstøt. Gult. En nederlender blir sabotert i en overgang. Ikke en gang gult kort. Dette skjedde rett etter hverandre. Messi får veldig mye medhold av dommer kun fordi han er Messi. Også lei av å høre at han er verdens beste fotballspiller. Det er ingen fasit. Synes Mbappe er langt bedre.

Paredes skulle vært utvist, og muligens også Van Dijk, men Van Dijk ville aldri gjort det i PL. Han gjorde det her i VM fordi han visste han ville slippe unna med gult. Rart å høre Semb si han er verdens beste stopper også som om det er en opplest og vedtatt sannhet. Blir uansett godt å få han hjem igjen til Liverpool så han kan konsentrere seg om PL igjen. Han har ikke vært like god etter skaden, men fremdeles en god stopper.

Dommeren mistet forresten fullstendig kontroll. Ble til og med flere gule kort under straffekonken. Bør ikke dømme mer i VM. Oliver langt flinkere i Kroatia-Brasil.

Ellers ble disse to kampene et drama uten like. Veldig underholdning. Og verdt å sitte oppe hele natten for. Så kampene i opptak pga jobb og barn. Heiet egentlig på Nederland og Kroatia, men er forsåvidt fint at Sør Amerika fikk med seg en representant i semien. Håper på Marokko og Frankrike idag.

mashadar

Legg inn av mashadar »

DennisB skrev: fre des 09, 2022 10:31 pm Så ille som da Hellas vant EM i 2004, blir det i hvertfall ikke, uansett vinner.

Fortsatt tidenes nedtur for meg.
Folk som uttaler seg negativt om EM 2004 ser ut til å glemme at mesterskapet for øvrig var ganske underholdende. Husk kamper som f.eks. Nederland-Tsjekkia (2-3) og den høydramatiske kvartfinalen mellom Portugal og England. Men selvsagt et stort antiklimaks at tsjekkerne røk mot Hellas i semien slik at vi ble snytt for "drømmefinalen" Tsjekkia-Portugal.

F.eks. var EM i 2016 atskillig kjipere, med jevnt over kjedelige kamper og et Portugal som ikke var stort mer underholdende enn Hellas i 2004 (selv om jeg skal innrømme at det frydet meg litt at de slo Frankrike i finalen).

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2467

Legg inn av BrannLFC »

Var da gøy med Hellas. Alltid gøy med underdog. Holder ofte med underdoger, og vil gjøre det idag og, minus France

Everenga

Legg inn av Everenga »

KongOlav2 skrev: lør des 10, 2022 9:11 am
Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:33 am Selvfølgelig. Det er jo avhengig av at det gir resultater da. Men ja jeg likte virkelig det jeg så av Lillestrøm i vårsesongen der de gønna inn dødballmål.
Jeg er av nærmest diametralt motsatt oppfatning. Da Liverpool kjøpte første Carroll og deretter Downing og Adam i 2011, var jeg nesten på et plan hvor jeg håpet det gikk galt. Fordi jeg rett og slett mislikte strategien som jævlig sterkt, og spesielt spillertypen Carroll.
Each to their own. Liker Carroll godt, dog ikke i nærheten av Big Dunc.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:37 am
Crazy Horse skrev: lør des 10, 2022 12:32 am
Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:09 am

Du har mange gode poeng, spesielt rundt Brasil vs Serbia. Men så kommer det ned til hva slags fotball man liker å se. Jeg er klar over at jeg er medlem av en ganske liten minoritet når jeg bekjenner min elsk for sein 80talls engelsk hoof and fight for it fotball. En svær tanksenter og en liten måltjuv er min kremfotball. Så jeg nærer ikke noe hat mot Brasil og dets like det er bare ikke min fotball.
Brasil sin fotball har jeg alltid likt. Jeg har vært i Brasil en gang og sett på strandfotball, gate- og løkkefotball. Leken og smilet er nesten viktigere enn det å vinne. Smilene satt løsere ved en vellykket tunnel eller en god finte enn ved det å vinne. Ronaldinho er et eksempel på denne lekende brasilianer som spiller for å ha det moro. Denne leken eller mangel på disiplin ble Brasil sin bane i dag ved 1–1 målet, mot et kjedelig lag som er spesialisert på defensiv organisering, hardt arbeid og straffespark.
Jeg respekterer absolutt den brasilianske fotballfilosofien, men den er så veldig veldig langt fra min. Jon Michelet var min barndom og ungdoms store helt men fotballfilosofien hans skjønte jeg aldri, der var jeg camp Solstad. Og det er der jeg ikke er enig i at defensiv organisering og hardt arbeid er kjedelig. Jeg synes step overs er kjedelig.
Jon Michelet var en herlig fyr. Jeg gikk en tur med hunden utenfor hjemmet mitt i et boligfelt rett utenfor Larkollens grenser en dag, og Jon bodde tvers over Larkollveien, et myntkast unna. Han hadde sett meg titt og ofte passere, og inviterte meg inn etter en liten prat. Oss hundeeiere i mellom.
2 timer senere forlot jeg eiendommen hans, og hadde fått servert ett av mine mest interessante øyeblikk i mitt humble liv. Fikk også smake en av hans retter, etter egen oppskrift.

