Høyesterettsdommer Jens Edvin Andreassen Skoghøy

Svar
pølsa
Innlegg: 907

Re: Høyesterettsdommer Jens Edvin Andreassen Skoghøy

Legg inn av pølsa »

Forbauser meg ikke om historien er sann ut fra kjennskapen jeg har til de østlige. Her må man passe på, får de tilgang til bankID kan de finne på mye, vet om ett tilfelle der de har endret begunstiget både på forsikringer og aksjekontoer fra eldre norske barn til seg selv. Værste var vel ei som overførte huset til seg selv og noen våkne naboer som fulgte med eidendomreggisteret spurte om han hadde overført huset noe han selvfølgelig ikke hadde gjort, hun føk ut av huset umiddelbart.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Man trenger ikke lure på om det er det er et dårlig forhold man får til en slik postordrebrud når man er en gammel hasa og går for en yngre fresh brud. Det er oppskriften på trøbbel, og det er bare så utrolig rart at ikke kar i en slik posisjon kan se det klart. Hva tenkte fyren på egentlig når han søkte etter kone på den måten? Så han ikke utnyttelsen av en litt mer sårbar person som kun gjorde dette for å flykte fra et ræva liv? Hvilke etiske vurderinger gjorde han som kunne rettferdiggjøre dette for en i hans stilling?

Mannen er jo tydeligvis ikke skikket og burde sparkes uansett om hun er skyldig eller ei.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Queenie skrev: man des 12, 2022 9:12 pm Nå var dette satt på spissen, jeg begynte å legge til en forklaring nettopp i tilfelle dette skulle misforstås. Men det er en kjensgjerning med en viss type menn, de er ikke interessert i kvinner som du beskriver heller (ikke vica versa for den saks skyld). Dette er hovedsaklig menn som bare evner å tenke med pikken og som bevisst søker kvinner som er både litt desperate, lett kontrollbare og svakere.
Hvis dama ikke er «kontrollerbar» har hun enten alvorlige daddy issues eller respekterer deg ikke nok til å underkaste seg. Kvinner ønsker dypest sett å bli «eid» av en mann, men det må være en mann hun respekterer og beundrer for sine ufravikelige maskuline egenskaper.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Texas_John skrev: man des 12, 2022 11:11 pm
Queenie skrev: man des 12, 2022 9:12 pm Nå var dette satt på spissen, jeg begynte å legge til en forklaring nettopp i tilfelle dette skulle misforstås. Men det er en kjensgjerning med en viss type menn, de er ikke interessert i kvinner som du beskriver heller (ikke vica versa for den saks skyld). Dette er hovedsaklig menn som bare evner å tenke med pikken og som bevisst søker kvinner som er både litt desperate, lett kontrollbare og svakere.
Hvis dama ikke er «kontrollerbar» har hun enten alvorlige daddy issues eller respekterer deg ikke nok til å underkaste seg. Kvinner ønsker dypest sett å bli «eid» av en mann, men det må være en mann hun respekterer og beundrer for sine ufravikelige maskuline egenskaper.
Tror ikke det fantes i dette forholdet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Queenie skrev: man des 12, 2022 8:32 pm Men ja, mannen er søppel og har ingenting i høyesterett å gjøre, eller noen rett for den saks skyld. Er man av sorten mann som omgås kvinner fra Øst-Europa, Sør-Amerika eller Asia så er man i samme bås som denne kasusen. Men krake søker make osv.
Av ren nysgjerrighet, er det en grunn til at Afrika ikke blir nevnt her?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Hvor lenge kan denne pro-Putin dommeren overleve som dommer nå? Burde være ferdig, og miste all rett til å praktisere nå.

https://www.dagbladet.no/nyheter/haper- ... t/78058654

Centrist

Legg inn av Centrist »

Man vet jo ikke helt hva man skal si. Ekstremt merkelig er vel bare fornavnet. Det at Rett24 i det hele tatt publiserer intervjuet uten å ha forsøkt å fått ett skikkelig tilsvar fra kona kan man stille store spørsmålstegn ved. Så kommer svarene til kona, og derav hvordan Skoghøy plutselig ikke synes mediene er så spennende lenger. Til slutt disse pro-russiske meldingene!

