Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Downlight

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Downlight »

Herlig å se halvfete, middelaldrende menn (keepertrener Østby, Fagermo med flere) omfavne hverandre etter en forholdsvis ubetydelig skoring.

Gunder

Legg inn av Gunder »

VIF har gjort det svært bra i lang tid nå. Spørs om det er for få kamper igjen til å komme høyere på tabellen. 21 poeng høres mye ut, men det er bare 7 kamper igjen av sesongen. 2 av bortekampene er mot Rosenborg og Glimt. To kamper som ikke kan tapes. Nøkkelkamper for å komme høyere opp på tabellen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Gunder skrev: man sep 19, 2022 6:11 pm VIF har gjort det svært bra i lang tid nå. Spørs om det er for få kamper igjen til å komme høyere på tabellen. 21 poeng høres mye ut, men det er bare 7 kamper igjen av sesongen. 2 av bortekampene er mot Rosenborg og Glimt. To kamper som ikke kan tapes. Nøkkelkamper for å komme høyere opp på tabellen.
Med tanke på den nært katastrofale sesongstarten vi hadde, tror jeg vi først og fremst må glede oss over hvor massivt det har snudd, at nedrysspøkelsett er tilbakelagt og at vi for en gangs skyld har litt medgang og vinner flere kamper på rad.
Bare å nyte det, og stille opp for å lage en best mulig ramme rundt kampene.
Ikke ofte man føler at 'sola skinner over enga'

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Henningsen skrev: man sep 19, 2022 6:16 pm
Gunder skrev: man sep 19, 2022 6:11 pm VIF har gjort det svært bra i lang tid nå. Spørs om det er for få kamper igjen til å komme høyere på tabellen. 21 poeng høres mye ut, men det er bare 7 kamper igjen av sesongen. 2 av bortekampene er mot Rosenborg og Glimt. To kamper som ikke kan tapes. Nøkkelkamper for å komme høyere opp på tabellen.
Med tanke på den nært katastrofale sesongstarten vi hadde, tror jeg vi først og fremst må glede oss over hvor massivt det har snudd, at nedrysspøkelsett er tilbakelagt og at vi for en gangs skyld har litt medgang og vinner flere kamper på rad.
Bare å nyte det, og stille opp for å lage en best mulig ramme rundt kampene.
Ikke ofte man føler at 'sola skinner over enga'
Som supporter av neste motstander for dere støtter jeg dette. Snuoperasjonen har vært enorm, men tror ikke dere går på vannet enda. Noen tap må kunne aksepteres fremover, men det viktigste om man taper er at man her prøvd å spille underholdende og attraktiv fotball. Det synes jeg dere har levert voldsomt på siden trykket var som verst mot Fagermo, og dere startet å få vind i seilene.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

seriemester2013 skrev: man sep 19, 2022 6:27 pm
Henningsen skrev: man sep 19, 2022 6:16 pm
Gunder skrev: man sep 19, 2022 6:11 pm VIF har gjort det svært bra i lang tid nå. Spørs om det er for få kamper igjen til å komme høyere på tabellen. 21 poeng høres mye ut, men det er bare 7 kamper igjen av sesongen. 2 av bortekampene er mot Rosenborg og Glimt. To kamper som ikke kan tapes. Nøkkelkamper for å komme høyere opp på tabellen.
Med tanke på den nært katastrofale sesongstarten vi hadde, tror jeg vi først og fremst må glede oss over hvor massivt det har snudd, at nedrysspøkelsett er tilbakelagt og at vi for en gangs skyld har litt medgang og vinner flere kamper på rad.
Bare å nyte det, og stille opp for å lage en best mulig ramme rundt kampene.
Ikke ofte man føler at 'sola skinner over enga'
Som supporter av neste motstander for dere støtter jeg dette. Snuoperasjonen har vært enorm, men tror ikke dere går på vannet enda. Noen tap må kunne aksepteres fremover, men det viktigste om man taper er at man her prøvd å spille underholdende og attraktiv fotball. Det synes jeg dere har levert voldsomt på siden trykket var som verst mot Fagermo, og dere startet å få vind i seilene.
Vi har ikke opplevd lignende resultater siden 2012. Jeg synes det er en formidabel prestasjon å ha snudd det som dette laget har fått til. Der synes jeg trenere og spillere fortjener all honnør for.
Det dummeste man som supporter kan gjøre nå er å forvente at dette skal vare og vare, og bli bortskjemte.
Tror det gjelder å ha litt realisme i det, og huske hvor vi var for få måneder siden. Vi får bare glede oss over nå-situasjonen og senke skuldrene og ha det gøy på tribunen. I vålerenga er neste bananskall aldri langt unna. Håper det ikke kommer mot dere, men dere skal være velkomne til oslo!

