Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Henningsen

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Henningsen »

Deila skrev: tor nov 10, 2022 7:38 pm Vålerenga engasjer, også på Molde sin egen gullfest :lol:

Skjønner de godt jeg.
Vi har da noen enormt flotte sanger og hymner.
Også er det en klubb med sjel vi holder med da!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Deila skrev: ons nov 09, 2022 10:02 pm Vi er også enig med Bully om en avtale, mangler bare å bli enig med Grorud. Regner med det går i orden.
Dere har ikke lært av regelbruddet med Mos i gamle dager altså? :lol: FØRST avtale med klubb, SÅ forhandlinger med spiller.

Deila

Legg inn av Deila »

Lilleborg skrev: tor nov 10, 2022 9:08 pm
Deila skrev: ons nov 09, 2022 10:02 pm Vi er også enig med Bully om en avtale, mangler bare å bli enig med Grorud. Regner med det går i orden.
Dere har ikke lært av regelbruddet med Mos i gamle dager altså? :lol: FØRST avtale med klubb, SÅ forhandlinger med spiller.
Kun videreformidlet fra klansforumet her hvor en bruker skrev dette. Aner ikke hvilken rekkefølge det ble gjort i eller hva som stemmer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Henningsen skrev: tor nov 10, 2022 9:06 pm
Deila skrev: tor nov 10, 2022 7:38 pm Vålerenga engasjer, også på Molde sin egen gullfest :lol:

Skjønner de godt jeg.
Vi har da noen enormt flotte sanger og hymner.
Også er det en klubb med sjel vi holder med da!
Det er stort sett LSK som pleier å anklage andre klubber for å mangle sjel.

Selv syns jeg det er ganske teit. For pisser du på sjela til en klubb pisser du ofte på over 100 års historie. En historie som når man slår sammen alle klubbene er det som har skapt norsk fotball. For meg er det alle historiene, alle minnene og alle menneskene som til sammen utgjør en klubbs sjel.

Det å mene et annet lag er sjelløst er for meg historieløshet. Sett heller pris på egen klubbsjel. Og ta vare på de eldre i klubbene som er kulturbærere fra gammelt av og frem til i dag. Selv elsker jeg å snakke med de eldre i kaffegjengen som treffes på Kneippen i Molde og høre om historier om strabasiøse turer til Folldal der man måtte overnatte ute på fjellet i minusgrader og dommere som mista fløyta og dømte med uglelyder.

Det er ikke så mye som provoserer meg når det kommer til bashing mellom supportergrupper, men akkurat det med sjel ergrer meg. Også når mon egen klubb ikke er involvert. For er det noe som er sjelløst er det den nedrakkingen på en annen klubbs sjel.

Men VIF har en del fine sanger. Det er jeg enig med deg i.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

PapaSmurf skrev: tor nov 10, 2022 9:45 pm
Henningsen skrev: tor nov 10, 2022 9:06 pm
Deila skrev: tor nov 10, 2022 7:38 pm Vålerenga engasjer, også på Molde sin egen gullfest :lol:

Skjønner de godt jeg.
Vi har da noen enormt flotte sanger og hymner.
Også er det en klubb med sjel vi holder med da!
Det er stort sett LSK som pleier å anklage andre klubber for å mangle sjel.

Selv syns jeg det er ganske teit. For pisser du på sjela til en klubb pisser du ofte på over 100 års historie. En historie som når man slår sammen alle klubbene er det som har skapt norsk fotball. For meg er det alle historiene, alle minnene og alle menneskene som til sammen utgjør en klubbs sjel.

Det å mene et annet lag er sjelløst er for meg historieløshet. Sett heller pris på egen klubbsjel. Og ta vare på de eldre i klubbene som er kulturbærere fra gammelt av og frem til i dag. Selv elsker jeg å snakke med de eldre i kaffegjengen som treffes på Kneippen i Molde og høre om historier om strabasiøse turer til Folldal der man måtte overnatte ute på fjellet i minusgrader og dommere som mista fløyta og dømte med uglelyder.

