Semifinale Frankrike - Marokko

Svar
startelver

Re: Semifinale Frankrike - Marokko

Legg inn av startelver »

Fortsatt helt åpent dette. Skal si det er mye piping fra tribunen.

TWU

Legg inn av TWU »

Marokko imponerer med guts og innsats, men kan ikke si at kvaliteten i dag tilsier finale i VM. Griseheldig som bare ligger under med 1 mål

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Utrolig at det ikke står 2-0 nå.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Tormund skrev: ons des 14, 2022 7:56 pm
Fun fact, Just Fontaine er født i Marrakech, Marokko.
Det må da vel være flere enn bare ham som er blitt født i Marrakech?

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Kverulanten skrev: ons des 14, 2022 8:35 pm
Shabelle skrev: ons des 14, 2022 8:18 pm
TWU skrev: ons des 14, 2022 8:15 pm

Tror du på dette selv?
Ja, det gjør jeg. Og jeg er relativt logisk av meg. Det er bare det at ingenting forundrer meg lenger.
Her blander blander du logisk og idiotisk.
Det er bare så hyggelig å bli kalt både dum og idiot på en onsdagskveld altså. Jeg er så glad jeg ikke bruker slike benevnelser om andre mennesker - selv om de er anonyme.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

TWU skrev: ons des 14, 2022 8:36 pm Marokko imponerer med guts og innsats, men kan ikke si at kvaliteten i dag tilsier finale i VM. Griseheldig som bare ligger under med 1 mål
Synd for spenningen i kampen at Frankrike fikk så tidlig mål. Med sliten tropp er det ikke lett å kjempe i motbakke en hel kamp, så dette blir enkel vei til finalen for Frankrike.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Der sku det vørri mål! Fyfarao!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

I helvete

Lloris hadde vel tatt den, men hadde fortjent scoring der

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Kverulanten skrev: ons des 14, 2022 8:42 pm
TWU skrev: ons des 14, 2022 8:36 pm Marokko imponerer med guts og innsats, men kan ikke si at kvaliteten i dag tilsier finale i VM. Griseheldig som bare ligger under med 1 mål
Synd for spenningen i kampen at Frankrike fikk så tidlig mål. Med sliten tropp er det ikke lett å kjempe i motbakke en hel kamp, så dette blir enkel vei til finalen for Frankrike.
Det som er bra med at de spiller i motbakke, er at de skal bytte side i pausen.

startelver

Legg inn av startelver »

Fantastisk av Marokko, bare å fortsette sånn.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Det der er en fantastisk brasse. Praktfullt utført og praktfull teknikk. Ikke mange spillere, eller noen her på FD, som kunne gjort det der. Muligens bare meg.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Kverulanten skrev: ons des 14, 2022 8:42 pm
TWU skrev: ons des 14, 2022 8:36 pm Marokko imponerer med guts og innsats, men kan ikke si at kvaliteten i dag tilsier finale i VM. Griseheldig som bare ligger under med 1 mål
Synd for spenningen i kampen at Frankrike fikk så tidlig mål. Med sliten tropp er det ikke lett å kjempe i motbakke en hel kamp, så dette blir enkel vei til finalen for Frankrike.
Er da fortsatt liv her? 1-1 i stolpetreff.

Frankrike legger seg nå lavt, slik som mot England.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Shabelle skrev: ons des 14, 2022 8:42 pm
Kverulanten skrev: ons des 14, 2022 8:35 pm
Shabelle skrev: ons des 14, 2022 8:18 pm

Ja, det gjør jeg. Og jeg er relativt logisk av meg. Det er bare det at ingenting forundrer meg lenger.
Her blander blander du logisk og idiotisk.
Det er bare så hyggelig å bli kalt både dum og idiot på en onsdagskveld altså. Jeg er så glad jeg ikke bruker slike benevnelser om andre mennesker - selv om de er anonyme.
Nå må du huske på at det er dine påstander som er grunnlag for ufine beskrivelser. Du kan sikkert være sylskarp for alt det jeg vet, men er du med på leken risikerer du å smake steken.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Shabelle skrev: ons des 14, 2022 8:42 pm
Kverulanten skrev: ons des 14, 2022 8:35 pm
Shabelle skrev: ons des 14, 2022 8:18 pm

Ja, det gjør jeg. Og jeg er relativt logisk av meg. Det er bare det at ingenting forundrer meg lenger.
Her blander blander du logisk og idiotisk.
Det er bare så hyggelig å bli kalt både dum og idiot på en onsdagskveld altså. Jeg er så glad jeg ikke bruker slike benevnelser om andre mennesker - selv om de er anonyme.
Bare fordi du har en idiotisk mening betyr det ikke at du er dum eller idiot. Mange smarte mennesker har også noen idiotiske meninger.

TWU

Legg inn av TWU »

Kom seg på slutten her. Frankrike legger seg ned for å ri på ledelsen i dag også etterhvert. Syns ikke de er spesielt flinke til det, motstanderne får store sjanser.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ohlaien skrev: ons des 14, 2022 8:47 pm Det der er en fantastisk brasse. Praktfullt utført og praktfull teknikk. Ikke mange spillere, eller noen her på FD, som kunne gjort det der. Muligens bare meg.
Deilig leggtreff med leggbeskytteren der ja.

startelver

Legg inn av startelver »

Er det noen som har sluppet inn færre mål enn Marokko i dette VM utifra antall kamper?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TWU skrev: ons des 14, 2022 8:50 pm Kom seg på slutten her. Frankrike legger seg ned for å ri på ledelsen i dag også etterhvert. Syns ikke de er spesielt flinke til det, motstanderne får store sjanser.
Synes det fremstår som en rar taktikk ja. De er ikke spesielt gode i forsvar, så det blir jo nesten som å spille på egne svakheter istedenfor styrker.