Deila

Legg inn av Deila »

Henningsen skrev: man sep 19, 2022 6:43 pm
seriemester2013 skrev: man sep 19, 2022 6:27 pm
Henningsen skrev: man sep 19, 2022 6:16 pm

Med tanke på den nært katastrofale sesongstarten vi hadde, tror jeg vi først og fremst må glede oss over hvor massivt det har snudd, at nedrysspøkelsett er tilbakelagt og at vi for en gangs skyld har litt medgang og vinner flere kamper på rad.
Bare å nyte det, og stille opp for å lage en best mulig ramme rundt kampene.
Ikke ofte man føler at 'sola skinner over enga'
Som supporter av neste motstander for dere støtter jeg dette. Snuoperasjonen har vært enorm, men tror ikke dere går på vannet enda. Noen tap må kunne aksepteres fremover, men det viktigste om man taper er at man her prøvd å spille underholdende og attraktiv fotball. Det synes jeg dere har levert voldsomt på siden trykket var som verst mot Fagermo, og dere startet å få vind i seilene.
Vi har ikke opplevd lignende resultater siden 2012. Jeg synes det er en formidabel prestasjon å ha snudd det som dette laget har fått til. Der synes jeg trenere og spillere fortjener all honnør for.
Det dummeste man som supporter kan gjøre nå er å forvente at dette skal vare og vare, og bli bortskjemte.
Tror det gjelder å ha litt realisme i det, og huske hvor vi var for få måneder siden. Vi får bare glede oss over nå-situasjonen og senke skuldrene og ha det gøy på tribunen. I vålerenga er neste bananskall aldri langt unna. Håper det ikke kommer mot dere, men dere skal være velkomne til oslo!
Klarer vi å knabbe til oss 4.plassen etter den sesongstarten så tror jeg vi skal være veldig fornøyd ja.. Molde vinner ligaen, men bak der skiller det bare 5 poeng, og de andre lagene gir fra seg poeng de også.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Deila skrev: man sep 19, 2022 6:47 pm
Henningsen skrev: man sep 19, 2022 6:43 pm
seriemester2013 skrev: man sep 19, 2022 6:27 pm
Som supporter av neste motstander for dere støtter jeg dette. Snuoperasjonen har vært enorm, men tror ikke dere går på vannet enda. Noen tap må kunne aksepteres fremover, men det viktigste om man taper er at man her prøvd å spille underholdende og attraktiv fotball. Det synes jeg dere har levert voldsomt på siden trykket var som verst mot Fagermo, og dere startet å få vind i seilene.
Vi har ikke opplevd lignende resultater siden 2012. Jeg synes det er en formidabel prestasjon å ha snudd det som dette laget har fått til. Der synes jeg trenere og spillere fortjener all honnør for.
Det dummeste man som supporter kan gjøre nå er å forvente at dette skal vare og vare, og bli bortskjemte.
Tror det gjelder å ha litt realisme i det, og huske hvor vi var for få måneder siden. Vi får bare glede oss over nå-situasjonen og senke skuldrene og ha det gøy på tribunen. I vålerenga er neste bananskall aldri langt unna. Håper det ikke kommer mot dere, men dere skal være velkomne til oslo!
Klarer vi å knabbe til oss 4.plassen etter den sesongstarten så tror jeg vi skal være veldig fornøyd ja.. Molde vinner ligaen, men bak der skiller det bare 5 poeng, og de andre lagene gir fra seg poeng de også.
Ja, det er egentlig helt ufattelig at vi faktisk er med 'oppi der', og som du sier så gir de fleste fra seg poeng her og der så det er ikke umulig å klare 3.eller 4.plassen. men jeg klarer ikke å være veldig misfornøyd om vi ikke klatrer mer mtp at jeg forberedte meg på nedrykk og skammekrok for få måneder siden.
Men det hadde vært utrolig gøy å passere lillestrøm i hvert fall.