Det er ikke så mye som provoserer meg når det kommer til bashing mellom supportergrupper, men akkurat det med sjel ergrer meg. Også når mon egen klubb ikke er involvert. For er det noe som er sjelløst er det den nedrakkingen på en annen klubbs sjel.

Men VIF har en del fine sanger. Det er jeg enig med deg i.
Oi, nå legger du veldig mye mer i det enn hva som var min intensjon.
Det var overhodet ikke meningen å tråkke på noen her. Min intensjon var utelukkende å fremheve egen klubb. Ikke tråkke på noen andre.
Beklager om det fremsto sånn! Det var absolutt ikke meningen!

Uforbeholden unnsyldning herfra!
Sist redigert av Henningsen den tor nov 10, 2022 10:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Lilleborg skrev: tor nov 10, 2022 9:08 pm
Deila skrev: ons nov 09, 2022 10:02 pm Vi er også enig med Bully om en avtale, mangler bare å bli enig med Grorud. Regner med det går i orden.
Dere har ikke lært av regelbruddet med Mos i gamle dager altså? :lol: FØRST avtale med klubb, SÅ forhandlinger med spiller.
Ikke si at du forventer at vi skal lære av gamle synder :o

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Henningsen skrev: tor nov 10, 2022 10:11 pm
PapaSmurf skrev: tor nov 10, 2022 9:45 pm
Henningsen skrev: tor nov 10, 2022 9:06 pm

Skjønner de godt jeg.
Vi har da noen enormt flotte sanger og hymner.
Også er det en klubb med sjel vi holder med da!
Det er stort sett LSK som pleier å anklage andre klubber for å mangle sjel.

Selv syns jeg det er ganske teit. For pisser du på sjela til en klubb pisser du ofte på over 100 års historie. En historie som når man slår sammen alle klubbene er det som har skapt norsk fotball. For meg er det alle historiene, alle minnene og alle menneskene som til sammen utgjør en klubbs sjel.

Det å mene et annet lag er sjelløst er for meg historieløshet. Sett heller pris på egen klubbsjel. Og ta vare på de eldre i klubbene som er kulturbærere fra gammelt av og frem til i dag. Selv elsker jeg å snakke med de eldre i kaffegjengen som treffes på Kneippen i Molde og høre om historier om strabasiøse turer til Folldal der man måtte overnatte ute på fjellet i minusgrader og dommere som mista fløyta og dømte med uglelyder.

Det er ikke så mye som provoserer meg når det kommer til bashing mellom supportergrupper, men akkurat det med sjel ergrer meg. Også når mon egen klubb ikke er involvert. For er det noe som er sjelløst er det den nedrakkingen på en annen klubbs sjel.

Men VIF har en del fine sanger. Det er jeg enig med deg i.
Oi, nå legger du veldig mye mer i det enn hva som var min intensjon.
Det var overhodet ikke meningen å tråkke på noen her. Min intensjon var utelukkende å fremheve egen klubb. Ikke tråkke på noen andre.
Beklager om det fremsto sånn! Det var absolutt ikke meningen!

Uforbeholden unnsyldning herfra!
Det er vel slik at du fikk hele bøtta med irritasjon som mange andre hadde fortjent mer enn deg.

Så det er ingenting å beklage.

Jeg er jo over snittet interessert i norsk fotballhistorie, og det er så enormt mye sjel i norsk fotball. Vi snakker historisk sett og jeg syns klubbene også generelt sett har vært flinke til å ta med seg historien sin inn i den moderne tiden.

Ikke som i andre land der man uten videre endrer klubblogoer, driter i gamle helter og ofte glemmer hvor man kommer fra.

Norsk fotball har masse sjel. Det skal vi være stolte av.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

PapaSmurf skrev: tor nov 10, 2022 10:21 pm
Henningsen skrev: tor nov 10, 2022 10:11 pm
PapaSmurf skrev: tor nov 10, 2022 9:45 pm

Det er stort sett LSK som pleier å anklage andre klubber for å mangle sjel.

