Kvartfinale Nederland - Argentina

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Kvartfinale Nederland - Argentina

Legg inn av Jolla »

Megapixsel skrev: lør des 10, 2022 2:50 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 2:09 pm Den kampen i går var deilig dramatisk. Fiendskapet kokte mer og mer utover i kampen. Jeg digger det.

En legendarisk VM-kamp jeg vil huske.
Ja det ble fantastisk spennende. Bare synd dommeren hadde en ufattelig svak dag på jobben.
Det hadde ikke vært i nærheten av en like intens og underholdende kamp uten Mateu Lahoz.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Folk_flesk skrev: lør des 10, 2022 3:02 pm
Megapixsel skrev: lør des 10, 2022 2:50 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 2:09 pm Den kampen i går var deilig dramatisk. Fiendskapet kokte mer og mer utover i kampen. Jeg digger det.

En legendarisk VM-kamp jeg vil huske.
Ja det ble fantastisk spennende. Bare synd dommeren hadde en ufattelig svak dag på jobben.
Synes han begynte bra, men så startet han å flagre med kortene. Lahoz er sin egen verste fiende og faller litt for ofte for fristelsen til å bli en parodi på seg selv.
Kan være enig i den!

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Jolla skrev: lør des 10, 2022 3:04 pm
Megapixsel skrev: lør des 10, 2022 2:50 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 2:09 pm Den kampen i går var deilig dramatisk. Fiendskapet kokte mer og mer utover i kampen. Jeg digger det.

En legendarisk VM-kamp jeg vil huske.
Ja det ble fantastisk spennende. Bare synd dommeren hadde en ufattelig svak dag på jobben.
Det hadde ikke vært i nærheten av en like intens og underholdende kamp uten Mateu Lahoz.
Det er da ikke noe automatikk i at når dommeren er dårlig så blir det mer trøkk og spenning. For alt vi vet hadde det vært enda mer dranatikk hadde dommeren holdt seg på en noe konsekvent linje.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

seriemester2013 skrev: fre des 09, 2022 11:07 pm Men er det noen som vet om denne kampen har rekord i antall gule kort uten at noen fikk rødt?
Vilt mange gule
Ble visst et rødt på Dumfries til slutt, uten at jeg helt fikk det med meg.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

palimpsest skrev: lør des 10, 2022 3:07 pm
seriemester2013 skrev: fre des 09, 2022 11:07 pm Men er det noen som vet om denne kampen har rekord i antall gule kort uten at noen fikk rødt?
Vilt mange gule
Ble visst et rødt på Dumfries til slutt, uten at jeg helt fikk det med meg.
Lahoz oppsøkte ham sikkert i dusjen med det røde kortet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Megapixsel skrev: lør des 10, 2022 2:50 pm
PapaSmurf skrev: lør des 10, 2022 2:09 pm Den kampen i går var deilig dramatisk. Fiendskapet kokte mer og mer utover i kampen. Jeg digger det.

En legendarisk VM-kamp jeg vil huske.
Ja det ble fantastisk spennende. Bare synd dommeren hadde en ufattelig svak dag på jobben.
Dette er helt absurd vanskelige kamper å dømme. 22 mann det tilter for. Til og med benkene var med på kaoset.

Han mista kampen da han blåste 100 ganger i fløyta der han burde flekka opp et par kort. Det var nøkkelsituasjonen.

Kortene kom for seint og da kom de flyvende i høyt tempo.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Folk_flesk skrev: lør des 10, 2022 3:11 pm
palimpsest skrev: lør des 10, 2022 3:07 pm
seriemester2013 skrev: fre des 09, 2022 11:07 pm Men er det noen som vet om denne kampen har rekord i antall gule kort uten at noen fikk rødt?
Vilt mange gule
Ble visst et rødt på Dumfries til slutt, uten at jeg helt fikk det med meg.
Lahoz oppsøkte ham sikkert i dusjen med det røde kortet.
Hadde ikke vært umulig, liker å klenge litt han der

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Vi misbruker av og til floskelen "millimeterpresis pasning", men her er altså assisten til Messi mens den er på vei igjennom beina på Aké (ballen treffer ikke beina hans).



Dette er samme presisjon som et hole-in-one på et par=3 hull i golf, bare at du kommer spurtende mot tee og må slå slaget mens du er i fart.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:37 am
Crazy Horse skrev: lør des 10, 2022 12:32 am
Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:09 am