Mehell

Legg inn av Mehell »

Queenie skrev: man des 12, 2022 8:17 pm Puteflaut, men fint med offentlig skittentøysvask for oss. Menn som søker opp og inngår relasjoner med utenlandske damer er nepete alle som en, han bør åpenbart avskjediges.
Hvorfor det? Skal det ikke være mulig å ha kjærlighet utover landegrensene?

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Møtte henne via Russian Cupid ja...
Er nok mange som har gått i baret og måttet ta til takke med en Belarusserinne eller en Ukraininne når de håpet å få seg russerkjerring!

Men fyren virker ikke helt god for å si det mildt, og jeg tipper at Øvrigheten støtter ham helt og fullt når etterforskningen "henlagt pga bevisets stilling-rutinen" gjennomføres.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Mehell skrev: tor des 15, 2022 11:48 am
Queenie skrev: man des 12, 2022 8:17 pm Puteflaut, men fint med offentlig skittentøysvask for oss. Menn som søker opp og inngår relasjoner med utenlandske damer er nepete alle som en, han bør åpenbart avskjediges.
Hvorfor det? Skal det ikke være mulig å ha kjærlighet utover landegrensene?
Jo for alle del.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

«I think Putin is on track. Earlier his goal was to denazifise Ukraine. Now he tells that the goal is to desatanifise (desatanifisere) Ukraine. On this point he is spot on, but has a big job to do.»

«People from Ukraine are from hell!»

«I hope that the war with Russia ends with that Ukraine is deleted from map!!!»

I tillegg til disse utsagnene som kom av at han var så forgiftet og derfor ikke kan stå inne for de nå i ettertid er så patetisk. Mannen er jo ikke riktig klok, og ikke skikket til å inneha denne stillingen. Men man skal jo være betraktelig mye mer garn for å få sparken som dommer, da må du opp på nivå til tiningen i Bergen som ble avsatt etter blant annet gitt sjefen for domstoladministrasjonen en springskalle.

Men vi får håpe at han skjønner alvoret og kan gjøre seg klar til pensjon.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

PEF_1973 skrev: tor des 15, 2022 11:58 am Møtte henne via Russian Cupid ja...
Er nok mange som har gått i baret og måttet ta til takke med en Belarusserinne eller en Ukraininne når de håpet å få seg russerkjerring!

Men fyren virker ikke helt god for å si det mildt, og jeg tipper at Øvrigheten støtter ham helt og fullt når etterforskningen "henlagt pga bevisets stilling-rutinen" gjennomføres.
Er det bedre med en russer enn ukrainer? Hva er forskjellen? Den ene klarer bare lage mat med sylteagurk og den andre bare med rødbeter?

Centrist

Legg inn av Centrist »

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/O ... evende-sak

Som forventet sier de mye, men ingenting.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

B.O.B. skrev: man des 12, 2022 8:05 pm

Hva mener dere? Er denne mannen skikket til å inneha denne betrodde stillingen?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1 ... mannen-min
Dette er så alvorlig at mannen må avskjediges umiddelbart. Hva venter de på egentlig.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Dette var tynn suppe. Greit at de ikke mener noe om hans private beskyldninger, men hans utfall mot Ukrainia burde hun tatt avstand fra og sagt var et problem.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Kul_Djevel skrev: fre des 16, 2022 5:04 pm
B.O.B. skrev: man des 12, 2022 8:05 pm

Hva mener dere? Er denne mannen skikket til å inneha denne betrodde stillingen?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1 ... mannen-min
Dette er så alvorlig at mannen må avskjediges umiddelbart. Hva venter de på egentlig.
Han kan jo nesten avskjediges dessverre, og han er vel såpass gal at han nekter å la seg fryse ut også.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Kul_Djevel skrev: fre des 16, 2022 5:04 pm Dette er så alvorlig at mannen må avskjediges umiddelbart. Hva venter de på egentlig.
Du som er så fond forkjemper av rettstaten er (burde ihvertfall) sikkert klar over at det ikke er bare bare å avskjedige en dommer, spesielt ikke en Høyesterettsdommer. Enten må han bli fratatt sitt embete (er i all hovedsak kun aktuelt når vedkommende blir domfelt i svært alvorlige straffesaker) eller tas ut av dømmende virksomhet ved suspensjon av Kongen i Statsråd.

