Er vi forberedt på Atomkrig?

Svar
Frode57
Innlegg: 1235

Er vi forberedt på Atomkrig?

Legg inn av Frode57 »

Det er Jyllandsposten som stiller dette spørsmålet. Galskapen er like om hjørnet om vi skal tro avisen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg har sovet med en liten klump anriket uran i årevis for å gradvis bygge opp immunitet.

Jeg er klar til å sette alle de tolv tærne mine stødig i bakken og stå imot en atomkrig!

TWU

Legg inn av TWU »

Har trent i mange år. Duck and cover. Er under spisebordet på (i gjennomsnitt) 3 og et halvt sekund.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Ja, har vært hos frisøren, og jeg har strøket min peneste kjole.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jeg bare håper jeg har utsikt nok, og at det ikke er overskyet den dagen.
Ville ikke gått glipp av fyrverkeriet.
Dette blir litt av en forestilling👍

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Frode57 skrev: søn des 11, 2022 9:01 pm Det er Jyllandsposten som stiller dette spørsmålet. Galskapen er like om hjørnet om vi skal tro avisen.
Du får komme opp med en link til artikkelen, og da kan vi vurdere selv hva som står der.

Deila

Legg inn av Deila »

nometalhorse skrev: søn des 11, 2022 9:21 pm
Frode57 skrev: søn des 11, 2022 9:01 pm Det er Jyllandsposten som stiller dette spørsmålet. Galskapen er like om hjørnet om vi skal tro avisen.
Du får komme opp med en link til artikkelen, og da kan vi vurdere selv hva som står der.
Virker som denne Frode har atomkrig på hjernen. Den andre tråden han starter om dette.
Sist redigert av Deila den søn des 11, 2022 9:27 pm, redigert 1 gang totalt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Frode57 skrev: søn des 11, 2022 9:01 pm Det er Jyllandsposten som stiller dette spørsmålet. Galskapen er like om hjørnet om vi skal tro avisen.
Samtidig så kan man spørre seg på hva Putin har å tape på det. Vi vet at han har stort ego, og i den situasjonen han har satt seg og landet sitt nå (kan ikke redde ansikt), så kan det nok fort skje at han trykker på den rød knappen hvis han føler seg truet. Og mtp at han følte seg truet av ukraina i utgangspunktet, så er det ikke sikkert at det er så langt unna.

Folk til vanlig klarer ikke å snu for småsaker, så hvorfor skulle det egoet der gått opp i åra gjøre noe annet. Han tenker nok at han har ikke mange åra igjen uansett, og kommer han fra dette, så blir det ikke en godt liv de siste årene. I et sånt mindsett kan man gjøre mye rart.

Håpet ligger vel i om noen der borte faktisk knerter han før det går så langt.
Sist redigert av TrueTopRed den søn des 11, 2022 9:29 pm, redigert 4 ganger totalt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Bor heldigvis i nærheten av et viktig infrastruktur punkt. Så håpet er at jeg bare hører et brak, ser et glimt, så er det over.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Holder det med jodtabletter?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

lsklars skrev: søn des 11, 2022 9:28 pm Holder det med jodtabletter?
Ikke for Frode57 sitt tilfelle. Der må det nok vesentlig sterkere saker til

Ljot

Legg inn av Ljot »

Jolla skrev: søn des 11, 2022 9:08 pm Jeg har sovet med en liten klump anriket uran i årevis for å gradvis bygge opp immunitet.

Jeg er klar til å sette alle de tolv tærne mine stødig i bakken og stå imot en atomkrig!
Tolv tær? Det er moderate tilvenningsdoser. Jeg har over noe tid knasket doser av utarmet og forurenset uran, jodtabletter og lavradioaktivt kalium. Dette har gitt meg ekstremiteter som ville gjort enhver kjernefamilie fra the Blue Ridge Mountains syke av misunnelse. Og ikke bare det! Har utviklet to staselige ulveklør, en på innsiden av hver skinnlegg. Hi har jeg gravd meg også, med mer enn en utgang! Lett å grave med mange nok klør. Så her kan atomvinteren bare komme.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Ljot skrev: søn des 11, 2022 9:37 pmatomvinteren
Atom vinter var et fyrverkeri av en hest!🐎
https://www.gd.no/nyheter/historien-om- ... 10-6925942


Men denne atomkrigen: den høres kjedelig ut- Nei: den gidder jeg ikke å være med på! 8-)

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Deila skrev: søn des 11, 2022 9:23 pm
nometalhorse skrev: søn des 11, 2022 9:21 pm
Frode57 skrev: søn des 11, 2022 9:01 pm Det er Jyllandsposten som stiller dette spørsmålet. Galskapen er like om hjørnet om vi skal tro avisen.
Du får komme opp med en link til artikkelen, og da kan vi vurdere selv hva som står der.
Virker som denne Frode har atomkrig på hjernen. Den andre tråden han starter om dette.
Vedkommende er nærmest kroneksemplet på et nett troll.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Det pussige med atomkrig er at det er de som ryker med i smellet som er de heldige, ikke de som kom seg unna.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Jeg kommer til å gå ut på plena og ta i mot bomben på en hyggelig måte.