Corvus

Legg inn av Corvus »

TWU skrev: ons des 14, 2022 8:50 pm Kom seg på slutten her. Frankrike legger seg ned for å ri på ledelsen i dag også etterhvert. Syns ikke de er spesielt flinke til det, motstanderne får store sjanser.
De gjorde det samme med hell i forrige VM.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Kjedelig kamp. Null reell spenning.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Ohlaien skrev: ons des 14, 2022 8:47 pm Det der er en fantastisk brasse. Praktfullt utført og praktfull teknikk. Ikke mange spillere, eller noen her på FD, som kunne gjort det der. Muligens bare meg.
VI er nok glatt to stk. Men tviler på at det er noe flere.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Corvus skrev: ons des 14, 2022 8:52 pm
TWU skrev: ons des 14, 2022 8:50 pm Kom seg på slutten her. Frankrike legger seg ned for å ri på ledelsen i dag også etterhvert. Syns ikke de er spesielt flinke til det, motstanderne får store sjanser.
De gjorde det samme med hell i forrige VM.
Alltid deilig når det fungerer. Utrolig frustrerende for motstanderen.

mashadar

Legg inn av mashadar »

startelver skrev: ons des 14, 2022 8:51 pm Er det noen som har sluppet inn færre mål enn Marokko i dette VM utifra antall kamper?
Tunisia slapp vel inn bare ett, men de fikk bare 3 kamper.

Tormund

Legg inn av Tormund »

startelver skrev: ons des 14, 2022 8:51 pm Er det noen som har sluppet inn færre mål enn Marokko i dette VM utifra antall kamper?
Vi får se ved kampslutt, pr nå er de vel likt med Brasil.

Edit: Også har Marokko ved kampslutt én kamp mer enn Brasil. De slapp inn to mål i mesterskapet.
Sist redigert av Tormund den ons des 14, 2022 8:56 pm, redigert 1 gang totalt.

mashadar

Legg inn av mashadar »

Kjedelig at kampen bare går på reklamefinansierte kanaler (TV4, dansk TV2), da nytter det ikke å skifte kanal i pausen heller da disse sender like mye reklame som TV2.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg skulle helst sett at Langli satt i kommentatorboksen under denne matchen, men vi fikk heldigvis nyte kunnskapen hans i 30 sekunder i pausen.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

mashadar skrev: ons des 14, 2022 8:25 pm
Litt vel konspiratorisk? ;)
Det finnes nok av eksempler på lag som har hatt en "enkel" vei til VM-finalen opp gjennom historien, også enda enklere enn Argentina har hatt nå (se f.eks. Brasil og ikke minst Tyskland i 2002).

[/quote]

Allikevel hadde ikke tyskerne kommet til finalen om det ikke hadde vært for Oliver Kahns enorme keeperspill i kamp etter kamp. Han var mewterskapets store spiller helt til han ga en litt lett retur som Ronaldo scoret på, og så scoret han en til og endte på 8, det høyeste etter 1970, frem til i dag.
Kahns keeperprestasjoner må være det beste i VM i alle fall så lenge jeg har sett på VM, i alle fall om man trekker fra finalen, og det gjør man jo ofte, siden kåringer ofte gjøres når man venter på finalen ;)
Sier litt om det mediokre lagey tyskerne hadde på ddn tiden, noe som forsterkes av at de gikk ut i gruppespill i EM i 2000 og 2004.
Først til VM på hjemmebane i 2006 at de fikk opp en skikkelig god generasjon, som kuliminerte i gullet i 2014, men ddt ogjen har dabbet litt av etterpå, og når den tyske mentaliteten ikke er like sterkt som før, så merkes det ekstra godt.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Kverulanten skrev: ons des 14, 2022 8:48 pm
Shabelle skrev: ons des 14, 2022 8:42 pm
Kverulanten skrev: ons des 14, 2022 8:35 pm

Her blander blander du logisk og idiotisk.
Det er bare så hyggelig å bli kalt både dum og idiot på en onsdagskveld altså. Jeg er så glad jeg ikke bruker slike benevnelser om andre mennesker - selv om de er anonyme.
Nå må du huske på at det er dine påstander som er grunnlag for ufine beskrivelser. Du kan sikkert være sylskarp for alt det jeg vet, men er du med på leken risikerer du å smake steken.
Mulig jeg er like hårsår som Rhino Thue i kveld. Det er greit, men at en tredjepart i tillegg hopper på toget for å kalle meg dum er bare unødvendig.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

Ikke at jeg har hatt så stor sansen for Frankrike historisk sett, men tiden med Zidane var jo et kvantesprang opp. Må likevel si at Griezmann er en kvalitetsspiller. Utmerket ballkontroll, godt blikk for spillet, skjuler det han skal gjøre, er vanskelig å få has på, og setter opp de andre.

mashadar

Legg inn av mashadar »

netrebske skrev: ons des 14, 2022 8:57 pm Allikevel hadde ikke tyskerne kommet til finalen om det ikke hadde vært for Oliver Kahns enorme keeperspill i kamp etter kamp. Han var mewterskapets store spiller helt til han ga en litt lett retur som Ronaldo scoret på, og så scoret han en til og endte på 8, det høyeste etter 1970, frem til i dag.
Kahns keeperprestasjoner må være det beste i VM i alle fall så lenge jeg har sett på VM, i alle fall om man trekker fra finalen, og det gjør man jo ofte, siden kåringer ofte gjøres når man venter på finalen ;)
Ja, var vel særlig i kvartfinalen mot USA at han hadde noen fantomredninger. Typisk da at han ble "syndebukk" i finalen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»