Selv om Skoghøy fremstår uskikket, kommer sistnevnte kommer aldri til å skje. Heldigvis. For da hadde jeg tiltet fullstendig. Skal mye til for at han i det hele tatt blir stilt for en domstol, som i tillegg skal "ha ballene" til å dømme han forøvrig.

Skoghøy har nådd vanlig pensjonalder, og bør simpelheten ta den muligheten. Dette handler om folks tillit til den dømmende makt.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Centrist skrev: fre des 16, 2022 8:08 pm
Kul_Djevel skrev: fre des 16, 2022 5:04 pm Dette er så alvorlig at mannen må avskjediges umiddelbart. Hva venter de på egentlig.
Du som er så fond forkjemper av rettstaten er (burde ihvertfall) sikkert klar over at det ikke er bare bare å avskjedige en dommer, spesielt ikke en Høyesterettsdommer. Enten må han bli fratatt sitt embete (er i all hovedsak kun aktuelt når vedkommende blir domfelt i svært alvorlige straffesaker) eller tas ut av dømmende virksomhet ved suspensjon av Kongen i Statsråd.

Selv om Skoghøy fremstår uskikket, kommer sistnevnte kommer aldri til å skje. Heldigvis. For da hadde jeg tiltet fullstendig. Skal mye til for at han i det hele tatt blir stilt for en domstol, som i tillegg skal "ha ballene" til å dømme han forøvrig.

Skoghøy har nådd vanlig pensjonalder, og bør simpelheten ta den muligheten. Dette handler om folks tillit til den dømmende makt.
Det er nettopp pga av at jeg som forkjemper av rettsstaten mener han må avskjediges snarest. De kan som du nevnte suspendere han og det bør skje umiddelbart. En høyestrerettsdommer som går ut i media på den måten kan man ikke ha tillitt til lenger. Sier seg selv. Det svekker da rettsstaten ytterligere og rettstaten har aldri vært så svak som den er idag.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Solvgutt1 skrev: man des 12, 2022 8:34 pm
Queenie skrev: man des 12, 2022 8:32 pm
Solvgutt1 skrev: man des 12, 2022 8:25 pm Hvorfor publiserte mediene denne saken i utgangspunktet? Høres ut som en skittentøysvask som er under Se og Hørs verdighet.
Hvorfor diskuterer du saken da?
Jeg diskuterer at media gir spalteplass til slike ekteskapskrangler.
Å forsøke å ta livet av ektemannen med gift er vel litt mer enn en "slike ekteskspakrangler".

Synes også det er snodig av en høyesterettsdommer å gå ut i media på denne måten, må hatt en redusert evne til å ta strategisk lure valg i gjerningsøyeblikke. Oppdage at kona prøver å drepe deg smigende med gift kan gjøre det.

Denne fruen gav meg umiddelbar -Sort Enke- vibber.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Haugzu skrev: man des 12, 2022 8:32 pm
Queenie skrev: man des 12, 2022 8:17 pm Puteflaut, men fint med offentlig skittentøysvask for oss. Menn som søker opp og inngår relasjoner med utenlandske damer er nepete alle som en, han bør åpenbart avskjediges.
Lar meg ikke affisere mer enn at jeg stryker Ukraina fra lista.
Ok, så det skal være en liste, men akkurat Ukraina skal ikke stå på den?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

B.O.B. skrev: man des 12, 2022 8:50 pm
Moist skrev: man des 12, 2022 8:44 pm
B.O.B. skrev: man des 12, 2022 8:39 pm
Det er nok slik at hans barn har bedre vurderingsevne enn sin far som er Høyesterettsjustitiarius.
Det er han ikke.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Kul_Djevel skrev: fre des 16, 2022 8:47 pm Det er nettopp pga av at jeg som forkjemper av rettsstaten mener han må avskjediges snarest. De kan som du nevnte suspendere han og det bør skje umiddelbart. En høyestrerettsdommer som går ut i media på den måten kan man ikke ha tillitt til lenger. Sier seg selv. Det svekker da rettsstaten ytterligere og rettstaten har aldri vært så svak som den er idag.
Dette er egentlig en veldig interessant diskusjon, uavhengig av Skoghøy. I lys av maktfordelingsprinsippet, så skal utøvende makt være svært varsom med å tukle med allerede innstilte Høyesterettsdommere, jf. bla. Polen og Ungarn. Jeg har forståelse for at enkelte ser på det som en form for løsning i denne saken, men det er en farlig vei å gå i mine øyne.

