Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Big George »

Denne er visst meldt før.
Sist redigert av Big George den tor des 15, 2022 6:26 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

U-21 landslaget tappes for Eliteseriespillere.
Tobias Christensen. Elias Hagen og Kamenzi er nære overgang til utlandet
Osame da ? Vi får se om noen byr på han også.

Deila

Legg inn av Deila »

Henningsen skrev: ons des 14, 2022 2:48 pm
JackBlack skrev: ons des 14, 2022 1:10 pm
Henningsen skrev: ons des 14, 2022 11:41 am Det meldes om en dobling av antall solgte sesongkort!
https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... rt-salget/

Det er veldig gledelig!
Om det er som det står i saken, at publikum har troen på vif i 2023 er jeg imidlertid ikke helt sikker på at stemmer så veldig. Jeg vil tro at det først og fremst er det enormt gode tilbudet på sesongkort som er utslagsgivende.
Tror du har rett.
Det og at fler og fler har oppdaget den gode stemmningen på tribunen. Det er nesten på tross av tiltroen til det sportslige.
Det er rett og slett gøy å være på kamp igjen og det skyldes ikke umiddelbart det sportslige.
Opp gjennom årene så har det sjelden vært det sportslige som har fristet med vpålerenga, det har vært stemningen og livet rundt som har vært det store trekkplasteret.
Nå har supportertribunen satt seg skikkelig og de fleste grupperingene har funnet 'sin' plass.
Og også følelsen av å ha et hjem/være herre i eget hus har bidratt til at stemningen har nådd nye høyder. Det gjør at flere vil søke til stadionopplevelsen.
At det selges bra med sesongkort er positivt, og det vil bli færre ledige billetter og kanskje mer rift om de som er igjen, spesielt rundt storkampene.
Oppleve en kamp live på intility burde alle i og rundt byen få med seg på et tidspunkt.
Det er rett og slett dritgøy!
Det å stå på Østblokka er drit gøy. Ekstra gøy på hjemmekampene når det i tillegg gikk bra på banen i høst, men selv i motgang er det verdt opplevelsen. God stemning er det der uansett.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

JackBlack skrev: tor des 15, 2022 10:42 am Vålerenga har mottatt bud fra ungarske Fehérvár på Tobias Christensen. Klubbene er ikke enige, men har dialog om en mulig overgang for 22-åringen.

Stian Wahl på Twitter.
Molde har vel videresalgsprosent her

Deila

Legg inn av Deila »

Jobs99 skrev: tor des 15, 2022 10:14 pm
JackBlack skrev: tor des 15, 2022 10:42 am Vålerenga har mottatt bud fra ungarske Fehérvár på Tobias Christensen. Klubbene er ikke enige, men har dialog om en mulig overgang for 22-åringen.

Stian Wahl på Twitter.
Molde har vel videresalgsprosent her
Ikke håp på for mye.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

9 millioner selges Christensen for i følge tv2

Deila

Legg inn av Deila »

Tinkler skrev: fre des 16, 2022 2:29 pm 9 millioner selges Christensen for i følge tv2
Lenke: https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... QD7cFfvvlI

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Tinkler skrev: fre des 16, 2022 2:29 pm 9 millioner selges Christensen for i følge tv2
Trist sum, synes jeg. "Utlandet" støvsuger Norge for talenter. 10 mill burde vært innenlands pris, 25 mill ut.
På tide at markedsverdien høynes på norske spillere. Det bør bli slutt på at "utlandet" kjøper 5-10 talenter i denne prisklassen i håp om at en eller to blir noe av.
Internasjonalt ser det ikke ut til å være noe problem å omsette norske talenter med gevinst etter kun å ha hatt de noen mnd i stallen.
OPP med verdien!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Fitforfight skrev: fre des 16, 2022 3:01 pm
Tinkler skrev: fre des 16, 2022 2:29 pm 9 millioner selges Christensen for i følge tv2
Trist sum, synes jeg. "Utlandet" støvsuger Norge for talenter. 10 mill burde vært innenlands pris, 25 mill ut.
På tide at markedsverdien høynes på norske spillere. Det bør bli slutt på at "utlandet" kjøper 5-10 talenter i denne prisklassen i håp om at en eller to blir noe av.
Internasjonalt ser det ikke ut til å være noe problem å omsette norske talenter med gevinst etter kun å ha hatt de noen mnd i stallen.
OPP med verdien!
Christensen er ikke verdt mer. Høyst medioker spiller ute i Europa som spillertype mtp de ferdighetene han har og er bra på.