På mange måter greit å bli ferdig med det.

FROG

Legg inn av FROG »

Frode57 skrev: søn des 11, 2022 9:01 pm Det er Jyllandsposten som stiller dette spørsmålet. Galskapen er like om hjørnet om vi skal tro avisen.
De er like dumme som Putin, det er ikke noen grunn til å forberede seg på en atomkrig. Starter dette her vil det ikke være noe attraktiv å leve på denne planten for de som overlever noe slikt. Og for de som gjør det så er det ikke noe godt liv som vil utspille seg i århundrene etterpå.
For Putin sin del er dette bare semantikk for å true, eller så er han helt riv ravende gal som vurderer dette og tror at han kan vinne en krig med slike våpen. Kretsen rundt han er jo rene psykopater og banditter, de kan sikkert kose seg i grisebingen og vet at de havner i helvete uansett hva de foretar seg. Så om det skjer i morgen eller om 100 år betyr lite for de kan det virke som.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Har tatt vare på begge børstene fra førstegangstjenesten. Den sorte skobørsten og den blå atombørsten. La atombombene falle. Jeg er klar !

Corvus

Legg inn av Corvus »

ehall skrev: søn des 11, 2022 9:28 pm Bor heldigvis i nærheten av et viktig infrastruktur punkt. Så håpet er at jeg bare hører et brak, ser et glimt, så er det over.
Du vil nok heller se et glimt, og aldri rekke å høre braket :)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Spilt Fallout 4, så dette blir gøy. Må bare bli fryst ned i noen hundre år.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Vault Tech henger litt bak utviklingen kontra det universet.

Jeg må også innrømme at jeg ikke har samlet noe særlig til colakorker, så jeg vil slite økonomisk i den nye hverdagen.

Men Støre kommer vel med en krisepakke siden jeg da er blant de fattige.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Frode57 skrev: søn des 11, 2022 9:01 pm Det er Jyllandsposten som stiller dette spørsmålet. Galskapen er like om hjørnet om vi skal tro avisen.
Har du noen eksempler på øvelser man kan gjøre for å forberede seg?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Høres ut som vi må forberede oss på å hamstre dasspapir og hvetemel igjen.

Deila

Legg inn av Deila »

Harduetforslag skrev: søn des 11, 2022 11:35 pm Høres ut som vi må forberede oss på å hamstre dasspapir og hvetemel igjen.
Har du et forslag?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Deila skrev: søn des 11, 2022 11:37 pm
Harduetforslag skrev: søn des 11, 2022 11:35 pm Høres ut som vi må forberede oss på å hamstre dasspapir og hvetemel igjen.
Har du et forslag?
Har mange, er bare ikke så ofte de blir hørt og/eller tatt til følge.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Harduetforslag skrev: søn des 11, 2022 11:45 pm
Deila skrev: søn des 11, 2022 11:37 pm
Harduetforslag skrev: søn des 11, 2022 11:35 pm Høres ut som vi må forberede oss på å hamstre dasspapir og hvetemel igjen.
Har du et forslag?
Har mange, er bare ikke så ofte de blir hørt og/eller tatt til følge.
Et forslag er at Frode57 får forberede og engste seg i fred. Ikke snakk om at jeg skal gå med frykt for dette før det eventuelt smeller, holder å ha depressive tanker om regjeringen her til lands om dagen

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Corvus skrev: søn des 11, 2022 10:13 pm
ehall skrev: søn des 11, 2022 9:28 pm Bor heldigvis i nærheten av et viktig infrastruktur punkt. Så håpet er at jeg bare hører et brak, ser et glimt, så er det over.
Du vil nok heller se et glimt, og aldri rekke å høre braket :)
Enda bedre, går fortere :D

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Med patriot raketter i sikte så går eskaleringen sin gang. Vi er litt nærmere utslettelse av vår sivilasjon.
Lille Napoleon vil overgå tidligere tiders nedturer når han ikke tar seg en voksenprat med Zelenkyj.
Atomkrig katastrofen vil nå mest sannsynlig komme.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Justice 97 skrev: søn des 11, 2022 9:11 pm Har ladet mobilen, jeg er klar.
ja "vi" er klare, vi skal jo gi bort allt vi har av våpen til Ukraina. Skjønner tankegangen....trenger dem ikke når det smeller. bare så synd det er forsvaret sjøl som sier dette/ønsker dette......å gi fra oss det vi har av våpen...Hva om "noen" kommer tusslende over den nordre grensa med konvensjonelle våpen?? Er vi duster? Ikke mye viking gener igjen her i landet.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Justice 97 skrev: søn des 11, 2022 9:11 pm Har ladet mobilen, jeg er klar.
ja "vi" er klare, vi skal jo gi bort allt vi har av våpen til Ukraina. Skjønner tankegangen....trenger dem ikke når det smeller. bare så synd det er forsvaret sjøl som sier dette/ønsker dette......å gi fra oss det vi har av våpen...Hva om "noen" kommer tusslende over den nordre grensa med konvensjonelle våpen?? Er vi duster?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»