Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av busemannen »

Sletta en del innlegg forstår jeg. Har det vært ille?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Angående 2.laget og dårlig motivasjon.... Freddy Dos Santos siktet dengang til spillere med endel A-kamper, vi snakker om rutinerte spillere.
Tenk deg at du er en lovende 18 åring og skal spille sammen med flere av gutta som er mer eller mindre faste i troppen på A-laget
og disse rutinerte gutta som du ser opp til er umotiverte, sure og helst ikke vil spille kampen.

Dette er trolig ikke begrenset til Vålerenga. Omtrent alle Eliteserieklubbene har 2.lag som har rykkt ned

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Big George skrev: ons okt 05, 2022 3:29 pm Følger du bare Vålerenga blir du svært akterutseilt og blir en" forumnisse" som en av de berørte selv skrev.
Ble du kastet ut herfra siden det er så lenge siden du var her? Slik du holder på er det ikke lenge til du forsvinner igjen. Åpner du øynene kanskje du ser virkeligheten du også. Ta ballen og ikke mannen, slutt med slikt sprøyt du holder på med, og ikke opphøy deg selv til en slags fotballguru. Da kan vi andre bare forsvinne så kan du skrive her alene.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: ons okt 05, 2022 3:42 pm Angående 2.laget og dårlig motivasjon.... Freddy Dos Santos siktet dengang til spillere med endel A-kamper, vi snakker om rutinerte spillere.
Tenk deg at du er en lovende 18 åring og skal spille sammen med flere av gutta som er mer eller mindre faste i troppen på A-laget
og disse rutinerte gutta som du ser opp til er umotiverte, sure og helst ikke vil spille kampen.

Dette er trolig ikke begrenset til Vålerenga. Omtrent alle Eliteserieklubbene har 2.lag som har rykkt ned
Hvor mange år siden er dette?
Du tror ikke det kan ha forandret seg litt siden den gang?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Henningsen skrev: ons okt 05, 2022 3:45 pm
Big George skrev: ons okt 05, 2022 3:42 pm Angående 2.laget og dårlig motivasjon.... Freddy Dos Santos siktet dengang til spillere med endel A-kamper, vi snakker om rutinerte spillere.
Tenk deg at du er en lovende 18 åring og skal spille sammen med flere av gutta som er mer eller mindre faste i troppen på A-laget
og disse rutinerte gutta som du ser opp til er umotiverte, sure og helst ikke vil spille kampen.

Dette er trolig ikke begrenset til Vålerenga. Omtrent alle Eliteserieklubbene har 2.lag som har rykkt ned
Hvor mange år siden er dette?
Du tror ikke det kan ha forandret seg litt siden den gang?
Dette er utsagn fra Freddy Dos Santos dengang han var ansatt i klubben og hadde lagt opp som spiller for mange år siden.
Hva får deg til å tro at ting har forandret seg ? Dette er etablerte spillere som ikke liker å spille på 2.laget.
Psykologi alle forstår, regner jeg med og forresten presterer 2.lagene til Eliteserierivalene fortsatt elendig.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: ons okt 05, 2022 3:54 pm
Henningsen skrev: ons okt 05, 2022 3:45 pm
Big George skrev: ons okt 05, 2022 3:42 pm Angående 2.laget og dårlig motivasjon.... Freddy Dos Santos siktet dengang til spillere med endel A-kamper, vi snakker om rutinerte spillere.
Tenk deg at du er en lovende 18 åring og skal spille sammen med flere av gutta som er mer eller mindre faste i troppen på A-laget
og disse rutinerte gutta som du ser opp til er umotiverte, sure og helst ikke vil spille kampen.

Dette er trolig ikke begrenset til Vålerenga. Omtrent alle Eliteserieklubbene har 2.lag som har rykkt ned
Hvor mange år siden er dette?
Du tror ikke det kan ha forandret seg litt siden den gang?
Dette er utsagn fra Freddy Dos Santos dengang han var ansatt i klubben og hadde lagt opp som spiller for mange år siden.
Hva får deg til å tro at ting har forandret seg ? Dette er etablerte spillere som ikke liker å spille på 2.laget.
Psykologi alle forstår, regner jeg med og forresten presterer 2.lagene til Eliteserierivalene fortsatt elendig.
Så du har en påstand som ligger tilbake i tid, og det er stort sett det.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Henningsen skrev: ons okt 05, 2022 3:59 pm
Big George skrev: ons okt 05, 2022 3:54 pm
Henningsen skrev: ons okt 05, 2022 3:45 pm

