Semifinale Argentina - Kroatia

Svar
Queenie

Re: Semifinale Argentina - Kroatia

Legg inn av Queenie »

HarryH skrev: tir des 13, 2022 9:53 pm Messi viser at han hører hjemme på dette nivået.
Kunstner.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Deila skrev: tir des 13, 2022 9:55 pm Fortjent at Argentina går til finale. Fantastisk lag med herlige fans.
Takk.

Saturn

Legg inn av Saturn »

startelver skrev: tir des 13, 2022 9:47 pm
Exes skrev: tir des 13, 2022 9:38 pm
netrebske skrev: tir des 13, 2022 9:34 pm

Nei, men vinner han på søndag, så er det jo naturlig å gi seg på topp med landslaget.
Helt enig. Vinner de er det eneste rette i mitt hode å gi seg på landslaget. Men kan jo hende han ønsker å nå en milepæl som 100 landslagsmål først. Hadde han vært nærmere Ronaldo kunne han prøvd seg på rekorden, men 22 mål bak for øyeblikket er nok for mye.
Så lenge Messi er fysisk i orden kan han selvsagt ta en sesong til. Med mindre han virkelig har bestemt seg for å legge opp på topp.
Legge opp på landslaget: ja, helt klart.
Men tror han har lyst å vinne CL igjen samt kanskje en retur til Barcelona eller fylle opp pengebingen sin i Saudiland.

Deila

Legg inn av Deila »

Tormund skrev: tir des 13, 2022 9:56 pm
Deila skrev: tir des 13, 2022 9:55 pm Fortjent at Argentina går til finale. Fantastisk lag med herlige fans.
Takk.
Herren svinger sitt rettferdige sverd :!:

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Argentina i VM-finaler:

1930: Tap
1978: Seier
1986: Seier
1990: Tap
2014: Tap
2022: ?

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Er jeg alene om dette eller skal sluttspillkamper ha få mål?

Saturn

Legg inn av Saturn »

Queenie skrev: tir des 13, 2022 9:55 pm
Deila skrev: tir des 13, 2022 9:53 pm
Saturn skrev: tir des 13, 2022 9:50 pm Når Messi vinner VM BØR hverfall CR7 ikke dra den "I’m the best" frasen sin lengre. Kommer til å bli en levende meme.
Det virker hvertfall å være jævlig viktig for han å bli anerkjent når dama og moren hans hver gang de sier noe til media så er mannen "best player in the world".
CR7 kommer til å ha mange mareritt de neste nettene. Tripper sikkert nervøst rundt i boligen sitt i dette øyeblikk.
Ja, Ronaldo har det sikkert helt forferdelig. For et trasig liv som superstjerne og fotballproff.
Livet som narsissist suger jo stort sett.
Spesielt når man mangler realitetsoppfatning.

startelver

Legg inn av startelver »

Første finalen til Argentina siden.......? 2014

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Kroatia begynner ikke å skyte før det er 3-0. Litt for sent, for de var bra med i kampen og gjorde kloke bytter. Kom til gode skuddposisjoner, men prøvde å tråkle seg inn i mål før de turte å fyre av. Skal sies at avslutningene etter 3-0 var grusomme, men valget med å avslutte var ikke feil.

Argentina tar seg til sin andre finale på tre forsøk. Før det var de ikke i en VM finale siden 1990.

Marokko og Kroatia møtes muligens i en bronsefinale. De møttes også i deres respektive åpningskamp i mesterskapet. Da endte det 0-0, og få trodde at dette kom til å bli bronsefinalen. Noe lignende skjedde i 1996 da Tyskland slo Tsjekkia i første gruppekamp, og de møttes også i finalen på Wembley, da Bierhoff avgjorde på Golden Goal.

lund

Legg inn av lund »

startelver skrev: tir des 13, 2022 9:37 pm
Saturn skrev: tir des 13, 2022 9:32 pm Tenk hva Haaland kunne utrettet i VM uten en gjeng amatører bak seg på banen
Nå må han ihvertfall bevise han er den beste spissen i City, Alvarez er på hugget.
Det har han vel strengt tatt bevist for lenge siden.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Jonasar skrev: tir des 13, 2022 9:57 pm Er jeg alene om dette eller skal sluttspillkamper ha få mål?
Bør i hvert fall føles som noe annet enn en gruppespillkamp uten betydning. Synes denne kampen var meget tam, lite tøffe dueller og ganske kjedelig i lange perioder. Kan være at spillerne begynner å bli slitne etter mange kamper på kort tid. Sier sitt når maskina Brozovic må gi seg tidlig i andre omgang.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Folk_flesk skrev: tir des 13, 2022 9:57 pm Argentina i VM-finaler:

