*Filmpratråden*

Svar
The Kwames

*Filmpratråden*

Legg inn av The Kwames »

Ja vi kunne kanskje opprettet en pratetråd om film og annet
Joda jeg så Troll her med kona,helt ok den syntes hun,da jeg fortalte om tusser og troll her i Norge
hun er fra Ghana så litt ukjent,men har lignende der nede og i jungelen
vi må bare kunne se det,sier hun til meg
Merkelig nok har jeg aldri vært på kino der i Ghana,eller i Accra ligger jo en kino på The Mall i sentrum
..men..men har ikke vært på kino nu siden 2014,da jeg så Interstellar,og kona har heller ikke vært på kino her i Norge.så da får vi gjøre noe med det
spanderer oss en billett på lørdagsforestillingen kl 1600 for å se Avatar II i en 195 min forestilling,noen filmer gjør seg best på kino da

Jeg husker åpningen av nye kinoen her da i 1977 med "Nærkontakt av 3 Grad",det var episk,med reklame for det nye Dolby systemet
uten att jeg tenkte på det da,før jeg leste meg opp på det da...ikke Thomas Dolby...da
Og i årene ble det mye kino,og likte veldig godt nattkino på fredagen kl 23:00

siste film sett etter Troll ble sør koreanske "The Killer" 2022 ingen fløtepusfilm den med andre ord
Synd egentlig med Ghana er egentlig ikke så mye jungel igjen der nede...noe er det,og å dra til Ho som er høyeste punkt i Ghana på vel 800 m.o.h
med ett fantastisk fossefall..magisk..dyrt er det blitt der og

Tok en runde med 70-talls Gene Hackman i det siste slik som French Connection filmene samt Avlyttingen...knall greier det
ja jeg kom ikke på noe mer for øyeblikket...hvor ble det av magasinet "Film & Kino" heter det "Z" i dag?
jeg er storforbruker av biblioteket her da...både bøker og magasiner

Vi får se da om det kan bli noe filmdiskusjon..skal forøvrig i helgen se "The Good Nurse" 2022 og "Breaking" 2022

Lurer på å sette meg midt i salen for å suge til meg mest mulig av Avatar II
som ser mest fram til Ari Aster's "Dissapointment Blvd" med Joaquin Phoenix

The Kwames

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Flott tråd!
Avlyttingen med Gene Hackman er en klassiker!
Sist redigert av Elgen den søn des 11, 2022 5:12 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Blitt fint lite med film, siste tiden. Sitter og småsover meg gjennom en "episk" vikingfilm med Lee Majors i hovedrollen i The Norseman (1978).
Kostymene virker som om noen har bare snubla innom ulike turistsjapper og teatergarderober, og raska med seg alt som kan minne om vikingrustninger, der nevnte Majors, ser ut som en blanding av Zorro og en Romersk hærfører, mens røkla flyr rundt i de latterlige ku-hjelmene man får kjøpt i leketøysbutikker.

Ikke mye intensitet og trøkk i denne nei, men kom i hop med en annen "perle", i The Barbarians (1988) hvor Wrestling tvillingene grynter og lager "komiske" lyder, alt mens Richard Lynch og George Eastman, samt Michael Berryman står som alltids for skurkerollene.
Ikke fader om denne dobbelt-utgaven var verdt nærmere 200 kroner, mer 20 kroner er riktig pris, med tanke på hva en får igjen her.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

The Kwames skrev: søn des 11, 2022 7:03 am Joda jeg så Troll her med kona,helt ok den syntes hun,da jeg fortalte om tusser og troll her i Norge
Var innom Troll (den 1986 utgaven) med Harry Potter Jr og Senior, ganske så fornøyelig b-film, med Sonny Bono som kåt nabo, og oppfølgeren er vel enda villere og komisk, tviler på at jeg vil se den norske utgaven med det aller første.

Tusser, troll, nøkken og huldra, burde bli gjort mer norsk eventyrfilm for voksne, gjerne med fokus på stemning og ikke for mye CGI monstereffekter, det man ikke ser er ofte mer guffent, enn motsatte.
Dassdraugen er også en som burde fått ei film etter seg, drar nødne do besøkende ned i dass, for aldri å bli sett igjen. En garantert stinkare av en film.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Syntes det er litt vanskelig å motivere meg til å se film for tiden, det er så vanvittig lite av interesse, selv om listene mine på 4 ulike strømmetjenester er lange som år.
Nå ender jeg opp med mange gjensyn av filmer som kvaliteten er sikret på.