Selv syns jeg det er ganske teit. For pisser du på sjela til en klubb pisser du ofte på over 100 års historie. En historie som når man slår sammen alle klubbene er det som har skapt norsk fotball. For meg er det alle historiene, alle minnene og alle menneskene som til sammen utgjør en klubbs sjel.

Det å mene et annet lag er sjelløst er for meg historieløshet. Sett heller pris på egen klubbsjel. Og ta vare på de eldre i klubbene som er kulturbærere fra gammelt av og frem til i dag. Selv elsker jeg å snakke med de eldre i kaffegjengen som treffes på Kneippen i Molde og høre om historier om strabasiøse turer til Folldal der man måtte overnatte ute på fjellet i minusgrader og dommere som mista fløyta og dømte med uglelyder.

Det er ikke så mye som provoserer meg når det kommer til bashing mellom supportergrupper, men akkurat det med sjel ergrer meg. Også når mon egen klubb ikke er involvert. For er det noe som er sjelløst er det den nedrakkingen på en annen klubbs sjel.

Men VIF har en del fine sanger. Det er jeg enig med deg i.
Oi, nå legger du veldig mye mer i det enn hva som var min intensjon.
Det var overhodet ikke meningen å tråkke på noen her. Min intensjon var utelukkende å fremheve egen klubb. Ikke tråkke på noen andre.
Beklager om det fremsto sånn! Det var absolutt ikke meningen!

Uforbeholden unnsyldning herfra!
Det er vel slik at du fikk hele bøtta med irritasjon som mange andre hadde fortjent mer enn deg.

Så det er ingenting å beklage.

Jeg er jo over snittet interessert i norsk fotballhistorie, og det er så enormt mye sjel i norsk fotball. Vi snakker historisk sett og jeg syns klubbene også generelt sett har vært flinke til å ta med seg historien sin inn i den moderne tiden.

Ikke som i andre land der man uten videre endrer klubblogoer og ofte glemmer hvor man kommer fra
Jeg helt enig i deg i at det er masse sjel i norsk fotball, masse vi alle er stolte over i klubbene våre. (Og masse vi ikke er stolte av hos oss i hvert fall, men som fortsatt er en del av sjela)
Det var faktisk ikke i mine tanker å betegne molde negativt eller å snakke dere ned når jeg skrev innlegget. Men når jeg leser det på nytt så skjønner jeg at det lett kan tolkes sånn. :oops:

dzk

Legg inn av dzk »

PapaSmurf skrev: tor nov 10, 2022 10:21 pm

Jeg er jo over snittet interessert i norsk fotballhistorie, og det er så enormt mye sjel i norsk fotball. Vi snakker historisk sett og jeg syns klubbene også generelt sett har vært flinke til å ta med seg historien sin inn i den moderne tiden.

Ikke som i andre land der man uten videre endrer klubblogoer, driter i gamle helter og ofte glemmer hvor man kommer fra.

Norsk fotball har masse sjel. Det skal vi være stolte av.
På herresiden har norsk fotball masse sjel. På kvinnesiden er det desverre stikk motsatt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

dzk skrev: tor nov 10, 2022 10:36 pm
PapaSmurf skrev: tor nov 10, 2022 10:21 pm

Jeg er jo over snittet interessert i norsk fotballhistorie, og det er så enormt mye sjel i norsk fotball. Vi snakker historisk sett og jeg syns klubbene også generelt sett har vært flinke til å ta med seg historien sin inn i den moderne tiden.

Ikke som i andre land der man uten videre endrer klubblogoer, driter i gamle helter og ofte glemmer hvor man kommer fra.