Off topic, men også der var vi innom Brasil, og hans elsk for landet. Det bodde en liten brasilianer i Jon.

Number4

Legg inn av Number4 »

Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:37 amJeg respekterer absolutt den brasilianske fotballfilosofien, men den er så veldig veldig langt fra min.
Du er helt på nivå med meg. :lol:

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »


Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

ElGuaje skrev: lør des 10, 2022 1:25 pm
Åpenbare forsøk på utspsyking, kanskje unnfanget av "Mad dog" Van Gaal? Fungerte jo helt fantastisk.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Number4 skrev: lør des 10, 2022 12:12 pm
Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:37 amJeg respekterer absolutt den brasilianske fotballfilosofien, men den er så veldig veldig langt fra min.
Du er helt på nivå med meg. :lol:
Jeg slenger meg også på :lol:

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Folk_flesk skrev: lør des 10, 2022 12:48 am
Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:40 am
Wengerist skrev: fre des 09, 2022 11:13 pm At Paredes fullfører kampen er ganske utrolig. Håper på England fremover nå. Så deilig om de kunne hevnet 86.
Hevnet 86 i 02 med seier og en million memes med argentinere med håndvesker osv på det dødballbildet.
Kampen i 1986 er vel den alle husker. Deretter den i 1998, da Beckham ble slaktet i pressen. Og først deretter den i 2002, da vel ingen i Europa var våkne da kampen ble spilt (en ganske dårlig og sjansefattig affære som jeg tror jeg så i reprise på video).
Kampen i 2002 så jeg vitterlig på en pub hvor folk tok lunchen, og det var i Norge. Jeg håper og tror de fleste i Europa var våkne under den kampen. Den i 98 var jeg faktisk på.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Den kampen i går var deilig dramatisk. Fiendskapet kokte mer og mer utover i kampen. Jeg digger det.

En legendarisk VM-kamp jeg vil huske.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 2:09 pm Den kampen i går var deilig dramatisk. Fiendskapet kokte mer og mer utover i kampen. Jeg digger det.

En legendarisk VM-kamp jeg vil huske.
Ja det ble fantastisk spennende. Bare synd dommeren hadde en ufattelig svak dag på jobben.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

sexxes skrev: lør des 10, 2022 1:54 pm
Folk_flesk skrev: lør des 10, 2022 12:48 am
Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:40 am

Hevnet 86 i 02 med seier og en million memes med argentinere med håndvesker osv på det dødballbildet.
Kampen i 1986 er vel den alle husker. Deretter den i 1998, da Beckham ble slaktet i pressen. Og først deretter den i 2002, da vel ingen i Europa var våkne da kampen ble spilt (en ganske dårlig og sjansefattig affære som jeg tror jeg så i reprise på video).
Kampen i 2002 så jeg vitterlig på en pub hvor folk tok lunchen, og det var i Norge. Jeg håper og tror de fleste i Europa var våkne under den kampen. Den i 98 var jeg faktisk på.
Mulig jeg var på (sommer)jobb selv, men så lite minneverdig den kampen og det VMet var så er det akkurat som det ikke ble spilt. På en annen kamp som må ha vært i helga husker jeg at jeg prøvde meg på en øl kl 10-11 om morgenen for å få opp stemningen. Fullstendig mislykket.