1930: Tap
1978: Seier
1986: Seier
1990: Tap
2014: Tap
2022: ?
Jeg ser et mønster :)

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Slår Marokko Frankrike så trur jeg Marokko tar dette til slutt.

Enten det eller 2-1 tap for Messi og co.

Time will show...

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Var jeg virkelig 6 år når Argentina vant sist?

startelver

Legg inn av startelver »

lund skrev: tir des 13, 2022 9:59 pm
startelver skrev: tir des 13, 2022 9:37 pm
Saturn skrev: tir des 13, 2022 9:32 pm Tenk hva Haaland kunne utrettet i VM uten en gjeng amatører bak seg på banen
Nå må han ihvertfall bevise han er den beste spissen i City, Alvarez er på hugget.
Det har han vel strengt tatt bevist for lenge siden.
Han har det, men nytter ikke å hvile på laurbærene.

Amitamin

Legg inn av Amitamin »

Messi kan altså ikke få noe dårligere enn nok et vm-sølv. Vi kan kanskje si, hvis Argentina nok en gang skulle tape vm-finalen, at to vm-sølv minst må være like bra som ett vm-gull? (Maradona)

startelver

Legg inn av startelver »

1986 faktisk forrige gang Argentina vant.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

VAMOS!

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Nordlys skrev: tir des 13, 2022 9:59 pm
Folk_flesk skrev: tir des 13, 2022 9:57 pm Argentina i VM-finaler:

1930: Tap
1978: Seier
1986: Seier
1990: Tap
2014: Tap
2022: ?
Jeg ser et mønster :)
Jeg også:

1 tap
2 seire
3 tap

🥇:🇨🇵/🇲🇦 😊

Saturn

Legg inn av Saturn »

Jonasar skrev: tir des 13, 2022 10:01 pm Var jeg virkelig 6 år når Argentina vant sist?
Jeg var -6 år. Eller nei.
Sist redigert av Saturn den tir des 13, 2022 10:11 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Veldig positivt overrasket over at Kroatia kom til denne kampen for å spille fotball, heller enn det de drev på med mot Marokko og Belgia.

Marokko v Kroatia var VMs kjedeligste kamp.

Amitamin

Legg inn av Amitamin »

Amitamin skrev: tir des 13, 2022 10:03 pm Messi kan altså ikke få noe dårligere enn nok et vm-sølv. Vi kan kanskje si, hvis Argentina nok en gang skulle tape vm-finalen, at to vm-sølv minst må være like bra som ett vm-gull? (Maradona)
Nei faen, hva er det jeg tenker med, Maradona har jo ett gull og ett sølv.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

JODDEMM skrev: tir des 13, 2022 10:06 pm Jeg også:

1 tap
2 seire
3 tap

🥇:🇨🇵/🇲🇦 😊
Kjipt for Messi, men dæven det blir fett å være argentiner de neste mesterskapene.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Amitamin skrev: tir des 13, 2022 10:03 pm Messi kan altså ikke få noe dårligere enn nok et vm-sølv. Vi kan kanskje si, hvis Argentina nok en gang skulle tape vm-finalen, at to vm-sølv minst må være like bra som ett vm-gull? (Maradona)
Er absolutt ikke slik det funker. Andreplass er den første (eller siste) taperen som de sier.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Saturn skrev: tir des 13, 2022 9:36 pm
Koskinen skrev: tir des 13, 2022 9:32 pm Viktig at Argentina vinner VM nå. Klarer ikke å se usympatiske franskmenn vinne igjen.
Ouff, ja. Hernandez, Mbappé, Griezmann, Tchouameni, ikke akkurat sjarmerende typer. Mbappé var det i forrige VM men ikke nå, og ellers bare masse afrikanere.
To stykker i troppen er født i Afrika, men flyttet til Frankrike som småbarn. Vil påstå at dette ikke kan beskrives som en tropp med "bare masse afrikanere", men når du kommer med en såpass hjernedød kommentar skjønner jeg jo at du har problemer med å telle til helt til to og drar slutningen om at det er et stort tall.