Hvor mange år siden er dette?
Du tror ikke det kan ha forandret seg litt siden den gang?
Dette er utsagn fra Freddy Dos Santos dengang han var ansatt i klubben og hadde lagt opp som spiller for mange år siden.
Hva får deg til å tro at ting har forandret seg ? Dette er etablerte spillere som ikke liker å spille på 2.laget.
Psykologi alle forstår, regner jeg med og forresten presterer 2.lagene til Eliteserierivalene fortsatt elendig.
Så du har en påstand som ligger tilbake i tid, og det er stort sett det.
Og du har ingen argumenter og det er intet nytt og slenger deg med på utsagn fra ehall som ikke vet bedre.
Sist redigert av Big George den ons okt 05, 2022 4:04 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: ons okt 05, 2022 4:02 pm
Henningsen skrev: ons okt 05, 2022 3:59 pm
Big George skrev: ons okt 05, 2022 3:54 pm
Dette er utsagn fra Freddy Dos Santos dengang han var ansatt i klubben og hadde lagt opp som spiller for mange år siden.
Hva får deg til å tro at ting har forandret seg ? Dette er etablerte spillere som ikke liker å spille på 2.laget.
Psykologi alle forstår, regner jeg med og forresten presterer 2.lagene til Eliteserierivalene fortsatt elendig.
Så du har en påstand som ligger tilbake i tid, og det er stort sett det.
Og du har ingen argumenter og slenger deg med på utsagn fra ehall som ikke vet bedre.
Godt vi deg har som vet best alltid, som kan fortelle oss uvitende forumnisser hvordan det er da.

:roll:

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Noen ord fra sjefen sjøl om trenerkabalen etter ansettelsen av Nornes
https://www.vif-fotball.no/nyheter/trenerkabalen

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Jones El-Abdellaoui - Vålerenga tatt ut på G16 landslaget sammen med Bjurstrøm, Kjellsen.,Thorvaldsen og Rønning
Han var en av tre spillere som ble utestengt pga brudd på reglene i landslaget
og spilte sist for Marokko. Er han tilbake for Norge ?
Fetter av Moi og Mos samt Omar
Rimelig gode disse G 16 gutta, slo England 3-0 og 2-1 i høst
.Jones El-Abdellaoui har debutert i Eliteserien i høst.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Hva var sign-on fee for Strandberg?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jobs99 skrev: tor okt 06, 2022 5:15 pm Hva var sign-on fee for Strandberg?
Det er ikke opplyst noe sted. Sånt holdes hemmelig i klubben, noe jeg synes er helt riktig, da det er en personlig avtale.
Håper han er klar igjen for kamp snart!

dzk

Legg inn av dzk »

Vålerenga 2 leder 3-0 over Bærum med ca 20 min igjen. Må skje noe veldig spesielt for at vi taper denne da. Da ligger vi god posisjon til å holde plassen, spesielt mtp at vi har jumbolaget Frigg (Oslo = sterkere tropp) igjen i siste runde.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Big George skrev: tor okt 06, 2022 12:44 pm Jones El-Abdellaoui - Vålerenga tatt ut på G16 landslaget sammen med Bjurstrøm, Kjellsen.,Thorvaldsen og Rønning
Han var en av tre spillere som ble utestengt pga brudd på reglene i landslaget
og spilte sist for Marokko. Er han tilbake for Norge ?
Fetter av Moi og Mos samt Omar
Rimelig gode disse G 16 gutta, slo England 3-0 og 2-1 i høst
.Jones El-Abdellaoui har debutert i Eliteserien i høst.
Jones El-Abdellaoui scoret tre mot Bærum og Udahl det fjerde i 4-0 seieren
Nå er 2.laget over nedrykkstreken.

Gutten er selvfølgelig fetter av Moa, Mos og Omar (ogi kke Moi)
Sist redigert av Big George den tor okt 06, 2022 10:05 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Det ble seier til rekruttene.
Det er topp, da er det plutselig veldig sannsynlig at vi holder oss.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: tor okt 06, 2022 9:52 pm
Big George skrev: tor okt 06, 2022 12:44 pm Jones El-Abdellaoui - Vålerenga tatt ut på G16 landslaget sammen med Bjurstrøm, Kjellsen.,Thorvaldsen og Rønning
Han var en av tre spillere som ble utestengt pga brudd på reglene i landslaget
og spilte sist for Marokko. Er han tilbake for Norge ?
Fetter av Moi og Mos samt Omar
Rimelig gode disse G 16 gutta, slo England 3-0 og 2-1 i høst
.Jones El-Abdellaoui har debutert i Eliteserien i høst.
Jones El-Abdellaoui scoret tre mot Bærum og Udahl det fjerde i 4-0 seieren
Nå er 2.laget over nedrykkstreken.