dzk

Legg inn av dzk »

Fitforfight skrev: fre des 16, 2022 3:01 pm
Tinkler skrev: fre des 16, 2022 2:29 pm 9 millioner selges Christensen for i følge tv2
Trist sum, synes jeg. "Utlandet" støvsuger Norge for talenter. 10 mill burde vært innenlands pris, 25 mill ut.
På tide at markedsverdien høynes på norske spillere. Det bør bli slutt på at "utlandet" kjøper 5-10 talenter i denne prisklassen i håp om at en eller to blir noe av.
Internasjonalt ser det ikke ut til å være noe problem å omsette norske talenter med gevinst etter kun å ha hatt de noen mnd i stallen.
OPP med verdien!
Vålerenga hadde aldri fått 25 mill for Christensen, prestasjonene har ikke vært gode nok, hverken hos oss eller hos Molde. Det vi fikk nå var sannsynligvis en av de beste budene vi kunne fått.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Tinkler skrev: fre des 16, 2022 2:29 pm 9 millioner selges Christensen for i følge tv2
Går til en svakere liga enn den norske altså.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Lilleborg skrev: fre des 16, 2022 4:10 pm
Tinkler skrev: fre des 16, 2022 2:29 pm 9 millioner selges Christensen for i følge tv2
Går til en svakere liga enn den norske altså.
Men alright å kunne bo i pendleravstand til Budapest kombinert med en ok lønn i et land hvor kostnadsnivået er tullete lavt. Trade off jeg kunne levd med om Jeg var fotballspiller.

HarryH

Legg inn av HarryH »

stc887 skrev: fre des 16, 2022 4:16 pm
Lilleborg skrev: fre des 16, 2022 4:10 pm
Tinkler skrev: fre des 16, 2022 2:29 pm 9 millioner selges Christensen for i følge tv2
Går til en svakere liga enn den norske altså.
Men alright å kunne bo i pendleravstand til Budapest kombinert med en ok lønn i et land hvor kostnadsnivået er tullete lavt. Trade off jeg kunne levd med om Jeg var fotballspiller.
Ja, og de økonomiske insentivene forsterkes av en flat skatt på 15 prosent i Ungarn.

dzk

Legg inn av dzk »

Feil på feil.
Sist redigert av dzk den fre des 16, 2022 4:29 pm, redigert 1 gang totalt.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

dzk skrev: fre des 16, 2022 4:23 pm
stc887 skrev: fre des 16, 2022 4:16 pm
Lilleborg skrev: fre des 16, 2022 4:10 pm

Går til en svakere liga enn den norske altså.
Men alright å kunne bo i pendleravstand til Budapest kombinert med en ok lønn i et land hvor kostnadsnivået er tullete lavt. Trade off jeg kunne levd med om Jeg var fotballspiller.
Garantert spill i europa også. De pisser på resten av lagene i serien og når man starter i CL-kvalikk så skal det mye til for å falle utenom. De var vel i CL på bekosntning av Molde for et par år siden og?