Hvis man skulle velge å gå til det steget å sanksjonere Skoghøy, burde man vurdere å ta saken gjennom Stortinget først. Man kan godt argumentere for at rettsstaten i Norge er relativ svak, men hjelpes det hadde vært flaut om en mindretallsregjering sanksjonerte en Høyesterettsdommer uten Stortingets flertall. Det er da jeg hadde tiltet, og krevd at regjeringen hadde gått av.

På dette punktet er det garantert mye "flisespikkeri-jus" som er viktig å følge, men jeg har ingen kjennskap til det.

Skal vi være realistisk så er denne diskusjonen noe avkoblet realiteten. De kommer aldri til å gjøre det. Noe som er like greit, for risikoen er mye større enn fordelene.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Må jo håpe han blir presset ut av stillingen. Vet ikke om jeg noen gang har hørt om en som er mindre egnet til høyesterettsdommer enn ham. Forsvaret kan jo i mange saker kreve han inhabil, for eksempel i alle saker om ekteskapelige disputer.

Men det er én person. Kanskje enda verre er at media gjengir hans beskyldinger mot kona. De avkler seg selv at de overhodet ikke har noen reservasjoner mot i publisere hva som helst.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

ehall skrev: fre des 16, 2022 10:12 pm Må jo håpe han blir presset ut av stillingen. Vet ikke om jeg noen gang har hørt om en som er mindre egnet til høyesterettsdommer enn ham. Forsvaret kan jo i mange saker kreve han inhabil, for eksempel i alle saker om ekteskapelige disputer.

Men det er én person. Kanskje enda verre er at media gjengir hans beskyldinger mot kona. De avkler seg selv at de overhodet ikke har noen reservasjoner mot i publisere hva som helst.
Tror du ekteskapelige disputter havner i høyesterett ofte?

Men joda, han virker noe ustabil den karen.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Råtten fyr, punktum. Bør selvfølgelig fjernes som dommer

joplina

Legg inn av joplina »

B.O.B. skrev: tor des 15, 2022 5:10 pm «I think Putin is on track. Earlier his goal was to denazifise Ukraine. Now he tells that the goal is to desatanifise (desatanifisere) Ukraine. On this point he is spot on, but has a big job to do.»

«People from Ukraine are from hell!»

«I hope that the war with Russia ends with that Ukraine is deleted from map!!!»

I tillegg til disse utsagnene som kom av at han var så forgiftet og derfor ikke kan stå inne for de nå i ettertid er så patetisk. Mannen er jo ikke riktig klok, og ikke skikket til å inneha denne stillingen. Men man skal jo være betraktelig mye mer garn for å få sparken som dommer, da må du opp på nivå til tiningen i Bergen som ble avsatt etter blant annet gitt sjefen for domstoladministrasjonen en springskalle.

Men vi får håpe at han skjønner alvoret og kan gjøre seg klar til pensjon.
WOW..har virkelig Høyesterettsdommer Skoghøy kommet med slike utsagn??
- Hvis det er tilfelle skjønner jeg plutselig hva hans kone snakker om når hun uttalte at det var en bakenforliggende årsak for at han gikk til det skritt å fake at han var utsatt for drapsforsøk med gift.

Hvor snappet du opp at han har servert slike meninger?

joplina

Legg inn av joplina »

Justice 97 skrev: tir des 27, 2022 1:42 pm
joplina skrev: tir des 27, 2022 1:40 pm
B.O.B. skrev: tor des 15, 2022 5:10 pm «I think Putin is on track. Earlier his goal was to denazifise Ukraine. Now he tells that the goal is to desatanifise (desatanifisere) Ukraine. On this point he is spot on, but has a big job to do.»

«People from Ukraine are from hell!»

«I hope that the war with Russia ends with that Ukraine is deleted from map!!!»