Blir faktisk lettere for meg med Nord-Amerika, selv om det ikke blir helt optimale tider heller akkurat, type halv 2 om natta?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Megapixsel skrev: lør des 10, 2022 2:50 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 2:09 pm Den kampen i går var deilig dramatisk. Fiendskapet kokte mer og mer utover i kampen. Jeg digger det.

En legendarisk VM-kamp jeg vil huske.
Ja det ble fantastisk spennende. Bare synd dommeren hadde en ufattelig svak dag på jobben.
Synes han begynte bra, men så startet han å flagre med kortene. Lahoz er sin egen verste fiende og faller litt for ofte for fristelsen til å bli en parodi på seg selv.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Megapixsel skrev: lør des 10, 2022 2:50 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 2:09 pm Den kampen i går var deilig dramatisk. Fiendskapet kokte mer og mer utover i kampen. Jeg digger det.

En legendarisk VM-kamp jeg vil huske.
Ja det ble fantastisk spennende. Bare synd dommeren hadde en ufattelig svak dag på jobben.
Det hadde ikke vært i nærheten av en like intens og underholdende kamp uten Mateu Lahoz.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Folk_flesk skrev: lør des 10, 2022 3:02 pm
Megapixsel skrev: lør des 10, 2022 2:50 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 2:09 pm Den kampen i går var deilig dramatisk. Fiendskapet kokte mer og mer utover i kampen. Jeg digger det.

En legendarisk VM-kamp jeg vil huske.
Ja det ble fantastisk spennende. Bare synd dommeren hadde en ufattelig svak dag på jobben.
Synes han begynte bra, men så startet han å flagre med kortene. Lahoz er sin egen verste fiende og faller litt for ofte for fristelsen til å bli en parodi på seg selv.
Kan være enig i den!

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Jolla skrev: lør des 10, 2022 3:04 pm
Megapixsel skrev: lør des 10, 2022 2:50 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 2:09 pm Den kampen i går var deilig dramatisk. Fiendskapet kokte mer og mer utover i kampen. Jeg digger det.

En legendarisk VM-kamp jeg vil huske.
Ja det ble fantastisk spennende. Bare synd dommeren hadde en ufattelig svak dag på jobben.
Det hadde ikke vært i nærheten av en like intens og underholdende kamp uten Mateu Lahoz.
Det er da ikke noe automatikk i at når dommeren er dårlig så blir det mer trøkk og spenning. For alt vi vet hadde det vært enda mer dranatikk hadde dommeren holdt seg på en noe konsekvent linje.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

seriemester2013 skrev: fre des 09, 2022 11:07 pm Men er det noen som vet om denne kampen har rekord i antall gule kort uten at noen fikk rødt?
Vilt mange gule
Ble visst et rødt på Dumfries til slutt, uten at jeg helt fikk det med meg.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

palimpsest skrev: lør des 10, 2022 3:07 pm
seriemester2013 skrev: fre des 09, 2022 11:07 pm Men er det noen som vet om denne kampen har rekord i antall gule kort uten at noen fikk rødt?
Vilt mange gule
Ble visst et rødt på Dumfries til slutt, uten at jeg helt fikk det med meg.
Lahoz oppsøkte ham sikkert i dusjen med det røde kortet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Megapixsel skrev: lør des 10, 2022 2:50 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 2:09 pm Den kampen i går var deilig dramatisk. Fiendskapet kokte mer og mer utover i kampen. Jeg digger det.

En legendarisk VM-kamp jeg vil huske.
Ja det ble fantastisk spennende. Bare synd dommeren hadde en ufattelig svak dag på jobben.
Dette er helt absurd vanskelige kamper å dømme. 22 mann det tilter for. Til og med benkene var med på kaoset.

Han mista kampen da han blåste 100 ganger i fløyta der han burde flekka opp et par kort. Det var nøkkelsituasjonen.

Kortene kom for seint og da kom de flyvende i høyt tempo.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Folk_flesk skrev: lør des 10, 2022 3:11 pm
palimpsest skrev: lør des 10, 2022 3:07 pm
seriemester2013 skrev: fre des 09, 2022 11:07 pm Men er det noen som vet om denne kampen har rekord i antall gule kort uten at noen fikk rødt?
Vilt mange gule
Ble visst et rødt på Dumfries til slutt, uten at jeg helt fikk det med meg.
Lahoz oppsøkte ham sikkert i dusjen med det røde kortet.
Hadde ikke vært umulig, liker å klenge litt han der

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Vi misbruker av og til floskelen "millimeterpresis pasning", men her er altså assisten til Messi mens den er på vei igjennom beina på Aké (ballen treffer ikke beina hans).