Saturn

Legg inn av Saturn »

FranciscoM skrev: tir des 13, 2022 10:10 pm
Saturn skrev: tir des 13, 2022 9:36 pm
Koskinen skrev: tir des 13, 2022 9:32 pm Viktig at Argentina vinner VM nå. Klarer ikke å se usympatiske franskmenn vinne igjen.
Ouff, ja. Hernandez, Mbappé, Griezmann, Tchouameni, ikke akkurat sjarmerende typer. Mbappé var det i forrige VM men ikke nå, og ellers bare masse afrikanere.
To stykker i troppen er født i Afrika, men flyttet til Frankrike som småbarn. Vil påstå at dette ikke kan beskrives som en tropp med "bare masse afrikanere", men når du kommer med en såpass hjernedød kommentar skjønner jeg jo at du har problemer med å telle til helt til to og drar slutningen om at det er et stort tall.
Afrikansk familie.
Ikke at jeg mener det er feil, eller at jeg har noe imot dem sånn sett, men tenker på franskmenn og det er lite Napoleon over det for å si det sånn.

Jeg vet det er en upopulær mening nå til dags og ville aldri gått gjennom sensuret i en nettavis, men hvis man bryr seg litt om kultur, historie og folkeslag ser man at her er det et geopolitisk mønster. F. eks. tenk deg Norge med Erling og Martin, og resten Tarik’er, Pa-Modou’er og Omar’er.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Jolla skrev: tir des 13, 2022 10:08 pm Veldig positivt overrasket over at Kroatia kom til denne kampen for å spille fotball, heller enn det de drev på med mot Marokko og Belgia.

Marokko v Kroatia var VMs kjedeligste kamp.
Japan vs Costa Rica var helt dølt også.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Amitamin skrev: tir des 13, 2022 10:03 pm Messi kan altså ikke få noe dårligere enn nok et vm-sølv. Vi kan kanskje si, hvis Argentina nok en gang skulle tape vm-finalen, at to vm-sølv minst må være like bra som ett vm-gull? (Maradona)
Maradona tok sølv i 1990, i tillegg til gullet i 1986.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lund skrev: tir des 13, 2022 9:59 pm
startelver skrev: tir des 13, 2022 9:37 pm
Saturn skrev: tir des 13, 2022 9:32 pm Tenk hva Haaland kunne utrettet i VM uten en gjeng amatører bak seg på banen
Nå må han ihvertfall bevise han er den beste spissen i City, Alvarez er på hugget.
Det har han vel strengt tatt bevist for lenge siden.
I tillegg til at alle vet hvor mye Pep ønsker at spillerne skal få restituere seg godt i mellom slagene.

Og Haaland er uansett den udiskutable eneren der borte.

taknina

Legg inn av taknina »

netrebske skrev: tir des 13, 2022 9:32 pm
startelver skrev: tir des 13, 2022 9:30 pm Kroatia får kose seg med en bronsefinale isteden, mot Marokko.
Da gratulerer vi Marokko med finaleplass ;)
Alle vil vel at Marokko skal vinne hele greia nå vel? Der Kroatia fikk sin tilnærming, system opp mot kampen . kampplan ødelagt av en innkompetent dommer.

Folk snakker om at når han keeperen går ut så må han ta følgene men han stå da iro og angriperen sprang i fanget på ham. Spiller da ingen rolle om dette er inne på målstreken eller på midtbanen eller ved 16m streken . Er ikke mer frispark en plass enn ett annet.

Dommere leser situasjonene feil enkelt og greit.

Mye på samme måte som dommere dømmer feil omtrent hver gang en kantspiller slår ballen på utsiden av backen og spinger på ham og hiver seg ned å roper på obstruksjon når backen står helt stille eller holder sin opprinnelige kurs og dommere går på det omtrent hver jævlige gang. Ei jævlig skandale og ødeleggende for fotballen at angrepspillere får medhold når de konstruerer ett frispark minst 8 av 10 ganger.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»