*Filmpratråden*

Svar
Winnowill

Re: *Filmpratråden*

Legg inn av Winnowill »

Sitter med en følelse av at Hallmarkfilmene er kun for å tjene seg noen slanter, og handler nok ikke om kvalitet i noen ledd.
Men noe som er greit å spe på med i håp om at noe av bedre kvalitet dukker opp etterhvert. Lønn er lønn, liksom.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Winnowill skrev: man des 19, 2022 1:43 pm Sitter med en følelse av at Hallmarkfilmene er kun for å tjene seg noen slanter, og handler nok ikke om kvalitet i noen ledd.
Men noe som er greit å spe på med i håp om at noe av bedre kvalitet dukker opp etterhvert. Lønn er lønn, liksom.
Tviler på at mer erfarne og kjente navn gråter seg i søvn over å gjøre unna en eller 10 av disse "kvalitetsfilmene" fra Hallmark i året, og dersom de feller noen tårer, er det vel ikke så langt unna hvordan det så ut når Jim Carrey og Jeff Daniels lot slusene stå vidåpne etter å hatt sett den rørende og episke familiedramaet om reklamen for Pacific Bell:

Som du nevner, hvorfor vente på "drømmerollen", kanskje flere måneder eller år, dersom en har mulighet i å først få plassert foten godt innafor nevnte selskap, så tja, da kan en jo like greit smøre på mens jernet er varmt.

Sikkert bedre parodier ute på nettet, men synes denne er grei og passende for det en har sett av Hallmark filmer, spesielt lagt til julestria:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ny runde med forsøk i å reboote Terminator serien?

"James Cameron says another Terminator sequel is being discussed"
https://www.gamesradar.com/james-cameron-terminator/
Bilde

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ønsker alle filmfans en riktig god jul!

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg liker Force Awakens og Last Jedi, har ikke sett Rise Of Skywalker ennå.
Men hvorfor kunne vi ikke fått Dark Empire......har så lyst til å se Byss og World Devestators.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: lør des 24, 2022 4:36 pm Ønsker alle filmfans en riktig god jul!
God Jul til deg og resten av filmfolket.

Skulle ønske jeg gikk for mer Die Hard i går, men vel, juleaften, masser med god mat, drikke og godt selskap, pluss at en kunne ikke bare svitsje over til de filmene man ville helst se, for var jo ikke alene. Så da ble det mye av det vanlige, med NRK julespesialer, Disney, og selvsagt Fleksnes (kunne godt vært foruten Linn Skåber og han duden som jatta i vei i en mindre evighet), så når alt var over, for en ut i sprengkulda, ventilerte rikelig med julemat ut av systemet og endelig hjem att, var en meget overfødd og sliten, så nei, får prøve å fortsette McClane sagaen om ikke lenge, hvert fall opp film nummer 3 og da blir det stopp.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: fre des 16, 2022 10:43 am Denne kanalen er litt underlig men har av og til filmtips eller filmomtaler som skiller seg ut fra de mer "kommerse" kanalene. Hver desember teller han ned med 12 videoer der han snakker kort om 12 filmer:
Er tydeligvis årevis bakom, men har vel mest tenkt på Angryvideogamenerd som tv-spill slakt/anmeldelser, og først siste ukene at en har tråla seg gjennom utallige artige, informative og meget underholdende filmomtaler, der en gjeng på 3-4 stykk (mulig folk fra andre lignende tv-spill/film kanaler som hovedverten) diskuterer og morer seg gjennom alt fra kjente og kjære klassikere, til mer kalkun-kult b-filmer. Så noe for alle filmelskere.

Men virker som fokuset på film, har tatt ei pause. Ettersom det har visstnok gått noen år siden forrige opplastning. Men likevel flust med videoer å gå gjennom, og er ei fin spilleliste med alle episodene fra Cinnemassacre Rental Reviews:
► Show Spoiler
Digger hele retrovideobutikk opplegget de kjøres hardt, inkludert de hjemmesnekra reklame parodiene, samt at Macauley Culkin stiller opp i en av de beste, der gjengen tar for seg Big Trouble in Little China (1986).