Deila

Legg inn av Deila »

Henningsen skrev: man sep 19, 2022 6:58 pm
Deila skrev: man sep 19, 2022 6:47 pm
Henningsen skrev: man sep 19, 2022 6:43 pm

Vi har ikke opplevd lignende resultater siden 2012. Jeg synes det er en formidabel prestasjon å ha snudd det som dette laget har fått til. Der synes jeg trenere og spillere fortjener all honnør for.
Det dummeste man som supporter kan gjøre nå er å forvente at dette skal vare og vare, og bli bortskjemte.
Tror det gjelder å ha litt realisme i det, og huske hvor vi var for få måneder siden. Vi får bare glede oss over nå-situasjonen og senke skuldrene og ha det gøy på tribunen. I vålerenga er neste bananskall aldri langt unna. Håper det ikke kommer mot dere, men dere skal være velkomne til oslo!
Klarer vi å knabbe til oss 4.plassen etter den sesongstarten så tror jeg vi skal være veldig fornøyd ja.. Molde vinner ligaen, men bak der skiller det bare 5 poeng, og de andre lagene gir fra seg poeng de også.
Ja, det er egentlig helt ufattelig at vi faktisk er med 'oppi der', og som du sier så gir de fleste fra seg poeng her og der så det er ikke umulig å klare 3.eller 4.plassen. men jeg klarer ikke å være veldig misfornøyd om vi ikke klatrer mer mtp at jeg forberedte meg på nedrykk og skammekrok for få måneder siden.
Men det hadde vært utrolig gøy å passere lillestrøm i hvert fall.
Vi møter RBK og Bodø også, så muligheten er der. Det blir to ekstremt viktige kamper for hvor vi ender opp tilslutt ;)

startelver

Legg inn av startelver »

Hadde ikke trodd VIF skulle havne over Glimt på tabellen. Og nå er det ikke mange kamper igjen.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

2 laget tapte for topplaget i PostNord og ligger på direkte nedrykk.

Ull KIsa - Vålerenga 2 3:0 (0:0)

https://www.fotball.no/fotballdata/turn ... sId=181428

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Vanligvis er jeg en av de som hater landslagspauser, men må si at akkurat denne kommer meget beleilig.
Mye småskader som preger troppen.
Får vi tilbake Sahraoui, Bjørdal og Strandberg i toppslag etter pausen ser det gansek lystig ut med tanke på høst sesongen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

JackBlack skrev: ons sep 21, 2022 2:46 pm Vanligvis er jeg en av de som hater landslagspauser, men må si at akkurat denne kommer meget beleilig.
Mye småskader som preger troppen.
Får vi tilbake Sahraoui, Bjørdal og Strandberg i toppslag etter pausen ser det gansek lystig ut med tanke på høst sesongen.
Veldig sant. Mye slitasje på en ganske tynn tropp nå og et pusterom nå er gull verdt før innspurten.

Deila

Legg inn av Deila »

Fagermo henter inn Jan Frode Nornes som assistent fra neste sesong: https://www.nettavisen.no/sport/kilder- ... 3424317682

Deila

Legg inn av Deila »

Mangler bare at vi henter Einar Håndlykken, så er samlingen komplett.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Deila skrev: fre sep 23, 2022 6:46 pm Mangler bare at vi henter Einar Håndlykken, så er samlingen komplett.
Ha ha, fra team drammen til team skien :roll:
Vel vel, det er vanskelig å kritisere for mye når vi har snudd det som vi har.
Ganske sprøtt at det er kun er to tap som skiller oss fra andreplass på tabellen

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Nordnes oh nå, skal han dra Skien til Oslo?

Blir for dumt...

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

JackBlack skrev: søn sep 18, 2022 1:04 pm https://www.nettavisen.no/sport/fagermo ... 1663485210

Godt ikke DEF snakker med store ord om talentene i Vålerenga...
Men fra spøk til akvor, denne gutten kan bli grisegod. Han har det meste, må bare få spilt litt mer så har Vålerenga en meget spennende erstatter den dagen Osame Sahraoui drar på utenlandseventyr.
Interessant dette. For oss som har fulgt Fagermo gjennom tiden i Odd var det en god del talenter som var «det største jeg har trent» og har vel vært noen av de alt i enga og? Mister liksom litt kraft når det gjentas to ganger årlig

Deila

Legg inn av Deila »