Tror dette var et lurt valg av Christensen.
Han blir ikke lagkamerat med Tokkiog Doff altså. To forskjellige klubber.
Sist redigert av stc887 den fre des 16, 2022 4:30 pm, redigert 1 gang totalt.

dzk

Legg inn av dzk »

stc887 skrev: fre des 16, 2022 4:26 pm
dzk skrev: fre des 16, 2022 4:23 pm
stc887 skrev: fre des 16, 2022 4:16 pm

Men alright å kunne bo i pendleravstand til Budapest kombinert med en ok lønn i et land hvor kostnadsnivået er tullete lavt. Trade off jeg kunne levd med om Jeg var fotballspiller.
Garantert spill i europa også. De pisser på resten av lagene i serien og når man starter i CL-kvalikk så skal det mye til for å falle utenom. De var vel i CL på bekosntning av Molde for et par år siden og?

Tror dette var et lurt valg av Christensen.
Han blir ikke lagkamerat med Tokkiog Digg altså. To forskjellige klubber.
Hehe, faen. For like navn for meg som har null kjennskap til den ligaen ;).

Jaja, da trekker jeg tilbake alt :).

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

HarryH skrev: fre des 16, 2022 4:19 pm
stc887 skrev: fre des 16, 2022 4:16 pm
Lilleborg skrev: fre des 16, 2022 4:10 pm

Går til en svakere liga enn den norske altså.
Men alright å kunne bo i pendleravstand til Budapest kombinert med en ok lønn i et land hvor kostnadsnivået er tullete lavt. Trade off jeg kunne levd med om Jeg var fotballspiller.
Ja, og de økonomiske insentivene forsterkes av en flat skatt på 15 prosent i Ungarn.
Ikke minst. Kunne kost meg fast en tidsbegrenset periode i livet mitt jeg i Ungarn som fotballspiller minus han kølla som styrer det men som fotballspiller kan du ikke cherrypicke alt.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Ligger visst på åttendeplass nå, Fehérvár.

Jeg ser at de kom til Play-off i Europa Conference League i år. Slo faktisk FC Köln på bortebane, men tapte sammenlagt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: tor des 15, 2022 10:18 pm
Jobs99 skrev: tor des 15, 2022 10:14 pm
JackBlack skrev: tor des 15, 2022 10:42 am Vålerenga har mottatt bud fra ungarske Fehérvár på Tobias Christensen. Klubbene er ikke enige, men har dialog om en mulig overgang for 22-åringen.

Stian Wahl på Twitter.
Molde har vel videresalgsprosent her
Ikke håp på for mye.
Hvor lang kontrakt hadde han?

Deila

Legg inn av Deila »

Tjaaah skrev: fre des 16, 2022 6:21 pm
Deila skrev: tor des 15, 2022 10:18 pm
Jobs99 skrev: tor des 15, 2022 10:14 pm

Molde har vel videresalgsprosent her
Ikke håp på for mye.
Hvor lang kontrakt hadde han?
Ut 2024.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: fre des 16, 2022 6:38 pm Ut 2024.
Litt dårlig betalt, i så fall. Enig med de som sier at norske klubber må begynne å kreve mer. Glimt og Molde håver jo inn titalls millioner, selv om spillerne til Glimt alltid flopper andre steder.

Deila

Legg inn av Deila »

Tjaaah skrev: fre des 16, 2022 6:43 pm
Deila skrev: fre des 16, 2022 6:38 pm Ut 2024.
Litt dårlig betalt, i så fall. Enig med de som sier at norske klubber må begynne å kreve mer. Glimt og Molde håver jo inn titalls millioner, selv om spillerne til Glimt alltid flopper andre steder.
Tja, det er en god sum for en som ikke var fast på laget engang og som har prestert helt middels. I tillegg er VIF en klubb som reker rundt midt på tabellen hver sesong, så vi kan ikke forvente å selge for samme summer som andre lag som spiller jevnlig i Europa. Tror uansett ikke Christensen var verdt så mye mer.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: fre des 16, 2022 7:32 pm Tja, det er en god sum for en som ikke var fast på laget engang og som har prestert helt middels. I tillegg er VIF en klubb som reker rundt midt på tabellen hver sesong, så vi kan ikke forvente å selge for samme summer som andre lag som spiller jevnlig i Europa. Tror uansett ikke Christensen var verdt så mye mer.
Du har unektelig gode poeng, men jeg drømmer fortsatt om millionfest for oss andre også, hehe.