I tillegg til disse utsagnene som kom av at han var så forgiftet og derfor ikke kan stå inne for de nå i ettertid er så patetisk. Mannen er jo ikke riktig klok, og ikke skikket til å inneha denne stillingen. Men man skal jo være betraktelig mye mer garn for å få sparken som dommer, da må du opp på nivå til tiningen i Bergen som ble avsatt etter blant annet gitt sjefen for domstoladministrasjonen en springskalle.

Men vi får håpe at han skjønner alvoret og kan gjøre seg klar til pensjon.
WOW..har virkelig Høyesterettsdommer Skoghøy kommet med slike utsagn??
- Hvis det er tilfelle skjønner jeg plutselig hva hans kone snakker om når hun uttalte at det var en bakenforliggende årsak for at han gikk til det skritt å fake at han var utsatt for drapsforsøk med gift.

Hvor snappet du opp at han har servert slike meninger?
Her.

Høyesterettsdommer Jens Edvin A. Skoghøy (67) beskylder sin ukrainske kone Nataliia (41) for å ha forgiftet ham. I private meldinger skrev han at «Putin er på rett vei til å desatanisere Ukraina» og at han «håper Ukraina slettes fra kartet».
Oi, oi, oi....spik spenna gærn den fyren.
Plutselig skjønner jeg hva hans Ukrainske kone mente med dette "– Når man hevder noe slikt, bør man i det minste kunne vise hvilken gift som skal være brukt. Han spiller skittent, og bruker navnet og posisjonen slik at folk skal tro ham. Nataliia er bare en kvinne fra Ukraina, hvem vil tro på henne, spør hun.
Hun hevder høyesterettsdommeren hadde et konkret motiv av privat karakter da han beskyldte henne for å ha forgiftet ham
."

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Nok en grunn til at Skoghøy ikke passer som dommer. Håper han blir presset til å gå av, har vel ikke nok til å avskjedige ham.

Dog dette er jo en klassisk MeeTo sak. Kvinnen gjorde ikke noe før det ble klart at han var kandidat til Høyesterett, dvs. en hevnaksjon. Når selv med morallovene vi har i Norge så konkluderte politiet kort tid etterpå med henleggelse fordi de mente det som ble beskrevet, ikke var straffbart. Så her har det gått på opplevelsen og følelsenes til kvinnen, uten at det har skjedde noe.

William_S

Legg inn av William_S »

B.O.B. skrev: man des 12, 2022 8:39 pm
Moist skrev: man des 12, 2022 8:36 pm
Downlight skrev: man des 12, 2022 8:24 pm Merkelig at en som jobber i det norske rettsvesenet ikke går vanlig vei dersom han mener seg utsatt for en kriminell handling, nemlig politianmeldelse.
Seks dager etter han ble innlagt på sykehuset kontaktet han politiet. Bare sånn at det blir riktig.


https://rett24.no/articles/skoghoy-sake ... tidistrikt
Skal det bli riktig så får du gjøre det riktig:

Politiet opplyser at de ble kontaktet av Skoghøys familie den 24. oktober. Dette var dagen etter at Skoghøys ektefelle ifølge Skoghøy skal ha forlatt boligen.

Han er ikke interessert i å anmelde.
Drapsforsøk driter som regel politiet en lang marsj i hva offeret mener. Det anmelder politiet selv, siden det er såpass alvorlig kriminalitet. Når politiet selv ikke gjør det så er det et eller annet rart med saken her.

William_S

Legg inn av William_S »

Kul_Djevel skrev: fre des 16, 2022 5:04 pm
B.O.B. skrev: man des 12, 2022 8:05 pm

Hva mener dere? Er denne mannen skikket til å inneha denne betrodde stillingen?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1 ... mannen-min
Dette er så alvorlig at mannen må avskjediges umiddelbart. Hva venter de på egentlig.
Tja det skal mye til å avskjedige en dommer. En dommer kan kun fjernes ved dom av en høyere rettsinstans. Når man er høyesterettsdommer er det vel kun bare Stortinget i riksrett som kan gjøre det.Det beste er selvsagt at han selv finner ut av at han ikke passer til å være høyesterettsdommer. Dommere her til lands kan omtrent ikke få sparken og har det sterkeste oppsigelsesvernet her til lands. Noe som også på en måte er naturlig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»