Semifinale Frankrike - Marokko

Svar
AcsOnFire

Semifinale Frankrike - Marokko

Legg inn av AcsOnFire »

Onsdag 14 Desember
kl 20:00

Reddington

Legg inn av Reddington »

Denne utgår.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Bilde

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

😴

lsklars

Legg inn av lsklars »

2-0 til Le Blø.

TWU

Legg inn av TWU »

Vel er Marokko et godt organisert lag, men her stopper det.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Marokko har fengselsstraff inntil tre år for homofili. Qatar er et perfekt land for Marokko å skrive historie i.

Irrelevant for fotballen, men det er dette jeg tenker på når jeg hører ordet "Marokko":


Dette kan ikke 99,999% av befolkningen i Marokko klandres for - men det finnes sikkert noen sterkt religiøse vanlige borgere som synes stygt om oss. En terrorgruppe i fjellene skar over halsen på to unge jenter, mens jentene skrek av redsel og ropte på mammaen sin - for så å etterpå sparke hodet deres som en fotball. En film jeg dessverre ble tilsendt fra bekjente og trykket på før jeg skjønte hva dette var. Jeg tror ikke jeg skjønte det før etter jeg hadde sett (hørt) filmen. Ja, jeg skulle ikke trykket på den - men skrikene etter "mamma" har brent seg inn i hukommelsen min. (Dette var før media skrev om at filmen sirkulerte, vi var vel mange som så denne filmen).

Heldigvis ble vel de skyldige dømt til fengselsstraff?

Men at Marokko som nasjon og monarki hadde fengselsstraff for Homofili visste jeg ikke før nå.

Politikk og fotball... Så forskjellig, men likevel nært. For et merkelig mesterskap.

Sett penger på Marokko. Oddsen er nok lavere nå enn før i dag, men de vinner nok VM 2022.

Heia Frankrike, Kroatia og Argentina!

William_S

Legg inn av William_S »

Tenk på symbolikken her om de slår Frankrike. Da har de ikke bare slått ut en av sine tidligere kolonimakter fra VM, men to...

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Er som vanlig overladd

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

AcsOnFire skrev: lør des 10, 2022 10:01 pm Onsdag 14 Desember
kl 20:00

Spennende, utrolig gøy med Marokko.

Hvis Marokko og Croatia skulle ende med å møtes, enten i bronsjefinale eller selve finalen og kampen går til straffekonk. Misstenker jeg at vi får tidenes lengste straffekonk i VM.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kjetil-e skrev: søn des 11, 2022 11:28 am
AcsOnFire skrev: lør des 10, 2022 10:01 pm Onsdag 14 Desember
kl 20:00

Spennende, utrolig gøy med Marokko.

Hvis Marokko og Croatia skulle ende med å møtes, enten i bronsjefinale eller selve finalen og kampen går til straffekonk. Misstenker jeg at vi får tidenes lengste straffekonk i VM.
Hvorfor tidenes lengste? Begge lag bommet jo på hver sin straffe i åttedelsfinalen (Livaja og Benoun) og Bono og Livakovic er gode straffekeepere.
Skal dog sies at det aldri har vært noen lang straffesparkkonkurranse i VM, kun 2 ganger har man måttet ty til mer enn 5 skudd hver og da har det blitt avgjort på skytter 6. 1982, legendarisk semifinale mellom Vest Tyskland og Frankrike, Uli Stileke bommer på tyskernes fjerde straffespark, mens Didiier Six bommer på franskmennenes 4.straffespark, Horst Hrubesch scorer på tyskernes 6.straffe, mens Maxim Bosis misser.
1994: Kvartfinale mellom Sverige og Romania, Håkan Mild skjøt utenfor på sveriges første straffe, Dan Petrescu bommer på rumenernes fjerde, Henke Larsson scorer på sveriges sjette straffe, mens Miodrag Belodedici misser på Romania sjette, og Ravelli er helten :D
Apropos straffelkeepere, så har jeg aldri sett noe lignende måte å opptre som Ettori i en straffekonk, han slengte seg ikke etter et eneste skudd, han bare hoppet til side, og stoppet på den måte Stielekes skudd, men ikke de 5 andre. Spilte aldri mer for Frankrike etter denne kampen, men fortsatte i Monaco i mer enn 10 år til.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

netrebske skrev: man des 12, 2022 4:15 pm
Kjetil-e skrev: søn des 11, 2022 11:28 am
AcsOnFire skrev: lør des 10, 2022 10:01 pm Onsdag 14 Desember
kl 20:00

Spennende, utrolig gøy med Marokko.

