*Filmpratråden*

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: *Filmpratråden*

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: lør des 17, 2022 2:29 pm Har ikke sett Hjelp det er juleferie så mange ganger. Den gikk som du nevner, Frankenstein på TV3 eller TVNorge og vi hadde kun NRK helt til TV2 ble lansert. Chevy Chase er ingen favoritt selv om jeg liker den første filmen Hjelp vi må på ferie.

Det jeg har sett flest ganger er vel Disneys julekavalkade på selveste julaften.
Oj, kun NRK? Må ha vært rimelig spennende når TV2 ankom, for ikke mye til konkurranse eller variasjon med kun 1 kanal den gang.

Nei, Chase er vel en fyr som kanskje ikke treffer alle, men akkurat Hjelp vi må på ferie/det er fere/jul osv, de er store favoritter, spesielt sistnevnte.
Disneys jul, har man omsider fått kjøpt inn på ei DVD, men tror vi snakker rundt 2002-03, men er jo stort de samme sketsjene/klippene, minus deres kommende storfilm, som nå er oftest en eller annen generisk remake av en animert klassiker, så ikke noe jeg føler man går glipp av, og ser heller igjen Winnie The Pooh And Christmas Too samt Mickey's Christmas Carol, der begge vekker gode og varme minner fra tidlig 90-tallet.

Husker også godt kvelden før den store kvelden, med blant annet Ingrid Espelid, der rørte alltids godt i noen gryter, og usikker på hvilket år vi snakker her, men tipper første halvdel av 90-tallet.

Ja, den kvelden før kvelden var ofte lang og seig, følte man ble pint, ettersom tiden sto stille, og husker man forsøkte å snike seg opp og ta nissefar på fersken, og under treet i stua var det null og niks gaver. Satte meg til rette i godstolen, men sovna, og når man da våkna, så var det massevis av gaver rundt juletreet. En uforglemmelig julemorgen, og skjønte ikke bæret av hvordan nissen greide legge igjen så mye, uten å lage en lyd.

Satt som et tent lys, store deler av dagen, inkludert noen meget lange bilturer, til og fra slektninger og bekjente, for at mamma og pappa skulle dele ut gaver og slikt, men det gikk helt under radaren, da alt en så frem til var jo å komme hjem igjen, ete ribbe og julemat, og så gavene.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Gode minner der, Frankenstein!
Det er litt rart at jeg er så interessert i filmer da vi kun hadde en kanal ganske lenge og kino var det en gang i uken, på søndagen.
Kanskje akkurat derfor jeg er så sulteforet på filmer :D
Serier som er så populært nå for tiden gir meg ikke så mye, spesielt om det blir over mangfoldige sesonger. Da ser jeg heller 10-12 filmer på den tiden.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: lør des 17, 2022 2:58 pm Gode minner der, Frankenstein!
Det er litt rart at jeg er så interessert i filmer da vi kun hadde en kanal ganske lenge og kino var det en gang i uken, på søndagen.
Kanskje akkurat derfor jeg er så sulteforet på filmer :D
Serier som er så populært nå for tiden gir meg ikke så mye, spesielt om det blir over mangfoldige sesonger. Da ser jeg heller 10-12 filmer på den tiden.
Det er nok ikke umulig en har gått glipp av mye gode og interessante tv-serier siste 10-15 årene, men hvem har tid til å se alt?
Filmer og musikk vil alltids være først i køen, og så får en se an om noe fenger såpass, at en er villig til å bryne seg på potensielt 5-10 sesonger, hvor dessverre, fra tidligere erfaring, har flere inneholdt ofte maks 3-4 sesonger som er verdt å følge med på, hvor da kvalitet/karakterer svekkes/går dunken såpass fort senere ut, og man skulle ønske ting tok slutt, lenge før de kommer til å gjøre nettopp det.