Norsk fotball har masse sjel. Det skal vi være stolte av.
På herresiden har norsk fotball masse sjel. På kvinnesiden er det desverre stikk motsatt.
De fleste kvinneklubbene er fortsatt i startgropa. Sjelen må få tid til å utvikle seg.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Big George skrev: tor nov 10, 2022 4:40 am
Deila skrev: ons nov 09, 2022 10:02 pm En på klansforumet som hevder det er svært sannsynlig at vi signerer Sigurd Rosted. Vi er også enig med Bully om en avtale, mangler bare å bli enig med Grorud. Regner med det går i orden.
Sigurd Rosted satt på reservebenken hos Brøndby i forrige kamp.
Med Nesberg, Skaret og Tollås borte samt en islandsk fiasko er et kjøp av midtstopper naturlig.
Vi har jo Kjellsen fra før. men han er jo født 2006. og Strandberg da, han spiller jo innimellom.
Høres ikke dumt ut. Vi må ha en blanding av erfaring og ungdom for å blir bedre enn 7. plassen vår.

Deila

Legg inn av Deila »

Litt overgangsnytt, en del er allerede nevnt, men også en del interessant om Odin, Sahraoui og Zuta. Dicko Eng er også en spiller klubber følger med på, men han håper jeg blir og får betrakelig mer spilletid neste sesong:

Oslo-klubben har hatt en variabel sesong og avslutter året på et sted mellom 5.- og 7.- plass. Sportssjef Joacim Jonsson og trener Dag-Eilev Fagermo er i full gang med å se over troppen inn mot 2023-sesongen som de ønsker at skal bli vesentlig bedre.

Som Nettavisen kunne avsløre tirsdag innebærer det at Vålerenga har lagt inn bud på stortalentet Omar Bully Drammeh fra naboklubben Grorud i OBOS-ligaen. 19-åringen spilte lite innledningsvis på sesongen grunnet skader, men han var på banen i de siste åtte kampene og produserte fem målpoeng for laget som rykket ned til 2. divisjon.

Det er knyttet usikkerhet rundt flere spillere i Oslo-klubbens tropp. Jonatan Tollås Nation opplyste nylig at han legger opp etter sesongen, i tillegg kan venstreback Leonard Zuta bli solgt etter at han plutselig forsvant ut av laget da Simen Juklerød kom hjem fra belgisk fotball. Flere svenske klubber skal være interessert i svensk-makedoneren.

Osame Sahraoui, Odin Thiago Holm og Jakob Dicko Eng er også attraktive spillere for utenlandske klubber. PSV har speidet intensivt på Thiago Holm den siste tiden, i en periode hvor midtbanespilleren ikke har imponert nevneverdig. Sahraoui har fått tilbud om en forlengelse på ytterligere ett år, men tilbudet skal foreløpig ikke ha vært tilfredsstillende for den offensive teknikeren. Tyrkiske Galatasaray ønsket å kjøpe Sahraoui i høst og følger fremdeles med på situasjonen. Også klubber i Tyskland, Nederland, Frankrike og Italia har vist interesse tidligere.

Med spillere som kan forsvinne er Jonsson og Fagermo definitivt i markedet for forsterkninger. Øverst på ønskelisten til forsvaret står Sigurd Rosted, får Nettavisen opplyst. Brøndby-stopperen har vært inn og ut av laget i den danske storklubben denne sesongen og har for det meste måtte finne seg i å starte på benken de ti siste kampene, etter at han var inne i startelleveren i innledningen av sesongen. Rosted har en kontrakt fram til sommeren 2023 og må eventuelt kjøpes fri.

VIF kan få konkurranse fra nyopprykkede Brann. Som rapportert i «Mercato» på Fotball TV forrige uke er også bergenserne interessert i Rosted. Lokalavisen Bergens Tidende meldte også om Branns interesse for 28-åringen torsdag.