Noen av videoen varer rundt 15-20 minutter, mens andre, kanskje litt mer favoritt/spesielle for filmgutta, kan fort endte opp i halvtimen eller mer, som Commando ovenfor.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Elgen skrev: lør des 24, 2022 4:36 pm Ønsker alle filmfans en riktig god jul!
Fortsatt god jul til deg og alle andre som skulle føle seg truffet. 2 dager med jobb, så 2 uker fri. Blitt lite film i Desember, men satser på mye film nå fremover og litt mer aktiv her på forumet også.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: ons des 28, 2022 4:33 pm Blitt lite film i Desember, men satser på mye film nå fremover og litt mer aktiv her på forumet også.
Ja, denne perioden på året, er sjeldent der man har spesielt stor appetitt på å se mer enn maks 1 film om dagen, ettersom all julemat, snacks, drikke og slikt, tar på, og hjelper lite at en stadig ikke har fått alt av film, som man bestilte i tampen av november. Kun et par dager igjen av året, og hadde vel nesten regna med at nå burde da alt være på plass, men mangler 4 filmer og 2 skiver.

Men har nå flust med usett film å gyve løs på fremover, det er bare at motivasjonen må få lov til å komme seg igjen på naturlig vis, for etter all utskeielsen, inkludert en del tøffe Hallmark produksjoner, har det ikke hjulpet på særlig mye.

Har derimot sikkert vært gjennom en haug av film (sovnet fra flere også), men typen som gjør seg nok best i bakgrunnen, med volumet skrudd godt ned, mens en gjør helt andre ting. Slike gidder jeg ikke loggføre eller kaste bort mye tid på, de bare rakler og går av seg selv, litt som all julemusikken på radio.

Cabal

Legg inn av Cabal »

John Garfield skrev: søn des 18, 2022 1:27 pm Redux versjonen gjør filmen mye dårligere etter min mening. Mister mye av flyten, nei forlengede versjoner av filmer er sjeldent til det bedre mener nå jeg.
Noen extended som jeg synes blir bedre er Cameron sine; Terminator 2, Aliens, The Abyss, Avatar. I tillegg Leon og Lotr (alle)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Når det kommer til Extended eller Directors cut så er vel King Arthur-filmen fra 2004 som virkelig er filmen som trengte det. Litt usikker på akkurat hvor mye bedre filmen er, men alle som har sett den sier at det er en helt annen film enn kinoversjonen.

På den måten at filmen endrer totalt karakter. Høres helt merkelig ut når man ikke har sett den selv, men det er visst to helt forskjellige filmer med samme skuespillere.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Når det gjelder den lista til han som du refererte til Frank.N.Steen
så hører Lone Wolf filmen til Chuck Norris der,hans aller beste film..og så med David Carradine i tillegg..han hadde en bra lista fra 80-talls action....filmen Lone Wolf har mye nerve og

The Kwames

Lezah

Legg inn av Lezah »

Chromeback skrev: ons des 28, 2022 7:46 pm Når det kommer til Extended eller Directors cut så er vel King Arthur-filmen fra 2004 som virkelig er filmen som trengte det. Litt usikker på akkurat hvor mye bedre filmen er, men alle som har sett den sier at det er en helt annen film enn kinoversjonen.

På den måten at filmen endrer totalt karakter. Høres helt merkelig ut når man ikke har sett den selv, men det er visst to helt forskjellige filmer med samme skuespillere.
Hørt at Oliver Stone fremdeles er rasende over den utgaven av Alexander som ble gitt ut, mente vel den var en time eller to for kort. Hørt snakk om at den varianten er betraktelig bedre enn den som kom ut på kino, og ikke var så voldsomt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

The Kwames skrev: ons des 28, 2022 9:57 pm Når det gjelder den lista til han som du refererte til Frank.N.Steen
så hører Lone Wolf filmen til Chuck Norris der,hans aller beste film..og så med David Carradine i tillegg..han hadde en bra lista fra 80-talls action....filmen Lone Wolf har mye nerve og

The Kwames
Filmen er grei den, og sluttfighten mellom Norris og Carradine er verdt å få med seg, tross mye søvndyssende og lange scener, ei unødig og forhastet romanse, men nei, noen Code of Silence eller Invasion U.S.A. er den så absolutt ikke.
Richard Lynch er fullt mulig den ondeste skurken fra Cannon eraen, og Henry Silva er ikke langt bakom han heller.
Digger scenen der Norris i hop med en robot (klassisk 80-tallsfilm) tar opp kampen mot en arme av skyteglade mafiosoer i førstnevnte film.