Dette er samme presisjon som et hole-in-one på et par=3 hull i golf, bare at du kommer spurtende mot tee og må slå slaget mens du er i fart.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:37 am
Crazy Horse skrev: lør des 10, 2022 12:32 am
Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:09 am

Du har mange gode poeng, spesielt rundt Brasil vs Serbia. Men så kommer det ned til hva slags fotball man liker å se. Jeg er klar over at jeg er medlem av en ganske liten minoritet når jeg bekjenner min elsk for sein 80talls engelsk hoof and fight for it fotball. En svær tanksenter og en liten måltjuv er min kremfotball. Så jeg nærer ikke noe hat mot Brasil og dets like det er bare ikke min fotball.
Brasil sin fotball har jeg alltid likt. Jeg har vært i Brasil en gang og sett på strandfotball, gate- og løkkefotball. Leken og smilet er nesten viktigere enn det å vinne. Smilene satt løsere ved en vellykket tunnel eller en god finte enn ved det å vinne. Ronaldinho er et eksempel på denne lekende brasilianer som spiller for å ha det moro. Denne leken eller mangel på disiplin ble Brasil sin bane i dag ved 1–1 målet, mot et kjedelig lag som er spesialisert på defensiv organisering, hardt arbeid og straffespark.
Jeg respekterer absolutt den brasilianske fotballfilosofien, men den er så veldig veldig langt fra min. Jon Michelet var min barndom og ungdoms store helt men fotballfilosofien hans skjønte jeg aldri, der var jeg camp Solstad. Og det er der jeg ikke er enig i at defensiv organisering og hardt arbeid er kjedelig. Jeg synes step overs er kjedelig.
Synes du at det er bra at defensive lag som Kroatia og Marokko når semifinalen fremfor Brasil og Portugal ? Marokko i dag spiller 5-4-1, parkerer bussen, null bakrom og null rom mellom de fire på midtbanen og de fem i forsvaret. Jeg så i eliteserien at endel lag valgte denne formasjonen borte mot de beste spillende lagene som Molde og Glimt. Er dette det nye ? Jeg håper inderlig at Frankrike og England knuser Marokko og at Argentina tar Kroatia. I NRK studio hyller de denne nye antifotballen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Crazy Horse skrev: lør des 10, 2022 6:06 pm
Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:37 am
Crazy Horse skrev: lør des 10, 2022 12:32 am
Brasil sin fotball har jeg alltid likt. Jeg har vært i Brasil en gang og sett på strandfotball, gate- og løkkefotball. Leken og smilet er nesten viktigere enn det å vinne. Smilene satt løsere ved en vellykket tunnel eller en god finte enn ved det å vinne. Ronaldinho er et eksempel på denne lekende brasilianer som spiller for å ha det moro. Denne leken eller mangel på disiplin ble Brasil sin bane i dag ved 1–1 målet, mot et kjedelig lag som er spesialisert på defensiv organisering, hardt arbeid og straffespark.
Jeg respekterer absolutt den brasilianske fotballfilosofien, men den er så veldig veldig langt fra min. Jon Michelet var min barndom og ungdoms store helt men fotballfilosofien hans skjønte jeg aldri, der var jeg camp Solstad. Og det er der jeg ikke er enig i at defensiv organisering og hardt arbeid er kjedelig. Jeg synes step overs er kjedelig.
Synes du at det er bra at defensive lag som Kroatia og Marokko når semifinalen fremfor Brasil og Portugal ? Marokko i dag spiller 5-4-1, parkerer bussen, null bakrom og null rom mellom de fire på midtbanen og de fem i forsvaret. Jeg så i eliteserien at endel lag valgte denne formasjonen borte mot de beste spillende lagene som Molde og Glimt. Er dette det nye ? Jeg håper inderlig at Frankrike og England knuser Marokko og at Argentina tar Kroatia. I NRK studio hyller de denne nye antifotballen.
Jeg synes det er dritgøy med Kroatia og Marokko ja. Nå håper jeg dog at England vinner hele sulamitten men det er ikke fordi de spiller sprudlende.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»