Norske julefilmer

Svar
Hoppidioten

Norske julefilmer

Legg inn av Hoppidioten »

Ja, hva har vi egentlig av julefilmer her til lands?

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Hoppidioten skrev: lør des 10, 2022 6:04 pm Ja, hva har vi egentlig av julefilmer her til lands?
Lite, mest barnefilmer, men tante pose er jo en gammel slager. Reisen til julestjernen x2. Hjem til jul minnes jeg som en god film.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Synes Når Nettene Blir Lange (2000), var ei overraskende morsom og vellagd film, som en aldri hadde hørt om, før man tilfeldigvis snubla over ei DVD utgave på Platekompen, og definitivt ei fin motpol, til de altfor oversukra og glade julefilmene.
Her går det i fyll og krangel, nei, må snart hentes frem igjen, passer utmerket i hop med svenske Tomten er far til alla barnen (1999).

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Frank.N.Steen skrev: søn des 11, 2022 7:21 am Synes Når Nettene Blir Lange (2000), var ei overraskende morsom og vellagd film, som en aldri hadde hørt om, før man tilfeldigvis snubla over ei DVD utgave på Platekompen, og definitivt ei fin motpol, til de altfor oversukra og glade julefilmene.
Her går det i fyll og krangel, nei, må snart hentes frem igjen, passer utmerket i hop med svenske Tomten er far til alla barnen (1999).
Har ikke sett denne. Har prøvd å finne den på diverse streamingtjenester men kan ikke finne den. Noen som vet om den ligger på nett for streaming noe sted eller må jeg rett og slett lete i bruktsjapper o.l?

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Hoppidioten skrev: søn des 11, 2022 3:44 pm
Frank.N.Steen skrev: søn des 11, 2022 7:21 am Synes Når Nettene Blir Lange (2000), var ei overraskende morsom og vellagd film, som en aldri hadde hørt om, før man tilfeldigvis snubla over ei DVD utgave på Platekompen, og definitivt ei fin motpol, til de altfor oversukra og glade julefilmene.
Her går det i fyll og krangel, nei, må snart hentes frem igjen, passer utmerket i hop med svenske Tomten er far til alla barnen (1999).
Har ikke sett denne. Har prøvd å finne den på diverse streamingtjenester men kan ikke finne den. Noen som vet om den ligger på nett for streaming noe sted eller må jeg rett og slett lete i bruktsjapper o.l?
Fant den! Nettfilm.no.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Spesiell film.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Ser frem til denne. På Netflix nå på fredag.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Ellers er vel Bent Hamers « Hjem til Jul» fra 2010 kanskje den beste julefilmen som er laget i Norge.


LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Hoppidioten skrev: søn des 11, 2022 7:08 pm Ellers er vel Bent Hamers « Hjem til Jul» fra 2010 kanskje den beste julefilmen som er laget i Norge.

Den har jeg ikke sett, så da ser jeg den nå. Thank you.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Hoppidioten skrev: søn des 11, 2022 7:08 pm Ellers er vel Bent Hamers « Hjem til Jul» fra 2010 kanskje den beste julefilmen som er laget i Norge.

Denne filmen minnet meg om en annen som dro hjem til jul. Om tre dager er det 10 år siden.
This one's for u, Leo.
https://www.kpbs.org/news/military/2012 ... d-robinson

Lanista, over and out - for now.

Strider

Legg inn av Strider »

Man har vel mange bra barne tv juleserier opp gjennom årene men overraskende lite bra norske Julefilmer?

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

TylerDurdenNorway skrev: man des 12, 2022 8:23 pm Man har vel mange bra barne tv juleserier opp gjennom årene men overraskende lite bra norske Julefilmer?
Finnes nok endel norske filmer som har jul som en mindre/større del av handlingen, men jeg er ikke i stand til å huske noen av de..

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

John Garfield skrev: tir des 13, 2022 12:56 pm
TylerDurdenNorway skrev: man des 12, 2022 8:23 pm Man har vel mange bra barne tv juleserier opp gjennom årene men overraskende lite bra norske Julefilmer?
Finnes nok endel norske filmer som har jul som en mindre/større del av handlingen, men jeg er ikke i stand til å huske noen av de..
Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elling (2000) hadde noen fine og morsomme scener, lagt til jule feiringen, men skulle likt ei julefilm for voksne, med fokus på de underjordiske, vetter, tusser og slikt, men med stemning og omgivelser i fokus, fremfor å svi alt på CGI effekter og stive norske skuespillere/replikker.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

https://p3.no/filmpolitiet/2022/12/julestorm/

Grei anmeldelse fra Filmpolitiet angående årets norske julefilm.

På Netflix fredag 16 desember.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Hoppidioten skrev: ons des 14, 2022 8:56 pm https://p3.no/filmpolitiet/2022/12/julestorm/

Grei anmeldelse fra Filmpolitiet angående årets norske julefilm.

På Netflix fredag 16 desember.
Var visst en miniserie og ikke en film. Uansett, ser frem til denne!

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Julestorm ute nå på Netflix. Lun førjulsstemning.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Nevnte tante pose sendes på NRK 1 Søndag 25 Desember kl 15.10.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

"Gledelig Jul" ligger tilgjengelig på NrkTV. Synes ikke den var så verst. Passe enkel underholdning. Fin julefilm.

https://p3.no/filmpolitiet/2020/11/gledelig-jul/

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

John Garfield skrev: lør des 17, 2022 9:28 am Nevnte tante pose sendes på NRK 1 Søndag 25 Desember kl 15.10.
Da var denne sett for første gang på mange år. Faktisk min første julefilm i Desember.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»