Henningsen skrev: fre sep 23, 2022 7:06 pm
Deila skrev: fre sep 23, 2022 6:46 pm Mangler bare at vi henter Einar Håndlykken, så er samlingen komplett.
Ha ha, fra team drammen til team skien :roll:
Vel vel, det er vanskelig å kritisere for mye når vi har snudd det som vi har.
Ganske sprøtt at det er kun er to tap som skiller oss fra andreplass på tabellen
Kan ikke akkurat si jeg er overrasket. Har bare ventet på det etter at Nornes var ferdig i ODD. Så lenge vi leverer på banen kan det være det samme :D Det ser dummere ut om resultatene uteblir.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Deila skrev: fre sep 23, 2022 10:43 pm
Henningsen skrev: fre sep 23, 2022 7:06 pm
Deila skrev: fre sep 23, 2022 6:46 pm Mangler bare at vi henter Einar Håndlykken, så er samlingen komplett.
Ha ha, fra team drammen til team skien :roll:
Vel vel, det er vanskelig å kritisere for mye når vi har snudd det som vi har.
Ganske sprøtt at det er kun er to tap som skiller oss fra andreplass på tabellen
Kan ikke akkurat si jeg er overrasket. Har bare ventet på det etter at Nornes var ferdig i ODD. Så lenge vi leverer på banen kan det være det samme :D Det ser dummere ut om resultatene uteblir.
Faglig dyktig kar, men ser jo grunnlag for spørsmål.
Men så lenge de leverer så er jeg happy.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Jonasar skrev: fre sep 23, 2022 7:12 pm Nordnes oh nå, skal han dra Skien til Oslo?

Blir for dumt...
:lol:
For dumt?

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Det byttes friskt hos Fagermo.
Jan Frode Nornes inn og hvem går ut?
Assistenttrener Trond Fredriksen eller spillerutvikler David Ribeiro


2023
Sjef: Fagermo
Assistenttrener: Jan Frode Nornes
Spillerutvikler:

2022
Sjef: Fagermo
Assistenttrener: Trond Fredriksen
Spillerutvikler: David Ribeiro

2021
Sjef: Fagermo
Assistenttrener: Kenneth Dokken
Spillerutvikler: Igor Aase

Bilde

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

JackBlack skrev: lør sep 24, 2022 8:55 am
Jonasar skrev: fre sep 23, 2022 7:12 pm Nordnes oh nå, skal han dra Skien til Oslo?

Blir for dumt...
:lol:
For dumt?
Hvor mange tidligere spillere og nå trenere fra Odd er i Vålerenga nå?

Kansje dumt var dumt og skrive, godtar du ordet rart istedet?

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Hvor er det blitt av BigGeorge?


Bilde

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Jonasar skrev: lør sep 24, 2022 11:26 am
JackBlack skrev: lør sep 24, 2022 8:55 am
Jonasar skrev: fre sep 23, 2022 7:12 pm Nordnes oh nå, skal han dra Skien til Oslo?

Blir for dumt...
:lol:
For dumt?
Hvor mange tidligere spillere og nå trenere fra Odd er i Vålerenga nå?

Kansje dumt var dumt og skrive, godtar du ordet rart istedet?
Jeg godtar alt du skriver, men dette er et diskusjonsforum så det er ikke alltid gitt at folk er enige. Så lenge de leverer noe de gjør nå er det for min del uvesentlig hvem som er assistent. Vi kjenner lite til en evt foranledning til dette skiftet. Det kan være så enkelt som at nuværende assistent har fått et annet tilbud og så henter de en på markedet som kan DEF fotballen og som er ledig.

Vil vente med kritikken til det viser seg at det eventuelt ikke funker. Og det kan jo godt skje altså. Kjennskap er ikke alltid et kriterie for suksess, men det er heller ikke til noen hindring.
Tror mye av skepsisen skyldes Deila perioden hvor det var veldig mange fra enn viss Drammensklubb i Vålerenga. Men vi kan ikke la deres manglede suksess være et omen for alle trenere som henter inn kompetanse fra folk de har jobbet med tidligere.

Angående spillere så er det 3 stk.
Børven funker jo nå. Mål og 2 målgivende på de to siste.
Oldrup Jensen er god pluss som midtstopper i Stranbergs fravær.
Rossbach er bare hentet som reserve bak Sjøeng.

dzk

Legg inn av dzk »

Overrasket over at han ikke kom før nå. Forventet nesten at han skulle være klar noen dager etter avskjeden i Odd.