Kilde: https://www.nettavisen.no/sport/toppled ... -95-745077

Champis

Legg inn av Champis »

Tipper Udahl og Bjarnasson er på vei ut hvert fall. Litt merkelig at ikke Udahl har fått spille mer i Vålerenga?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Champis skrev: fre nov 11, 2022 10:47 am Tipper Udahl og Bjarnasson er på vei ut hvert fall. Litt merkelig at ikke Udahl har fått spille mer i Vålerenga?
Behandlingen av udahl er skammelig. Det er ikke så mye mer å si om det.

Bjarnasson tror jeg vi beholder, og jeg tror han kommer til å heve seg enormt, det bor nok en god stopper inni der. Han tror jeg kommer til å bli god med tiden.
Sist kamp f. Eks så gjorde han seg absolutt ikke bort og hadde flere gode involveringer.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Ser at Almaas benytter anledningen til å terge opp litt stemning før en ellers betydningsløs kamp på søndag.

Det tiltredes!

Mitt tilsvar er at det er sjokkerende at Vålerenga faktisk ikke kan bli nr.8 i år. Bryter vel med 20-30 års tradisjon det der, med noen få unntak.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

BiggusD skrev: fre nov 11, 2022 3:19 pm Ser at Almaas benytter anledningen til å terge opp litt stemning før en ellers betydningsløs kamp på søndag.

Det tiltredes!

Mitt tilsvar er at det er sjokkerende at Vålerenga faktisk ikke kan bli nr.8 i år. Bryter vel med 20-30 års tradisjon det der, med noen få unntak.
Om du ser på resultatene siste 10 år så tror jeg en plassering som nr 6 i år gjør at vår snittplassering over disse årene er nettopp nr7...

Deila

Legg inn av Deila »

Henningsen skrev: fre nov 11, 2022 3:22 pm
BiggusD skrev: fre nov 11, 2022 3:19 pm Ser at Almaas benytter anledningen til å terge opp litt stemning før en ellers betydningsløs kamp på søndag.

Det tiltredes!

Mitt tilsvar er at det er sjokkerende at Vålerenga faktisk ikke kan bli nr.8 i år. Bryter vel med 20-30 års tradisjon det der, med noen få unntak.
Om du ser på resultatene siste 10 år så tror jeg en plassering som nr 6 i år gjør at vår snittplassering over disse årene er nettopp nr7...
Ikke engang banter klarer disse moldenserne å få rett altså.. Skuffende!

dzk

Legg inn av dzk »

Takk for i år. Null fremgang fra i fjor. En plass høyere på banen og et poeng mindre.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Det var den sesongen. Begynte bra så ble det mye motgang.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Skuffende sesong nok en gang.

Blir spennede å se hvem som blir med videre fra dagens stall.
Rossbachog Tollås Nation er bekreftet ferdige.
Zuta, Sahraoui, Børven, Thiago Holm, Emilsen og Christiensen er svært usikre.
Drammeh og Rosted virker å være på vei inn. Men også her er det skjær i sjøen.
Av rekruttene er det vel naturlig å anta at Dicko Eng, Riisnæs og El-Abdellaoui får vesentlig mer spilletid fremover. Emilsen burde vært i denne gruppa, men forsvinner nok i løpet av vinteren, dessverre.

Deila

Legg inn av Deila »

JackBlack skrev: man nov 14, 2022 11:51 am Skuffende sesong nok en gang.

Blir spennede å se hvem som blir med videre fra dagens stall.
Rossbachog Tollås Nation er bekreftet ferdige.
Zuta, Sahraoui, Børven, Thiago Holm, Emilsen og Christiensen er svært usikre.
Drammeh og Rosted virker å være på vei inn. Men også her er det skjær i sjøen.
Av rekruttene er det vel naturlig å anta at Dicko Eng, Riisnæs og El-Abdellaoui får vesentlig mer spilletid fremover. Emilsen burde vært i denne gruppa, men forsvinner nok i løpet av vinteren, dessverre.
Børven usikker? Han signerte jo nettopp..