Så har vel også dette med binge-watching ødelagt mye av gleden med å diskutere med folk om siste episode, da alltids noen som har sett alt, men når er det jo slikt med nesten "alle", og noe av gleden med enkelte tv-serier er jo å ha noe å se frem til, inkludert godpraten og diskusjonene, men ikke så lett når en henger ørten sesonger bakom, før startskuddet har gått av.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Seriene som bare er 1 sesong og gjerne type 5-6 eps er vel verdt tiden, ser glatt det enn 2-3 søppelfilmer på rappen ;)
Det skal stort sett bare 1 søppelfilm til at jeg ikke orker mer den kvelden. Jeg har ikke mage for søppelfilmer dag etter og dag, og hvis jeg hadde tatt en @Frank.N.Steen på en hel mnd med type 80% søppelfilmer, 10% grei nok og 10% ganske bra, som med Halloween mnd, så tror jeg hadde endt opp med å hate alt som heter film i en god stund fremover.
Det er søren meg klype imponerende at du holder ut til tider, @Frank.N.Steen

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Winnowill skrev: lør des 17, 2022 3:44 pm Seriene som bare er 1 sesong og gjerne type 5-6 eps er vel verdt tiden, ser glatt det enn 2-3 søppelfilmer på rappen ;)
Det skal stort sett bare 1 søppelfilm til at jeg ikke orker mer den kvelden. Jeg har ikke mage for søppelfilmer dag etter og dag, og hvis jeg hadde tatt en @Frank.N.Steen på en hel mnd med type 80% søppelfilmer, 10% grei nok og 10% ganske bra, som med Halloween mnd, så tror jeg hadde endt opp med å hate alt som heter film i en god stund fremover.
Det er søren meg klype imponerende at du holder ut til tider, @Frank.N.Steen
Det lille man har lidd seg gjennom av julefilm, tja, en hel måned med Hallmark klissete "feel-good" suppe, det er nok enda verre, så nå blir fokus fremover på de man allerede vet på forhånd er kvalitet og god stemning, type Hjemme Alene 1 og 2, Chrimstas Story, Christmas Vacation, Gremlins og smekke inn noen alternative julefilmer som Die Hard 1 og 2, for blir bare deppa over hvor få nyere klassikere som blir lagd.

Skal også sies at man sparer seg litt opp, har jo mellom 30 og 40 filmer totalt (flere stadig ikke ankommet) på vent fra nylig innkjøp, og burde vel ha litt større sjanse på å treffe noen potensielle godbiter der, selv om det ikke akkurat åpnet lovende tidligere denne måneden.

Man blir jo over en tid med alt annet enn "klassikere", nærmest litt "herda" mot all skiten, men så er jo hva folk anser som søppelfilm, også veldig forskjellig, for noen er sikkert 5/10 en drittfilm, for andre er det kun ei forglemmelig middelmådighet, en av altfor mange.

Ser jo stadig vekk norske anmeldere enten kun gi 5/10 (terningkast 3) eller 6/10 - 6,5/10 (terningkast 4) men enten omtale filmene som god eller veldig dårlig, og da undrer man hva de ville omtalt de som får en sjelden gang helt stryk.
Sist redigert av Frank.N.Steen den lør des 17, 2022 3:59 pm, redigert 1 gang totalt.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Ja, hjelpes. Hallmark filmene er jo enda verre, og alle er de kliss like og så sukrete at man spyr nesten halvveis gjennom en film.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Det finnes jo flere slike Hallmark 9-10 movie bokssett, og ja, da må en virkelig elske slik underholdning, selv hender det man bruker et par som grei bakgrunns "støy", eller å få seg en rask ettermiddagsblund til, men å se en hel film, hele veien ut, det skal mye til.
Et tilfeldig utvalg av filmene deres, og tja, må bli lagd flere hundre i året.
Bilde
Likte derimot den med Kelsey Grammar som nissefar, eller ei eldre med Jason Alexander, men må være snart 20 år siden de ble lagd.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Jeg har ikke sett en eneste julefilm i år, kanskje jeg ser Love actually i kveld da det er mange år siden jeg har sett den og trodde ærlig talt at det var fotball klokken 20:00 men det er jo nå
Bedre tid til å se film senere i kveld da

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: lør des 17, 2022 4:14 pm Jeg har ikke sett en eneste julefilm i år, kanskje jeg ser Love actually i kveld da det er mange år siden jeg har sett den og trodde ærlig talt at det var fotball klokken 20:00 men det er jo nå
Bedre tid til å se film senere i kveld da
Du kom meg i forkjøpet, for ja, hadde helt glemt bort at det var bronsefinale nå.
Har null interesse av å se morgendagens kamp, selvsagt to av lagene en håpet ikke skulle nå finalen, og nei, heiet på underdogsa, så da blir dette min "finale".