Den har jo i grunn ei mer seriøs, nesten litt Clintern i Dirty Harry type storbydrama over seg, kontra de mer typiske over-the-top jungel-Vietnam filmene til Chuck Norris, og The Hitman (1991) er også ei smått undervurdert, og tidvis hardtslående Cannon film.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Lezah skrev: ons des 28, 2022 9:59 pm Hørt at Oliver Stone fremdeles er rasende over den utgaven av Alexander som ble gitt ut, mente vel den var en time eller to for kort. Hørt snakk om at den varianten er betraktelig bedre enn den som kom ut på kino, og ikke var så voldsomt.
Var en av disse "storfilmene" man en gang i tid eide på DVD, men gikk kjapt i søpla. Usikker på hvilken utgave, men den var nå lang nok som det var, og der tiden nærmest stod stille, så nei en av de meget sjeldne og fullt fortjent 1/10 filmene, særlig med tanke på å inneha så mange kjentfolk, og svært budsjett. Likevel endte det opp som noe av det verste skvipet en har vært borti fra 00-tallet, og der ankom ei tid hvor det virket som det ble gjort svært forsøk i å gjenopplive disse en gang så episke sverd og sandal filmene. Heldigvis kom det nå et par langt bedre filmer, med lignende opplegg i samme periode.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lezah skrev: ons des 28, 2022 9:59 pm
Chromeback skrev: ons des 28, 2022 7:46 pm Når det kommer til Extended eller Directors cut så er vel King Arthur-filmen fra 2004 som virkelig er filmen som trengte det. Litt usikker på akkurat hvor mye bedre filmen er, men alle som har sett den sier at det er en helt annen film enn kinoversjonen.

På den måten at filmen endrer totalt karakter. Høres helt merkelig ut når man ikke har sett den selv, men det er visst to helt forskjellige filmer med samme skuespillere.
Hørt at Oliver Stone fremdeles er rasende over den utgaven av Alexander som ble gitt ut, mente vel den var en time eller to for kort. Hørt snakk om at den varianten er betraktelig bedre enn den som kom ut på kino, og ikke var så voldsomt.
Vurderte å nevne den kjapt også ja, men kjenner ikke helt til akkurat hvorfor Stone var så rasende på cut’en, men så har det jo også kommet tre versjoner i ettertid også. Directors cut, final cut og ultimate cut.

Samtidig kan jeg også forstå studioet, da kinoversjonen vel ligger på 175 minutter. Ser at Directors cut faktisk var litt kortere da den først kom ut. Final Cut klokker inn på 214 minutter, mens Ultimate Cut endte opp på 207 minutter.

Virker som om at Stone aldri selv ble helt fornøyd med versjonene som har blitt utgitt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Dances With Wolves er muligens nevnt, men så jo for første gang den Extended 4 timers (mer eller mindre) versjonen, og synes den på ingen måte holdt noe tilbake, fra originalen.

Watchmen har jeg kun sett 1 versjon av, som var ei forlenget utgave, oppunder 3 timer, og enda ikke sett originalen. Men av typen underholdning der timene fløy av sted, og aldri et kjedelig øyeblikk.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Cabal skrev: ons des 28, 2022 5:22 pm
John Garfield skrev: søn des 18, 2022 1:27 pm Redux versjonen gjør filmen mye dårligere etter min mening. Mister mye av flyten, nei forlengede versjoner av filmer er sjeldent til det bedre mener nå jeg.
Noen extended som jeg synes blir bedre er Cameron sine; Terminator 2, Aliens, The Abyss, Avatar. I tillegg Leon og Lotr (alle)
De 3 første hadde man jo på vhs i sin tid og senere på dvd, men hvilke versjoner man har sett? si det..En annen film jeg var veldig glad i på vhs'ens tid var alle elsker Mary, kjøpte så en forlenget versjon på dvd, men igjen så var flyten borte og filmen fant jeg ikke morsom i det hele tatt.