Tenker at dette er en grei sak, de jobbet sammen 12 år i Odd med gode resultater. Han fungerte ikke som hovedtrener, men jeg tror ikke vi trenger å frykte at han ender opp som det. Den dagen Fagermo forsvinner så tar det nok ikke lang tid før Nornes gjør det samme.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

JackBlack skrev: lør sep 24, 2022 3:19 pm
Jonasar skrev: lør sep 24, 2022 11:26 am
JackBlack skrev: lør sep 24, 2022 8:55 am

:lol:
For dumt?
Hvor mange tidligere spillere og nå trenere fra Odd er i Vålerenga nå?

Kansje dumt var dumt og skrive, godtar du ordet rart istedet?
Jeg godtar alt du skriver, men dette er et diskusjonsforum så det er ikke alltid gitt at folk er enige. Så lenge de leverer noe de gjør nå er det for min del uvesentlig hvem som er assistent. Vi kjenner lite til en evt foranledning til dette skiftet. Det kan være så enkelt som at nuværende assistent har fått et annet tilbud og så henter de en på markedet som kan DEF fotballen og som er ledig.

Vil vente med kritikken til det viser seg at det eventuelt ikke funker. Og det kan jo godt skje altså. Kjennskap er ikke alltid et kriterie for suksess, men det er heller ikke til noen hindring.
Tror mye av skepsisen skyldes Deila perioden hvor det var veldig mange fra enn viss Drammensklubb i Vålerenga. Men vi kan ikke la deres manglede suksess være et omen for alle trenere som henter inn kompetanse fra folk de har jobbet med tidligere.

Angående spillere så er det 3 stk.
Børven funker jo nå. Mål og 2 målgivende på de to siste.
Oldrup Jensen er god pluss som midtstopper i Stranbergs fravær.
Rossbach er bare hentet som reserve bak Sjøeng.

Hele saken fra min side er egentlig bare en fleip(fruen er Odd supporter så det har blitt litt prating her)

Så klager egentlig ikke, bare håper at ting går så optimalt som mulig framover :)

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Bare til info så skal Nordnes inn i tilleg til de vi har i trenerteamet fra før, han skal ikke erstatte noen.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Jonasar skrev: lør sep 24, 2022 9:09 pm
JackBlack skrev: lør sep 24, 2022 3:19 pm
Jonasar skrev: lør sep 24, 2022 11:26 am

Hvor mange tidligere spillere og nå trenere fra Odd er i Vålerenga nå?

Kansje dumt var dumt og skrive, godtar du ordet rart istedet?
Jeg godtar alt du skriver, men dette er et diskusjonsforum så det er ikke alltid gitt at folk er enige. Så lenge de leverer noe de gjør nå er det for min del uvesentlig hvem som er assistent. Vi kjenner lite til en evt foranledning til dette skiftet. Det kan være så enkelt som at nuværende assistent har fått et annet tilbud og så henter de en på markedet som kan DEF fotballen og som er ledig.

Vil vente med kritikken til det viser seg at det eventuelt ikke funker. Og det kan jo godt skje altså. Kjennskap er ikke alltid et kriterie for suksess, men det er heller ikke til noen hindring.
Tror mye av skepsisen skyldes Deila perioden hvor det var veldig mange fra enn viss Drammensklubb i Vålerenga. Men vi kan ikke la deres manglede suksess være et omen for alle trenere som henter inn kompetanse fra folk de har jobbet med tidligere.

Angående spillere så er det 3 stk.
Børven funker jo nå. Mål og 2 målgivende på de to siste.
Oldrup Jensen er god pluss som midtstopper i Stranbergs fravær.
Rossbach er bare hentet som reserve bak Sjøeng.

Hele saken fra min side er egentlig bare en fleip(fruen er Odd supporter så det har blitt litt prating her)

Så klager egentlig ikke, bare håper at ting går så optimalt som mulig framover :)
Der er vi 100% enige!

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Henningsen skrev: lør sep 24, 2022 9:13 pm Bare til info så skal Nordnes inn i tilleg til de vi har i trenerteamet fra før, han skal ikke erstatte noen.
Info noted :)

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

interessant artikkel i Josimar i dag om Vålerenga
https://www.josimar.no/artikler/alle-in ... roim/6943/

Må innrømme at jeg er meget skeptisk til denne løsningen. Kan ikke se at dette vil gavne klubben til syvende og sist.
Syns dette virker mer som en fotlenke enn et reelt suksess kriterie.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»