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Sitter og mimrer over scenene fra begge de to første Hjemme Alene filmene, og der Kevin fråtser i svære mengder (hvert fall på den tid) med junk-food og slikkeri, og husker man fantaserte som guttunge, over hvor fantastisk det ville ha vært, å få oppleve ei hel helg på egenhånd, selvsagt i hop med riktig mengder film, snop og ferdigpizza, med kald drikke inkludert. Ete og kose seg, til man ikke orker mer, og så starte igjen.
Bilde
Øya orker oftest mer enn magen, og hadde noen lignende forsøk med slike ville utskeielser, pizza, godteri, potetgull, iskrem og mulig noe kakegreier, og kom så vidt i gang, før magen slo seg fullstendig vrang, og greide så vidt å røre på meg, bare lå i sofaen og avleverte vonde gasser.
Men lærte man av det? Nei, for knapt en dag etter, og man klarte liksom ikke å unngå fristelsen til å gi det et nytt forsøk, vel vitende om at det ville gå ei "livstid" til neste gang man ville være i stand til å prøve ut noe slikt på egenhånd.
Bilde
Hadde en i klassen som minnet litt om Fuller, nervøs mage kombinert med å ikke tåle for mye av verken mat eller drikke, og spesielt i bursdager, da enkelte produkter betydde at ja, det var viktig at en ledig do var i nærheten, hvis ikke så var det frem med skurefille og grønnsåpe for mor og far.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ser nå at jeg har Apocalypse Now Final Cut på dekoderen
Gikk på NRK3 i går -da tror jeg det blir kveldens film
Er også tilgjengelig på NRK nett-tv selvfølgelig

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

McAllister- familien er fortsatt en av filmhistoriens verste familier, hvor de i toeren faktisk klarer å gjøre familien enda verre enn i originalen.

Men fortsatt en juleklassiker:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: lør des 17, 2022 6:01 pm Ser nå at jeg har Apocalypse Now Final Cut på dekoderen
Gikk på NRK3 i går -da tror jeg det blir kveldens film
Er også tilgjengelig på NRK nett-tv selvfølgelig
Husker det kom ut ei nyere utgave på DVD/Blu-ray for ikke mange årene siden, men er det veldig stor forskjell på den og de tidligere (i 2001 kom vel ei under navn Redux) og nei, har vel kun selv sett Redux versjonen, men aldri originalen.

Får legge Final Cut på vent til sommeren, da er nettopp på varme sommerkvelder en liker best å se disse Vietnam/krigsfilmene satt til tropiske jungler, og tampen av 70 og utover 80-tallet, hadde utrolig mange av disse på gang.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: lør des 17, 2022 4:06 pm Det finnes jo flere slike Hallmark 9-10 movie bokssett, og ja, da må en virkelig elske slik underholdning, selv hender det man bruker et par som grei bakgrunns "støy", eller å få seg en rask ettermiddagsblund til, men å se en hel film, hele veien ut, det skal mye til.
Et tilfeldig utvalg av filmene deres, og tja, må bli lagd flere hundre i året.
Bilde
Likte derimot den med Kelsey Grammar som nissefar, eller ei eldre med Jason Alexander, men må være snart 20 år siden de ble lagd.
Ser ut som de deler på garderoben. En julefilm jeg ser nesten hver jul er deck the halls. Har faktisk ikke sett en eneste julefilm hittil. Blitt mye jobb og lite film.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Frank.N.Steen skrev: lør des 17, 2022 4:06 pm Det finnes jo flere slike Hallmark 9-10 movie bokssett, og ja, da må en virkelig elske slik underholdning, selv hender det man bruker et par som grei bakgrunns "støy", eller å få seg en rask ettermiddagsblund til, men å se en hel film, hele veien ut, det skal mye til.
Et tilfeldig utvalg av filmene deres, og tja, må bli lagd flere hundre i året.
Bilde
Likte derimot den med Kelsey Grammar som nissefar, eller ei eldre med Jason Alexander, men må være snart 20 år siden de ble lagd.
Seriøst? Haha, så er her er det bare folka som forandrer seg, klær og tittel stort sett det samme. Litt veksling mellom blondine og brunette, med litt rødhåret innimellom.
Dette er jo bare snålt.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: søn des 18, 2022 11:38 am
Elgen skrev: lør des 17, 2022 6:01 pm Ser nå at jeg har Apocalypse Now Final Cut på dekoderen
Gikk på NRK3 i går -da tror jeg det blir kveldens film
Er også tilgjengelig på NRK nett-tv selvfølgelig
Husker det kom ut ei nyere utgave på DVD/Blu-ray for ikke mange årene siden, men er det veldig stor forskjell på den og de tidligere (i 2001 kom vel ei under navn Redux) og nei, har vel kun selv sett Redux versjonen, men aldri originalen.