Hvis Marokko og Croatia skulle ende med å møtes, enten i bronsjefinale eller selve finalen og kampen går til straffekonk. Misstenker jeg at vi får tidenes lengste straffekonk i VM.
Hvorfor tidenes lengste? Begge lag bommet jo på hver sin straffe i åttedelsfinalen (Livaja og Benoun) og Bono og Livakovic er gode straffekeepere.
Skal dog sies at det aldri har vært noen lang straffesparkkonkurranse i VM, kun 2 ganger har man måttet ty til mer enn 5 skudd hver og da har det blitt avgjort på skytter 6. 1982, legendarisk semifinale mellom Vest Tyskland og Frankrike, Uli Stileke bommer på tyskernes fjerde straffespark, mens Didiier Six bommer på franskmennenes 4.straffespark, Horst Hrubesch scorer på tyskernes 6.straffe, mens Maxim Bosis misser.
1994: Kvartfinale mellom Sverige og Romania, Håkan Mild skjøt utenfor på sveriges første straffe, Dan Petrescu bommer på rumenernes fjerde, Henke Larsson scorer på sveriges sjette straffe, mens Miodrag Belodedici misser på Romania sjette, og Ravelli er helten :D
Apropos straffelkeepere, så har jeg aldri sett noe lignende måte å opptre som Ettori i en straffekonk, han slengte seg ikke etter et eneste skudd, han bare hoppet til side, og stoppet på den måte Stielekes skudd, men ikke de 5 andre. Spilte aldri mer for Frankrike etter denne kampen, men fortsatte i Monaco i mer enn 10 år til.
For hvis du får en straffekonk med 2 keepere som er så gode til å stoppe straffer så misstenker jeg at det kan bli mange straffer før man klarer å avgjøre det.

Tidenes beste straffekeeper må vel enten være keeperen til Steua Bucuresti i finalen til Serievinnercupen 1986, eller Goycochea sin innsats i 1990.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kjetil-e skrev: man des 12, 2022 6:00 pm
netrebske skrev: man des 12, 2022 4:15 pm
Kjetil-e skrev: søn des 11, 2022 11:28 am


Spennende, utrolig gøy med Marokko.

Hvis Marokko og Croatia skulle ende med å møtes, enten i bronsjefinale eller selve finalen og kampen går til straffekonk. Misstenker jeg at vi får tidenes lengste straffekonk i VM.
Hvorfor tidenes lengste? Begge lag bommet jo på hver sin straffe i åttedelsfinalen (Livaja og Benoun) og Bono og Livakovic er gode straffekeepere.
Skal dog sies at det aldri har vært noen lang straffesparkkonkurranse i VM, kun 2 ganger har man måttet ty til mer enn 5 skudd hver og da har det blitt avgjort på skytter 6. 1982, legendarisk semifinale mellom Vest Tyskland og Frankrike, Uli Stileke bommer på tyskernes fjerde straffespark, mens Didiier Six bommer på franskmennenes 4.straffespark, Horst Hrubesch scorer på tyskernes 6.straffe, mens Maxim Bosis misser.
1994: Kvartfinale mellom Sverige og Romania, Håkan Mild skjøt utenfor på sveriges første straffe, Dan Petrescu bommer på rumenernes fjerde, Henke Larsson scorer på sveriges sjette straffe, mens Miodrag Belodedici misser på Romania sjette, og Ravelli er helten :D
Apropos straffelkeepere, så har jeg aldri sett noe lignende måte å opptre som Ettori i en straffekonk, han slengte seg ikke etter et eneste skudd, han bare hoppet til side, og stoppet på den måte Stielekes skudd, men ikke de 5 andre. Spilte aldri mer for Frankrike etter denne kampen, men fortsatte i Monaco i mer enn 10 år til.
For hvis du får en straffekonk med 2 keepere som er så gode til å stoppe straffer så misstenker jeg at det kan bli mange straffer før man klarer å avgjøre det.

Tidenes beste straffekeeper må vel enten være keeperen til Steua Bucuresti i finalen til Serievinnercupen 1986, eller Goycochea sin innsats i 1990.
Iskalde straffeskyttere, og da er det ikke greit å stoppe dem. Men igjen, rekorden er veldig up for grabs. Men det vanlige er at lange straffekonkurranser skyldes dårlige straffekeepere, som i EL-finalen da De Gea var den eneste av 22 spillere som ikke klarte å score.Husker en Royal League finale som gikk frykteøig mange straffer på grunn av svakt keeperspill.
Og så husker vi jo den cupkampen mellom LSK og VIF der Lsk hadde en mann mindre og på skudd 11 kom Rekdal med de legendariske ordene til Panzer-Hagen som ikke hadde skutt, 'Det er bedre at i score, enn at du bomme" :D

Lurer på om EM-rekorden fortsatt er fra bronsefinalen i 1980, 12-11 eller noe sånt til Tsjekkoslovakia over Italia?

Tidenes straffekeeper? Tja vil tro det er noen i nyere tid som overgår de gamle, da det er mer straffere nå enn før og at de sitter på en statistikk som de før bare kunne drømme om før. Tror det bommes mer på straffe i kampnå enn før, da det tar så enormt mye lengre tid før straffen tas, ikke minst på grunn av VAR.

Apropos Goyco, i 1994 ble han jo sittende på benken, men det var en ny regel da, man kunne bytte inn 3 spillere, hvis den ene var keeper. Argentina kunne altså ha byttet inn Goycoechea til straffesparkkonkurransen, hvis dem hadde klart å utligne til 3-3 mot Romania og det ikke hadde blitt avgjort.

guru

Legg inn av guru »

Rabiot og Upamecaon ryktes å være syke, og usikre til semifinalen.

startelver

Legg inn av startelver »

Marokko er seige, kan fint få ekstraomganger her.