Perkele

Legg inn av Perkele »

Fant vel ut at Odd var et bedre alternativ allikevel..😉

Deila

Legg inn av Deila »

Perkele skrev: man nov 14, 2022 12:34 pm Fant vel ut at Odd var et bedre alternativ allikevel..😉
Jeg klager ikke om Børven drar og Udahl blir fast, men da henter vel bare Fagermo en ny favoritt i stedet.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Hvilke tanker tror dere at Trøim gjør seg rundt framtida til Fagermo?

Deila

Legg inn av Deila »

HarryH skrev: man nov 14, 2022 12:55 pm Hvilke tanker tror dere at Trøim gjør seg rundt framtida til Fagermo?
Å sparke trenere er ikke noe vi driver med i VIF. Fagermo sitter så lenge han gidder selv.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

HarryH skrev: man nov 14, 2022 12:55 pm Hvilke tanker tror dere at Trøim gjør seg rundt framtida til Fagermo?
Fagermo har en veldig høy standing i klubben og hos eier.
Nå kommer snart Nornes inn som assistent også, som har jobbet med Fagermo tidligere.
Så jeg ser på det som veldig lite sannsynlig at noe skjer på trenerfronten nå.
Jeg er ambivalent til det, og det må gjøres et meget godt overgangsvindu om jeg skal få opp troen igjen før neste sesong.

Ser fagermo selv klager på kontinuitet og peker på det som en av de største årsakene.
Hva mener folk om det poenget?

Vi trenger noen skikkelige forsterkninger. Midtstopper, backer, def.midtbane og et spissalternativ. Både ellver og tropp MÅ forsterkes vesentlig.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Blir spennende å se om Max Bjurstrøm blir hentet opp da han, El-Abdellaoui og Kjellsen er faste på U-16 landslaget og de to andre er med i kamp-troppene..

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: man nov 14, 2022 1:19 pm Blir spennende å se om Max Bjurstrøm blir hentet opp da han, El-Abdellaoui og Kjellsen er faste på U-16 landslaget og de to andre er med i kamp-troppene..
https://www.vif-fotball.no/nyheter/bjurstrom-forlenger

Tror de tre nevnte er up and coming. Kan bli veldig gode

Deila

Legg inn av Deila »

Henningsen skrev: man nov 14, 2022 1:07 pm
HarryH skrev: man nov 14, 2022 12:55 pm Hvilke tanker tror dere at Trøim gjør seg rundt framtida til Fagermo?
Fagermo har en veldig høy standing i klubben og hos eier.
Nå kommer snart Nornes inn som assistent også, som har jobbet med Fagermo tidligere.
Så jeg ser på det som veldig lite sannsynlig at noe skjer på trenerfronten nå.
Jeg er ambivalent til det, og det må gjøres et meget godt overgangsvindu om jeg skal få opp troen igjen før neste sesong.

Ser fagermo selv klager på kontinuitet og peker på det som en av de største årsakene.
Hva mener folk om det poenget?

Vi trenger noen skikkelige forsterkninger. Midtstopper, backer, def.midtbane og et spissalternativ. Både ellver og tropp MÅ forsterkes vesentlig.
Skulle tatt seg ut om Fagermo fikk fyken samtidig som Nornes kommer inn. I hvilken sammenheng klager han på kontinuitet? Skader? Han bruker jo de samme spillerne uke inn og uke ut uansett, og synes ikke vi har hatt unormalt med skader. Merkelig utsagn.

Lurer på hva Fagermo tenker selv om at gamleklubben hans ODD havner over laget hans på tabellen forøvrig. Når han var trener i ODD sutret han konstant om at alle andre hadde mer penger og at laget ikke hadde forutsetninger for å ligge i toppen. Når han nå er i en klubb med forutsetningene så havner han under ODD..
Sist redigert av Deila den man nov 14, 2022 1:35 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Mathias Johnsrud Emilsen - Vålerenga inn på U-20 landslaget
Sjøeng og Jatta inn på U-21 landslaget.De var på U-20 inntil idag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»