Får legge Final Cut på vent til sommeren, da er nettopp på varme sommerkvelder en liker best å se disse Vietnam/krigsfilmene satt til tropiske jungler, og tampen av 70 og utover 80-tallet, hadde utrolig mange av disse på gang.
Redux versjonen gjør filmen mye dårligere etter min mening. Mister mye av flyten, nei forlengede versjoner av filmer er sjeldent til det bedre mener nå jeg.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Winnowill skrev: søn des 18, 2022 1:26 pm
Frank.N.Steen skrev: lør des 17, 2022 4:06 pm Det finnes jo flere slike Hallmark 9-10 movie bokssett, og ja, da må en virkelig elske slik underholdning, selv hender det man bruker et par som grei bakgrunns "støy", eller å få seg en rask ettermiddagsblund til, men å se en hel film, hele veien ut, det skal mye til.
Et tilfeldig utvalg av filmene deres, og tja, må bli lagd flere hundre i året.
► Show Spoiler
Likte derimot den med Kelsey Grammar som nissefar, eller ei eldre med Jason Alexander, men må være snart 20 år siden de ble lagd.
Seriøst? Haha, så er her er det bare folka som forandrer seg, klær og tittel stort sett det samme. Litt veksling mellom blondine og brunette, med litt rødhåret innimellom.
Dette er jo bare snålt.
Originalt er det i hvert fall ikke

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

John Garfield skrev: søn des 18, 2022 1:27 pm
Frank.N.Steen skrev: søn des 18, 2022 11:38 am
Elgen skrev: lør des 17, 2022 6:01 pm Ser nå at jeg har Apocalypse Now Final Cut på dekoderen
Gikk på NRK3 i går -da tror jeg det blir kveldens film
Er også tilgjengelig på NRK nett-tv selvfølgelig
Husker det kom ut ei nyere utgave på DVD/Blu-ray for ikke mange årene siden, men er det veldig stor forskjell på den og de tidligere (i 2001 kom vel ei under navn Redux) og nei, har vel kun selv sett Redux versjonen, men aldri originalen.

Får legge Final Cut på vent til sommeren, da er nettopp på varme sommerkvelder en liker best å se disse Vietnam/krigsfilmene satt til tropiske jungler, og tampen av 70 og utover 80-tallet, hadde utrolig mange av disse på gang.
Redux versjonen gjør filmen mye dårligere etter min mening. Mister mye av flyten, nei forlengede versjoner av filmer er sjeldent til det bedre mener nå jeg.
Jeg husker ikke hvilken versjon jeg har sett tidligere men Final Cut likte jeg veldig godt, jeg får undersøke litt hva som er forskjellene på disse ulike versjonene

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Elgen skrev: søn des 18, 2022 1:31 pm
John Garfield skrev: søn des 18, 2022 1:27 pm
Frank.N.Steen skrev: søn des 18, 2022 11:38 am
Husker det kom ut ei nyere utgave på DVD/Blu-ray for ikke mange årene siden, men er det veldig stor forskjell på den og de tidligere (i 2001 kom vel ei under navn Redux) og nei, har vel kun selv sett Redux versjonen, men aldri originalen.