Men hvor realistisk det er, det kan jo være en annen sak.

Deila

Legg inn av Deila »

Tjaaah skrev: fre des 16, 2022 7:37 pm
Deila skrev: fre des 16, 2022 7:32 pm Tja, det er en god sum for en som ikke var fast på laget engang og som har prestert helt middels. I tillegg er VIF en klubb som reker rundt midt på tabellen hver sesong, så vi kan ikke forvente å selge for samme summer som andre lag som spiller jevnlig i Europa. Tror uansett ikke Christensen var verdt så mye mer.
Du har unektelig gode poenger, men jeg drømmer fortsatt om millionfest for oss andre også, hehe.

Men hvor realistisk det er, det kan jo være en annen sak.
Hvis spilleren er god nok, så er alt mulig. Christensen har ikke prestert noe som skulle tilsi at han skulle bli solgt for så veldig mye mer..

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: fre des 16, 2022 7:39 pm Hvis spilleren er god nok, så er alt mulig. Christensen har ikke prestert noe som skulle tilsi at han skulle bli solgt for så veldig mye mer..
Jeg har nok også trodd at jeg hadde bedre oversikt over spilleren her, enn det jeg faktisk har. Så har jeg overvurdert verdien hans.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Christensen hadde vært verdt mye mer dersom han ikke hadde insistert på å gå til klubber hvor han ikke passer inn. Svært skuffende utvikling på karrieren så langt. Enig i at ni millioner ikke er en verst pris for VIF sin del.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Christensen var en stor gjesp-spiller for min del, skikkelig gråstein. Gjorde ingenting ut av seg på banen, ikke har han fart, ikke kunne han skyte, men han hadde helt ok teknikk og overblikk. Synes nesten det er imponerende at dere i det hele tatt fikk mer for han enn dere kjøpte han av oss for.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Tjaaah skrev: fre des 16, 2022 6:43 pm
Deila skrev: fre des 16, 2022 6:38 pm Ut 2024.
Litt dårlig betalt, i så fall. Enig med de som sier at norske klubber må begynne å kreve mer. Glimt og Molde håver jo inn titalls millioner, selv om spillerne til Glimt alltid flopper andre steder.
Tja, er vel bare Lode, Berg og Bjørkan som kan kategoriseres som "flopper"? Eller har jeg glemt noen?

Edit: Hauge.

HarryH

Legg inn av HarryH »

FranciscoM skrev: fre des 16, 2022 9:36 pm
Tjaaah skrev: fre des 16, 2022 6:43 pm
Deila skrev: fre des 16, 2022 6:38 pm Ut 2024.
Litt dårlig betalt, i så fall. Enig med de som sier at norske klubber må begynne å kreve mer. Glimt og Molde håver jo inn titalls millioner, selv om spillerne til Glimt alltid flopper andre steder.
Tja, er vel bare Lode, Berg og Bjørkan som kan kategoriseres som "flopper"? Eller har jeg glemt noen?

Edit: Hauge.
Layouni og Evjen levde vel ikke helt opp til forventningene de heller.

dzk

Legg inn av dzk »

HarryH skrev: fre des 16, 2022 10:01 pm
FranciscoM skrev: fre des 16, 2022 9:36 pm
Tjaaah skrev: fre des 16, 2022 6:43 pm

Litt dårlig betalt, i så fall. Enig med de som sier at norske klubber må begynne å kreve mer. Glimt og Molde håver jo inn titalls millioner, selv om spillerne til Glimt alltid flopper andre steder.
Tja, er vel bare Lode, Berg og Bjørkan som kan kategoriseres som "flopper"? Eller har jeg glemt noen?

Edit: Hauge.
Layouni og Evjen levde vel ikke helt opp til forventningene de heller.
Mye benk og lite mål på Botheim om dagen og. Men har kun spilt en halv sesong i Italia, så får gi han litt mer tid.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»