Gutten er selvfølgelig fetter av Moa, Mos og Omar (ogi kke Moi)
Det er gode fotballgener i den familien der!
Han har også dratt nytte av å lære fra disse gutta. Dette kommer til å bli en artig gutt å følge med i fremtiden.
Det gror godt i enga 👍

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Henningsen skrev: tor okt 06, 2022 9:52 pm Det ble seier til rekruttene.
Det er topp, da er det plutselig veldig sannsynlig at vi holder oss.
– At andrelaget berger plassen er så viktig for oss at vi velger å prioritere det.
Det ser du på treningen i dag, siden vi er så få her da mange er opptatt med kveldens kamp.
Vi tok poeng i Tromsdalen som var viktig, selv om vi burde ha vunnet den kampen hvis dommeren fra Oppsal hadde blåst på det soleklare straffesparket til Seedy.
Det blir viktig å få med seg poeng i dag, og igjen mot Alta, så vi kommer til å stille med maksimalt lag i alle kampene, forteller A-lagstrener Dag-Eilev Fagermo til Dagsavisen.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Odin Thiago Holm:
Åpner for å bli værende om VIF når Europa,

Planen, som jeg har sagt i tidligere intervjuer også, er at vi sikter oss inn på at jeg blir solgt i januar, men jeg ønsker å prestere såpass over tid at riktig klubb melder seg.
Det er absolutt mulig at jeg blir værende til neste sommer om Vålerenga kvalifiserer seg til spill i Europa, så hvordan vi gjør det til slutt vil ha en innvirkning på det,
sier VIF-trønderen som vil gjøre slutt på Rosenborgs lange rekke uten tap for Vålerenga.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

AcsOnFire skrev: fre okt 07, 2022 10:42 am Odin Thiago Holm:
Åpner for å bli værende om VIF når Europa,

Planen, som jeg har sagt i tidligere intervjuer også, er at vi sikter oss inn på at jeg blir solgt i januar, men jeg ønsker å prestere såpass over tid at riktig klubb melder seg.
Det er absolutt mulig at jeg blir værende til neste sommer om Vålerenga kvalifiserer seg til spill i Europa, så hvordan vi gjør det til slutt vil ha en innvirkning på det,
sier VIF-trønderen som vil gjøre slutt på Rosenborgs lange rekke uten tap for Vålerenga.
Er ikke det litt spesielt å ta det inn i vurderingen hvis han da uansett ikke vil strekke seg lenger enn et salg i sommer? Får vel med seg noen kvalifiseringskamper men noe gruppespill vil han jo da gå glipp av

dzk

Legg inn av dzk »

Vinn eller forsvinn mot Glimt i neste. Bare å ta turen til Intility, på hjemmebane er vi solide og gutta er nok svært interesserte i å revansjere seg.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Vi må slå Bodø/Glimt for å henge med i toppen. Og det tror jeg vi gjør, vi er bedre for tiden. Kan ikke regne med kampen i barteland med Norges dårligste dommer (eller om han bare er partisk mot Vålerenga, usikker der). Jeg var sikker på å tape i dag, så det var som forventet. Neste helg er en helt ny kamp.

dzk

Legg inn av dzk »

ehall skrev: søn okt 09, 2022 9:12 pm Vi må slå Bodø/Glimt for å henge med i toppen. Og det tror jeg vi gjør, vi er bedre for tiden. Kan ikke regne med kampen i barteland med Norges dårligste dommer (eller om han bare er partisk mot Vålerenga, usikker der). Jeg var sikker på å tape i dag, så det var som forventet. Neste helg er en helt ny kamp.
Helt enig. Forhåpentlivis med Strandberg på plass igjen.

Deila

Legg inn av Deila »

ehall skrev: søn okt 09, 2022 9:12 pm Vi må slå Bodø/Glimt for å henge med i toppen. Og det tror jeg vi gjør, vi er bedre for tiden. Kan ikke regne med kampen i barteland med Norges dårligste dommer (eller om han bare er partisk mot Vålerenga, usikker der). Jeg var sikker på å tape i dag, så det var som forventet. Neste helg er en helt ny kamp.
Vi er for feige mot RBK hver gang, vi kan ikke bare skylde på dommeren for det. Hva med å gi litt tilbake i duellene? Det blir for veikt, og etter hver kamp mot RBK er det syting på dommeren fordi spillerne våres blir taklet.

Vi skapte ikke en eneste sjanse. Tapte duellene og ble utklasset. Det er fasiten.

dzk

Legg inn av dzk »

Deila skrev: søn okt 09, 2022 9:22 pm
ehall skrev: søn okt 09, 2022 9:12 pm Vi må slå Bodø/Glimt for å henge med i toppen. Og det tror jeg vi gjør, vi er bedre for tiden. Kan ikke regne med kampen i barteland med Norges dårligste dommer (eller om han bare er partisk mot Vålerenga, usikker der). Jeg var sikker på å tape i dag, så det var som forventet. Neste helg er en helt ny kamp.
Vi er for feige mot RBK hver gang, vi kan ikke bare skylde på dommeren for det. Hva med å gi litt tilbake i duellene?
Og få viktige spillere i karantene ? Nei takk.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Hva er status på Strandberg?