Nå er det sikkert mange som vil synes at f.eks redux versjonen av apocalypse now er den beste, folk er jo forskjellig, tror jeg.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: tor des 29, 2022 11:18 am De 3 første hadde man jo på vhs i sin tid og senere på dvd, men hvilke versjoner man har sett? si det..En annen film jeg var veldig glad i på vhs'ens tid var alle elsker Mary, kjøpte så en forlenget versjon på dvd, men igjen så var flyten borte og filmen fant jeg ikke morsom i det hele tatt.

Nå er det sikkert mange som vil synes at f.eks redux versjonen av apocalypse now er den beste, folk er jo forskjellig, tror jeg.
Det der virker å være ganske så typisk for Farrelly brødrenes 90-talls filmer, særlig nevnte Alle Elsker Mary, men også Dum og Dummere, der sistnevnte har man i 2 ulike DVD utgaver (begge med tidligere usette klipp, men lagt til i selve filmen) og hvor den beste og mest foretrukne versjonen, er jo VHS utgaven, der av en eller annen grunn, innehar noen herlige klipp, som ble fjerna i de såkalte "Directors og Extended Cut" DVDene, og nei, mye av den fine flyten, forsvant, og for meg er jeg sjeleglad for at en har ei VHS utgave av nevnte Jim Carrey klassiker, for tror den versjonen enda ikke er å få tak i på verken DVD eller Blu-ray.

På den annen side, har man jo Kingpin (1996), der også er ei Farrely film, og den har faktisk blitt enda morsommere, med forlenget utgave, der scener som at Woody stjeler melken og søler glovarm kaffe på ei liten baby i barnevogn, er hysterisk, til så ufattelig mange andre rølpete og frekke scener, som ble klipt vekk i originalversjonen.

Dumma meg ut og så den forlengende versjonen av Alle Elsker Mary sist, og har en lei tendens til å gå i den fella, ettersom det hender at det er lettere å finne utvidede utgaver, fremfor original utgaven på DVD/Blu-ray, men ja, må prøve å huske bedre til neste gang, hvilken versjon man skal gå for, eventuelt sette på ei huskelapp utpå coveret, med en liten "advarsel", så ikke gjør samme tabben på ny.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Etter å ha undersøkt litt nærmere ser jeg at jeg kan ha bommet på filmen i mitt tidligere innlegg. Jeg fikk det ikke helt til å gå opp med Antoine Fuqua da jeg skrev det i går, så måtte dobbeltsjekke i dag.

Det skulle ikke ha vært King Arthur, selv om folk mener at Directors Cut er en mer fornøyelig opplevelse, men den skal visst bare tilføye 20 minutter med mer voldelige scener.

Den filmen jeg egentlig siktet til var Ridley Scotts Kingdom of Heaven fra 2005, og det gir mer mening når det er han som står bak roret. Her har man plutselig helt andre subplot der blant annet.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Enda en remake fra Hollywood, nå er vel januar en måned kjent som en meget dårlig måned å lansere film i, men Tom Hanks var vel også med i Baz Luhrmann sin Elvis (2022) og fikk en del kritikk i rollen som oberst Parker
► Show Spoiler
Jeg tror jeg heller ser originalen med Rolf Lassgård om igjen

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: søn jan 01, 2023 5:14 pm Enda en remake fra Hollywood, nå er vel januar en måned kjent som en meget dårlig måned å lansere film i, men Tom Hanks var vel også med i Baz Luhrmann sin Elvis (2022) og fikk en del kritikk i rollen som oberst Parker
► Show Spoiler
Jeg tror jeg heller ser originalen med Rolf Lassgård om igjen
Alltids hatt sans for Lassgård, men En Mann ved navn Ove syntes jeg var veldig skuffende, og ga bort dagen etter at man kjøpte den inn.
Blir nok ikke til at en gidder å kaste bort mer tid og penger på remaken, i stedet vil jeg nok bryne meg på gamle og mer rølpete Hanks filmer fremfor disse trygge Oscarbeite dramaene. Helst vil en nå se Hanks bryne seg på ei skikkelig psyko-drittsekk-monster figur, fremfor enda en rekke koselig gubberoller.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Please hjelp:

En film som ble vist flere ganger på TV3 for sikkert nærmere 25 år siden. , men som jeg ikke husker så veldig mye fra.