Kan jo begynne å lure på om strømmetjenestenes inntog har ført til vanvittig mye produksjon av hva jeg kaller ræl?
Serier er det mye mer kvalitet på, men de fleste nye filmene på tjenestene... er så... innholdsløse, lite morsomme, uten vesentlig story som engasjerer.

Hvor gikk det galt? :?
Sist redigert av Winnowill den søn des 11, 2022 5:48 pm, redigert 1 gang totalt.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Føler enten skal man lage remake av en remake som er en tidligere remake av en film, eller så virker det som om manus av kvalitet i disse dager ikke finnes - eller kanskje man ikke gidder lenger? For de ender på strømtjenester i stedet for kino, så whatever liksom?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Ale skrev: søn des 11, 2022 5:48 pm Det gikk galt etter at Hollywood ble fullstendig woke rundt 2018.
Det har definitivt ikke hjulpet ihvertfall.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Det hjelper heller ikke at det er 10-12 manusforfattere og sikkert enda flere produsenter som alle skal få sin ide i gjennom.
Resultatet blir noe utvannet, blekt og fantasiløst møl!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Winnowill skrev: søn des 11, 2022 5:50 pm Føler enten skal man lage remake av en remake som er en tidligere remake av en film, eller så virker det som om manus av kvalitet i disse dager ikke finnes - eller kanskje man ikke gidder lenger? For de ender på strømtjenester i stedet for kino, så whatever liksom?
Nå er det vel gått rykter en stund om ei mulig Kevin Hart/Will Smith remake av Planes, Trains and Automobiles (1987), og sist det var noe "nytt" rundt den, kom vel tilbake i slutten av september/tidlig oktober i år, men siden den tid har det plutselig dukket opp rykter om at Drew Barrymore og Cameron Diaz skal forsøke seg på deres versjon av nevnte John Candy/Steve Martin 80-talls klassiker.
Fra før har en jo Due Date (2011) mens Tommy Boy (1995) var vel tungt inspirert av nevnte Hughes film, og nei, er vel også rykter (gått siste ti årene eller mer) om to ulike Police Academy remakes, men virker som ingen helt kommer i mål enda.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Winnowill skrev: søn des 11, 2022 5:50 pm Føler enten skal man lage remake av en remake som er en tidligere remake av en film, eller så virker det som om manus av kvalitet i disse dager ikke finnes - eller kanskje man ikke gidder lenger? For de ender på strømtjenester i stedet for kino, så whatever liksom?
Mellomstore filmer (altså 40-50 mill dollars) er helt forsvunnet.
Nå må de koste flere hundre millioner dollars, eller 1-2 millioner (eksamensfilm fra filmskole)
Ingen mellomting og det er frustrerende
Jeg liker å finne "skjulte perler" fra 70 og 80-tall men det begynner å minke på dem også etter hvert

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Det jeg ikke helt forstår er hvor kravstore filmselskapene er.