Får legge Final Cut på vent til sommeren, da er nettopp på varme sommerkvelder en liker best å se disse Vietnam/krigsfilmene satt til tropiske jungler, og tampen av 70 og utover 80-tallet, hadde utrolig mange av disse på gang.
Redux versjonen gjør filmen mye dårligere etter min mening. Mister mye av flyten, nei forlengede versjoner av filmer er sjeldent til det bedre mener nå jeg.
Jeg husker ikke hvilken versjon jeg har sett tidligere men Final Cut likte jeg veldig godt, jeg får undersøke litt hva som er forskjellene på disse ulike versjonene
Kino versjon, dvd/blu-ray versjon, final cut, redux versjon..sikkert flere. Holder man seg unna redux versjonen, så kan man ikke trå feil tror jeg.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Winnowill skrev: søn des 18, 2022 1:26 pm Seriøst? Haha, så er her er det bare folka som forandrer seg, klær og tittel stort sett det samme. Litt veksling mellom blondine og brunette, med litt rødhåret innimellom.
Dette er jo bare snålt.
I morgentimene kunne jeg ikke unngå å legge merke til at Bruce Campbell stilte opp i ei Hallmark julefilm på tven, tror også Peter Gallagher var med, men hadde ikke tid til å se ferdig, men såpass likandes duo, og fokus på litt voksne skuespillere, gjorde at en ble interessert i om den kanskje er noe å satse på, ettersom størsteparten av de nyere Hallmark produksjonene, er jo dominert av mann/dame i alderen 28-38 og de fleste over eller under den gruppa, blir mest av og på sidekarakterer, som smiler litt og forsvinner kjapt ut igjen.

Bare det at Campbell er med, og i en av hovedrollene, vel, ser at hele filmen ligger på Youtube, men virker som en heller tvilsom kvalitet over den videoen/opplastingen, så får håpe den blir sendt i reprise på tv de neste dagene.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Sitter med en følelse av at Hallmarkfilmene er kun for å tjene seg noen slanter, og handler nok ikke om kvalitet i noen ledd.
Men noe som er greit å spe på med i håp om at noe av bedre kvalitet dukker opp etterhvert. Lønn er lønn, liksom.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Winnowill skrev: man des 19, 2022 1:43 pm Sitter med en følelse av at Hallmarkfilmene er kun for å tjene seg noen slanter, og handler nok ikke om kvalitet i noen ledd.
Men noe som er greit å spe på med i håp om at noe av bedre kvalitet dukker opp etterhvert. Lønn er lønn, liksom.
Tviler på at mer erfarne og kjente navn gråter seg i søvn over å gjøre unna en eller 10 av disse "kvalitetsfilmene" fra Hallmark i året, og dersom de feller noen tårer, er det vel ikke så langt unna hvordan det så ut når Jim Carrey og Jeff Daniels lot slusene stå vidåpne etter å hatt sett den rørende og episke familiedramaet om reklamen for Pacific Bell:

Som du nevner, hvorfor vente på "drømmerollen", kanskje flere måneder eller år, dersom en har mulighet i å først få plassert foten godt innafor nevnte selskap, så tja, da kan en jo like greit smøre på mens jernet er varmt.

Sikkert bedre parodier ute på nettet, men synes denne er grei og passende for det en har sett av Hallmark filmer, spesielt lagt til julestria:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ny runde med forsøk i å reboote Terminator serien?

"James Cameron says another Terminator sequel is being discussed"
https://www.gamesradar.com/james-cameron-terminator/
Bilde

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ønsker alle filmfans en riktig god jul!

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg liker Force Awakens og Last Jedi, har ikke sett Rise Of Skywalker ennå.
Men hvorfor kunne vi ikke fått Dark Empire......har så lyst til å se Byss og World Devestators.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: lør des 24, 2022 4:36 pm Ønsker alle filmfans en riktig god jul!
God Jul til deg og resten av filmfolket.