Du har mange gode poeng, spesielt rundt Brasil vs Serbia. Men så kommer det ned til hva slags fotball man liker å se. Jeg er klar over at jeg er medlem av en ganske liten minoritet når jeg bekjenner min elsk for sein 80talls engelsk hoof and fight for it fotball. En svær tanksenter og en liten måltjuv er min kremfotball. Så jeg nærer ikke noe hat mot Brasil og dets like det er bare ikke min fotball.
Brasil sin fotball har jeg alltid likt. Jeg har vært i Brasil en gang og sett på strandfotball, gate- og løkkefotball. Leken og smilet er nesten viktigere enn det å vinne. Smilene satt løsere ved en vellykket tunnel eller en god finte enn ved det å vinne. Ronaldinho er et eksempel på denne lekende brasilianer som spiller for å ha det moro. Denne leken eller mangel på disiplin ble Brasil sin bane i dag ved 1–1 målet, mot et kjedelig lag som er spesialisert på defensiv organisering, hardt arbeid og straffespark.
Jeg respekterer absolutt den brasilianske fotballfilosofien, men den er så veldig veldig langt fra min. Jon Michelet var min barndom og ungdoms store helt men fotballfilosofien hans skjønte jeg aldri, der var jeg camp Solstad. Og det er der jeg ikke er enig i at defensiv organisering og hardt arbeid er kjedelig. Jeg synes step overs er kjedelig.
Synes du at det er bra at defensive lag som Kroatia og Marokko når semifinalen fremfor Brasil og Portugal ? Marokko i dag spiller 5-4-1, parkerer bussen, null bakrom og null rom mellom de fire på midtbanen og de fem i forsvaret. Jeg så i eliteserien at endel lag valgte denne formasjonen borte mot de beste spillende lagene som Molde og Glimt. Er dette det nye ? Jeg håper inderlig at Frankrike og England knuser Marokko og at Argentina tar Kroatia. I NRK studio hyller de denne nye antifotballen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Crazy Horse skrev: lør des 10, 2022 6:06 pm
Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:37 am
Crazy Horse skrev: lør des 10, 2022 12:32 am
Brasil sin fotball har jeg alltid likt. Jeg har vært i Brasil en gang og sett på strandfotball, gate- og løkkefotball. Leken og smilet er nesten viktigere enn det å vinne. Smilene satt løsere ved en vellykket tunnel eller en god finte enn ved det å vinne. Ronaldinho er et eksempel på denne lekende brasilianer som spiller for å ha det moro. Denne leken eller mangel på disiplin ble Brasil sin bane i dag ved 1–1 målet, mot et kjedelig lag som er spesialisert på defensiv organisering, hardt arbeid og straffespark.
Jeg respekterer absolutt den brasilianske fotballfilosofien, men den er så veldig veldig langt fra min. Jon Michelet var min barndom og ungdoms store helt men fotballfilosofien hans skjønte jeg aldri, der var jeg camp Solstad. Og det er der jeg ikke er enig i at defensiv organisering og hardt arbeid er kjedelig. Jeg synes step overs er kjedelig.
Synes du at det er bra at defensive lag som Kroatia og Marokko når semifinalen fremfor Brasil og Portugal ? Marokko i dag spiller 5-4-1, parkerer bussen, null bakrom og null rom mellom de fire på midtbanen og de fem i forsvaret. Jeg så i eliteserien at endel lag valgte denne formasjonen borte mot de beste spillende lagene som Molde og Glimt. Er dette det nye ? Jeg håper inderlig at Frankrike og England knuser Marokko og at Argentina tar Kroatia. I NRK studio hyller de denne nye antifotballen.
Jeg synes det er dritgøy med Kroatia og Marokko ja. Nå håper jeg dog at England vinner hele sulamitten men det er ikke fordi de spiller sprudlende.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

https://www.skysports.com/football/news ... rter-final

Håper Argentina blir sønderpult i finalen

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »


Supernova

Legg inn av Supernova »

Harduetforslag skrev: lør des 10, 2022 7:22 pm https://www.skysports.com/football/news ... rter-final

Håper Argentina blir sønderpult i finalen
Ikke at jeg heier noe særlig på Argentina men du har fått med deg hvordan de Nederlandske spillerne oppførte seg under straffene?
Og når det gjelder Messi sin reaksjon mot Van Gaal så er det en gammel historie som blant annet omhandler Riquelme. Det sagt, var ville vesten ute på banen og dommeren får ta sin del av skylda.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Bilde

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Bilde

guru

Legg inn av guru »

Jeg syntes først det var noe usportslig av Argentina å juble opp trynet på Nederland når de avgjorde straffene, men etter å ha sett hvordan de nederlandske spillere oppførte seg under straffene, er det bare deilig karma. Ville gjort det samme selv.

https://www.nettavisen.no/sport/bildene ... -95-800932

Citizen80

Legg inn av Citizen80 »

Nederland er ALLTID usympatiske og usportslig ved straffespark i mot og ved straffesparkkonkurranser. Vanligvis ved at keeper kommet opp til og helt opp i ansiktet på spilleren på motstanderlaget som skal ta straffe. Dommere burde være klar over det. Pga konsekvensene ved ett bom ved straffesparkkonkurranser, burde det gis rødt kort til keeper ved første tegn til usportslig oppførsel. Pga denne konsekvent usportslig oppførsel, håper jeg alltid Nederland tapere ved straffesparkkonkurranser, uansett motstander.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:40 am
Wengerist skrev: fre des 09, 2022 11:13 pm At Paredes fullfører kampen er ganske utrolig. Håper på England fremover nå. Så deilig om de kunne hevnet 86.
Hevnet 86 i 02 med seier og en million memes med argentinere med håndvesker osv på det dødballbildet.
https://www.thesun.co.uk/sport/20756060 ... world-cup/

Typer. Synge sanger om en krig juntaen deres startet og tapte.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Wengerist skrev: ons des 14, 2022 6:58 pm
Everenga skrev: lør des 10, 2022 12:40 am
Wengerist skrev: fre des 09, 2022 11:13 pm At Paredes fullfører kampen er ganske utrolig. Håper på England fremover nå. Så deilig om de kunne hevnet 86.
Hevnet 86 i 02 med seier og en million memes med argentinere med håndvesker osv på det dødballbildet.
https://www.thesun.co.uk/sport/20756060 ... world-cup/

Typer. Synge sanger om en krig juntaen deres startet og tapte.
Og noe så til de grader tapte også. Er jo en god del konflikter som ender med forhandlinger og en eller annen avtale alle er sånn halvfornøyde med, men dette var rundjuling.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»