Ta f.eks. filmen Fantastic Beasts 3 - Secrets of Dumbledore. Den kostet ca 2 mrd å lage, har spilt inn langt over 4 milliarder. Likevel blir den ansett som en så gigantisk flopp at Warner Bros tilsynelatende ikke er interessert i å fullføre de to siste filmene i serien engang. Altså ... hvorfor?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Frank.N.Steen skrev: søn des 11, 2022 5:56 pm
Winnowill skrev: søn des 11, 2022 5:50 pm Føler enten skal man lage remake av en remake som er en tidligere remake av en film, eller så virker det som om manus av kvalitet i disse dager ikke finnes - eller kanskje man ikke gidder lenger? For de ender på strømtjenester i stedet for kino, så whatever liksom?
Nå er det vel gått rykter en stund om ei mulig Kevin Hart/Will Smith remake av Planes, Trains and Automobiles (1987), og sist det var noe "nytt" rundt den, kom vel tilbake i slutten av september/tidlig oktober i år, men siden den tid har det plutselig dukket opp rykter om at Drew Barrymore og Cameron Diaz skal forsøke seg på deres versjon av nevnte John Candy/Steve Martin 80-talls klassiker.
Fra før har en jo Due Date (2011) mens Tommy Boy (1995) var vel tungt inspirert av nevnte Hughes film, og nei, er vel også rykter (gått siste ti årene eller mer) om to ulike Police Academy remakes, men virker som ingen helt kommer i mål enda.
Jeg fatter det ikke, hvorfor MÅ det lages en remake av en helt fullgod og herlig film? Både remaken av Overboard og Dirty Rotten Scoundrels er jo forferdelige - kan de ikke snart lære? Jeg orker ikke flere slike remakes, kommer ikke til å se noe flere remakes av favoritter fra 80tallet..og skulle ønske man heller kunne komme med noe nytt og slutte å resirkulere. Og ja, jeg er noe flau klar over at flere filmer som jeg har likt har vært remakes av filmer som var på 40-60 tallet, men herlighet, de remakene på 80/90 tallet var det tross alt kvalitet over da! Hva er det som gjør at de BARE IKKE FÅR DET TIL NÅ, vet jeg ikke.. men noe har definitivt skjedd med evnen til å lage gode remakes da.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Det er dog klart at det spiller en rolle at man har en slags sjekkliste over hva som MÅ være med i en film idag; kvinnekvote, rasekvote, legningskvote osv...det er klart at kvaliteten på en film kan lide når det er ørten hundre ting som må være i en film for at den skal passere... det var vel ting man på 70-80-90 tallet slapp å forholde seg til.
Da gønnet man på med alt som var så lite PK som mulig, og man lo seg gjennom filmer med absurd og out-there humor, og koste seg med romantiske filmer som var skikkelig feel-good.
Idag er det omtrent null av dette.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Winnowill skrev: søn des 11, 2022 6:08 pm Jeg fatter det ikke, hvorfor MÅ det lages en remake av en helt fullgod og herlig film? Både remaken av Overboard og Dirty Rotten Scoundrels er jo forferdelige - kan de ikke snart lære? Jeg orker ikke flere slike remakes, kommer ikke til å se noe flere remakes av favoritter fra 80tallet..og skulle ønske man heller kunne komme med noe nytt og slutte å resirkulere. Og ja, jeg er noe flau klar over at flere filmer som jeg har likt har vært remakes av filmer som var på 40-60 tallet, men herlighet, de remakene på 80/90 tallet var det tross alt kvalitet over da! Hva er det som gjør at de BARE IKKE FÅR DET TIL NÅ, vet jeg ikke.. men noe har definitivt skjedd med evnen til å lage gode remakes da.
Den Overboard remaken har jeg fullstendig glemt, og kanskje til det beste. Men som du nevner, samtlige av remakene fra 80-tallet, spesielt innen sci-fi/skrekk genren, ala The Thing, The Fly og The Blob, var jo ikke bare fullt på høyde med originalene, men maktet å overgå dem flere hakk, alt uten å pisse på dem eller fremstå som respektløse mot originalene.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Elgen skrev: søn des 11, 2022 5:58 pm
Winnowill skrev: søn des 11, 2022 5:50 pm Føler enten skal man lage remake av en remake som er en tidligere remake av en film, eller så virker det som om manus av kvalitet i disse dager ikke finnes - eller kanskje man ikke gidder lenger? For de ender på strømtjenester i stedet for kino, så whatever liksom?
Mellomstore filmer (altså 40-50 mill dollars) er helt forsvunnet.
Nå må de koste flere hundre millioner dollars, eller 1-2 millioner (eksamensfilm fra filmskole)
Ingen mellomting og det er frustrerende
Jeg liker å finne "skjulte perler" fra 70 og 80-tall men det begynner å minke på dem også etter hvert
Og nå kommer Avatar: The Way Of Water til 2,5 milliarder kroner med null og niks originalitet, handling kliss likt det vi har sett tusen ganger før om man skal tro på de som allerede har sett den, kun noen nye kulisser. Det lages uendelig mye dritt til fryktelig mye penger for tiden.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Jeg forsøkte å se Robocop med Joel Kinnaman men det var jo fullstendig krise 😪

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Mye innebygget sinne som får utløp her
Veldig synd hvordan filmbransjen har utviklet seg

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Elgen skrev: søn des 11, 2022 6:19 pm Jeg forsøkte å se Robocop med Joel Kinnaman men det var jo fullstendig krise 😪
Har ikke orket, og jeg har vurdert det fordi jeg liker Kinnaman så godt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