Tormund

Legg inn av Tormund »

startelver skrev: tir des 13, 2022 10:00 pm Marokko er seige, kan fint få ekstraomganger her.
Hadde vært flott, og med Argentina sin ekstra hviledag i forhold til disse to lagene.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Får da jammen håpe på Frankrike her og at det kan bli en spennende finale mellom to av favorittene. Argentina har hatt en smule enkel rute til nå, iallefall på papiret.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Går Marokko til finalen, så vil det være første gamg siden 1950 at ingen europeiske lag er topp 2 i VM.

Saturn

Legg inn av Saturn »

4-1 til Frankrike. Mbappé får boltre seg

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

netrebske skrev: tir des 13, 2022 11:35 pm Går Marokko til finalen, så vil det være første gamg siden 1950 at ingen europeiske lag er topp 2 i VM.
Har ingen tror på Marokko i morgen, men kanskje det at de kan spille med lave skuldre og publikum med seg likevel kan føre til at de henger med lenger i kampen enn hva jeg tror.

peraleks

Legg inn av peraleks »

seriemester2013 skrev: tir des 13, 2022 11:40 pm
netrebske skrev: tir des 13, 2022 11:35 pm Går Marokko til finalen, så vil det være første gamg siden 1950 at ingen europeiske lag er topp 2 i VM.
Har ingen tror på Marokko i morgen, men kanskje det at de kan spille med lave skuldre og publikum med seg likevel kan føre til at de henger med lenger i kampen enn hva jeg tror.
Gjør ofte underverker det, husker jo Hellas i EM 2004.

taknina

Legg inn av taknina »

Dommeren klarer vel å få ut Marokko også som de iallefall hjalp godt til med i går ved å gi Argentina ett måls fordel så de får en finale som Pleaser de høye herrer. Frem til da kontrollrte de jo kampen totalt og hadde en innertier i sin krigsstrategi.

Før var fotball sånn at de som forsvarte sitt eget territorium alså forsvarere når ballen er inne på sin banehalvdel sitt land som i hvilken som helst annen krig hadde bestandig the benefit of the doubt som naturlig er.

Nå er det bare for for de som angriper å legge seg å rope og rulle så får de alle fordelene selv når de er inne på det andre lagets\landets territorium. Det ene lagets banehalvdel opp mot det andre laget sin banehalvdel Helt utrolig.

Skal fotball være interesann så må en komme tilbake dit at det er flaut å la seg felle og go to grown.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Marokkos intensive spillestil må vel begynne å tære på. I tillegg må man huske at franskmennene neppe brukte spesielt med krefter mot Australia i den første kampen og mot Tunisia hvilte de vel hele laget. Marokko hadde en veldig lang kamp mot Spania og har rullert mindre enn Frankrike, med sin brede tropp.

Konklusjon: Franskmennene må ha mer krefter enn Marokko og tar dette forholdsvis greit.

startelver

Legg inn av startelver »

Afrikansk land i VM-finale vil være tidenes skrell.

TWU

Legg inn av TWU »

Hadde vært gøy med Marokko til finalen, bare for lolz. Samtidig blir det jo unektelig en bedre finale med Frankrike med, som kommer til å kjøre en mer offensiv tilnærming.

Lander på at det egentlig får være det samme, så lenge Messi hever trofeet til slutt

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

Ale skrev: lør des 10, 2022 11:18 pm Enkel seier for Frankrike. 2-0. Kontrollert.
Tror Spania, Portugal og Belgia alle som en tenkte nøyaktig det samme før de møtte Marokko. Jeg håper Marokko sender froskelårspiserne til bronsjefinalen.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

startelver skrev: ons des 14, 2022 4:43 pm Afrikansk land i VM-finale vil være tidenes skrell.
Så langt er vel Marokko en minst like stor og kanskje større skrell enn Hellas var i 2004.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

startelver skrev: ons des 14, 2022 4:43 pm Afrikansk land i VM-finale vil være tidenes skrell.
Ville heller sagt på tide!

Er sjukt mange gode spiller som kommer fra afrika

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

netrebske skrev: tir des 13, 2022 11:35 pm Går Marokko til finalen, så vil det være første gamg siden 1950 at ingen europeiske lag er topp 2 i VM.
Det vil og være første gang et lag som hverken er fra Europa eller Sør Amerika er i finalen.

Allerede er de første Afrikanske lag som gikk videre fra gruppespillet. De er første afrikanske lag i en semifinale.
Sist redigert av Kjetil-e den ons des 14, 2022 6:49 pm, redigert 1 gang totalt.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

startelver skrev: ons des 14, 2022 4:43 pm Afrikansk land i VM-finale vil være tidenes skrell.
Pele spådde jo afrikansk seier for lenge siden, sannsynligvis er dette siste mulighet for at han får oppleve det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»