Deila

Legg inn av Deila »

dzk skrev: søn okt 09, 2022 9:25 pm
Deila skrev: søn okt 09, 2022 9:22 pm
ehall skrev: søn okt 09, 2022 9:12 pm Vi må slå Bodø/Glimt for å henge med i toppen. Og det tror jeg vi gjør, vi er bedre for tiden. Kan ikke regne med kampen i barteland med Norges dårligste dommer (eller om han bare er partisk mot Vålerenga, usikker der). Jeg var sikker på å tape i dag, så det var som forventet. Neste helg er en helt ny kamp.
Vi er for feige mot RBK hver gang, vi kan ikke bare skylde på dommeren for det. Hva med å gi litt tilbake i duellene?
Og få viktige spillere i karantene ? Nei takk.
Med den tankegangen tror jeg vi skal slite i Europa også. Poenget var at i kveld så ble vi lettvektere.

dzk

Legg inn av dzk »

Deila skrev: søn okt 09, 2022 9:27 pm
dzk skrev: søn okt 09, 2022 9:25 pm
Deila skrev: søn okt 09, 2022 9:22 pm

Vi er for feige mot RBK hver gang, vi kan ikke bare skylde på dommeren for det. Hva med å gi litt tilbake i duellene?
Og få viktige spillere i karantene ? Nei takk.
Med den tankegangen tror jeg vi skal slite i Europa også.
At vi skal starte kampen med ambisjoner om å skade motspillerne fordi vi tror at dommern ikke vil reagere ? Høres ut som en fin måte å ryke ut i første runde på.

Deila

Legg inn av Deila »

dzk skrev: søn okt 09, 2022 9:29 pm
Deila skrev: søn okt 09, 2022 9:27 pm
dzk skrev: søn okt 09, 2022 9:25 pm

Og få viktige spillere i karantene ? Nei takk.
Med den tankegangen tror jeg vi skal slite i Europa også.
At vi skal starte kampen med ambisjoner om å skade motspillerne fordi vi tror at dommern ikke vil reagere ? Høres ut som en fin måte å ryke ut i første runde på.
Selvsagt skal vi ikke gå inn for å skade spillere, men i kveld så ble vi lettvektere. Det var gutter mot menn. Taper man så mange dueller så taper man som regel kampen også.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Deila skrev: søn okt 09, 2022 9:22 pm
ehall skrev: søn okt 09, 2022 9:12 pm Vi må slå Bodø/Glimt for å henge med i toppen. Og det tror jeg vi gjør, vi er bedre for tiden. Kan ikke regne med kampen i barteland med Norges dårligste dommer (eller om han bare er partisk mot Vålerenga, usikker der). Jeg var sikker på å tape i dag, så det var som forventet. Neste helg er en helt ny kamp.
Vi er for feige mot RBK hver gang, vi kan ikke bare skylde på dommeren for det. Hva med å gi litt tilbake i duellene? Det blir for veikt, og etter hver kamp mot RBK er det syting på dommeren fordi spillerne våres blir taklet.

Vi skapte ikke en eneste sjanse. Tapte duellene og ble utklasset. Det er fasiten.
Jeg skylder ikke bare på dommeren. Men sånn er det, noen vil spille fotball og noen har fokus på å takle motspillere hardest mulig. Greit å skade motspillere eller prøve å få de utvist, så lenge de har dommeren med på laget. Kampen ble i dag akkurat som jeg regnet med, vi vinner ikke på Lerkendal, uansett om det hadde skjedd en eneste gang at det hadde vært en dommere der som hadde turt å dømme nøytralt og skikkelig.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

dzk skrev: søn okt 09, 2022 9:29 pm
Deila skrev: søn okt 09, 2022 9:27 pm
dzk skrev: søn okt 09, 2022 9:25 pm

Og få viktige spillere i karantene ? Nei takk.
Med den tankegangen tror jeg vi skal slite i Europa også.
At vi skal starte kampen med ambisjoner om å skade motspillerne fordi vi tror at dommern ikke vil reagere ? Høres ut som en fin måte å ryke ut i første runde på.
I denne kampen kunne vi i hvert fall møtt opp og tatt noen av duellene. Her så vi ut til å vike unna og at vi ikke ville være med å kjempe om poengene.
Det er veldig mye mellom dagens veikhet og duellskyhet, og å ønske å skade noen.
Veikt, feigt og dårlig kamp i dag synes jeg

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»