sertono skrev: søn des 11, 2022 6:19 pm Og nå kommer Avatar: The Way Of Water til 2,5 milliarder kroner med null og niks originalitet, handling kliss likt det vi har sett tusen ganger før om man skal tro på de som allerede har sett den, kun noen nye kulisser. Det lages uendelig mye dritt til fryktelig mye penger for tiden.
Uten at jeg skal automatisk avfeie nye Avatar, så er det litt av en vei Cameron har gått, fra å jobbe under Roger Corman til The Terminator (1984) med knappe 5-6 millioner dollar, der filmen ble nærmest avfeid av eget studio, som anså den som kun ei tåpelig b-film ingen ville gidde å betale for å se på kino, så da var den lunken interesse i å promotere den tyngre.
Mens flere av dens ikoniske scener, visstnok var kun Cameron, en lydmann og Arnold på ferde rundt om kring i Los Angeles, uten noen som helst tillatelse til å filme, og måtte løpe fra stedet, dersom de ante at politiet var i nærheten, til ja, å gjøre filmer med budsjetter på 2-3 milliarder.
Tenk hva Roger Corman kunne fått utretta med den slags, samt en mye yngre James Cameron, eller kanskje typer som Jim Wynorski, som virket å lage 2-3 filmer i løpet av ei uke eller mindre for nevnte Corman. Flere ganske så artige og overraskende vellagde, med tanke på tid og budsjett.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: søn des 11, 2022 6:19 pm Jeg forsøkte å se Robocop med Joel Kinnaman men det var jo fullstendig krise 😪
Synes Michael Keaton kom seg greit unna der, men dessverre en som aldri virket å leve opp til årevis med spennende rykter, særlig om hvem som skulle ta på seg regirollen og ikke minst hovedrollen.
Tror jeg ga den en veldig snill 6/10, men gikk kjapt ut igjen av samlingen/filmminnet, og drakta/settingen virket mer inspirert av Marvel/Iron Man enn den originale filmen. Synes derimot Judge Dredd (2012) var langt mer vellykket i å gjøre en lignende sci-fi/action nyversjon, bare så synd det ikke kom noen oppfølger av den.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: søn des 11, 2022 6:22 pm Mye innebygget sinne som får utløp her
Veldig synd hvordan filmbransjen har utviklet seg
Kanskje på tide å sende noe av frustrasjonen og sinnet i retning Hollywoods fabrikkpipe i hop med juleposten.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Sci/fi klassikeren soylent green (1973) har handlingen i 2022, så det haster for den som vil se den i år..

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Har begynt å ta opp igjen norske filmer fra tidlig 2000 tall og utover. Mye gull her. Så Folk flest bor i Kina i går. Fornøyelig opplevelse.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: man des 12, 2022 1:13 pm Sci/fi klassikeren soylent green (1973) har handlingen i 2022, så det haster for den som vil se den i år..
Den har jeg faktisk ikke sett på godt over et tiår, eller mer. Kanskje på høy tid å få sett den i tide, da Heston hadde ei greie med å gjøre underholdende sci-fi/post-apokalyptiske filmer på den tid, Omega Man og Apenes Planet burde nok også hentes frem igjen ja.
Filmplakaten til flere av disse 60 og 70-talls sci-fi filmene, er jo legendariske, så mulig en får lagt til et par av dem i plakattråden.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: man des 12, 2022 3:33 pm
John Garfield skrev: man des 12, 2022 1:13 pm Sci/fi klassikeren soylent green (1973) har handlingen i 2022, så det haster for den som vil se den i år..
Den har jeg faktisk ikke sett på godt over et tiår, eller mer. Kanskje på høy tid å få sett den i tide, da Heston hadde ei greie med å gjøre underholdende sci-fi/post-apokalyptiske filmer på den tid, Omega Man og Apenes Planet burde nok også hentes frem igjen ja.
Filmplakaten til flere av disse 60 og 70-talls sci-fi filmene, er jo legendariske, så mulig en får lagt til et par av dem i plakattråden.
Hadde et gjensyn med soylent green og omega man i sommer. Så alle ape filmene for 2-3 år siden, noen av de gjensyn, som den første og klart beste.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: man des 12, 2022 4:15 pm Hadde et gjensyn med soylent green og omega man i sommer. Så alle ape filmene for 2-3 år siden, noen av de gjensyn, som den første og klart beste.
Husker jeg var innom alle de originale apefilmene, da onkelen min ga meg hans tidligere DVD bokssett, ettersom han erstattet sin med ei nyere Blu-ray utgave.
Husker ikke så mye av de to siste, men første var nok best ja, og 2ern dukket Charlton Heston opp, men nei, får se an om en ikke kan kjøre alle over ei helg når tid og interesse ligger til rette for den slags underholdning.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ale skrev: man des 12, 2022 4:30 pm Bilde
Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ale skrev: man des 12, 2022 4:30 pm
► Show Spoiler
Fint bilde av skuespillerparet, men er litt usikker på hvilken film det er hentet fra, kanskje ei bakom film innslag?

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Uten å ha sjekket nøye, så er jeg nokså sikker på at Robert De Niro er den skuespilleren jeg har sett flest filmer av, selv om jeg har sett lite av hans filmer fra de siste 10- 20 årene.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: man des 12, 2022 4:40 pm
Ale skrev: man des 12, 2022 4:30 pm
► Show Spoiler
Fint bilde av skuespillerparet, men er litt usikker på hvilken film det er hentet fra, kanskje ei bakom film innslag?
Falling in love

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»