Skulle ønske jeg gikk for mer Die Hard i går, men vel, juleaften, masser med god mat, drikke og godt selskap, pluss at en kunne ikke bare svitsje over til de filmene man ville helst se, for var jo ikke alene. Så da ble det mye av det vanlige, med NRK julespesialer, Disney, og selvsagt Fleksnes (kunne godt vært foruten Linn Skåber og han duden som jatta i vei i en mindre evighet), så når alt var over, for en ut i sprengkulda, ventilerte rikelig med julemat ut av systemet og endelig hjem att, var en meget overfødd og sliten, så nei, får prøve å fortsette McClane sagaen om ikke lenge, hvert fall opp film nummer 3 og da blir det stopp.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: fre des 16, 2022 10:43 am Denne kanalen er litt underlig men har av og til filmtips eller filmomtaler som skiller seg ut fra de mer "kommerse" kanalene. Hver desember teller han ned med 12 videoer der han snakker kort om 12 filmer:
Er tydeligvis årevis bakom, men har vel mest tenkt på Angryvideogamenerd som tv-spill slakt/anmeldelser, og først siste ukene at en har tråla seg gjennom utallige artige, informative og meget underholdende filmomtaler, der en gjeng på 3-4 stykk (mulig folk fra andre lignende tv-spill/film kanaler som hovedverten) diskuterer og morer seg gjennom alt fra kjente og kjære klassikere, til mer kalkun-kult b-filmer. Så noe for alle filmelskere.

Men virker som fokuset på film, har tatt ei pause. Ettersom det har visstnok gått noen år siden forrige opplastning. Men likevel flust med videoer å gå gjennom, og er ei fin spilleliste med alle episodene fra Cinnemassacre Rental Reviews:
► Show Spoiler
Digger hele retrovideobutikk opplegget de kjøres hardt, inkludert de hjemmesnekra reklame parodiene, samt at Macauley Culkin stiller opp i en av de beste, der gjengen tar for seg Big Trouble in Little China (1986).

Noen av videoen varer rundt 15-20 minutter, mens andre, kanskje litt mer favoritt/spesielle for filmgutta, kan fort endte opp i halvtimen eller mer, som Commando ovenfor.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Elgen skrev: lør des 24, 2022 4:36 pm Ønsker alle filmfans en riktig god jul!
Fortsatt god jul til deg og alle andre som skulle føle seg truffet. 2 dager med jobb, så 2 uker fri. Blitt lite film i Desember, men satser på mye film nå fremover og litt mer aktiv her på forumet også.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: ons des 28, 2022 4:33 pm Blitt lite film i Desember, men satser på mye film nå fremover og litt mer aktiv her på forumet også.
Ja, denne perioden på året, er sjeldent der man har spesielt stor appetitt på å se mer enn maks 1 film om dagen, ettersom all julemat, snacks, drikke og slikt, tar på, og hjelper lite at en stadig ikke har fått alt av film, som man bestilte i tampen av november. Kun et par dager igjen av året, og hadde vel nesten regna med at nå burde da alt være på plass, men mangler 4 filmer og 2 skiver.

Men har nå flust med usett film å gyve løs på fremover, det er bare at motivasjonen må få lov til å komme seg igjen på naturlig vis, for etter all utskeielsen, inkludert en del tøffe Hallmark produksjoner, har det ikke hjulpet på særlig mye.

Har derimot sikkert vært gjennom en haug av film (sovnet fra flere også), men typen som gjør seg nok best i bakgrunnen, med volumet skrudd godt ned, mens en gjør helt andre ting. Slike gidder jeg ikke loggføre eller kaste bort mye tid på, de bare rakler og går av seg selv, litt som all julemusikken på radio.

Cabal

Legg inn av Cabal »

John Garfield skrev: søn des 18, 2022 1:27 pm Redux versjonen gjør filmen mye dårligere etter min mening. Mister mye av flyten, nei forlengede versjoner av filmer er sjeldent til det bedre mener nå jeg.
Noen extended som jeg synes blir bedre er Cameron sine; Terminator 2, Aliens, The Abyss, Avatar. I tillegg Leon og Lotr (alle)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»