En dame som faller i koma (husker ikke hvorfor), og som gjenopplever hendelser fra 2.verdenskrig, sammen med en eldre slektning. Filmen slutter med at hun våkner opp av koma i det de er i ferd med å bli gasset i hjel . De nærmeste er da rundt henne, inkludert denne slektningen. De har selvfølgelig mye å snakke om...

Jeg vet det er dårlig forklart, men om noen husker noe av dette, eventuelt navnet på filmen, så ville det ha vært flott.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Guttorm123 skrev: søn jan 01, 2023 5:26 pm Please hjelp:

En film som ble vist flere ganger på TV3 for sikkert nærmere 25 år siden. , men som jeg ikke husker så veldig mye fra.

En dame som faller i koma (husker ikke hvorfor), og som gjenopplever hendelser fra 2.verdenskrig, sammen med en eldre slektning. Filmen slutter med at hun våkner opp av koma i det de er i ferd med å bli gasset i hjel . De nærmeste er da rundt henne, inkludert denne slektningen. De har selvfølgelig mye å snakke om...

Jeg vet det er dårlig forklart, men om noen husker noe av dette, eventuelt navnet på filmen, så ville det ha vært flott.
Spilte Vittorio Gassmann i denne?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »


Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: søn jan 01, 2023 5:23 pm
Elgen skrev: søn jan 01, 2023 5:14 pm Enda en remake fra Hollywood, nå er vel januar en måned kjent som en meget dårlig måned å lansere film i, men Tom Hanks var vel også med i Baz Luhrmann sin Elvis (2022) og fikk en del kritikk i rollen som oberst Parker
► Show Spoiler
Jeg tror jeg heller ser originalen med Rolf Lassgård om igjen
Alltids hatt sans for Lassgård, men En Mann ved navn Ove syntes jeg var veldig skuffende, og ga bort dagen etter at man kjøpte den inn.
Blir nok ikke til at en gidder å kaste bort mer tid og penger på remaken, i stedet vil jeg nok bryne meg på gamle og mer rølpete Hanks filmer fremfor disse trygge Oscarbeite dramaene. Helst vil en nå se Hanks bryne seg på ei skikkelig psyko-drittsekk-monster figur, fremfor enda en rekke koselig gubberoller.
Litt artig at "vår mann" har anmeldt filmen da....


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: man jan 02, 2023 4:11 pm Litt artig at "vår mann" har anmeldt filmen da....
Hm, mulig en får ha den til gode, og noe å se eventuelt fremover mot, for ville jo like originalen, men det ble dessverre bomtur, og misliker jo ikke Tom Hanks, men skulle likt å sett mer av type Road to Perdition roller, selv om det kanskje er litt vel sent nå.
Hadde jo vært interessant om en faktisk fikk langt mer ut av remaken, enn originalen, det har ikke skjedd for ofte, siste tiårene.
Bra omtale var det jo også.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Guttorm123 skrev: søn jan 01, 2023 5:26 pm Please hjelp:

En film som ble vist flere ganger på TV3 for sikkert nærmere 25 år siden. , men som jeg ikke husker så veldig mye fra.

En dame som faller i koma (husker ikke hvorfor), og som gjenopplever hendelser fra 2.verdenskrig, sammen med en eldre slektning. Filmen slutter med at hun våkner opp av koma i det de er i ferd med å bli gasset i hjel . De nærmeste er da rundt henne, inkludert denne slektningen. De har selvfølgelig mye å snakke om...

Jeg vet det er dårlig forklart, men om noen husker noe av dette, eventuelt navnet på filmen, så ville det ha vært flott.
Kan det være the devil's arithmetic (Minner fra fortiden) med Kirsten Dunst?

https://www.google.no/search?q=the+devi ... s-wiz-serp

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Ohlaien skrev: man jan 02, 2023 10:45 pm

Kan det være the devil's arithmetic (Minner fra fortiden) med Kirsten Dunst?

https://www.google.no/search?q=the+devi ... s-wiz-serp
Tusen hjertelig takk. Ja, det er denne:-)

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Fikk ikke helt med meg den med Jeremy Renner var innlagt på sykehus med alvorlige skader men stabilt
i forbindelse med ett eller annet med snømåking? hjerteinfarkt eller hva,syntes jeg så en notis om det

The Kwames

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»